بررسی گوشی شیائومی پوکو X6 نئو

نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو X6 نئو, قیمت, مشخصات فنی, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری و شارژ و سایر مشخصات این گوشی.

بررسی گوشی شیائومی پوکو X6 نئو

معرفی

پوکو X6 نئو مقرون به صرفه ترین مدل در سری X6 است. مدل‌های دیگر این مجموعه، X6 و X6 Pro، قطعات و قطعاتی از طیف دستگاه‌های Redmi شیائومی به عاریت گرفته‌اند. با این حال، X6 نئو، برای همه مقاصد، در اصل Redmi Note 13R Pro با نامی متفاوت است. از آنجایی که ما به آن مدل هم نگاه نکرده ایم، فرصت خوبی است که با یک تیر دو نشان بزنیم.بررسی عملی Poco X6 Neo

پوکو X6 نئو به عنوان مدل ارزان‌تر این سری، برخی از زیبایی‌های مدل‌های گران‌تر را از دست می‌دهد. شما یک دوربین قابل استفاده در پشت دریافت می کنید و تراشه به یک مدیاتک دیمنسیتی 6080 تنزل می یابد. صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED و زوم 3 برابری بدون تلفات در دوربین 108 مگاپیکسلی.

با قیمت اولیه 15999 INR (~ 192 دلار)، کمی ارزان تر از X6 و X6 Pro است. بیایید ببینیم با پولی که پرداخت می کنید چه چیزی به دست می آورید.

آنباکسینگ پوکو X6 نئو

پوکو X6 نئو در بسته بندی معمولی مشکی و زرد پوکو عرضه می شود. در داخل، گوشی، یک شارژر 33 واتی و یک کابل USB-A به USB-C را خواهید دید.

بررسی عملی Poco X6 Neo

یک قاب سیلیکونی مشکی نیز در جعبه ارائه شده است. این قاب چیز زیادی به ضخامت گوشی اضافه نمی کند و دارای یک بریدگی مناسب برای حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور است که مکان یابی دکمه را بدون نگاه کردن بسیار آسان می کند. همچنین یک فلپ برای درگاه USB وجود دارد که کمی بیش از حد سفت است. با این حال، این قاب به دلایل صرفاً زیبایی شناختی، یک دهانه بزرگ در پشت برای دوربین ایجاد می‌کند که باعث می‌شود ناحیه در معرض آسیب قرار گیرد.

طراحی

طراحی پوکو X6 نئو یکی از ویژگی های برجسته آن است. همانطور که قبلا ذکر شد، ادعا می شود که این باریک ترین گوشی پوکو تا کنون است و این نشان می دهد. تنها با 7.7 میلی متر، گوشی در دست بسیار نازک به نظر می رسد. حتی با روشن بودن قاب، X6 نئو نسبت به سایر گوشی‌های بدون قاب باریک‌تر است.

بررسی عملی Poco X6 Neo

X6 نئو کاملاً از پلاستیک ساخته شده است، به جز Corning Gorilla Glass 5 در جلو. با این حال، انتخاب مواد باعث می شود گوشی بسیار زیباتر از آنچه که در این محدوده قیمتی معمولی پیدا می کنید، احساس کنید.

کناره های قاب کاملا صاف با بافتی مات است. کل قسمت پشتی دارای درخشش و درخشش کمانی است که با حرکت دادن گوشی در زیر نور به گونه ای که تپه های شنی را به یاد می آورد حرکت می کند. این یک الگوی کاملا واکشی است که شخصیت زیادی به طراحی گوشی اضافه می کند. با این حال، به این رنگ خاص محدود می شود، زیرا رنگ های مشکی Astral و آبی افق کاملاً ساده هستند.

بررسی عملی Poco X6 Neo

در نزدیکی بالای گوشی یک جزیره دوربین بزرگ وجود دارد که در سایر تلفن های پوکو X6 دیده می شود. در اینجا فقط دو لنز دوربین خواهید یافت که تنها یکی از آنها واقعا قابل استفاده است. همچنین یک فلاش LED و یک الگوی دایره ای وجود دارد که واقعاً فقط برای تقارن بصری وجود دارد و کاربردی نیست. جزیره دوربین در این مدل نیز مانند بقیه قسمت‌های پشت ظاهری رنگین کمانی دارد، اما به جای مات، براق است. این دو لنز دارای حلقه های براق زیبا نیز در اطراف خود هستند.

در مورد بقیه قسمت های طراحی، قاب های نسبتاً نازک و یکنواخت در جلو با یک بریدگی ظریف دوربین در بالا مشاهده می کنید. تمام دکمه های فیزیکی در سمت راست قرار دارند و در بالا یک جک هدفون و بلستر IR پیدا خواهید کرد.

طراحی کلی پوکو X6 نئو واقعا خوب است و قیمت دستگاه را رد می کند. حتی موارد کوچکی مانند نحوه اتصال شیشه جلو به قاب کناری بدون لبه لاستیکی مانند آنچه در گوشی‌هایی در این محدوده قیمتی می‌بینید، آن را از رقبا متمایز می‌کند. همچنین با وجود ساختار پلاستیکی و همچنین مقاومت IP54 در برابر گرد و غبار و آب، به ساخت نسبتاً مستحکم کمک می کند.

مقاله مرتبط: بررسی گوشی پوکو X6, قیمت و مشخصات فنی

صفحه نمایش

پوکو X6 نئو دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن 2400 در 1080 با رفرش ریت تا 120 هرتز است. صفحه نمایش دارای حداکثر روشنایی 1000 نیت، پوشش رنگی 100٪ DCI-P3 و نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز است.

مانند سایر گوشی های مقرون به صرفه شیائومی/پوکو، می توانید تنظیمات اولیه رنگ را در تنظیمات انجام دهید. به‌طور پیش‌فرض، گوشی روی نمایه Vivid تنظیم شده است که ادعا می‌کند رنگ‌ها را بر اساس محتوای نمایش داده شده تنظیم می‌کند اما نقطه سفید آبی سردی دارد. نمایه اشباع شده همیشه اشباع است اما تن رنگ گرم تری دارد. به نظر می رسد نمایه استاندارد sRGB را هدف قرار می دهد و دارای نقطه سفید استاندارد D65 با رنگ های طبیعی است. همچنین می توانید دمای رنگ را برای هر سه نمایه به صورت دستی با استفاده از چرخ رنگ تنظیم کنید.

بررسی عملی Poco X6 Neo

در حالت استاندارد، نمایشگر دقت رنگ خوبی دارد. این پنل همچنین وضوح کافی و زاویه دید خوبی دارد.

حداکثر روشنایی معمولاً کافی بود، اما نحوه عملکرد روشنایی خودکار کمی عجیب است. در اکثر گوشی های هوشمند مدرن، هنگام استفاده از روشنایی خودکار، صفحه نمایش می تواند از سطح روشنایی دستی در زیر نور روشن فراتر رود. از سوی دیگر،X6 نئو حتی در زیر درخشان‌ترین نور خورشید به حداکثر میزان روشنایی قابل تنظیم دستی نمی‌رسد، چه رسد به اینکه فراتر از آن باشد. اگر به جای آن به صورت دستی روشنایی را حداکثر کنید، می توانید روشنایی بیشتری دریافت کنید. این چندین بار آزمایش شد و در هیچ نقطه ای روشنایی خودکار روشنایی را در زیر نور شدید به حداکثر رسانده است، در عوض حدود 90٪ ثابت می شود.

در مورد روشنایی، هیچ پشتیبانی HDR در X6 نئو وجود ندارد.

متأسفانه، مانند برخی دیگر از گوشی‌های شیائومی/پوکو، X6 نئو دارای پردازش ویدیویی ناخوشایند شرکت به صورت تمام وقت است. هر زمان که یک ویدیو را شروع می کنید، گوشی به طور خودکار آن را بیش از حد واضح می کند و در عین حال اشباع و کنتراست را نیز افزایش می دهد، و هیچ کاری نمی توانید برای خاموش کردن آن انجام دهید.

تنظیمات صفحه نمایش - بررسی عملی Poco X6 Neo تنظیمات صفحه نمایش - بررسی عملی Poco X6 Neo تنظیمات صفحه نمایش - بررسی عملی Poco X6 Neo
تنظیمات نمایشگر

خب تقریبا هیچی به لطف یک نظر Reddit، ما توانستیم این افکت را با رفتن به گزینه‌های Developer گوشی و غیرفعال کردن گزینه «غیرفعال کردن HW overlays» غیرفعال کنیم که تمام پردازش‌های ویدیویی را خاموش می‌کند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که وقتی گوشی ریستارت می شود این گزینه برمی گردد و باید دوباره فعال شود.

صفحه نمایش می تواند تا 120 هرتز به روز شود. این گوشی در واقع در اکثر برنامه‌هایی که ما امتحان کرده‌ایم، از جمله برخی بازی‌ها، با فرکانس 120 هرتز کار می‌کند، اما نحوه پیاده‌سازی آن چیزهای زیادی را به‌جا می‌گذارد. با راه اندازی یک بازی که از رفرش ریت بالا پشتیبانی می کند، گوشی با فرکانس 120 هرتز کار می کند. با این حال، این گوشی همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت عدم تعامل با صفحه نمایش، رفرش ریت را به 60 هرتز کاهش می‌دهد، که وقتی روی صفحه اصلی هستید اما نه در وسط بازی، خوب است. بنابراین لحظه ای که تعامل با گوشی را متوقف می کنید، نمایشگر و بازی به اجبار از 120 هرتز به 60 هرتز کاهش می یابد. بازی‌هایی که ما امتحان کردیم به خوبی از پس این کار برنمی‌آیند و هنگام اجرا در فرکانس 60 هرتز، کمی دچار کندی می‌شوند.

متأسفانه، هیچ هک حالت توسعه‌دهنده‌ای وجود ندارد که بتوانیم این رفتار را غیرفعال کنیم، بنابراین، مگر اینکه در حال انجام بازی‌ای باشید که مجبور باشید دائماً روی صفحه ضربه بزنید، با این مشکل مواجه خواهید شد، مگر اینکه صفحه را به صورت دستی روی 60 هرتز قفل کنید.

سرعت شارژ

پوکو X6 نئو از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می کند و یک شارژر منطبق در جعبه آن ارائه شده است.

در آزمایش‌های ما، گوشی توانست به سرعت قابل قبولی شارژ شود، به طوری که نیمی از باتری در 30 دقیقه اول شارژ شد و شارژ کامل حدود یک ساعت طول کشید. مطمئناً سریع‌ترین شارژی که دیده‌ایم نیست، اما باید برای اکثر سناریوها کاملاً کافی باشد.

علاوه بر این، می‌توانید از طریق تنظیمات باتری، شارژ سریع را غیرفعال کنید، که به افزایش طول عمر باتری کمک می‌کند.

پوکو X6 نئو

پوکو X6 نئو

پوکو X6 نئو

Audio

پوکو X6 نئو دارای یک بلندگو در پایین است که اگر در نظر بگیرید که پردازش صوتی Dolby Atmos را نیز فعال کرده است عجیب است. البته، زمانی که فقط با یک بلندگو کار می‌کنید، پردازش فضایی وجود ندارد، اما حالت Atmos کمی گرما و بدنه بیشتری به صدا اضافه می‌کند که در غیر این صورت کاملاً ریز و بی‌صدا است.

با این حال، یک جک هدفون وجود دارد که در آن می‌توانید به طور کامل پردازش صوتی Dolby Atmos را تجربه کنید و همچنین از محتوای کدگذاری شده در Atmos، مانند Apple Music یا ویدیوهایی با آهنگ صوتی Atmos لذت ببرید.

بررسی عملی Poco X6 Neo

همچنین می توانید از بلوتوث استفاده کنید. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که حتی اگر گوشی aptX Adaptive و LHDC را در لیست کدک‌ها در گزینه‌های توسعه‌دهنده فهرست می‌کند، از هیچ یک از آنها پشتیبانی نمی‌کند. ما متوجه این موضوع در سایر گوشی‌های ارزان‌تر شیائومی/پوکو نیز شده‌ایم و مشخص نیست که چرا این شرکت لیست کامل کدک‌های بلوتوث را حتی زمانی که بسیاری از آنها واقعاً وجود ندارند، درج کرده است. همه چیزهایی که در این گوشی می توانید به آن دسترسی داشته باشید SBC، AAC، aptX، aptX HD و LDAC هستند که همه کدک هایی هستند که به صورت بومی در اندروید موجود هستند.

مشکل کمی ناامید کننده تر در مورد صدای بلوتوث در این گوشی عدم وجود صدای بلوتوث مطلق است. این ویژگی برای بیش از یک دهه در این مرحله وجود داشته است و سطوح صدای دستگاه صوتی بلوتوث متصل و تلفن را همگام‌سازی می‌کند تا بتوان آن‌ها را به عنوان یکی کنترل کرد. در X6 نئو، صدای گوشی و لوازم جانبی مجزا هستند، بنابراین باید هر دو را تنظیم کنید تا سطح صدای مناسبی داشته باشید. این ویژگی در پوکو M6 ارزان‌تری که اخیراً بررسی کردیم وجود داشت، ناگفته نماند که این روزها تقریباً یکی از اصلی‌ترین گوشی‌های این روزها است، بنابراین ما مطمئن نیستیم که چرا در اینجا گم شده است.

نرم افزار

پوکو X6 نئو روی MIUI 14 در بالای اندروید 13 اجرا می‌شود. همانند سایر دستگاه‌های Poco، نسخه MIUI در اینجا در مقایسه با گوشی‌های با برند Redmi یا Xiaomi با یک لانچر متفاوت و برخی تغییرات جزئی رابط کاربری کمی متفاوت است. مانند سایر دستگاه‌های MIUI، برخی از جلوه‌ها مانند شفاف‌سازی‌ها نیز در رابط کاربری غیرفعال هستند (مانند پس‌زمینه اعلان‌ها) زیرا این دستگاه پایین‌تر است.

بررسی عملی Poco X6 Neo

علی‌رغم این تفاوت‌ها، این بسیار زیاد MIUI 14 است که قبلاً ده‌ها بار آن را دیده‌ایم و اکنون در حال خروج است و HyperOS جدید شیائومی جایگزین آن شده است. با این حال، ما مطمئن نیستیم که این دستگاه خاص چه زمانی آن به روز رسانی را دریافت می کند.

نرم افزاری که در این گوشی دریافت می کنید نسبتاً قابل تنظیم است. می‌توانید تم‌هایی را دانلود کنید که می‌توانند نمادها، فونت‌ها، تصاویر پس‌زمینه و موارد دیگر را به‌روزرسانی کنند. متأسفانه، در حالی که می توانید مواردی مانند فونت های خود را به طور جداگانه تغییر دهید، لانچر Poco از تغییر دستی آیکون ها از طریق بسته های آیکون قابل دانلود پشتیبانی نمی کند. تنها راه برای تغییر آیکون ها از طریق تم یا دانلود یک لانچر دیگر است.

بررسی عملی MIUI 14 برای Poco - Poco X6 Neo بررسی عملی MIUI 14 برای Poco - Poco X6 Neo بررسی عملی MIUI 14 برای Poco - Poco X6 Neo
MIUI 14 برای Poco

یکی دیگر از موارد عجیب و غریب در گوشی های Poco نیز عدم امکان قفل کردن آسان برنامه ها در حافظه از طریق Task Switcher است. معمولاً می‌توانید یک برنامه را در Task switcher فشار دهید و نگه دارید و روی دکمه قفل ضربه بزنید، اما در گوشی های Poco، باید به گزینه Boost speed در برنامه Security بروید و سپس گزینه منوی Lock apps را پیدا کنید. می تواند به صورت جداگانه برنامه ها را در حافظه قفل کند.

جدای از آن، این تقریباً امر معمول MIUI شما است. برنامه تنظیمات همچنان در مقایسه با هر گوشی اندرویدی موجود در بازار، طرح کاملا متفاوتی دارد. عملکرد جستجو نیز بی فایده است زیرا حتی چیزهایی که در برنامه تنظیمات وجود دارند اغلب در نتایج جستجو نشان داده نمی شوند.

Bloatware، هرزنامه اعلان و تبلیغات - بررسی عملی Poco X6 Neo Bloatware، هرزنامه اعلان و تبلیغات - بررسی عملی Poco X6 Neo Bloatware، هرزنامه اعلان و تبلیغات - بررسی عملی Poco X6 Neo
Bloatware، هرزنامه اطلاع رسانی، و تبلیغات

سپس جنبه های شرورتر MIUI وجود دارد که عبارتند از bloatware، تبلیغات و هرزنامه های اعلان. ما 10 برنامه غیر بومی از پیش نصب شده را بر روی گوشی شمارش کردیم، و زمانی که فروشگاه برنامه خود شیائومی را راه اندازی می کنید، بیشتر توصیه می شود. اکثر برنامه‌های اصلی شرکت، تبلیغات را هنگام باز کردن آنها نشان می‌دهند و باید تنظیمات آنها را جستجو کنید تا آنها را غیرفعال کنید. گوشی همچنین با اعلان‌های محتوای تبلیغاتی اسپم می‌شود و تا زمانی که روی آنها کلیک نکنید، نمی‌توان برخی از آنها را نادیده گرفت.

اینها پایه اصلی تجربه دستگاه های ارزان قیمت شیائومی/پوکو هستند و کاربران قدیمی به آنها عادت کرده اند یا یاد گرفته اند که از آنها اجتناب کنند. با این حال، مهم است که هر بار آنها را نام ببرید و آنها را شرمنده کنید زیرا بسیاری از آنها غیرقابل قبول است و نادیده گرفتن آن فقط وضعیت را بدتر می کند.

عملکرد

پوکو X6 نئو از چیپست MediaTek Dimensity 6080 استفاده می کند. این در هر دو نسخه 8 + 128 گیگابایت یا 12 + 256 گیگابایت عرضه می شود، و واحد بررسی ما دومی بود.

عملکرد در X6 نئو کمی ترکیبی بود. گوشی اغلب عملکرد خوبی دارد اما ممکن است در شروع برخی از فعالیت ها لکنت قابل توجهی وجود داشته باشد. این می تواند شامل باز کردن یک برنامه یا شروع یک ویدیو در YouTube باشد. این کندی ها معمولا یک ثانیه یا بیشتر طول می کشد و پس از آن عملکرد خوب است. به طور مشابه، ممکن است گاه به گاه در هنگام پیمایش در برخی از برنامه‌ها مانند Chrome یا Play Store، مشکلی ایجاد شود که هرگز کاملاً از بین نمی‌رود.

به نظر ما، این یک مسئله بهینه سازی است که نیاز به بررسی دارد. به نظر می‌رسد سخت‌افزار توانمند است، اما نرم‌افزار در حال حاضر آنقدر صیقل‌پذیر نیست که بتواند از مزایای آن استفاده کامل کند. شاید هسته ها به اندازه کافی سریع بالا نمی روند یا در جای دیگری از سیستم گلوگاهی وجود دارد. صرف نظر از این، زمینه برای بهبود بیشتر وجود دارد زیرا عملکرد در غیر این صورت بسیار خوب است.

ساعتهای سهام - بررسی عملی Poco X6 Neo ساعت با Antutu باز - بررسی عملی Poco X6 Neo ساعت‌ها با برنامه‌های دیگر - بررسی عملی Poco X6 Neo
ساعت‌های استوک • ساعت‌های با Antutu باز • ساعت‌هایی با برنامه‌های دیگر

قبل از ورود به معیارها، می‌خواهیم توجه کنیم که پوکو X6 نئو در Antutu تقلب می‌کند. ما متوجه شدیم که گوشی تمایل دارد تا سرعت ساعت تمام هسته‌های خود را افزایش دهد و تا زمانی که برنامه Antutu باز است، آنها را به حداکثر می‌رساند. این رفتار معمولاً زمانی مشاهده می شود که حالت عملکرد را در برخی از گوشی های اندرویدی فعال می کنید اما این گوشی چنین گزینه ای ندارد. همچنین این کار را در برنامه های دیگر یا حتی معیارهای دیگر انجام نمی دهد.

این بدان معناست که نتایج Antutu باید با کمی چاشنی در نظر گرفته شود، زیرا گوشی به وضوح در این برنامه خاص متفاوت از سایر برنامه ها عمل می کند. ما واقعا امیدوار بودیم که از سن تقلب در معیارها گذشته باشیم، اما واضح است که اینطور نیست.

پوکو X6 نئو

پوکو X6 نئو

پوکو X6 نئو

پوکو X6 نئو

پوکو X6 نئو

پوکو X6 نئو

دوربین

پوکو X6 نئو دارای سیستم دوربین دوگانه روی کاغذ است. شما یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی f1.8 و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی دارید. این بدان معناست که در واقع شما فقط یک دوربین دارید که با آن مبارزه کنید. با این حال، این گوشی دارای یک ترفند در آستین خود است، که زوم دیجیتال بدون تلفات 3 برابر است، اما بعداً در مورد آن بیشتر خواهد شد.

بررسی عملی Poco X6 Neo

برنامه دوربین در X6 نئو تا حدودی ابتدایی است. تمام ویژگی‌های رایج مورد استفاده، از جمله حالت Pro را دارد، اما فاقد گزینه‌ای برای گرفتن تصاویر RAW است. با این حال، حالت Pro دارای ویژگی‌های خوبی است، مانند هیستوگرام، پیک کردن فوکوس و الگوی گورخر برای نورسنجی.

برنامه دوربین - بررسی عملی Poco X6 Neo برنامه دوربین - بررسی عملی Poco X6 Neo برنامه دوربین - بررسی عملی Poco X6 Neo
برنامه دوربین

اما به سراغ کیفیت تصویر برویم. دوربین 108 مگاپیکسلی پشتی می‌تواند تصاویری زیبا در حالت 1x بگیرد، مشروط بر اینکه گزینه HDR شروع به کار کند. بازتولید رنگ و تعادل رنگ سفید خوب است و جزئیات معقولی بدون وضوح زیاد وجود دارد. متأسفانه، گزینه Auto HDR دشوار است و ممکن است همیشه در مواقع ضروری وارد نشود (و هیچ راهی برای اجبار آن وجود ندارد)، بنابراین برخی از تصاویر می‌توانند برجسته‌سازی شوند.

دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/267s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 52، 1/391s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/200s - بررسی عملی Poco X6 Neo
دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 128، 1/100s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/391s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/146s - بررسی عملی Poco X6 Neo
دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 93، 1/50s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/104s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 94، 1/100s - بررسی عملی Poco X6 Neo
دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی

همچنین می توانید انتخاب کنید که در حالت اصلی 108 مگاپیکسل عکس بگیرید. ما خوشحالیم که دیدیم اینها فقط تصاویر 12 مگاپیکسلی نیستند که تا 108 مگاپیکسل منتشر می شوند، بلکه عکس های بومی از سنسور هستند. متأسفانه، گوشی بسیاری از پردازش‌های تصویر خود، از جمله HDR را برای این حالت خاموش می‌کند، بنابراین، مگر اینکه نورپردازی کامل باشد، انتظار داشته باشید که بسیاری از هایلایت‌ها و رنگ‌های شسته شده را مشاهده کنید.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 52، 1/367s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/181s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 50، 1/169s - بررسی عملی Poco X6 Neo
دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی

X6 نئو دوربین تله فوتو ندارد، اما دارای زوم دیجیتال بدون تلفات 3 برابری است. در این حالت، دوربین یک برش از وسط تصویر 108 مگاپیکسلی اصلی می گیرد که منجر به تصاویر نسبتاً دقیق و زیبایی می شود. نتایج کاملاً شگفت‌انگیز بود، زیرا فکر می‌کنید که از یک دوربین تله‌فوتوی بومی 3x آمده‌اند، بخشیده می‌شوید.

دوربین اصلی دیجیتال 3x - f/1.7، ISO 50، 1/365s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی دیجیتال 3x - f/1.7، ISO 50، 1/638s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی دیجیتال 3x - f/1.7، ISO 175، 1/50s - بررسی عملی Poco X6 Neo
دوربین اصلی دیجیتال 3x - f/1.7، ISO 76، 1/100s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی دیجیتال 3x - f/1.7، ISO 51، 1/557s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی دیجیتال 3x - f/1.7، ISO 50، 1/228s - بررسی عملی Poco X6 Neo
دوربین اصلی دیجیتال 3x - f/1.7، ISO 92، 1/50s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی دیجیتال 3x - f/1.7، ISO 106، 1/100s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی دیجیتال 3x - f/1.7، ISO 112، 1/100s - بررسی عملی Poco X6 Neo
دوربین اصلی دیجیتال 3x

نکته ای که در این دوربین وجود دارد این است که این کیفیت فقط در گزینه 3x امکان پذیر است. حالت 2x (یا بهتر بگوییم هر چیزی بین 1x تا 3x) به سادگی یک برش از تصویر 1x می گیرد، که می تواند تصویر 2x را به طور قابل توجهی بدتر از هر دو عکس 1x و 3x کند. به طور مشابه، هر چیزی فراتر از 3x نیز برشی از تصویر 3x است، بنابراین آنها نیز عالی به نظر نمی رسند، اگرچه باید بگوییم که هنوز بهتر از 2x به نظر می رسند، که در بسیاری از مواقع می تواند به طرز محسوسی بد باشد.

دوربین اصلی دیجیتال 2x - f/1.7، ISO 51، 1/600s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی دیجیتال 2x - f/1.7، ISO 116، 1/50s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی دیجیتال 2x - f/1.7، ISO 67، 1/100s - بررسی عملی Poco X6 Neo
دوربین اصلی دیجیتال 2x - f/1.7، ISO 51، 1/560s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی دیجیتال 2x - f/1.7، ISO 50، 1/142s - بررسی عملی Poco X6 Neo دوربین اصلی دیجیتال 2x - f/1.7، ISO 73، 1/100s - بررسی عملی Poco X6 Neo
دوربین اصلی دیجیتال 2x

پردازش تصویر نیز می تواند بین این حالت ها متفاوت باشد. تصویر 2x (یا هر چیزی کمتر از 3x) فقط پردازش تصویر 1x را به ارث می برد در حالی که 3x و بالاتر دارای پردازش مشابه (یا فقدان آن) تصویر 108 مگاپیکسلی بومی هستند. این می تواند باعث شود که عکس های پشت سر هم از 1x، 2x و 3x در برخی مواقع به طور قابل توجهی متفاوت به نظر برسند.

ما احساس می کنیم در اینجا فضایی برای بهینه سازی بیشتر دوربین وجود دارد تا تصاویر 3x از نظر رنگ ها و محدوده دینامیکی کمی بهتر به نظر برسند. به طور مشابه، تصاویر 2x می توانند از کاهش پس پردازش بهره مند شوند، زیرا ممکن است در برخی مواقع بسیار زیاد به نظر برسند. با این حال، برای گوشی‌هایی که دوربین تله فوتو واقعی ندارند، ما کاملاً تحت تأثیر سه برابری عکس‌برداری بدون تلفات در X6 نئو قرار گرفتیم.

وقتی صحبت از ویدیو می شود، حداکثر به 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه محدود می شوید. تثبیت‌کننده تصویر دیجیتالی وجود دارد، اما در اینجا ترفندهای زوم هوشمندانه را دریافت نمی‌کنید، زیرا ویدیو اساساً برش از وسط سنسور است.

کیفیت ویدیو متوسط ​​است. در حالی که تصویر از نظر رنگ و محدوده دینامیکی خوب است، به طور قابل توجهی نرم و فاقد جزئیات است. با این حال، تثبیت‌کننده تصویر به اندازه کافی خوب کار می‌کند، بنابراین اگر فقط به چیزی برای حلقه‌های TikTok یا Instagram نیاز دارید، غیرقابل استفاده نیست.

خلاصه مطلب

پوکو X6 نئو گوشیی واقعا خوش طراحی و خوش ساخت با نمایشگر باکیفیت است. طراحی به تنهایی باعث می‌شود که بخواهیم آن را توصیه کنیم، زیرا حس خوبی در دست دارد، به نحوی که آن را به مراتب بهتر از چندین گوشی هوشمند گران‌تر می‌کند. عملکرد، در بیشتر موارد، و همچنین کیفیت کلی دوربین خوب است.

بررسی عملی Poco X6 Neo

تنها نقطه ضعف تجربه نرم‌افزاری است، به‌ویژه ماهیت مزاحم تبلیغات، اعلان‌ها و bloatware. بلندگوی تکی حتی با این قیمت نیز نامناسب است و بخش‌های خاصی از نرم‌افزار می‌توانند از بهینه‌سازی بیشتری برای بهبود عملکرد استفاده کنند. ما همچنین علاقه ای به تشخیص معیارها و افزایش مصنوعی امتیازات دستگاه نداریم.

با این حال، با توجه به قیمت، X6 نئو واقعاً ارزش خوبی برای خرید دارد و ما خوشحالیم که آنرا توصیه می کنیم.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید