هاست ویندوز چیست؛ ۴ مزیت آن کدام است؟

  • توسط پویان ایزدی
  • اردیبهشت 17, 1402
  • ویژه
  • 0
هاست ویندوز

هاست ویندوز چیست. میزبانی وب ویندوز به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوا را خارج از سایت ذخیره کنند و هزینه های ذخیره سازی محلی و فیزیکی مرتبط را کاهش دهند. همچنین ساخت یک حضور واقعی وب بادوام را با مزایای داخلی مانند پشتیبان‌گیری برای امنیت و پشتیبانی آسان‌تر می‌کند. سیستم عامل وب سرور سایت شما (OS) پلت فرم نرم افزاری است که بیشتر همه چیز روی آن اجرا می‌شود. همچنین رابط کاربری را برای تعامل با خود وب سرور فراهم می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که سیستم عامل مناسب را برای شرایط خاص خود انتخاب کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت هاست ویندوز چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

میزبانی ویندوز چیست؟

میزبانی ویندوز چیست

هنگامی‌که به سیستم عامل ویندوز برای میزبانی وب نگاه می‌کنید، از سیستم عامل ویندوز سرور استفاده خواهید کرد. این سیستم عامل کاملاً با سیستم عامل رایانه خانگی شما متفاوت است. Windows Server به طور خاص برای دستگاه های قدرتمندی که برنامه های پیشرفته ای مانند میزبانی وب را اجرا می‌کنند ساخته شده است. سیستم عامل ویندوز سرور مانند یک رایانه شخصی دارای یک رابط کاربر پسند است، به خصوص در مقایسه با لینوکس.

به خاطر داشته باشید که وقتی نوبت به خرید هاست می‌رسد، به ندرت نیاز به تعامل با سیستم عامل خواهید داشت. بیشتر وقت و تلاش شما مستقیماً صرف مدیریت وب سایت شما می‌شود.

در میزبانی وب، معمولاً لازم نیست نگران جنبه مجوز ویندوز یا لینوکس باشید. شرکت میزبان این امر را از طرف شما انجام می‌دهد، حتی با میزبانی مدیریت نشده. از آنجایی که شرکت میزبان در صورت دریافت هاست ویندوز هزینه لایسنس را پرداخت می‌کند، این هزینه‌ها را به شما منتقل می‌کند. شما برای بسته هاست مبتنی بر ویندوز کمی‌بیشتر از لینوکس پرداخت می‌کنید. با این حال، برای میزبانی اشتراکی اولیه، تفاوت قیمت در مقایسه دو گزینه با مشخصات مشابه بسیار کم است.

خالی بودن ابزارهای آشنای متعدد یکی از دلایل اصلی انتخاب این هاست توسط افراد است. این امر مدیریت طرح میزبانی را برای آنها آسان تر می‌کند. برای مثال، اگر وب سایت شما با ASP.NET ساخته شده است، برنامه های میزبانی ویندوز یک گزینه عالی هستند. از سوی دیگر، خواهید دید که پلن هاست شما چقدر با Microsoft SQL یا MSSQL به خوبی کار می‌کند. شما واقعاً می‌توانید از Microsoft Exchange به عنوان یک سرور ایمیل استفاده کنید.

ویندوز تقریباً تمام فناوری‌های موجود برای لینوکس را به اضافه برخی فناوری‌های اضافی ارائه می‌کند. اگر به دنبال توسعه وب سایت هایی با هر فناوری خاص مایکروسافت هستید، به هاست ویندوز نیاز دارید. ASP.NET، SQL Server و Active Directory نمونه هایی از برنامه هایی هستند که مختص ویندوز هستند.

علاوه بر این، توسعه وب سایت های دات نت در ویندوز اغلب با نسخه رایگان ویژوال استودیو بسیار آسان است. بسیاری از سازمان‌های بزرگ که به امنیت اهمیت می‌دهند، توسعه دات‌نت را انتخاب می‌کنند، زیرا توسط یک شرکت بزرگ پشتیبانی می‌شود.

علاوه بر پشتیبانی از تمامی‌برنامه های ویندوز، می‌توانید PHP، MySQL، WordPress و دیگر پلتفرم های منبع باز را روی هر سرور ویندوزی نیز نصب کنید. این باعث می‌شود که ویندوز به یک پلت فرم بسیار همه کاره در سراسر جهان تبدیل شود زیرا از اکثر زبان های برنامه نویسی و پایگاه های داده موجود پشتیبانی می‌کند.

مزایای آن

چه بخواهید هاست ویندوز و چه لینوکس، باید بهترین ارائه دهنده هاست ممکن را انتخاب کنید. این تضمین می‌کند که سایت شما همیشه در دسترس بازدیدکنندگان شما باشد تا بتوانید به تمام اهداف وب سایت خود دست پیدا کنید. برخی از مزایای مهم ویندوز به شرح زیر است:

1- رابط کاربری آشنا

اگر می‌خواهید میزبانی وب بدون مدیریت داشته باشید و با رابط ویندوز راحت تر هستید، این می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد. شما مجبور نیستید دوباره یاد بگیرید که چگونه همه کارها را در لینوکس انجام دهید تا سرور خود را به خوبی اجرا کنید. همچنین هاست ویندوز از نظر هزینه کارآمدی از همه انواع میزبانی بهتر عمل کرده است.

مجوزهای مایکروسافت در این زمینه نقش مهمی‌دارند. علاوه بر این، هاست ویندوز قیمت مناسبی دارد. شما می‌توانید با قیمتی مناسب نیز یک طرح میزبانی خوب در ویندوز دریافت کنید. بهترین ارائه دهنده ارزان هاست ویندوز تضمین می‌کند که از این مزیت بهره مند شوید.

2- سازگاری

وقتی وب سایتی دارید که با سیستم های دیگر در کسب و کار شما تعامل دارد، ممکن است لازم باشد از ویندوز استفاده کنید. برنامه‌هایی که روی لینوکس و ویندوز اجرا می‌شوند معمولاً به راحتی با هم ارتباط برقرار نمی‌کنند، بنابراین استفاده از میزبانی ویندوز برای اطمینان از سازگاری با سایر برنامه‌های شما ممکن است بهترین کار را داشته باشد.

3- کنترل پنل Plesk

اگر از طرفداران cPanel  (کنترل پنل مبتنی بر لینوکس) نیستید یا عاشق کنترل پنل Plesk هستید که به طور خاص برای میزبانی ویندوز طراحی شده است، انتخاب یک راه حل ویندوز ایده خوبی است. بسته‌های میزبانی وب‌سایت ویندوز شامل کنترل پنل Plesk می‌باشد که مدرن‌سازی وب‌سایت شما و ایجاد تغییرات در صورت نیاز را بسیار آسان‌تر می‌کند.

رابط کاربری ساده پلسک، با تاکید زیادی بر وب سایت های قابل فروش، به شما امکان می‌دهد چندین نقطه را به راحتی مدیریت کنید. به همین ترتیب، کاملاً با سیستم های عملیاتی محتوای محبوب مانند وردپرس و جوملا سازگار است.

4- ساده و موثر

ساده و موثر

سیستم عامل ویندوز سرور پایه ای برای اکثر سرویس های میزبانی ویندوز فراهم کرد. این سیستم عامل به شما امکان می‌دهد سرور خود را بدون نگرانی در مورد امنیت آن مدیریت و مقیاس بندی کنید. علاوه بر این، این.

مهمتر از همه، همه محصولات مایکروسافت دارای طراحی هستند که مکمل یکدیگر هستند. این مزیت مخترعان را فریفته است تا بسیاری از عملیات های کاملاً سازگار با ویندوز را تولید کنند.

همچنین، ابزارهای منبع باز مانند MySQL و PHP در این پلتفرم میزبانی خوب عمل می‌کنند، که در لینوکس به همان اندازه در دسترس نیست. با این حال، به خاطر داشته باشید که ارائه دهنده میزبانی ویندوز ممکن است این کار را برای شما آسان تر کند!

نتیجه گیری

ارائه دهندگان میزبانی وب معمولاً هر دو ویندوز و لینوکس را به عنوان گزینه های سیستم عامل ارائه می‌دهند. تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام پلتفرم برای سایت خود استفاده کنید اغلب چالش برانگیز است، زیرا ممکن است واضح نباشد که چرا یک پلت فرم از دیگری بهتر است. حتی اگر معمولاً ویندوز گزینه گران‌تری است، بهترین پلتفرم را در سراسر جهان نشان می‌دهد. از نظر فناوری های وب سایت، گزینه های بیشتری را ارائه می‌دهد، اغلب برای مبتدیان پیکربندی آن آسان تر است، و دارای امنیت است که توسط یک شرکت پیشرو پشتیبانی می‌شود. به این دلایل، به برنامه های ویندوز خوب نگاه کنید تا ببینید آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین و کارشناسان مجرب وب رمز تماس حاصل نمایید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید