بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A54, قیمت و مشخصات فنی

گلکسی A54

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A54. بررسی قیمت, مشخصات فنی, دوربین, سخت افزار, نرم افزار, باتری, سرعت شارژ و سایر ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی A54.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A54, قیمت و مشخصات فنی

معرفی

مردم گوشی های میان رده سری گلکسی A5x سامسونگ را دوست دارند. در واقع، هر یک از اعضای آن برای چند سال متوالی پرفروش ترین مدل برای شرکت کره ای بوده اند. و البته جدیدترین این خانواده گلکسی A54 است. پس جای تعجب نیست که به نظر می رسد این گوشی نیز طرفداران زیادی را به خود جلب کند. بر اساس آمار ما، می‌توانیم تأیید کنیم که این گوشی میان‌رده‌ای بوده است که شما بیشتر به آن علاقه دارید و از زمانی که عرضه شده است، شما به آن علاقمند بوده‌اید.

بنابراین چه چیزی گلکسی A54 را تا این حد فریبنده می کند؟ قطعاً برند این گوشی باعث می شود تا خریدار جذب این گوشی شود. شاید بدون اینکه بخواهید پول خود را صرف خرید گوشی سری اس سامسونگ کنید بتوانید با خرید این گوشی یک گوشی سامسونگ در اختیار داشته باشید. این شرکت در سال 2023 بیش از هر زمان دیگری طراحی های خود را برای طیف وسیعی از تلفن های هوشمند سبک اسلب خود هماهنگ کرده است، بنابراین این گوشی برای هر شخصی بعنوان یک گوشی سامسونگ در نظر گرفته می شود.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

اما این نمی تواند کل داستان باشد، مطمئناً جادویی در اینجا وجود دارد، یک سری نادر از ویژگی‌ هایی که با قیمتی که این گوشی دارد اکثر مردم مایل به خرید آن هستند. خب، این همان چیزی است که ما با استفاده از گلکسی A54 به عنوان یک و تنها تلفن هوشمند خود برای مدت زمان طولانی کاوش می کنیم. این بررسی طولانی مدت برداشت های بعدی ما را شرح می دهد.

آیا آن چیزی که برای تبدیل شدن به گوشی هوشمند میان رده سال لازم است را دارد ؟ آیا از همه لحاظ بالاتر از رقبا قرار دارد؟ آیا آنقدر خوب است که فقط باید یکی را بدون حتی فکر کردن به آن بردارید؟ خوب در چند صفحه بعدی به ما بپیوندید تا توضیح دهیم و به شما بگوییم که در صورت انتخاب این گوشی، از نظر تجربه کاربری در واقع چه چیزی به دست می آورید.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی پوکو C65/ ردمی 13C, قیمت و مشخصات فنی

طراحی

گلکسی A54 قطعاً یک سامسونگ 2023 است. این گوشی بدون شک از نظر طراحی سامسونگ است و این می تواند به همان صورت که می تواند بعنوان یک ویژگی خوب در نظر گرفته شود به همان صورت نیز می تواند بعنوان یک ویژگی بد در نظر گرفته شود. برای روشن شدن موضوع، ما در اینجا به پشت گوشی اشاره می کنیم. قطعاً از دور این گوشی را با چیزی شبیه S23+ اشتباه خواهید گرفت,  مگر اینکه در موقعیت یابی فلاش LED در میان سری های سامسونگ به خوبی آشنا باشید.

بدیهی است که این یک انتخاب عمدی از سوی شرکت کره ای است. در حالی که اپل و گوگل یک سنسور دوربین سوم را برای دستگاه‌های گران‌تر خود نگه می‌دارند و تمایز مصنوعی محکمی ایجاد می‌کنند، سامسونگ سه دایره دوربین را در A54، سه دایره در S23+، سه دایره دوربین را در تقریباً هر دستگاهی بدون در نظر گرفتن قیمت ارائه می‌کند. تقریباً در موقعیت های مشابهی هستند.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

با این اوصاف، ما دایره های جداگانه دوربین را به برخی از هیولاهای یک جزیره ای که هر از گاهی از چین بیرون می آیند ترجیح می دهیم. شما، البته، ممکن است مخالف باشید، و این خوب است – شما خیلی به پشت گوشی خود نگاه نمی کنید، اینطور است؟

در جلوی گوشی چیزها متفاوت است و کنسرت ژست بالاست. قاب پایینی به قدری بزرگتر از بقیه است که میان رده بودن این گوشی را به خوبی نمایان می کند. به روشی ارزان قیمت میان رده. این ویژگی قطعاً کسی را فریب نمی دهد که فکر کند گران تر از آنچه هست است، و قبل از اینکه بگویید این امر در چنین قیمت هایی اجتناب ناپذیر است – اینطور نیست. چیزی نپرسید، از Poco بپرسید – قاب هایی که متقارن به نظر می رسند (حتی اگر از نظر فنی نباشند) قطعاً حتی در وسط سطوح قیمتی قابل دستیابی هستند.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

بنابراین، دوباره، نداشتن آنها یک انتخاب از جانب سامسونگ است که ما را کمی گیج می کند. این گوشی می‌تواند از پشت گوشی گران‌تری باشد، اما در واقع ارزان‌تر از گوشی جلویی به نظر می‌رسد. این همان دوقطبی سطح بالایی است.

با این حال, این گوشی لیز است. به نظر می‌رسد که شیشه پشتی مدل سفید ما اصلاً اثر انگشتی را نشان نمی‌دهد، که بسیار عالی است – اما همانطور که ممکن است بدانید، این همیشه به قیمت لغزنده‌تر بودن نسبت به قبل است. قاب پلاستیکی نیز کمکی نمی کند. در حالی که به اندازه یک قاب فلزی مات لغزنده نیست (چیزهای کمی هستند، اما هنوز هم جزو لغزنده ترین قاب های پلاستیکی است که اخیراً از آن استفاده کرده ایم).

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

هندلینگ برای افرادی که دست های بزرگ دارند خوب است، فقط برای کسانی که دست های متوسط ​​دارند خوب است و برای کسانی که دست های کوچک دارند وحشتناک است. عرض این گوشی بزرگ است. اگر اندازه دست‌های شما بزرگ باشد هندلینگ خوبی را می توانید تجربه کنید، اما قطعاً بزرگ‌تر از اکثر دستگاه‌های معمولی موجود در بازار به نظر می‌رسد. می‌توانیم بگوییم که دست متوسطی دارند با یک دست هندلیگ خوبی می توانند داشته باشند.

وزن گوشی، همانند عرض آن می تواند نگران کننده باشد. در واقع خیلی زیاد نیست، اما ما فرض می کنیم که 5 گرم اضافی ممکن است باعث شده باشد (مثلاً 2 میلی متر اضافی) تا هندلینگ این گوشی کمی نگران کننده باشد.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

جعبه تقریباً خالی است – نه کاملاً شبیه سونی، اما غیرقابل تعجب است که شبیه سامسونگ است (سلام، اپل). در درون جعبه, گوشی و کابل را دریافت می کنید. خودشه. نه قاب، نه شارژر، نه چیز دیگری. آیا می توانید آنها را جداگانه خریداری کنید؟ البته. آیا باید مجبور شوید؟ این یک گفتگوی متفاوت است که نمی خواهیم دوباره وارد آن شویم. اما به این نکته اشاره خواهیم کرد که رقبای چینی این گوشی عموماً هم شارژر و هم یک کیف را در جعبه بسته بندی می کنند. به نوعی می توان این کار را در چین انجام داد، اما در کره نه.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

با چرخش به طرح، احساس بسیار بسیار، سامسونگ عمومی و به طور کلی امن است. ما حاضریم شرط ببندیم که به سختی می توانید کسی را پیدا کنید که به هر نحوی از این گوشی شکایت کرده باشد. بنابراین، کار می‌کند، اما این پتانسیل واقعی را نیز دارد که برای بسیاری از مردم احساس کسل‌کننده‌ای باورنکردنی کند. این مسابقه ای خواهد بود که در سئول ساخته شده است (اگرچه صادقانه بگویم به احتمال زیاد ویتنام یا هند). اما اگر می خواهید هر بار که تلفن خود را برمی دارید شگفت زده شوید – به زبان ساده، به جای دیگری نگاه کنید.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

این یکی از آن چیزهایی است که “از سر راه شما خارج می شود و به شما اجازه می دهد زندگی خود را بگذرانید”. شما متوجه آن نخواهید شد، آن را تحسین نخواهید کرد، حتی اگر مجبور باشید نمی توانید آن را توصیف کنید (حالا این ما هستیم)، شما آن را به خاطر نمی آورید، هیچ جور نمی شود impression – اما شما هم پشیمان نخواهید شد. و این نیز مهم است.

بلندگوها

بلندگوهای A54 دوتایی هستند که عالی است و کار می کنند. آنها قطعاً به بالاترین کیفیت بلندگوهای تلفنی که ما آزمایش کرده‌ایم نزدیک نیستند، در واقع از این نظر (یا به قول بچه‌ها، متوسط ) بسیار متوسط ​​هستند. اما آنها آنجا هستند و کار را انجام می‌دهند – البته نه در مکان‌هایی با صدای زیاد محیط. در آنجا باید گوشی را به گوش خود نزدیک کنید تا صداها را حتی با حداکثر صدا بشنوید.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

این واقعیت که بلندگوی بالایی فقط یک دهانه از طریق گوشی دارد نیز کمکی نمی کند. شیائومی و برندهای فرعی آن اخیراً این ترفند را انجام داده‌اند، جایی که یک دهانه دوم جداگانه برای آن بلندگو در قسمت بالای قاب وجود دارد، و بنابراین صدا به سادگی کامل‌تر، غنی‌تر و مهم‌تر از همه بلندتر به نظر می‌رسد. بنابراین، بلندگوهای Poco F5 در واقع صدایی بلندتر از اینها دارند، اما نه چندان. فقط یه ذره و با این حال، اگر این موارد را در کنار هم برای مقایسه ندارید، بعید است که A54 شما را ناامید کند. آنها به هیچ وجه، به هیچ وجه، شما را شگفت زده نخواهند کرد (و به نظر می رسد که این روند در این گوشی حداقل تا کنون وجود داشته است).

موتور ویبره

A54 موتور ویبره دارد و خوب است. به طور منظم (یا هرگز، واقعاً) شما را شگفت‌زده نمی‌کند، اما وجود دارد و کار را انجام می‌دهد. با توجه به ارزشی که دارد، بسیار بهتر از مدل Poco F5 است که اخیراً در درازمدت بررسی کردیم، اما این مقدار بسیار کمی برای پاک کردن است.

آنها از نظر احساسی که از دو بعدی بودن آنها دریافت می کنید مشابه هستند (به دلیل عدم توضیح بهتر، بهترین آنها بیشتر شبیه “سه بعدی” هستند)، اما به نظر می رسد A54 فضای بیشتری دارد. مقدار زیادی از آن نیست، فقط کمی بیشتر است. اگر هرگز از تلفنی با موتور لرزش عالی استفاده نکرده‌اید، احتمالاً از خود می‌پرسید که ما در اینجا در مورد چه چیزی هستیم. اما اگر دارید، انتظار نداشته باشید که این یکی نزدیک به همان لیگ باشد.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

با این حال، ما از میزان قابل تنظیم بودن لرزش‌ها خوشمان می‌آید – لغزنده‌های جداگانه‌ای برای شدت ارتعاش برای تماس‌ها، اعلان‌ها، موارد سیستم و رسانه دریافت می‌کنید، که بیشتر از آنچه در اکثر پوسته‌ها موجود است است. متأسفانه، با توجه به ضعیف بودن این موتور، مجبور شدیم همه آنها را به حداکثر برسانیم، اما با سخت افزار بهتر، قابلیت شخصی سازی بسیار مفید خواهد بود. و همین امر در مورد این واقعیت صدق می کند که می توانید لرزش ها را برای تعاملات لمسی، شماره گیری، شارژ، ناوبری اشاره ای و بازخورد دوربین فعال یا غیرفعال کنید. ما همچنان می‌خواهیم از لرزش‌های بیشتری در One UI استفاده شود، اما قطعاً این پوست نیست که بیش از همه از آنها بی بهره باشد.

تنظیمات شدت لرزش - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات شدت لرزش - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
تنظیمات شدت لرزش

تنظیمات “صدای لرزش برای تماس‌های ورودی” به نظر می‌رسد که سامسونگ اذعان می‌کند که خود موتور چقدر ضعیف است، و برای مشکلی که خودش ایجاد کرده است، یک نوار به شما می‌دهد – واقعاً خنده‌دار است. بنابراین موتور به اندازه‌ای ضعیف است که احتمالاً آن را زیاد احساس نمی‌کنید – سلام، در اینجا تنظیماتی وجود دارد که صدای لرزشی را از طریق بلندگوها پخش می‌کند تا به شما کمک کند. 

رنگ ها

صفحه نمایش A54 احتمالاً بهترین چیز در مورد آن است، و با کمی تفاوت. عمر باتری بهترین چیز دیگر است ، اما در زمان مناسب به آن خواهیم رسید. در حال حاضر، اجازه دهید سامسونگ را به خاطر کوتاهی نکردن کیفیت صفحه نمایش در اینجا تحسین کنیم. پنلی که در A54 دریافت می کنید ممکن است سطح بالایی نداشته باشد، اما عالی و فوق العاده دقیق است.

تنظیمات حالت صفحه - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات حالت صفحه - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات حالت صفحه - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
تنظیمات حالت صفحه نمایش

سامسونگ همچنین از نظر ما بهترین تنظیمات رنگ موجود در بازار را دارد. شما Natural را دریافت می کنید که کاملاً با فضای رنگی sRGB تنظیم شده است و Vivid که به خوبی با DCI-P3 تنظیم شده است اما اگر گرم ترین تن را انتخاب کنید حتی بهتر می شود. همچنین در صورت تمایل می توانید با سطوح جداگانه قرمز، سبز و آبی بازی کنید. اینها تمام تنظیماتی هستند که شما نیاز دارید، و بنابراین همه تنظیماتی هستند که شما دریافت می کنید. اینجا هیچ آشفتگی پیچیده ای وجود ندارد (شیائومی را می شنوید؟).

روشنایی

اکنون، وقتی صحبت از روشنایی به میان می‌آید، A54 در آن میدان میان‌رده «حدود 1000 نیت» در انتهای بالایی بازی می‌کند. این به هیچ وجه رکورد شکستن نیست، حتی برای قیمتش، اما می‌توان گفت که حداقل برای اکثر مردم این است که پنل قابل مشاهده در همه شرایط نوری، حتی در یک روز آفتابی روشن را در نظر بگیرند. خواندن آن در چنین شرایطی مانند مواردی که بالاتر می روند آسان نخواهد بود، اما خواهد بود بود، و در این قیمت، مهم است که به آن نکته توجه کنید. همچنین 150 نیت روشن تر از مدل قبلی خود است که قابل توجه است و قطعاً در کنار هم قابل مشاهده خواهد بود.

در پایین ترین سطح مقیاس روشنایی، A54، مانند اکثر تلفن های هوشمند این روزها، برای راحتی در خواندن کتاب واقعاً به اندازه کافی کم نور نمی شود، به خصوص اگر موارد زیادی را با پس زمینه سفید در محیط های تاریک تاریک مشاهده کنید. خوشبختانه، با این حال، این مهم نیست، زیرا برخلاف سایر شرکت ها، سامسونگ ویژگی Extra dim را اجرا کرده است که دقیقاً همان کاری را که از نامش پیداست انجام می دهد. این یک اسلایدر مخصوص به خود دارد و باعث می‌شود صفحه نمایش کمتر از کم‌ترین تنظیم روشنایی آن باشد.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

ما نمی دانیم که چرا گوگل مجبور شد این راه حل را برای این واقعیت بدیهی که صفحه نمایش در زمان های اخیر در کمترین میزان خود روشن می شود ارائه دهد، اما خوشحالیم که این کار را انجام داد. ما هنوز فکر می‌کنیم که Extra dim با اسلایدر روشنایی ادغام می‌شود و نه به عنوان یک ویژگی کاملاً مجزا، اما بهتر است که آن را داشته باشیم.

تنظیمات صفحه نمایش - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات صفحه نمایش - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات صفحه نمایش - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
تنظیمات نمایشگر

الگوریتم روشنایی خودکار در A54 عالی است. این بهترین چیزی نیست که اخیراً آزمایش کرده‌ایم، اما قطعاً بسیار بالاتر از حد متوسط ​​است. تنظیم دستی هنوز برای دو هفته اول استفاده ما مورد نیاز بود، اما پس از آن به سختی اسلایدر روشنایی را لمس کردیم و فکر می‌کنیم باید اینطور باشد. این الگوریتم بهتر از بسیاری از مواردی است که در گوشی‌های بسیار گران‌تر دیده‌ایم، بنابراین در حالی که ما همیشه برای کمال تلاش می‌کنیم، با توجه به شرایط بازار در این زمینه در حال حاضر، بسیار از آن راضی بودیم.

رفرش ریت

A54 دارای حداکثر نرخ رفرش 120 هرتز است و قطعا باید از تنظیمات Adaptive در Motion smoothness استفاده کنید، که این همان چیزی است که آن را به آنجا می برد. همانطور که گفته شد، انتظار نداشته باشید که این 120 هرتز مانند سایر حالت های رفرش ریت 120 هرتز در گوشی های دیگر احساس شود. در سرتاسر رابط کاربری آنقدر شلوغی و تأخیر وجود دارد و به نظر می‌رسد که چیپست حتی با اسکرول اولیه در برخی از برنامه‌ها مشکل دارد، که تجربه‌ای روان نخواهد بود.

تنظیمات صافی حرکت - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
تنظیمات نرمی حرکت

با این حال، نرم‌تر از حالتی است که حالت استاندارد را انتخاب کرده باشید، پس این وجود دارد. در بخش اختصاصی این بررسی بیشتر در مورد صاف بودن (یا عدم وجود آن) صحبت خواهیم کرد، نگران نباشید. مثل همیشه، ما فقط از تنظیم رفرش ریت بالا استفاده کرده‌ایم، زیرا به هر حال عمر باتری عالی بود و هیچ دلیل دیگری برای پایین‌تر رفتن وجود ندارد.

صفحه نمایش همیشه روشن

نمایشگر همیشه روشن One UI از نظر نحوه نمایش بسیار قابل تنظیم است – با یک ضربه، همیشه، در یک برنامه زمانی یا فقط برای اعلان های جدید. در واقع ممکن است در این زمینه قابل تنظیم ترین باشد. وقتی صحبت از آنچه روی آن نمایش داده می‌شود، کمتر می‌شود – اطلاعات پخش موسیقی، نمادهای اعلان و چند سبک ساعت برای انتخاب، و همچنین امکان استفاده از استیکرها، شکلک‌های واقعیت افزوده، بیت‌موجی یا تصویری را از خود دریافت می‌کنید. گالری، اما همین.

تنظیمات صفحه نمایش همیشه روشن - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات صفحه نمایش همیشه روشن - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات صفحه نمایش همیشه روشن - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات صفحه نمایش همیشه روشن - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
تنظیمات نمایش همیشه روشن

گزینه‌های جامع‌تری در پوسته‌های دیگر وجود دارد، اما اگر از یکی از آن‌ها استفاده نکرده باشید، فکر نمی‌کنیم چیزی از دست داده باشید. این واقعیت که AOD می تواند از الگوریتم روشنایی خودکار برای تطبیق خود با سطوح نور محیط استفاده کند بسیار عالی است، اگرچه ما کاملاً مطمئن نیستیم که چرا کسی این را خاموش کند (به طور پیش فرض روشن است، همانطور که باید باشد). به هر حال، اگر بخواهید، می توانید – «اگر بخواهید، می توانید» به خوبی می تواند شعار One UI باشد.

تنظیمات محافظ راحتی چشم - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات محافظ راحتی چشم - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
تنظیمات محافظ راحتی چشم

فیلتر نور آبی Eye comfort shield نامیده می‌شود و می‌تواند به‌طور خودکار رنگ‌های صفحه‌نمایش را بر اساس زمان روز تطبیق دهد – با تنظیمات جزئی در طول روز و رنگ‌های بسیار گرم‌تر در شب. این یک ترفند ساده است، اما در غیر این صورت بسیار ساده است، با یک نوار لغزنده دمای رنگ و امکان برنامه ریزی آن برای روشن شدن در هنگام غروب و خاموش شدن در هنگام طلوع یا با فاصله زمانی سفارشی. بدون شک کار را انجام می دهد، اما شاید می تواند کمی قابل تنظیم تر باشد، زیرا شخصی سازی موضوع بزرگی در One UI است.

بیومتریک

A54 دارای یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش است. اکثر رقبای آن دارای سنسورهای جانبی هستند و دستگاه های سری S سامسونگ اخیراً بهترین حسگرهای زیر نمایشگر ساخته شده را داشته اند. پس این یکی هم باید شگفت انگیز باشد؟

مثل خط پرچمدار اولتراسونیک نیست. این اپتیکال است که به خودی خود مشکلی ندارد – ما در چند سال گذشته اسکنرهای نوری بسیار خوبی را مدیریت کرده ایم. آنها کاملاً در سطح اولتراسونیک نیستند، اما می توانند بسیار نزدیک شوند.

این یکی از آن ها نیست. این فقط عالی، یا برجسته، یا شگفت انگیز نیست. این کار می کند، اما کندتر از بسیاری از سنسورهایی است که در سال گذشته یا بیشتر استفاده کرده ایم، و دقت، اگرچه بد نیست، اما به سطح بالایی نزدیک نیست. ما در حدود 90 تا 92 درصد موارد موفق شدیم اولین تلاش را انجام دهیم، که به نظر زیاد می رسد اما اینطور نیست. 95٪ عالی خواهد بود، 97-99٪ در کتاب ما عالی است، مخصوصاً برای سنسورهای درون نمایشگر، و در حالی که سنسورهای اولتراسونیک در سری S وجود دارند، این یکی نیست.

تنظیمات بیومتریک - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات بیومتریک - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات بیومتریک - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات بیومتریک - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
تنظیمات بیومتریک

هیچ ایرادی با آن وجود ندارد، اما کاملاً واضح است که این قطعه ارزان‌تر است که در هنگام ساخت صورتحساب مواد این گوشی اولویت زیادی به آن داده نشده است. واضح است که سامسونگ فکر می‌کرد که A54 باید یک حسگر درون صفحه‌نمایش داشته باشد تا شاید حس برتری بیشتری نسبت به رقبای خود با سنسورهای جانبی داشته باشد، اما پس از آن این شرکت بیرون نرفت و یک حسگر عالی تهیه نکرد و در مورد آنچه می‌توانست صرف نظر کرد. بیش از چند دلار در هر واحد نباشد.

نگاه کنید، نمی‌توانید تمام قطعات را در هر دستگاه میان‌رده‌ای به حداکثر برسانید، زیرا در این صورت چیزی که در نهایت به آن می‌رسید دیگر میان‌رده نیست. اما اسکنر اثر انگشت چیزی است که هر روز ده‌ها، اگر نه صدها بار، با آن ارتباط برقرار می‌کند، و صرف نظر از آن باعث نمی‌شود که کل تجربه کاربر احساس کند که ارزش بیشتری نسبت به آنچه برایش پرداخت کرده‌اید دریافت می‌کنید. از برخی جهات، آن را به یک نقطه پایین تر ارزان می کند. البته اگر از احراز هویت اثر انگشت استفاده کنید.

اگر نه، بیشتر علاقه مند خواهید بود بدانید که باز کردن قفل با چهره نیز وجود دارد، و کار می کند، و همچنین خیلی سریع نیست. نسبت به استفاده از حسگر اثر انگشت بسیار سریع‌تر است، اما مطمئن نیستیم که افزایش 15 تا 20 درصدی در زمان باز کردن قفل، ارزش معاوضه امنیتی را داشته باشد، زیرا این کار از نوع کارخانه‌ای است که فقط از دوربین استفاده می‌کند تنظیمی برای باز نشدن قفل در صورت بسته بودن چشمان شما وجود دارد که بسیار عالی است و ما بررسی کردیم و همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کند. با این اوصاف، فراموش نکنید که چنین بازگشایی قفل چهره ابتدایی نشان داده شده است که به راحتی با تصاویر یا فیلم های صاحب گوشی فریب داده می شود.

عملکرد

گلکسی A54 شلوغ ترین و کندترین تلفنی است که ما در مدت زمان طولانی بررسی کرده ایم. این در واقع ما را به یاد یک ردمی نوت غیر حرفه ای چند سال پیش می اندازد. به نظر نمی رسد که چیپست آن به دلایلی که مربوط به عملکرد، روان بودن یا توانایی اداره بسیاری از چیزها در روز باشد انتخاب شده است.

در عوض، به نظر می‌رسد سامسونگ می‌دانست که خرید اینها از قفسه‌های خودش ارزان‌تر از خرید کوالکام یا مدیاتک است، که در اصل خوب است، اما این تراشه بسیار مناسب‌تر از گوشی‌هایی است که قیمت آن نصف قیمت A54 است. با چنین قیمتی، ما آن را ستایش می کنیم. با توجه به قیمت A54، این بزرگترین نقطه ضعف آن است، و با اختلاف بسیار کمی.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

این غیرقابل استفاده نیست، اما به قدری از پوکو F5 که اخیراً به مدت طولانی آن را بررسی کرده‌ایم، کندتر و متزلزل‌تر است، به گونه‌ای که به سختی می‌توان از دو دستگاه با قیمت مشابه استفاده کرد. در این زمینه بسیار متفاوت عمل می کند. میکروسکوترها در تصادفی‌ترین زمان‌ها ظاهر می‌شوند، و اگر سعی کنید به‌شدت چند کار انجام دهید، قطعاً متوجه خواهید شد که برای Exynos 1380 چقدر سخت است.

باز هم، این تراشه در دستگاهی با قیمت نصف A54 قابل ستایش است. اما در این محدوده، به اندازه کافی خوب نیست، به خصوص در اواخر سال 2023، و به خصوص با توجه به اینکه این مدل پرفروش ترین سامسونگ است.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

با این اوصاف، به خاطر داشته باشید که با توجه به تعداد دیوانه‌وار گوشی‌های میان‌رده و ابتدایی موجود، ما فقط می‌توانیم سالانه تعداد کمی از آن‌ها را برای مدت طولانی بررسی کنیم، بنابراین قطعاً نمی‌گوییم که این گوشی کم‌نقص‌ترین است. از همه آنهایی که در بازار وجود دارد. فقط از همه چیزهایی که در دراز مدت تلاش کردیم.

با توجه به این اخطار بسیار مهم، شاید مقایسه با Poco F5 بسیار مناسب باشد، زیرا این دو از نظر قیمت کاملاً به یکدیگر نزدیک هستند. و از نظر عملکرد و نرمی، رقابتی نیست، پوکو با یک مایل برنده است. همانطور که گفته شد، عملکرد و نرمی همه چیز نیستند، بنابراین در نتیجه گیری این بررسی، چیزها را کمی عمیق تر با هم مقایسه می کنیم.

عمر باتری، شارژ

عمر باتری در A54 فوق العاده بوده است. این بهترین عمر باتری است که ما از هر تلفنی که در چند وقت اخیر بررسی طولانی مدت داشته ایم دریافت کرده ایم، و اگرچه از بسیاری از گوشی هایی که ما درجه بندی آن را “عالی” ارزیابی کرده ایم، خیلی بهتر نیست، اما تفاوت هنوز در روز به روز کاملاً آشکار است. زندگی پس شاید این یکی از ویژگی های این چیپست باشد.

با توجه به موارد استفاده ما که در زیر شرح داده شده است، ما هرگز در طول مدت زمانی که با A54 استفاده می کردیم به شارژ در ظهر نیاز نداشتیم. نه یکبار. و وقتی 12 تا 16 ساعت روز خاموشی خود را از شارژر به پایان رساندیم، به طور کلی با ظرفیت سخاوتمندانه باتری هنوز در مخزن باقی ماندیم. بر این اساس، می‌توان گفت که حداکثر زمانی که می‌توانیم از نظر تئوری با استفاده از صفحه نمایش به آن برسیم، حداقل 8 ساعت خواهد بود و 9 ساعت نیز بسیار قابل دسترس به نظر می‌رسد.

عکس‌های فوری عمر باتری - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 عکس‌های فوری عمر باتری - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 عکس‌های فوری عمر باتری - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 عکس‌های فوری عمر باتری - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
عکس های لحظه ای از عمر باتری

در حال حاضر، این واقعیت که باتری بسیار دوام می آورد تا حدی عدم شارژ سریع را کاهش می دهد. مطمئناً، سامسونگ خود را “سریع” می نامد، اما در عصر حاضر، با توجه به توانایی رقبای A54، این بیشتر خنده دار است تا دقیق. A54 به طرز وحشتناکی کند نیست، توجه داشته باشید، فقط بیش از یک ساعت از صفر به فول می‌رسد، اما قطعاً هیچ جایزه‌ای برنده نمی‌شود. شما همچنین باید شارژر خود را تهیه کنید، زیرا سامسونگ در درون جعبه شارژری به شما ارائه نمی دهد.

مورد استفاده ما عمدتاً شامل اتصال Wi-Fi 6، حدود یک ساعت یا بیشتر 5G، بلوتوث و موقعیت مکانی همیشه روشن، حدود یک یا دو ساعت گوش دادن به موسیقی یا پادکست از طریق هدفون TWS، حدود یک ساعت تماس تلفنی نیز از طریق هدفون TWS است. و حدود 30 دقیقه ناوبری GPS از طریق Waze. اخطارهای معمول اعمال می‌شوند: اگر مورد استفاده شما بسیار سنگین‌تر از مورد ما باشد، با صرف زمان بیشتری برای داده‌های تلفن همراه، و به‌ویژه در مناطقی با اتصال نقطه‌ای، پس اعداد زمانی صفحه نمایش شما قطعاً کمتر از ما خواهد بود.

One UI 5.1، به روز رسانی

در زمان نگارش این مقاله، گلکسی A54 در آستانه دریافت به‌روزرسانی One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 است، اما هنوز کاملاً وجود ندارد. بسته به اینکه در کجای دنیا هستید، ممکن است این مورد در این مدت تغییر کرده باشد و اگر اکنون یک A54 بخرید، ممکن است وقتی گوشی را از جعبه خارج می کنید، به روز رسانی در انتظار شما باشد. و حتی اگر بلافاصله این اتفاق نیفتد، بدون شک خیلی زود این اتفاق خواهد افتاد – سامسونگ اخیراً در ارائه به‌روزرسانی‌های بزرگ اندروید برای بسیاری از دستگاه‌های خود در یک بازه زمانی بسیار کوتاه، پس از رسیدن به عالی، بسیار خوب عمل کرده است. صحبت کنید – و توپ قطعاً از قبل به حرکت در آمده است.

One UI 6 تفاوت چندانی با One UI 5.x ندارد، که به خودی خود تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود نداشت. در این مرحله، One UI تقریباً یک مقدار شناخته شده در دنیای تلفن همراه است، و این احتمالاً برای اکثر کاربران عادی که ممکن است از تغییرات بزرگ رابط کاربری سال به سال لذت نبرند، چیز خوبی است. از طرف دیگر، اگر بیشتر از علاقه مندان هستید و در گذشته نزدیک دستگاه های سامسونگ داشته اید، ممکن است آن را کمی خسته کننده بدانید.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

یکی از مواردی که قطعا در یکی دو سال گذشته تغییر کرده است، کنترل کیفیت برای به روز رسانی است. در طول مدت زمان طولانی ما با A54، ما به هیچ وجه با هیچ اشکالی مواجه نشدیم. صفر هیچ یک. و این چیزی است که بسیاری از رقبای سامسونگ قطعا می توانند از آن بیاموزند (ما در درجه اول به شیائومی و پوکو و ردمی فکر می کنیم، اما در حقیقت حتی گوگل نیز گاهی اوقات با یک یا دو به روز رسانی، همه چیز را خراب می کند – تفاوت در این است که با گوگل همه چیز معمولاً با به روز رسانی ماهانه بعدی، در حالی که در Xiaomiland گاهی اوقات چندین ماه می گذرد و بسیار واضح است، متاسفانه باگ های فاحش هنوز وجود دارد).

ما صادقانه نمی‌توانیم آخرین باری را که به‌روزرسانی سامسونگ هیچ باگی معرفی کرده است، به یاد بیاوریم، و این جای تحسین دارد، به خصوص که A54 دستگاه برتر خط نیست، و برای بسیاری از شرکت‌ها منطق به نظر می‌رسد – هر چه بالاتر باشد. با توجه به قیمت، دقت بیشتری در مورد چنین چیزهایی انجام می شود، در حالی که گوشی های میان رده و به خصوص گوشی های پایین رده به طور معمول به حال خود رها می شوند.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

این استراتژی خوبی در کتاب ما نیست، زیرا بسیاری از افراد در ابتدا مدل ارزان‌تری را خریداری می‌کنند و سپس اگر راضی باشند در نهایت به سراغ چیزی گران‌تر از همان برند می‌روند – بسیاری از دوستان ما با گوشی‌های سامسونگ این کار را انجام داده‌اند.

اما اگر گوشی ارزان باشد، آنها فقط به سازنده دیگری مراجعه می‌کنند – یا در برخی موارد تصمیم می‌گیرند که «همه گوشی‌های اندرویدی» بر اساس یک تجربه، یک آیفون بخرند. به نظر می‌رسد سامسونگ این را به خوبی درک می‌کند، حداقل در مورد به‌روزرسانی‌ها و اشکالات – کمتر نگران عملکرد کلی و نرمی میان‌رده‌های خود است، اما قبلاً در بخش قبلی این بررسی در مورد آن صحبت کرده‌ایم.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

در مورد به‌روزرسانی‌ها، سامسونگ در واقع وصله‌های امنیتی ماهانه را به صورت ماهانه منتشر می‌کند، که هنوز چیزی نیست که در کل صنعت موبایل اتفاق بیفتد. نه فقط این، بلکه معمولاً کاملاً به موقع هستند و حتی ممکن است قبل از اینکه Google همان به‌روزرسانی را برای پیکسل‌های خود ارسال کند، در نقاط مختلف به دست می‌آیند. این سزاوار ستایش است، همانطور که عموماً عرضه سریع یک به‌روزرسانی بزرگ اندروید، به ویژه با توجه به تعداد دستگاه‌های بیشتری که سامسونگ در مقایسه با Google به‌روزرسانی می‌کند، قابل تحسین است.

در زمان نگارش این مقاله، A54 ما در سطح وصله امنیتی اکتبر قرار داشت، که با توجه به اینکه ما هر ماه در حین استفاده از آن یک به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کردیم، کاملاً قابل قبول است – و در ماه مناسب، نه کمتر (بنابراین، به‌روزرسانی سپتامبر در اینجا وجود دارد. پایان اکتبر” اهانت ها). اگر One UI 6 نمی آمد، مطمئن هستیم که پچ امنیتی نوامبر را در نیمه اول نوامبر نیز دریافت می کردیم.

نرم افزار فعلی در زمان نگارش - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 نرم افزار فعلی در زمان نگارش - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 نرم افزار فعلی در زمان نگارش - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 نرم افزار فعلی در زمان نگارش - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
نرم افزار فعلی در زمان نوشتن

یکی از رابط‌ های کاربری هنوز هم ویژگی‌های خاص خود را دارد، اما پس از مدت زمان زیادی در بازار، تصور می‌کنیم که اکثر مردم به وجود دو فروشگاه برنامه جداگانه عادت کرده‌اند، برای مثال – نه اینکه از نقطه نظر تجربه کاربر منطقی باشد. مشاهده، البته اما سامسونگ می‌خواهد بازی اکوسیستم را انجام دهد، و این یکی از راه‌های انجام این کار است، هرچند ممکن است برای کاربران نهایی آزاردهنده باشد. از آن زمان نمی‌تواند از شر Play Store خلاص شود، اما نمی‌تواند از برنامه‌های Google استفاده کند، اما همچنین می‌خواهد برنامه‌های داخلی تکراری خود را که پیش‌فرض هستند، داشته باشد تا به اکوسیستم آن متصل نشوید.

ما واقعاً تعجب می‌کنیم که این کار چقدر خوب عمل کرده است – چند نفر واقعاً از برنامه‌های پیش‌فرض سامسونگ و نه از برنامه‌های موجود Google استفاده می‌کنند. گزینه اول به این معنی است که شما انگیزه قابل توجهی برای تغییر به یک گوشی دیگر سامسونگ دارید، در حالی که نوع دوم به شما این آزادی را می دهد که بدون مشکل به هر دستگاه اندرویدی دیگری بروید.

البته، سامسونگ واقعاً می‌خواهد که شما دستگاه هغایش را خریداری کنید، و این قابل درک است، اما آیا مردم واقعاً این کار را می‌کنند؟ نمی‌توانیم به طور قطعی به شما بگوییم، تصور ما این است که کسانی که بیشتر به فناوری علاقه‌مند هستند، دقیقاً برای آزادی تغییر که مستلزم آن است، از پیشنهادات Google استفاده می‌کنند (و فراموش نکنیم که اغلب اوقات این برنامه‌ها واقعاً بهتر هستند)، در حالی که افراد عادی ممکن است فقط با پیش فرض ها پیش بروید و هرگز در مورد آن فکر نکنید.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

پس از آن، در چند وقت اخیر سامسونگ بیشتر با گوگل کار کرده است – اپلیکیشن Messages ترکیبی عجیب از پیام‌های گوگل و اپلیکیشن سامسونگ به همین نام است و خوشبختانه دیگر دو مورد از آن‌ها از قبل نصب نشده است. شما همچنین پشتیبانی RCS را دریافت می کنید، که مطمئناً تا دوازده نفر در سراسر جهان از آن استقبال می کنند – و بقیه احتمالاً با استفاده از WhatsApp یا Telegram یا سیگنال یا Facebook Messenger یا هر چیز دیگری خوب هستند.

با این حال، در ایالات متحده، شما به نوعی با برنامه پیام‌ها گیر کرده‌اید، زیرا افرادی که آیفون دارند نمی‌توانند اعتیادشان به حباب iMessage را کنار بگذارند، بنابراین خوب است که RCS مجموعه‌ای از ویژگی‌های مناسب را در بالای پیامک برای چت به آنها می‌دهد. آنها با افرادی که سایر تلفن های اندرویدی دارند (و سال آینده اپل از RCS نیز پشتیبانی خواهد کرد، در حال ملاقات هستند، بنابراین در حالی که حباب های سبز از بین نخواهند رفت، مطمئناً قابلیت همکاری بهتری با ویژگی ها وجود خواهد داشت).

مثل همیشه، برنامه‌های داخلی سامسونگ همگی از طریق فروشگاه برنامه خود به‌روزرسانی می‌شوند و گاهی اوقات دیگر برنامه‌های غیر بومی با این روش کمی سریع‌تر به‌روزرسانی می‌شوند، اما بیشتر آنها از طریق Play Store به‌روزرسانی می‌شوند. بدیهی است که وضعیت ایده آلی نیست، اما احتمالاً تا به حال اکثر شما به آن عادت کرده اید، بنابراین ما بیشتر از این در مورد آن غر نمی زنیم.

منوی تنظیمات مثل همیشه گسترده است، با صدها موردی که می‌توانید با آن‌ها سرهم کنید، بنابراین اگر از انجام آن لذت می‌برید، می‌توانید ساعت‌ها به هر گزینه ای بروید و آن را مطابق با دلخواه خود سفارشی کنید. سفارشی سازی همیشه یک موضوع بسیار بزرگ با One UI بوده است، و این به هیچ وجه تغییر نکرده است. البته، اگر نمی خواهید، لازم نیست چنین کاری را انجام دهید، و فقط به تمام پیش فرض ها پایبند باشید.

تنظیمات - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
تنظیمات

با این حال، در این صورت متوجه خواهید شد که گوشی به طور پیش‌فرض هیچ محتوای اعلانی را روی صفحه قفل نشان نمی‌دهد، که سال‌ها با One UI مایه دلگرمی ما بوده است، و با این حال هنوز باید به تنظیمات و اجازه می دهد تا بیش از نماد یک برنامه را به شما نشان دهد. برای تجسم این موضوع، تصور کنید که One UI با صفحه قفل مانند اکثر پوسته‌های دیگر با نمایشگر همیشه روشن برخورد می‌کند – یک نماد دریافت می‌کنید و تمام. این لزوماً روش بهتر یا بدتری برای انجام کارها نیست (بالاخره، این باعث افزایش حریم خصوصی می شود)، فقط به خاطر متفاوت بودن متفاوت است.

تنظیمات اعلان‌های صفحه قفل - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات اعلان‌های صفحه قفل - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات اعلان‌های صفحه قفل - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
تنظیمات اعلان‌های صفحه قفل

در مورد آن، به طور پیش فرض فشار طولانی دکمه پاور همچنان به جای ارائه منوی پاور، Bixby را راه اندازی می کند. این نیز با فرو رفتن در تنظیمات به راحتی قابل رفع است.

تنظیمات کلید جانبی - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
تنظیمات کلید کناری

برای ما اینها تنها دو پیش‌فرض بودند که قطعاً نیاز به تغییر داشتند، البته برای شما همه چیز ممکن است متفاوت باشد، بنابراین پس از اینکه برای اولین بار گوشی خود را راه‌اندازی کردید، حداقل نیم ساعت برای سرهم‌کردن با چنین مواردی وقت بگذارید (یا قطعاً بیشتر اگر سرهم بندی سرگرمی شماست).

لانچر، دارک مود

لانچر One UI تقریباً سالهاست که تغییری نکرده است، که اگر از سامسونگ قدیمی‌تر به این گوشی می‌آیید عالی است. با این حال، این بدان معناست که همان ویژگی های عجیب و غریب را در مورد آن دارد – مانند کشو برنامه اسکرول افقی، و شاید از همه مهمتر، این واقعیت است که کشوی برنامه مذکور، به طور پیش فرض، بر اساس حروف الفبا مرتب نشده است. امتیاز یک: پوشه‌ها در کشوی برنامه. چرا؟ ما نمی‌توانیم به شما بگوییم، فکر می‌کنیم همه این «ویژگی‌ها» پیدا کردن برنامه‌ها در کشو را سخت‌تر می‌کنند، اما شاید برای شما منطقی باشد.

به هر حال، اگر اینطور نیست، حداقل می‌توانید به مرتب‌سازی حروف الفبا بروید، اگرچه هیچ کاری نمی‌توانید در مورد پیمایش و پوشه‌ها انجام دهید (می‌توانید سعی کنید همه برنامه‌ها را از هر یک از آنها خارج کنید، اما ممکن است این نیز ثابت شود. وقت گیر و آزاردهنده – اگر چنین است، شما را قضاوت نمی کنیم).

لانچر - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 لانچر - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 لانچر - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 لانچر - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
جالب اینجاست که نسخه سامسونگ از فید Discover گوگل از بین رفته است. آخرین باری که آن را دیدیم، Samsung Free نام داشت و از نظر ما جایگزینی کمتر از فید Google Discover بود، اما پیش‌فرض بود. اکنون، به سادگی از بین رفته است، و فقط می توانیم بگوییم: خلاص! این باعث می‌شود که فید Google Discover فوق‌الذکر به عنوان تنها گزینه برای صفحه “-1” شما باقی بماند – یکی در سمت چپ ترین صفحه اصلی. همچنین می‌توانید با روحیه سفارشی‌سازی، اگر آن را دوست ندارید، آن را خاموش کنید.

تنظیمات فید و راه‌انداز Google Discover - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات فید و راه‌انداز Google Discover - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات فید و راه‌انداز Google Discover - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات فید و راه‌انداز Google Discover - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات فید و راه‌انداز Google Discover - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات فید و راه‌انداز Google Discover - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
تنظیمات فید و لانچر Google Discover

صفحه نمایش برنامه های اخیر به صورت افقی اسکرول می شود، همانطور که اکثر آنها این روزها هستند، و این یکی دارای یک ویژگی منظم است که ما دوست داریم از آن استفاده کنیم – چهار “برنامه پیشنهادی” را در پایین دریافت می کنید. این نرم افزار سعی می کند پیش بینی کند که دقیقاً به کجا می خواهید بروید و حداقل برای ما این کار را با دقت باورنکردنی انجام می دهد. اپلیکیشنی که می‌خواستیم به آن سوئیچ کنیم در 85 درصد مواقع یکی از آن چهار برنامه بود که فکر می‌کنیم ستودنی است.

اخیرا - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 اخیرا - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
دارک مود وجود دارد و کاملاً خالی است. در اینجا هیچ گزینه سفارشی سازی فانتزی وجود ندارد، به طرز عجیبی، زیرا تعداد زیادی از آن ها برای بسیاری از ویژگی های دیگر وجود دارد. می‌توانید آن را روشن و خاموش کنید، زمان‌بندی آن را از غروب تا طلوع یا با ساعت‌های سفارشی تنظیم کنید، و اگر به بخش کاغذدیواری و سبک تنظیمات بروید، می‌توانید «کاغذدیواری کم‌نور وقتی حالت تاریک روشن است» را نیز روشن کنید. خودشه.

تنظیمات حالت تاریک - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات حالت تاریک - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات حالت تاریک - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
تنظیمات دارک مود

البته همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کند، اما همانطور که قبلاً گفتیم – برخی از گزینه های سفارشی سازی اضافی قطعا مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

ژست ها

ناوبری اشاره ای البته در A54 وجود دارد، و به طور کلی به خوبی کار می کند، به جز یک استثنا که در زیر به جزئیات خواهیم پرداخت. ما از این واقعیت خوشمان می‌آید که می‌توانید نوار قرص سفید را در پایین پنهان کنید، «اشاره حرکت» را همانطور که گفته می‌شود، و همچنان انگشت خود را روی پایین صفحه بکشید تا سریع برنامه‌ها را تغییر دهید. در برخی دیگر از پوسته‌های اخیر، دیگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، که مایه شرمساری است.

همچنین می‌توانید حساسیت حرکت را سفارشی کنید، که به نظر ما یک ویژگی خوش آمدید است. اگر از کیس استفاده می‌کنید، می‌توانید تنظیم بالاتری را انتخاب کنید و حرکت حرکتی پشت را برایتان سخت می‌دانید، یا اگر حرکت به‌طور تصادفی انجام شده باشد، تنظیم پایین‌تری را انتخاب کنید.

تنظیمات حرکات تند کشیدن - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 تنظیمات حرکات تند کشیدن - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
در حالی که ما در طول مدتی که با A54 کار کردیم به خودی خود با هیچ اشکالی مواجه نشدیم، یک مقدار “عملکرد” ​​وجود دارد که ما را گیج می کند. پیشگفتار ما این است که بگوییم این رفتار چند سال پیش در همه دستگاه‌های سامسونگ رایج بود، اما در حال حاضر هیچ یک از پرچمداران (چه سری S یا تاشو) دیگر آن را ندارند، که باعث می‌شود فکر کنیم که به نوعی اینطور است. مربوط به این است که چیپست چگونه می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. و از آنجایی که SoC A54 چیزی جز یک عملکرد عالی است، متاسفانه این مشکل در اینجا سر زشت خود را نشان داده است.

ما در مورد این صحبت می کنیم که چگونه، هنگامی که ژست تند کشیدن از پایین به بالا، در بسیاری از مواقع، تلفن ابتدا ژست را به عنوان پیمایش تعبیر می کند، اما پس از آن، حدود یک ثانیه، متوجه می شود که شما واقعاً هستید. می خواست به خانه برود بنابراین آنچه در عرض یک ثانیه اتفاق می‌افتد این است که درون برنامه‌ای که در حال حاضر در آن هستید پیمایش می‌کند، سپس به خانه می‌رود. نیازی به گفتن نیست، وقتی به برنامه مذکور برمی‌گردید، به لطف پیمایشی که هم‌اکنون توضیح دادیم، «در بالای صفحه» قرار نخواهید داشت.

این ممکن است اصلا برای شما آزاردهنده نباشد، اما نباید اتفاق بیفتد. تئوری تایید نشده ما، بر اساس اینکه چگونه دستگاه‌های پرچم‌دار دیگر این ویژگی را ندارند، این است که در گوشی‌های سامسونگ که در رده عملکردی استعداد چندانی ندارند، صرفاً برای تفسیر ژست قدرت پردازش زیادی لازم است و این اتفاق می‌افتد. مایه تاسف است، و اگر درست باشد، به این معنی است که One UI حرکات حرکتی را متفاوت از هر پوسته دیگری پردازش می کند، زیرا ما هرگز، هرگز این مشکل را در هیچ گوشی هوشمندی که سامسونگ نیست، نداشته ایم. امیدواریم این شرکت به زودی این مشکل را برطرف کند، زیرا حداقل می‌توان گفت این یک تجربه کاربری عالی نیست.

دوربین

A54 دارای سه دوربین عقب است که یکی از آنها یک دوربین ماکرو است که طبق معمول برای بررسی طولانی مدت خود نادیده می گیریم. گفته شد، اگر نمونه هایی از آن را می خواهید، بررسی معمولی ما با خوشحالی آنها را برای شما فراهم می کند. کافی است بگوییم، اصلاً شگفت زده نخواهید شد.

دو مورد دیگر در واقع دوربین های مفیدی هستند، بنابراین بیایید به آنچه می توانند دست یابند بپردازیم. سنسور اصلی در اینجا یک سنسور جدید 50 مگاپیکسلی است که پیکسل را به 12.5 مگاپیکسل می رساند در حالی که فوق عریض آن 12 مگاپیکسل است. حتی قبل از اینکه نمونه‌هایی را ببینیم، آیا می‌توانیم بگوییم که چقدر خوشحالیم که با این قیمت یک دوربین 12 مگاپیکسلی و نه 8 مگاپیکسلی فوق عریض را می‌بینیم؟

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

دوربین اصلی در طول روز عکس های خوبی با جزئیات عالی، کنتراست بالا، محدوده دینامیکی وسیع و تراز سفیدی دقیق می گیرد. البته رنگ ها سامسونگی هستند اما خوشبختانه نه آنقدر که کارتونی به نظر برسند. و همان مضمون مهار با شارپ کردن ادامه می یابد – بله، وجود دارد، اما حداقل از نظر ما زیاد نیست. تصاویر دارای ظاهری از سامسونگ هستند که به نظر می رسد بسیاری از مردم آن را دوست دارند، بنابراین فعلاً همه چیز خوب است.

نمونه های روز از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/40s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 40، 1/376s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 40، 1/111s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های روز از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 40، 1/253s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 40، 1/262s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 40، 1/121s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های روز از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 40، 1/109s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/100s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 40، 1/100s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های روز از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 50، 1/100s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 40، 1/123s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 40، 1/100s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های روز از دوربین اصلی

با حرکت به سمت فوق عریض، تطبیق رنگ با سنسور اصلی عالی نیست، اما بهتر از آن چیزی است که اکثر رقبای A54 می توانند انجام دهند. کیفیت تصویر به طور کلی قطعاً بهتر از آن چیزی است که از آن فوق عریض 8 مگاپیکسلی در همه جا بدست می آورید، اما همچنان یک پله پایین تر از آنچه دوربین اصلی تولید می کند. اگر این عکس‌ها را با عکس‌های 1x، و به‌ویژه با عکس‌های 2x مقایسه کنید، یک نرمی کلی وجود دارد – که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. آنها همچنین همیشه تیره‌تر یا کمتر از تصاویر 1x یا 2x هستند.

نمونه های روز از فوق عریض - f/2.2، ISO 100، 1/50s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از فوق عریض - f/2.2، ISO 40، 1/325s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از فوق عریض - f/2.2، ISO 40، 1/100s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های روز از فوق عریض - f/2.2، ISO 40، 1/133s - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از فوق عریض - f/2.2، ISO 40، 1/161s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از فوق عریض - f/2.2، ISO 40، 1/100s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های روز از فوق عریض - f/2.2، ISO 64، 1/100s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از فوق عریض - f/2.2، ISO 50، 1/100s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از فوق عریض - f/2.2، ISO 64، 1/100s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های روز از فوق عریض - f/2.2، ISO 64، 1/100s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از فوق عریض - f/2.2، ISO 64، 1/100s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های روز از فوق عریض - f/2.2، ISO 64، 1/50s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های روز از ultrawide

اگرچه دوربین زوم اختصاصی وجود ندارد، اما یک گزینه 2x در منظره یاب وجود دارد و البته ما آن را امتحان کردیم. این به شما برش مرکزی از تصاویر 50 مگاپیکسلی با وضوح کامل ثبت شده توسط دوربین اصلی را می دهد. بنابراین کیفیت یک پله پایین‌تر از عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی ذخیره‌شده است که در حالت خودکار 1x دریافت می‌کنید، اما هنوز کاملاً قابل استفاده است، اگرچه گاهی اوقات تفاوت‌های رنگی جزئی وجود دارد که کمی عجیب است زیرا ما در مورد همان سنسور صحبت می‌کنیم. همچنین، بسیاری از اوقات تصاویر 2x واضح تر از 1x خواهند بود، تا جایی که برخی از شما حتی ممکن است آنها را بیش از حد تیز بنامید.

نمونه‌های زوم در روز - f/1.8، ISO 125، 1/50s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم در روز - f/1.8، ISO 40، 1/129s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم در روز - f/1.8، ISO 80، 1/50s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های زوم در روز - f/1.8، ISO 40، 1/124s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم در روز - f/1.8، ISO 40، 1/177s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم در روز - f/1.8، ISO 40، 1/163s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های زوم در روز - f/1.8، ISO 50، 1/100s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم در روز - f/1.8، ISO 64، 1/50s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم در روز - f/1.8، ISO 40، 1/50s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های زوم در روز - f/1.8، ISO 40، 1/184s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم در روز - f/1.8، ISO 64، 1/50s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم در روز - f/1.8، ISO 40، 1/100s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های زوم در روز

جالب اینجاست که A54 مانند اکثر گوشی‌های امروزی، هیچ تنظیم دستی برای حالت شب خودکار ندارد. یک حالت شب خودکار وجود دارد، به طور پیش فرض روشن است و نمی توانید آن را برای همیشه خاموش کنید – درست زمانی که نماد هلال در منظره یاب ظاهر می شود. جالب است که حالت Auto Night بسیار کمتر از بسیاری از دستگاه‌های دیگر ظاهر می‌شود – به نظر می‌رسد آستانه نور محیط در اینجا پایین‌تر تنظیم شده است.

عکس‌های حالت خودکار که می‌توانید در اینجا ببینید، همگی تا حد امکان «خودکار» بودند – وقتی نماد هلال ظاهر شد، حالت شب خودکار را غیرفعال نکردیم. عکس‌های به‌دست‌آمده خوب هستند، با دامنه دینامیکی گسترده و سطوح جزئیات عالی. تراز سفیدی معمولاً روی نقطه است، اما گاهی اوقات از دست می‌رود، در غیر این صورت اینها بسیار قابل استفاده هستند، در حالی که البته به کیفیتی که این روزها دستگاه‌های برتر تولید می‌کنند، نزدیک نیستند.

نمونه‌های شبانه از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 1600، 1/8s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های شبانه از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 1000، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های شبانه از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 1600، 1/10s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های شبانه از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 1250، 1/13s - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های شبانه از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 640، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های شبانه از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 1250، 1/14s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های شبانه از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 1000، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های شبانه از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 400، 1/20s - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های شبانه از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 2000، 1/7s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های شبانه از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 320، 1/25s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های شبانه از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 250، 1/25s - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های شبانه از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 800، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های شبانه از دوربین اصلی

در حالت شب دستی، تفاوت‌ها معمولاً جزئی هستند، به خصوص اگر عکس‌برداری خودکار را با حالت شب خودکار که با همان عکس در حالت شب دستی درگیر شده است مقایسه کنیم. در چنین سناریویی، به احتمال زیاد برای مشاهده هرگونه تغییر با مشکل مواجه خواهید شد. و با این حال، هنوز برخی از آنها وجود دارد – معمولاً برجسته ها بهتر هستند. همچنین، به نظر می رسد که وضوح بسیار کمی افزایش یافته است. هنگامی که حالت شب خودکار درگیر نمی شد، تفاوت ها کمی بیشتر است، اما هنوز در شب و روز نیست (ببخشید جناس).

نمونه‌های حالت شب از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 1600، 1/8s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 800، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 1600، 1/10s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های حالت شب از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 1250، 1/13s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 640، 1/25s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 1250، 1/14s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های حالت شب از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 1000، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 500، 1/25s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 2000، 1/7s - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های حالت شب از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 400، 1/33s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 400، 1/33s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از دوربین اصلی - f/1.8، ISO 800، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های حالت شب از دوربین اصلی

ما معمولاً دوست داریم پیشنهاد کنیم که بهترین حالت برای عکاسی در شب برای اکثر افراد کدام حالت است، اما در این مورد بسیار سخت است. در پایان، به نظر می رسد حالت خودکار برای اکثر تنظیمات به اندازه کافی خوب است، ما فقط آرزو می کنیم که حالت خودکار شب در آستانه نور محیطی بالاتری نسبت به حالت فعلی فعال شود. همانطور که هست، وقتی اینطور نیست، هنوز صحنه هایی وجود دارد که حالت شب دستی همه چیز را بهبود می بخشد، حتی اگر اندکی باشد.

فراواید در شب مبارزه می کند. کمتر از اکثر 8 مگاپیکسل فوق عریض موجود در فضای میان رده، اما هنوز هم برای دوربین اصلی قابل مقایسه نیست. رنگ‌ها پاک می‌شوند، دامنه دینامیکی نیز کاهش می‌یابد، و سطوح جزئیات چیزی جز عالی هستند. همچنین هیچ پردازشی در حالت شب خودکار برای این مورد وجود ندارد.

نمونه های شبانه از فوق عریض - f/2.2، ISO 1600، 1/7s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های شبانه از فوق عریض - f/2.2، ISO 800، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های شبانه از فوق عریض - f/2.2، ISO 640، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های شبانه از فوق عریض - f/2.2، ISO 1250، 1/7s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های شبانه از فوق عریض - f/2.2، ISO 1000، 1/7s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های شبانه از فوق عریض - f/2.2، ISO 800، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های شبانه از فوق عریض - f/2.2، ISO 800، 1/7s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های شبانه از فوق عریض - f/2.2، ISO 500، 1/8s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های شبانه از فوق عریض - f/2.2، ISO 800، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های شبانه از فوق عریض - f/2.2، ISO 500، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های شبانه از فوق عریض - f/2.2، ISO 500، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه های شبانه از فوق عریض - f/2.2، ISO 500، 1/10s - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
نمونه های شبانه از ultrawide

بنابراین استفاده از حالت شب دستی تقریباً در شرایط کم نور یک امر ضروری است، حتی اگر با ضربات ضربه به شوت چند ثانیه جریمه شود. حالت شب سایه ها و ظاهر کلی را روشن می کند، اما کیفیت هنوز شگفت انگیز نیست. اگر مجبور هستید، می توانید از برخی از این موارد استفاده کنید.

نمونه‌های حالت شب از حالت فوق‌العاده - f/2.2، ISO 1600، 1/4s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از حالت فوق عریض - f/2.2، ISO 640، 1/9s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از حالت فوق عریض - f/2.2، ISO 1250، 1/4s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های حالت شب از حالت فوق عریض - f/2.2، ISO 1000، 1/4s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از حالت فوق عریض - f/2.2، ISO 800، 1/13s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از حالت فوق عریض - f/2.2، ISO 640، 1/4s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های حالت شب از حالت فوق عریض - f/2.2، ISO 640، 1/8s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از حالت فوق عریض - f/2.2، ISO 640، 1/13s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از حالت فوق‌العاده - f/2.2، ISO 1600، 1/4s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های حالت شب از حالت فوق‌العاده - f/2.2، ISO 1600، 1/4s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از حالت فوق عریض - f/2.2، ISO 640، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های حالت شب از حالت فوق عریض - f/2.2، ISO 400، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های حالت شب از ultrawide

عکس‌ های 2 برابری در شب بسیار خوب هستند، با سطوح جزئیات مناسب. آنها در کل کمی بدتر هستند و قطعاً کمی تیزتر از آنچه در 1x دریافت می کنید، اما هنوز اکثرا قابل استفاده هستند.

نمونه‌های زوم شبانه - f/1.8، ISO 1600، 1/10s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم در شب - f/1.8، ISO 800، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم شبانه - f/1.8، ISO 1600، 1/10s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های زوم شبانه - f/1.8، ISO 1250، 1/17s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم شبانه - f/1.8، ISO 500، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم شبانه - f/1.8، ISO 1250، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های زوم در شب - f/1.8، ISO 800، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم شبانه - f/1.8، ISO 400، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم شبانه - f/1.8، ISO 1600، 1/10s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های زوم شبانه - f/1.8، ISO 200، 1/50s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم شبانه - f/1.8، ISO 250، 1/33s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم شبانه - f/1.8، ISO 1000، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های زوم شبانه

حالت شب همه چیز را حتی بیشتر واضح می کند، که ممکن است آن را به حالت شب خودکار ترجیح دهید، در غیر این صورت عکس ها را تا حدی بهبود می بخشد اما نه چندان. همچنین بسته به صحنه و سطح دقیق نور محیط، گاهی اوقات به سمت قلمرو نقاشی آبرنگ متمایل است.

نمونه‌های زوم حالت شب - f/1.8، ISO 1600، 1/10s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم حالت شب - f/1.8، ISO 640، 1/25s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم حالت شب - f/1.8، ISO 1600، 1/10s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های زوم حالت شب - f/1.8، ISO 1250، 1/17s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم حالت شب - f/1.8، ISO 640، 1/25s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم حالت شب - f/1.8، ISO 1250، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های زوم حالت شب - f/1.8، ISO 800، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم حالت شب - f/1.8، ISO 500، 1/25s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم حالت شب - f/1.8، ISO 1600، 1/10s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه‌های زوم حالت شب - f/1.8، ISO 200، 1/50s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم حالت شب - f/1.8، ISO 250، 1/33s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 نمونه‌های زوم حالت شب - f/1.8، ISO 1250، 1/20s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
نمونه های زوم حالت شب

سلفی ها طبق معمول سامسونگ در دو نسخه عرضه می شوند. می‌توانید عکس‌های 12 مگاپیکسلی را از حالت عریض‌تر بگیرید یا اگر حالت برش را برای نزدیک‌تر نشان دادن انتخاب کنید، 8 مگاپیکسل بگیرید. عکس‌های عریض‌تر، با سطوح جزئیات خوب، رنگ‌های دقیق و محدوده دینامیکی بسیار خوب، عالی هستند. با این حال، جالب است که رنگ‌ها کمی کمتر از آن چیزی هستند که ما از یک سامسونگ انتظار می‌رفتیم – علامت تجاری «پاپ» که با دوربین‌های پشتی به دست می‌آورید آنقدرها هم شدید نیست.

گزینه برش همیشه تصاویری با کیفیت کمی پایین‌تر به همراه دارد، پس این را در نظر داشته باشید. سلفی های حالت پرتره خوب ظاهر می شوند، اما واقعاً چیزی برای نوشتن در خانه نیست. با مشاهده از دور، جداسازی سوژه به اندازه کافی شایستگی به نظر می رسد، اما وقتی کمی نزدیکتر نگاه کنید، خواهید دید که دائماً موهای سرگردان و موارد مشابه را از دست می دهد. همچنین، کل ظاهر اینها بیش از حد مصنوعی است، به دلیل عدم توصیف بهتر – این بوکه خیلی طبیعی نیست، درست است؟

سلفی در روز - f/2.2، ISO 100، 1/100s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 سلفی در روز - f/2.2، ISO 50، 1/50s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54 سلفی در روز - f/2.2، ISO 50، 1/50s - بررسی بلندمدت Samsung Galaxy A54
سلفی های روز

در شب، برای گرفتن چند سلفی قابل استفاده باید نور محیطی زیادی در اطراف داشته باشید و البته از عملکرد فلاش صفحه نیز استفاده کنید. اگر چنین است، 9 بار از 10 عکس قابل استفاده خواهید داشت. هر چه نور محیط کمتر باشد، سنسور بیشتر با مشکل مواجه خواهد شد، پس این را در نظر داشته باشید.

سلفی های شبانه - f/2.2، ISO 2000، 1/13s - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 سلفی های شبانه - f/2.2، ISO 2000، 1/13s - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54 سلفی های شبانه - f/2.2، ISO 2000، 1/13s - بررسی بلند مدت Samsung Galaxy A54
سلفی های شبانه

به طور کلی، A54 دارای یک دوربین اصلی بسیار ماهر است که در طول روز نتایج عالی و در شب نتایج خوبی ایجاد می کند. فوق عریض یک لمس بالاتر از سنسورهای 8 مگاپیکسلی است که بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته اند که ما هنوز هم می توانیم در برخی از رقبا حتی با این قیمت قیمت پیدا کنیم. در طول روز تصاویر خوبی را مدیریت می‌کند، اما در شب مشکل دارد، مانند بسیاری از تصاویر فوق عریض، به استثنای مواردی که در گوشی‌های واقعاً سطح بالا وجود دارد. عکس‌های با زوم 2 برابری در طول روز به‌طور شگفت‌انگیزی خوب هستند و عموماً در شب قابل استفاده هستند، در حالی که سلفی‌ها در طول روز بسیار خوب هستند و اگر خیلی کم نباشند، در نور کم مناسب هستند .

خلاصه مطلب

با توجه به قیمت، گلکسی A54 صفحه نمایش عالی و دوربین های عالی دارد. عمر باتری، در کتاب ما، به هر قیمتی فوق‌العاده است . و همین امر در مورد پشتیبانی نرم‌افزاری نیز صدق می‌کند: به‌روزرسانی‌های ماهانه هر ماه همان طور که باید ارائه می‌شوند، و به‌روزرسانی‌های بزرگ اندروید خیلی سریع به محض اینکه سامسونگ به آن‌ها دست پیدا می‌کند، منتشر می‌شود، که معمولاً بیش از دو ماه از انتشار نسخه جدید Google طول نمی‌کشد.

اینها نقاط اوج هستند. با توجه به اینکه این یک میان رده است، چیزهای زیادی وجود دارد که شاید قابل درک باشد، فقط متوسط ​​هستند: ما در مورد هندلینگ برای کسانی صحبت می کنیم که دست های بزرگی ندارند (و اگر دست های کوچکی دارید احتمالاً می خواهید کاملاً دور باشید)، حسگر اثر انگشت، بلندگوها و موتور لرزش.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

یک UI خود یک مقدار شناخته شده در این مرحله است که بسته به دیدگاه شخصی شما می تواند مثبت یا منفی باشد. از یک طرف، شروع استفاده از این گوشی در زمانی که از یک سامسونگ دیگر می آید، فوق العاده آسان است. از طرف دیگر، هر نسخه جدید One UI افزایشی است و مدتی است که تغییرات بزرگی ارائه نشده است.

با این حال، هیچ اشکالی وجود ندارد – مگر اینکه هنگام انجام ژست go home رفتارهای عجیب و غریب را حساب کنید، که تقریباً همیشه منجر به کمی پیمایش در داخل برنامه ای که در آن بودید قبل از اینکه واقعاً به صفحه اصلی خود منتقل شوید، می شود. اما این ممکن است چیزی باشد که ما را بیشتر از شما آزار می دهد.

ویژگی‌های خاص پوست که در حال حاضر به خوبی شناخته شده‌اند، هنوز وجود دارند: دو فروشگاه برنامه و دو تا از بسیاری از برنامه‌های داخلی، یکی از Google، یکی از سامسونگ، دریافت می‌کنید. این شرکت کره‌ای همچنان به شدت می‌خواهد بازی اکوسیستم را انجام دهد، و اگر به آن علاقه دارید، پس از آن لذت خواهید برد. ما شاهد تکرارهای بیهوده زیادی هستیم، اما با توجه به ارزش آن، صرفاً نادیده گرفتن برنامه های سامسونگ و تنها تکیه بر برنامه های گوگل، بسیار آسان است.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

نقطه ضعف اصلی A54 مربوط به عملکرد و به خصوص نرمی آن است. از نظر قبلی نسبتاً فاقد آن است، که احتمالاً می‌توانیم آن را پاس کنیم، زیرا سعی نمی‌کند یک پرچمدار باشد، اما میزان لکنت‌های کوچک و تأخیر در طول استفاده ما از آن به هیچ وجه باعث ایجاد یک گوشی روان نمی‌شود. در واقع، این کم‌نقص‌ترین تلفنی است که در دو سال اخیر مورد بررسی بلندمدت قرار گرفته‌ایم. و بله، A54 ارزانتر از هر دستگاه قفسه بالایی است، اما Poco F5 که از نظر نرمی دایره های دور آن را می چرخاند نیز همینطور است.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، پوکو نیز نقاط منفی خود را دارد: موتور ویبره و دوربین‌ها بدتر هستند، حتی اگر خیلی زیاد نباشند، اما تفاوت کاملاً آشکار است. علاوه بر این، اشکالاتی وجود دارد که برای ماه‌ها رفع نمی‌شوند و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که می‌آیند کمتر و بیشتر از هم فاصله دارند. پوکو نکات مثبت دیگری نیز دارد، مانند حسگر اثرانگشت بسیار بهتر، و این واقعیت که از نمای جلو گران‌تر به نظر می‌رسد – متأسفانه، A54 این توهم را فقط از عقب بیرون می‌کشد. وقتی آن را برگردانید، در واقع به دلیل ضخامت بیش از حد قاب‌ها، ارزان‌تر از قیمت آن به نظر می‌رسد.

ما این مقایسه‌ها را انجام می‌دهیم زیرا این دو گوشی در حال حاضر از نظر قیمت بسیار نزدیک هستند، اما نمی‌توانیم بگوییم که کدام یک به خودی خود بهترین است – اگر پشتیبانی نرم‌افزار، صفحه نمایش، عمر باتری و دوربین بهتری می‌خواهید. و می‌تواند با حسگر اثرانگشت متوسط، موتور لرزش و به طور کلی عدم صافی زندگی کند، A54 باید انتخاب شما باشد. برعکس، اگر عملکرد و به خصوص نرمی در درجه اول اهمیت هستند، و به مصالحه های کوچک در دوربین، عمر باتری و پشتیبانی نرم افزار اهمیت نمی دهید، احتمالاً باید به سراغ Poco F5 بروید.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

گلکسی A54 گوشی بدی نیست ، گوشی خوبی است که اگر سامسونگ توجه بیشتری به رقابت با دستگاه‌های با قیمت مشابه از برندهای دیگر می‌کرد، می‌توانست خیلی بهتر باشد. به نظر می‌رسد که شرکت احساس می‌کند با خط A5x هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، که مردم بدون توجه به هر اتفاقی اینها را می‌خرند، بنابراین از آنجایی که این مورد است چرا اینجا و آنجا سود را به حداکثر نمی‌رسانیم، درست است؟

به نظر می رسد که این موضوع اخیراً برای سامسونگ کاملاً یک موضوع بوده است، زیرا می توان گفت که در مسیر مشابهی با تاشوهای خود قرار گرفته است. و تا زمانی کار می کند که هیچ جایگزین واضح و بهتری وجود نداشته باشد که در سطح بین المللی موجود باشد. اما گاهی اوقات چنین جایگزین‌هایی ظاهر می‌شوند، مانند OnePlus Open در سال جاری، و سپس به سرعت مشخص می‌شود که سامسونگ چقدر روی موفقیت‌های خود تکیه کرده است.

بررسی بلند مدت سامسونگ گلکسی A54

این همان داستان در این نقطه خاص از میان رده است. خط A5x برای اکثر مردم به نظر می رسد بهترین گزینه برای شما باشد، و ممکن است بسیار خوب باشد، اما فقط در صورتی که به فهرست سامسونگ نگاه کنید. لحظه‌ای که با گوشی‌های برندهای دیگر مقایسه می‌کنید، به نقطه‌ای می‌رسید که برای توجیه منطقی چنین خریدی، واقعاً باید به پشتیبانی نرم‌افزار و صفحه نمایش و عمر باتری بسیار بهتر اهمیت دهید. البته، شما می‌توانید فقط بازی ژست گرفتن را نیز انجام دهید، و چیزی را بخواهید که از دور شبیه یک سامسونگ رده بالا باشد، و بعد همه چیز خوب است، A54 ارائه می‌کند.

اما در همه زمینه‌هایی که باید ارائه نمی‌کند ، و این یک فرصت بزرگ از دست رفته در کتاب ما است. برخلاف بسیاری از افراد، ما چیزی علیه چیپست های اگزینوس نداریم، اما این چیپست به سادگی برای دستگاهی با این قیمت، در سال 2023 مناسب نیست. و این تعجب بزرگی نیست، از زمانی که A54 معرفی شد آشکار بود که این مورد خواهد بود، اما سامسونگ همچنان راه خود را ادامه داد.

بیایید آن را اینگونه بیان کنیم: با یک چیپست بهتر (مثلاً Snapdragon 7+ Gen 2) و یک حسگر اثرانگشت بهتر (حتی اگر در کنار آن نصب شده باشد)، این به راحتی می تواند یک “فقط برو و آن را بخر، فکر نکن” در مورد آن دو بار” توصیه با این قیمت. همانطور که هست، ما قطعاً به شما پیشنهاد می‌کنیم که زیاد در مورد آن فکر کنید و با توجه به نیازها و اولویت‌های خاص خود، جوانب مثبت و منفی را که در این بررسی بلندمدت برای شما بیان کرده‌ایم با دقت بسنجید.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید