منظور از کراس پلتفرم برای بازی و سایر برنامه ها چیست؟

منظور از کراس پلتفرم برای بازی و سایر برنامه ها چیست؟

منظور از کراس پلتفرم برای بازی و سایر برنامه ها چیست؟ کراس پلتفرم و کراس پلی چه هستند و چرا از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

منظور از کراس پلتفرم برای بازی و سایر برنامه ها چیست؟

منظور از کراس پلتفرم برای بازی و سایر برنامه ها چیست؟

در مورد این سوال که منظور از کراس پلتفرم برای بازی و سایر برنامه ها چیست باید بگوییم که ممکن است اصطلاحات کراس پلتفرم و کراس پلی را در جامعه بازی ها شنیده باشید. آنها واقعاً به عملکردهایی اشاره می کنند که به برطرف کردن تفاوت بین همه سیستم هایی که شما مالک آن هستید کمک می کند: کنسول های بازی, کامپیوترها و گوشی ها.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد راهنمای بازی GTA V ، آموزش قدم به قدم و مراحل بازی جی تی ای وی و اینکه آیا پلی استیشن 4 هنوز ارزش خرید دارد ( مقایسه ps4 و ps5 ) را مشاهده کنید.

بیشتر از یک سیستم

در مورد این سوال که منظور از کراس پلتفرم برای بازی و سایر برنامه ها چیست باید بگوییم که کراس  پلتفرم اصطلاحی است که به نرم افزاری اطلاق می شود که با بیش از یک سیستم سازگار است. به عنوان مثال, پخش کننده رسانه ای محبوب VLC با سه سیستم عامل اصلی دسکتاپ سازگار است: Microsoft ، Mac OS و Linux. پشتیبانی چند پلتفرمی می تواند به گوشی ها نیز گسترش یابد, زیرا بسیاری از برنامه ها در Apple App Store و Google Play Store موجود است.

بسته به نحوه کدنویسی یک نرم افزار خاص, ممکن است از برنامه نویس بخواهد که نرم افزار را مجدداً کدگذاری و مجدداً بسته بندی کند. برخی از چارچوب ها به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا پشتیبانی نرم افزاری را بر روی نرم افزار خود به طور روان تری فعال کنند.

دلایل زیادی برای اطمینان از استفاده از نرم افزار چند پلتفرمی وجود دارد. به عنوان مثال, یکی از مهمترین ملاحظات هنگام استفاده از یک نرم افزار سازگاری فایل است. اگر از فرمت پرونده ای استفاده می کنید که فقط در یک سیستم عامل موجود است, ممکن است آن را به فرمت با خواننده ای که در چندین سیستم کار می کند تبدیل کنید.

ظهور بازی های کراس پلتفرمی

در مورد این سوال که منظور از کراس پلتفرم برای بازی و سایر برنامه ها چیست باید بگوییم که سازگاری متقابل یک موضوع مهم در مورد بازی است. در اوج جنگ های کنسول ها از دهه 1980 تا اوایل سال 2010, سازگاری بین پلتفرم ها یک مسئله بزرگ بود. تولیدکنندگان اصلی بازی مانند سونی, مایکروسافت و نینتندو همگی عناوینی را تولید و تأمین مالی کردند. این بازی ها اغلب توسط استودیوهای داخلی آنها و یا با استودیوهای بازی سازی که با آنها مشارکت استراتژیک داشتند, توسعه داده شد.

بنابراین بسیاری از بازی ها انحصاری بودند و فقط برای خرید و بازی برای یک دستگاه واحد در دسترس بودند. هنگامی که مصرف کنندگان تصمیم می گیرند کدام کنسول را خریداری کنند, باید توجه داشته باشند که کدام بازی ها برای کنسول های خاص موجود است. Halo همیشه روی ایکس باکس, Uncharted روی پلی استیشن و ماریو روی کنسول های نینتندو اجرا می شدند.

در حالی که نینتندو به طور کلی به ارائه محصولات انحصاری پایبند بوده است, مایکروسافت و سونی شروع به ارائه پشتیبانی بیشتر از همه پلت فرم کرده اند. به دلیل افزایش بازی های کامپیوتری در دهه گذشته, بسیاری از عناوین انحصاری اصلی راه خود را به کامپیوتر و کنسول آغاز کرده اند. به دلیل سقف عملکرد بالاتر در کامپیوترهای رومیزی, توسعه دهندگان همچنین طراحی بازی های خود را با توجه به گیمرهای رایانه ای و کاهش عملکرد هنگام حرکت به کنسول ها آغاز کرده اند.

کراس پلی, و اینکه چرا از اهمیت خاصی برخوردار است

منظور از کراس پلتفرم برای بازی و سایر برنامه ها چیست؟

در مورد این سوال که منظور از کراس پلتفرم برای بازی و سایر برنامه ها چیست باید بگوییم که علاوه بر قابلیت پخش عناوین مختلف با یک دستگاه واحد, یکی از بزرگترین ملاحظاتی که برای سازگاری بین پلتفرم ها تلاش می کند بازی چند پلتفرمی است که اغلب به آن بازی متقابل نیز می گویند. این به ویژگی ای اشاره می کند که به افراد اجازه می دهد بازی های یکسانی را با دستگاه های مختلف انجام دهند و در حالت های چند نفره با هم بازی کنند. به عنوان مثال, افرادی که از Fortnite در Playstation 5 استفاده می کنند قادر خواهند بود با استفاده از کامپیوتر شخصی ویندوز, در مقابل و همزمان با بازیکنان بازی کنند.

از آنجایی که بازی ها انحصاری کمتری شده اند, فشار چند نفره در چند سال گذشته افزایش یافته است. در حالی که هنوز برخی از بازی ها مانند نینتندو وجود دارد, اکثر سازندگان و توسعه دهندگان بازی شروع به اجرای آن کرده اند. افرادی که در گروه های مشابهی از دوستان هستند که دارای سیستم عامل های مختلف هستند اما هنوز مایل به بازی با یکدیگر هستند از بازی هایی با این ویژگی ها بسیار سود می برند.

کراس پلی همچنین پایگاه کاربر موجود در یک بازی خاص را به شدت افزایش می دهد, که برای بازیکنان و توسعه دهندگان خوب است. یک جامعه فعال و بزرگ زمان انتظار را کاهش می دهد, دامنه سطوح مهارت های موجود برای بازی را افزایش می دهد و باعث می شود بازیکنان جدید بازی را شروع کنند.

در اینجا منتخبی از برخی از مشهورترین عناوینی است که تا سال 2021 از پشتیبانی متقابل برخوردار هستند:

  • Among Us
  • Apex Legends
  • Call of Duty
  • Dead by Daylight
  • Destiny 2
  • Fortnite
  • Mincraft
  • Rocket League

آینده کراس پلتفرم و کراس پلی

با توجه به اینکه این ویژگی در چند سال گذشته چقدر وارد بازی ها شده است, احتمالاً بازی های بیشتری را با پشتیبانی چند پلتفرمی خواهید دید. استودیوهای بازیسازی شروع به آگاهی از میزان مفید بودن بازی متقابل برای فعالیت بازیکنان کرده اند. ما تعجب نخواهیم کرد که اکثر بازی های چند نفره در آینده از قابلیت پشتیبانی از بازی های چند نفره برخوردار شوند.

منبع: HOWTOGEEK.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید