خبر خوب این است که امکان استفاده از FaceTime در اندروید وجود دارد. با این حال، شما فقط می توانید از طریق لینک های دعوت ایجاد شده توسط کاربران اپل در تماس های FaceTime شرکت کنید. این بدان معنی است که شما نمی توانید یک تماس FaceTime را شروع کنید یا از FaceTime بدون لینک دعوت در اندروید استفاده کنید. اما هنگامی که یک پیوند دارید، می‌توانید FaceTime را در اندروید به آیفون انجام دهید. بیایید ببینیم چگونه این کار را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: نحوه ردیابی و یافتن موقعیت مکانی گوشی

نحوه عملکرد FaceTime در اندروید

در قسمت اول از نحوه استفاده از FaceTime در اندروید, نحوه عملکرد FaceTime در اندروید را بررسی می کنیم. همانطور که قبلاً گفته شد، نمی‌توانید برنامه FaceTime را در دستگاه اندرویدی خود دانلود کنید، اما می‌توانید با دوستان خود که دارای iPhone، iPad یا Mac هستند، از طریق لینک های دعوت، FaceTime را با دوستان خود انجام دهید.

اگر می‌خواهید از طریق FaceTime چت کنید، باید از یک دوست با دستگاه iOS/iPadOS یا macOS بخواهید که پیوند دعوت را ایجاد کرده و برای شما ارسال کند. همچنین، از آنجایی که از طریق وب کار می کند، باید یک مرورگر پشتیبانی شده مانند Chrome را نصب کنید.

FaceTime ویژگی‌هایی مانند SharePlay و کنترل‌های متعددی مانند مخفی کردن/نمایش ویدیو، قطع صدا، جابه‌جایی بین دوربین‌ها و طرح‌بندی شبکه‌ای را ارائه می‌دهد. با این حال، برخی از این گزینه ها برای کاربران اندرویدی قابل دسترسی نیستند.

محدودیت‌ها نباید شما را آزار دهند زیرا ویژگی‌های موجود برای کمک به شما در ارتباط با دوستان دارای iOS و داشتن تجربه چت خوب با استفاده از FaceTime بین گوشی‌های iPhone و Android، از جمله دستگاه‌های Samsung Galaxy کافی است.

همانطور که در یک مرورگر وب اجرا می شود، به این معنی است که می توانید از FaceTime در کامپیوتر شخصی ویندوز نیز استفاده کنید .

نحوه پیوستن به تماس FaceTime در اندروید

در قسمت دوم از نحوه استفاده از FaceTime در اندروید, نحوه پیوستن به تماس FaceTime در اندروید را بررسی می کنیم. برای پیوستن به تماس FaceTime در دستگاه اندرویدی خود، باید یک پیوند دعوت از دوست خود با استفاده از دستگاه iOS آنها داشته باشید. آنها می توانند لینک را از طریق یک برنامه پیام رسانی ترجیحی ارسال کنند تا زمانی که در منوی اشتراک گذاری آنها ظاهر شود. اگر برای ایجاد پیوند به کمک نیاز دارند، در زیر ببینید.

فقط می‌توانید FaceTime را در Chrome باز کنید ، بنابراین اگر قبلاً آن را ندارید آن را دانلود کنید. پس از دریافت لینک، مراحل ساده زیر را برای پیوستن به تماس دنبال کنید:

  1. با ضربه زدن روی لینکی که برایتان ارسال شده است، شروع کنید. شما را به مرورگر پیش فرض خود می برد که باید کروم باشد. اگر نه، می‌توانید پیوند را به صورت دستی در یک تب جدید در کروم کپی و پیست کنید تا باز شود.
    پیوند FaceTime از طریق ایمیل به اشتراک گذاشته شد
  2. هنگامی که لینک باز می شود، یک فضای خالی ظاهر می شود که در آن یک اعلان برای وارد کردن نام شما ظاهر می شود. نام خود را در کادر تایپ کنید و روی Continue ضربه بزنید . کروم از شما می خواهد که به FaceTime اجازه دسترسی به دوربین و میکروفون خود را بدهید. Allow را انتخاب کنید . پس از آن، دوربین شما باید باز شود.
    FaceTime صفحه نام خود را در مرورگر اندروید وارد کنید
  3. سپس صفحه ای با دکمه سبز رنگ Join ظاهر می شود. Join را انتخاب کنید ، سپس کاربر اپل یک درخواست پیوستن دریافت خواهد کرد. برای ورود موفقیت آمیز به تماس، آنها باید درخواست Join را بپذیرند.
  4. با این کار، شما با موفقیت به تماس ملحق شدید. یک نوار ابزار با چندین گزینه کنترل، از جمله دکمه تمام صفحه، دکمه بی صدا، دکمه نمایش/پنهان کردن ویدیو، دکمه رفتن به دوربین جلو/عقب، دکمه سمت چپ و موارد دیگر را خواهید دید.
    دکمه‌های گزینه‌های کنترل FaceTime در اندروید
  5. کاربر با iPhone، iPad یا Mac گزینه‌ها و ویژگی‌های کنترل بیشتری نسبت به شما خواهد داشت، اما آنچه شما دارید برای یک تماس جامع FaceTime کافی است.
  6. وقتی تماس شما تمام شد، روی صفحه ضربه بزنید تا نوار ابزار دوباره ظاهر شود. برای ترک تماس ، Leave انتخاب کنید . به عنوان یک کاربر اندروید، نمی توانید تماس را پایان دهید.

دسترسی به FaceTime از طریق مرورگر را نمی توان با سهولت استفاده از برنامه مقایسه کرد. با این حال، کیفیت همچنان در سطح بالایی قرار دارد و این یک راه حل مناسب برای اتصال کاربران اندروید و اپل از طریق FaceTime است.

در این قسمت از نحوه استفاده از FaceTime در اندروید, نحوه ایجاد لینک FaceTime در آیفون را مورد بررسی قرار می دهیم. ایجاد لینک دعوت FaceTime در دستگاه های iOS یک فرآیند ساده است. این لینک دعوت تنها کلید دسترسی به FaceTime در دستگاه اندرویدی شما است. بنابراین، از قبل به دوست iOS خود هشدار دهید و از آنها بخواهید لینک را برای یک جلسه FaceTime ایجاد و با شما به اشتراک بگذارند.

تنها شرط لازم برای دسترسی به این ویژگی، اجرای iOS/iPadOS 15 و جدیدتر است. اگر می‌دانید که نسخه iOS شما این شرایط را برآورده می‌کند، خوب است که آنرا انجام دهید. در مک، حداقل نسخه مورد نیاز 12 است.

اگر کاربر اپل هستید، لینک دعوت را در برنامه FaceTime با دنبال کردن مراحل زیر ایجاد کنید:

  1. در آیفون خود، برنامه FaceTime را از صفحه اصلی خود پیدا کنید و آن را راه اندازی کنید. اگر برای اولین بار است که از FaceTime استفاده می کنید، یک Apple ID جدید ایجاد کنید . اگر قبلا ثبت نام کرده اید، برای عضویت وارد شوید.
  2. پس از باز شدن برنامه، روی دکمه Creat Link ضربه بزنید تا پیوند دعوت در مرورگر مکالمه ایجاد شود. در صورت تمایل می توانید لینک را نام ببرید، اما لازم نیست.
    دکمه ایجاد لینک FaceTime در آیفون
  3. اکنون یک پیوند دعوت ایجاد کرده‌اید که می‌توانید آن را در بخش Upcoming برنامه پیدا کنید.
  4. پس از یافتن مکان لینک تولید شده، دکمه Info (i) را در کنار لینک فشار دهید و با گزینه هایی از جمله FaceTime ، Share Link و Delete Link روبرو خواهید شد .
    دکمه های پیوند اشتراک گذاری و حذف FaceTime
  5. برای به اشتراک گذاشتن پیوند با یکی از دوستان صاحب اندروید، روی دکمه Share Link ضربه بزنید . فردی را که می‌خواهید پیوند را با او به اشتراک بگذارید از ردیف بالا انتخاب کنید، یا می‌توانید پیوند را از طریق برنامه‌های پیام‌رسانی مانند پیام‌ها، توییتر، ایمیل، واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر یا هر برنامه پیام‌رسانی پشتیبانی‌شده دیگری ارسال کنید.
    لینک اشتراک گذاری FaceTime به اندروید
  6. شخصی که لینک را ایجاد می کند می تواند آن را حذف کند و در این صورت پس از ضربه زدن طرف مقابل باز نمی شود.
    کادر گفتگوی لینک حذف فیس تایم

پس از اشتراک گذاری لینک، روی آن ضربه بزنید تا به تماس بپیوندید و منتظر بمانید تا کاربر اندروید درخواست عضویت را ارسال کند. اگر تماس گروهی با سایر کاربران FaceTime باشد، آن‌ها همچنین می‌توانند درخواست‌های پیوستن را تا زمانی که حداقل 30 ثانیه در تماس بوده‌اند تأیید یا رد کنند.

با استفاده از مراحل بالا یک لینک FaceTime فوری ایجاد می کند. با این حال، در صورت تمایل می‌توانید تماس FaceTime را برای بعداً برنامه‌ریزی کنید .

نحوه استفاده از فیس تایم بین آیفون و اندروید

در این قسمت از نحوه استفاده از FaceTime در اندروید, به نحوه استفاده از فیس تایم بین آیفون و اندرویدید می پردازیم. اگر فکر می‌کردید چگونه با دوستانی که دستگاه‌های اپل دارند چت تصویری کنید، اکنون می‌دانید که چگونه این کار را انجام دهید. اکنون می توانید از طریق گوشی یا تبلت اندرویدی خود وارد هیپ FaceTime شوید. با لینک دعوت FaceTime و Chrome به عنوان مرورگر پشتیبانی، می توانید به راحتی به FaceTime دسترسی داشته باشید.

خبر خوب این است که ایجاد لینک در همه دستگاه‌های iOS ساده است، بنابراین دوستان شما هنگام ایجاد لینک از شما استقبال می کنند.

منبع: MAKEUSEOF.COM