نکات کلیدی

  • سری Samsung Galaxy Watch 6 طراحی شیک و ردیابی سلامت پیشرفته ای را ارائه می دهد که آن را به انتخابی ایده آل برای کاربران اکوسیستم سامسونگ که به دنبال ساعت هوشمند سازگار با اندروید هستند تبدیل می کند.
  • با این حال، عملکرد آن تحت WearOS و عمر باتری ممکن است انتظارات بالایی که توسط سایر دستگاه های پرچمدار سامسونگ تعیین شده است را برآورده نکند، که عامل مهمی برای ارتقاء دهندگان بالقوه است.
  • به طور کلی، سری گلکسی واچ 6 در جذابیت‌های زیبایی و قابلیت‌های ردیابی سلامتی عالی است، اما محدودیت‌ها در روان بودن نرم‌افزار و پاسخ‌دهی، و همچنین عمر باتری، باید قبل از خرید در نظر گرفته شود.

سامسونگ یکی از معدود شرکت‌هایی است که با سری ساعت‌های گلکسی خود یک پوشیدنی مناسب اندروید ارائه می‌کند و سری جدید گلکسی واچ 6 جدیدترین نسخه‌ای است که بر روی یک نسخه سفارشی‌شده از Wear OS اجرا می‌شود. اما آیا ارزش پول شما را دارند؟

Samsung Galaxy Watch 6 Classic

سری Samsung Galaxy Watch 6، با طراحی شیک و ردیابی سلامت پیشرفته، یک انتخاب ایده آل برای کاربران اکوسیستم سامسونگ است که به دنبال یک ساعت هوشمند سازگار با اندروید هستند. با این حال، عملکرد آن تحت WearOS و عمر باتری ممکن است انتظارات بالایی که توسط سایر دستگاه های پرچمدار سامسونگ تعیین شده است را برآورده نکند.

نام تجاری: سامسونگ
مانیتور ضربان قلب: دارد
عمر باتری: 30-40 ساعت
سیستم عامل: WearOS 4 با OneUI
ساخته شده از: فولاد ضد زنگ
اندازه: 43 یا 47 میلی متر
رنگ ها: نقره ای یا مشکی
صفحه نمایش: OLED
 سی پی یو: اگزینوس W930
رم: 2 گیگابایت
ذخیره سازی: 16 گیگابایت

مزایا

  • چرخش Bezel برای ناوبری UI عالی است
  • انتخاب متریال عالی و کیفیت ساخت

معایب

  • عمر باتری هنوز چیزهای زیادی برای بهبود دارد
  • WearOS گاهی اوقات تاخیر دارد

قیمت در سایت آمازون: 337 دلار

طراحی

سری گلکسی واچ 6 سامسونگ که شامل گلکسی واچ 6 و واچ 6 کلاسیک می شود، یک به روز رسانی شیک و در عین حال تکراری از مجموعه ساعت های هوشمند پرچمدار سامسونگ است که طراحی بسیار مشابهی با واچ 5 و واچ 5 پرو سال گذشته دارد. قبلاً شبیه به سری Watch 4 قبل از آن بود.

Samsung Galaxy Watch 6 - Display-2

سری گلکسی واچ 6 دارای جلوی شیشه ای با محافظ کریستال یاقوت کبود و میله هایی با گزینه های 40 و 44 میلی متری برای گلکسی واچ 6 و گزینه های 43 و 47 میلی متری برای کلاسیک است. انتخاب مواد نیز ثابت است: آلومینیوم برای ساعت 6 و فولاد ضد زنگ برای کلاسیک. انواع 40 و 43 میلی‌متری ساعت‌های واچ 6 و واچ 6 کلاسیک به صفحه‌نمایش مدور 1.3 اینچی OLED با وضوح 432 در 432 پیکسل مجهز شده‌اند، در حالی که انواع بزرگ‌تر، ساعت‌های 44 و 47 میلی‌متری، دارای یک صفحه نمایش OLED 1.5 اینچی کمی بزرگ‌تر هستند. صفحه نمایش با وضوح 480 در 480 پیکسل.

مانند تقریباً هر پنل OLED از یک محصول پرچمدار سامسونگ، این صفحه نمایش ها روشن، پر جنب و جوش هستند و از صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می کنند. قابل توجه ترین تغییر در این سری طراحی قاب است. حاشیه‌های ساعت 6 اکنون 30 درصد باریک‌تر شده است، در حالی که ساعت کلاسیک 15 درصد کاهش یافته است. اگرچه این ساعت ظریف است، اما بهبود مناسبی در جذابیت بصری ساعت ایجاد می کند. کاهش اندازه قاب، بسیار شبیه به اپل واچ سری 7 اپل، لزوماً باعث بهبود سودمندی نسبت به تکرارهای قبلی نمی شود، اما باعث می شود این ساعت های هوشمند توهم احساس مدرن تر بودن را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی ساعت هوشمند ردمی واچ 4

Samsung Galaxy Watch 6 - پوشیده شده در دست-2

با این حال، این جذابیت بصری لزوماً به نفع قابلیت استفاده ساعت، حداقل برای Watch 6 معمولی کار نمی کند. این به این دلیل است که سامسونگ عملکرد قاب لمسی خود را یک بار دیگر در مدل اصلی پیاده سازی کرده است، در حالی که واچ 6 کلاسیک دارای چرخش فیزیکی است. قاب لمسی تجربه بسیار ناسازگاری را ارائه می دهد. از آنجایی که قاب بسیار نازک است، گاهی اوقات “چرخش” را ثبت نمی کند یا کمی تاخیر دارد. در آن مرحله، ترجیح می‌دهم با استفاده از صفحه نمایش، روی منوها بکشم.

البته، اگر کلاسیک را انتخاب کرده باشید، سامسونگ قاب چرخان فیزیکی را بازگردانده است – که تقریباً از سال 2015 در تمام ساعت های پرچمدار سامسونگ یک عنصر اصلی بوده است – و این بهترین راه برای پیمایش در رابط ساعت هوشمند است، عمدتاً به دلیل لمسی بودن آن. و دقیق آن را احساس می کند.

Samsung Galaxy Watch 6 Classic - پوشیده شده در دست-2

گلکسی واچ 6 در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی عرضه می‌شود، در حالی که گلکسی واچ 6 کلاسیک در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی عرضه می‌شود که مطابق با آنچه قبلاً دریافت کرده‌ایم.

به طور کلی، در حالی که سری سامسونگ گلکسی واچ 6 تغییر چندانی در طراحی ندارد، این ساعت‌های هوشمند همچنان به خوبی طراحی و ساخته شده‌اند و احتمالاً از نظر بصری بهترین ساعت‌های هوشمند دایره‌ای هستند.

سنسورهای سلامت و ردیابی

سری گلکسی واچ 6 انواع مختلفی از ویژگی‌های نظارت بر سلامت و ردیابی تناسب اندام را ارائه می‌دهد که آن‌ها را برای هر کسی که می‌خواهد سلامت خود را حفظ کند، کاملاً همه کاره است. اگر می خواهید فعالیت روزانه خود را ردیابی کنید، ضربان قلب خود را اندازه گیری کنید یا فشار خون خود را بررسی کنید، سری واچ 6 با پرچمداران دیگر از جمله اپل واچ همگام است.

Samsung Galaxy Watch 6 - Sensors-2

سری Watch 6 از بیش از 100 حالت تمرینی از جمله دویدن، دوچرخه سواری، شنا، یوگا و غیره پشتیبانی می کند و می تواند به طور خودکار هفت نوع تمرین مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، قایقرانی، بیضوی، تمرین پویا و شنا را شناسایی و ضبط کند. این ساعت ها تا 5 ATM نیز در برابر آب مقاوم هستند، بنابراین می توانید آنها را در استخر یا دوش به دست خود ببندید.

یکی از ویژگی های برجسته واچ 6 قابلیت اندازه گیری الکتروکاردیوگرام و فشار خون با استفاده از اپلیکیشن Samsung Health Monitor است. این ویژگی‌ها می‌توانند به شما در تشخیص علائم فیبریلاسیون دهلیزی یا فشار خون بالا کمک کنند، که شرایط رایجی هستند که می‌توانند خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش دهند، اما دقیقاً مانند Apple Watch، این خوانش‌ها به اندازه مانیتورهای ECG واقعی نیستند. با این حال، برای حفظ گزارش یا تاریخچه الگوهای قلب شما، این ویژگی هنوز هم می تواند بسیار مفید باشد.

شایان ذکر است که ویژگی های ECG و BP توسط FDA برای استفاده در ایالات متحده تایید شده است، اما آنها برای تشخیص یا درمان هیچ بیماری پزشکی در نظر گرفته نشده اند.

سری واچ 6 همچنین دارای حسگرهایی برای اندازه‌گیری اشباع اکسیژن خون، دمای پوست، ترکیب بدن و سطح استرس است، اما باز هم، این ویژگی‌ها از روند ارائه معیارهایی پیروی می‌کنند که لزوماً برای تجزیه و تحلیل کامل خارج از یافتن روندهای عمومی مفید نیستند. ردیابی ترکیب بدن با قرار دادن دو انگشت روی دکمه ها و منتظر ماندن تا پایان اسکن ساعت کار می کند و کل فرآیند بسیار سریع است.

Samsung Galaxy Watch 6 - Side Profile-2

در نهایت، این ساعت‌ها می‌توانند کیفیت و مدت خواب شما را ردیابی کنند و معیارهایی مانند مراحل خواب (سبک، عمیق، REM)، نمره خواب شما (بر اساس عواملی مانند مدت زمان، ثبات، کارایی و آرامش) و سطح اکسیژن خون شما را در طول خواب ارائه کنند.

دقت

سامسونگ گلکسی واچ 6 به طور کلی در اندازه گیری معیارهای سلامت و تناسب اندام دقیق است، اما ممکن است به اندازه دستگاه های درجه پزشکی یا ساعت های ورزشی اختصاصی دقیق نباشد.

من سامسونگ گلکسی واچ 6 را در مقابل اپل واچ 8 برای دقت ردیابی سلامت آزمایش کردم و متوجه شدم که واچ 6 در اندازه گیری ضربان قلب و SpO2 با اپل واچ سازگار است.

به طور کلی، سامسونگ گلکسی واچ 6 یک ساعت هوشمند است که بسیاری از ویژگی های نظارت بر سلامت و ردیابی تناسب اندام را برای دستگاهی به این شیک و قدرتمند ارائه می دهد. ممکن است به اندازه برخی دیگر از دستگاه های موجود در بازار دقیق یا جامع نباشد، اما برای اکثر کاربرانی که می خواهند سلامت و تندرستی خود را پیگیری کنند مناسب است.

نرم افزار، عملکرد و عمر باتری

سری گلکسی واچ 6 مجهز به پردازنده دو هسته ای اگزینوس W930 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی است. با استفاده از سری واچ 6 در برابر اپل واچ سری 8 سال گذشته خود، بدیهی است که این ساعت های هوشمند آنقدر که برای یک دستگاه پرچمدار انتظار دارید، تجربه ای روان را ارائه نمی کنند و فکر می کنم این به نرم افزار مربوط می شود.

برای زمینه، گلکسی واچ اصلی 2018 سیستم عامل تایزن او اس سامسونگ را اجرا می کرد و عملکرد زیبایی داشت. من توانستم بیش از دو سال از آن ساعت استفاده کنم و همان عملکرد روز اول را داشت. خارج از جعبه، گلکسی واچ 6 و واچ 6 کلاسیک جدید این احساس را ندارند.

Samsung Galaxy Watch 6 Classic - WearOS Apps

از نظر بصری، رابط کاربری OneUI نسبت به WearOS گوگل بسیار زیباتر است و قابلیت بارگذاری اپلیکیشن های واقعی را بر روی ساعت باز می کند، اما با مشخصات فعلی آن، واضح است که این ساعت ها به طور جدی برای سیستم عاملی که می خواهند اجرا کنند ضعیف هستند. . من به طور مداوم تاخیر قابل توجهی در باز کردن برنامه ها، پیگیری فعالیت ها و به طور کلی در سراسر رابط کاربری پیدا کرده ام. این امر به ویژه در واچ 6 معمولی و قاب دیجیتالی آن قابل توجه بود، که احساس می کرد در هنگام پیمایش در منوهای مختلف، فریم های افت شده را تحمل می کند.

تقریباً به نظر می‌رسد که سخت‌افزار واچ 6 برای اجرای TizenOS سامسونگ طراحی شده است، و من مطمئن هستم که این سیستم عالی اجرا می‌شود، اما برای WearOS پف کرده‌تر با پوسته OneUI در بالای آن، یک پردازنده دو هسته‌ای و رم 2 گیگابایتی آن را قطع نمی کند.

از نظر عمر باتری، گلکسی واچ 6 به باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 300 میلی‌آمپر ساعت برای انواع 40 و 43 میلی‌متری یا 425 میلی‌آمپر ساعت برای انواع 44 یا 47 میلی‌متری مجهز شده است. آنها از شارژ بی سیم با استفاده از یک شارژر مغناطیسی یا هر شارژر سازگار با Qi پشتیبانی می کنند و سامسونگ این ساعت ها را برای دو روز استفاده برای نسخه های 40 و 43 میلی متری و حداکثر تا سه روز برای نسخه های 44 و 47 میلی متری ارزیابی می کند.

Samsung Galaxy Watch 6 - دکمه ها و نمایه جانبی-2

در استفاده در دنیای واقعی، من به حدود یک روز و نیم استفاده در مدل های بزرگتر نزدیک شدم. این شامل فعال بودن نمایشگر همیشه روشن، همراه با ردیابی خودکار سلامتی است. اگر قصد دارید از قابلیت‌های ردیابی خواب آن‌ها استفاده کنید، اینها ساعت‌هایی هستند که باید قبل از خواب آن‌ها را شارژ کنید.

به طور کلی، فکر می‌کنم اگر از نسل قبلی پوشیدنی سامسونگ می‌آیید، بهبود عمر باتری و قابلیت‌های نرم‌افزاری از طریق WearOS می‌تواند برای شما ارزشش را داشته باشد، اما این ساعت‌ها آن‌طور که انتظار دارید روانی و قابلیت اطمینان را ندارند. از دیگر دستگاه های پرچمدار سامسونگ.

آیا باید گلکسی واچ 6 را بخرید؟

به طور کلی، سری سامسونگ گلکسی واچ 6 ترکیبی از به‌روزرسانی‌های تکراری و مهارت‌های کارآمد است. برای کسانی که عمیقاً در اکوسیستم سامسونگ ریشه دارند، گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک تجربه ای آشنا و در عین حال پیشرفته را ارائه می دهد که به خوبی با سایر دستگاه های سامسونگ کار می کند. طراحی شیک، حاشیه‌های باریک‌تر و قابلیت‌های ردیابی سلامت قوی، جذابیت‌های قابل توجهی به‌ویژه برای کاربرانی که به دنبال یک ساعت هوشمند جدید مبتنی بر اندروید هستند، هستند. سری واچ 6 از نظر جذابیت زیبایی و تنوع معیارهای سلامتی که می‌تواند ردیابی کند، عالی است، و سخت است که برای ساعت هوشمند جایگزینی که تجربه‌ای معادل را به شما ارائه دهد، استدلال کنید.

Samsung Galaxy Watch 6 - Display-2

با این حال، شما باید محدودیت ها را در نظر بگیرید. عملکرد تحت WearOS، به ویژه از نظر روان بودن نرم افزار و پاسخگویی، ممکن است انتظارات تعیین شده توسط سایر دستگاه های پرچمدار سامسونگ را برآورده نکند. با گسترش، این برای عمر باتری نیز صدق می کند، که اگرچه مناسب است، اما ممکن است به شارژ بیشتر از آنچه برخی از کاربران ترجیح می دهند نیاز داشته باشد. این عوامل در تصمیم گیری در مورد ارزشمند بودن ارتقاء بسیار مهم هستند.

برای کسانی که قبلاً در اکوسیستم سامسونگ هستند، سری گلکسی واچ 6 نشان دهنده یک گام منطقی به جلو است که تداوم و سازگاری با دستگاه های موجود را ارائه می دهد. اگر به دنبال ساعت هوشمند جدید مبتنی بر اندروید هستید که طراحی و عملکرد را متعادل کند، شکست دادن سری گلکسی واچ 6 دشوار است.

منبع: MAKEUSEOF.COM