تماشای فیلم جانی (Johnny 2022) | فیلمی بر اساس داستان واقعی

  • توسط پویان ایزدی
  • فروردین 31, 1402
  • ویژه
  • 0
جانی 2022

اگر به فیلم‌هایی که بر اساس واقعیت ساخته شده‌اند علاقه‌مند هستید، ما به شما فیلم «جانی» ۲۰۲۲ را پیشنهاد می‌کنیم که بر اساس یک داستان کاملا واقعی ساخته شده است. فیلم سینمایی جانی درباره یک خلافکار به نام پاتریک است که در گذشته به دلیل انجام خلاف‌های گوناگون از طرف دادگاه به زندگی در یک آسایشگاه محکوم می‌شود.

در آسایشگاه، یک کشیش مهربان و دلسوز زندگی پاتریک را تغییر می‌دهد. فیلم سینمایی جانی محصول کشور لهستان است و در ۱۱۹ دقیقه تولید شده است. فیلم‌های سینمایی در ژانر بیوگرافی و درام سرگذشت واقعی انسان‌ها را به نمایش می‌گذارند و از این جهت تاثیر گذاری بیشتری بر مخاطب دارند. در ادامه به طور کامل درباره تماشای فیلم جانی در فیلیمو صحبت می‌کنیم.

درباره فیلم جانی

فیلم سینمایی جانی در ژانر بیوگرافی و درام در سال ۲۰۲۲ تولید شد. این فیلم محصول کشور لهستان بوده و کارگردانی آن را «دنیل یاروسک» بر عهده داشته است. فیلم جانی به سرعت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و کمپانی‌های مختلفی روی انتشار این فیلم سرمایه گذاری کردند. این سه کمپانی  (Next Film) و (Festival Group) و (TVN) به عنوان اسپانسر از فیلم جانی حمایت کرده و نقش موثری بر افزایش فروش این فیلم داشته‌اند. فیلمنامه نویس این فیلم «ماسیج کراسفسکی» است.

بازیگران فیلم جانی

بازیگران مختلفی در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در ادامه برخی از این بازیگران را به شما معرفی می‌کنیم:

«داوید اوگرودنیک»، «پیوتر تروجان»، «بیاتا زیگارلیکا»، «گرازینا بولکا»، «ماریا پاکولنیس»، «یواخیم لامزا»، «مارتا استالمیرسکا»، «یاکوب نوسیادک»، «آنا دیمنا»، «ویتولد دبیکی»، «ماگدالنا چروینسکا»، «مایکل کالتا»، «جرزی اووسیاک»، «کاتارزینا آنزورگه»، «بیاتا باندورسکا» .

images_1681206433_64352ca1dea02.png

پخش فیلم جانی

این فیلم سینمایی برای اولین بار در ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۲۲ منتشر شد. فیلم جانی بارها در جشنواره‌های بین المللی مختلف پخش شد. به عنوان مثال، جشنواره بین‌المللی فیلم  (Gdynia Polish Film Festival) که در کشور لهستان برگزار می‌شود، این فیلم سینمایی را پخش کرد. با توجه به اینکه فیلم جانی برای بسیاری از مخاطبین جذابیت داشت، مجدداً در ۲۳ سپتامبر سال ۲۰۲۲ منتشر شد. بعد از آن تمامی سینماهای کشور لهستان اجازه داشتند این فیلم را به فروش برسانند.

همچنین کمپانی «نکست فیلم» از فروش این فیلم سینمایی حمایت کرد. به گونه‌ای که در نهایت درآمد حاصل از فروش فیلم سینمایی جانی در حدود چهار و نیم میلیون دلار بود. در سال ۲۰۲۳، پلتفرم نتفلیکس این فیلم را منتشر کرد.

بلافاصله بعد از پخش توسط نتفلیکس، فیلم جانی در بسیاری از کشورهای جهان به صورت اینترنتی پخش شد. برخی از کشورهایی که این فیلم را توزیع و منتشر کردند، شامل موارد زیر هستند:

آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، برزیل، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، سوئد، فنلاند، دانمارک، تایوان و لهستان.

علاوه بر کشورهای ذکر شده، بسیاری از کشورهای آسیایی نیز فیلم سینمایی جانی را پخش کردند. این فیلم سینمایی تاکنون چندین جایزه بین المللی مثل بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرده است. همچنین دو بار نامزد جوایز جشنواره‌های مثل (Eagle) و (Golden Lions) شد.

عوامل پشت صحنه

برخی از عوامل پشت صحنه فیلم سینمایی جانی، شامل موارد زیر هستند:

تهیه‌کنندگان: «مارک چردیس»، «آنتا گراف دابروسکا»، «آدام گودل»، «کاچپر حبیسیاک»، «مارسین کاسینسکی»، «رابرت کیجاک»، «ماسیج کراسفسکی»، «استفان کریزانوفسکی»، «تادئوش کرول»، «سباستین کویتکوفسکی»، «پیوتر مودزلوسکی»، «لوکاس نیزویکی» و «آنا اورسکا-اولزوسکا».

موسیقی متن: اثری از «میکال کوش»

فیلمبرداری: «میکل دابال» انجام شده است.

نقد فیلم سینمایی جانی

اغلب افراد تصور می‌کنند نوشتن فیلمنامه‌هایی در ژانر بیوگرافی و درام بسیار راحت است. در حالی که فیلمنامه‌های مبتنی بر واقعیت بسیار پیچیده هستند و به راحتی آماده نمی‌شوند. با مشاهده فیلم جانی می‌توان متوجه شد نویسنده به طور کامل با بیوگرافی شخصیت اصلی داستان آشنایی داشته است. به عنوان مثال، می‌توان کشیش آسایشگاه را به عنوان یک چهره روحانی معرفی کرد که قصد دارد با شیاطین درون شخصیت اصلی داستان یعنی جانی دست و پنجه نرم کند.

به همین دلیل، تقابل بین خیر و شر در این فیلم سینمایی منجر به طراحی و ساخت یک فیلم سینمایی در ژانر بیوگرافی و شگفت انگیز شد. البته از نظر برخی از منتقدان، بازی کشیش در این فیلم سینمایی کمی اغراق آمیز است و سخنان یا حرکات او افراطی هستند.

images_1681206457_64352cb97806f.png

نقد شخصیت پردازی

علاوه بر این، یکی از مهم‌ترین مسائلی که توسط منتقدان مورد بررسی قرار گرفته است، تعداد بازیگران مطرح در این فیلم سینمایی است. دو شخصیت اصلی در فیلم جانی به چشم می‌خورد که شامل کشیش و شخصیت اصلی داستان هستند.

شاید همین موضوع باعث شده است که بیشتر از سکانس‌ها درباره دو شخصیت اصلی داستان باشد و به موضوعات دیگر پرداخته نشود. در حالی که معتقدان معتقد هستند نویسنده می‌توانست فیلمنامه را بسط دهد و این موضوع را به شکل بهتری به مخاطبین ارائه کند. نویسنده فیلمنامه سعی می‌کند نقاط اشتراک خاصی بین کشیش و شخصیت اصلی داستان پیدا کند.

به عنوان مثال، زمانی که شخصیت اصلی وارد آسایشگاه می‌شود، یک فرد رنجور و آسیب دیده است و صرفاً می‌خواهد خود را از حکم دادگاه رها کند. در مقابل کشیش قرار دارد که تمایل زیادی برای کمک به افراد آسایشگاه دارد و به طور عادی شخصیتی مهربان است. همدلی کشش باعث نزدیک شدن او به شخصیت اصلی داستان می‌شود.

نقد فضاسازی و موسیقی

در نقد و بررسی فضاسازی یا نحوه فیلمبرداری، نمی‌توان مسائل زیادی را بیان کرد. زیرا فیلمبرداری فیلم جانی مانند بسیاری از فیلم‌های سینمایی معمولی در فضاهای مختلف انجام شده است. شخصیت پردازی نیز در سطح متوسط قرار دارد. با این حال به نظر می‌رسد موسیقی متن فیلم جانی تاحدودی مورد پسند منتقدان قرار بگیرد. زیرا به موسیقی متن این فیلم، شامل دو گروه مختلف یعنی گروه کر مقدس و رپ‌های سنگین است که ترکیب این دو نوع موسیقی با یکدیگر بر جذابیت فیلم سینمایی می‌افزاید.

نتیجه مطالب

فیلم سینمایی جانی یکی از بهترین انواع فیلم‌های سینمایی در ژانر بیوگرافی و درام است. داستان فیلم جانی درباره شخصیتی خلافکار است که توسط دادگاه به آسایشگاه فرستاده می‌شود. در این آسایشگاه، یک کشیش با همدلی دل شخصیت اصلی داستان را به دست می‌آورد. فیلم جانی محصول کشور لهستان بوده و در سال ۲۰۲۲ تولید شده است. افرادی که به تماشای فیلم‌های مرتبط با بیوگرافی در ژانر درام و خانوادگی علاقه‌مند هستند، می‌توانند برای مشاهده فیلم سینمایی جانی به وبسایت فیلیمو مراجعه کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید