بررسی گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4 , قیمت و مشخصات فنی

گلکسی زد فولد 4

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4 ,بررسی قیمت, طراحی, صفحه نمایش, دوربین, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری, سرعت شارژ و سایر ویژگی های این گوشی.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4 , قیمت و مشخصات فنی

مقدمه

تکامل طبیعی اولویت‌ های سامسونگ برای گوشی‌ های هوشمند تاشو پرچم‌دار خود از امکان‌سنجی تا اصلاح، تنها چند سال طول کشید. گلکسی Z Fold4 2022 بر ارتقای دوربین بسیار مورد نیاز تمرکز می‌کند و در عین حال که مفهوم اصلی تبلت مبتنی بر بهره‌وری را حفظ می‌کند و پرداخت فیزیکی ظریفی را انجام می‌دهد.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

تنظیمات دوربین زد فولد 3 از سخت‌افزار نسبتاً قدیمی استفاده می‌کند و مدل جدید بیشتر آن را تغییر می‌دهد. گلکسی زد فولد 4 با داشتن همان آرایش تله‌ فوتو عریض فرا عریض، دسترسی بیشتری به قسمت بلند و دوربین اصلی سنسور بزرگ‌تر دارد، در حالی که فوق عریض دست نخورده باقی می‌ماند. به خاطر داشته باشید، این پیکربندی هنوز یک پیکربندی پیشرفته نیست – تقریباً مشابه پیکربندی Galaxy S22 (+) با مقداری چاپ دقیق در بخش فوکوس خودکار است.

در لمس فیزیکی، ما می‌بینیم که حاشیه‌ ها کوتاه شده‌ اند، صفحه‌ نمایش بیرونی کمی بلندتر است (هنوز از هر چیزی بلندتر است) و وزن کل چیز اکنون کمی کمتر است – همه تغییرات تکاملی که ممکن است یا ممکن است در عمل مشاهده شود. مطمئناً این قابلیت تاشو بدون شکافی نیست که سامسونگ باید آن را بسازد، در حالی که سازندگان چینی در واقع در حال ساخت آن هستند.

از دیگر مواردی که در این تکرار به آنها نخواهید رسید می‌توان به شارژ سریع مناسب اشاره کرد، سامسونگ در عوض دستگاه‌ها را روی 25 وات USB PowerDelivery ارتقا یافته با PPS نگه می‌دارد. ظرفیت باتری 4400 میلی‌آمپر ساعت باقی می‌ماند، اما این در گذشته واقعاً مشکل بزرگی نبوده است، بنابراین اکنون نیز از آن سود زیادی نخواهیم برد.

در هر صورت، پیشرفت‌ های بیشتر در فناوری نمایشگر (سامسونگ پنل کم مصرف‌تری را برای این نسل Fold تبلیغ کرد)، همراه با چیپست Snapdragon 8+ Gen 1، که خود از بخش تولید تراشه‌های سامسونگ اما TSMC تامین نمی‌شود، ممکن است در واقع به معنای بهبود عمر باتری باشد. – ما به آن خواهیم رسید.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

وقتی صحبت از نمایشگر شد، پنل داخلی تاشو اعداد مدل قدیمی را حفظ می‌کند – مورب 7.6 اینچ رفرش ریت در 120 هرتز است، و رفرش ریت کاملاً تطبیقی ​​دارد، همانطور که مناسب وضعیت رده بالای Fold است. پنل بیرونی از نظر قابلیت نرخ تازه سازی با پنل بزرگ مطابقت دارد، و در حالی که قطر آن نسبت به مدل قبلی در 6.2 اینچ تغییری نکرده است، جنبه جدید آن را کمی راحت‌تر می‌کند و همچنین سطح قابل استفاده را به میزان ناچیزی افزایش می‌دهد.

به طور طبیعی، شما از بلندگوهای استریو، حسگر اثر انگشت خازنی در کنار، رتبه IPX8 (فقط بدون گرد و غبار، آب) و چند دوربین سلفی – یکی در بیرون و دیگری در زیر صفحه نمایش انعطاف پذیر استفاده می کنید. 

همچنین می توانید مطالبی را در مورد اولین آپدیت گلکسی A53 سامسونگ باعث بهینه سازی دوربین شد و بررسی گوشی پوکو M4 پرو, قیمت و مشخصات فنی مطالعه کنید.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4 در یک نگاه

بدنه: 155.1×130.0x6.3mm (بازشده)، 155.1×67.1×14.2-15.8mm (تا شده)، 263 گرم؛ IPX8 مقاوم در برابر آب (تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه).

صفحه نمایش: 7.60 “” Dynamic Dynamic AMOLED 2X ، 120Hz ، HDR10+، 1200 NITS (اوج) ، وضوح 1812x2176px ، نسبت ابعاد 10.8: 9 ، 373ppi ؛ نمایشگر پوشش: 6.20 “Amoled 2x ، 120Hz ، 904x2316px ، 23.1: 9 ، 904x2316px ، 23.1: 9.

چیپست: Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 نانومتر): هشت هسته ای (1×3.19 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3×2.75 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4×1.80 گیگاهرتز Cortex-A510). Adreno 730.

حافظه: 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت 12 گیگابایت رم، 1 ترابایت 12 گیگابایت رم؛ UFS 3.1.

سیستم عامل/نرم افزار: Android 12L، One UI 4.1.1.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 50 مگاپیکسل، f/1.8، 23 میلی‌متر، 1.0 میکرومتر، Dual Pixel PDAF، OIS؛ تله فوتو: 10 مگاپیکسل، f/2.4، 66 میلی‌متر، 1.0 میکرومتر، PDAF، OIS، زوم اپتیکال 3 برابر؛ زاویه بسیار عریض: 12 مگاپیکسل، f/2.2، 123˚، 12 میلی‌متر، 1.12 میکرومتر.

دوربین جلو: زیر نمایشگر: 4 مگاپیکسل، f/1.8، 2.0 میکرومتر، زیر نمایشگر. دوربین جلد: عریض (اصلی): 10 مگاپیکسل، f/2.2، 26 میلی‌متر، 1/3 اینچ 1.22 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 4K@60fps، 1080p@60/240fps (gyro-EIS)، 720p@960fps (gyro-EIS)، HDR10+; دوربین جلد: 4K@60fps، 1080p@30fps، gyro-EIS.

باتری: 4400mAh; شارژ سریع 25 وات، 50 درصد در 30 دقیقه (تبلیغ شده)، شارژ بی سیم سریع 15 وات، شارژ بی سیم معکوس 4.5 وات.

سایر مشخصات: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). NFC؛ بلندگوهای استریو؛ Samsung DeX (پشتیبانی از تجربه دسکتاپ)، Samsung Pay (دارای گواهی ویزا، مسترکارت)، پشتیبانی از باند فوق العاده (UWB). پشتیبانی از قلم.

بررسی آنباکسینگ گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4

تجربه آنباکسینگ گلکسی زد فولد 4 شگفتی های کمی را به همراه دارد. گوشی در جعبه بزرگ مشکی مربع شکل با حروف برجسته «Fold» باز می‌شود. و هنگامی که می گوییم جعبه بزرگ است، این فقط در جای خود است – قد آن نیمی از شارژر است. هنوز هم یک کابل USB-C همراه است.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

اما بسته‌ی خرده‌ فروشی barebones وقتی واقعاً گلکسی زد فولد 4 را در دست بگیرید به راحتی فراموش می‌شود، بنابراین بیایید در مورد آن صحبت کنیم.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4

صفحه نمایش بزرگ در داخل، کوچک‌ تر در جلو، ضد آب، دوربین‌ها رو به هر طرف، پشتیبانی از قلم S – با استفاده از اصول تاشو، سامسونگ توانسته است بر روی جزئیات جزئی برای عرضه پرچم‌دار امسال تمرکز کند. مواردی مانند تغییر نسبت ابعاد، به حداقل رساندن حاشیه ها، تراشیدن چند گرم از وزن کل – به جای ایجاد اختلال، کامل کردن.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچ مورب باقی می ماند، اما برای رسیدن به این عدد در مقایسه با مدل قدیمی مسیر متفاوتی را طی می کند. جنبه جدید و مربعی صفحه نمایش ممکن است تأثیرات جزئی بر قابلیت استفاده آن داشته باشد (مثلاً موارد مثبت)، اما در مواد و ترکیب آن، نباید تفاوت زیادی با Fold3 داشته باشد.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

لایه انعطاف پذیر بالای پیکسل های OLED هنوز هم تا آنجایی که ما می دانیم فقط نوعی شیشه است، حتی اگر سامسونگ و تامین کننده (به احتمال زیاد) محصول، Schott آن را UTG (شیشه فوق العاده نازک) می نامند. این یک موضوع جذاب است، اما اصل آن این است که اگر شیشه را به اندازه کافی نازک کنید، می توانید خم شود (زیر 100 میکرومتر، اما 30 میکرومتر چیزی است که معمولاً در گوشی های هوشمند استفاده می شود)، اما اگر آن را تا این حد نازک کنید، با مشکلات دیگری مواجه خواهید شد. 

Samsung Galaxy Z Fold4 review

جدا از لایه‌های ساختاری ناگفته، شبکه تشدید الکترومغناطیسی Wacom نیز در پنل وجود دارد که عملکرد S Pen را فعال می‌کند – یک شاهکار به خودی خود در یک صفحه نمایش تاشو. همانند سال گذشته به دلیل سطح نرم‌تر آن، به یک قلم S Pen برای استفاده در فولد نیاز دارید و اگر یکی از قلم‌ های Galaxy Note یا S22 Ultra را نزدیک کنید، گوشی اینگونه قلم ها را نمی پذیرد. نمایش آن (و همچنین ورودی را ثبت نکنید، اگر ادامه دهید و آن را فشار دهید).

قلم‌های S که با Fold سازگار هستند عبارتند از… خوب، S Pen Fold Edition (که می‌توانید آن را خالی کنید یا به عنوان بخشی از کاور ایستاده با قاب قلم از آن استفاده کنید) و S Pen Pro – همه اینها فروخته می‌شوند. بطور جداگانه. این قلم‌های مخصوص طراحی شده دارای نوک‌های نرم و دمپرهای داخلی هستند تا اطمینان حاصل شود که Fold خود را خراش نمی‌دهید.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

زیرا در نهایت، لایه بالایی پلاستیک است. به نوعی، این محافظ صفحه نمایش است، اما یکی از آن محافظ هایی است که حتی نباید به حذف آن فکر کنید – آن را بخشی جدایی ناپذیر از صفحه نمایش در نظر بگیرید، حتی اگر برخی از یوتیوب‌ برهای مبهم یا پوستر فروم ممکن است بگویند که Fold آنها بدون وجود یکی از این محافظ‌ها عملکرد خوبی را ارائه می دهد.

هر چند پلاستیکی باشد، محافظی با احساس بسیار خوب است، و تقریباً به همان شیشه‌ های واقعی صاف است – برای کشیدن انگشت روی صفحه‌ نمایش تاشو از راه دور سخت نیست .

هیچ بریدگی عجیب و غریبی برای جمع شدن گرد و غبار وجود ندارد و محافظ تقریباً تا لبه‌های آن می‌رسد، بنابراین لبه‌های آن را هم نمی‌بینید.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

 در شرایط عادی نیز تعداد زیادی از دوربین سلفی داخلی را نخواهید دید. واحد زیر نمایشگر بیشتر با صفحه نمایش خاموش و کمتر با پیکسل های OLED در بالای آن قابل مشاهده است. می‌دانید که آنجاست، و اگر از نزدیک نگاه کنید آن را خواهید دید، اما در استفاده عمومی، ترکیب سخت‌افزار و مغز شما که جزئیات بی‌اهمیت را نادیده می‌گیرد، این دوربین را عملاً ناپدید می‌کند.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

آنچه بیشتر نادیده گرفته می‌شود، چین و چروک موجود در امتداد محور عمودی این پانل است. شاید در نسل‌های قبلی که این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی خود بود، تمایل بیشتری به کنار گذاشتن آن داشتیم، اما این تاشوی نهایی نسل چهارم باید با استاندارد بالاتری حفظ شود.

این استدلال باقی می‌ماند که احتمالاً آنقدرها روی چین نخواهید کشید و به صفحه نمایش در زوایای عجیب و غریب نگاه نمی‌کنید، بنابراین تأثیر منفی چین‌خوردگی را بر درک شما از برتری به حداقل می‌رساند. ما آنها را دریافت می کنیم.

اما سپس انگشت خود را روی آن بکشید یا روی Smack در وسط ضربه بزنید تا چیزی در مورد آرایش چند پنجره ای تغییر دهید، و آن را احساس می کنید. و همچنین زمانی که به محتوای عمدتاً سفید با زاویه نگاه می‌کنید نسبتاً قابل مشاهده است – از این نظر که در طول خط تغییراتی مایل به آبی پیدا می‌کنید.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

همگی گوشی های تاشوی سامسونگ از این طراحی پیروی می کنند و این در حالی است که رقبا از هندسه‌های خمشی متفاوتی استفاده کرده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در هنگام باز شدن به پنل‌های صاف‌تر و صاف‌تری دست یابند. در اینترنت فرض شده است که دلیل این امر ناتوانی (حداقل در حال حاضر) در ارائه عایق رطوبتی روی طرح های دیگر است و در واقع، Flips و Folds تنها تاشوهایی هستند که دارای رتبه IP (IPX8، بدون گرد و غبار/) هستند. خاک/شن، فقط مقاومت در برابر آب). به نظر می رسد که سامسونگ در این مبادله طرف معقولی را اتخاذ می کند، اما ما فقط می خواهیم هر دو را داشته باشیم – ضد آب و بدون چروک.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

 گلکسی زد فولد 4 همچنان روی خود جمع می شود و یک شکاف هوای گوه ای شکل بین دو پنل باقی می گذارد که نسبتاً قابل مشاهده است. از یک طرف، این امر تضمین می‌کند که نیمه‌ های نمایشگر لمس نمی‌شوند، اما همچنین اجازه می‌دهد تا زمانی که گوشی بسته است، آشغال وارد آنجا شوند – حالتی که در غیر این صورت باید ایمن‌ ترین حالت در نظر گرفته شود. بسته شدن پانل با یک جسم به اندازه کافی بزرگ در داخل یک سناریوی وحشتناک است، اما این به Fold محدود نمی شود. در غیر این صورت، قاب برجسته در سراسر محیط مطمئن می شود که هیچ تماسی بین سطوح نمایشگر وجود ندارد.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

صحبت از لولا شد، اکنون یک راه حل بازطراحی شده است که چرخ دنده ها را برای باریکی و کاهش وزن دور می اندازد. اما از آنجایی که دو نیمه هنوز نیاز به حرکت هماهنگ دارند، سامسونگ روش جدیدی برای اطمینان از این که با بیت اسلاید-y که با بیت های چرخان لولا در هم می پیوندد، ایجاد کرد – و این یک بازبینی با سابقه مهندسی است که این طراحی را ارائه می دهد.

No more gears in the hinge - Samsung Galaxy Z Fold4 review No more gears in the hinge - Samsung Galaxy Z Fold4 review No more gears in the hinge - Samsung Galaxy Z Fold4 review

صحبت کردن در مورد دوام طراحی فراتر از بحث بازاریابی سخت است، که خود سامسونگ نیز آن را کاهش داده است – شاید در تلاشی برای عادی سازی فاکتور فرم قابل حمل، چیزی شبیه به “آنقدر خوب است که لازم نیست به طور خاص بیان کنیم که چگونه خوب است.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته اجرای لولای سامسونگ، که علیرغم تغییر مکانیسم، همچنان باقی می‌ماند، این است که خوشبختانه در هر زاویه‌ای بین 75 تا 115 درجه باقی می‌ماند، و برخی از موارد استفاده را قادر می‌سازد که نمی‌توانید روی سایر تاشوها، که اکثراً می‌چسبند، استفاده کنید. از حالت بسته به باز و برگشت. ما می گوییم که، با در نظر گرفتن همه چیز، چروک شدن قیمت معقولی است که باید برای همه چیزهای خوبی که در ازای دریافت می کنید پرداخت کنید.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

گلکسی زد فولد 4 درست مانند فولد 3 با استفاده از آلومینیوم Armor ساخته شده است، اما اینطور نیست که ما بدانیم (یا انتظار داشته باشیم بدانیم) در سطح اتمی به چه معناست. سامسونگ سال گذشته با عرضه Flip3 و فولد 3 گفت که مواد آن 10 درصد قوی‌تر از آنچه قبلاً استفاده می‌کرده است، وجود دارد.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

به عبارت مرسوم تر (اگر وقتی به آن فکر می کنید هنوز هم عجیب و غریب است)، پنل های بیرونی گوشی از شیشه گوریلا گلس Victus+ ساخته شده است، فرمول انحصاری سامسونگ از آخرین شیشه محافظ Corning.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

پنل پشتی روکشی ساتن دارد و یکی از آن تلاش‌ های متوسط ​​است، جایی که هنوز به نوعی اثر انگشت را می‌گیرد، اما نه زیاد، و تمیز کردن آن آسان است. همچنین نه به خصوص چسبنده است و نه لغزنده ترین اطراف. ما می گوییم یک تعادل نسبتاً موفق.

بالانس کاری است که گوشی وقتی در پشت خود قرار می گیرد نیز انجام می دهد. مجموعه دوربین بدون تغییر بصری آن را مستعد تکان دادن از این طرف به سمت دیگر می کند، اگر بخواهید در آن شرایط روی آن تایپ کنید.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

صفحه پوشش گلکسی زد فولد 4 نیز تغییری در ابعاد پیدا کرد و از 25:9 (که تقریباً 3:1 است، اگر فکرش را نمی‌کردید) به 23.1:9 قابل کنترل‌تر رفت و در عین حال مورب را حفظ کرد. چیزی که دریافت می کنید یک پانل کمی کوتاهتر با مساحت کمی بزرگتر است. مهمتر از همه، افزایش 3 میلی متری در عرض وجود دارد – توسعه بسیار مورد نیاز، به ویژه از منظر تایپ صفحه کلید.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

در کنار تغییر نسبت‌ها، سامسونگ همچنین موفق شد قاب‌ها را نیز تراشیده کند و نتیجه نهایی بهتری را به همراه داشته باشد.

با این حال، تشخیص این تغییرات بیش از یک نگاه گذرا طول می کشد، به خصوص اگر مرتباً وسایل تاشو را دوست ندارید. صفحه‌نمایش کاور گلکسی زد فولد 4 هنوز به‌طور غیرعادی بلند است و دوربین سلفی سوراخ‌دار دارد، و این همه چیزهایی است که بلافاصله در مورد آن قابل توجه است.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

با این حال، اگر از زد فولد 3 می آیید، تفاوت نسبتاً محسوسی در احساس قاب وجود خواهد داشت. ریل های آلومینیومی Armor امسال به طور قابل توجهی صاف تر هستند، روندی که در سامسونگ های اخیر شاهد آن هستیم. در حالی که ما استدلال می‌کنیم که این طراحی زیباتر و زیباتر است، اما برخی از افراد در اطراف دفتر بودند که باز کردن طراحی جدید را سخت‌تر از قاب منحنی‌تر Fold3 دیدند.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

شکل قاب تغییر می کند، اما محل بیت ها روی آن ثابت مانده است. دکمه پاور در نیمه سمت راست/عقب درست برای کار با انگشت اشاره چپ یا شست راست قرار داده شده است. حسگر اثر انگشت خازنی در داخل آن تفاوتی قفل نمی کند و به سرعت و با اطمینان با هر دو رقم باز می شود – بدیهی است که در حالت جدول، انگشت اشاره چپ شما هیچ کاری در آنجا ندارد، اما در حالت تا شده، همه چیز عالی است.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

دکمه تنظیم صدا درست بالای دکمه روشن/خاموش قرار دارد و مانند سایر سامسونگ های رده بالا به طور مثبت کلیک می کند، در حالی که اسلات سیم کارت در نیمه مقابل قرار دارد (دو سیم کارت، بدون گزینه microSD).

هر دو بلندگو در قسمت چپ/بالا فولد قرار دارند، یک میکروفون تکی در پایین و در مجموع سه میکروفون در بالا به نظر می رسد. پورت USB-C در مرکز بخش راست/عقب، در پایین قرار دارد.

Volume rocker above the power button, SIM slot at the opposite end - Samsung Galaxy Z Fold4 review Top and bottom - Samsung Galaxy Z Fold4 review

ابعاد Fold4 در حالت تا شده 155.1×67.1×14.2-15.8 میلی متر است – دقیقاً به اندازه مدل قدیمی، 3 میلی متر کوتاه تر و 0.2 میلی متر باریک تر. تغییر ارتفاع ناچیز است، کاهش ضخامت به سختی قابل مشاهده یا احساس است، در حالی که صفحه نمایش اضافی در جلو با حفظ همان عرض بسیار قابل تقدیر است. بعید است که 8 گرم کاهش وزن را احساس کنید، اگرچه عدد 263 گرم کمی بهتر از 271 گرم به نظر می رسد.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

در حالت تبلت Fold4، اعداد 155.1×130.1×6.3 میلی‌متر هستند که باعث می‌شود دستگاه جدید 2 میلی‌متر عریض‌تر از دستگاه قبلی باشد. شاید سامسونگ بتواند این تکامل جنبه را ادامه دهد و در یک مربع کامل، با صفحه نمایش پوششی 2:1 برای تکمیل تصویر به اوج خود برسد.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

بررسی صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4 با همان تنظیمات صفحه نمایش ارائه می شود، در اصل، مانند سلف، تنظیماتی که با اولین Fold ایجاد شد و متعاقباً در هر نسل بهبود یافته و قابل استفاده تر می شود – یک صفحه نمایش داخلی بزرگ و مربعی تا وسط تا می شود و دست به سمت پوشش صفحه برای کارهایی که با ناحیه کمتری مواجه هستند. 

Samsung Galaxy Z Fold4 review

صفحه داخلی از جنبه 4:5 صرف نظر می کند و اکنون در یک وجه مربعی 5:6 قرار می گیرد (اگر می خواهید به کسری از 9 فکر کنید 9:11.2 در مقابل 9:10.8). مورب هنوز 7.6 اینچ است، در حالی که وضوح تصویر 1812×2176 پیکسل و تراکم پیکسل 373ppi است. سامسونگ اکنون این پنل را به‌عنوان توانایی بالا بردن فرکانس 120 هرتز بدون ایجاد مشکل در مورد میزان پایین بودن آن مشخص می‌کند، و ما موافقیم که زمان آن رسیده است که تمرکز از رفتار رفرش ریت تطبیقی ​​تغییر کند. در هر صورت می تواند بسته به محتوا و فعالیت آن را تغییر دهد.

شایان ذکر است که این پنل بر خلاف پنل بدون پلاس نسل قبلی با نام تجاری Eco2 Plus (Eco Squared Plus) شناخته می شود که نویدبخش پیشرفت های قابل توجهی در بهره وری انرژی است. اما بعداً به آن خواهیم پرداخت.

حالا بیایید در مورد روشنایی صحبت کنیم. ما 1000 نیت مربع را بر روی صفحه نمایش تاشو گلکسی زد فولد 4 تحت نور روشن محیطی و با روشنایی خودکار فعال اندازه‌گیری کردیم – یک ارتقای کوچک نسبت به زد فولد 3 پیشرو در کلاس قبلی و دور از دسترس بودن دیگر تاشوهای صفحه‌نمایش بزرگی که آزمایش کرده‌ایم. . حالت «روشنایی اضافی» که امسال در سایر سامسونگ های رده بالا مشاهده کردیم، به Fold راه پیدا کرده است و 800 نیت معمولی را در انتهای سمت راست نوار لغزنده ارائه می دهد، در حالی که غیرفعال کردن این تغییر در تنظیمات، امکان دستیابی به صورت دستی را محدود می کند. روشنایی تا 500 نیت 500-ish جایی است که گوشی های تاشو هواوی به حداکثر می رسند و Find N فقط کمی روشن تر است.

شایان ذکر است که صفحه نمایش تاشو در گلکسی زد فولد 4 اساساً به روشنی نمایشگرهای معمولی سطح بالا است، سری S22 خود سامسونگ حذف می شود (این نمایشگرها می توانند 1200 نیت را در روش استاندارد تست APL 75٪ ما فشار دهند).

Samsung Galaxy Z Fold4 review

صفحه نمایش کاور نیز با تغییراتی در ابعاد روبرو شده است و اکنون در برابر 25:9 نسل قبلی 23.1:9 است. اساساً هنوز از هر چیز دیگری بلندتر است، اما گامی ملموس به سمت نسبت های مفیدتر است. چه تغییر در این جنبه بیرونی صفحه منجر به تغییر در قسمت داخلی شود، یا برعکس، نتیجه نهایی این است که هر دو در حال حاضر از جنبه بهتری برخوردار هستند.

یک بار دیگر، مورب بدون تغییر در 6.2 اینچ باقی می ماند، در حالی که وضوح تصویر اکنون 904×2316 پیکسل با تراکم پیکسلی 401ppi است. این پنل همچنین قادر به رسیدن به 120 هرتز است و دارای قابلیت تطبیق دانه ای است.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

با مقایسه روشنایی بین نمایشگرهای پوششی، گلکسی زد فولد 4 نسبت به Fold3 ارتقاء چندانی ندارد، اما نیازی به ارتقاء ندارد – با بیش از 1000 نیت، به همان خوبی است. عملکرد Extra Brightness کنترل شما را بر روی آن nit ها افزایش می دهد، که می تواند به عنوان یک ارتقا به حساب آید. باز هم، به جز پرچمداران S22 خود سامسونگ، هیچ صفحه نمایش گوشی هوشمند دیگری به طور معناداری روشن تر نیست.

هر دو صفحه نمایش داخلی و پوشش می توانند تا 0.9 نیت کاهش پیدا کنند – اگر اغلب در تاریکی مطلق مرور می کنید، بسیار مفید است.

وقتی صحبت از بازتولید رنگ به میان می آید، گلکسی زد فولد 4 از رویکرد معمولی Vivid-Natural استفاده می کند که سامسونگ با آن شناخته شده است. در حالت طبیعی، می‌توانید انتظار دقت عالی برای محتوای sRGB را در هر دو نمایشگر داشته باشید، صفحه داخلی احتمالاً واجد شرایط « استثنایی» است (میانگین dE2000 1.0). حالت Vivid گزینه وسعت گسترده است و هنگام اندازه گیری برای نمونه های هدف DCI-P3 دقیق نیست (میانگین dE2000 به ترتیب 3.9 و 3.2 در جلد و نمایشگر داخلی است). هل دادن اسلایدر درجه حرارت رنگ در پنج موقعیت یک درجه به سمت گرم، همه چیز را به خوبی بهبود می بخشد.

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 را مطابق با استاندارد کهکشانی ها مطابق با HDR10+ فهرست می کند. ما محتوای HDR را در YouTube و Amazon Prime Video دریافت کردیم، بدون مشکل. وضعیت نتفلیکس کمی ظریف تر است، زیرا برنامه می گوید با گلکسی زد فولد 4 سازگار نیست. با این حال، این به احتمال زیاد به دلیل این است که گوشی هنوز منتشر نشده است، و در نتیجه هنوز توسط نتفلیکس در لیست سفید قرار نگرفته است. پیش از این هرگز با هیچ برنامه پخش جریانی در گوشی های گلکسی پرمخاطب مشکلی نداشتیم، بنابراین مطمئن هستیم که گلکسی زد فولد 4 پس از عرضه به قفسه ها، استثنا نخواهد بود.

Display settings - Samsung Galaxy Z Fold4 review Display settings - Samsung Galaxy Z Fold4 review Display settings - Samsung Galaxy Z Fold4 review

آیتم منوی نرمی حرکت در تنظیمات دو گزینه مورد انتظار را در اختیار شما قرار می دهد – تطبیق پذیر و استاندارد (خود نیز بسیار تطبیقی ​​است). Adaptive سقف را روی 120 هرتز تنظیم می کند، در حالی که استاندارد رفرش ریت را به 60 هرتز محدود می کند، اما در هر حالت نرم افزار بسته به محتوا، تعامل با گوشی و روشنایی صفحه نمایش آن را تغییر می دهد و این برای هر دو نمایشگر صدق می کند.

تا زمانی که صفحه نمایش را لمس می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که بالاترین رفرش ریت را با توجه به حالت دریافت کنید، در حالی که آن را برای چند ثانیه به حال خود رها کنید تا 24 هرتز کاهش یابد. ویدیوها معمولاًرفرش ریت متناسب با نرخ فریم را دریافت می‌کنند – که در تجربه ما با محتوای 24، 30، 48 و 60 فریم در ثانیه کار می‌کند، در حالی که به نظر می‌رسد ویدیوهای 25 و 50 فریم بر ثانیه حداکثر RR را دائماً اعمال می‌کنند. زمانی که مرورگرها در حال تعامل با آنها هستید، فرکانس 120 هرتز در Adaptive و اگر محتوای متحرک وجود دارد به 60 هرتز یا اگر صفحه وب ثابت است به 24 هرتز کاهش می یابد. این تغییر سوئیچ تنها زمانی اتفاق می‌افتد که روشنایی صفحه نمایش بالاتر از یک آستانه خاص باشد، در حالی که در سطوح کم‌تر، می‌توانید به طور مداوم انتظار 120 هرتز کامل را داشته باشید.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

بازی هایی که از نرخ فریم بالا پشتیبانی می‌کنند، معمولاً در حالت تطبیقی ​​مجاز به 120 هرتز کامل هستند، اگرچه گاهی اوقات بازی‌هایی وجود داشت که در 60 هرتز محدودیت داشتند، حتی اگر می‌دانیم که از نرخ فریم بالا در سایر گوشی ها پشتیبانی می‌کند.

همچنین این موضوع وجود دارد که نرخ به‌روزرسانی و نرخ فریم واقعی که رندر در حال حاضر اجرا می‌کند دو چیز جداگانه هستند. ما خوانش فریم در ثانیه را از ابزار GPUWatch داخلی به اندازه 1 فریم در ثانیه دریافت کردیم، در حالی که ابزار نرخ به روز رسانی اندروید با افتخار 24 هرتز را نمایش می داد. به طور خلاصه، گوشی می داند که چه کار می کند – احتمالاً حتی بهتر از آن چیزی که ما می توانیم بگوییم چه کار می کند.

بررسی عمر باتری گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4 با همان ظرفیت باتری 4400 میلی آمپر ساعتی عرضه می شود که بین دو سلول تقسیم می شود – یکی در هر نیمه گوشی. این مقدار کمی کمتر از آن چیزی است که Oppo Find N (4500 میلی آمپر ساعت) یا Huawei Mate Xs 2 (4600 میلی آمپر ساعت) دارند، اما تفاوت در چیپست ها، اندازه نمایشگر، بسته نرم افزاری و به خوبی … فاکتور فرم کلی باعث مقایسه می شود. 

ما دوست داریم بتوانیم گزارش دهیم که چه میزان عمر باتری از گلکسی زد فولد 4 دریافت کرده ایم، اما متأسفانه واحد بررسی ما توسط شرکت مخابراتی قفل شده بود و ما قادر به آزمایش زمان آماده به کار و مکالمه بدون سیم کارت سازگار نبودیم. اگر ما به واحد دیگری دست پیدا کنیم که تمایل بیشتری به انطباق با شبکه ما داشته باشد، مطمئناً آزمایش های باقی مانده را انجام خواهیم داد.

با این حال، در آزمایش‌ها با صفحه نمایش تداخلی نداشت، بنابراین ما اعدادی برای آن‌ها داریم. در صفحه بزرگ، ما 14:02 ساعت مرور وب Wi-Fi و 14:26 ساعت پخش ویدیو داشتیم – تقریباً دو ساعت بیشتر در آزمایش مرورگر در مقایسه با Fold3 و نیم ساعت کمتر ملموس یا بیشتر در ویدیوهای حلقه ای. . تکرار همان تست‌ها بر روی صفحه جلد، 14:59 و 16:33 ساعت را نشان داد که یک بهبود نسبتاً جزئی است.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

بررسی سرعت شارژ گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌ های ما با سامسونگ در چند سال گذشته این است که آنها از نظر سرعت شارژ از منحنی عقب مانده‌اند. در کنار گوشی هایی که بیش از 100 وات قابلیت شارژ را تبلیغ می کنند (بازی اعداد در آنجا در نوع خود احمقانه است، اما این یک موضوع متفاوت است) و در واقع در 20 دقیقه شارژ می شوند، مدل های سامسونگ صرف نظر از اینکه در محدوده 60-80 دقیقه قرار می گیرند. تاشوها عمدتاً از این نظر که حتی کندتر هستند، دورتر بودند.

فقدان شارژر در جعبه باعث نمی‌شود که احساس بهتری در مورد همه چیز داشته باشیم، اما به نظر می‌رسد که این نبرد مدت‌ هاست که از دست رفته است، بنابراین ممکن است از آن عبور کنیم.

ما گلکسی زد فولد 4 را با اصلی‌ترین آداپتور 25 واتی سامسونگ که از USB PowerDelivery با پسوند PPS استاندارد پشتیبانی می‌کند، آزمایش کردیم. ما فکر می‌کنیم که اگر قبلاً آداپتوری با قابلیت PD نداشته باشید، این آداپتوری است که می‌توانید دریافت کنید، به‌علاوه برخی از شرکت‌های مخابراتی در حال بسته‌بندی یکی از این واحدها با خریدهای Fold هستند.

 

Samsung Galaxy Z Fold4 review

نتایج را می توان از یکی از دو دیدگاه مشاهده کرد. از یک طرف، گلکسی زد فولد 4

نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت قابل توجهی داشته است، به طوری که 1:19 ساعت از صاف به کامل می رسد و 50٪ را در نقطه نیم ساعت نشان می دهد (1:46 ساعت و 33٪ در Fold3). اما از سوی دیگر، Mate Xs 2 پس از 30 دقیقه وصل شدن به برق 85 درصد است و تنها 43 دقیقه طول می کشد تا پر شود. Find N خیلی سریع نیست، اما همچنان بهتر از Fold است. مسلما Mate و Find این کار را با استفاده از شارژرهای اختصاصی انجام می دهند، اما باز هم حداقل شارژرها را در بسته خرده فروشی قرار می دهند.

گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4 از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند، اما هنوز هیچ گواهینامه ای برای آن در وب سایت WPC وجود ندارد. با قضاوت بر اساس ورود Flip4 و برگرفتن از تجربیات گذشته، می‌توانید انتظار داشته باشید که مشخصات پاور پایه و حداکثر توان 4.4 وات را در گواهینامه پیدا کنید. اگر از لوازم جانبی خود سامسونگ استفاده کنید، این گوشی در واقع می تواند تا 15 وات مصرف کند و برخی از پدهای شارژ شخص ثالث ممکن است بیش از 4.4 عدد را ارائه دهند. غیرعادی نیست که رتبه بندی شارژ بی سیم کمی روان باشد. همچنین شارژ بی‌سیم معکوس وجود دارد که می‌توانید وسایل را از پشت Fold تا حداکثر 4.5 وات شارژ کنید.

بررسی اسپیکرهای گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4

تنظیم بلندگو در گلکسی زد فولد 4 در اصل همان چیزی است که در مدل قبلی وجود داشت. دو بلندگو وجود دارد، و هر دو در نیمه سمت چپ گوشی در حالت باز قرار دارند (نیمه بالایی در حالت تا شدن) – یکی از بلندگوها در بالا قرار دارد و به سمت بالا صدا را پخش می‌کند، دیگری در پایین است و به سمت پایین صدا را پخش می‌کند. بلندگوی بالایی در هنگام بسته شدن دستگاه به عنوان یک گوشی برای تماس‌های صوتی عمل می‌کند و همچنین هنگام پخش ویدیو یا محتوای دیگر، صدا را به سمت شما هدایت می‌کند. برعکس، اگر فولد را در حالت تبلت خود داشته باشید، با نگاه کردن به صفحه نمایش بزرگ، آن گوشی از شما دور می شود.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

در آزمایش ما، گلکسی زد فولد 4 برای بلندی صدا در کاسه میانگین قرار گرفت، یک بریدگی زیر Z Flip4 و دو پایین تر از Z Fold3. همانطور که گفته شد، گلکسی زد فولد 4 نسبت به هر دوی آنها به نظر می رسد، با حضور قابل توجهی بیشتر در قسمت پایین، در حالی که هنوز هم با وکال و تربل عالی عمل می کند. Fold3 به طور مشخصی میانه جلوتر است، و Flip4 که به طور کلی متعادل است، در ناحیه باس چندان توانایی ندارد. در همین حال، Find N به طور قابل توجهی فاقد فرکانس پایین است، و فقط Mate Xs 2 را به عنوان یک تاشو با صدای برتر در این مرحله باقی می‌گذارد – به طور قابل توجهی بهتر از Fold است.

در اینجا لازم به ذکر است که نتیجه منتشر شده برای گلکسی زد فولد 4 با صفحه باز و رو به بلندی سنج ما به دست می آید، زیرا به نظر ما این مورد طبیعی تر است. با این حال، این چیدمان، گوشی را در پشت قرار می دهد و در نتیجه مقداری صدا را از تجهیزات تست دور می کند.

با گلکسی زد فولد 4 تا شده و رو به روی میکروفون با صفحه نمایش پوششی آن، ما طبیعتاً صدای بلندتری را به میزان 26LUFS دریافت کردیم که واجد شرایط امتیاز «بسیار خوب» است. اکنون که شما واقعاً آن فرکانس‌ها را به سمت خود می‌برید، اجرای آن تا حدودی برجسته‌تر می‌شود. با این حال، این تفاوت بزرگی نیست، و ما این مورد استفاده را تا حد زیادی بی‌ربط می‌دانیم. اما برای آنچه ارزش دارد، به این معنی است که آهنگ‌ های زنگ در محیطی با صدای بلند احتمالاً مانند سایر گوشی های دارای رتبه «بسیار خوب» شنیده می‌شوند، نه مانند گوشی‌های «متوسط».

گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4

بررسی نرم افزار و رابط کاربری گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4 اندروید 12 را با رابط کاربری One UI 4 سامسونگ در بالا اجرا می‌کند، و هم هسته و هم پوشش غیرعادی هستند. سیستم عامل 12L است – نسخه مخصوص تبلت و تاشو که گوگل در اوایل سال جاری در گوشی‌های bendy نسل سوم سامسونگ معرفی کرد. در همین حال، یک رابط کاربری 4.1.1 است – 0.1 اضافی آن است که آن را از نسخه های اصلی گلکسی مسطح متمایز می کند.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

اگرچه بیشتر تجربه نرم افزاری نسبت به Fold3 تغییری نکرده است، چیزهای زیادی برای بررسی وجود دارد، بنابراین بیایید چیزها را به ترتیب طبیعی خود در نظر بگیریم. برای اولین بار با صفحه نمایش همیشه روشن شروع می کنیم، زیرا این اولین چیزی است که به طور معمول قبل از باز کردن قفل Fold می بینید، اما همچنین برای نشان دادن یک نکته.

این یک نمونه خوب از ویژگی است که بسته به باز بودن یا نبودن گلکسی زد فولد 4، هم در داخل و هم در صفحه نمایش پوشش یکسان عمل می کند. این ویژگی برای اکثر تنظیمات نمایشگر از جمله نرخ تازه سازی، روشنایی و رنگ اعمال می شود. این یک موضوع مشترک است – سامسونگ کار فوق‌ العاده خوبی در تمایز بین این دو نمایشگر برای برخی از ویژگی‌ ها انجام داده است، در جایی که منطقی است، در حالی که طبیعتاً تنظیمات مشترک را برای دیگران باقی می‌گذارد، بدون اینکه جریان UX عمومی را زیر پا بگذارد.

Always On display settings - Samsung Galaxy Z Fold4 review Always On display settings - Samsung Galaxy Z Fold4 review Always On display settings - Samsung Galaxy Z Fold4 review

صفحه قفل نیز تقریباً در تمام جنبه‌ های آن، از جمله سبک ساعت، انتخاب ویجت و منطق اعلان، بین دو نمایشگر مشترک است. همه به جز انتخاب کاغذ دیواری، که می تواند به صورت جداگانه برای دو پانل انجام شود. این یکی از حوزه‌هایی است که ما احساس می‌کنیم شاید برخی از تقسیم‌بندی آسیبی به آن وارد نشود.

Lock screen: Cover display - Samsung Galaxy Z Fold4 review Lock screen: Main display - Samsung Galaxy Z Fold4 review

با این حال، صفحه اصلی و کشوی برنامه، نمونه‌های فوق‌ العاده‌ای هستند که سامسونگ به‌طور یکپارچه سفارشی‌ سازی را برای دو پنل از هم جدا کرده است. در حالی که گزینه‌ های اینجا ممکن است به طرز فریبنده‌ای یکسان به نظر برسند، می‌توانید آنها را در زمانی که گلکسی زد فولد 4 باز و بسته است به طور مستقل تنظیم کنید. این شامل همه چیز از شبکه برنامه، انتخاب ویجت، چیدمان و تصاویر پس زمینه است. حتی می توانید میانبرهای کاملاً متفاوتی در دو پنل داشته باشید.

Cover home screen - Samsung Galaxy Z Fold4 review Cover app drawer - Samsung Galaxy Z Fold4 review Main home screen - Samsung Galaxy Z Fold4 review Main app drawer - Samsung Galaxy Z Fold4 review

با این حال، اگر ترجیح می دهید که چیدمان بین این دو یکسان باشد، به آسانی فعال کردن ویژگی Screen mirroring است. این تغییرات بین دو رابط کاربری را همگام‌سازی می‌کند و به لطف صفحه‌ نمایش داخلی که اساساً دو صفحه روکش در کنار هم هستند، اساساً همیشه دو صفحه اصلی بیرونی را در کنار یکدیگر در صفحه داخلی خواهید دید. این ویژگی در حالت فعلی در Fold3 موجود است، اما ما قسم می‌خوریم که در زمان راه‌اندازی آن وجود نداشت.

Cover screen mirroring - Samsung Galaxy Z Fold4 review Cover screen mirroring - Samsung Galaxy Z Fold4 review Cover screen mirroring - Samsung Galaxy Z Fold4 review

و اگر این ویژگی را یک ویژگی جدید بدانیم، بیایید در اینجا به چیز دیگری نیز اشاره کنیم، که ممکن است در تعدادی از اسکرین شات های بالا مشاهده کرده باشید – نوار وظیفه. ظاهراً، یکی از بیت‌های L از اندروید 12L که روی گلکسی زد فولد 4 پیاده‌سازی شده است، اما نه Fold3 (هنوز؟)، این نواری است که وقتی از صفحه اصلی دور می‌شوید، نمای کوچک شده ای از نمادهای داک را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید برنامه‌های اخیراً استفاده شده را نمایش دهد و می‌توانید برنامه‌ها را از آنجا به صفحه بکشید تا در حالت چند پنجره‌ای راه‌اندازی شوند. همچنین یک میانبر برای کشوی برنامه در گوشه سمت چپ نیز وجود دارد.

Taskbar - Samsung Galaxy Z Fold4 review Taskbar - Samsung Galaxy Z Fold4 review

 یکی از جذابیت های اصلی گلکسی زد فولد 4 ، توانایی نمایش چندین برنامه به طور همزمان در تعدادی پیکربندی، در سایر تاشوها بی رقیب است. به عنوان مثال، تقسیم دوگانه ساده‌تر می‌تواند افقی یا عمودی باشد و به نظر می‌ رسد هیچ گوشی دیگری اجازه نمایش از بالا و پایین را نمی‌دهد.

شما می توانید به سادگی با کشیدن نوار وسط، تقسیم را به یک طریق یا به روش دیگر کنترل کنید. کشیدن همچنین روشی است که می توانید به سرعت و به راحتی محتوا را از یک پنجره به پنجره دیگر دریافت کنید. لیست انواع محتوای پشتیبانی شده در حال گسترش است و احتمالاً ادامه خواهد یافت. کشیدن متن و تصویر، که احتمالاً متداول ترین مورد استفاده است، تقریباً به طور جهانی پشتیبانی می شود.

Controlling a basic two-way multi-tasking split - Samsung Galaxy Z Fold4 review Controlling a basic two-way multi-tasking split - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Controlling a basic two-way multi-tasking split - Samsung Galaxy Z Fold4 review Controlling a basic two-way multi-tasking split - Samsung Galaxy Z Fold4 review

با کلیک بر روی نقطه‌ها در نوار میانی چند گزینه از جمله روشی سریع برای تعویض مکان‌های دو برنامه و دیگری برای تغییر جهت تقسیم ارائه می‌شود. دکمه سوم این پیکربندی چند وظیفه‌ای را به‌عنوان ورودی در پانل برنامه (در ادامه در مورد آن)، صفحه اصلی یا نوار وظیفه ذخیره می‌کند.

هر برنامه در حالت چند پنجره ای، نوار کنترل بیضی شکل کوچک خود را در نزدیکی بالا دریافت می کند. می‌توان از آن برای گرفتن و کشیدن برنامه برای تغییر موقعیت استفاده کرد یا با یک کلیک چند گزینه را نمایش داد. اینها شامل امکان نمایش تمام صفحه در برنامه داده شده یا جمع کردن بیشتر آن در یک پنجره شناور است.

Manipulating individual apps in a multi-window configuration - Samsung Galaxy Z Fold4 review Manipulating individual apps in a multi-window configuration - Samsung Galaxy Z Fold4 review Manipulating individual apps in a multi-window configuration - Samsung Galaxy Z Fold4 review

سامسونگ از این پنجره شناور به عنوان نمایش پاپ آپ یاد می کند. برخی از برنامه ها به طور کامل همکاری نمی کنند، و برخی از برنامه های نادر به طور کامل از رفتن به این حالت خودداری می کنند. با این حال، برای رفع این مشکل، One UI شامل یک برگه Labs در داخل منوی ویژگی‌های پیشرفته، با یک سوئیچ است که می‌تواند نمای چند پنجره‌ای و پاپ‌آپ را روی هر برنامه، صرف نظر از اینکه توسعه‌دهنده پشتیبانی داشته باشد یا خیر، مجبور کند. 

Labs menu with extra features - Samsung Galaxy Z Fold4 review Labs menu with extra features - Samsung Galaxy Z Fold4 review Labs menu with extra features - Samsung Galaxy Z Fold4 review

همچنین یک تقسیم چند پنجره سه طرفه وجود دارد. راه‌اندازی در ابتدا کمی سخت‌تر است، اما هنگامی که آن را به روشی که دوست دارید شماره‌گیری می‌کنید، فقط آن را برای استفاده بعدی در نوار وظیفه یا یکی از دو نقطه دیگر ذکر شده در بالا ذخیره می‌کنید.

همچنان می‌توانید در این راه‌اندازی محتوا را بکشید و اساساً فوراً از یک برنامه به برنامه دیگر بپرید. توجه به این نکته ضروری است که برخی از برنامه ها در این حالت لزوماً نمی توانند همزمان اجرا شوند. محدودیت های قابل توجه شامل توانایی پخش تنها یک ویدیو، هم به دلایل راحتی و هم به دلیل محدودیت در خط لوله رمزگشایی ویدیوی اندروید است. برخی از برنامه‌هایی که به‌روزرسانی بی‌درنگ انجام می‌دهند ممکن است این کار را کندتر انجام دهند یا در یک پنجره کوچک و بدون فوکوس آن را در حالت مکث قرار دهند. همه چیز به نحوه کدگذاری آنها بستگی دارد، اما به طور کلی اکثر برنامه ها و بخش بزرگی از اندروید برای تسهیل یک مدل اجرای تک برنامه اول و مهمتر از همه ساخته شده اند.

Triple-window multitasking - Samsung Galaxy Z Fold4 review Triple-window multitasking - Samsung Galaxy Z Fold4 review Triple-window multitasking - Samsung Galaxy Z Fold4 review

با این وجود، حتی می‌توانید از این سه برنامه فراتر رفته و با پنجره‌های «Pop-up View»، چندوظیفگی را حتی بیشتر کنید. می‌توانید تا پنج مورد از اینها را روی یک تقسیم سه‌ طرفه انباشته کنید، که در مجموع 8 برنامه «فعال» را همزمان ایجاد کنید.

می‌توانید آزادانه اندازه این پنجره‌های شناور را تغییر دهید و بکشید و حتی شفافیت آنها را تنظیم کنید، اگرچه در بیشتر موارد، به جای کاهش آن، به آشفتگی اضافه می‌شود. شما همچنین می توانید پنجره ها را به چیزی که معمولاً به عنوان “chathead” شناخته می شود جمع کنید. اگر چندین برنامه را به این روش جمع کنید، آنها در نهایت به صورت پوشه مانند گروه بندی می شوند که به مرتب نگه داشتن همه چیز کمک می کند.

Multi-tasking at its limits - Samsung Galaxy Z Fold4 review Multi-tasking at its limits - Samsung Galaxy Z Fold4 review Multi-tasking at its limits - Samsung Galaxy Z Fold4 review

تفاوت های ظریف و محدودیت های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید و کشف کنید. به عنوان مثال، برخی از برنامه‌ها از اجرای بیش از یک بار خودداری می‌کنند، این چیزی است که توسعه‌ دهندگان اندروید می‌توانند به دلایلی صریحاً در مانیفست برنامه درخواست کنند.

به طور کلی، سامسونگ در بخش ویژگی‌های چندوظیفه‌ای فراتر رفت. شاید حتی از نظر عملی کمی بیش از حد. با این حال، اگر فکر می‌کنید که راه‌اندازی خاصی وجود دارد که برای نیازهای شما عالی عمل می‌کند، احتمال اینکه Z Fold3 بتواند آن را تسهیل کند، این همه چیزی است که اهمیت دارد.

اگر همچنان می‌خواهید آزادی بیشتر و تجربه‌ای مشابه کامپیوتر شخصی داشته باشید،گلکسی زد فولد 4 شامل پشتیبانی از Samsung DeX، هم به صورت سیمی و هم بی‌سیم به مانیتور یا تلویزیون، و همچنین یک کامپیوتر.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

در مورد آنچه که سامسونگ حالت فلکس یا نمای فلکس می نامد، یک مفهوم رابط کاربری در Fold2 معرفی شده است، زمانی که لولا در زوایای متوسط ​​بین 75 تا 115 درجه ثابت بماند. گوشی می‌داند که در این وضعیت فیزیکی قرار دارد و به سیستم‌عامل اندروید و هر برنامه در حال اجرا اطلاع می‌دهد. از این نظر، Flex View فقط یک اصطلاح بازاریابی سامسونگ برای تحریک رفتاری است که قبلاً در نسخه‌های مدرن اندروید ساخته شده است، که به طور خاص برای آگاهی بیشتر برنامه‌ ها از وضعیت فعلی نمایشگرهای تاشو طراحی شده است و به آنها اجازه می‌دهد رابط کاربری خود را تطبیق دهند.

پخش کننده ویدیو می تواند این کار را انجام دهد، و همچنین برنامه گالری نیز می تواند این کار را انجام دهد. هر دو کنترل مربوطه خود را در پایین و محتوا در بالا دارند. برنامه گالری به سادگی یک ناحیه لمسی مانند ترک پد را برای پیمایش به عقب و جلو بین تصاویر به نیمه پایینی اختصاص می دهد. کمی ناجور و با قابلیت استفاده محدود، که صادقانه به نظر می رسد اغلب در مورد پیاده سازی های Flex View اتفاق می افتد.

برنامه دوربین بارزترین نمونه از عملکرد مفید Flex View است. ایده این است که، دوباره، شما باید کنترل های خود را در نیمه پایینی نمایشگر و منظره یاب در بالا داشته باشید. این قطعا برای گرفتن عکس های سلفی با دوربین اصلی در حالی که گوشی روی یک سطح صاف قرار دارد مفید است. این فقط طبیعی تر به نظر می رسد.

متأسفانه، با توجه به این واقعیت که آرایه دوربین اصلی و صفحه نمایش پوشش در طرف های مختلف گلکسی زد فولد 4 قرار دارند، هیچ راهی برای استفاده از حالت Flex view برای گرفتن سلفی با دوربین های اصلی (در حالی که به منظره یاب نگاه می کنید) وجود ندارد. برخی از برنامه‌های غیر بومی نیز مانند YouTube وجود دارند، اگرچه اینطور نیست که اجرای نمای Flex آن به‌ویژه برای چیز دیگری غیر از جایگزینی پایه باشد.

Flex view: Video player - Samsung Galaxy Z Fold4 review Flex view: Gallery - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Flex view: Camera - Samsung Galaxy Z Fold4 review Flex view: YouTube - Samsung Galaxy Z Fold4 review

برای تمام بیت های خاص Fold، بسیاری از جلا دهنده های بصری کلی در رابط کاربری Fold در واقع تابعی از خود One UI و اصلاح مداوم آن در طول سال ها است. از این نظر، بسیاری از عناصر را می‌توان یک امر «استاندارد» سامسونگ در نظر گرفت، و می‌توانید در هر بررسی اخیر از راه دور گوشی‌های هوشمند سامسونگ در مورد آنها بخوانید.

یکی از آن بیت‌ها هنوز به کل موضوع بهره‌وری مربوط می‌شود، بنابراین ما چند کلمه در مورد آن نیز خواهیم گفت – پنل‌های Edge، و به‌ویژه پنل Apps، که تنها پنل فعال‌شده به‌طور پیش‌فرض است (به‌سختی تصادفی نیست).

پنل برنامه ها به دلایل مختلفی مناسب است. مجموعه‌ای از میانبرهای برنامه را در دو گروه نگه می‌دارد – میانبرهایی که خودتان به آن اضافه می‌کنید و آنهایی که از استفاده اخیر شما انتخاب می‌کند، اگرچه می‌توانید دومی را غیرفعال کنید. اگر 8 نماد یا کمتر در پانل برنامه‌ها داشته باشید، به یک ردیف کوچک می‌شود و مقداری از صفحه نمایش را برای شما ذخیره می‌کند.

Apps panel - Samsung Galaxy Z Fold4 review Apps panel - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Apps panel - Samsung Galaxy Z Fold4 review Apps panel - Samsung Galaxy Z Fold4 review

همچنین امکان ذخیره هر پیکربندی چند وظیفه ای خاص به عنوان میانبر وجود دارد. این شامل برنامه ها، موقعیت نسبی آنها و اندازه پنجره است. تنظیمات چند وظیفه ای دوگانه و جدیدتر با تقسیم سه گانه را می توان ذخیره کرد و تنظیمات اخیر نیز به صورت خودکار پیشنهاد می شوند.

چیزی که گم شده، قابلیت پین کردن پنل Apps است که اکنون توسط نوار وظیفه که قبلاً ذکر کردیم منسوخ شده است.

بررسی عملکرد و بنچمارک های گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4 به اسنپدراگون 8+ نسل 1 – جدیدترین نسخه کوالکام مجهز شده است. هیچ شکاف منطقه ای در مورد گوشی های تاشو سامسونگ مانند پرچمداران معمولی وجود ندارد، بنابراین نسخه اگزینوس وجود ندارد.

SD 8+ Gen 1 یک دستگاه آشنا است و ما قبلاً آن را در تعدادی از گوشی‌ها دیده‌ایم. با این حال، Flip4 و Fold4 سامسونگ اولین تاشوهایی هستند که از آن استفاده می‌کنند، اما هنوز هم جالب است که چگونه فاکتور فرم روی اعداد تأثیر می‌گذارد.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

گلکسی زد فولد 4 در سه پیکربندی ذخیره سازی عرضه می شود – نمونه بررسی ما نوع پایه 256 گیگابایتی است و گزینه های 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی نیز وجود دارد. رم همیشه 12 گیگابایت است.

Fold4 نتایج قابل پیش بینی بسیار خوبی را برای عملکرد CPU در GeekBench تک هسته ای و چند هسته ای منتشر کرد – این یکی از بالاترین ارقام چند هسته ای است که ما دیده ایم (البته، بدیهی است که با هیچ حاشیه معنی داری نیست). با توجه به ارزش آن، Fold همیشه کمی جلوتر از Flip است.

به طور طبیعی، Oppo Find N مجهز به اسنپدراگون 888 به طور قابل توجهی پایین تر از نمودار قرار دارد و میت Xs 2 حتی پایین تر از آن قرار دارد و برای سخت افزار خود کمتر عرضه می شود. باید دید شیائومی میکس فولد 2 در چه جایگاهی قرار می گیرد – بیشتر برای استدلال های آکادمیک.

گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4

در Antutu، برتری Fold نسبت به Flip آشکارتر است، و همین مزیت را نسبت به Find N و Mate Xs 2 دارد. . سایر پیاده سازی های SD 8+ Gen 1 دارای یک مزیت جزئی هستند.

گلکسی زد فولد 4

در بنچمارک‌های گرافیکی، گلکسی زد فولد 4 به طور طبیعی امتیازات بسیار متفاوتی را بسته به این که آیا آزمایش را روی صفحه نمایش بزرگ یا روی صفحه نمایش انجام می‌دهید، ارسال می‌کند. میزان مرتبط بودن نتایج صفحه روی جلد برای هر چیزی یا هر کسی قابل بحث است – این راحت ترین راه اندازی برای بازی نیست – اما در اینجا نیز وجود دارد.

گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4

در اجراهای خارج از صفحه، گلکسی زد فولد 4 ثابت می‌کند که عملکردی توانا دارد و امتیازات را با بهترین‌ها به ثبت می‌رساند. با تا شدن گوشی، نتایج دوباره کمی کمتر از زمانی بود که باز می‌شد.

گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4

به طور مشابه، هنگامی که آنها را روی صفحه نمایش بزرگ اجرا می کردیم، در مقایسه با اجراهای صفحه پوشش، پایداری بهبود یافته را در معیارهای بار پایدار مشاهده کردیم. تفاوت‌ها زیاد نبودند، اما ثابت بودند، و ثبات خوب است. تست throttling CPU در صفحه بیرونی یک رمپ عملکرد بسیار تدریجی را نشان داد و در اواسط دهه 70 به یک سطح رسید، که برای این تراشه‌های سطح بالا در بدنه‌ای که تصور می‌کنیم نمی‌تواند از نظر حرارتی باشد، نیمه بد نیست. محدود شده. GPU عملکرد کمتری با ثبات دارد، و در تست استرس زندگی 3D Mark Wild امتیاز پایداری 55٪ را دریافت می کند، هرچند که بیشتر برای دوره در کلاس پرچمدار است.

CPU throttling test (unfolded) - Samsung Galaxy Z Fold4 review CPU throttling test (folded) - Samsung Galaxy Z Fold4 review 3DMark Wild life stress test (unfolded) - Samsung Galaxy Z Fold4 review 3DMark Wild life stress test (folded) - Samsung Galaxy Z Fold4 review

بررسی دوربین گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4 دارای تنظیمات دوربین پشتی بسیار مشابهی است که در گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس وجود دارد. در همین حال، وضعیت سلفی مانند فولد قبلی است – یک واحد زیر نمایشگر که با یک الگوی شطرنجی از پیکسل ها در پانل انعطاف پذیر پوشانده شده است، و یک ماژول معمولی به سبک سوراخ پانچ روی صفحه نمایش پوشش.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

در نگاه اول فکر می کنید سه دوربین عقب مستقیماً از S22 کپی برداری می شود، اما کاملاً اینطور نیست. نکته ظریف با این واقعیت شروع می شود که دوربین اصلی گلکسی زد فولد 4 بر اساس سنسور GN3 سامسونگ است، در حالی که S22s دارای یک GN5 در هسته است. هر دو سنسور دارای فرمت اپتیکال 1/1.56 اینچی، 50 میلیون پیکسل 1.0 میکرومتر و آرایه فیلتر تتراپیکسل (Quad Bayer در سونی صحبت می‌کنند).

تفاوت این دو در فوکوس خودکار است – GN5 از Dual Pixel Pro استفاده می کند، در حالی که GN3 در Fold4 متکی به روش کمی پیچیده تر Dual Pixel است. این ویدیوی رسمی سامسونگ تفاوت را روشن می‌کند، اما اصل آن این است که Fold کمتر مستعد تشخیص تفاوت‌های فاز از بالا به پایین است – فقط از چپ به راست. اگرچه نسخه‌های «Pro» بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند، اما نمی‌توانیم بگوییم که Dual Pixel ساده هرگز ما را ناخواسته رها کرده است.

لنز جلوی این سنسور دارای فاصله کانونی معادل 23 میلی‌متر (بسیار گسترده)، دیافراگم f/1.8 و تثبیت‌کننده اپتیکال است.

Fold ما سونی IMX 258 را گزارش می‌کند – یک تصویربرداری نسبتاً قدیمی با فرمت اپتیکال 1/3.06 اینچی و پیکسل‌های 1.12 میکرومتر. رزولوشن اصلی آن 13 مگاپیکسل است، اما سامسونگ آن را 12 مگاپیکسل فهرست کرده است و این اندازه تصاویری است که خروجی می‌کند. در حالی که خود سنسور دارای قابلیت فوکوس خودکار است، دوربین به عنوان یک بسته از آن پشتیبانی نمی‌کند. لنز مطابق مشخصات سامسونگ، میدان دید 123 درجه را پوشش می‌دهد و دارای دیافراگم f/2.2 است. این کمک Fold3 به تنظیمات عقب، در حالی که S22 از سنسور 1/2.55 اینچی زیباتر با پیکسل های 1.4 میکرومتری استفاده می کند.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

به هر حال، حداقل تله باید از S22 برداشته شود. از همان سنسور S5K3K1 (1/3.94″، 10 مگاپیکسل، 1.0 میکرومتر) با همان لنز تثبیت شده با دیافراگم f/2.4 استفاده می کند. فاصله کانونی واقعی نیز یکسان است (7.0 میلی متر)، اما Fold یک کانونی معادل را گزارش می کند. اکنون طول 66 میلی متر (بسته به اینکه از چه کسی بخواهید، 69 یا 70 میلی متر در S22 است).

در هر صورت، زوم اپتیکال 3 برابری (ish) خواهید داشت، که یک ارتقاء بسیار ضروری نسبت به زوم 2 برابری در Fold3 است. اگر پریسکوپ 10 برابری مانند Mate X2 وجود داشت، شکایت نمی کردیم، اما شاید سال آینده. آه، این موضوع نیز وجود دارد که عکس های تله فوتو نیز به دلیل استاندارد بودن، با رزولوشن 12 مگاپیکسلی ارائه می شوند.

در جنبه سلفی، ما یک واحد سوراخ پانچ سنتی 10 مگاپیکسلی روی صفحه نمایش داریم. این یکی مربوط به Fold2 است و بر اساس Sony IMX 374 (1/3 اینچ 1.22 میکرومتر) همراه با یک لنز با فوکوس ثابت با فاصله کانونی معادل (طبق داده‌های EXIF) 25 میلی‌متر و دیافراگم f/2.2 است.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

سپس دوربین زیر نمایشگر است که پشت صفحه نمایش تاشو پنهان می شود. یک آرایه صفحه شطرنج از پیکسل های نمایشگر و تکه های شفاف به اندازه کافی نور برای حسگر 16 مگاپیکسلی زیر (IMX 471، 1/3 اینچ 1.0 میکرومتر) برای خروجی تصاویر ثابت 4 مگاپیکسلی و ویدیوی 1080p می دهد. لنز همان فاصله کانونی معادل 25 میلی متر و دیافراگم f/1.8

اپلیکیشن دوربین

اگر گلکسی زد فولد 4 را تا شده نگه دارید، رابط کاربری برنامه دوربین آن اساساً مانند هر سامسونگ دیگری است و تنها نسبت غیرعادی آن باعث می شود که چیزها کمی متفاوت به نظر برسند. کشیدن انگشت به چپ و راست بین تمام حالت‌ های موجود جابجا می‌شود و گزینه‌ای برای تنظیم مجدد یا حذف برخی از حالت‌ ها از منظره یاب وجود دارد. کشیدن انگشت های عمودی در هر جهت بین دوربین های پشتی و دوربین سلفی کاور جابه جا می شود.

نماد تنظیمات در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد و شما صفحه‌ های تنظیمات جداگانه‌ای برای عکس‌ ها و ویدیوها دریافت نمی‌کنید زیرا گزینه‌ ها در مجموع زیاد نیستند. خطوط شبکه، داده های مکان، بهینه ساز صفحه، و غیره – موارد معمول را می توان در آنجا یافت. حالت وضوح کامل در دوربین اصلی از گزینه‌های جنبه فعال می‌شود، که کمی غیرمعمول است، اما سامسونگ این کار را انجام می‌دهد.

حالت Pro نیز وجود دارد که در آن کنترل‌ های نوردهی دانه‌ای (ISO و سرعت شاتر، به‌علاوه جبران نوردهی) و فوکوس دستی با پیک کردن، اما هیستوگرام زنده یا گزینه‌ای برای کار با دوربین اصلی وجود ندارد.

Camera UI - Samsung Galaxy Z Fold4 review Camera UI - Samsung Galaxy Z Fold4 review Camera UI - Samsung Galaxy Z Fold4 review Camera UI - Samsung Galaxy Z Fold4 review Camera UI - Samsung Galaxy Z Fold4 review

تنها چیزی که رابط کاربری را از سایر سامسونگ ها متمایز می کند نماد “Selfie” در گوشه سمت چپ بالای چرخ دنده تنظیمات است – که حالت سلفی دوربین عقب را فعال می کند. از شما می‌خواهد گوشی را باز کنید، پس از آن رابط کاربری و منظره یاب را برای کارکرد آسان روی صفحه نمایش منتقل می‌کند، در حالی که عمدتاً نمایشگر اصلی بازشده را غیرفعال می‌کند – که اکنون رو به جلوی شماست.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

نگه داشتن گوشی در این حالت با یک دست و ضربه زدن بر روی رابط کاربری بسیار راحت نیست، اما می‌توانید تقریباً با فشار دادن شاتر با انگشت اشاره راست یا شست چپ کار کنید – عملیات پیچیده‌تر بهتر است با هر دو انجام شود. دست ها. به طور طبیعی، «شاتر کف دست» در دسترس است، و اگر در مورد این موضوع جدی هستید، رها کردن کنترل از راه دور بلوتوث اضافی همیشه یک گزینه است.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

سپس منظره یابی روی صفحه نمایش بزرگ مشاهده می کنید. گرفتن عکس از این طریق شما را به frowned-upon territory عکاسی تبلت منتقل می‌کند، اما جنبه مفید دیگر فاکتور فرم را امکان‌پذیر می‌کند – به سوژه‌ها اجازه می‌دهد تصویر را در حین گرفتن پیش‌نمایش مشاهده کنند. فعال کردن صفحه کاور با یک ضربه فاصله دارد و در آن حالت، هیچ کنترل قابل اجرا روی آن وجود ندارد – فقط یک فید زنده از سنسور. یعنی فقط یک دکمه وجود دارد – برای رفتن به حالت سلفی عقب، با کنترل‌ هایی روی صفحه نمایش (که در Fold3 موجود نیست، توجه داشته باشید).

Samsung Galaxy Z Fold4 review

کیفیت عکی های گرفته شده در روز

در نور روز روشن، دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4 تصاویر دلپذیری را ثبت می کند. رنگ‌ها پاپ زیادی دارند، تقریباً بیش از حد هم مرز هستند، اما ما می‌گوییم هنوز کاملاً وجود ندارد، و ما با هیچ مشکلی در تعادل رنگ سفید یا رنگ‌بندی مواجه نشدیم. کنتراست بالا همچنین به ظاهر رسا کلی کمک می کند، در حالی که رول آف به افراط به خوبی ارزیابی می شود، بنابراین جزئیات را هم در سایه ها و هم در هایلایت به دست می آورید.

رزولوشن 12.5 مگاپیکسلی سطح مورد انتظار جزئیات را ارائه می دهد و به روشی بسیار بالغ و بدون تیز کردن بیش از حد ارائه می شود – شاخ و برگ طبیعی به نظر می رسد و هاله ای در اطراف لبه های متضاد وجود ندارد. ممکن است کمی نویز وجود داشته باشد که در تون های میانی پایین تر حتی در ISO پایه (ظاهراً ISO 20) قابل مشاهده است، اما صدای کمی مهمانی هرگز کسی را نکشت؟

Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 20, 1/2657s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 20, 1/2088s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 20, 1/1910s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 20, 1/1120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 20, 1/2060s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 20, 1/2327s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 20, 1/2969s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 20, 1/2296s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 250, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 200, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 200, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 20, 1/2099s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

تصاویر 50 مگاپیکسلی مزایای جزییات قابل توجهی را برای توجیه اندازه فایل 3 برابری در مقایسه با عکس های معمولی 12.5 مگاپیکسلی ارائه نمی دهند. یک جریمه جزئی در محدوده دینامیکی و یک نمایش رنگ محفوظ تر وجود دارد.

Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.8, ISO 20, 1/2443s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.8, ISO 20, 1/1994s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.8, ISO 20, 1/2163s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.8, ISO 20, 1/2497s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

با این حال، حالت 50 مگاپیکسلی یک حالت فرعی اضافی به نام تقویت کننده جزئیات دارد و در واقع جزئیات بیشتری را ثبت می کند. پردازش چند ثانیه طول می‌کشد، که نشان می‌دهد روی هم قرار گرفتن تصاویر سنگین‌تری در حال انجام است، اما ارزش صبر کردن را دارد – تفاوت در شاخ و برگ یا متون در عکس‌های گرفته شده با تقویت‌کننده جزئیات خاموش و سپس روشن را بررسی کنید.

Daylight samples, main camera (1x), 50MP, Detail enhancer: Off - f/1.8, ISO 125, 1/60s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x), 50MP, Detail enhancer: On - f/1.8, ISO 125, 1/60s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x), 50MP, Detail enhancer: Off - f/1.8, ISO 20, 1/1864s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x), 50MP, Detail enhancer: On - f/1.8, ISO 20, 1/1606s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Daylight samples, main camera (1x), 50MP, Detail enhancer: Off - f/1.8, ISO 20, 1/1770s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x), 50MP, Detail enhancer: On - f/1.8, ISO 20, 1/1521s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x), 50MP, Detail enhancer: Off - f/1.8, ISO 20, 1/137s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, main camera (1x), 50MP, Detail enhancer: On - f/1.8, ISO 20, 1/126s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

عکس های های زوم شده از Fold4 نیز بسیار خوب به نظر می رسند. جزئیات واضح هستند، بدون نشانه‌های واضحی از ارتقاء که از وضوح 10 مگاپیکسلی اصلی دوربین به عکس‌های حاصله 12 مگاپیکسلی می‌رسد. تیز کردن محافظه کارانه باقی می ماند و نویز در اینجا حداقل است. رنگ ها به خوبی با نمایش دوربین اصلی مطابقت دارند و محدوده دینامیکی عالی است.

Daylight samples, telephoto camera (3x zoom) - f/2.4, ISO 25, 1/1910s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, telephoto camera (3x zoom) - f/2.4, ISO 25, 1/1151s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, telephoto camera (3x zoom) - f/2.4, ISO 25, 1/1293s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, telephoto camera (3x zoom) - f/2.4, ISO 25, 1/929s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Daylight samples, telephoto camera (3x zoom) - f/2.4, ISO 25, 1/1076s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, telephoto camera (3x zoom) - f/2.4, ISO 25, 1/1951s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, telephoto camera (3x zoom) - f/2.4, ISO 25, 1/2352s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, telephoto camera (3x zoom) - f/2.4, ISO 200, 1/60s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Daylight samples, telephoto camera (3x zoom) - f/2.4, ISO 25, 1/1422s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, telephoto camera (3x zoom) - f/2.4, ISO 25, 1/1369s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

دوربین فوق عریض آن تاثیر مثبت را حفظ می کند و عکس های بسیار خوبی می گیرد. شارپ ترین حالت فوق عریض در یک گوشی پرچمدار نیست، اما بد هم نیست و تا گوشه ها به خوبی خود را حفظ می کند. بسیاری از جزئیات را نیز حل می کند – یعنی، مگر اینکه از چیزی از نزدیک عکس بگیرید، در این صورت عدم فوکوس خودکار مانع خواهد شد. تولید مثل رنگ مطابق با دو مورد دیگر است، هیچ شکایتی وجود ندارد.

شاید یکی از ایرادهایی که می‌توانیم در اینجا پیدا کنیم این است که سایه‌ها بیش از حد تیره هستند – با میدان دید به این وسیع و رویکرد کنتراست کلی که در گلکسی زد فولد 4 می‌بینیم، احتمالاً قسمت‌هایی از تصویر خود را خواهید داشت که می‌توانند از تقویت استفاده کنید حتی اقدام نسبتاً آزادانه با اسلایدر سایه‌ها در نرم‌افزار ویرایش تصویر انتخابی شما باعث نمی‌شود که در آن روش کلاسیک آشکارا HDR در دوران گذشته، زیاده‌روی به نظر برسند. و در حالی که ممکن است نویز اضافی را نشان دهد، 1) وحشتناک نیست، و 2) آنچه در مورد نویز چند پاراگراف قبل گفتیم.

Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 32, 1/1453s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 32, 1/1593s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 32, 1/973s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 32, 1/1567s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 32, 1/2131s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 32, 1/1953s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 32, 1/1690s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 200, 1/60s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 32, 1/230s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 32, 1/1538s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 32, 1/1433s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

کیفیت عکس های گرفته شده در شب

در نور کم، گلکسی زد فولد 4 ممکن است انتخاب کند که پردازش خودکار حالت شب را در شرایط خاصی اعمال کند، همانطور که با نماد هلالی در منظره یاب نشان داده شده است. می توانید آن را بر اساس هر صحنه فعال و غیرفعال کنید. با این حال، خیلی تهاجمی نیست – از بین صحنه‌ های زیر، فقط در صحنه‌های چهارم و هشتم، هنگام عکاسی با دوربین اصلی، درگیر است. و وقتی فعال می شود، همان تصاویری را می گیرد که اگر در حالت اختصاصی شب باشید، می گیرید.

بدون اینکه حالت شب در حال پخش باشد، هنوز برخی از عملکردهای HDR جامد در حال انجام است، بنابراین محدوده دینامیکی خوب است، اگرچه صحنه‌های تحت سلطه سایه‌ها می‌توانند به سمت تاریک معمول ختم شوند. هیچ نشانه‌ای از اشباع شدن وجود ندارد، بنابراین وقتی نور کافی برای گوشی وجود داشته باشد، همچنان رنگ‌ های پر جنب و جوش دریافت خواهید کرد، و Fold به طور کلی هیچ مشکلی در تعادل رنگ سفید در انواع نورهای مختلف نشان نمی‌دهد. جزئیات در مناطق با نور بهتر خوب است، اما چیزها نرم و در سایه ها پر سر و صدا هستند.

Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode off - f/1.8, ISO 640, 1/24s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode off - f/1.8, ISO 640, 1/50s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode off - f/1.8, ISO 500, 1/24s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode off - f/1.8, ISO 1600, 1/17s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode off - f/1.8, ISO 1250, 1/25s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode off - f/1.8, ISO 500, 1/25s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode off - f/1.8, ISO 1250, 1/25s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, main camera (1x), Auto Night mode off - f/1.8, ISO 1600, 1/10s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

در حالت شب، بهبود قابل توجهی در ارائه سایه وجود دارد – هر چه در وهله اول صحنه تیره تر باشد، سودمندتر است. همچنین می‌توان به‌عنوان ویژگی‌های برجسته‌تر حفظ کرد، اگرچه به طور کلی، هنوز دراماتیک‌ترین حالت‌های شبانه نیست. عملکرد نویز بهبود می‌یابد و در نتیجه نواحی صاف‌تری از رنگ ثابت ایجاد می‌شود، اما ممکن است برخی بافت‌های واقعی در طول مسیر از بین بروند.

Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 320, 1/10s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 160, 1/10s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 250, 1/10s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 1000, 1/10s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 500, 1/10s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 250, 1/10s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 640, 1/10s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 1600, 1/9s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

هنگام عکاسی با دوربین تله فوتو با هلال خودکار حالت شب مواجه نشدیم، بنابراین انتخاب بین حالت های عکس و شب کاملاً به عهده شماست. تفاوت‌ ها باز هم چشمگیر نیستند، اما ناچیز هم نیستند، و توصیه می‌کنیم به عنوان یک قانون کلی، از حالت شب استفاده کنید.

در حالت عکس، نویز کمی بیشتر، هایلایت‌های کمی خشن‌تر و سایه‌های پررنگ‌تر وجود خواهد داشت.

Low-light samples, telephoto camera (3x), Auto Night mode off - f/2.4, ISO 640, 1/33s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, telephoto camera (3x), Auto Night mode off - f/2.4, ISO 800, 1/30s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, telephoto camera (3x), Auto Night mode off - f/2.4, ISO 1250, 1/33s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Low-light samples, telephoto camera (3x), Auto Night mode off - f/2.4, ISO 1000, 1/30s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, telephoto camera (3x), Auto Night mode off - f/2.4, ISO 1600, 1/33s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, telephoto camera (3x), Auto Night mode off - f/2.4, ISO 1600, 1/24s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

حالت شب، بازخوانی افراط‌ های تونال را بهبود می‌بخشد، جزئیاتی را در سایه‌ها و تون‌های میانی پایین‌تر آشکار می‌کند و همچنین هاله‌سازی اطراف منابع نور نقطه‌ای را به حداقل می‌رساند. تیز کردن کمی سنگین‌تر هنوز کاملاً منطقی است. بازتولید رنگ در هر دو مورد بدون ایراد باقی می ماند.

Low-light samples, telephoto camera (3x), Night mode - f/2.4, ISO 160, 1/8s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, telephoto camera (3x), Night mode - f/2.4, ISO 160, 1/6s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, telephoto camera (3x), Night mode - f/2.4, ISO 160, 1/4s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Low-light samples, telephoto camera (3x), Night mode - f/2.4, ISO 160, 1/5s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, telephoto camera (3x), Night mode - f/2.4, ISO 200, 1/4s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, telephoto camera (3x), Night mode - f/2.4, ISO 250, 1/4s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

دوربین فوق عریض کمی شیب داشت دوربین فوق عریض کمی بیشتر تمایل داشت حالت شب خودکار را احضار کند – در صحنه های 3، 7 و 8 زیر و به طور کلی تقریباً از هر سه صحنه یکی را انتخاب کرد.

در حالی که نرخ بالاتر خوشایندتر بنظر می رسد، اما هنوز کاملاً کافی نیست، زیرا بدون کمک حالت شبانه، تصاویر فوق‌عریض نسبتاً تاریک، نرم و پر سر و صدا به نظر می‌رسند تا حالت شب خودکار را احضار کنند – در صحنه‌های 3 شرکت کرد 7 و 8 در زیر و به طور کلی در تقریباً یکی از سه صحنه.

Low-light samples, ultrawide camera, Auto Night mode off - f/2.2, ISO 1000, 1/24s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, ultrawide camera, Auto Night mode off - f/2.2, ISO 1250, 1/24s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, ultrawide camera, Auto Night mode off - f/2.2, ISO 2500, 1/10s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, ultrawide camera, Auto Night mode off - f/2.2, ISO 640, 1/25s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Low-light samples, ultrawide camera, Auto Night mode off - f/2.2, ISO 1600, 1/24s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, ultrawide camera, Auto Night mode off - f/2.2, ISO 1250, 1/25s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, ultrawide camera, Auto Night mode off - f/2.2, ISO 2500, 1/15s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, ultrawide camera, Auto Night mode off - f/2.2, ISO 2500, 1/10s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

بنابراین در حالت فوق عریض نیز، توصیه می‌کنیم وقتی سطح نور کاهش می‌یابد، مستقیماً به حالت شب بروید. هر سه صفت بالا تا حدی مورد خطاب قرار می‌گیرند و عکس‌ ها اکنون محدوده دینامیکی را بهبود بخشیده‌اند، به خصوص در مورد سایه‌ها. شارپنس ضربه می زند و سر و صدا پاک می شود.

Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 320, 1/6s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 320, 1/4s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 1000, 1/3s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 250, 1/8s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 320, 1/4s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 320, 1/4s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 1000, 1/4s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Low-light samples, ultrawide camera, Night mode - f/2.2, ISO 1000, 1/3s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

پس از از اتمام نمونه های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید که گلکسی زد فولد 4 چگونه در برابر رقبا قرار می گیرد.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool
Samsung Galaxy Z Fold4 against theHuawei Mate Xs2 and the Oppo Find N in our Photo compare tool

حالت پرتره

حالت پرتره در گلکسی زد فولد 4 به شما گزینه هایی را می دهد که با زوم 1x و 3x، هر کدام از دوربین مربوطه عکس بگیرید.

بزرگنمایی 3 برابر شما را از سوژه دور می کند و انواع ناراحتی های ناشی از چسباندن دوربین به بینی را از بین می برد. همچنین به لطف چشم‌اندازی که از فاصله سوژه طولانی‌تر به دست می‌آید، ویژگی‌های چهره‌ای جذاب‌تر را فراهم می‌کند. کیفیت خوب است، به ویژه در شرایط با نور خوب، اما در محیط های داخلی کم نور نیز کاملاً معقول است. تفکیک سوژه عالی است، و بوکه طبیعی به نظر می رسد.

Portrait mode samples, 3x - f/2.4, ISO 40, 1/60s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Portrait mode samples, 3x - f/2.4, ISO 160, 1/60s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Portrait mode samples, 3x - f/2.4, ISO 25, 1/300s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Portrait mode samples, 3x - f/2.4, ISO 25, 1/1252s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

سطح زوم 1 برابر با یک مزیت کیفی کوچک همراه است که در محیط های تاریک تر بزرگتر می شود. برعکس، فاصله کانونی گسترده در فواصل خیلی خوب به نظر نمی رسد که بتواند پرتره های سر و شانه را برای شما به ارمغان بیاورد، اما می تواند برای عکس های عریض تر کارساز باشد.

Portrait mode samples 1x - f/1.8, ISO 40, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Portrait mode samples 1x - f/1.8, ISO 160, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Portrait mode samples 1x - f/1.8, ISO 20, 1/848s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Portrait mode samples 1x - f/1.8, ISO 20, 1/1000s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

حالت سلفی

یا برای عکس های سلفی با دوربین عقب در فاصله بازو – هر دو حالت پرتره و حالت عکس معمولی. چیزی که در اینجا شایان ذکر است این است که حالت پرتره حتی موهای آشفته تری را به خوبی مدیریت می کند.

Selfie samples, main camera (1x), Portrait mode - f/1.8, ISO 20, 1/274s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, main camera (1x), Portrait mode - f/1.8, ISO 20, 1/2579s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, main camera (1x), Portrait mode - f/1.8, ISO 80, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, main camera (1x), Portrait mode - f/1.8, ISO 160, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Selfie samples, main camera (1x), Portrait mode

Selfie samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 20, 1/245s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 20, 1/2204s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 80, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 200, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Selfie samples, main camera (1x)

در اینجا مهمتر توانایی گرفتن عکس های سلفی با زاویه فوق عریض است – یعنی با منظره یاب. این به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی را با افراد بیشتری یا با زمینه قاب‌بندی کنید، اگرچه فقدان فوکوس خودکار در دوربین فوق عریض، کاربرد آن را برای پرسپکتیوهای کلوزآپ عجیب محدود می‌کند.

Selfie samples, utlrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 32, 1/197s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, utlrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 32, 1/1628s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, utlrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 80, 1/60s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, utlrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 160, 1/60s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

اگر حوصله عکاسی با گوشی باز ندارید یا ترجیح می دهید توجه را به عکس سلفی خود جلب نکنید، دوربین کاور به خوبی انجام می دهد. این نیز فاقد فوکوس خودکار است، اما فاصله فوکوس آن به‌خوبی ارزیابی می‌شود، بنابراین می‌توانید نتایج واضحی را در لیوان‌های خود دریافت کنید، آنهایی که جزئیات بسیار خوبی نیز دارند. از نظر رنگ نسبت به ماژول های عقب کمی علاقه کمتری دارد، اما نه آنقدر که بتوان آن را کسل کننده خواند.

Selfie samples, cover selfie camera - f/2.2, ISO 50, 1/252s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, cover selfie camera - f/2.2, ISO 50, 1/3392s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, cover selfie camera - f/2.2, ISO 50, 1/450s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Selfie samples, cover selfie camera - f/2.2, ISO 250, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, cover selfie camera - f/2.2, ISO 320, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, cover selfie camera - f/2.2, ISO 320, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

یک حالت پرتره نیز در این حالت وجود دارد، و به طور کلی نیز بسیار خوب است، اگرچه در مواجهه با مدل موی نامنظم کاملاً ماهر نیست.

Selfie samples, cover selfie camera, Portrait mode - f/2.2, ISO 50, 1/243s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, cover selfie camera, Portrait mode - f/2.2, ISO 50, 1/3262s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, cover selfie camera, Portrait mode - f/2.2, ISO 50, 1/425s - Samsung Galaxy Z Fold4 review
Selfie samples, cover selfie camera, Portrait mode - f/2.2, ISO 250, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, cover selfie camera, Portrait mode - f/2.2, ISO 320, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review Selfie samples, cover selfie camera, Portrait mode - f/2.2, ISO 320, 1/120s - Samsung Galaxy Z Fold4 review

سپس دوربین سلفی داخلی قرار دارد، دوربینی که در زیر نمایشگر تاشو قرار دارد. در حالی که از نظر فنی می‌توانید از آن برای عکس‌برداری استفاده کنید، جایگزین‌های بسیار برتر آن را به یک پیگیری بسیار غیرمنطقی تبدیل می‌کنند. سلفی‌های 4 مگاپیکسلی در صورتی که بیش از کمی مه‌آلود باشند قابل عبور هستند – این برای تماس‌های ویدیویی به اندازه کافی خوب است، که به نظر می‌رسد تنها کاربرد معقول این یکی باشد.

بررسی فیلمبرداری گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4

گوشی گلکسی زد فولد 4 از ضبط ویدئو تا رزولوشن 8K با دوربین اصلی خود پشتیبانی می کند – فقط با سرعت 24 فریم در ثانیه، همانطور که در سامسونگ معمول است. هم دوربین اصلی و هم تله فوتو می توانند 4K را با سرعت 30 فریم و 60 فریم بر ثانیه انجام دهند، در حالی که دوربین فوق عریض در 4K30 حداکثر می شود.

دوربین سلفی داخلی از 1080p با سرعت 30 فریم و 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند، اگرچه نمی‌توانیم بفهمیم که چرا از آن واحد خاص برای ضبط ویدیو استفاده می‌کنید. از سوی دیگر، دوربین سلفی بیرونی به عنوان یک دستگاه ضبط منطقی تر است و از 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند.

تثبیت‌کننده ویدیو در همه حالت‌ ها در همه دوربین‌ ها در دسترس است و اگر ابزار شخصی خود را برای تثبیت فیلم خود داشته باشید، می‌توان آن را غیرفعال کرد. گزینه ای برای استفاده از کدک h.265 وجود دارد، برخلاف h.264 پیش فرض، در حالی که 8K، به ویژه، تنها با استفاده از h.265 کدگذاری می شود. صدا همیشه به صورت استریو با سرعت 256 کیلوبیت در ثانیه ضبط می شود.

فیلمبرداری 4K از دوربین اصلی گلکسی زد فولد 4 خوب است اما تا حدودی ضعیف است. جزئیات بسیار زیاد است – ما نتایج تیز کردن نسبتاً سنگین را می بینیم اما سطح تردی را کاملاً مورد انتظار نیست. کنتراست جهانی بالا است – در واقع کمی بیش از حد بالا، و می‌توانید سایه‌های خرد شده مایل به سیاه را در صحنه‌های پیچیده‌تر مشاهده کنید. رنگ‌ها می‌توانند از یک تلنگر در اشباع استفاده کنند، اگرچه اگر از کسانی هستید که از ظاهر خنثی‌تری برای ویدیوهای خود قدردانی می‌کنید، آن را در اینجا خواهید یافت. تفاوتی بین نرخ فریم 30 فریم و 60 فریم بر ثانیه وجود ندارد.

تله فوتو به ویژه در بین تله‌فوتوها تأثیر مثبت تری بر جای می‌گذارد. فیلم به طور قابل توجهی واضح است در حالی که کمتر از دوربین اصلی پردازش شده است. رنگ ها با عواقب خوب و بد آن یک تطابق خوب بین این دو هستند. کنتراست همچنان بالا برای این قاب بندی محکم تر که در آن کمتر احتمال دارد صحنه ای با دامنه دینامیکی بسیار وسیع داشته باشید، بهتر عمل می کند. باز هم، تفاوت قابل توجهی بین 30 فریم در ثانیه و 60 فریم در ثانیه وجود ندارد.

فوق عریض نیز دوست ندارد سایه‌های خود را در ویدیو توسعه دهد، اما با توجه به ارزشش، به خوبی واحد اصلی را تکمیل می‌کند. این یک داستان مشابه با تولید مثل رنگ نیز است. وضوح و جزئیات ما قابل قبول ارزیابی می کنیم.

تثبیت در گلکسی زد فولد 4 عالی است. هم دوربین اولتراواید و هم دوربین اصلی (30 فریم بر ثانیه و 60 فریم در ثانیه) به خوبی لرزش راه رفتن را حذف می‌کنند و آن را به یک شناور ملایم تبدیل می‌کنند و اگر به سادگی بایستید و گوشی را به سمت چیزی بگیرید، روی سوژه قرار می‌گیرند. 

خارج از تله فوتو، هر دو با سرعت 30 فریم در ثانیه و 60 فریم در ثانیه، می توانید از فاصله دور انتظار فیلمبرداری پایدار را داشته باشید – نه کاملاً سه پایه مانند زیرا مقداری موج جزئی باقی مانده است، اما هنوز هم بسیار خوب است.

در شرایط نور کم، گلکسی زد فولد 4 به طور نامتناسبی بهتر عمل می کند. البته به وضوح شیائومی اولترا نیست، خواه نسل 11 یا 12 باشد، اما می‌تواند جزئیات خوبی را ثبت کند. محدوده دینامیکی به خوبی گسترده است و هاله های اطراف منابع نور به خوبی کنترل می شوند. به نظر نمی‌رسد رنگ‌ها از کمبود نور رنج نمی‌برند و اگر چیزی بهتر از روز به نظر می‌رسند.

فوق عریض به هیچ وجه به آن سطح از عملکرد نزدیک نیست. ویدیوهای به‌طور قابل‌توجهی نرم‌تر تولید می‌کند، و می‌توان گفت که نرم‌تر و پر سر و صداتر از S22 هستند، که اساساً باید از همان سخت‌افزار استفاده کنند.

تله فوتو نمی تواند در شب معجزه کند، و برای نمایش صحنه های تاریک یا مناطق تیره تر در صحنه های متضاد تلاش می کند – می توانید روی نرمی و/یا نویز در آنجا حساب کنید. با این حال، برای کار کردن با آن کمی نور بدهید، و با برخی فیلم‌های واضح با رنگ‌های زیبا نیز برخورد خواهید کرد.

وقتی صحبت از فیلم‌ های سلفی به میان می‌آید، دوباره مجموعه‌ ای از گزینه‌ ها (مانند عکس‌های ثابت) با تفاوت‌های اساسی بین آنها وجود دارد. عکاسی با دوربین های اصلی عقب به طور کلی باید به معنای کیفیت تصویر بهتر باشد، اگرچه لزوماً این واقعیتی نیست که ما مشاهده کردیم. در هر صورت، برای تفکیک سوژه زیبا، پس‌ زمینه تارتری خواهید داشت. با این حال، با فعال کردن تثبیت‌کننده، میدان دید می‌تواند بسیار باریک باشد تا به راحتی هر چیزی بیش از سر خود را در کادر قرار دهید (هنگام ضبط افقی، که تنها جهت قابل قبول برای ویدیو است). به اندازه کافی جالب توجه است که 60 فریم در ثانیه فیلم های واضح تر و دقیق تری نسبت به 30 فریم در ثانیه به ما می دهد – نه به طور چشمگیری، اما تفاوت وجود داشت.

دوربین فوق عریض عقب کمک زیادی به پوشش ارائه می کند که میدان دید بسیار وسیع تری را ارائه می دهد. پس از آن، فقدان فوکوس خودکار، کیفیت تصویر پایین تر و نداشتن گزینه 60 فریم در ثانیه، گزینه های شما را به میزان قابل توجهی محدود می کند.

شاید بهترین گزینه برای فیلم برداری سلفی دوربین پوششی باشد که میدان دید وسیع تری نسبت به دوربین اصلی پشتی می گیرد، بنابراین نیازی نیست دست خود را بیش از حد دراز کنید و در حالی که فوکوس ثابت است، این دوربین به طور خلاصه طراحی شده است. فاصله ها.

همچنین، در واقع کیفیت فیلمبرداری بالاتری را از دوربین پوششی برای این مورد استفاده می‌کنید تا دوربین اصلی. در 30 فریم در ثانیه کمی بهتر از 60 فریم در ثانیه است که نتیجه منطقی تری است.

نقطه ضعف آن این است که نمی تواند تقریباً به اندازه دوربین اصلی پس زمینه را محو کند، اگرچه اگر به دنبال زمینه بیشتری برای ویدیوهای خود باشید تا جداسازی سوژه، این می تواند به عنوان یک مزیت در نظر گرفته شود.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

بررسی رقبای گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4 MSRP مدل سال گذشته را حفظ می‌کند و با وجود تورم کامل، قیمت 1800 یورو/1800 دلار تقریباً جذاب به نظر می‌رسد. 

Samsung Galaxy Z Fold4 review

به خصوص زمانی که کمتر از 1200 یورو / 1200 دلار Fold3 قدیمی را به شما می دهد. و این از Samsung.com است – اگر در اطراف خرید کنید، ممکن است معاملات بهتری در دسترس باشد. مطمئناً، نسخه 2022 سریعتر شارژ می شود، شاید کمی بیشتر دوام بیاورد و دوربین های بهتری داشته باشد. اما این گوشی دوربینی بیش از 3 نیست، و 3 اساساً دارای همان فرم و نمایشگر، پشتیبانی از قلم S و رتبه IP است – اساساً در Fold بودن بدتر نیست، که به نوعی ذاتاً با توجه به اینکه نسل 4 تنها به اضافه کردن لوازم آرایشی به Fold-ness بدون تغییر در هسته است.

تاشوهای بزرگی که در سطح جهانی از کانال‌ های رسمی در دسترس هستند، زیاد نیستند و «در سطح جهانی» می‌تواند به معنای متفاوتی باشد. Huawei Mate Xs 2 ممکن است در ایالات متحده موجود نباشد، اما اگر به اندازه کافی ماجراجو هستید، می توانید یکی از آن ها را در اروپا مشاهده کنید. هوآوی، طبق تعریف، آسیب پذیرتر است، صفحه نمایش انعطاف پذیر پلاستیکی آن همیشه در معرض دید قرار می گیرد، و مقاومت Fold در برابر آب را ندارد. اما لازم نیست هر جا که می‌رود یک نمایشگر اضافی داشته باشد، در حالت توسعه‌یافته جذاب‌تر است و حداقل چین‌خوردگی نیز به آن امتیاز در برابر Fold می‌دهد. گلکسی در سرعت شارژ شدن از دست می‌دهد، اما در عمر باتری و بسته نرم‌افزاری برنده بزرگی است، در حالی که دوربین‌ ها کم‌وبیش مشکلی ندارند.

در یک سطح مشابه از نظر مزایا و معایب Oppo Find N وجود دارد، اگرچه تفاوت های ظریفی وجود دارد. به هیچ وجه جهانی نیست، اوپوی تاشو تنها در چین به راحتی با مجموعه Google کار می کند (برخلاف Mate)، و اگر بخواهید یکی از آنها را خاکستری وارد کنید، به احتمال زیاد در مقایسه با هر یک از آنها چند صد یورو/دلار صرفه جویی خواهید کرد. از دو تای دیگر به عبارت دقیق تر، این نیز یک دوربین گوشی نیست، و در مقایسه با Fold نه اینجا و نه آنجا وجود دارد. عمر باتری گلکسی بهتر به نظر می رسد، اوپو سریعتر شارژ می شود، گلکسی نمایشگرهای بهتری دارد، اما گوشی های اوپو به اندازه کافی خوب هستند. Fold در عملکرد بهره وری خود در صفحه نمایش بزرگ بسیار برتر است، اما Oppo شاید اصلاً برای بهره وری طراحی نشده باشد – این یک عامل فشرده تر است که سعی می کند برای یک جمعیت کمی متفاوت جذاب باشد.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

البته اگر به دنبال یک تاشو واقعاً جیبی هستید، نوع دیگر جایی است که باید به دنبال جایگزینی باشید – گوشی‌هایی مانند Galaxy Flip4 و Huawei P50 Pocket به شما این امکان را می‌دهند در حالی که بهره‌وری و تا حدودی باتری را قربانی می‌کنند. زندگی به‌علاوه، اگر می‌خواهید با گوشی های خسته‌کننده و غیرتاشونده‌شان به دوستان عقب مانده خود توجه کنید، به همان اندازه برای شروع مکالمه عالی هستند – بهترین دلیل برای استفاده از گوشی تاشو نیست، اما نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را نیز دارند، بنابراین شاید سفر به بررسی Flip4 شروع خوبی باشد.

Samsung Galaxy Z Fold3 5G Huawei Mate Xs 2 Oppo Find N Samsung Galaxy Z Flip4 Huawei P50 Pocket
Galaxy Z Fold3 5G • Huawei Mate Xs 2 • Oppo Find N • Galaxy Z Flip4 • Huawei P50 Pocket

خلاصه مطلب

البته ما از نقطه نظر در نظر گرفتن گوشی های تاشو فقط به عنوان دستگاه های هاله اثبات مفهوم گذشته ایم. در حالی که نگرانی‌های دوام با گزارش‌های منظم از شکل‌گیری حباب‌ها در زیر محافظ صفحه در امتداد چین باقی می‌ماند، پوشش ضمانت‌نامه از جانب سامسونگ این نگرانی‌های منطقی را برطرف می‌کند.

سپس شارژ وجود دارد. اگرچه در سال جاری بهبود یافته است، اما سرعت شارژ هنوز به جایی نزدیک به جایی که پیاده سازی های پیشرو در صنعت هستند، نیست.

و در آخر دوربین. بله، استدلال‌ها حاکی از این است که اولویت‌های Fold جای دیگری است، اما اگر هواوی بتواند یک دوربین چهارگانه مناسب میت X2 با سنسور اصلی، زوم 10 برابری و فوکوس خودکار فوق عریض بسازد، ممکن است سامسونگ هم بتواند همینطور باشد.

Samsung Galaxy Z Fold4 review

دوربین ها در حالی که به سختی پیشگام هستند، بهبودی نسبت به تنظیمات سال گذشته دارند. بعلاوه، به لطف فرم فاکتور و یک رابط کاملاً فکر شده، Fold مسلما بهترین دوربین برای سلفی است – شاید کمی با مخاطب هدف کلیشه ای مبتنی بر بهره وری در تضاد باشد، اما ما قضاوت نمی کنیم و چرا می توانیم آیا چندین مخاطب هدف وجود دارد؟

توجه داشته باشید، کسانی که به دنبال بهره وری هستند، بعید است که بسته ای برتر از گلکسی زد فولد 4 پیدا کنند – یعنی به شکل گوشی هوشمند یا گوشی هوشمند. ترکیب اندروید جدید برای نمایشگرهای بزرگ، افزونه های اختصاصی One UI سامسونگ و پشتیبانی از قلم، به سادگی بی رقیب است.

برتری نمایشگرهای سامسونگ در گلکسی فولد 4 نیز آشکار می شود، به طوری که صفحه نمایش داخلی نه تنها منعطف است، بلکه به روشنی نمایشگرهای معمولی این شرکت (کوتاه از Ultras) و بسیار روشن تر از سایر پنل های تاشو است. ظاهراً بسیار کارآمد است زیرا ما عمر باتری را در مدل امسال بهبود بخشیده ایم، و رقبا در این معیار نیز عقب مانده اند. دوربین ها در حالی که به سختی پیشگام هستند، بهبودی نسبت به تنظیمات سال گذشته دارند. بعلاوه، به لطف فرم فاکتور و یک رابط کاملاً فکر شده، Fold مسلما بهترین دوربین برای سلفی است – شاید کمی با مخاطب هدف کلیشه ای مبتنی بر بهره وری در تضاد باشد، اما ما قضاوت نمی کنیم و چرا می توانیم آیا چندین مخاطب هدف وجود دارد؟

Samsung Galaxy Z Fold4 review

برای جمع بندی این موضوع، اجازه دهید بگوییم که گلکسی زد فولد 4 کامل نیست. اما اینطور نیست که در همه جا جایگزین‌ های به‌راحتی در دسترس باشند و آنهایی که می‌توانید پیدا کنید مجموعه‌ای از مشکلات خود را دارند. Fold3 قبلاً خوش‌گردترین و پر ویژگی‌ترین تاشوی موجود در بازار در آن زمان بود، و گلکسی زد فولد 4 اکنون می‌تواند به راحتی این عنوان را به خود اختصاص دهد.

این مدل با همان قیمت اسمی مدل سال گذشته در هنگام عرضه عرضه می‌شود، و با پیشرفت‌های نسلی و اقتصادی که روزهای بهتری را تجربه کرده است، این کار کوچکی نیست. حتی در MSRP، گلکسی زد فولد 4 می تواند برای خریدار مناسب منطقی باشد، اگرچه نکته معقول این است که یک یا دو ماه برای کاهش قیمت اجتناب ناپذیر صبر کنید.

چرا باید گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4 را خریداری کنیم

  • جنبه جدید باعث می شود صفحه پوششی برای استفاده عمومی مناسب تر باشد.
  • تاشوهای سامسونگ تنها محصولاتی هستند که دارای عایق رطوبتی با استاندارد IPX8 (بدون محافظت در برابر گرد و غبار) هستند.
  • نمایشگرها تقریباً دوبرابر روشن‌تر از رقبای تاشو هستند، همتراز با نمونه‌های معمولی.
  • عمر باتری قابل توجه در تست های روی صفحه برای یک تاشو.
  • نرم‌افزار غنی از ویژگی‌ها با عملکرد بی‌نظیر انجام چند کار و پشتیبانی از قلم S.
  • سیستم دوربین یک گام معنادار است. قابلیت های منحصر به فرد سلفی از طریق صفحه نمایش کاور می تواند به تنهایی یک حرفه ای باشد.

چرا نباید گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 4 را خریداری کنیم

  • هیچ تغییری در وضعیت شکاف لولا وجود ندارد – شکاف باقی مانده است. چین نیز نسبتاً برجسته باقی مانده است.
  • سرعت شارژ بهبود یافته است اما همچنان از رقبا عقب است.
  • کم و بیش همان سیستم دوربین S22 که کمتر از نیمی از قیمت درخواستی Fold اجرا می شود.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید