نسخه دسکتاپ Google Chrome از برنامه‌های افزودنی پشتیبانی می‌کند که به بهبود بهره‌وری و تجربه مرور وب کمک می‌کنند. متأسفانه، کاربران گوگل کروم در اندروید با همین رفتار مواجه نمی شوند. این به این دلیل است که گوگل راهی برای افزودن افزونه های کروم به مرورگر موبایل خود ارائه نمی دهد.

اما چندین راه حل برای این وجود دارد. یک راه آسان، استفاده از یک مرورگر غیر بومی مبتنی بر Chromium، مانند مرورگر Kiwi یا Yandex است. در این راهنما نحوه استفاده از افزونه های گوگل کروم در اندروید را مورد بررسی قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید: روش های مسدود کردن شماره گوشی و مخفی کردن caller ID در اندروید و آیفون

نحوه اضافه کردن افزونه های کروم در اندروید با استفاده از مرورگر Kiwi

Kiwi Browser یک برنامه مرورگر وب است که از افزونه های کروم در تلفن های همراه پشتیبانی می کند. مرورگر سریع نصب می شود و به سرعت بارگذاری می شود. در این قسمت از نحوه استفاده از افزونه های گوگل کروم در اندروید مراحل اضافه کردن افزونه های کروم در اندروید با استفاده از مرورگر Kiwi آورده شده است.

  1. مرورگر Kiwi را که رایگان از Play Store دانلود کنید .
  2. مطمئن شوید که آخرین نسخه است. در غیر این صورت، آخرین نسخه برنامه را بارگذاری کنید. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه بارگذاری جانبی برنامه ها در Android آورده شده است .
  3. مرورگر را راه اندازی کنید. روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و Extensions را انتخاب کنید .
  4. دکمه جابه‌جایی را در گوشه سمت راست بالا روشن کنید تا Developer Mode فعال شود .
  5. اکنون https://chrome.google.com/webstore/category/extensions را در نوار URL وارد کنید تا به فروشگاه وب Chrome در تلفن همراه دسترسی داشته باشید.
  6. برای یافتن افزونه ای که می خواهید اضافه کنید، در فروشگاه وب Chrome مرور کنید. از طرف دیگر، یک برنامه افزودنی خاص را با وارد کردن نام آن در کادر جستجوی فروشگاه وب Chrome جستجو کنید.
  7. پس از یافتن برنامه افزودنی، روی آن ضربه بزنید و Add to Chrome انتخاب کنید . پیامی ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا می خواهید انتخاب خود را تأیید کنید. OK بزنید و منتظر بمانید تا افزونه نصب شود.
نحوه استفاده از افزونه های گوگل کروم در اندروید