بررسی موتورولا ریزر 40, قیمت و مشخصات فنی

نقد و بررسی گوشی موتورولا ریزر 40, قیمت, مشخصات فنی, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری و شارژ و سایر مشخصات این گوشی.

بررسی موتورولا ریزر 40, قیمت و مشخصات فنی

معرفی

موتورولا ریزر 40 یک نسخه کوچک شده از ریزر 40 اولترا است که قصد دارد یک بار دیگر Razr را به یک گوشی بازار انبوه تبدیل کند. این روزها دیگر یک گوشی تاشو نیست، بلکه یک گوشی تاشو است، اما کار با آن همان خنکی را که تقریباً 20 سال پیش از V3 دریافت کردید، به ارمغان می آورد.

ریزر 40 تجربه تاشو را بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار می دهد، اما همچنان مانند یک گوشی کاملا متعادل به نظر می رسد. این گوشی همان کیفیت ساخت ریزر 40 اولترا، همان صفحه نمایش داخلی بزرگ با نرم افزار تمیز و حتی باتری بزرگتر و سنسور دوربین اصلی بزرگتر را دارد. این صفحه نمایش بزرگ خارجی را از دست می دهد و یک چیپست میان رده اسنپدراگون 7 نسل 1 را دریافت می کند، اما موفق می شود بیش از 200 یورو از قیمت درخواستی کاهش دهد.

بررسی موتورولا ریزر 40

ریزر 40 هم اندازه و هم وزن اولترا است، اما به جای شیشه از چرم گیاهی بیرونی برخوردار است. و در حالی که صفحه نمایش بیرونی آن بسیار کوچکتر است و اندازه آن 1.5 اینچ است، اما همچنان می تواند برای بررسی سریع اعلان ها و منظره یاب دوربین استفاده کند.

بررسی موتورولا ریزر 40

اگر به گذشته رجوع کنی متوجه خواهید شد که همان LTPO AMOLED تاشو 6.9 اینچی Ultra را با وضوح 1080p افزایش یافته، 1 بایت رنگ، رفرش ریت تا 144 هرتز و پشتیبانی از HDR10+ خواهید دید. خب، حداکثر رفرش ریت Ultra تا 165 هرتز بالاتر بود، اما ما به سختی شاهد این بودیم که این گوشی حتی از آن استفاده کند.

بررسی موتورولا ریزر 40

قابل توجه ترین تغییر SoC است – اکنون یک تراشه Snapdragon 7 Gen 1 به جای پرچمدار 8 + Gen 1 در Ultra. و گمان کنید عمر باتری برتری که باید از این انتقال حاصل شود برای مخاطب هدف ریزر مهمتر از عملکرد از دست رفته باشد.

با حرکت به سمت دوربین ها، می بینیم که سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی ریزر 40 در واقع به طور قابل توجهی بزرگتر از تصویرگر 12 مگاپیکسلی در Ultra است. دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض با AF و ماکرو یکسان است و همچنین دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی که در صفحه نمایش تاشو تعبیه شده است.

آنچه در بخش دوربین وجود ندارد، گزینه 4K@60fps و فیلمبرداری HDR10 است.

بررسی موتورولا ریزر 40

به سراغ باتری برویم – ریزر 40 دارای باتری 4200 میلی آمپر ساعتی است که نسبت به اولترا 3800 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است. سرعت شارژ سیمی 30 وات و شارژ بی سیم 5 واتی بین دو گوشی تاشو موتورولا مشترک است.

ریزر 40 با اندروید 13 تمیز با چند ترفند و برنامه موتورولا اجرا می‌شود، ترکیبی که بسیاری از سال‌ها آن را دوست داشته‌اند.

مشخصات موتورولا Razr 40 در یک نگاه:

  • بدنه: 171.0×74.0x7.4mm, 189g; جلو پلاستیکی (باز)، چرم وگان (بسته)، پشت چرم گیاهی، قاب آلومینیومی (سری 7000)، لولا (استیل ضد زنگ)؛ پوشش ضد آب (IP52).
  • صفحه نمایش: 6.90 اینچ LTPO AMOLED تاشو، 1B رنگ، 144 هرتز، HDR10+، 1400 نیت (پیک)، رزولوشن 1080×2640 پیکسل، نسبت تصویر 22:9، 413ppi؛ دوم AMOLED خارجی، 1000 x 10 پیکسل، 1000 پیکسل، 10 پیکسل، 1000 پیکسل، 1.1 پیکسل 282ppi، گوریلا گلس ویکتوس.
  • چیپست: Qualcomm SM7450-AB Snapdragon 7 Gen 1 (4 نانومتر): هشت هسته ای (1×2.4 GHz Cortex-A710 & 3×2.36 GHz Cortex-A710 & 4×1.8 GHz Cortex-A510); Adreno 644.
  • حافظه: 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت رم 12 گیگابایت؛ UFS 2.2.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 13.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : 64 مگاپیکسل، f/1.7، 0.7 میکرومتر، PDAF، لیزر AF، OIS؛ زاویه بسیار عریض : 13 مگاپیکسل، f/2.2، 120˚، 1/3 اینچ 1.12 میکرومتر، AF.
  • دوربین جلو: 32 مگاپیکسل، f/2.4، (واید)، 0.7 میکرومتر.
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : 4K@30fps، 1080p@30/60fps، gyro-EIS. دوربین جلو : 4K@30fps، 1080p@30/60fps.
  • باتری: 4200mAh; 30 وات سیمی، 5 وات بی سیم.
  • اتصال: 5G; سیم کارت الکترونیکی دو سیم کارته؛ Wi-Fi 6e; BT 5.3، EDR; NFC.
  • سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). بلندگوهای استریو

موتورولا ریزر 40 رسما یک گوشی هوشمند ضد آب نیست. دارای یک پوشش ضد آب در قسمت داخلی خود است، به این معنی که احتمالاً در برابر پاشیدن گاه به گاه آب یا قطرات باران مقاومت می کند، اما نباید کاملا خیس شود.

آنباکسینگ موتورولا ریزر 40

ریزر 40 در یک جعبه کاغذی با اندازه معمولی بسته بندی شده است. داخل آن یک آداپتور برق 30 واتی، یک کابل USB-A-to-C، یک سیم‌کاربر و مقداری کاغذبازی وجود دارد.

بررسی موتورولا ریزر 40

در بالای گوشی، در یک محفظه کاغذی تقریباً مخفی، می‌توانید یک قاب سخت نیمه شفاف از دو قسمت برای Razr پیدا کنید که به همان رنگ یاسی مانند گوشی است.

قاب ارائه شده به خوبی روی گوشی قرار می گیرد و ظاهر خوبی دارد. با این حال، با کابل USB تداخل داشت و ما اغلب مجبور بودیم با آن یکی برای رسیدن به اتصال خوب کمانچه بپردازیم.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

موتورولا ریزر 40 یک گوشی تاشو معمولی شما از انواع مدرن است – دارای یک صفحه نمایش داخلی بزرگ تاشو که با یک لایه محافظ پلاستیکی نازک پوشانده شده است، دو پنل پشتی ساخته شده از چرم گیاهی (یعنی پلاستیک فانتزی)، قاب آلومینیومی و یک قطره اشکی از فولاد ضد زنگ لولا در وسط.

بررسی موتورولا ریزر 40اندازه و وزن این ریزر 40 برابر با ریزر 40 اولترا است، لولا و طراحی یکسانی دارد و شباهت های بیرونی زیادی دارد – حتی اگر نمایشگر خارجی بسیار متفاوت باعث شود آنها را از دست بدهید. Ultra دو نسخه داشت – چرم شیشه ای و وگان، اما حتی در آنجا هم طراحی چرم را بهتر دوست داشتیم. این فقط چسبندگی بهتری را ارائه می دهد، و در حالی که هرکسی نظر متفاوتی در مورد اینکه کدام یک بهتر به نظر می رسد، دارند، مقاومت در برابر لک مورد استقبال جهانی قرار خواهد گرفت.

بررسی موتورولا ریزر 40لوگوی موتورولا و آرم Razr در چرم گیاهی حک شده اند و ظاهر ممتاز را بهبود می بخشند. در حالی که نمایشگر خارجی لبه به لبه 40 Ultra هنوز بسیار خنک تر است، ما همچنان انتقال یکپارچه از دوربین ها به صفحه نمایش خارجی را در ریزر 40 معمولی دوست داریم. و شیشه آنقدر کم بیرون زده است که نمی شود گوشی را متزلزل یا ناپایدار کنید (نه اینکه هرگز این طرف بنشیند).

بررسی موتورولا ریزر 40نه تنها طراحی کلی عالی است، بلکه ساخت ریزر 40 به سادگی برجسته است – از انتخاب مواد گرفته تا اجرای دقیق – چسبندگی، احساس و هندل عالی را امکان پذیر می کند. تنها چیزی که ما دوست نداشتیم، حفاظت اولیه از نفوذ است – IP52.

بیایید اکنون گشتی در اطراف ریزر 40 داشته باشیم و بخش های قابل توجه آن را بررسی کنیم.

صفحه نمایش 6.9 اینچی AMOLED تاشو، مرکز واقعی Razr است و به همان زیبایی که در مواد تبلیغاتی به نظر می رسد، است. صفحه نمایش با قاب کمتر از 1 میلی متر، با گوشه های گرد و یک سوراخ پانچ کوچک برای دوربین سلفی، فریم به فریم می شود.

بررسی موتورولا ریزر 40در وسط نمایشگر چین خوردگی وجود دارد، اما در حالت کاملاً باز شده قابل مشاهده نیست و ما به سختی می توانستیم آن را احساس کنیم. در واقع، ما باید آگاهانه آن را جستجو می‌کردیم، یعنی موتورولا در اینجا کار بزرگی انجام داد.

قاب پلاستیکی نازک صفحه نمایش همچنان اجتناب ناپذیر است، و همچنین محافظ پلاستیکی صفحه نمایش، اطمینان حاصل کنید که پنل تاشو نسبتاً نرم را خراش نمی دهید. موتورولا یک سلب مسئولیت نسبتاً بزرگ را روی بسته بندی گوشی قرار داده است تا خودتان محافظ را بردارید.

بررسی موتورولا ریزر 40این گوشی بین قاب آلومینیومی و قاب پلاستیکی صفحه نمایش قرار گرفته است. خروجی آن در حدود 45 درجه زاویه دارد که برای تجربه عالی از گوشی و بلندگو کار می کند. در واقع، Razr 40 دارای یک سیستم بلندگوی استریو است که بلندگوی (بی صداتر) در قسمت گوشی قرار دارد و بلندگوی اصلی در پایین گوشی قرار گرفته است.

در کنار بلندگوی مذکور، درگاه USB-C و میکروفون اصلی قرار دارند که با آرم ها و اعداد به سختی قابل مشاهده احاطه شده است.

بررسی موتورولا ریزر 40بالای ریزر 40 یک میکروفون دیگر دارد، در حالی که سمت چپ سینی سیم کارت را در خود جای داده است.

بررسی موتورولا ریزر 40کلیدهای جداگانه صدا و همچنین دکمه پاور/قفل در سمت راست قرار دارند. سطح کلید پاور اسکنر اثر انگشت همیشه روشن را در خود جای می دهد که سریع و قابل اطمینان کار می کند.

بررسی موتورولا ریزر 40ما قبلاً در مورد قسمت پشتی زیبای ریزر 40 صحبت کرده ایم. نیمه بالایی دارای صفحه مشکی بزرگی است که دو دوربین را در خود جای داده است، یک فلاش LED تک، فرستنده و گیرنده لیزر و صفحه نمایش خارجی 1.5 اینچی. این شیشه مشکی ممکن است بزرگ باشد، اما به سختی بیرون زده است و نه ریزر را ناپایدار می کند و نه میز شیشه ای شما را خراش می دهد.

بررسی موتورولا ریزر 40OLED بیرونی می تواند چندین ویجت را نمایش دهد و سرور به عنوان منظره یاب برای گرفتن عکس های سلفی با دوربین های پشتی. این یک عملکرد بسیار محدودتر از لانچر کامل Ultra است، بنابراین باید موتورولا ریزر 40 را به مراتب بیشتر باز کنید.

بررسی موتورولا ریزر 40لولای قطره ای فولادی به دو نیمه ریزر اجازه می دهد که به صورت صاف و بدون هیچ شکافی بسته شوند. از زوایای دلخواه پشتیبانی می کند که برخی موارد استفاده اضافی را امکان پذیر می کند. یکی از انتقادات احتمالی محکم بودن آن است – باز کردن Razr با یک دست تقریبا غیرممکن است زیرا برای کار کردن به نیروی بسیار زیادی نیاز دارد.

بررسی موتورولا ریزر 40Razr 40 7.4 میلی متر ضخامت یا 15.8 میلی متر در حالت تا شدن دارد و وزن آن 188 گرم است. با Ultra اشتراک‌گذاری زیادی دارد، اما باتری حتی بزرگ‌تری را به همراه دارد که داشتن آن همیشه چیز خوبی است.

صفحه نمایش

محور اصلی موتورولا ریزر 40 صفحه نمایش بزرگ تاشو 6.9 اینچی LTPO AMOLED با انواع ویژگی‌ها مانند عمق رنگ 10 بیتی، رفرش ریت تطبیقی ​​144 هرتز، پاسخ لمسی تا 360 هرتز و پشتیبانی از HDR10+ است. به نظر می رسد که این پنل همان پنل ریزر 40 اولترا باشد، اما از نرخ رفرش 165 هرتز پایین آمده است.

صفحه نمایش تاشو دارای رزولوشن 1080p (1080×2640 پیکسل) است که به تراکم 413ppi اضافه می کند. دارای یک سوراخ پانچ کوچک برای دوربین سلفی است و با یک محافظ صفحه پلاستیکی پوشانده شده است که برای اطمینان از عملکرد صحیح صفحه، نباید آن را جدا کنید.

بررسی موتورولا ریزر 40نمایشگر بیرونی بسیار کوچکتر از 40 Ultra است – یک قطعه AMOLED 1.5 اینچی با رزولوشن 194 x 368 پیکسل (268ppi) که توسط یک قطعه شیشه گوریلا گلس ویکتوس پوشانده شده است. همانطور که می توانید تصور کنید این صفحه نمایش نمی تواند مانند Ultra تجربه کامل اندروید را ارائه دهد، فقط چندین ویجت را نمایش می دهد و می تواند به عنوان منظره یاب دوربین نیز عمل کند.

بررسی موتورولا ریزر 40نمایشگر خارجی برای انجام آزمایش‌های نمایشگر ما بسیار کوچک است، زیرا کیفیت آن برای عملکرد ریزر 40 بسیار مهم نیست. بنابراین مستقیماً به پانل بزرگ تاشو می‌پریم.

هنگام کنترل دستی روشنایی از اسلایدر، حداکثر 505 نیت روشنایی را در نقطه سفید ثبت کردیم. صفحه نمایش می تواند در حالت خودکار بسیار بالاتر برود، اگرچه در مواجهه با منبع نور روشن تا 1064 نیت می رسد. این اندازه‌گیری‌ها با اندازه‌گیری‌هایی که در صفحه نمایش ریزر 40 اولترا دریافت کردیم، مطابقت دارند.

حداقل روشنایی در نقطه سفید فقط 2.9 نیت بود.

موتورولا ریزر 40

موتورولا ریزر 40

دقت رنگ

موتورولا ریزر 40 دارای دو حالت رنگی است – اشباع شده که فضای رنگی DCI-P3 را هدف قرار می دهد و طبیعی – با هدف قرار دادن sRGB. همچنین یک اسلایدر دمای رنگ برای هر یک از این حالت ها وجود دارد.

حالت رنگ اشباع در برابر اهداف DCI-P3 نسبتاً دقیق است (متوسط ​​deltaE 3.6). قابل توجه ترین انحرافات از کمال، رنگ های سفید و خاکستری کمی مایل به آبی، و رنگ های سبز و آبی بیش از حد اشباع شده است. حالت رنگ طبیعی با محتوای sRGB دقت بسیار خوبی را به همراه دارد.

نرخ تجدید

موتورولا ریزر 40 دارای دو حالت Refresh Rate است – High (تا 144Hz) و Standard (تا 60Hz). هر دوی آنها تطبیق پذیر هستند و فقط با سقف ریزر فرش ریت تفاوت دارند.

10 هرتز کمترین رفرش ریت بود که در موتورولا ریزر 40 مشاهده کردیم و برای صفحه بی‌کار در UI، سیستم و برنامه‌های غیر بومی استفاده می‌شود. اگرچه گاهی اوقات رابط کاربری به جای 10 هرتز از 90 هرتز استفاده می کند.

موتورولا ریزر 40 با 24 هرتز برای سناریوهای مختلف پخش ویدیو همراه با پخش جریانی عرضه شد. ما همچنین 30 هرتز و 50 هرتز را هنگام پخش محتوای YouTube مشاهده کردیم.

سپس 60 هرتز در همه جا هنگام استفاده از حالت استاندارد، و در برنامه‌های ناسازگار HFR مانند برنامه دوربین و Google Maps معمول بود.

در حالت High، 90 هرتز و 120 هرتز تقریباً در همه جا در برنامه‌ها و رابط‌های سیستمی سازگار با HFR به‌طور تصادفی استفاده می‌شوند.

در واقع، ما حتی یک بار هم 144 هرتز را مشاهده نکردیم، همانطور که در ریزر 40 اولترا 165 یا 144 هرتز را مشاهده نکردیم. ما می‌توانیم 144 هرتز را از نوار کناری بازی مجبور کنیم، اما با دیدن اینکه چگونه بازی‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند، هیچ نکته‌ای در آن ندیدیم.

صفحه نمایش خارجی با نرخ تازه سازی 60 هرتز قفل شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی موتورولا Razr 40 Ultra، قیمت و مشخصات فنی

گزینه های نمایش - بررسی Motorola Razr 40 گزینه های نمایش - بررسی Motorola Razr 40
گزینه های نمایش

استریم و HDR

موتورولا ریزر 40 از Widevine L1 DRM پشتیبانی می کند و به طور رسمی گواهی HDR10+ را دریافت کرده است. همه برنامه‌ها به جز نتفلیکس، صفحه‌نمایش را با قابلیت HDR10 تشخیص دادند و پخش جریانی 1080p HDR10 را انجام دادند. امیدواریم نتفلیکس و موتورولا به سرعت این مشکل را اصلاح کنند.

عمر باتری

موتورولا ریزر 40 دارای باتری 4200 میلی آمپر ساعتی است که نسبت به باتری 3800 میلی آمپر ساعتی در Ultra بیشتر است.

ریزر 40 امتیاز کل استقامت 85 ساعت را کسب کرد که کمتر از چیزی است که ما انتظار داشتیم، اما داستان چیزهای بیشتری دارد. این گوشی در اکثر آزمایش‌ها بسیار خوب عمل کرد – تقریباً یک روز در تماس‌های صوتی، بیش از 14 ساعت در مرور وب و بیش از 14 ساعت در پخش ویدیوی محلی دوام آورد. چیزی که امتیاز کلی را پایین آورد، عملکرد آماده به کار بود – درست مانند آنچه در Ultra بود (حدود 200 ساعت).

موتورولا ریزر 40

تست‌های باتری ما به لطف SmartViser ، با استفاده از برنامه viSerDevice، خودکار شد . درجه استقامت نشان می دهد که اگر روزانه یک ساعت تلفن، مرور وب و پخش ویدیو از دستگاه استفاده کنید، شارژ باتری چقدر طول می کشد. جزئیات بیشتر را می توان در اینجا یافت .

و در اینجا می توانید موتورولا ریزر 40 را با برخی از رقبا مقایسه کنید.

موتورولا ریزر 40

تست ویدیو در حالت رفرش ریت 60 هرتز انجام شد. تست مرور وب در صورت امکان با بالاترین رفرش ریت نمایشگر انجام می شود. برای جزئیات بیشتر به بررسی های مربوطه مراجعه کنید. برای تنظیم فرمول رتبه‌بندی استقامت برای مطابقت با الگوهای استفاده خود، نمودار نتایج تست باتری همه‌وقت ما را بررسی کنید ، جایی که می‌توانید همه تلفن‌هایی را که آزمایش کرده‌ایم پیدا کنید.

سرعت شارژ

موتورولا ریزر 40 از شارژ سیمی 30 واتی TurboPower مانند Ultra پشتیبانی می کند. این دستگاه با یک آداپتور برق 33 واتی و یک کابل USB-C-to-A در جعبه عرضه می شود.

بررسی موتورولا ریزر 40

پنج دقیقه روی آن شارژر 12 درصد شارژ، 15 دقیقه – 31 درصد، 30 دقیقه – 57 درصد به ما داد. شارژ کامل 0٪ تا 100٪ به 61 دقیقه نیاز دارد – نه بهترین اعداد موجود، اما مطمئناً در بین بهترین ها در بازی تاشو.

Razr 40 همچنین با ظرفیت باتری کمتر و آداپتور برق یکسان، ریزر 40 اولترا را شکست داد. صفحه نمایش اضافی اولترا به وضوح برای دفع گرما مضر است.

موتورولا ریزر 40

موتورولا ریزر 40

موتورولا ریزر 40

موتورولا ریزر 40 همچنین از شارژ بی سیم 5 واتی پشتیبانی می کند، در صورتی که یک پد سازگار با Qi در ماشین یا روی میز خود داشته باشید.

گزینه بهینه شارژ باتری نیز در دسترس است. در صورت فعال بودن، گوشی عادات شارژ شما را یاد می گیرد و درست قبل از اینکه آن را از برق بکشید، 20 درصد آخرین باتری را شارژ می کند. این به ویژه اگر گوشی خود را یک شبه شارژ کنید بسیار مفید است.

همچنین دارای محافظ شارژ بیش از حد است که در صورت اتصال مداوم گوشی به مدت بیش از 3 روز، شارژ آن متوقف می شود.

بلندگوها

موتورولا ریزر 40 دارای دو بلندگوی استریو است – هدفون به عنوان دومین بلندگو در کنار بلندگوی اصلی نزدیک پورت USB-C در پایین قرار دارد.

بررسی موتورولا ریزر 40

به طور طبیعی، این نشان‌دهنده یک تنظیم ترکیبی است، جایی که بلندگوی پایینی بلندتر با باس و میانه‌های بیشتر است، در حالی که بلندگوی بالایی بیشتر روی فرکانس‌های بالا تمرکز می‌کند و در کل ساکت‌تر است. هدفون 45 درجه یا بیشتر است، که تعادل صوتی مناسبی را ایجاد می کند و ما تجربه بسیار خوبی با بلندگوها و چند رسانه ای داشتیم.

حتی بهتر از آن، آنها یک نمره بسیار خوب در تست بلندی صدای ما گرفتند و ما آوازهای خوب، فرکانس های بالا و حتی مقداری باس شنیدیم.

موتورولا ریزر 40

از کنترل های پخش برای گوش دادن به نمونه های ضبط شده گوشی استفاده کنید (بهترین استفاده از هدفون). میانگین بلندی بلندگوها را در LUFS اندازه گیری می کنیم. قدر مطلق کمتر به معنای صدای بلندتر است. نگاهی به نمودار پاسخ فرکانسی به شما می گوید که بازتولید فرکانس های باس، تریبل و فرکانس های متوسط ​​از خط مسطح ایده آل “0db” چقدر دور است. برای مقایسه تفاوت آنها می توانید گوشی های بیشتری اضافه کنید. نمرات و رتبه‌بندی‌ها با آزمون بلندگوی قدیمی ما قابل مقایسه نیستند. درباره نحوه آزمایش ما در اینجا بیشتر بیاموزید .

اندروید 13 را با چند ترفند Moto پاک کنید

موتورولا همیشه علاقه مند به تجربه بی نظم اندروید بوده و این یکی از جذابیت های اصلی گوشی هایش بوده است. با این حال، در زمینه یک گوشی هوشمند تاشو، برخی ممکن است فکر کنند که بیشتر یک نقطه ضعف است. از این گذشته، گوشی‌های هوشمند تاشو برای بهره‌گیری از فرم فاکتور نیاز به کمی لمس اضافی دارند. خبر خوب این است که اندروید کهنه نشده است و به اندازه کافی رشد کرده است تا با فرم فاکتور جدید تاشو سازگاری داشته باشد و موتورولا برای بهبود تجربه کاربری با توسعه دهندگان همکاری نزدیکی داشته است. علاوه بر این، OEM وعده سه به روز رسانی سیستم عامل اصلی را برای ریزر 40 و ریزر 40 اولترا داده است.

بررسی موتورولا ریزر 40اگر تا به حال از گوشی هوشمند موتورولا یا هر گوشی دیگری که دارای اندروید تمیز است استفاده کرده اید، احساس راحتی می کنید. وقتی صحبت از زیبایی شناسی، ناوبری و ویژگی های درونی اندروید به میان می آید، هیچ چیز غیرعادی وجود ندارد.

بررسی موتورولا ریزر 40در مدل معمولی موتورولا، تعداد انگشت شماری از ویژگی های اضافی برای صفحه اصلی همراه با برخی از ویژگی های انحصاری به لطف نمایشگر خارجی 1.5 اینچی جدید وجود دارد. تقریباً تمام ویژگی های اضافی را می توان در برنامه Moto به همراه چند نکته مفید در مورد نحوه استفاده حداکثری از ریزر 40 یافت.

صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، منوی تنظیمات - بررسی Motorola Razr 40 صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، منوی تنظیمات - بررسی Motorola Razr 40 صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، منوی تنظیمات - بررسی Motorola Razr 40 صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، منوی تنظیمات - بررسی Motorola Razr 40
صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، منوی تنظیمات - بررسی Motorola Razr 40 صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، منوی تنظیمات - بررسی Motorola Razr 40 صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، منوی تنظیمات - بررسی Motorola Razr 40 صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، منوی تنظیمات - بررسی Motorola Razr 40
صفحه اصلی، برنامه های اخیر، سایه اعلان ها، منوی تنظیمات

بیایید با شخصی سازی شروع کنیم. موتورولا انبوهی از تصاویر پس زمینه پویا را ارائه می دهد که می توانند روی صفحه اصلی و خارجی اعمال شوند. هیچ صفحه نمایش Always-on وجود ندارد، هرچند، حداقل به معنای معمول نیست. شما نمی توانید نمایشگر خارجی را طوری تنظیم کنید که همیشه روشن باشد، اما موتورولا به اصطلاح Peek Display را ارائه می دهد که دومین چیز برتر است. می توانید با ضربه زدن روی آن یا فقط ضربه زدن به گوشی، صفحه نمایش خارجی را بیدار کنید. این نرم افزار از شتاب سنج برای بیدار کردن صفحه استفاده می کند. اعلان ها و صفحه ساعت قابل تنظیم را نشان می دهد.

ویژگی های Moto و شخصی سازی - بررسی Motorola Razr 40 ویژگی های Moto و شخصی سازی - بررسی Motorola Razr 40 ویژگی های Moto و شخصی سازی - بررسی Motorola Razr 40 ویژگی های Moto و شخصی سازی - بررسی Motorola Razr 40 ویژگی های Moto و شخصی سازی - بررسی Motorola Razr 40 ویژگی های Moto و شخصی سازی - بررسی Motorola Razr 40
ویژگی های موتور و شخصی سازی

چند حرکت Moto دیگر نیز وجود دارد، مانند راه اندازی چراغ قوه با دو حرکت دستی یا چرخاندن گوشی برای راه اندازی دوربین.

Moto gestures - بررسی موتورولا Razr 40 Moto gestures - بررسی موتورولا Razr 40 Moto gestures - بررسی موتورولا Razr 40 Moto gestures - بررسی موتورولا Razr 40 Moto gestures - بررسی موتورولا Razr 40
حرکات موتوری

نوار کناری نسبتاً جدیدی به ویژگی های Moto اضافه شده است. می توانید از طریق نوار کناری به برنامه های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید و آنها را در پنجره های کوچک راه اندازی کنید. متأسفانه، شما می توانید تنها یک برنامه را در پس زمینه و یکی را در یک پنجره کوچک اجرا کنید، بنابراین قابلیت های چندوظیفه ای تا حدودی محدود است.

نوار کناری و چند وظیفه ای - بررسی موتورولا Razr 40 نوار کناری و چند وظیفه ای - بررسی موتورولا Razr 40 نوار کناری و چند وظیفه ای - بررسی موتورولا Razr 40 نوار کناری و چند وظیفه ای - بررسی موتورولا Razr 40 نوار کناری و چند وظیفه ای - بررسی موتورولا Razr 40
نوار کناری و چند وظیفه ای

موتورولا همچنین یک حرکت دوبار ضربه زدن را در پشت اضافه کرده است تا بتوانید یک برنامه را راه اندازی کنید یا یک عمل را در لحظه اجرا کنید.

راه اندازی سریع با دو بار ضربه زدن به پشت - بررسی Motorola Razr 40 راه اندازی سریع با دو بار ضربه زدن به پشت - بررسی Motorola Razr 40
راه اندازی سریع با دو بار ضربه زدن در پشت

اکنون به صفحه نمایش خارجی بروید. صفحه نمایش ثانویه نسبتاً کوچک است، برخلاف ریزر 40 اولترا، نمی تواند برنامه های کامل اندروید را اجرا کند و عملکرد محدودی را ارائه می دهد. اگرچه این باعث بی فایده شدن آن نمی شود.

پنل ها - بررسی موتورولا Razr 40 پنل ها - بررسی موتورولا Razr 40 ژست دوربین - بررسی Motorola Razr 40
پانل ها • پانل ها • ژست دوربین

ویجت ساعت/تاریخ را نمایش می دهد، یکی برای آب و هوا نیز وجود دارد. کشیدن انگشت از پایین، اعلان‌های شما را با گزینه‌ای برای گسترش محدود نشان می‌دهد. کشیدن انگشت از بالا، ضامن های سریع شما را پایین می آورد.

اطلاعیه ها - بررسی موتورولا Razr 40 اطلاعیه ها - بررسی موتورولا Razr 40 اطلاعیه ها - بررسی موتورولا Razr 40
اطلاعیه
Quick Toggles - بررسی موتورولا Razr 40 Quick Toggles - بررسی موتورولا Razr 40 Quick Toggles - بررسی موتورولا Razr 40
تعویض سریع

تعداد زیادی صفحه ساعت وجود دارد. موتورولا همچنین چند پنل دیگر مانند ضبط صدا، مخاطبین، کنترل‌های رسانه، تایمر، تقویم ارائه می‌کند. نمی‌توانید تماس‌ها را از این صفحه بپذیرید، اما حرکتی برای بی‌صدا کردن آن‌ها وجود دارد (برداشتن تا بی‌صدا).

سفارشی سازی صفحه نمایش خارجی - بررسی Motorola Razr 40 سفارشی سازی صفحه نمایش خارجی - بررسی Motorola Razr 40 سفارشی سازی صفحه نمایش خارجی - بررسی Motorola Razr 40 سفارشی سازی صفحه نمایش خارجی - بررسی Motorola Razr 40
سفارشی سازی صفحه نمایش خارجی

در نهایت، می‌توانید از دوربین‌های اصلی برای عکس‌های سلفی نیز استفاده کنید – یک حرکت خاص برای فعال کردن برنامه دوربین در صفحه خارجی در حالی که گوشی تا شده است وجود دارد. سپس می توانید برای تغییر دوربین یا حالت دوربین، انگشت خود را از کناره ها بکشید.

بررسی موتورولا ریزر 40برخی از برنامه ها از حالت نیمه تا شده پشتیبانی می کنند و صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم می کنند، عمدتاً برای اهداف صفحه کلید یا دوربین.

بررسی موتورولا ریزر 40پلتفرم «آماده برای» موتورولا که در سال 2021 معرفی شد، امکان استفاده از کیس های متعددی را فراهم می کند که گوشی را در مرکز یک تجربه نمایشگر بزرگ قرار می دهد. اتصال تلویزیون یا مانیتور به شما این امکان را می دهد که محیطی شبیه به دسکتاپ ویندوز داشته باشید، یک بازی را روی گوشی خود انجام دهید، آن را روی صفحه نمایش خارجی نمایش دهید یا حتی یک چت تصویری روی یک صفحه نمایش بزرگتر داشته باشید.

حرکات در حالت آماده برای - بررسی موتورولا Razr 40 حرکات در حالت آماده برای - بررسی موتورولا Razr 40 حرکات در حالت آماده برای - بررسی موتورولا Razr 40
حرکات در حالت آماده برای

و در حالی که این ویژگی در گذشته فقط با کابل USB-C به USB-C مناسب کار می کرد، اکنون می توانید با استفاده از Miracast که اکثر تلویزیون ها، مانیتورها و کامپیوترهای شخصی مدرن از آن پشتیبانی می کنند، اتصال را برقرار کنید. اگر ماوس و/یا کیبورد دستی ندارید، صفحه‌نمایش گوشی می‌تواند به‌عنوان پد لمسی و/یا صفحه‌کلید استفاده شود.

همچنین می‌توانید از «ready for» در کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز استفاده کنید – این برنامه در یک پنجره روی دسکتاپ شما اجرا می‌شود. وقتی می‌خواهید یک برنامه Android را از کامپیوتر خود اجرا کنید یا بین دستگاه‌ها فقط در یک صفحه چند کار انجام دهید، این کار مفید است.

آماده برای تجربه دسکتاپ - بررسی Motorola Razr 40 آماده برای تجربه دسکتاپ - بررسی Motorola Razr 40 آماده برای تجربه دسکتاپ - بررسی Motorola Razr 40
آماده برای تجربه دسکتاپ مانند

یکی دیگر از موارد استفاده از «آماده برای» در کامپیوتر شخصی ویندوز برای تماس های ویدیویی است، که در آن می توانید از دوربین تلفن برای عکس گرفتن از خود و یک صفحه نمایش خارجی برای دیدن سایر شرکت کنندگان استفاده کنید.

آخرین کیس Ready For use برای بازی روی صفحه نمایش بزرگتر است – خواه تلویزیون باشد یا لپ تاپ/مانیتور. شما یک کنترلر خارجی وصل می‌کنید و بازی را روی گوشی اجرا می‌کنید که مزیت آشکار آن نمایشگر بزرگ‌تر برای گیم‌پلی است.

دقیقاً مانند DeX سامسونگ کار می کند و تجربه ای سازگار با محیط دسکتاپ را برای اندروید و برنامه های آن به ارمغان می آورد.

آماده برای تجربه دسکتاپ - بررسی Motorola Razr 40 آماده برای تجربه دسکتاپ - بررسی Motorola Razr 40 آماده برای تجربه دسکتاپ - بررسی Motorola Razr 40
آماده برای تجربه دسکتاپ مانند

در مجموع، دید موتورولا برای اندروید تا حدودی متفاوت از دیدگاه گوگل است، زیرا چند ویژگی منحصر به فرد را ارائه می دهد و می تواند تجربه تاشو را فراتر از محدوده اندروید وانیلی بهبود بخشد. بهترین بخش این است که نرم افزار به هیچ وجه ناتمام به نظر نمی رسد، در واقع برعکس. تجربه ما بدون اشکال بود و سیستم به آرامی بدون هیچ کندی یا سکسکه ای کار می کرد.

بررسی موتورولا ریزر 40

عملکرد و معیارها

دومین تفاوت قابل توجه بین ریزر 40 و ریزر 40 اولترا، چیپست است. در حالی که Ultra به Snapdragon 8+ Gen 1 رده پرچم‌دار متکی است، ریزر 40 از Snapdragon 7 Gen 1 استفاده می‌کند. این چیپست تقریباً یک سال پیش بود، اما فقط مورد استفاده محدودی قرار گرفت.

این مبتنی بر فرآیند تولید 4 نانومتری است و شامل موتور اختصاصی هوش مصنوعی کوالکام است. CPU شامل یک پردازنده هشت هسته ای با هسته های 1×2.4 گیگاهرتز Cortex-A710، 3×2.36 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4×1.8 گیگاهرتز Cortex-A510 است، در حالی که پردازنده گرافیکی Adreno 644 است. دومی قرار است 20٪ باشد. سریعتر از اسنپدراگون 778G در حالی که گفته می شود کارهای مرتبط با هوش مصنوعی 30 درصد سریعتر هستند.

علاوه بر این، Adreno Frame Motion Engine ادعا می کند که نرخ فریم را دو برابر افزایش می دهد و در عین حال مصرف انرژی مشابه اسنپدراگون 778G را حفظ می کند. اگرچه، با توجه به اینکه اکثر بازی‌ها سال‌ها پس از پذیرش انبوه صفحه‌های HRR با سرعت 60 فریم در ثانیه قفل می‌شوند، فعلاً مشکلی نیست.

پیکربندی حافظه پایه 8 گیگابایت/128 گیگابایت است، اما فقط در بازارهای منتخب موجود است. همچنین نسخه 8 گیگابایتی/256 گیگابایتی مانند واحد ما وجود دارد که در اکثر کشورها نسخه استاندارد است، در حالی که برخی از آنها نسخه 12/256 گیگابایتی نیز دارند.

بررسی موتورولا ریزر 40اسنپدراگون 7 نسل 1 دارای عملکرد پردازشی توانمندی است و اگرچه بهترین در میان دسته قابل انعطاف نیست، اما هنوز کاملاً رقابتی است. اگرچه پردازنده SD7 Gen 2 داخل Poco F5 (در اینجا به دلایل مقایسه) انتخاب بسیار بهتری بود.

موتورولا ریزر 40

موتورولا ریزر 40

متأسفانه امتیازات پردازنده گرافیکی ضعیف است، زیرا ریزر 40 از رقبای مستقیم عقب مانده است. به این معنا نیست که GPU خوب نیست، اما بدیهی است که در این گروه قیمتی بسیار قدرتمندتر هستند. SD7 Gen 2 انتخاب بسیار بهتری برای Razr 40 بود، اما شاید ورود آن خیلی دیر در چرخه توسعه این گوشی انجام شود.

موتورولا ریزر 40

موتورولا ریزر 40

موتورولا ریزر 40

موتورولا ریزر 40

موتورولا ریزر 40

موتورولا ریزر 40

موتورولا ریزر 40

موتورولا ریزر 40

در مرحله بعد، ترکیب AnTuTu را اجرا کردیم، جایی که ریزر 40 بار دیگر کمترین امتیاز را در بین تلفن‌هایی که انتخاب کرده‌ایم کسب کرد.

موتورولا ریزر 40

بالاخره چند تست استرس زدیم و اینجا خبر خوب است! CPU عملکرد پایدار 71٪ را برای بیش از یک ساعت بار 100٪ به دست آورد، در حالی که GPU با 99.6٪ عالی بود!

تست CPU - بررسی موتورولا Razr 40 تست GPU - بررسی موتورولا Razr 40 تست GPU - بررسی موتورولا Razr 40
تست CPU • تست GPU

خبر بهتری هم وجود دارد – موتورولا ریزر 40 حتی پس از بیش از یک ساعت تست استرس گرم نمی شود، فقط کمی گرم می شود. هرگز بیش از حد گرم نمی شود و به طور قابل توجهی گاز نمی گیرد.

خوب، ریزر 40 دارای یک چیپست میان رده بالایی است و بنچمارک ها دقیقاً این را نشان می دهند. این هنوز هم یک گوشی هوشمند به اندازه کافی قدرتمند برای اکثر وظایف است، اما قابلیت های بازی یک گام از رقبا عقب تر است. در استفاده روزانه ما هرگز گلوگاه عملکردی نداشتیم، اما مطمئن هستیم که کاربران سنگین ممکن است اسنپدراگون 7 نسل 1 را تا حدودی کمبود پیدا کنند.

در مجموع سه دوربین سلفی

موتورولا ریزر 40 دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض با فوکوس خودکار است که همچنین قادر به گرفتن عکس های نزدیک است.

دوربین دیگری در داخل سوراخ پانچ صفحه نمایش تاشو با سنسور 32 مگاپیکسلی وجود دارد که احتمالاً به وظایف مکالمه ویدیویی محول خواهد شد. به هر حال یکی از بهترین چیزها در مورد گوشی های تاشو این است که می توانید با دوربین های اصلی بسیار برتر سلفی بگیرید.

همه دوربین ها از فیلم برداری 4K پشتیبانی می کنند.

بررسی موتورولا ریزر 40دوربین اصلی در پشت دارای یک سنسور 64 مگاپیکسلی 1/2 اینچی OmniVision OV64B با فیلتر Quad-Bayer است. این سنسور دارای پیکسل‌های 0.7 میکرومتری است و پس از قرارگیری 4 در 1، یک عکس 16 مگاپیکسلی با 1.4 دریافت خواهید کرد. پیکسل‌های معادل میکرومتر. این سنسور پشت یک لنز تثبیت‌شده 25 میلی‌متری f/1.8 با OIS قرار می‌گیرد و از PDAF پشتیبانی می‌کند. حالت 64 مگاپیکسلی با وضوح بالا، حالت Pro و همچنین دید در شب برای این دوربین موجود است.

دوربین فوق عریض از سنسور 13 مگاپیکسلی Hynix Hi1336 با پیکسل های 1.12 میکرومتری استفاده می کند. این لنز دارای لنز 16 میلی‌متری f/2.2 است و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. به لطف آن می‌تواند به عنوان تیرانداز ماکرو عمل کند و حتی یک حالت ماکرو اختصاصی در منظره یاب در دسترس است.

دوربین سلفی از یک سنسور 32 مگاپیکسلی OmniVision OV32B 1/3 اینچی Quad Bayer (4 سلولی در صدای OV) با پیکسل‌های 0.7 میکرومتری با تصاویر 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند (شما می‌توانید با رزولوشن 32 مگاپیکسل هم عکس بگیرید). /2.4 لنز با فوکوس ثابت.

بررسی موتورولا ریزر 40

برنامه دوربین

برنامه دوربین در ریزر 40 با وجود بسته نرم افزاری نسبتاً موجود، سفارشی است. وقتی نوبت به اجرای آن بر روی گوشی باز شده می‌رسد، اساساً مشابه چیزی است که در Moto‌های معمولی و به سبک نوار دریافت می‌کنید.

اصول اولیه طبق معمول هستند – حالت‌های دوربین در یک شکل چرخ فلک قابل تنظیم مرتب شده‌اند، با زبانه “بیشتر” در سمت راست ترین انتهای چرخ و فلک، حالت‌های عکاسی که به ندرت استفاده می‌شوند را نگه می‌دارد.

بررسی موتورولا ریزر 40حالت Pro به شما کنترل کامل روی تنظیمات دوربین مانند تعادل رنگ سفید، ISO (تا 3200)، فوکوس، سرعت شاتر (تا 32 ثانیه) و جبران نوردهی می دهد و در همه دوربین ها کار می کند. یک هیستوگرام زنده کوچک ارائه شده است.

برنامه دوربین - بررسی موتورولا Razr 40 برنامه دوربین - بررسی موتورولا Razr 40 برنامه دوربین - بررسی موتورولا Razr 40 برنامه دوربین - بررسی موتورولا Razr 40 برنامه دوربین - بررسی موتورولا Razr 40 برنامه دوربین - بررسی موتورولا Razr 40 برنامه دوربین - بررسی موتورولا Razr 40
برنامه دوربین

تنظیمات اضافی برای هر حالت دوربین را می توان با کشیدن انگشت به پایین در منظره یاب پیدا کرد. یک نوار کوچک در انتهای آن وجود دارد که نشان می دهد، اما اگر آن را از دست بدهید، ممکن است تعجب کنید که برخی از کنترل ها کجا هستند، مانند تنظیمات فلاش و تایمر خودکار در حالت عکس و نرخ فریم در حالت ویدیو.

نماد چرخ دنده برای منوی تنظیمات عمومی تنظیمات بیشتری را در خود جای می دهد.

تنظیمات بیشتر دوربین - بررسی Motorola Razr 40 تنظیمات بیشتر دوربین - بررسی Motorola Razr 40
تنظیمات بیشتر دوربین

همچنین می‌توانید در حالی که ریزر 40 تا شده است، برنامه دوربین را روی نمایشگر خارجی اجرا کنید. یک حرکت چرخشی خاص وجود دارد که دوربین ها را فعال می کند و صفحه نمایش کوچک روشن می شود. سپس می‌توانید برای تغییر بین عکس‌ها، فیلم‌ها، پرتره‌ها از سمت چپ یا راست تند بکشید یا می‌توانید برای جابه‌جایی بین دوربین‌ها، از سمت بالا یا پایین تند بکشید.

دوربین روی صفحه نمایش خارجی - بررسی Motorola Razr 40
دوربین روی صفحه نمایش خارجی

می‌توانید از نمای برش‌خورده برای جهت‌گیری عمودی و افقی استفاده کنید، یا می‌توانید برش را برای هنگام عکاسی سلفی افقی غیرفعال کنید. گزینه سلفی آینه ای در هنگام استفاده از دوربین های پشتی برای سلفی نیز کاربرد دارد.

کیفیت عکس در روز

دوربین اصلی عکس های 16 مگاپیکسلی بسیار خوبی در روز روشن می گیرد. آنها به اندازه کافی جزئیات تفکیک شده دارند و با اشیاء سخت مانند شاخ و برگ به خوبی عمل می کنند، نویز کم نگه داشته می شود و نمایش رنگ عمدتاً دقیق و واقعی است.

کنتراست محلی بالا است، اما محدوده دینامیکی همچنان کافی است.

دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1360s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1320s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1282s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/3020s - بررسی Motorola Razr 40
دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1508s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1421s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/742s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1600s - بررسی موتورولا Razr 40
دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1648s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1400s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/2182s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1208s - بررسی Motorola Razr 40
دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1421s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/2150s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1340s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1173s - بررسی Motorola Razr 40
دوربین اصلی 16 مگاپیکسل

چیزی که تبلیغ نمی شود، حتی منظره یاب آن را پیشنهاد نمی کند، زوم 2 برابری بدون ضرر موجود در Razr 40 است. اما باید اسلایدر زوم را به صورت دستی فعال کنید و سپس آن را بچرخانید تا به 2 برابر برسید، که بسیار راحت نیست.

به هر حال، عکس‌های با زوم 2 برابری مناسب هستند، تقریباً با عکس‌های معمولی در مورد جزئیات هر پیکسل و بازنمایی کلی، مناسب هستند.

دوربین اصلی 2x زوم، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/797s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی 2x زوم، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/719s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی 2x زوم، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/981s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی 2x زوم، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/995s - بررسی Motorola Razr 40
دوربین اصلی 2 برابر زوم، 16 مگاپیکسل

حالت 64 مگاپیکسلی در دسترس است و حتی اگر کمی پر سر و صدا باشد عکس‌های خوبی می‌گیرد. نمونه های 64 مگاپیکسلی به طور کلی جزئیات بیشتری را ثبت می کنند، اما بدیهی است که در سطح پیکسل عملکرد بدتری دارند. خبر خوب این است که رندر رنگی است و پردازش کلی به خطر نمی افتد، بنابراین اگر به بالاترین میزان ممکن جزئیات برای یک صحنه خاص نیاز دارید، می توانید آزادانه از این حالت استفاده کنید.

دوربین اصلی، 64 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/990s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 64 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1591s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 64 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1108s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین اصلی، 64 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1446s - بررسی موتورولا Razr 40
دوربین اصلی، 64 مگاپیکسل

در اینجا جزئیات بیشتری را که از عکس‌های 64 مگاپیکسلی در مقایسه با تصاویر 16 مگاپیکسلی پیش‌فرض دریافت می‌کنید، مقایسه می‌کنیم.

بررسی موتورولا ریزر 40

حالت پرتره تفکیک سوژه ماهر، تاری متعادل و نوردهی عالی، رنگ‌ها و محدوده پویا را ارائه می‌دهد. اما به دلایلی جزئیات بسیار ضعیف است.

پرتره، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 100، 1/1105s - بررسی Motorola Razr 40 پرتره، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 488، 1/100s - بررسی Motorola Razr 40 پرتره، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 706، 1/100s - بررسی Motorola Razr 40 پرتره، 16 مگاپیکسل - f/1.7، ISO 129، 1/100s - بررسی Motorola Razr 40
پرتره، 16 مگاپیکسل

عکس های 13 مگاپیکسلی دوربین فوق عریض بهتر از میانگین هستند، اما پردازش در اینجا کمی بیش از حد سنگین است. آنها دارای جزئیات کافی، نویز کمی و دامنه دینامیکی بسیار گسترده هستند.

رنگ‌های آن‌ها کمی غیراشباع به نظر می‌رسند، زیرا پردازش HDR کمی زیاده‌روی می‌کند و ظاهری غیرواقعی می‌دهد.

دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/1576s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/1576s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/1648s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/2976s - بررسی Motorola Razr 40
دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/1672s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/1576s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/823s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/1938 - بررسی Motorola Razr 40
دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/1576s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/2150s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/2932s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/1508s - بررسی Motorola Razr 40
دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/2087s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/1967 - بررسی Motorola Razr 40 دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/1508s - بررسی Motorola Razr 40 دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل - f/2.2، ISO 100، 1/1073s - بررسی Motorola Razr 40
دوربین فوق عریض، 13 مگاپیکسل

دوربین فوق عریض از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و می‌تواند نمونه‌های ماکرو را از فاصله 3 سانتی‌متری قسمت جلویی عکس بگیرد. آنها با عکس های معمولی همتراز هستند – در کل جزئیات خوب، نویز کم، کنتراست خوب و محدوده دینامیکی خوب، و ما شاهد بهبود در اشباع رنگ هستیم.

آنها هنوز کمی بیش از حد پردازش شده اند، اما به بدی عکس های معمولی از دوربین فوق عریض نیستند.

ماکرو با دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 100، 1/252s - بررسی Motorola Razr 40 ماکرو با دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 184، 1/120s - بررسی Motorola Razr 40 ماکرو با دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 100، 1/612s - بررسی Motorola Razr 40
ماکرو با دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 100، 1/1208s - بررسی Motorola Razr 40 ماکرو با دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 100، 1/1208s - بررسی Motorola Razr 40 ماکرو با دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 108، 1/60s - بررسی Motorola Razr 40
ماکرو با دوربین فوق عریض

یک میانبر اختصاصی ماکرو درست در زیر کلید 0.5x وجود دارد، اما فقط از عکس فوق عریض معمولی برش داده و ارتقا می یابد تا بتواند با میدان دید دوربین اصلی مطابقت داشته باشد. و، کاملاً انتظار می رود، این کیفیت تصویر را بدتر می کند.

حالت ماکرو اختصاصی (برش خورده و ارتقا یافته) - f/2.2، ISO 100، 1/155s - بررسی Motorola Razr 40 حالت ماکرو اختصاصی (برش خورده و ارتقا یافته) - f/2.2، ISO 148، 1/60s - بررسی Motorola Razr 40 حالت ماکرو اختصاصی (برش و ارتقاء یافته) - f/2.2، ISO 100، 1/649s - بررسی Motorola Razr 40
حالت ماکرو اختصاصی (برش خورده و ارتقا یافته) - f/2.2، ISO 100، 1/1508s - بررسی Motorola Razr 40 حالت ماکرو اختصاصی (برش خورده و ارتقا یافته) - f/2.2، ISO 100، 1/1244s - بررسی Motorola Razr 40 حالت ماکرو اختصاصی (برش خورده و ارتقا یافته) - f/2.2، ISO 104، 1/60s - بررسی Motorola Razr 40
حالت ماکرو اختصاصی (برش خورده و ارتقا یافته)

کیفیت عکس در نور کم

Auto Night Vision در موتورولا ریزر 40 موجود است و به طور پیش فرض فعال است. هنگامی که نور کم می شود، تقریباً هر بار روی هر دو دوربین عقب شلیک می شود و برای گرفتن و ذخیره یک عکس حدود 2 ثانیه زمان نیاز است. حالت اختصاصی دید در شب نیز وجود دارد که به حدود 4 ثانیه زمان نیاز دارد و در عین حال عکس هایی مشابه عکس های خودکار می گیرد.

بنابراین، نمونه‌های Auto Night Vision از دوربین اصلی عالی هستند – آنها با جزئیات، نوردهی خوب، با دامنه دینامیکی گسترده و کنتراست خوب هستند. نویز به طور قابل توجهی کم است و رنگ ها واقعی و زنده باقی می مانند.

دید در شب از عکس های کم نور یک روز نمی سازد، آنها فقط یک درجه روشن تر از آنچه واقعا بودند به نظر می رسند، و ما کاملا آنها را دوست داریم.

دید در شب خودکار، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 1600، 1/10s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خودکار، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 1600، 1/5s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خودکار، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 1600، 1/7s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خودکار، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 1600، 1/7s - بررسی Motorola Razr 40
دید در شب خودکار، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 1600، 1/8s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خودکار، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 1600، 1/5s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خودکار، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 1600، 1/5s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خودکار، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 1600، 1/5s - بررسی Motorola Razr 40
دید در شب خودکار، دوربین اصلی

غیرفعال کردن دید در شب خودکار باعث می‌شود عکس‌های با جزئیات کمتر، نرم‌تر، کمی تاریک‌تر و با محدوده دینامیکی باریک‌تر شوند. در حالی که آنها هنوز قابل استفاده هستند، ما ANV را همیشه روشن نگه می داریم.

دید در شب خاموش، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 4495، 1/20s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خاموش، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 16370، 1/10s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خاموش، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 11110، 1/14s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خاموش، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 12512، 1/10s - بررسی Motorola Razr 40
دید در شب خاموش، دوربین اصلی - f/2.2، ISO 1600، 1/6s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خاموش، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 19191، 1/10s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خاموش، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 19191، 1/10s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خاموش، دوربین اصلی - f/1.7، ISO 11652، 1/11s - بررسی Motorola Razr 40
دید در شب خاموش، دوربین اصلی

عکس‌های Auto Night Vision از دوربین فوق عریض خوب هستند – آنها روشن، با محدوده دینامیکی و کنتراست خوب، رنگ‌های حفظ شده و با نویز قابل تحمل هستند. گاهی اوقات جزئیات وجود ندارد، اما همه چیز در نظر گرفته می شود – اینها نمونه های بسیار قابل استفاده هستند.

دید در شب خودکار، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 1206، 1/8s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خودکار، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 1600، 1/6s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خودکار، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 1600، 1/7s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خودکار، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 1600، 1/6s - بررسی Motorola Razr 40
دید در شب خودکار، دوربین فوق عریض - f/1.7، ISO 9771، 1/17s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خودکار، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 1600، 1/5s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خودکار، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 1600، 1/5s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خودکار، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 1600، 1/5s - بررسی Motorola Razr 40
دید در شب خودکار، دوربین فوق عریض

خاموش کردن دید در شب خودکار برای دوربین فوق عریض، عکس‌های کم نور و اغلب بسیار پر سر و صدا را با محدوده دینامیکی محدود ذخیره می‌کند. یک بار دیگر، بهتر است به حالت خودکار بمانید.

دید در شب خاموش، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 2128، 1/14s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خاموش، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 5520، 1/10s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خاموش، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 3376، 1/10s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خاموش، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 4880، 1/10s - بررسی Motorola Razr 40
دید در شب خاموش، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 3712، 1/11s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خاموش، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 9552، 1/10s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خاموش، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 12800، 1/10s - بررسی Motorola Razr 40 دید در شب خاموش، دوربین فوق عریض - f/2.2، ISO 6176، 1/10s - بررسی Motorola Razr 40
دید در شب خاموش، دوربین فوق عریض

و در اینجا نحوه عملکرد دوربین اصلی در مقابل رقبا در پایگاه داده گسترده مقایسه عکس ما آمده است.

ابزار مقایسه عکس ابزار مقایسه عکس
موتورولا Razr 40 در مقابل Motorola Razr 40 Ultra و Galaxy Z Flip4 در ابزار مقایسه عکس ما

عکس های سلفی

شما می توانید با هر سه دوربین در موتورولا Razr 40 سلفی بگیرید زیرا می توانید از صفحه نمایش خارجی به عنوان منظره یاب سلفی استفاده کنید.

اما اجازه دهید با دوربین سلفی مورد نظر شروع کنیم، تصویرگر 32 مگاپیکسلی داخل سوراخ پانچ صفحه نمایش. این یک شوتر Quad-Bayer است و به طور پیش فرض عکس های 8 مگاپیکسلی را ذخیره می کند. میانبرهایی برای عکس های بزرگ وجود دارد، اما بدیهی است که تنها یک دوربین وجود دارد، بنابراین تنها تفاوت در برش است.

سلفی‌های 8 مگاپیکسلی که با دوربین داخلی گرفته‌ایم به اندازه کافی خوب هستند – جزئیات دقیق و پردازش کامل را با نویز کم و بدون تیز کردن بیش از حد ارائه می‌دهند. سوژه همیشه به خوبی نوردهی می‌شود، اما تعادل رنگ تا حدودی یک مشکل است.

سلفی، دوربین جلو 8 مگاپیکسلی - f/2.4، ISO 100، 1/276s - بررسی Motorola Razr 40 سلفی، دوربین جلو 8 مگاپیکسلی - f/2.4، ISO 100، 1/442s - بررسی Motorola Razr 40 سلفی، دوربین جلو 8 مگاپیکسلی - f/2.4، ISO 100، 1/449s - بررسی Motorola Razr 40
سلفی، دوربین جلو 8 مگاپیکسلی - f/2.4، ISO 100، 1/954s - بررسی Motorola Razr 40 سلفی، دوربین جلو 8 مگاپیکسلی - f/2.4، ISO 100، 1/594s - بررسی Motorola Razr 40 سلفی، دوربین جلو 8 مگاپیکسلی - f/2.4، ISO 358، 1/50s - بررسی موتورولا Razr 40
سلفی، دوربین جلو 8 مگاپیکسلی

استفاده از دوربین اصلی در پشت به عنوان دوربین سلفی، عکس‌هایی با کیفیت مشابه دوربین داخلی به دست می‌دهد، اما سطح جزئیات بالاتر و نمایش رنگ برتر است.

سلفی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 791، 1/100s - بررسی Motorola Razr 40 سلفی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 139، 1/200s - بررسی Motorola Razr 40 سلفی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 403، 1/100s - بررسی Motorola Razr 40 سلفی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی - f/1.7، ISO 1625، 1/50s - بررسی Motorola Razr 40
سلفی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی

اگر به عکس های گروهی نیاز دارید و نور کافی دارید، دوربین فوق عریض یک عکس سلفی گروهی عالی خواهد بود. با این حال، با پردازش زیاده‌روی می‌کند و چهره‌ها وقتی در سطح پیکسل یا نزدیک به پیکسل بررسی می‌شوند، کمی ظاهر رنگ‌آمیزی دارند.

سلفی، دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض - f/2.2، ISO 240، 1/50s - بررسی Motorola Razr 40 سلفی، دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض - f/2.2، ISO 100، 1/190s - بررسی Motorola Razr 40 سلفی، دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض - f/2.2، ISO 163، 1/50s - بررسی Motorola Razr 40 سلفی، دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض - f/2.2، ISO 100، 1/847s - بررسی Motorola Razr 40
سلفی، دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی

ضبط ویدیو

موتورولا ریزر 40 از فیلم برداری 4K@30fps با هر سه دوربین پشتیبانی می کند. همچنین 1080p در هر دو سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه وجود دارد. می توانید بین کدک های h.264 و h.265 یکی را انتخاب کنید.

تثبیت‌سازی اختیاری است و برای همه دوربین‌ها در دسترس است – می‌توانید تثبیت‌کننده الکترونیکی را روشن/خاموش کنید، و همچنین زمانی که گوشی را روی یک سطح ثابت نصب کرده‌اید و به اطراف حرکت می‌کنید، گزینه‌ای برای تثبیت تصویری افقی وجود دارد.

EIS روی هر سه دوربین به خوبی کار می‌کند، اما دسترسی آن محدود است، بنابراین لرزش‌های واضح‌تر به هیچ وجه کنترل نمی‌شوند.

اما اجازه دهید ابتدا در مورد کیفیت ویدیو صحبت کنیم.

برنامه دوربین با نرخ بیت فوق العاده سخاوتمندانه است – فیلم 4K با استفاده از کدک h.264 50 مگابیت در ثانیه دریافت می کند. نرخ بیت صدا در حدود 250 کیلوبیت در ثانیه است، صدا استریو است و در صورت نیاز کاهش نویز هوشمند در دسترس است.

ویدیوهای 4K از دوربین اصلی که در یک روز آفتابی گرفته‌ایم استثنایی هستند – جزئیات تفکیک‌شده آن‌ها به‌طور چشمگیری زیاد است، نویز وجود ندارد، محدوده دینامیکی بسیار گسترده است، و با این حال کنتراست عالی باقی می‌ماند. رنگ ها زنده و دقیق هستند. به طور کلی، این فیلم به راحتی در میان 10 فیلم برتری است که امسال از دوربین گوشی دیده ایم.

ویدیوهای نور روز دوربین فوق عریض دارای مرکز واضح و دقیق هستند، محدوده دینامیکی گسترده بسیار گسترده است، کنتراست خوب است. رنگ‌ها کمی خاموش و با رنگ سرد هستند و لطافت گوشه‌ای واضح وجود دارد.

ویدیوهای کم نور 4K از دوربین اصلی قابل استفاده هستند اما این بهترین چیزی است که می توانیم در مورد آنها بگوییم. آنها کم نور هستند، نسبتاً پر سر و صدا، با محدوده دینامیکی باریک. جزئیات قابل قبول است و اشباع رنگ نیز قابل قبول است.

طبیعتاً به دلیل سنسور کوچکتر و دیافراگم کندتر f/2.2، ویدیوهای شبانه از دوربین فوق عریض حتی تیره‌تر و نویزتر است.

دوربین سلفی داخلی ویدیوهای 4K عالی با جزئیات عالی، نویز کم، کنتراست بالا و رنگ‌های دوست‌داشتنی را ذخیره می‌کند. محدوده پویا تا حدودی محدود است.

همانطور که گفتیم تثبیت‌کننده روی همه دوربین‌ها به خوبی کار می‌کند، به شرطی که در محدوده عملکرد محدود آن بمانید. در غیر این صورت ویدیو لرزان و/یا ژله مانند باقی می ماند.

در اینجا نحوه مقایسه موتورولا ریزر 40 با سایر دستگاه‌های موجود در پایگاه داده گسترده مقایسه ویدیویی ما آمده است.

ابزار مقایسه ویدیو ابزار مقایسه ویدیو
موتورولا Razr 40 در مقابل Motorola Razr 40 Ultra و Galaxy Z Flip4 در ابزار مقایسه ویدیوی ما

بررسی رقبا

موتورولا ریزر 40 یک گوشی هوشمند کوچک عالی با طراحی ممتاز و فرم فاکتور جذاب، صفحه نمایش درجه یک پرچمدار، دوربین های بسیار توانا، بلندگوهای استریو با صدای بلند و عمر باتری قوی بود. نمایشگر خارجی آن حتی اگر کوچک باشد بسیار مفید است و عملکرد کلی آن روان است حتی اگر تلفن لزوماً یک نیروگاه بازی نباشد.

بررسی موتورولا ریزر 40موتورولا ریزر 40 بسته به بازار حدود 800 تا 850 یورو عرضه می شود که پایین ترین قیمتی است که یک گوشی تاشو Flip از آن شروع کرده است. با این حال می توان آن را با برخی از مدل های سال گذشته که در این مدت کاهش قیمت دریافت کردند، مطابقت داد.

بررسی موتورولا ریزر 40البته اگر بسته نرم افزاری را دوست دارید، اما می خواهید کمی قدرت بیشتر و صفحه نمایش خارجی توانمندتری داشته باشید، می توانید ریزر 40 اولترا را در نظر بگیرید – حدود 300 یورو نسبت به Razr 40 گران تر است، اما مطمئناً کمی براقیت اضافه می کند. به همین دلیل است که مردم در وهله اول گوشی های تاشو را دوست دارند.

موتورولا قدیمی‌تر ریزر 2022 قیمتی برابر با ریزر 40 دارد و همچنین یک AMOLED خارجی بزرگ‌تر، Snapdragon 8+ Gen 1 قدرتمندتر و دوربین اصلی کمی توانمندتر ارائه می‌دهد. اگرچه این ریزر 2022 عمر باتری بسیار پایین تری دارد و دوربین سلفی آن نیز خوب نیست.

بررسی موتورولا ریزر 40در حالی که Galaxy Z Flip5 تا دو هفته دیگر وارد قفسه‌ها می‌شود، Galaxy Z Flip4 قدیمی‌تر همچنان به عنوان رقیبی برای ریزر 40 منطقی است. چیپست قدرتمندتر Snapdragon 8+ Gen 1 و دوربین سلفی بهتری دارد. نرم افزار تاشو سامسونگ نیز بهترین نرم افزار موجود است. با این حال، اگر فضای ذخیره‌سازی را برابر کنید و هزینه‌های اضافی دریافت شارژر و کیفی که Moto Razr به صورت رایگان دریافت می‌کند را در نظر بگیرید، مزیت قیمت‌گذاری سامسونگ از بین می‌رود.

Motorola Razr 40 Ultra موتورولا ریزر 2022 Samsung Galaxy Z Flip4
Motorola Razr 40 Ultra • Motorola Razr 2022 • Samsung Galaxy Z Flip4

اگر در بازارهایی زندگی می کنید که Huawei P50 Pocket و Oppo Find N2 Flip در دسترس هستند، باید آن ها را نیز بررسی کنید.

Huawei P50 Pocket دارای سخت افزار سریع تر، کیفیت عکس بهتر در سراسر تخته و شارژ سریع تر است. همچنین قیمت آن در حدود 700 یورو ارزان تر است. مشکل عدم وجود سرویس‌های موبایل گوگل همچنان پابرجاست و اتصال 5G را از دست خواهید داد. P50 Pocket دارای صفحه نمایش خارجی کوچکتر است، حتی اگر خنک تر باشد، هیچ حفاظتی در برابر نفوذ ندارد، و عمر باتری آن نسبتاً ضعیف است.

از طرف دیگر Oppo Find N2 Flip یک پرچمدار واقعا عالی با صفحه نمایش و سخت افزار عالی و همچنین عمر باتری است. همچنین از محافظ نفوذ حذف شده است، اما از نظر قیمت به ریزر 40 اولترا نزدیکتر از وانیلی 40 است.

جیب هواوی P50 Oppo Find N2 Flip
جیبی Huawei P50 • Oppo Find N2 Flip

خلاصه مطلب

بنابراین همه چیزهایی که در نظر گرفته می شود موتورولا ریزر 40 می تواند با موفقیت در مقابل اکثر رقبا ایستادگی کند و Galaxy Z Flip4 2022 شاید تنها مدلی باشد که ارزش پولی خود را افزایش داده است. با این حال، احتمال وجود دارد که پیدا کردن این دو در چند ماه آینده آسان نباشد زیرا سامسونگ بر روی Flip5 تمرکز کرده است و اگر ریزر 40 بتواند مانند مدل قبلی خود مقداری یورو بیشتر از قیمت خود کم کند، خود را در موقعیت راحت خواهد یافت. ارزان ترین اما هنوز هم عالی تاشو تاشو است.

موتورولا ریزر 40 یک تاشو مدرن با طراحی عالی است که در دست گرفتن و کار کردن نیز راحت است. بیت‌های اخیر به‌طور شگفت‌انگیزی در این بخش کمیاب هستند، چرا که Galaxy Flip4 و Oppo Find N2 Flip دستگاه‌های لغزنده هستند.

ما دریافتیم که OLED تاشو آن از کیفیت عالی برخوردار است، در حالی که OLED خارجی آن در صورتی که یک قدم عقب تر از روندهای 2023 باشد بسیار مفید است. بلندگوهای استریو با صدای بلند نیز لمس خوبی بودند، و همچنین کیفیت دوربین ثابت در سراسر برد. عمر باتری برای چنین دستگاهی کافی است، و اگر موتورولا با یک به‌روزرسانی به تخلیه بالای استندبای رسیدگی کند، می‌تواند عالی شود.

بررسی موتورولا ریزر 40پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 1 شاید برای این رده بیش از اندازه کافی باشد، زیرا ما گیمرهای سنگین زیادی را نمی بینیم که به سراغ گوشی های تاشو می روند. بنابراین همه چیز در نظر گرفته می‌شود که ما موتورولا ریزر 40 را دوست داشتیم و اگرچه احساس نمی‌کنیم که V3 جدید باشد، به نظر می‌رسد که محبوب‌ترین گوشی‌های نسل جدید Razr شود.

چرا باید گوشی موتورولا ریزر 40 را خریداری کنیم

  • طراحی نفیس Flip با چرم وگان چسبناک بیرونی.
  • صفحه نمایش اصلی عالی با چین نسبتاً محجوب.
  • OLED خارجی مفید.
  • عمر باتری کافی، شارژ سریع.
  • بلندگوهای استریو با صدای بلند، کیفیت صدای خوب.
  • عملکرد پایدار عالی.
  • تجربه دوربین همه جانبه عالی.
  • نرم افزار پولیش شده با 3 سال به روز رسانی عمده.

چرا نباید گوشی موتورولا ریزر 40 را خریداری کنیم

  • حفاظت اولیه از ورود
  • ما هرگز رفرش ریت 144 هرتز را روی صفحه ندیدیم مگر اینکه مجبور باشیم.
  • عملکرد GPU از رقبای مستقیم عقب است.
  • تثبیت الکترونیکی نیاز به بهبود دارد.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید