نحوه پاسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید

اسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید

با نحوه پاسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید آشنا شوید و به همه اجازه دهید فوراً بدانند به هر دلیلی در دسترس نیستید.

نحوه پاسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید

اسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید

اگر معمولاً سریع به پیام‌های متنی پاسخ می‌دهید، ممکن است وقتی برای مدتی پاسخ ندهید، مردم نگران شوند. و در حالی که عملکرد پاسخ خودکار در این پلتفرم تعبیه نشده است، خوشبختانه تنظیم پاسخ های متنی خودکار در اندروید آسان است.

با استفاده از چند برنامه، می‌توانید پاسخ‌ های خودکار را برای افرادی ارسال کنید که سعی می‌کنند در حین رانندگی، در یک جلسه، در تعطیلات یا در موارد دیگر با شما تماس بگیرند. در این مقاله نحوه پاسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید را مورد بررسی قرار می دهیم.

پاسخ خودکار به متون با استفاده از برنامه پاسخ خودکار پیامک
بهترین راه برای تنظیم پاسخ خودکار به پیام های متنی در اندروید، استفاده از پاسخ خودکار SMS است که اکثر ویژگی های خود را به صورت رایگان ارائه می دهد. در اینجا نحوه استفاده از آن را به شما آموزش خواهیم داد.
توجه داشته باشید که این برنامه به شما امکان می دهد برای هر ویژگی ارتقا یافته به طور جداگانه پرداخت کنید یا همه آنها را در یک بسته دریافت کنید. اگر علاقه مند به استفاده از همه چیزهایی هستید که برنامه ارائه می دهد، توصیه می کنیم بسته نرم افزاری را تهیه کنید زیرا هزینه بسیار کمتری دارد.
لینک دانلود: SMS Auto Reply

شروع با پاسخ خودکار SMS

در این قسمت از نحوه پاسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید به شروع با پاسخ خودکار SMS می پردازیم. پس از نصب برنامه، می توانید مرور کلی اولیه را طی کنید و سپس شروع به ایجاد قوانین پاسخ خودکار خود کنید. برای شروع یکی، روی Add/Edit در صفحه اصلی ضربه بزنید.
در بالا، خواهید دید که الگوی Busy به طور پیش فرض انتخاب شده است. می‌توانید روی پیکان کشویی ضربه بزنید تا آن را به گزینه‌ های دیگر مانند رانندگی، جلسه یا فیلم تغییر دهید. هر یک پیام از پیش تعیین شده خود را دارد که می توانید آن را در قسمت Message ویرایش کنید. اکثر اینها به طور پیش‌فرض ساده هستند یا از دستور زبان ضعیف استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است آنها را مطابق با لحن معمول خود تغییر دهید.
برای ایجاد الگوی پاسخ خود، روی نماد Plus در بالا سمت راست ضربه بزنید و نامی برای آن بگذارید. قبل از حرکت، مطمئن شوید که پیامک را در قسمت انتخاب کانال برای پاسخ دادن انتخاب کرده اید تا پاسخ دهنده روی پیام های متنی کار کند. این برنامه از خدمات دیگر (مانند WhatsApp و Facebook Messenger) نیز پشتیبانی می کند، اما برای دسترسی به این قابلیت باید آن را ارتقا دهید.
اسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید

استثناهایی را برای پاسخ های خودکار متنی تنظیم کنید

مرحله بعدی پاسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید بخش Personalized List است. در اینجا، می توانید به صورت اختیاری انتخاب کنید که یک پیام شخصی به مخاطبین خاص ارسال شود. این به شما امکان می دهد یادداشت شخصی تری برای افرادی که به خوبی می شناسید یا کسانی که انتظار پیامی از آنها دارید بگذارید. همه افراد دیگر پیام کلی را که در بالا وارد کرده اید دریافت خواهند کرد.
برای انتخاب مخاطبین یا گروه‌های مخاطبی که پیام شخصی‌ شده باید به آنها برود، روی نماد مداد در کنار فهرست شخصی‌شده ضربه بزنید. پس از انتخاب مخاطبین، پیام را برای آنها تایپ کنید.
همچنین یک قسمت Don’t Reply List را خواهید دید. این به شما امکان می دهد شماره هایی را که نمی خواهید به صورت خودکار به آنها پاسخ دهید را مشخص کنید. برای مثال، می‌توانید افرادی را که انتظار دارید در زمانی که خارج از دفتر هستید با آنها در تماس باشید، یا شماره‌های کوتاه (مانند مواردی که هشدارهای بانکی را ارسال می‌کنند) حذف کنید.
پس از اتمام کار، روی Save ضربه بزنید تا تغییرات خود را در قالب فعلی اعمال کنید.
اسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید

تنظیم زمانبندی برای پاسخ های خودکار

در مرحله بعدی پاسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید می‌خواهید برنامه‌ای تنظیم کنید تا پاسخگوی خودکار روی آن اجرا شود. برای پیکربندی، تنظیم زمان را در صفحه اصلی یا دکمه تنظیم زمان در پایین صفحه ویرایش قبلی را انتخاب کنید.
مطمئن شوید که الگوی پاسخ مناسب را از نوار کشویی در بالا انتخاب کرده اید. سپس چهار گزینه برای زمانبندی پاسخ خودکار پیامک دارید:
  • Run by Time به شما امکان می دهد دوره زمانی را انتخاب کنید که پاسخگوی خودکار باید فعال باشد. به سادگی زمان شروع را با From و زمان پایان را با To تنظیم کنید.
  •  Run by Date تاریخ به پیام‌ ها در طول دوره‌ای از تاریخ‌ها (به علاوه زمان شروع و پایان در آن تاریخ‌ها) که شما انتخاب می‌کنید، پاسخ می‌دهد. این برای تنظیم پاسخ‌های متنی «خارج از دفتر» مفید است، زمانی که می‌دانید برای مدت معینی از آنجا دور خواهید بود.
  • Run by Week Days پاسخگوی خودکار را برای بازه زمانی انتخابی شما در روزهای مشخص هفته فعال می کند. اگر می‌خواهید در هفته‌های آینده به همین شکل اجرا شود، کادر Repeat Weekly را علامت بزنید. 
  •  Run when your car Bluetooth connects به شما امکان می دهد وقتی گوشی شما به یک یا چند دستگاه بلوتوث انتخابی شما متصل می شود، پروفایل را فعال کنید. قبل از انتخاب این مورد مطمئن شوید که بلوتوث را فعال کرده اید و دستگاه(های) جفت شده اند. این گزینه شما را ملزم به ارتقا از طریق خرید درون برنامه ای می کند.
اسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید
چند کلید مفید دیگر در اینجا وجود دارد که به صورت رایگان در دسترس نیستند. Set Alarm to the Auto Reply End Time به شما یادآوری می‌کند که پاسخ‌های خودکار متوقف شوند، بنابراین به یاد داشته باشید که شروع به پاسخ دادن به حالت عادی کنید. خواندن پیام‌ های دریافتی با صدای بلند کاملاً قابل توضیح است، اما می‌توانید از روش‌ های دیگری برای خواندن متن با صدای بلند در اندروید استفاده کنید که نیازی به پرداخت ندارند.
روی Save ضربه بزنید و به صفحه On/Off خواهید رفت. در آنجا، برنامه به شما اطلاع می‌دهد که به دلیل محدودیت‌های اندروید، فقط با پیامک‌های SMS دریافتی که اعلان‌ها را نشان می‌دهند کار می‌کند. مطمئن شوید که اعلان‌ها را برای برنامه پیامک خود روشن کرده‌اید، و آن اعلان‌ها در نوار اعلان شما نشان داده می‌شوند، در غیر این صورت پاسخ خودکار کار نخواهد کرد. نحوه رفع اعلان‌های اندرویدی را که در صورت بروز مشکل نمایش داده نمی‌شوند، ببینید.
همچنین باید از یک برنامه SMS استفاده کنید که از پاسخ‌ های سریع از حباب اعلان پشتیبانی می‌کند، که بهترین برنامه‌های پیام کوتاه اندروید باید این کار را انجام دهند.

تغییر دادن پاسخ خودکار به پیام های متنی

در این مرحله از پاسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید از صفحه اصلی به صفحه Turn On/Off مراجعه کنید و تمام قوانین پاسخگویی خودکار ایجاد شده را مشاهده خواهید کرد. اگر می‌خواهید پروفایل‌ های مختلفی برای زمان‌ها یا گروه‌ های مختلف افراد ایجاد کنید، می‌توانید مراحل بالا را تکرار کنید تا هر تعداد که می‌خواهید قوانین را تنظیم کنید.
برای فعال کردن پاسخ خودکار، اسلایدر کنار یک قانون را فعال کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، برنامه از شما می‌خواهد که دسترسی به اعلان‌ها را فعال کنید تا از دریافت پیام متنی مطلع شود. همچنین ممکن است از شما بخواهد که بهینه سازی باتری اندروید را غیرفعال کنید، اجازه دسترسی نامحدود به داده ها را بدهید و مجوزهای دیگری را ارائه دهید تا بتواند به درستی اجرا شود.
اسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید
در حالی که اینها مجوزهای زیادی برای ارائه هستند، اما برای عملکرد برنامه همانطور که در نظر گرفته شده است ضروری هستند. وقتی یک دستور در حال حاضر فعال است، آن را در این صفحه برجسته می‌بینید.

تنظیمات پاسخگوی خودکار و سایر ویژگی ها

این تنها چیزی است که برای استفاده صحیح از پاسخ خودکار پیامک نیاز دارید. برای خودکارسازی متونی که در زمان‌های مختلف روز یا هفته وارد می‌شوند، به‌ راحتی قوانین زیادی ایجاد کنید. این سرویس دارای چند ویژگی اضافی است که باید در مورد آنها بدانید.
پس از اجرایی شدن یک قانون، روی Reports در صفحه اصلی ضربه بزنید تا اطلاعات مربوط به پیام هایی را که در زمانی که پروفایل فعال بود ارسال کرده است، مشاهده کنید. در نوار کناری سمت چپ صفحه اصلی، می‌توانید از ابزار Backup برای ذخیره تنظیمات خود در Google Drive استفاده کنید.
وقتی روی صفحه Turn On/Off Replies هستید، برای هر الگو یک دکمه تنظیمات می‌بینید. این منو ارزش بررسی را دارد زیرا دارای گزینه های مفید زیادی است. به عنوان مثال، Send only one reply را فعال کنید و برنامه در طول مدت قانون به چندین پیام از یک شخص پاسخ نخواهد داد. اگر کسی چندین متن ارسال کند، این کار مانع از تکرار یک پیام آماده شده می‌شود.
Reply only if passed به شما امکان می دهد حداقل تعداد متنی را تعیین کنید که شخص باید در یک دوره قبل از دریافت پاسخ خودکار برای شما ارسال کند. در زیر Reply rules، همچنین می‌توانید انتخاب کنید که فقط به مخاطبین، افراد غیر مخاطب یا هر فهرست شخصی‌ سازی شده‌ای که در بالا تنظیم کرده‌اید، پاسخ دهید.
و در Ignore Numbers، همچنین می توانید از قوانین خود برای اعداد کوتاه صرف نظر کنید، که ایده خوبی است زیرا بیشتر پیام های خودکار از اعداد کد کوتاه می آیند. اکثر اینها از شما می خواهند که به متن هایشان پاسخ ندهید، بنابراین پاسخ خودکار به هر حال برای آنها مفید نیست.
اسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید
همانطور که در بالا ذکر شد، Auto Reply چند خرید درون برنامه ای برای باز کردن قفل ویژگی های بیشتر ارائه می دهد. برای مثال، می‌توانید به پیام‌های فیسبوک مسنجر، واتساپ، تلگرام و موارد مشابه، پاسخ خودکار اضافه کنید. اینها همچنین یک گزینه پروفایل پیش فرض را باز می کنند و پاسخ های خودکار را با یک ضربه آسان تغییر می دهند.

اپلت های پاسخ خودکار متنی خود را با IFTTT ایجاد کنید

اگر به دلایلی راه حل فوق برای پاسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید را دوست ندارید، همیشه می توانید پاسخ های خودکار خود را با IFTTT ایجاد کنید.
ابتدا در IFTTT ثبت نام کنید و سرویس پیام کوتاه اندروید را فعال کنید. برای تکمیل این مرحله باید اپلیکیشن IFTTT را روی گوشی خود نصب کنید. از آنجا، می‌توانید از پیام‌های متنی اندروید هم به‌عنوان محرک و هم به‌عنوان اکشن برای اپلت‌ های جدید استفاده کنید.
اسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید
در اینجا شما فقط با خلاقیت خود محدود شده اید. برای مثال، ممکن است از راه‌انداز جستجوی پیامک‌های دریافتی جدید برای دریافت پیام‌های حاوی کلمات خاص استفاده کنید. سپس این عمل می‌تواند یک پاسخ پیامکی خودکار ارسال کند و به آنها اطلاع دهد که در دسترس نیستید.
با IFTTT چیزهای زیادی برای هضم وجود دارد، بنابراین ممکن است بخواهید قبل از ساختن خود، برخی از اپلت‌های دیگر IFTTT را برای خودکارسازی اندروید امتحان کنید. طرح رایگان فقط به شما امکان می دهد تعداد انگشت شماری اپلت بسازید، اما این برای چند پاسخ پیامکی کافی است.
لینک دانلود: IFTTT

پاسخ های متنی خودکار را در برنامه SMS خود فعال کنید

در مرحله آخر پاسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید، برای یک گزینه دیگر، فراموش نکنید که برخی از برنامه‌ های پیامک اندروید دارای قابلیت پاسخ خودکار داخلی هستند. یکی از موارد مورد علاقه ما، Pulse SMS، این را در مجموعه ویژگی های گسترده خود گنجانده است. اگر برنامه پیامک فعلی شما از پاسخ خودکار پشتیبانی نمی کند، به آن نگاه کنید.
برای استفاده از این ویژگی، Pulse را باز کنید و نوار کناری سمت چپ را به بیرون بکشید. Settings را انتخاب کنید، سپس به پایین بروید و روی Advanced Features ضربه بزنید. در این منو، بخش Messaging Features را در پایین صفحه پیدا کنید و روی Auto Reply Configuration ضربه بزنید تا شروع به استفاده از آن کنید.

Driving Mode یا Vacation Mode را فعال کنید تا به طور خودکار به هر پیامی که دریافت می کنید پاسخ دهد. Message text را برای هر یک از آنها انتخاب کنید تا پیام پاسخ خود را تنظیم کنید.

در این منو باید Vacation Mode را تغییر دهید، اما می‌توانید با افزودن یک تایل به سایه تنظیمات سریع، حالت رانندگی را به راحتی تغییر دهید. کافی است دو بار از بالای صفحه به پایین بکشید تا باز شود، سپس روی آیکون Pencil در آن پنل ضربه بزنید. پیدا کردن Driving Mode | Pulse SMS ضربه بزنید و آن را به لیست تایل های تنظیمات سریع خود بکشید. هیچ راهی برای فعال کردن خودکار آن هنگام اتصال به دستگاه بلوتوث وجود ندارد، بنابراین این سریعترین راه است.
برای انعطاف بیشتر، Create a New Auto Reply را انتخاب کنید. در آنجا می توانید Contact یا Keyword را انتخاب کنید. هنگامی که یک مخاطب خاص به شما پیامک ارسال می کند، پاسخ های مبتنی بر تماس، یک پاسخ خودکار ارسال می کنند. پاسخ‌های مبتنی بر کلمه کلیدی زمانی که پیام‌های متنی حاوی کلمه یا عبارتی که شما مشخص کرده‌اید دریافت می‌کنید، به‌طور خودکار پاسخ می‌دهند.
اسخگویی خودکار به پیام های متنی در اندروید
همانطور که برنامه اشاره می کند، حالت های رانندگی و تعطیلات بر قوانین سفارشی که در اینجا تنظیم می کنید اولویت دارند.

آیا می خواهید به طور خودکار به متن ها با Android Auto پاسخ دهید؟

Android Auto قبلاً گزینه‌ای داشت که به شما امکان می‌داد هنگام رانندگی با پیام‌های متنی دریافتی پاسخ دهید. با یک ضربه زدن روی اعلان پیام، من در حال رانندگی هستم برای آن شخص می‌ فرستد تا بداند که انتظار پاسخ فوری نداشته باشد. و برای مدتی، این پیام حتی قابل تنظیم بود.
متأسفانه، این دیگر گزینه ای در Android Auto نیست. آخرین نسخه‌های Android Auto شامل ویژگی «پاسخ هوشمند» است که پاسخ‌های سریعی مانند «OK» و «Thanks» را نشان می‌دهد که می‌توانید برای ارسال در پاسخ به پیام‌های متنی روی آن ضربه بزنید. با این حال، آنچه ظاهر می شود به هوش مصنوعی دستیار Google بستگی دارد، بنابراین هیچ راهی برای پاسخ خودکار با پیام استوک خود وجود ندارد. و از آنجایی که Android Auto دیگر روی صفحه نمایش گوشی در دسترس نیست (حالت رانندگی دستیار Google جایگزین آن شده است)، هیچ ویژگی قابل مقایسه ای نیز در آنجا وجود ندارد.
در نتیجه، هیچ راه داخلی خوبی برای پاسخگویی خودکار به متن‌ها فقط در حین رانندگی در اندروید وجود ندارد. توصیه می کنیم از یکی از روش های بالا برای تنظیم متن های پاسخ خودکار خود استفاده کنید.  

پاسخ‌های خودکار به پیام‌های متنی اندروید آسان شده است

ما به چند روش برای ارسال متن های پاسخ خودکار در Android نگاه کرده ایم. خواه فقط به یک راه آسان و ایمن نیاز داشته باشید تا به مردم اطلاع دهید که در حال رانندگی هستید، یا بخواهید در یک راه اندازی کامل با چندین نمایه پاسخ خودکار غرق شوید، دیگر مجبور نخواهید بود کسی را دوباره منتظر پاسخ بگذارید. به یاد داشته باشید که شما مجبور نیستید که به مردم سریعا پاسخ دهید، بنابراین نباید بیش از حد در این مورد استرس داشته باشید.
در همین حال، راه های دیگری نیز برای خودکارسازی گوشی اندرویدی و صرفه جویی در زمان وجود دارد.
منبع: MAKEUSEOF.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید