روش هایی ساده و کاربردی برای افزایش امنیت خانه

  • توسط پویان ایزدی
  • خرداد 31, 1401
  • ویژه
  • 0

هستند افرادی که برای بدست آوردن اشیاء گران بها دست به سرقت از خانه ها برده و همین کار باعث میشود زیان زیادی برای اموال مسروقه شده به عمل آورد، مگر اینکه خانه خود را به یک قلعه تبدیل کنید که از نفوذ سارقان به داخل آن جلوگیری شود که عملاً این کارغیرممکن است . امنیت خانه یکی از اولیت های اصلی هر خانه دار میباشد چرا که هر خانه حکم نگهداری اموال شخصی را دارد، هرچقدر هم گران بها باشد، اما اگر امنیت کافی را برای محافظت از خانه خود انجام ندهید سرقت راحت تر و ضرر اموال زیادتر میشود . در مطلب روبیکس بهترین روش ها که هرکاربری میتواند به سادگی برای افزایش امنیت خانه انجام دهد را معرفی میکند .

روش های افزایش امنیت خانه :

  1. درب ورودی را ایمن کنید(درب ضد سرقت)

اگرچه باورش کمی سخت است، اما یکی از رایج‌ترین راه‌های ورود سارقان به یک ملک، استفاده از درب اصلی برای ورود به خانه میباشد. در واقع اکثر سارقان از درب ورودی وارد می شوند و بسیاری از آنها به سادگی هرچه تمام تر آن را باز کرده و همه اینها به این دلیل است که از درهای ضد سرقت استفاده نشده است و توصیه روبکیس استفاده از درب های ضد سرقت میباشد که در این درب ها از پیچیده ترین قفل ها استفاده میشود .

اگر یکی از کاربرانی هستید که به خانه جدیدی نقل مکان می کنید – قفل و کلید ها را عوض کنید چرا که شما نمی دانید چند مجموعه کلید از خانه شما دست افراد مختلف است.

کلید یدک خانه را جایی امن پنهان کنید و از مخفی کردن آنها در گلدان ، طاقچه، پنجره ویا زیر تخت سنگ خودداری کنید. اگر شما بتوانید به مکان خوبی برای مخفی کردن کلید فکر کنید، یک سارق نیز می تواند به آن فکر کند.

اگر درب ورودی شما دارای شیار پستی است، مطمئن شوید که کسی قصد ندارد از طریق آن عبور کند و قفل در را باز کند.

یکی دیگر از روش ها برای افزایش درب اصلی این است که در را بررسی کنید تا مطمئن شوید که چارچوب ها و لولاهای آن هنوز ثابت هستند و اگر ثابت نیستند، آنها را تعویض کنید

برای داشتن یک لایه حفاظتی بیشتر، یک محافظ نرده ای در ورودی های اصلی خانه نصب کنید و همچنین برای اهداف امنیتی مطمئن شوید که درب یک قفل سه گانه دارد نه یک سیستم قفل ساده.

  1. استفاده از لامپ ها

لامپ‌هایی را در داخل خانه قرار دهید که با کلید زمان کار می‌کنند یا به‌طور تصادفی روشن می‌شوند.

میتوانید از قرار دادن نورافکن مناسب PIR (که گرمای بدن را تشخیص می دهد) در اطراف بیرونی خانه خود استفاده کنید . این نوع چراغ بعد ازتشخیص گرمای بدن شخص متجاوز روشن میشود ومحیط را کاملا روشن میکند.

  1. استفاده ازسیستم هشداردهند

در صورت امکان زنگ هشدار سرقت نصب کنید. این سیستم امنیتی از سارقان جلوگیری نمی کند، اما ممکن است به عنوان یک عامل بازدارنده کمک کند وسارق را فراری دهد .

  1. استفاده از دوربین مداربسته:

استفاده از دوربین مداربسته نمیتواند از سرقت اموال جلوگیری کند اما شما میتوانید با دید کافی محیط خود را زیر نظر داشته باشید و اگر هم اموالی به سرقت رفت میتوانید با دریافت فیلم دوربین مداربسته آن را به پلیس اگاهی نشان دهید تا هر چه زودتر آن را پیدا کنند اگر از آن دسته از افرادی هستید که هنگام خرید دوربین مداربسته به مشکل میخورید میتوانید از تستر دوربین مداربسته استفاده کنید .

جهت خرید دوربین مداربسته ولوازم امنیتی به سایت روبکیس مراجعه نمایید .

بهترین مکان ها برای نصب دوربین مداربسته امنیتی عبارتند از:

  • درب جلو (که می تواند شامل دوربین زنگ در باشد) با صدای دو طرفه
  • درهای پشتی یا جانبی
  • نمای کلی حیاط جلو و پشت
  • ورودی پارکینگ

همانطور که گفتیم دوربین های مداربسته ایده خوبی برای ضبط حرکات افراد در خارج از خانه هستند. اگر این دوربین ها برای متجاوز قابل مشاهده باشد، می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند،. مطمئن شوید که دوربین ها تصاویری با کیفیت خوب ظبط می کنند و به اندازه کافی نزدیک به پنجره ها و درها قرار دارند تا بتوانند به خوبی از چهره سارقان احتمالی شات بگیرند. بسیاری از برنامه های تلویزیونی اغلب فیلم هایی از دوربین مداربسته را نشان می دهند که کیفیت آنها به قدری بد است که تشخیص چهره افراد دشوار است.

  1. پول، کلیدها و چیزهای با ارزش را از دید پنهان کنید

جواهرات، لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند و دوربین‌ها از چیزهای کوچک و گران‌قیمتی هستند که سارقان به دنبال آن‌ها میگردند و می‌توانند به راحتی آن‌ها را به پول تبدیل کنند، بنابراین آنها را وسوسه نکنید و هنگام خروج از خانه آنها را از دید دور نگه دارید و به هیچ عنوان پول زیادی در خانه نگهداری نکنید.

  1. استفاده از چشمی درب آپارتمان دیجیتال

استفاده از چشمی درب آپارتمان دیجیتال روبیکس یک  وسیله ای است که برای هر خانه ای ضروری میباشد چرا که میتوانید با استفاده از چشمی درب فردی که پشت درب اصلی قرار را مشاهده کنید و اگر به مورد مشکوکی برخوردید در را باز نکنید .

 

  1. سارقان را فریب دهید

وقتی از خانه بیرون می روید پرده ها را بکشید و چراغ ها و رادیو را روشن کنید تا به نظر برسد که کسی در خانه است.

دستگاهی وجود دارد که الگوهای نور تولید شده توسط تلویزیون را هنگام مشاهده از میان پرده ها شبیه سازی می کند. این ابزار کوچک معروف به FakeTV یک دستگاه ضد سرقت است که دارای چندین LED خروجی با شدت بالا با رنگ های مختلف است.همه اینها به طور تصادفی روشن و خاموش می شوند و جلوه سوسو زدن تلویزیون را ایجاد می کنند. زمانی که در خانه نیستید روشن کردن این لامپ های ال ای دی می‌توانید متجاوز را فریب دهد که فردی داخل منزل است.

  1. از نگهبان و پاسبان در محل خود استفاده کنید

اگر رابطه دوستانه با همسایگان خود دارید، از آنها بخواهید در زمانی شما در خانه نیستید خانه شما را چک کنند.با همسایگان خود صحبت کنید وبه اتفاق برای گذاشتن کیت نگهبان در محل و یا درب مجموعه اقدام کنید.این کار میتواند امنیت مجموعه مسکونی ویا کوچه محل زندگی شما را به شدت بالا ببرد .

  1. استفاد از گاوصندق برای اموال گرانبها

اگر در خانه خود لوازم گرانبهایی دارید میتوانید گاوصندوقی که روی دیوار یا کف خانه نصب شده باشد استفاده کنید،این عمل باعث میشود اشیاء قیمتی را در برابر سارقان آماتور ایمن نگه دارید .

درنتیجه

همانطور که نکات به اشتراک گذاشته شده در این مقاله نشان می دهد، راه های زیادی برای افزایش امنیت خانه شما وجود دارد. لیکن برخی از آنها یک هزارتومان هم برای شما هزینه ندارند و فقط کمی مراقبت و پشتکار بیشتر لازم دارد. برخی دیگر ممکن است نیاز به سرمایه گذاری اولیه داشته باشند، اما هنوز کسری از چیزی هستند که یک دزد معمولاً در حین دزدی آنها را با خود میبرد و از همه این ها مهم‌تر، آرامش بیشتری است که با دانستن نکات گفته شده است .

منبع : روبیکس

تولید محتوا : گروه طراحی سایت در اصفهان

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید