نحوه رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک

رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک
آیا در تلاش برای جابجایی فایل‌ها بین گوشی اندروید و Mac خود با Android File Transfer مشکل دارید؟ در این مقاله نحوه رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک را مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک

رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک

انتقال فایل ها بین دستگاه های macOS و اندروید به دلیل عدم پشتیبانی بومی می تواند مشکل ساز باشد. با این حال، تیم اندروید گوگل از طریق ابزار اختصاصی انتقال فایل اندروید خود، ابتکار عمل را برای اطمینان از انتقال روان فایل بین مک و اندروید را در دست گرفت.
استفاده از Android File Transfer نسبتاً آسان است، اما گاهی اوقات ممکن است از کار بیفتد. ممکن است با خطاهایی مانند «نمی‌توان به دستگاه متصل شد. سعی کنید دستگاه خود را دوباره وصل یا راه‌اندازی مجدد کنید» مواجه شوید. در اینجا چند راه حل وجود دارد که باید برای حل مشکلات انتقال فایل اندروید در مک امتحان کنید.

1. تنظیمات برگزیده USB گوشی خود را به روز کنید

اولین راه حل رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک به روز کردن تنظیمات برگزیده USB گوشی است. انجام این کار ممکن است شبیه انتقال فایل بین اندروید و ویندوز به نظر برسد، اما در مک نیز اعمال می‌شود، زیرا هنگام اتصال کابل انتقال داده، اندروید به‌طور پیش‌فرض از حالت انتقال فایل استفاده نمی‌کند.
در عوض، باید خودتان این کار را انجام دهید. در صورت مشاهده خطایی با عنوان «دسترسی به حافظه دستگاه امکان‌پذیر نیست»، می‌دانید که آیا تنظیمات برگزیده USB دلیل آن است یا خیر.
پس از وصل کردن کابل، دستگاه اندروید خود را باز کرده و از بالا به پایین بکشید تا سایه اعلان را مشاهده کنید. در میان لیست اعلان‌ ها به دنبال شارژ این دستگاه از طریق USB بگردید و دو بار روی آن ضربه بزنید تا تنظیمات برگزیده USB در برنامه تنظیمات باز شود. پس از باز شدن صفحه، File Transfer / Android Auto (برخی از گوشی های اندروید ممکن است از عبارت MTP استفاده کنند) را در قسمت Use USB for انتخاب کنید.
رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک
مراحل تغییر تنظیمات برگزیده USB ممکن است متفاوت باشد، اما قوانین اساسی یکسان است.
پس از انتخاب این گزینه، گوشی اندرویدی شما حافظه داخلی خود را از طریق کابل USB در دسترس قرار می دهد. از این رو، می‌توانید فایل‌ها و پوشه‌ها را از دستگاه اندروید خود در مک خود مرور کنید. به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از مشکلات بیشتر، گوشی اندروید خود را در طول فرآیند انتقال آنلاک نگه دارید.

2. برنامه‌هایی را که به دستگاه‌های USB در مک شما دسترسی دارند، متوقف کنید

مرحله دوم از رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک متوقف کردن برنامه هایی است که به دستگاه های USB در مک شما دسترسی دارند. فرض کنید تنظیمات برگزیده USB خود را به روز کرده اید اما همچنان با مشکلاتی روبرو هستید. این احتمال وجود دارد که برنامه دیگری در حال خواندن دستگاه‌های USB وصل شده شما باشد. در این حالت، Android File Transfer نمی‌تواند فایل‌ های شما را ببیند زیرا به آن دستگاه‌های متصل دسترسی ندارد.
می‌توانید با بستن همه برنامه‌هایی که در مک خود به دستگاه‌های USB شما دسترسی دارند، از این موضوع عبور کنید. به عنوان مثال می‌توان به برنامه‌های پشتیبان‌گیری ابری مانند Google Drive، Dropbox، OneDrive و حتی برخی از برنامه‌های macOS داخلی مانند Preview (برای macOS Ventura و جدیدترین‌ها) اشاره کرد. اگر بستن این برنامه ها کارایی نداشت، می‌توانید به اجبار از یک برنامه در مک خارج شوید.
رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک
اشکال اصلی این روش این است که تشخیص اینکه کدام برنامه های باز می توانند USB را در مک شما بخوانند دشوار است. مقصرهای معمول برنامه های پشتیبان گیری ابری هستند، اما اگر با بستن چنین برنامه هایی مشکل برطرف نشد، آزمون و خطا آخرین راه حل شماست. برنامه های باز را در مک خود یکی یکی ببندید و سعی کنید هر بار از Android File Transfer استفاده کنید تا ببینید آیا این مشکل را حل می کند یا خیر.

3. یک پورت یا کابل USB متفاوت را امتحان کنید

راه حل دیگر برای رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک این است که کابل USB دیگری را امتحان کنید یا به پورت دیگری در مک خود بروید. ابتدا با عیب یابی کابل خود شروع کنید. همانطور که قبلاً می دانید، همه کابل های USB نمی توانند فایل ها را انتقال دهند. برخی از آنها فقط برای شارژ هستند.
می توانید کابل را با اتصال آن به دستگاه دیگری تست کنید. همچنین می توانید از کابل دیگری استفاده کنید تا ببینید کار می کند یا خیر. ما به شدت توصیه می کنیم ابتدا از کابل رسمی که دستگاه اندرویدی شما ارائه شده است استفاده کنید. شرکت های گوشی های هوشمند شامل کابل های USB با کیفیتی هستند که می توانند انتقال فایل و شارژ را انجام دهند.
رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک
علاوه بر کابل، یکی دیگر از منابع مشکل احتمالی پورت گوشی مک یا اندروید شما است. اگر هر یک از پورت ها معیوب باشد، هیچ انتقال فایلی انجام نمی شود. از آنجایی که مک ها دارای بیش از یک پورت هستند، سعی کنید از یک پورت دیگر استفاده کنید. در اکثر دستگاه‌های اندرویدی این گزینه را نخواهید داشت، بنابراین گوشی خود را به کامپیوتر دیگری متصل کنید تا بررسی کنید که آیا پورت USB به درستی کار می‌کند یا خیر.

4. Android File Transfer را حذف و دوباره نصب کنید

راه حل بعدی رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک حذف و نصب دوباره Android File Transfer است. وقتی از Android File Transfer برای انتقال فایل‌ها بین Android و Mac استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکلاتی مانند مشکلات حافظه پنهان یا منابع متناقض مواجه شوید. تشخیص آنها سخت است، اما اگر برنامه قبلاً کار می کرد و اکنون بدون هیچ دلیل واضحی متوقف شده است، می تواند به نوبه خود یک مشکل باشد.
اگر تا به حال همه چیز را امتحان کرده اید و همچنان با مشکل مواجه هستید، برنامه را حذف نصب کنید و سپس آن را دوباره نصب کنید. توصیه می کنیم از AppCleaner برای حذف کامل نرم افزار از سیستم خود به جای کشیدن آن به سطل زباله استفاده کنید. این ممکن است به شما یک شروع تازه بدون مشکلات انتقال بدهد.

5. تلفن اندروید و مک خود را ریستارت کنید

راه حل پنجم رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک ریستارت کردن گوشی اندروید و مک است. مطمئناً به نظر کلیشه ای می رسد، اما دلیلی وجود دارد که چرا راه اندازی مجدد اکثر مشکلات گوشی های هوشمند را برطرف می کند. و این فقط در مورد گوشی صدق نمی کند. این در مورد سایر دستگاه ها و حتی برنامه های نرم افزاری نیز صدق می کند. به طور خلاصه، ریستارت کردن منجر به پاک کردن حافظه سیستم شما و تجدید منابع می شود.
اگر منبع مشکل شما تداخل بین فایل‌ های موقت انباشته شده و داده‌های حافظه پنهان باشد، مانع از کارکرد Android File Transfer همانطور که انتظار می‌رود، شروعی تازه به شما می‌دهد. ابتدا گوشی اندروید خود را ریستارت کنید، سپس دوباره امتحان کنید. اگر مشکل حل نشد، مک خود را مجددا راه اندازی کنید و دوباره فایل ها را انتقال دهید.

6. نرم افزار خود را به روز کنید 

رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک

راه حل آخر رفع مشکل انتقال نیافتن فایل های اندروید در مک به روز کردن نرم افزار است. طبق گفته تیم انتقال فایل اندروید، این سیستم عامل macOS 10.7 و بالاتر را پشتیبانی می کند. اگر از نسخه های قدیمی بدون پشتیبانی رسمی استفاده می کنید، ممکن است دلیل کار نکردن ابزار باشد. بنابراین ابتدا با به‌ روز رسانی نرم‌افزار Mac خود شروع کنید تا مطمئن شوید که آخرین نسخه را اجرا می‌کنید.

همچنین، Android File Transfer را از سایت رسمی دانلود و نصب کنید تا مطمئن شوید که نسخه جدیدتر ابزار را دارید. آخرین قطعه از پازل این است که گوشی اندرویدی خود را به روز کنید.

به طور کلی، توصیه می کنیم نرم افزار خود را به طور طبیعی به روز نگه دارید. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری می‌توانند امنیت را بهبود بخشند، باگ‌های موجود را که ممکن است با آن مواجه شده‌اید اصلاح کنند، و با افزودن ویژگی‌های جدید، تجربه کلی را بهبود ببخشند.

روش های دیگر برای انتقال فایل ها بین مک و اندروید را امتحان کنید

اگر تمامی راه حل های بالا موثر نبود، ممکن است زمان آن رسیده باشد که روش دیگری را برای انتقال فایل های خود امتحان کنید. Android File Transfer به طور فعال نگهداری نمی شود، بنابراین اگر مشکلات شما همچنان ادامه داشت، ابزارهای دیگر را امتحان کنید.

ما OpenMTP را توصیه می کنیم که منبع باز و رایگان است. جایگزین دیگر استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری متقابل پلتفرم مانند Google Drive و Dropbox در صورت داشتن اتصال اینترنت نامحدود پایدار است.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید