اگر به خودتان اطمینان ندارید که با این وظایف نگهداری فضای ذخیره‌سازی همراه باشید، می‌توانید به اندروید اجازه دهید برخی از کارها را برای شما انجام دهد. همه گوشی‌ها این ویژگی را ندارند، زیرا Files by Google’s Smart Storage کار مشابهی را انجام می‌دهد، اما اگر در دسترس باشد می‌تواند مفید باشد. «Storage Manager» را در منوی تنظیمات جستجو کنید تا در دسترس بودن آن را بررسی کنید.

اگر این ویژگی را دارید، کلید کنار Storage manager را در موقعیت روشن قرار دهید . اگر روی Storage manager ضربه بزنید ، می‌توانید این ویژگی را سفارشی کنید، از جمله مدت زمانی که می‌توانید از عکس‌ها و ویدیوهای پشتیبان‌گیری‌شده قبل از حذف خودکار کپی محلی، روی حذف خود نگه دارید. این سفارشی‌سازی آن را از ویژگی Smart Storage در Files by Google مفیدتر می‌کند.

تعمیر و نگهداری ذخیره سازی همچنین می تواند عملکرد را بهبود بخشد

ما بحث کرده‌ایم که برای ذخیره داده‌هایی مانند عکس‌ها و ویدیوها به فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید. این کاملا واضح است. اما آیا می دانستید که اگر حافظه گوشی اندرویدی شما تمام شود، ممکن است شروع به کند شدن و در برخی موارد داغ شود؟ به همین دلیل چیزی است که نباید نادیده بگیرید.

اگر می‌خواهید بیشتر کارهایی که ذکر کردیم را خودکار کنید، می‌توانید یکی از برنامه‌های پاک‌کننده اندروید را که واقعاً کار می‌کند، امتحان کنید. ممکن است به اندازه روش‌هایی که فهرست کرده‌ایم بر روی مواردی که با این برنامه‌ها حذف می‌کنید کنترل نداشته باشید، اما این روند بسیار سریع‌تر خواهد بود.