روش های مسدود کردن شماره گوشی و مخفی کردن caller ID در اندروید و آیفون

آیا می‌خواهید caller ID خروجیتان را پنهان کنید و شماره‌ تان را مسدود کنید؟ در اینجا روش های مسدود کردن شماره گوشی و مخفی کردن caller ID در اندروید و آیفون آمده است.

روش های مسدود کردن شماره گوشی

پاسخ سریع: برای مخفی کردن شماره خود در هنگام تماس با کسی، کافی است *67 را قبل از شماره ای که می خواهید تماس بگیرید قرار دهید (این عدد در بریتانیا 141 است). از طرف دیگر، تنظیمات برنامه گوشی را برای همیشه تغییر دهید یا با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید.

گاهی اوقات نمی خواهید این خطر را به جان خرید که شماره تلفنتان به دست افراد نادرست بیفتد. می‌توانید تماس‌های مربوط به کار برقرار کنید، با شخصی در Craigslist تماس بگیرید یا با شرکتی تماس بگیرید که مطمئن نیستید به آن اعتماد کنید یا خیر. در این مواقع، باید شماره تلفن خود را مسدود کنید تا شناسه تماس گیرنده خود را مخفی کنید و از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

در زیر تمام راه‌ های مسدود کردن شماره خود را در دستگاه iPhone یا Android به شما نشان خواهیم داد. فقط به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد به طور خودکار تماس‌ های شماره‌ های خصوصی را رد می‌کنند، بنابراین اگر ندانند که شما در حال تماس هستید، ممکن است به تلفن پاسخ ندهند.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه در اندروید

1. قبل از شماره ای که می خواهید با آن تماس بگیرید، 67* را شماره گیری کنید

روش های مسدود کردن شماره گوشی

اولین روش مسدود کردن شماره گوشی و مخفی کردن caller ID شماره گیری *67 است. ساده ترین راه برای مسدود کردن شماره، اضافه کردن *67 به ابتدای شماره تلفنی است که می خواهید با آن تماس بگیرید. اگر از این روش برای مخفی کردن شناسه تماس گیرنده خود از فردی که در مخاطبین شما ذخیره شده است استفاده می کنید، ابتدا باید شماره او را یادداشت کنید (یا آن را در کلیپ بورد کپی کنید). سپس آن را به صورت دستی در برنامه تلفن تایپ کنید (یا پیست کنید) و در ابتدای آن *67 قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید هنگام تماس با 555 555 5555، شماره تلفن خود را مسدود کنید، باید *67 555 555 5555 را شماره گیری کنید.

در بریتانیا و ایرلند، به جای 67 * باید 141 را به ابتدای شماره تلفن اضافه کنید.

وقتی از 67* برای تماس با کسی استفاده می‌کنید، به‌عنوان caller ID، خصوصی، مسدود شده یا چیزی مشابه در دستگاه او نشان داده می‌شوید. استفاده از این تکنیک برای تماس گرفتن با یک نفر راه خوبی برای بررسی اینکه آیا شماره شما را مسدود کرده است یا خیر است زیرا می تواند به شما امکان دور زدن بلاک را بدهد.

استفاده از *67 کاملا رایگان است و می توانید هر چند وقت یکبار که دوست دارید از آن استفاده کنید. البته قبل از هر تماس تلفنی مسدود شده ای که می خواهید برقرار کنید، باید 67 * را شماره گیری کنید. بنابراین اگر می خواهید برای هر تماس شماره خود را مسدود کنید، بهتر است به جای آن از یکی از گزینه های زیر استفاده کنید.

2. تنظیمات caller ID را در تلفن خود تغییر دهید

روش دوم مسدود کردن شماره گوشی و مخفی کردن caller ID تغییر دادن تنظیمات caller ID است. می توانید با تغییر تنظیمات دستگاه خود، شماره تلفن خود را مسدود کرده و برای هر تماسی که برقرار می کنید، caller ID خود را پنهان کنید. هم دستگاه‌های Android و iOS به شما امکان می‌دهند caller ID خود را پنهان کنید، و باعث می‌شود که به‌عنوان No Caller ID یا Private برای هرکسی که تماس می‌گیرید نشان داده شوید.

اگر می خواهید به طور موقت شماره خود را پس از تغییر این تنظیمات رفع بلاک کنید، قبل از شماره ای که می خواهید تماس بگیرید، *82 را شماره گیری کنید. این تنظیمات شما را لغو می کند و caller ID شما را دوباره نشان می دهد. اگر می خواهید آن شخص بتواند با شما تماس بگیرد، این ایده خوبی است، زیرا نمی توانید به راحتی با شماره های خصوصی تماس بگیرید .

متأسفانه، برخی از شرکت های مخابراتی به شما اجازه نمی دهند شناسه تماس گیرنده خود را از دستگاه خود مسدود کنید. اگر نمی توانید تنظیمات زیر را پیدا کنید، به مرحله بعدی بروید تا نحوه مسدود کردن شماره خود را مستقیماً با شرکت مخابراتی خود بیابید.

چگونه شناسه تماس گیرنده خود را در آیفون مسدود کنیم

برای مخفی کردن شناسه تماس گیرنده خود در آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه Settings را باز کنید و به پایین بروید تا روی گزینه Phone ضربه بزنید .
  2. روی Show My Caller ID ضربه بزنید ، سپس کلید را خاموش کنید تا شماره خود را پنهان کنید

روش های مسدود کردن شماره گوشی

چگونه شناسه تماس گیرنده خود را در دستگاه اندرویدی مسدود کنیم

بسته به گوشی اندرویدی و برنامه شماره گیر شما، این روند ممکن است متفاوت باشد. در زیر دو مکان رایج برای گزینه مسدود کردن شناسه تماس گیرنده شما وجود دارد:

  1. برنامه Phone را اجرا کنید و Menu را در گوشه سمت راست بالا باز کنید.
  2. به تنظیمات بروید ، سپس به قسمت Supplementary Services بروید . بسته به دستگاه خاص خود، ممکن است لازم باشد به Calls > Additional بروید .
  3. روی Show your caller ID ضربه بزنید و از منوی بازشو گزینه Never show your number را انتخاب کنید.

اگر این کار نکرد، مجموعه دیگری از تنظیمات را امتحان کنید:

  1. دوباره برنامه تلفن را باز کنید و روی Menu > Settings ضربه بزنید .
  2. Calling accounts را انتخاب کنید ، سپس روی نام شرکت مخابراتی خود در زیر Settings ضربه بزنید .
  3. Additional settings را انتخاب کنید .
  4. روی Caller ID ضربه بزنید و گزینه Hide number را انتخاب کنید تا هر بار آن را مسدود کنید.

3. caller ID خود را مستقیماً با شرکت مخابراتی خود مسدود کنید

بنر صفحه اصلی Verizon

روش سوم مسدود کردن شماره گوشی و مخفی کردن caller ID مسدود کردن caller ID با استفاده از شرکت مخابراتی است. اگر نمی توانید گزینه ای برای مسدود کردن شماره یا مخفی کردن شناسه تماس گیرنده خود در تنظیمات تلفن خود پیدا کنید، در عوض باید آن را مستقیماً با شرکت مخابراتی خود مسدود کنید.

اکثر شرکت‌هایی که به شما اجازه نمی‌دهند شماره خود را در تنظیمات دستگاه مسدود کنید، به شما اجازه می‌دهند با استفاده از برنامه خودشان این کار را انجام دهید. اگر اینطور نیست، باید با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید تا از آنها بخواهید شماره شما را مسدود کند.

مانند روش قبلی، مسدود کردن شماره شما به این روش شناسه تماس گیرنده شما را برای هر تماسی که برقرار می کنید پنهان می کند. اگر می‌خواهید این مورد را لغو کنید و شماره تلفن خود را برای یک تماس خاص نشان دهید، باید 82* را به ابتدای شماره اضافه کنید.

چگونه شناسه تماس گیرنده خود را با AT&T یا T-Mobile مسدود کنید

AT&T و T-Mobile معمولاً به شما امکان می دهند شناسه تماس گیرنده خود را با استفاده از تنظیمات دستگاه خود مسدود کنید. به بخش بالا برگردید تا ببینید این گزینه در کجای گوشی خاص شما قرار دارد.

اگر نمی توانید شماره خود را از تنظیمات دستگاه مسدود کنید، باید به جای آن با خط پشتیبانی مشتری AT&T یا T-Mobile تماس بگیرید. برای انجام این کار، 611 را از تلفن هوشمند خود شماره گیری کنید .

به اپراتور خدمات مشتری توضیح دهید که می خواهید شناسه تماس گیرنده خود را مخفی کنید. آنها باید بتوانند تغییرات لازم را در حساب شما ایجاد کنند.

چگونه شناسه تماس گیرنده خود را با Verizon مسدود کنید

اگرچه Verizon به شما اجازه نمی دهد شناسه تماس گیرنده خود را از تنظیمات iPhone یا Android خود مسدود کنید، به جای آن می توانید این کار را با استفاده از وب سایت Verizon یا برنامه My Verizon انجام دهید.

برای استفاده از وب‌سایت Verizon، به صفحه Blocks بروید و وارد حساب خود شوید، سپس Block Services را انتخاب کنید . اگر از گوشی هوشمند استفاده می کنید، روی دکمه افزودن ضربه بزنید . caller ID را در بخش خدمات اضافی پیدا کنید و آن را روشن کنید تا شماره شما مسدود شود.

برای استفاده از برنامه My Verizon، آن را به صورت رایگان از App Store یا Google Play Store با استفاده از پیوندهای زیر دانلود کنید، سپس وارد حساب Verizon خود شوید. منو را باز کنید و روی Plans & Devices ضربه بزنید . تلفن هوشمند خود را انتخاب کنید، سپس به View Details > Block specific services بروید . گزینه Caller ID Blocking را روشن کنید .

دانلود: My Verizon برای اندروید | iOS (رایگان)

شما نمی توانید شماره خود را برای همه مسدود کنید

متأسفانه، حتی اگر مراحل بالا را برای مخفی کردن شناسه تماس گیرنده خود دنبال کنید، نمی توانید شماره تلفن خود را از همه افراد مسدود کنید. برخی از سازمان‌ها همیشه می‌توانند ببینند چه کسی تماس می‌گیرد، از جمله 911 و شماره‌های رایگان.

همچنین برنامه های غیر بومی در دسترس هستند که به شما امکان می دهند بفهمید چه کسی پشت شماره مسدود شده است . اگر شخصی که با او تماس می‌گیرید از یکی از این برنامه‌ها استفاده می‌کند، ممکن است بداند که شما در حال تماس هستید، حتی اگر ابتدا شناسه تماس‌گیرنده خود را پنهان کنید. پس مراقب باشید که با چه کسانی شروع به تماس تلفنی شوخی می کنید!

به جای مخفی کردن شناسه تماس گیرنده خود از یک شماره مشعل استفاده کنید

مسدود کردن شماره و مخفی کردن شناسه تماس گیرنده تنها راه حفظ حریم خصوصی هنگام برقراری تماس تلفنی نیست. همچنین می توانید به جای آن از شماره مشعل استفاده کنید. به طور سنتی، این یک تلفن یا سیم کارت جداگانه است که فقط برای تماس های خاصی از آن استفاده می کنید. اما این روزها می توانید به جای آن از یک برنامه شماره سوز برای دریافت شماره دوم در همان گوشی استفاده کنید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید