مقایسه گوشی گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی نوت 10 پلاس

مقیاسه گوشی گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی نوت 10 پلاس

مقایسه گوشی گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی نوت 10 پلاس یک مقایسه بین دو گوشی قدرتمند سامسونگ از دو سال 2019 و 2020 است. در این مطلب می بینیم که کدام گوشی گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ ارزش خرید بیشتری دارد ، نوت 20 اولترا بخریم یا نوت 10 پلاس؟

از دیدگاه طراحی ، نوت 20 اولترا از نظر طراحی یک تحول درجه یک است. در حالی که نوت 10+ مطمئناً یک وسیله بسیار چشمگیرتر است که دارای شیشه ای براق و گزینه های رنگی استثنایی است ، اما نوت 20 اولترا مطمئناً با داشتن شیشه های براق و رنگ های شیک ، محافظه کارتر و درجه یک است.

هر دو گوشی نوت 10 پلاس و نوت 20 اولترا از نمایشگرهای کمی خمیده ای برخوردار هستند که طراحی بسیار بهتری نسبت به گلکسی اس 9 و اس 10 دارند. از نظر اندازه ، هر دو گوشی تقریباً یکسان هستند. دستگاه جدیدتر بلندتر و سنگین تر است ، اما با توجه به روند “در حال افزایش” فعلی ، کاملاً طبیعی است که نوت 20 اولترا دستگاه بزرگتری باشد. اگر تاکنون نوت 10 پلاس را دیده باشید ، نوت 20 اولترا از نظر عرض و ضخامت تقریباً همان دستگاه است.

نحوه قرار گیری دکمه ها چالش دیگری است که در گلکسی نوت 20 اولترا کاملاً متفاوت است. در حالی که نوت 10 پلاس سامسونگ دکمه پاور و صدا را در سمت چپ گوشی دارد ، اما نوت 20 اولترا این دکمه ها را بهتر در خود جای داده به طوری که همه دکمه ها را می توان در قاب راست گوشی پیدا کرد. همین مورد در مورد S Pen نیز صدق می کند که از سمت راست به سمت چپ تلفن نیز منتقل شده است. از منظر کاملاً ارگونومیک ، نوت 20 اولترا سادگی بیشتری دارد ، اما از نظر طراحی در مقایسه با گلکسی نوت 10 پلاس چیزی کم و کسر ندارد

مقایسه گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی نوت 10 پلاس : صفحه نمایش

مقیاسه گوشی گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی نوت 10 پلاس

نمایشگر Dynamic AMOLED داینامیک امولد از نوت 20 اولترا فقط یک دهم اینچ بزرگتر از آن است که در گوشی 6.8 اینچی نوت 10 پلاس پیدا کرده اید. تفاوت نسبتاً ناچیز است ، و همان فرض کلی در مورد وضوح صفحه نمایش نیز صدق می کند، چرا که کیفیت صفحه ها نیز زیاد تفاوتی ندارد. تولید مثل رنگ عمومی ، روشنایی و زاویه دید در هر دو گوشی بسیار عالی است و اصلاً تعجب آور نیست چرا که ما در اینجا در مورد پرچمداران سامسونگ صحبت می کنیم.

یکی از ویژگی های جدید که باعث ایجاد اختلاف می شود ، نمایشگر با نرخ تجدید زیاد در صفحه نمایش جدید گلکسی نوت 20 اولترا است. در 120Hz ، به طرز محسوسی نرم تر از گلکسی نوت 10 پلاس 60Hz است. لازم به ذکر است که در حالی که تجربه کلی در نوت 20 اولترا بسیار بهتر است ، اما قیمت آن بیشتر خواهد بود.

مشخصات فنی و سخت افزاری

در ایالات متحده ، گلکسی نوت 20 اولترا از جدیدترین و بزرگترین چیپست کوالکام یعنی اسنپدراگون 865 پلاس بهره می برد که عملکردی بیش از عملکرد عالی را به همراه دارد.  البته با گلکسی نوت 10 پلاس نیز کمبودی را نخواهید داشت، اما لازم به ذکر است که این گوشی با نسخه قدیمی تر اسنپدراگون 855 پلاس عرضه شده است . در هر دو دستگاه 12 گیگابایت رم وجود دارد که آنها را بیش از چند وظیفه کافی می داند که این یکی از نقاط قوت سری Galaxy نوت است. نوت 20 اولترا با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی بومی شروع می شود ، در حالی که نوت 10 پلاس با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه شده بود.

با این حال ، نسخه های بین المللی هر دو گوشی از تراشه های سامسونگ اگزینوس بهره می برند : نوت 20 اولترا دارای اگزینوس 990 است ، در حالی که نوت 10 پلاس از اگزینوس 9825 بهره می برد

باتری

در مقایسه گوشی گلکسی نوت 20 اولترا و نوت 10 پلاس ، گوشی نوت 20 اولترا از گوشی 10 پلاس در یک نکته کلیدی دیگر سبقت می گیرد : اندازه باتری. باتری باتری 4،500 میلی آمپر ساعت ، دستگاه جدیدتر این قول را برای عمر باتری بسیار طولانی تر در مقایسه با نوت 10+ که دارای باتری 4،300 میلی آمپر ساعتی است ، ارائه داده. سخت افزار موجود در نوت 20 اولترا جدیدتر و دارای انرژی بیشتری است ، البته لازم به ذکر است که ما به طور جدی با گزینه پیش فرض 60Hz نرخ فعال سازی صحبت می کنیم. اگر نرخ تازه سازی 120 هرتز را روشن کنید ، همه پیش فرض ها برعکس هستند و هیچ تضمینی وجود ندارد که Note 20 Ultra با همان الگوهای استفاده طولانی تر از Note 10+ که قبلا در مورد آن گفته شده بود ، فعال باشد.

قلم S Pen

قلم S Pen در گلکسی نوت 20 اولترا پیشرفت های زیادی پیدا کرده است. برای مثال ، زمان تاخیر تا 9ms کاهش می یابد که تقریباً با اپل پنسل برابری می کند. نوت 10 پلاس  قدیمی دارای تأخیر بسیار بیشتری است که قطعاً قابل توجه است.

یکی دیگر از نقاط قوت در لوازم جانبی گلکسی نوت 20 اولترا حالت بی سیم DeX است که دیگر نیازی به کابل و یا دستگاه های دیگر برای ریختن حالت DeX به دستگاه سازگار نیست. به جای آن می توانید از Miracast استفاده کنید. علاوه بر این در نوت 10+ باید از کابل استفاده کنید.

دوربین

مقیاسه گوشی گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی نوت 10 پلاس

اکنون سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا دارای یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی ، یک دوربین 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی است. بزرگنمایی نوری 5 برابر و بزرگنمایی دیجیتال تا 50 برابر را ارائه می دهد. در مقایسه بین هر دو گوشی ، نوت 10 پلاس با تنظیمات دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی + 12MP 2x + 16MP دوربین فوق العاده گسترده ، به کمک یک سنسور ToF ، ساده تر است. هر دو گوشی از دوربین های جلوی 10 مگاپیکسلی بهره می برند.

نوت 20 اولترا قادر است از فیلمبرداری 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند ، این یک ترفند حرفه ای است که هنوز سود کمی به کاربر می بخشد اما می توانید برای فیلم برداری های حرفه ای ویدیویی یا سینمایی از آن بهره بگیرید.

نوت 20 اولترا بخریم یا نوت 10 پلاس

مقیاسه گوشی گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی نوت 10 پلاس

با قیمت اولیه 1299.99 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی و 1،449،99 دلار برای نسخه 512 گیگابایتی ، نوت 20 اولترا یکی از تلفن های گران قیمت است. در مقایسه ، یک نوت 10 پلاس 256 گیگابایتی جدید با قیمت 1099 دلار می تواند عرضه شود. وقتی هیچکدام از دو گوشی را ندارید ، منطقی تر این است که در مقایسه به دنبال گلکسی نوت 10 پلاس بروید. اما اگر نوت 10 پلاس دارید چطور؟

اگر کاملاً از دستگاه خود رضایت داشته باشید ، احتمالاً چند سال دیگر از نوت 10 پلاس استفاده خواهید کرد. مطمئناً ، نوت 20 اولترا از جهات بیشتری بهتر از نوت 10 پلاس است ، اما این بدان معنا نیست که نوت 10 پلاس گوشی ضعیفی است . از طرف دیگر ، اگر می خواهید به روزرسانی کنید و می توانید بیش از 20 میلیون تومان هزینه کنید ، حتما گلکسی نوت 20 اولترا را بخرید!

منبع: PHONEARENA

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید