نحوه غیر فعال کردن TalkBack در دستگاه اندرویدی

نحوه غیرفعال کردن TalkBack

در اینجا سه راه برای غیرفعال کردن TalkBack در اندروید وجود دارد: با استفاده از تنظیمات، بدون استفاده از تنظیمات و با استفاده از Google Assistant.

نحوه غیر فعال کردن TalkBack در دستگاه اندرویدی

نحوه غیرفعال کردن TalkBack

یکی از بهترین خدمات دسترسی که در سیستم عامل اندروید تعبیه شده است TalkBack است. این یک ویژگی eyes-free است که به شما امکان می دهد رابط دستگاه خود را با استفاده از مجموعه ای از گزینه ها مانند تبدیل متن به گفتار، لرزش و بازخورد گفتاری پیمایش کنید.
در حالی که بدون شک این یک ویژگی مفید است، اما گاهی اوقات می تواند آزار دهنده باشد. در اینجا نحوه غیرفعال یا خاموش کردن ویژگی TalkBack در دستگاه اندروید خود آورده شده است.

TalkBack در Android چیست؟

TalkBack بخشی از مجموعه کامل ویژگی‌های دسترس‌پذیری است که شامل زیرنویس‌های زنده، کنترل‌های صورت، بهبودهای صوتی و دید و موارد دیگر است.
این یک صفحه خوان بومی است که به افراد دارای ناتوانی در خواندن اجازه می دهد تا به راحتی در محتوا حرکت کنند و تنها با چند ضربه به همه ویژگی های دستگاه خود دسترسی داشته باشند. این می تواند با ارائه بازخورد گفتاری برای اقدامات انجام شده به کاربران کم بینا کمک کند.
از بازخورد گفتاری، لرزش و سایر نشانه های شنیداری برای ارائه اطلاعات در مورد رابط کاربری استفاده می کند. می‌توانید تنظیمات TalkBack را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید، از جمله موارد دیگر، نرخ گفتار و صدای پخش را تغییر دهید.
وقتی نوبت به غیرفعال کردن TalkBack می‌ رسد، می‌ توانید از یک یا چند مورد از سه راه استفاده کنید—تنظیمات دستگاه، دستیار Google و کنترل‌های کلید صدا، همانطور که در بخش‌های زیر به بررسی آن خواهیم پرداخت. 

نحوه غیرفعال کردن TalkBack

در تنظیمات اگر ویژگی TalkBack را روشن کرده‌اید، می‌توانید آن را از تنظیمات دستگاه خود خاموش کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:
  1. در دستگاه خود، به Settings > Accessibility > TalkBack بروید.
  2. یک بار روی اسلایدر ضربه بزنید تا بخش روشن/خاموش روشن و برجسته شود.
  3. برای برخی از دستگاه‌ها، ممکن است لازم باشد اسلایدر را برای استفاده از TalkBack خاموش کنید و تأیید را انتخاب کنید. بازخورد صوتی یا دستورالعمل ها را دنبال کنید و روی اسلایدر دو بار ضربه بزنید تا آن را خاموش کنید. در این قسمت یک صفحه تایید ظاهر می شود.
  4. انتخاب کنید، سپس روی گزینه Turn off یا Stop دوبار ضربه بزنید تا این ویژگی غیرفعال شود.

نحوه غیرفعال کردن TalkBack

نحوه غیرفعال کردن TalkBack با کلیدهای میانبر صدا

برای فعال یا غیرفعال کردن TalkBack در گوشی های اندرویدی، می‌توانید از میانبرهای کلید صدا نیز استفاده کنید. برای اینکه این کار انجام شود، باید میانبر را در زمان راه‌اندازی یا فعال‌ سازی TalkBack در دستگاه خود فعال کنید. در اینجا نحوه انجام این کار در دستگاه سامسونگ آمده است:
  1. در دستگاه خود، به Settings > Accessibility > TalkBack بروید.
  2. اسلایدر میانبر TalkBack را تغییر دهید تا این ویژگی در حین تنظیم فعال شود.
  3. بعد، دوباره روی قسمت میانبر TalkBack ضربه بزنید. فشار دادن و کم کردن صدا را برای 3 ثانیه انتخاب کنید.
  4. اکنون، وقتی می‌خواهید TalkBack را غیرفعال کنید، به سادگی کلیدهای میزان صدا را در کنار دستگاه خود پیدا کنید. آنها را طولانی فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید.
  5. برای تأیید عملکرد خود باید هر دو کلید صدا را دوباره چند ثانیه فشار دهید.

نحوه غیرفعال کردن TalkBack در اندروید با Google Assistant

با دستگاه‌ها یا مدل‌های خاص اندروید، مانند Google Pixels، می‌توانید TalkBack را با استفاده از Google Assistant فعال یا غیرفعال کنید. برای انجام این کار، کافی است دکمه صفحه اصلی را در دستگاه خود فشار دهید و بگویید «Hey Google, turn off TalkBack». انجام این کار این ویژگی را غیر فعال می کند.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید