چگونه مدل لپ تاپ خود را پیدا کنیم ؟ نحوه پیدا کردن مدل لپ تاپ

چگونه مدل لپ تاپ خود را پیدا کنیم ؟

چگونه مدل لپ تاپ را پیدا کنیم ؟ نحوه پیدا کردن مدل لپ تاپ. روش هایی بمنظور اینکه چگونه از پیکر بندی لپ تاپ خود اطلاع پیدا کنید و اینکه چگونه مدل, سخت افزار و مشخصات آنرا پیدا کنید.

چگونه مدل لپ تاپ خود را پیدا کنیم ؟ نحوه پیدا کردن مدل لپ تاپ

چگونه مدل لپ تاپ خود را پیدا کنیم ؟

در مورد اینکه چگونه مدل لپ تاپ خود را پیدا کنیم باید بگوییم که هنگامیکه لپ تاپ خود را راه اندازی می کنید، می توانید جزئیات پیکربندی اولیه آن را که در صفحه اطلاعات رایانه شخصی یا سیستم ویندوز نمایش داده می شود، مشاهده کنید. با این حال، این جزئیات کامل نیستند، همانطور که از ابزار سیستم دریافت می کنید که یک حساب عمیق از جزئیات لپ تاپ شما با توجه به پیکربندی سیستم نشان می دهد. برخی از مهمترین جزئیاتی که از ابزار اطلاعات سیستم دریافت خواهید کرد شامل مدل لپ تاپ، سرویس هایی که در حال حاضر نصب شده و در حال اجرا هستند ، اطلاعات دقیق در مورد اجزای سخت افزاری مانند درایو دیسک و دستگاه ها است. ابزار اطلاعات سیستم را می توان با استفاده از دستور Windows Run اجرا کرد.

ویندوز دارای یک ابزار داخلی است که می توان از آن برای جمع آوری جزئیات پیکربندی لپ تاپ استفاده کرد. این مراحل را دنبال کنید تا پیکربندی لپ تاپ خود را به طور دقیق بدانید.

کلید ویندوز را فشار دهید. با این کار صفحه شروع باز می شود.

Run را تایپ کنید. از لیست نتایجی که روی صفحه خواهید دید، Run را انتخاب کنید.

در قسمت Open “msinfo32” را تایپ کنید. پس از این، بر روی “OK” کلیک کنید. با این کار پنجره اطلاعات سیستم روی صفحه باز می شود. در اینجا اطلاعات دقیقی در مورد پیکربندی سیستم خواهید یافت. در سمت چپ پنجره، لیست دسته بندی ها و در سمت راست پنجره، توضیحات مربوط به هر دسته ای را مشاهده خواهید کرد.

از سمت راست پنجره ای که اکنون می بینید، می توانید با پیکربندی کلی لپ تاپ خود از جمله نسخه BIOS و حافظه فیزیکی آشنا شوید. از لیست موارد، اطلاعاتی را که می خواهید بدانید انتخاب کنید و روی آن دوبار کلیک کنید.

لیستی از زیر دسته ها را خواهید دید. برای مشاهده اطلاعات دقیق در مورد زیر مجموعه، اکنون بر روی زیر مجموعه کلیک کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید اطلاعات مربوط به نمایشگر لپ‌تاپ خود را بدانید، می‌توانید روی «Components» دوبار کلیک کنید و سپس روی  Display کلیک کنید. سه دسته موجود عبارتند از Hardware Resources، Components و Software Environment.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد پیدا کردن لپ تاپ مناسب  و بررسی بهترین لپ تاپ های بازی و گیمینگ در سال 2021 را مشاهده کنید.

راه های دیگر برای اطلاع از پیکربندی سیستم لپ تاپ شما

روش اول

روش اول برای اینکه چگونه مدل لپ تاپ خود را پیدا کنیم این است که بر روی دکمه Start کلیک کنیم و سپس در قسمت جستجو “system” را وارد کنیم. و در آخر system information را در زیر programs انتخاب کنیم.

روش دوم

بر روی System summary کلیک کنید و جزئیات مربوط به سیستم عامل نصب شده بر روی کامپیوتر، جزئیات پردازنده و سیستم های اصلی ورودی و خروجی و جزئیات RAM را مشاهده خواهید کرد.

روش سوم

روی Components دوبار کلیک کنید. از لیستی که در مقابل خود خواهید دید، یک دستگاه سخت افزاری را انتخاب کنید. اطلاعات مربوط به نام، نام سازنده، محل درایور و سایر جزئیات را دریافت خواهید کرد.

روش چهارم

روی دکمه Start کلیک کنید، روی “Computer” راست کلیک کنید و سپس روی “Properties” کلیک کنید. این فرآیند اطلاعات مربوط به ساخت و مدل کامپیوتر لپ تاپ، سیستم عامل، مشخصات رم و مدل پردازنده را نمایش می دهد.

روش پنجم

در لپ‌ تاپ‌ های ویندوزی، نمی‌توانید اطلاعات مربوط به ساخت و مدل مادربرد را ببینید. با این حال می توانید از اپلیکیشن های غیر بومی مانند CPU-Z یا SiSoftware Sandra برای دانستن جزئیات مادربرد استفاده کنید.

روش ششم

اگر می‌خواهید جزئیات خاصی را درباره کامپیوتر خود جستجو کنید، به اطلاعات سیستم بروید و سپس عبارت جستجوی مربوطه را در قسمت Find What field تایپ کنید و سپس روی Find کلیک کنید.

منبع: BUSINESSINSIDER.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید