چرا باید از فایرفاکس به عنوان مرورگر اصلی در گوشی استفاده کنیم

استفاده از فایرفاکس بعنوان مرورگر اصلی

فایرفاکس به عنوان مرورگر اصلی در گوشی, آیا باید از موزیلا فایرفاکس به عنوان مرورگر اصلی گوشی اندروید یا iOS استفاده کنیم؟ در ادامه برتری های فایرفاکس نسبت به دیگر مرورگرها از جمله گوگل کروم را می بینیم.

چرا باید از فایرفاکس به عنوان مرورگر اصلی در گوشی استفاده کنیم

استفاده از فایرفاکس بعنوان مرورگر اصلی

Firefox Focus یک مرورگر گوشی خصوصی، ایمن و دارای ویژگی های فراوان است. به همین دلیل است که باید از آن در اندروید یا iOS استفاده کنید.

بسیاری از کاربران چیز زیادی را در مورد آن نمی دادند، اما آیا می‌ دانستید که فایرفاکس یک برنامه مرورگر دارد که سبک، قابل تنظیم و تمرکز بر حفظ حریم خصوصی است؟ این ویژگی Firefox Focus نامیده می شود. چند دلیل وجود دارد که ممکن است بخواهید مرورگرهای گوشی هوشمند خود را تغییر دهید. به خواندن ادامه دهید تا دلیل آن را بدانید.

Firefox Focus چیست؟

همانطور که می توانید حدس بزنید، Firefox Focus یک برنامه مرورگر است که در اندروید و iOS توسعه یافته توسط موزیلا در دسترس است. چه باور کنید چه نکنید، Firefox Focus مدت زیادی است که در دسترس بوده است، اما به عنوان یک برنامه مسدودکننده ردیاب در iOS شروع به کار کرد. با این حال، اکنون این یک مرورگر تمام عیار برای موبایل است و این برنامه دارای بسیاری از ویژگی های امنیتی است که در ابتدای راه اندازی آن داشت.

Firefox Focus همه چیز در مورد مرور گوشی و حفظ حریم خصوصی است. این بدان معنی است که دارای مجموعه ای از ویژگی ها است که تجربه مرور شما را در گوشی ایمن و روان می کند. از ویژگی‌های مسدود کردن ردیاب گرفته تا حالت مخفی، Firefox Focus با چیزهای جالب بسیاری همراه است که می‌توانید امتحان کنید.

لینک دانلود: فایرفاکس فوکوس برای  Android | iOS

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نحوه فعال یا غیر فعال کردن روشنایی خودکار Auto brightness در اندروید و بهترین اپلیکیشن های ساخت گیف در اندروید با لینک دانلود مستقیم مشاهده کنید.

دلیل استفاده از فایرفاکس فوکوس

برای عادت کردن به Firefox Focus به یک یا دو لحظه نیاز دارید، اما زمانی که به آن دست پیدا کردید، احتمالاً عاشق آن خواهید شد. دارای ویژگی‌ های امنیتی مختلف است تا از ردیابی وب‌ سایت‌ ها و شرکت‌ ها جلوگیری کند و در عین حال تجربه مرور یکپارچه و مینیمالیستی را به شما ارائه دهد. در اینجا برخی از ویژگی های فوق العاده ای که در مورد آنها صحبت می کنیم آورده شده است.

1. مینیمال، طراحی آسان برای استفاده

استفاده از فایرفاکس بعنوان مرورگر اصلی

استفاده از فایرفاکس فوکوس بسیار آسان است و این یکی از ویژگی های مهم آن به حساب می آید. هنگامی که Firefox Focus را باز کردید، خواهید دید که تنها کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت مورد علاقه خود را در نوار URL وارد کنید، و شما آماده هستید. یا می توانید به تنظیمات بروید و تجربه خود را به سطح دیگری سفارشی کنید.

2. موتور جستجوی خود را تنها در چند ضربه تغییر دهید

همه دوست ندارند از گوگل استفاده کنند. نه واقعا. برخی از مردم گوگل را دوست ندارند زیرا بسیاری از داده های شما را ردیابی می کند، حتی اگر وارد حساب جیمیل خود نشده باشید.

خوشبختانه، Firefox Focus جابجایی بین مرورگرهای مورد علاقه خود را با چند ضربه بسیار آسان می کند. در اینجا چگونگی استفاده از فایرفاکس فوکوس را مشاهده می کنید:

1. Firefox Focus را باز کنید.

2. روی منوی گزینه ها ضربه بزنید. این سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش شما است.

3. به Search > Search Engine بروید.

4. موتور جستجویی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید.

استفاده از فایرفاکس بعنوان مرورگر اصلی

می توانید از میان گزینه‌ هایی که Firefox Focus از قبل دارد انتخاب کنید، یا برای استفاده از موتور جستجوی دلخواه خود، روی افزودن موتور جستجوی دیگری ضربه بزنید. و نگران نباشید؛ اگر گوگل را از دست دادید، همیشه می توانید همان مراحل را دنبال کنید و به آن بازگردید.

3. Firefox Focus بطرز باورنکردنی قابل سفارشی شدن است

یکی از بهترین ویژگی هایی که Firefox Focus در اختیار دارد این است که به شما امکان می دهد تجربه خود را هر طور که دوست دارید سفارشی کنید. به سادگی با رفتن به تنظیمات برنامه، می توانید بین تم های روشن و تاریک جابجا شوید، زبان برنامه را تغییر دهید، تنظیمات حریم خصوصی خود را سفارشی کنید و بسیاری موارد دیگر.

مسلماً، تعداد ویژگی‌ های قابل شخصی‌ سازی به این بستگی دارد که آیا از Android یا دستگاه اپل استفاده می‌کنید، اما همچنان همه چیز را پیدا خواهید کرد تا Firefox Focus را شبیه خودتان کنید.

4. حافظه History خود را به سرعت پاکسازی کنید

برای کاربران اندروید، استفاده از فایرفاکس فوکوس به شما این امکان را می دهد تا به سرعت و به راحتی تاریخچه مرور خود را در محل حذف کنید. در اینجا چگونگی انجام آنرا مشاهده می کنید:

1. Firefox Focus را باز کنید و هر وبسایتی را که می خواهید در نوار URL وارد کنید.

2. روی آیکون سطل زباله در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.

استفاده از فایرفاکس بعنوان مرورگر اصلی

پس از فشار دادن آن آیکون، سابقه مرور شما به طور خودکار حذف می شود. به خاطر داشته باشید که از شما درخواست تایید نخواهد کرد، بنابراین زمانی که تصمیم به پاک کردن سابقه خود دارید مراقب باشید.

5. از خود در برابر کوکی ها محافظت کنید

یکی دیگر از ویژگی های جالب کاربران اندروید در Firefox Focus این است که با استفاده از فایرفاکس فوکوس می توانید تمامی کوکی ها را مسدود کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد نحوه مسدود کردن کوکی‌ها را هنگام استفاده از برنامه سفارشی کنید. در اینجا چگونگی استفاده از فایرفاکس فوکوس برای مسدود کردن کوکی ها را مشاهده می کنید:

1. Firefox Focus را باز کنید و روی منوی گزینه ها ضربه بزنید. این سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش شما است.

2. Privacy & Security را انتخاب کنید.

3. به پایین بروید و در قسمت Cookies and Site Data، Block Cookies را انتخاب کنید.

4. نوع کوکی هایی را که می خواهید مسدود کنید انتخاب کنید.

استفاده از فایرفاکس بعنوان مرورگر اصلی

6. با اثر انگشت خود از Firefox Focus محافظت کنید

Firefox Focus به حریم خصوصی شما، چه دیجیتال یا فیزیکی اهمیت خاصی می دهد. راهی برای مسدود کردن برنامه وجود دارد تا بتوانید قفل آن را فقط با اثر انگشت باز کنید. در اینجا نحوه انجام آنرا مشاهده می کنید:

1. Firefox Focus را باز کنید و روی منوی گزینه ها در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

2. Privacy & Security را انتخاب کنید.

3. به پایین اسکرول کنید و استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل برنامه را روشن کنید.

استفاده از فایرفاکس بعنوان مرورگر اصلی

به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این ویژگی باید اثر انگشت خود را از قبل در دستگاه اندرویدی خود فعال کنید.

7. با Stealth Mode آنرا بصورت خصوصی حفظ کنید

یکی دیگر از ویژگی های جالب استفاده از فایرفاکس فوکوس Stealth Mode است. زمانیکه این ویژگی روشن است، از گرفتن اسکرین شات هنگام استفاده از برنامه جلوگیری می کند، که برای خصوصی نگه داشتن سابقه مرور شما عالی است.

یکی دیگر از کارهایی که حالت Stealth انجام می دهد این است که صفحات وب شما را هنگام تعویض برنامه پنهان می کند. به این ترتیب، اگر از Firefox Focus خارج شوید، هیچ‌ کس نمی‌تواند از پیش‌ نمایش برنامه به آنچه که شما مرور می‌کردید نگاه کند.

1. Firefox Focus را باز کنید و روی منوی گزینه ها در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

2. به Privacy & Security بروید.

3. به پایین اسکرول کنید و Stealth را روشن کنید.

استفاده از فایرفاکس بعنوان مرورگر اصلی

8. این یک برنامه متن باز است

در نهایت، در حالی که این برای همه ما چندان مهم نیست، Firefox Focus یک برنامه رایگان و منبع باز است. این اساساً به این معنی است که افراد دیگر خارج از موزیلا می توانند به کد برنامه دسترسی داشته باشند، آن را تغییر دهند و هر طور که دوست دارند برنامه را بهبود بخشند.

مطمئنا، این خبر خوبی برای توسعه دهندگان است. اما این پنجره را برای بسیاری از امکانات جدید و متفاوت برای کاربران عادی باز می کند. اگر توسعه‌دهندگان راه‌ هایی برای بهبود برنامه پیدا می‌کردند، کاربران عادی نیز می‌ توانستند این پیشرفت‌ ها را بدون منتظر ماندن موزیلا برای کار روی برنامه‌اش ببینند. 

آیا زمان آن رسیده است که از Firefox Focus استفاده کنید؟

اینها تنها برخی از ویژگی های شگفت انگیز استفاده از فایرفاکس فوکوس هستند. حتی اگر قبلاً به مرورگرهای دیگر عادت کرده اید، Firefox Focus امکانات زیادی دارد که باعث می شود برنامه حداقل ارزش امتحان کردن را داشته باشد. چه کسی می داند، ممکن است به جای Google Chrome، فایرفاکس را برای دسکتاپ خود انتخاب کنید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید