نحوه رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی

نحوه رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی
اگر از گوشی اندرویدی خود به عنوان ساعت زنگ دار استفاده می کنید و خاموش نمی شود، چه کاری می توانید انجام دهید؟ در اینجا نحوه رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی آورده شده است.

نحوه رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی

نحوه رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی

چه اینکه برای مدرسه یا محل کار و یا فقط برای شروع به موقع روزتان نیاز به بیدار شدن داشته باشید، زنگ هشدار داخلی گوشی هوشمند شما از اهمیت خاصی برخوردار است . در این مقاله نحوه رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی را مورد بررسی قرار می دهیم.
متأسفانه، زنگ گوشی شما گاهی اوقات به دلایل متعددی ممکن است خراب شود. برای اطمینان از اینکه برای هیچ چیز مهمی دیر نمی‌کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌توانید برای رفع مشکل زنگ هشدار گوشی اندرویدی خود امتحان کنید.

1. گوشی خود را ریستارت کنید

اولین راه حل رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی ریستارت کردن گوشی است. با راه اندازی مجدد دستگاه، حافظه پنهان موقت پاک می شود. این بدان معناست که وقتی گوشی شما دوباره روشن می شود، هر تغییر جزئی به حالت اولیه خود بازنشانی می شود. علاوه بر این، یک چرخه راه‌اندازی مجدد، رم را پاک می‌کند، که بیت‌های داده‌ای را که در هنگام خرابی گوشی استفاده کرده‌اید ذخیره می‌کند.
این اغلب اولین راه حل عیب یابی برای بسیاری از مشکلات گوشی های هوشمند است و به این دلیل است که راه اندازی مجدد گوشی هوشمند برای اکثر مشکلات کار می کند. برای اکثر مردم، زنگ اندروید باید پس از راه اندازی مجدد سریع کار کند، اما ما تعداد زیادی راه حل دیگر داریم که اگر این کار را نکرد، آن را امتحان کنیم.

2. صدای زنگ و آهنگ زنگ خود را بررسی کنید

دومین راه حل رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی بررسی صدای زنگ و آهنگ زنگ گوشی است. اکثر گوشی های اندرویدی مدرن دارای یک کنترل صدا مستقل برای آلارم هستند. اگر به اشتباه صدای زنگ را خاموش یا در سطح بسیار پایین گذاشته اید، علیرغم اینکه زنگ واقعاً به صدا در می آید، صدای زنگ آن را نمی شنوید.
برای بررسی کنترل صدای مستقل زنگ هشدار، دکمه افزایش یا کاهش صدا را در کنار گوشی خود فشار دهید تا اسلایدر صدا روی صفحه نمایش شما ظاهر شود.
دسترسی به کنترل‌های میزان صدا ممکن است بسته به دستگاه اندرویدی شما متفاوت باشد. ممکن است یک فلش رو به پایین، سه نقطه افقی یا نماد منحصر به‌ فرد دیگری را ببینید که اسلایدرها را نشان می‌دهد. شما باید بتوانید یک منوی کشویی صدا را باز کنید، که سپس اسلایدرهای جداگانه صدا را برای رسانه، آهنگ زنگ، اعلان ها، سیستم و گاهی اوقات هشدار نمایش می دهد.
نحوه رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی
اگر گزینه Alarm را در اینجا نمی‌بینید، جای نگرانی نیست. در برخی از دستگاه های اندرویدی، باید مستقیماً از طریق برنامه ساعت گوشی خود به نوار لغزنده صدای زنگ هشدار دسترسی داشته باشید. وقتی برنامه ساعت بومی دستگاه خود را باز می کنید، به صفحه زنگ هشدار آن بروید و برای دسترسی به تنظیمات صدا به دنبال سه نقطه افقی یا عمودی باشید.
اگر به نظر می رسد که اسلایدر صدای زنگ شما حداکثر است، ممکن است آهنگ زنگ هشدار شما مشکل داشته باشد. یک آهنگ زنگ سفارشی ممکن است برای بیدار کردن شما بسیار بی صدا باشد یا با دستگاه شما سازگار نباشد. در عوض یکی از گزینه‌ های پیش‌ فرض سیستم برای آهنگ‌ های زنگ هشدار را امتحان کنید و آن را با زنگ هشدار جدید آزمایش کنید.

3. حافظه پنهان و داده های ذخیره سازی برنامه ساعت را پاک کنید

سومین راه حل رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی پاک کردن حافظه پنهان و داده های ذخیره سازی برنامه ساعت است. پاک کردن حافظه پنهان برنامه ساعت گوشی شما اغلب می تواند کمک کننده باشد. برای انجام این کار، به برنامه تنظیمات اصلی گوشی خود بروید و روی Apps > Clock > Storage > Clear Cache ضربه بزنید.
از طرف دیگر، فشار طولانی روی آیکون برنامه ساعت و انتخاب اطلاعات برنامه – یا ضربه زدن روی حروف کوچک “i” در یک دایره – نیز این کار را انجام می دهد. از آنجا، فقط باید Storage > Clear Cache را انتخاب کنید.
نحوه رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی
اگر آلارم‌ های اندروید شما هنوز کار نمی‌کنند، می‌توانید روی Manage Storage در سمت چپ گزینه Clear Cache ضربه بزنید و سپس Clear data را انتخاب کنید. مثل همیشه، بسته به گوشیی که استفاده می کنید، این گزینه ممکن است کمی متفاوت باشد.
نقطه ضعف پاک کردن اطلاعات ذخیره‌سازی برنامه ساعت این است که اگر داده‌ها را پاک کنید، هشدارهای موجود را از دست خواهید داد و باید دوباره آنها را ایجاد کنید. همیشه می توانید از آلارم های خود اسکرین شات بگیرید یا آنها را یادداشت کنید. سپس، تنها چند دقیقه طول می کشد تا آلارم های جدید پس از آن ایجاد شود.
اگر پس از پاک کردن حافظه پنهان و داده‌ های ذخیره‌ سازی برنامه ساعت همچنان با مشکل مواجه هستید، سعی کنید برنامه را به اجبار ببندید یا به اجبار آن را متوقف کنید. دستورالعمل های بالا را دنبال کنید تا به صفحه Clock’s App Info برسید و سپس گزینه Force Stop را انتخاب کنید. بسته به دستگاه Android شما، این گزینه ممکن است به عنوان Force Close خوانده شود.

4. هشدارهای ساعت یا تنظیمات اعلان ها را بررسی کنید

چهارمین راه حل رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی بررسی هشدارهای ساعت و یا تنظیمات اعلان ها است. در برخی از برنامه‌ های داخلی ساعت اندروید، اغلب یک ویژگی در تنظیمات وجود دارد که می‌توان آن را تغییر داد تا وقتی صدای سیستم خاموش است، هشدارها را بی‌ صدا کند. هنگامی که این ویژگی روشن است، هنگامی که گوشی شما روی «بی‌صدا» یا «لرزش» تنظیم شده است، به جای ایجاد صدا، زنگ‌ها و تایمرها به لرزش در می‌آیند.
نحوه رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی
رسیدن به این تنظیم ممکن است یک فرآیند منحصر به فرد برای دستگاه‌ های اندرویدی مختلف باشد، و بسته به اینکه کدام برند گوشی هوشمند دارید یا از کدام نسخه اندروید استفاده می‌کنید، ممکن است گزینه‌ای در گوشی اندرویدی خاص شما نباشد.
به عنوان مثال، برای Samsung Galaxy S21 Ultra دارای Android 13، به تنظیمات اصلی گوشی خود بروید، روی Apps > Clock > Clock Settings ضربه بزنید و به بخش Alerts در بالای صفحه نگاه کنید.
یک جابجایی در کنار گزینه‌ای وجود دارد که وقتی صدای سیستم خاموش است، هشدارهای خاموش را می‌خواند. مطمئن شوید که این حالت خاموش است، و امیدواریم که زنگ‌های هشدار شما شروع به زنگ زدن کنند، حتی اگر گوشی شما در حالت بی‌صدا یا لرزش باشد.

5. تنظیمات «مزاحم نشوید» و یا Don Not Disturb را بررسی کنید

پنجمین راه حل رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی بررسی تنظیمات Do Not Disturb است. وقتی Do Not Disturb را به درستی تنظیم و سفارشی می‌کنید، می‌تواند یک ابزار فوق‌العاده مفید در دستگاه‌های Android باشد. اما به دلیل ایجاد مشکل در سایر برنامه ها، از جمله برنامه ساعت، بدنام است. تا زمانی که ظاهراً برنامه‌های مهم دیگر کار نکنند، حتی نمی‌دانید که ویژگی Do Not Disturb را فعال کرده‌اید.
نحوه رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی
به Settings > Notifications > Do not disturb بروید. از طرف دیگر، می توانید به سادگی میانبر را از طریق پانل تنظیمات سریع استفاده کنید. برای باز کردن سینی تنظیمات سریع کاملاً باز شده، با انگشت خود دو بار به سمت پایین صفحه بکشید و روی مزاحم نشوید طولانی فشار دهید.
حالا Allow exceptions را انتخاب کنید. این لیستی از گزینه های ممکن را به شما نشان می دهد و باید مطمئن شوید که Alarm یکی از گزینه های مجاز شما است. حتما دکمه جابجایی کنار آن را بزنید تا فعال شود. یا ممکن است یک بخش هشدارها و صداها را در این صفحه مشاهده کنید که می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا باز شود و سپس روی دکمه کنار زنگ هشدارها تغییر دهید.

6. تنظیمات برگزیده را برای برنامه ساعت بازنشانی کنید

ششمین راه حل رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی بازنشانی تنظیمات برگزیده برای ساعت است. اگر هیچ یک از راه حل های قبلی برای شما کار نمی کند، می توانید سعی کنید تنظیمات برگزیده برنامه خود را بازنشانی کنید. با این کار هیچ داده شخصی (مانند زنگ هشدارهایی که تنظیم کرده اید) حذف نمی شود. با این حال، تمام تنظیمات گوشی شما را به مقادیر پیش‌ فرضشان بازنشانی می‌کند – در همه برنامه‌های شما.
نحوه رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی
برندهای مختلف تلفن این ویژگی بازنشانی را در منوهای مختلف پنهان دارند، بنابراین جستجوی تنظیمات گوشی برای یافتن آن آسان‌تر است. با شانس، این باید مشکل را به طور کامل برطرف کند، اما فقط باید به عنوان آخرین راه حل استفاده شود.

7. برنامه هشدار دیگری را دانلود کنید

هفتمین و آخرین راه حل رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی دانلود برنامه دیگری از هشدارها است. اگر همه چیز شکست خورد، می‌توانید یک برنامه هشدار را دانلود کنید که حتی ممکن است ویژگی‌های بیشتری نسبت به گزینه اصلی گوشی شما داشته باشد. اگر نمی‌خواهید خودتان تحقیق کنید، برخی از بهترین برنامه‌های ساعت زنگ دار را برای اندروید گردآوری کرده‌ایم. هنگامی که انتخاب می‌کنید یک ساعت زنگ دار را دانلود کنید، هر مشکل احتمالی که با آن مواجه می‌شوید معمولاً با بستن اجباری برنامه یا حذف نصب و نصب مجدد آن برطرف می‌شود. هشدار اندروید گاهی اوقات خاموش نمی شود؟ اکنون می توانید آن را تعمیر کنید
ما معمولاً ویژگی زنگ گوشی خود را بدیهی می دانیم. تنظیم زنگ ساعت 6:00 صبح و خوابیدن آرام – این شیوه زندگی ماست. ما تنها زمانی متوجه نقش اصلی آن در زندگی خود می شویم که از کار بیفتد.
برای عیب یابی برنامه ساعت گوشی اندرویدی شما نیازی به این ندارد که یک جادوگر فنی یا هر چیز دیگری باشید. تنها چیزی که باید بدانید این است که چه تنظیماتی را تنظیم کنید تا ساعت زنگ دار دوباره به درستی کار کند.
نکته اصلی در اینجا این است که معمولاً برنامه ساعت شما به هیچ دلیل عمده ای از بین نمی رود. معمولاً به این معنی است که شما فقط یک محیط کوچک را نادیده گرفته اید. مواظب آن باش، و باید خوب بروی.
منبع: MAKEUSEOF.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید