قصد خرید پلی استیشن 5 را دارید ؟ آیا پلی استیشن 5 ارزش خرید دارد؟

خرید پلی استیشن 5

آیا قصد خرید پلی استیشن 5 دارید؟ آیا ps5 با قیمت بالا ، هنوز هم ارزش خرید دارد؟ آیا باید پلی استیشن 5 بخریم یا همان ps4 را نگه داریم ؟خرید پلی استیشن 5 درست در زمان عرضه یا حتی کمی بعد از آن بسیار وسوسه انگیز است. اینکه یکی از اولین کسانی هستید که پلی استیشن 5 می خرید هم هیجان انگیز است. اما قبل از اینکه بیرون بروید و چند میلیون تومان برای PS5 خرج کنید ، باید از خود بپرسید که آیا اصلا خرید پلی استیشن 5 خوب است یا نه؟

  • آیا ps5 بخریم یا نه ؟
  • آیا ps5 با قیمت بالا ، هنوز هم ارزش خرید دارد؟
  • آیا باید پلی استیشن 5 بخریم یا همان ps4 را نگه داریم ؟

خرید پلی استیشن 5 / آیا پلی استیشن 5 ارزش خرید دارد؟

آیا پلی استیشن 5 بخریم

آیا پول خرید پلی استیشن 5 را دارید؟

قبل از خرید هر چیزی ، ابتدا باید قیمت را نیز در نظر بگیرید. PS5 در دو مدل موجود است: نسخه استاندارد با درایو دیسک 500 دلار یا مدل فقط دیجیتال با قیمت 400 دلار. هیچکدام به اندازه کافی ارزان نیستند که بتوان آن را به راحتی خرید.

حتی اگر توانایی خرید خود کنسول را نیز دارید ، هزینه های اضافی مرتبط با آپدیت آن را فراموش نکنید. PS5 همراه با یک نسخه آزمایشی بسته به نام Astro’s Playroom عرضه می شود، اما این بسته به مدت طولانی شما را سرگرم نمی کند. همانطور که می دانیم هزینه بازی های نسل بعدی تا 70 دلار است ، خرید چند عنوان برای PS5 جدید هزینه اولیه را بسیار افزایش می دهد.

بازی ها نیز تنها هزینه اضافی نیستند. ممکن است بخواهید هدفون خود را ارتقا دهید ، دومین کنترلر DualSense را برای چند نفره خریداری کنید (70 دلار) یا یک پایه شارژ برای این کنترل کننده ها تهیه کنید. شما باید بودجه خود را برای سیستم نیز در نظر بگیرید.

بسته به موارد اضافی که می خواهید همراه به پلی استیشن 5 خریداری کنید ، قیمت اولیه 500 دلار می تواند به راحتی تا 600 دلار یا بیشتر برسد. برای کمک به جبران این هزینه ، ممکن است فروش  PlayStation 4 خود را در نظر بگیرید و پول نقد باقی مانده را برای خرید PlayStation 5 هزینه کنید. برای کمک به این موضوع ، بسیاری از سایت های تجاری مثل دیجی کالا یک دوره فروش ویژه می گذارند که با عرضه پلی استیشن 5 می توانید آن را با قیمت پایین تر تهیه نمایید.

آیا همه بازی های پلی استیشن 4 را بازی کرده اید؟

آیا پلی استیشن 5 بخریم

PS4 تعداد زیادی بازی عالی دارد. اگر سیستم شما خیلی وقت است که کار می کند ، این احتمال وجود دارد که فرصتی برای اجرا همه بازی ها تا به اینجا نداشته باشید بنابراین ، در صورت داشتن بازی های باز نشده PS4 ، هنوز هم بهتر است به جای پلی استیشن 5 ، همان پلی استیشن 4 را داشته باشید.

هنگام خرید پلی استیشن 5 ، ممکن است مجبور شوید پلی استیشن 4 خود را به صورت کار کرده یا دست دوم بفروشید. نکته قابل ذکر دیگر این است که پلی استیشن 5 به راحتی بازی های پلی استیشن 4 را پشتیبانی نمی کند.

همچنین شما می توانید مطالب آیا پلی استیشن 4 بخریم یا ایکس باکس وان یا بهترین کنسول بازی 2022 را نیز از این بخش مطالعه نمایید.

داشتن تعداد زیادی بازی PS4 برای انجام این بدان معناست که شما می توانید ماه ها یا حتی سال ها از بازی های عالی لذت ببرید قبل از اینکه سیستم خود را به PS5 ارتقا دهید. بازی های قدیمی حتی با وجود کنسول جدید کاملاً قابل بازی هستند. به علاوه ، هرچه عناوین PS4 از عمرشان می گذرد ، می توانید آنها را با تخفیف نسبت به بازی های کاملاً جدید پلی استیشن 5 خریداری کنید.

سازگاری بازی های PS4 با PS5

یکی دیگر از عواملی که باید بخاطر داشته باشید این است که پلی استیشن 5 تقریباً با همه بازی های پلی استیشن 4 سازگار است. صفحه Sony در PS5 سازگاری معکوس تأیید می کند که همه بازی ها ، به جز تعداد انگشت شماری ، هم روی دیسک و هم به صورت دیجیتالی کار خواهند کرد. همچنین بیان می کند که شما می توانید از کنترل کننده های PS4 برای انجام بازی های PS4 در PS5 استفاده کنید و هارد دیسک های اکسترنال PS4 روی PS5 کار می کنند.

همچنین توجه داشته باشید که بازیهای بسیار خوبی در PS4 ، PS3 و PS2 در PlayStation Now وجود دارد. PS Now در پلی استیشن 5 در دسترس خواهد بود و همچنین در رایانه های شخصی نیز قابل پخش است ، بنابراین اگر می خواهید عناوین قبلی را که از دست داده اید جبران کنید ، می توانید در آن سرویس مشترک شوید. دارندگان پلی استیشن پلاس همچنین با ارائه برخی از عناوین برتر PS4 بدون پرداخت هزینه اضافی ، به مجموعه پلی استیشن پلاس دسترسی خواهند داشت.

بنابراین اگر فقط چند بازی پلی استیشن 4 دارید که می خواهید انجام دهید ، تغییر PS4 به PS5 می تواند حرکت خوبی باشد.

آیا بازی های جدید برای پلی استیشن 4 هم عرضه می شوند؟

از لحاظ تاریخی ، نسل های بعدی پلی استیشن از نظر قدرت پردازشی تفاوت های چندان زیادی نداشتند. معمولاً یک یا دو بازی برجسته وجود دارد که در کنار عناوین سازنده جدید با عناوین ورزشی سالانه ، فقط قابل بازی روی دستگاه جدید است و خب اکثر بازی های جدید را نیز می توان روی دستگاه قدیمی تر اجرا کرد.

این بدان معناست که حتی با نخریدن پلی استیشن 5 نیز چیز زیادی از دست نمی دهید. یکی از بازی های برجسته بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales است که با کنسول جدید وارد می شود. با این حال ، این بازی برای PS4 نیز قابل اجرا است ، بنابراین می توانید آن را بر روی سخت افزار فعلی بازی کنید.

نگاهی به لیست بازی های PS5 ویکی پدیا بیندازید (مرتب سازی بر اساس تاریخ انتشار را برگزینید تا ببینید کدام بازی ها جدیدا در حال عرضه هستند). اگر هر یک از آنها واقعاً شما را به وجد می آورد و منحصر به فرد PS5 است ، ممکن است این کنسول ارزش خرید را داشته باشد. اما در غیر این صورت ، بازی های جدید زیادی در طی ماه ها و سال های بعدی منتشر خواهند شد که بسیار بهتر هستند.

اگر بیشتر صبر کنید می توانید با قیمت پایینتری پلی استیشن 5 بخرید

اگر در ابتدای عرضه کنسول بخواهید آن را خریداری کنید باید حداکثر هزینه را پرداخت کنید تا یک کنسول بدون اضافات و بازی های زیاد دریافت کنید. اگر هنگام راه اندازی هرگونه مشکل سخت افزاری یا اشکالی وجود دارد هم باید صبر کنید تا بتوانید آن را بیابید یا حتی آموزش های متفاوت در مورد این گونه نقص های پلی استیشن 5 را در یوتیوب پیدا کنید.

در این مرحله ، پایین آمدن قیمت ، بازبینی جزئی که باعث بهینه شدن کنسول و رفع مشکلات مربوط به نسخه اصلی می شود ، و بسته های نرم افزاری ارائه شده از بهترین بازی های معمول ، گزینه هایی است که اگر صبر کنید و بعد از چند مدت پلی استیشن 5 بخرید ، آن ها را خواهید داشت. بنابراین اگر صبر کنید ، می توانید کنسول با هزینه کمتر که تعداد زیادی بازی برای انتخاب دارد را خریداری کنید

چند سال انتظار برای خرید پلی استیشن 5 سخت خواهد بود ، زیرا تمام بازی های جدیدی را که نمی توانید بازی کنید باید از پروفایل یوتیوبرها یا گیمرها ببینید. باز هم به این نکته اشاره می کنیم که همه چیز به شما بستگی دارد.

آیا ps5 بخریم یا نه ؟

خرید پلی استیشن 5

در کشور ما قیمت ها مخصوصا در سال 99 با افزایش شدید و بسیار زیادی روبرو شد. کنسول پلی استیشن 4 پرو در حال حاضر با قیمتی بین 10 تا 16 میلیون تومان به فروش می رسد ، انتظار نداشته باشید که پلی استیشن 5 از این قیمت کمتر باشد، بنابراین نکته اینجاست که نباید برای خرید کنسول عجله کنید، قیمت ها بسیار زیاد است و احتمالا در آینده نزدیک کمتر خواهد شد.

اگر بودجه کافی را دارید ، وقت دارید و می خواهید همین الان خریداری کنید، تصمیم با شما است، می توانید هزینه ای نزدیک به 17 میلیون تومان بدهید و یک دستگاه پلی استیشن 5 بخرید. در غیر این صورت استفاده از پلی استیشن 4 بهتر خواهد بود. از سوی دیگر همانطور که در بخش راهنمای راه اندازی سیستم گیمینگ نیز گفتیم ، می توانید با هزینه یک پلی استیشن 5 ، سیستم قدرتمند و گیمینگ مناسبی برای خود خریداری کرده و راه اندازی نمایید.

در پایان

این مطلب برای این نیست که از خرید پلی استیشن 5 پشیمان شوید. خرید کنسول در هنگام عرضه آن بسیار سرگرم کننده است و بسیاری از بازی های جذاب اعلام شده به زودی وارد کنسول می شوند. اما قبل از شروع کار ، نکات بالا را در نظر بگیرید تا تصمیم بگیرید که آیا بهتر است بلافاصله یکی از آنها را بخرید یا نه .

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید