نحوه سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی

نحوه سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی

شارژ کردن سریع گوشی به آن اندازه که فکر می کنید آسان نیست. این نکات و ترفندها را برای سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی خود بررسی کنید.

نحوه سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی

نحوه سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی

اینکه مجبور باشید گوشی خود را دائماً شارژ کنید خسته کننده است. اگرچه عمر باتری در حال بهبود است، اما اگر برای شب بیرون می روید، هنوز هم احتمالاً باید گوشی خود را در اوایل عصر شارژ کنید. و اگرچه استفاده از کابل‌های USB-C باعث کاهش زمان لازم برای شارژ کردن اضافی گوشی شما شده است، اما سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی شما نیز لازمه اش یادگیری یکسری ترفندهاست.
اما نگران نباشید، نکات، ترفندها و ابزارهایی وجود دارند که می توانند تجربه شارژ را کم دردسرتر کنند. در اینجا هوشمندانه ترین ترفندهای شارژ اندرویدی که از آنها استفاده نمی کنید آورده شده است.

1. حالت پرواز را فعال کنید

نحوه سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی

اولین ترفند سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی فعال کردن حالت پرواز است. یکی از بزرگترین مشکلات باتری شما سیگنال شبکه است. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه سیگنال شما بدتر باشد، باتری شما سریعتر تخلیه می شود. در نتیجه، اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که سیگنال ضعیفی دارد، شارژ کردن گوشیتان بیشتر از زمانی که در مکانی با سیگنال قوی زندگی می‌کنید طول می‌کشد—این سیگنال در حین شارژ کردن انرژی شما را از بین می‌برد.
بنابراین، چگونه می توانید گوشی خود را سریعتر شارژ کنید؟ یک راه حل سریع این است که گوشی خود را قبل از اینکه آن را وصل کنید در حالت پرواز قرار دهید. آزمایش نشان می دهد که می تواند مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل را تا 25 درصد کاهش دهد.
برای قرار دادن گوشی خود در حالت هواپیما، کافی است انگشت خود را روی نوار اعلان به پایین بکشید و روی Airplane mode ضربه بزنید. یا می توانید به Settings > Network and Internet > Airplane mode بروید. فقط مطمئن شوید که پس از پر شدن باتری، دوباره آن را خاموش کنید!

2. گوشی خود را خاموش کنید

نحوه سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی

دومین ترفند سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی خاموش کردن گوشی است. ساده، واضح، اما اغلب نادیده گرفته می شود. اگر گوشی شما در حین روشن شدن مجدد خاموش باشد، خیلی سریعتر شارژ می شود. وقتی باتری را پر می کنید چیزی روی باتری کشیده نمی شود.

البته، خاموش کردن گوشی در حین شارژ شدن، جنبه‌های منفی خود را دارد – نمی‌توانید تماس‌ ها یا پیام‌های فوری را دریافت کنید. اما اگر به دنبال تقویت سریع 15 دقیقه قبل از خروج از خانه هستید، خاموش کردن آن قطعا یک راه حل خوب است.

3. استفاده از گوشی خود را در هنگام شارژ محدود کنید

نحوه سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی

ترفند سوم سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی محدود کردن استفاده از گوشی در هنگام شارز است. اگر نمی‌توانید گوشی خود را خاموش کنید تا سریع‌تر شارژ شود زیرا می‌خواهید از اعلان‌ها مطلع باشید، سعی کنید زمانی که به برق وصل است زیاد از آن استفاده نکنید. به طور خاص، استفاده از برنامه‌ های فشرده مانند بازی‌ ها، گوشی شما را گرم می‌کند، روند شارژ را کاهش می‌دهد و در دراز مدت به باتری شما آسیب می‌زند.
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دمای شدید یکی از اشتباهات رایجی است که می تواند به گوشی هوشمند شما آسیب برساند. بنابراین، به عبارت دیگر، در حالی که گوشی شما به شارژر متصل است، در مقابل تمایل به انجام بازی، تماشای ویدیو یا پیمایش در رسانه های اجتماعی مقاومت کنید—اگر آن را به حال خود رها کنید سریعتر شارژ می شود.

4. مطمئن شوید که  Charge Mode و یا حالت شارژ فعال است

نحوه سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی

ترفند چهارم سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی فعال کردن حالت شارژ است. گوشی Android شما به شما امکان می‌دهد مشخص کنید با اتصال کابل USB چه نوع اتصالی برقرار می‌کند. اگر از طریق لپ‌تاپ یا دستگاه دیگری شارژ می‌کنید، باید مطمئن شوید که ویژگی شارژ روشن است و به طور تصادفی غیرفعال نشده است.
به Settings > Connected devices > USB preferences بروید. در لیست گزینه‌ها، مطمئن شوید که کلید شارژ دستگاه متصل فعال باشد.
نکته: شما نمی توانید گزینه های این منو را تغییر دهید مگر اینکه دستگاه شما در آن زمان به کابل USB متصل باشد.

5. از یک سوکت دیواری استفاده کنید

نحوه سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی

ترفند پنجم سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی استفاده از یک سوکت دیواری است. استفاده از پورت USB در کامپیوتر یا ماشین شما منجر به تجربه شارژ بسیار ناکارآمدتر می شود.
به طور معمول، درگاه های USB غیر سوکت دیواری تنها توان خروجی 0.5 آمپر را ارائه می دهند. شارژ سوکت دیواری معمولاً 1 آمپر (بسته به دستگاه شما) به شما می دهد. دریافت آمپر کمتر هیچ اشکالی ندارد – به دستگاه شما آسیبی نمی رساند – اما مطمئناً برای مدت طولانی تری انگشت شست خود را می چرخانید.
به عنوان یک قاعده کلی، از ماشین یا لپ تاپ خود فقط برای شارژ استفاده کنید، نه برای شارژ کامل.

6. یک پاور بانک بخرید

نحوه سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی

ترفند ششم سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی خرید یک پاور بانک است. اگر در حین حرکت نیاز به شارژ مجدد گوشی خود دارید – برای مثال، اگر اغلب در تمام طول روز در سفر هستید – یک پاور بانک می تواند نجات دهنده باشد.
بسیاری از پاور بانک ها همان خروجی آمپراژ را مانند پریز دیواری و در برخی موارد حتی بیشتر ارائه می دهند. اما یک هشدار، در حالی که ممکن است تلفن شما با خروجی دو آمپر سریعتر شارژ شود، باید مطمئن شوید که کابل USB شما می تواند انرژی اضافی را تحمل کند.

7. از شارژ بی سیم خودداری کنید

ترفند هفتم سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی خودداری کردن از شارژ بی سیم است. شارژ بی سیم می تواند عالی باشد. این بسیار راحت است، و مستلزم کابل های کمتری است، که مطمئنم همه ما می توانیم با آن کنار بیاییم.
با این حال، اگر سرعت شارژ اولویت شماره یک شماست، باید از آن اجتناب کنید. معمولاً تجربه شارژ بسیار کندتری نسبت به همتای سیمی خود ارائه می دهد. در واقع، آزمایش نشان می دهد که می تواند تا 50٪ کندتر باشد.
چرا؟ دو دلیل وجود دارد. اول اینکه انتقال انرژی از طریق کابل کارآمدتر از تماس ساده است. دوم، انرژی تلف شده خود را به صورت گرمای اضافی نشان می دهد. بیشتر در مورد آن در نکته هشت.
 

8. قاب گوشی خود را بردارید

نحوه سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی

ترفند هشتم سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی درآوردن محافظ گوشی است. همه گوشی های هوشمند در حال حاضر به باتری های لیتیوم یونی متکی هستند. شیمی پشت نحوه کار آنها حکم می کند که فرآیند شارژ در زمانی که باتری خنک است کارآمدتر عمل کند.
برای شارژ سریعتر گوشی، دمای باتری (نه دمای هوا) باید بین 41 تا 113 فارنهایت (5 تا 45 درجه سانتیگراد) باشد. بدیهی است که دمای باتری تا حدی توسط دمای محیط کنترل می شود و برداشتن کیس به کاهش آن کمک می کند.
و اگر به فکر گذاشتن گوشی خود در یخچال برای شارژ مجدد هستید: این کار را نکنید. افت راندمان در دماهای زیر محدوده ایده آل حتی شدیدتر است.

9. از کابل با کیفیت بالا استفاده کنید

ترفند نهم سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی استفاده از کابلی با کیغیت بالا است. تفاوت کیفیت بین دو کابل می تواند بسیار زیاد باشد.
در داخل کابل شارژ تکی شما چهار کابل جداگانه وجود دارد – قرمز، سبز، سفید و مشکی. کابل های سفید و سبز برای انتقال داده ها هستند. قرمز و مشکی برای شارژ هستند. تعداد آمپری که دو کابل شارژ می توانند حمل کنند بر اساس اندازه آنها تعیین می شود. یک کابل استاندارد گیج 28 می تواند حدود 0.5 آمپر را حمل کند. یک کابل گیج 24 بزرگتر می تواند دو آمپر را حمل کند.
به طور کلی، کابل های ارزان قیمت از راه اندازی گیج 28 استفاده می کنند که منجر به کاهش سرعت شارژ می شود. اگر می خواهید کابل خود را از نظر کارایی شارژ آزمایش کنید، Ampere را دانلود کنید. این به شما امکان می دهد میزان شارژ و دشارژ دستگاه خود را اندازه گیری کنید.

10. یک آداپتور شارژر سریع بخرید

نحوه سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی

ترفند دهم سریع تر شارژ کردن گوشی اندرویدی استفاده از یک آداپتور شارز سریع است. یکی از بهترین راه‌ها برای شارژ سریع‌تر گوشی، سرمایه‌گذاری روی یک آداپتور برق سریع‌تر برای جفت شدن با کابل با کیفیت بالا است. برخی از آداپتورهای شارژر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا 45 وات یا بیشتر برق ارائه می‌کنند که معمولاً بسیار سریع‌تر از یک شارژر استاندارد است. بنابراین، اگر گوشی شما از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که روی شارژری سرمایه‌گذاری کنید که بتواند بیشترین بهره را از آن ببرید.
با این حال، ممکن است تعجب کنید که آیا شارژ سریع برای عمر باتری گوشی شما مضر است یا خیر. پاسخ کوتاه این است که نه – تا زمانی که از یک آداپتور شارژر سریع سازگار و با کیفیت بالا استفاده می کنید، نباید زیاد نگران باشید.
اگرچه این ویژگی باید به طور پیش‌فرض روشن باشد، ممکن است لازم باشد برخی از گوشی ها را با رفتن به Settings > Battery and device care > Battery > More battery settings و فعال کردن گزینه شارژ سریع در صورت خاموش بودن، دوباره بررسی کنید.

سرعت شارژ گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید

ما شما را با روش‌های مختلفی آشنا کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید گوشی خود را سریع‌ تر شارژ کنید و تجربه آن را کمتر کنید. اگر نکات را روشمند کار کنید، می توانید در زمان شارژ گوشی خود صرفه جویی کنید.
منبع: MAKEUSEOF.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. بعضی موقع ها که عجله دارم گوشیو که خاموش میکنم مثل موشک شارژ میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید