چطور با تبلیغ در گوگل فروش داشته باشیم؟

  • توسط پویان ایزدی
  • آذر 6, 1402
  • ویژه
  • 0

حتماً با فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ آشنا هستید و یا راجع به خدمات بازاریابی آنلاین چیزهایی شنیدید؛ اما آیا تا حالا به این موضوع فکر کردید که چطور با تبلیغ در گوگل فروش داشته باشیم؟ اگر صاحب کسب‌وکار اینترنتی هستید، لازمه که با موضوع تبلیغات در گوگل آشنا بشید. داشتن تبلیغات هدفمند لازمه رشد کسب‌و‌کارهای اینترنتی هست و گوگل ادز به‌عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی مؤثر نقش مهمی در بازاریابی کسب‌و‌کارهای فروش اینترنتی داره. برای این‌که بتونید یک تبلیغ مؤثر داشته باشید، باید وی سایت خودتون رو آنالیز کنید و براساس پیش‌ نیازهای اون، کمپین تبلیغاتی خودتون رو راه‌اندازی کرده و به‌صورت مرتب تکنیک‌های اون رو اصلاح کنید. تبلیغات در گوگل ادز یک رویکرد بسیار مهم در خدمات گوگل هست و آشنایی با اون به ما کمک می‌کنه که بدونیم چطور با تبلیغ در گوگل، فروش داشته باشیم؟

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

قبل از هر چیزی بهتره به یک آشنایی نسبی با این سرویس تبلیغاتی برسید تا درک موضوع براتون آسون‌تر باشه. گوگل ادوردز یک سرویس تبلیغاتی نتیجه‌گرا و هدفمنده که کاربران هدف هر کسب‌و‌کار رو نشانه گیری کرده و از این طریق به بیشتر دیده شدن سایت‌های فروش کمک می‌کنه‌. این پلتفرم که به سرویس تبلیغات کلیکی هم معروفه برای کسب‌و‌کارهای نوپا و حتی سایت‌های قدرتمند و پرفروش اطلاعات فوق‌العاده‌ای به همراه داره. تنوع کمپین‌های تبلیغاتی این پلتفرم که استراتژی اون براساس فعالیت تجاری، کاربران هدف، هزینه تبلیغات و غیره تعیین می‌شه، امکان استفاده از این خدمات گوگل برای همه کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ رو فراهم کرده. شما در استفاده از این سرویس یک تبلیغ کننده محسوب می‌شید و به‌ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما می‌شه، باید هزینه مشخصی براساس کمپین خودتون پرداخت کنید. برای این که بتونید تو این تبلیغات موفق بشید و به پاسخ درستی برای این سؤال که چطور با تبلیغ در گوگل فروش داشته باشیم؟ برسید، کافیه که دوره آموزشی گوگل ادز رو پشت سر بگذارید.

نقش گوگل ادز در افزایش فروش کسب‌و‌کارهای اینترنتی

گوگل یک بستر بسیار گسترده است که میلیون‌ها کسب‌و‌کار مشابه در اون با فعالیت و رقابت دارند‌. در این بین مشاغل مختلف به‌خصوص کسب‌و‌کارهای کوچک و نوپا در رقابت با هم با چالش‌های زیادی مواجه میشن. تنها راهی که باعث میشه سایت‌های فروش بیشتر دیده بشن و به دنبال اون فروش بیشتری داشته باشن، اینه که تبلیغات خودشون رو بهینه‌سازی کنن. اولین قدم برای رشد سایت‌های فروش، سئو و بهینه‌سازی هست، اما چون برون سپاری خدمات سئو هزینه زیادی داره و زمان بیشتری طول می‌کشه که نتیجه اون مشخص بشه، صاحبین سایت‌های فروش می‌تونن برای افرایش ترافیک ارگانیک سایت از طریق خود گوگل و افزایش رتبه در دنس گوگل، از تبلیغات هدفمند پلتفرم گوگل ادز استفاده کنند. مسلماً وقتی رتبه سایت بالا بره، وب‌سایت در صفحه اول گوگل قرار می‌گیره و ضمن افزایش بازدید، فروش سایت هم چند برابر میشه و این همون هدفیه که در دوره آموزشی گوگل ادز دنبال میشه.

نحوه تبلیغات در گوگل ادوردز

خب حالا که با این پلتفرم آشنا شدید، اهمیت این سؤال که چطور با تبلیغ در گوگل فروش داشته باشیم؟، براتون پررنگ‌تر میشه. در پاسخ باید بگیم که این نوع از تبلیغات با مدیریت کلمات کلیدی انجام میشه. استارت این کمپین تبلیغاتی به هیچ وجه کار سختی نیست‌. برای این که بتونید از خدمات این سرویس گوگل استفاده کنید، باید یک حساب کاربری برای خودتون ایجاد کنید. برای ساخت اکانت هم باید آدرس ایمیل و آدرس سایت کسب‌و‌کار خودتون رو در گوگل ادز وارد کنید. بعد از اون باید یک کمپین ایجاد کنید که بتونید از طریق اون تبلیغات خودتون رو مدیریت کنید.


بعد از ایجاد کمپین باید یک بودجه مناسب برای تبلیغات خودتون درنظر بگیرید. بررسی هزینه این تبلیغات، به تنهایی یک موضوع مهم دیگری هست که در ادامه به آن می‌پردازیم‌. مبتای تعیین بودجه در تبلیغات شما درواقع همون نوع تبلیغی هست که قراره انجام بدید. شما می‌تونید از خدمات تبلیغات کلیکی و یا نمایشی گوگل ادوردز استفاده کنید. با این حساب تعیین بودجه به نوع و حجم فعالیت شما بستگی داره.

مزایای رقابتی در بودجه بندی تبلیغات گوگل ادز

برای این که بتونید تبلیغات نتیجه‌گرا و مثبتی داشته باشید و به پاسخ این سؤال که چطور با تبلیغ در گوگل فروش داشته باشیم؟، برسید، باید به بودجه‌بندی هوشمندانه تبلیغ خودتون فکر کنید. اگر از استراتژی‌های خود گوگل برای تبلیغ استفاده کرده و بودجه‌ها رو خودکارسازی کنید، درصد موفقیت‌تون بیشتر میشه. این شما هستید که در استفاده از خدمات گوگل ادز، بودجه تبلیغات رو مشخص می‌کنید؛ بنابراین شما می‌تونید انتخاب کنید که هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، به‌ازای هر کلیک باشه یا به‌ازای هر عمل انجام شده. به‌این‌ترتیب شما می‌تونید هزینه تبلیغات رو براساس نیاز سایت و شرایط تجارت آنلاین خودتون تعیین کنید. انعطاف‌پذیری بودجه در این تبلیغات مزایای زیادی داره و باعث میشه بتونید فروش واقعی خودتون رو اندازه گیری کرده و از تأثیر استراتژی‌های تبلیغاتی روی سایت اطلاعات دقیقی در دست داشته باشید. علاوه بر اون می‌تونید هر زمان که خواستید، کمپین رو متوقف کرده یا مجددا راه‌اندازی کنید. در نهایت مدیریت درست کمپین باعث افزایش ترافیک سایت و فروش بالا و همچنین بازگشت نرخ سرمایه تبلیغ میشه.


هزینه تبلیغات گوگل ادز

یکی از فاکتورهای خیلی مهم در بررسی این سؤال که چطور با تبلیغ در گوگل فروش داشته باشیم؟ هزینه تبلیغ هست. هزینه تبلیغات گوگل به‌صورت مزایده‌ای و میزان رقابت بر سر یک کلمه کلیدی تعیین میشه و خود گوگل ادز هیچ نرخ مشخصی برای تبلیغات ندارد. ‌این هزینه برای کسب‌و‌کارهایی که به تازگی فعالیت خودشون رو شروع کردن و هنوز با سایت‌های قدرتمند وارد رقابت نشدند، کمتر هست؛ اما اگر شما قصد دارید با سایت‌های قدر بر سر کلمات کلیدی پرسرچ وارد رقابت بشوید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید، چون سایت‌های قدرتمند مبالغ بالایی برای کلمات کلیدی پیشنهاد می‌دن و شما هم به ناچار باید از کمپین‌های گران قیمت استفاده کنید. سرویس گوگل ادز کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی داره که هر کدوم از اون‌ها براساس هزینه تبلیغ دسته‌بندی شدن. هر کمپین براساس نیازهای کسب‌و‌کار شما تبلیغات بهینه‌شده‌ای ارائه می‌ده و سایت شما رو در مدت زمان کوتاهی به تعامل پایدار و سازنده با کاربران هدف می‌رسونه.

اهمیت بودجه بندی و قیمت گذاری تبلیغات گوگل ادز

در استفاده از تبلیغات گوگل هیچ محدودیتی برای شما تعریف نشده و شما می‌تونید دقیقاً مشخص کنید که چقدر هزینه برای تبلیغ پرداخت کنید، چون برای هر بودجه‌ای که داشته باشید، یک کمپین مناسب براتون در نظر گرفته می‌شه. این قیمت‌گذاری کمک می‌کنه که رقبای خودمون رو بشناسیم و بدونیم که چطور با تبلیغ در گوگل فروش داشته باشیم؟ علاوه بر اون قیمت‌گذاری گوگل ادز این امکان رو فراهم می‌کنه که برای یک مدت زمان مشخص مثلاً یک ماه، بودجه تبلیغات رو در نظر بگیریم. کوگل ادز مادامی که این بودجه تموم نشده، خدمات تبلیغات کلیکی رو ارائه میده. مهم‌ترین فاکتور در استفاده از خدمات گوگل ادز این هست که شما می‌تونید از نتیجه تبلیغ و بازگشت نرخ سرمایه از طریق افزایش فروش خودتون اطمینان داشته باشید.

نحوه اجرای کمپین تبلیغاتی

بعد از این که کمپین رو ایجاد کرده و بودجه اون رو مشخص کردید، باید یک نام و پسوند تبلیغاتی انتخاب کرده و فعالیت خودتون رو آغاز کنید. به این صورت که باید کلمات کلیدی پرسرچ رو در حیطه فعالیت تجاری خود شناسایی کنید، یک متن تبلیغاتی جذاب بنویسید و سایر فاکتورهای مربوط به کمپین رو بهینه‌سازی کنید. قبل از این که بدونید چطور باید کمپین خودتون رو مدیریت کنید، باید به درک صحیحی از این سؤال که چطور با تبلیغ در گوگل فروش داشته باشیم؟، رسیده باشید. شما باید مدام در طول اجرای کمپین، وضعیت سایت رو بررسی کنید و با نیازهای کاربران هدف آشنا باشید تا بتونید با ایجاد یک تعامل پایدار با مشتری، سایت خودتون رو برای همیشه در صدر نتایج جست‌و‌جو قرار بدید و با افزایش ترافیک ارگانیک، فروش‌تون رو چند برابر کنید.

نکته

اگر می‌خواهید با افزایش فروش به درآمد دلاری برسید، باید علاوه بر انتخاب کمپین‌های گران قیمت، با نحوه مدیریت کمپین نیز آشنا باشید. برای این منظور می‌تونید از خدمات آموزشی شرکت‌ دیجیتال مارکتینگ معتبر که آموزش کامل و صفر تا صد گوگل ادز رو به صورت رایگان تو سایت خودش قرار میده، استفاده کنید و دانش خودتون رو در این زمینه ارتقا بدهید. به این ترتیب می‌تونید پاسخ به سؤال چطور با تبلیغ در گوگل فروش داشته باشیم؟ رو با عملکرد درست خودتون در اجرای کمپین ارائه بدید اما اگر فرصت مدیریت کمپین رو ندارید، می‌تونید اجرای اون رو به شرکت دیجیتال مارکتینگ معتبری بسپارید که خدمات گوگل ادز رو به‌صورت حرفه‌ای، نتیجه محور و با تمرکز بر روی پرفورمنس انجام میده.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به نحوه تبلیغات در گوگل از طریق سرویس تبلیغات گوگل ادز صحبت کردیم و با بررسی نحوه تبلیغات، مزایا و هزینه آن به این نتیجه رسیدیم که این پلتفرم یک راهکار استراتژیک برای افزایش فروش سایت هست. شما می‌تونید با استفاده از گوگل ادز تبلیغات خودتون رو هدفمند کرده و براساس جنبه‌های تجاری کسب‌و‌کار و وضعیت سایت فروش خود، وسعت تبلیغات رو مشخص کنید. لنتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ معتبر با ارائه خدمات آموزش رایگان به شما کمک می‌کنه که برای سؤال چطور با تبلیغ در گوگل فروش داشته باشیم؟ یک پاسخ درست بدهید. همچنین می‌تونید مدیریت تبلیغات هدفمند و نتیجه‌گرا را به صورت برون‌سپاری به این شرکت خدمات بازاریابی بسپارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید