بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

در این مقاله قصد داریم تا گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو را مورد بررسی قرار دهیم و مشخصات آنرا از جمله دوربین, طراحی و صفحه نمایش باز گو کنیم.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

بررسی دو دقیقه ای گوشی

به نظر می رسد که گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو نسخه ارتقا یافته گوشی مقرون به صرفه گوشی پوکو ایکس 3 NFC است. درست است؟

گوشی پوکو ایکس 3 پرو پردازشگر بسیار بهتری نسبت به پوکو ایکس 3 NFC در اختیار دارد. این گوشی باید یکی از بهترین گوشی ها برای بازی Fortnite/CoD و Insert Game باشد که با بهترین قیمت می توانید آنرا خریداری کنید.

با این وجود, از برخی جهات گوشی پوکو ایکس 3 NFC بهتر از گوشی پوکو ایکس 3 پرو است و دوربین بهتری را در اختیار دارد, و نه فقط به این علت که پیکسل بیشتری دارد, 64 مگاپیکسل نسبت به 48 مگاپیکسل پوکو ایکس 3 پرو. گوشی پرو تمایل به این دارد تا جزئیات را برجسته کند و کنتراست میان تون ضعیف تر را از بهتر از بهترین گوشی ها در این کلاس نشان دهد.

آیا یک دوربین بد صاف است؟ نه, اما می توانید بهتر از آن را داشته باشید.

تمام اینها بدین معنی است که شما چپیپست عالی اسنپ دراگون 860 شیائومی پوکو ایکس 3 پرو را براحتی دریافت نمی کنید. بلکه توافق هایی در این میان است.

خوشبختانه, این ویژگی ها در دوربین این گوشی پیدا می شوند. صفحه نمایش 120 هرتزی این گوشی عالی است, عمر باتری بالایی دارد و شما این امید را دارید که مشکلات اساسی در عملکرد اندروید وجود نداشته باشد.

قطعا تمایل داشتیم که این گوشی از 5G بهره ببرد. اما این امر صورت نمی پذیرد. شما هم اکنون می توانید گوشی Moto G 5G Plus را با همین قیمت خریداری کنید که همچنین ویژگی 5G را نیز در بر دارد. اما آیا امکان بازی با رفرش ریت مشابه گوشی های گران قیمت سال گذشته برای بسیاری از افراد اهمیت بیشتری دارد. البته که خواهد داشت.

مسلما که گوشی پوکو ایکس 3 NFC گوشی متعادل تری نسبت به گوشی پوکو ایکس 3 پرو است. کیفیت دوربین بسیار بالا است اما در عین حال نمایانگر ارزش بی نظیری است که با سری گوشی های اندروید پوکو دریافت می کنید.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

قیمت و موجود بودن گوشی پوکو ایکس 3 پرو

  • هم اکنون در حال عرضه است
  • قیمت آن از 7 میلیون تومان شروع می شود

شیائومی, گوشی پوکو ایکس 3 پرو را در مارچ 2021 عرضه کرد. این گوشی هم اکنون در حال عرضه است و قیمت آن از 7 میلیون تومان شروع می شود.

این قیمت برای نسخه رم 6 گیگابایت است و برای خرید نسخه بالاتر با رم 8 گیگابایت باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

با توجه به قیمت هایی که مشاهده می کنید, قیمت این گوشی کمی بیشتر از گوشی پوکو ایکس 3 NFC است. با این حال, شرکت شیائومی از اسم “پرو” و چیپست عالی این گوشی بمنظور افزایش قیمت بالای این گوشی استفاده نکرده است.

 

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

طراحی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

  • ساختار پلاستیکی گوشی
  • ابعاد 165.3*76.8*9.4 میلی متری
  • وزن تقریبا زیاد 215 گرمی

گوشی پوکو ایکس 3 پرو بسیار شبیه به پوکو ایکس 3 NFC است و برخی از شماها ممکن است که از این گوشی متنفر شوید.

لوگوی بزرگ پوکو در زیر لایه سطحی پشت گوشی هک شده است. اگر این گوشی را خریداری کنید چاره ای به جز این ندارید که زمانیکه گوشی را به پشت روی میز قرار دهید آنرا تبلیغ کنید.

با این وجود, بدتر از شعار “Dare to Leap” که به پشت گوشی های ریلمی چسبیده است نیست. نام تجاری یک چیز است, اما سخن و شعار الهام بخش در فیسبوک؟ نه ممنون لازم نیست.

قسمت پشتی پوکو ایکس 3 NFC طوری پوشیده شده است که مانند نوارهای دو جداره شیشه مات و براق به نظر می رسد. اگرچه کاملا پلاستیکی است.

شیائومی از قاب شیشه ای پشتی در گوشی پوکو ایکس 2 سال 2020 استفاده کرد, اما گوشی پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ایکس 3 NFC کاملا پلاستیکی هستند. هیچ جلوی شیشه ای در محافظ صفحه نمایش و و بالاترین لایه محافظ دوربین وجود ندارد.

داشتن ساختار پلاستیکی این روزه در میان گوشی های ارزان قیمت رایج است. زمانی ساختار شیشه ای رایج بود, اما هم اکنون رایج نیست.

بقیه قسمت ها بعنوان ویژگی های یک گوشی معمولی در نظر گرفته می شوند. گوشی پوکو ایکس 3 پرو  به جای در اختیار داشتن اسکنر اثر انگشت درون صفحه, دارای اسکنر اثر انگشت جانبی است, اما بسیار هم عالی است. تا جایی که ما بیاد می آوریم در آزمایش های ما تنها یکبار اتفاق افتاد که حسگر عمل نکند و بسیار هم سریع بود.

در این گوشی جک هدفون و اسپیکرهای استریویی با بالاترین صدا وجود دارد و همچنین خروجی های میان رده کافی برای جلوگیری از تیزی صدا وجود دارد. ما ساعت ها با گوشی پوکو ایکس 3 پرو به پادکست گوش کرده ایم و صدای عالی را دریافت کرده ایم.

زمانیکه در حال بازی و یا دیدن فیلم هستید ممکن است که متوجه این موضوع شوید که صدای اسپیکری که در بالای گوشی وجود دارد کمتر از صدای اسپیکری است که در پایین گوشی وجود دارد, اما با این حال خیلی بهتر از اسپیکر مونو و تکی است.

گوشی پوکو ایکس 3 پرو همچنین دارای IR blaster است, نقطه سیاه کوچکی در بالای گوشی. این بعنوان یونیورسال ریموت برای اپلیکیشن Xi Remote استفاده می شود. و اگرچه کتابخانه آن دستورات مربوط به همه تجهیزات ما را ندارد اما ما قصد نداریم تا نسبت به یک ویژگی کم و بیش گران اعتراض کنیم . ما همچنین دستگاه های مبهم را در خانه داریم.

گوشی شیائومی ایکس 3 پرو یک گوشی تقریبا بزرگ است. عرض آن 76.8 میلی متر است. این گوشی بزرگتر از گوشی سامسونگ گلگسی S21 اولترا است و نزدیکترین قیمت را به Moto G Plus 5G دارد.

ما قصد داریم تا یک بار از محافظ سیلیکونی این گوشی استفاده نکنیم به این علت که با محافظ و یا کیس سیلیکونی که بهمراه این گوشی است ممکن است که استفاده از آن برای برخی از افراد مشکل باشد.

با این وجود این گوشی دارای آی پی ریت 67 ضد آب بوده که از آن در برابر پاشیده شدن آب جلوگیری می کند.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس 3 پرو

  • اسکرولینگ روان به علت داشتن رفرش ریت 120 هرتز صفحه نمایش
  • فضای صفحه نمایش 6.67 اینچی 20:9
  • وضوح بالای صفحه نمایش با رزولوشن 1080*2400

در بررسی صفحه نمایش گوشی ایکس 3 پرو باید بگوییم که گوشی پوکو ایکس 3 پرو صفحه نمایش بزرگی را در اختیار دارد.

این گوشی صفحه نمایش 6.67 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080*2400 و رفرش ریت 120 هرتزی را در اختیار دارد. هر سه ویژگی واقعا تاثیر گزار هستند.

صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس 3 پرو به نظر بسیار واضح می آید, رنگ ها در این صفحه نمایش بولد هستند و اندازه نسبتا بزرگ صفحه نمایش این گوشی این احساس را به شما می دهد که این گوشی برای بازی, ویدئو و سایر چیزهایی که می توانید با استفاده از گوشی پوکو ایکس 3 پرو از آن لذت ببرید ساخته شده است.

داشتن رفرش ریت ۱۲۰هرتز در این رنج قیمت بسیار عالی است. و سوییچ کردن بین ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز آپشنی است که نشان می دهد برای اسکرولینگ در منوی اندروید تقویت کننده ای با رفرش ریت بالا وجود دارد.

این گوشی دارای صفحه نمایش LCD است. این صفحه نمایش وضوع تصویر عالیی را در اختیار ندارد اما حتی در اتاق تاریک هم ما متوجه تاریک بودن صفحه نمایش نشدیم. اگر قصد دارید تا صفحه نمایش OLED را در اختیار داشته باشید باید پول بیشتری را هزینه کنید و پیکسل های بیشتر آن باعث می شوند تا شما بهتر بتوانید از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز استفاده کنید.

احتمالا ویژگی دیگری وجود ندارد که منجر به ایجاد مشکل شود. شیائومی دو حالت شدت رنگ را در پوکو ایکس ۳ پرو در اختیار دارد- Standard و Saturated. هر دو از استاندارد قدیمی sRGB قوی تر هستند بنابراین در اینجا حالت رنگی آرامی وجود ندارد. اما این بیشتر از هر چیز دیگر نشانه آن است که ما وقت زیادی را صرف تماشای گوشی می کنیم.

وضوح و روشنایی در این گوشی درجه یک به حساب نمی آید. به نظر می رسد که در روزهای روشن و در فضای باز توربو افزایش یابد اما با این وجود نسبت به وضوح گوشی های پرچمدار خیلی کم است.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

دوربین گوشی پوکو ایکس ۳ پرو

  • با در اختیار داشتن دوربین ۴۸ مگاپیکسلی عملکرد بدتری را نسبت به رقبای خود دارد
  • دوربین فوق غریض ۸ مگاپیکسلی نرم اما در عین حال کاربردی
  • دوربین های ماکرو و عمق ۲ مگاپیکسلی ضعیف

در بحث بررسی دوربین گوشی پوکو ایکس ۳ پرو باید بگوییم که بریدگی هایی که شیائومی برای جا دادن پردازنده نسبتا سطح بالا با قیمت پایین طراحی کرده است در دوربین پوکو ایکس ۳ پرو بیشتر احساس می شود.

در ظاهر این گوشی دارای سخت افزار معموای برای این سطح از کلاس گوشی است. این گوشی دارای یک دوربین ۴۸ مکاپیکسلی اولیه و دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسل و دو دوربین عمق و ماکروی ۲ مگاپیکسلی ناکارآمد است. ما با ارقام مشکلی نداریم. ما عادت داریم که گوشی های مقرون به صرفه را با دوربین کامل کنیم.

با این وجود دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عملکرد بدتری را نسبت به جایگزین های آن همانند پوکو ایکس 3 NFC و ردمی نوت ۱۰ پرو دارد.

جزئیاتی که اعضای خانواده با وضوح شگفت انگیزی ترسیم می کنند در دوربین پوکو ایکس ۳ پرو بصورت تار نمایش داده می شود. کنتراست میان رده تون بطرز چشمگیری بد است و به نظر می رسد که کاهش نویز در این گوشی بخوبی انجام می شود.

تصاویر به نسبت نرم و روان هستند و نرمی تصاویر منجر به این شده تا همانطور که از این سنسور ۸ مگاپیکسلی مقرون به صرفه انتظار می رود سطح دوربین فوق عریض بالا برود.

عملکرد سنسور اصلی چیزی است که ما چند سال پیش بیشتر در گوشی های متداول با سنسورهای سامسونگ می دیدیم. اما گوشی پوکو ایکس ۳ پرو دارای سنسور Sony IMX582 است.

شیائومی حتی از این سنسور در گوشی ردمی نوت ۱۰ نیز استفاده کرده بود که نشانه این است که بحث قیمت بسیار مهم است.

این دوربین مایه شرمساری نیست. گوشی پوکو ایکس ۳ پرو عکس های خوبی را حتی بهتر از گوشی Microsoft Surface Duo می گیرد که اخیرا هم ما آنرا امتحان کرده ایم. و همچنین این گوشی دارای حالت نایت مود کاربردیی است که تفاوت زیادی را در رنج دینامیک و وضوح عکس ها ایجاد می کند.

با این وجود عملکرد بهتری را نسبت به گوشی های ریلمی ۸ پرو و ردمی نوت ۱۰ پرو و شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC دارد. اگر به عملکرد دوربین بیشتر از قدرت بازی اهمیت می دهید این یک مسئله مهم است.

هرچند دوربین سلفی بسیار مناسب است. این دوربین دقیقا همانند پوکو ایکس ۳ با تمرکز بیشتر روی دوربین از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی بهره می برد.

ویدئوها با کیفیت 4K و ۳۰ فریم در ثانیه گرفته می شوند اما برای کلیپ های روان تر پایداری مناسبی وجود دارد.

نمونه های عکس دوربین

 

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

ویژگی ها و عملکرد گوشی پوکو ایکس ۳ پرو

  • اسنپ دراگون ۸۶۰ که عملکرد بازی عالیی را ارائه می دهد
  • رم ۶ و ۸ گیابایت
  • اندروید ۱۱ با رابط کاربری MUIU 12

در بحث بررسی ویژگی ها و عملکرد گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو باید بگوییم که گوشی پوکو ایکس ۳ در بحث دوربین چیز زیادی برای گفتن نداشت اما در بحث عملکرد و چیپست این گوشی عملکرد خوبی را ارائه می دهد. این گوشی از چیپست اسنپ دراگون ۸۶۰ بهره می برد که می تواند بسیاری از شما را به خود علاقمند کند.

این یک چیپست میان رده است که با قدرتی شبیه به اسنپ دراگون ۸۵۵ پلاس که در گوشی های مانند ASUS ROG Phone 2 و One Plus 7T قرار دارد عمل می کند.

بله اینها گوشی های قدیمی سال ۲۰۱۹ هستند. اما سری ۸ چیپست های اسنپ دراگون هنوز قدرتمند تر از سری ۷ این چیپست هاست که هم اکنون در بازار است.

گوشی پوکو ایکس ۳ پرو گوشی ارزان قیمتی است که با آن می توانید بازی Fortnite را در زمان بررسی این گوشی انجام دهید. جدای از برخی مواقع که هنگام لود کردن زمینه ای ممکن است که هنگ کند اما این گوشی در ۳۰ فریم در ثانیه عملکرد عالیی را ارائه می دهد. ممکن است که در حالت ۶۰ فریم در ثانیه کرک شود.

اگر قصد دارید تا گوشیی با قدرت بالای بازی را در اختیار داشته باشید گوشی پوکو ایکس ۳ پرو یک گوشی عالی برای این کار است. این احتمال نیز وجود دارد که سایر گوشی ها نیز از چیپست اسنپ دراگون ۸۶۰ نیز بهره ببرند.

این گوشی در GeekBench 5 امتیاز ۲۵۳۰ را کسب کرده است که خیلی بیشتر از امتیاز ۱۸۰۰ گوشی هایی با اسنپ دراگون 765G مانند گوشی One Plus Nord است. بسختی می توان آنرا با گوشی های سامسونگ گلگسی S20 و One Plus 7T مقایسه کرد.

همانطور که انتظار دارید اندروید بخوبی بر روی گوشی پوکو ایکس ۳ پرو اجرا می شود. با این وجود عملکرد بهتر قابل توجهی که این گوشی نسبت به گوشی های ضعیفتر از جمله پوکو ایکس ۳ NFC دارد اجرای عالی بازی های Fortnite و Ark است.

اسنپ دراگون ۸۶۰ با حافظه های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیابایت و رم ۶ و ۸ گیگابایت جفت می شود. بررسی ما در مورد نسخه این گوشی با رم ۶ گیگابایت است بنابراین ممکن است که تجربه شما از این گوشی در حد ما باشد.

این گوشی با اندروید ۱۱ و نرم افزار MIUI اجرا می شود. آیکون ها در این اندروید کمی بزرگ هستند.

کاری که در ابتدا با این گوشی انجام می دهیم باز کردن home settings و کوچک کردن آیکون ها و مرتب کردن آنها در صفحات است. نتیجه آن را اینجا در تصاویر مشاهده می کنید. چنین صفحه نمایش بزرگی باید ۵ ستون از آیکون ها را در خود جای دهد نه ۴ ستون.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

باتری گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو

  • باتری با کاردهی بالا حتی در رفرش ریت ۱۲۰ هرتز
  • شارژ نسبتا سریع
  • ظرفیت باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر

در بحث بررسی باتری گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو باید بگوییم که گوشی پوکو ایکس ۳ پرو همانند پوکو ایکس ۳ NFC دارای باتری ۵۱۶۰ میلی آمپری است. حالت پایداری باتری حتی با پردازشگر قدرتمند بخوبی عمل می کند.

ما رفرش ریت صفحه نمایش را  در طول آزمایش بر روی ۱۲۰ هرتز گذاشته بودیم و در پایان روز ۴۰ درصد از باتری باقی مانده بود.

در یک روز ما آزمایش دقیق تری را انجام دادیم. در ساعت ۷ صبح شروع به کار با گوشی کردیم و در ساعت ۱۱:۳۰ شب متوجه شدیم که ۴۸ درصد از باتری باقیمانده است. و در طول روز کارهایی را از قبیل گشتن در اینترنت و کمی بازی و گوش دادن به موسیقی بصورت آنلاین انجام دادیم.

در شب شارژ بیشتری مصرف شد و در روز دوم در ظهر مجبور شدیم که آنرا دوباره به شارژ یزنیم. با این وجود اگر کاربری هستید که از گوشی کمتر استفاده می کنید ممکن است که باتری گوشی تا دو روز کامل هم برای شما کاردهی داشته باشد.

این گوشی ویژگی های زیادی برای کاربرانی دارد که علاقه با بازی دارند اما اگر شما کاربری هستید که بازی با گوشی برای شما اهمیت ندارد ممکن است که گوشی پوکو ایکس ۳ پرو را خریداری نکنید. می توانید در طول روز یک ساعت با گوشی بازی کنید و نگران این نباشید که تا موقع خواب باتری آن کاردهی داشته باشد به این علت که حالت پایداری باتری بسیار تاثیر گزار است.

شارژ سریع نیز بخوبی عمل می کند. شما می توانید گوشی را در عرض ۳۰ دقیقه از ضفر به ۵۹ در صد و در عرض ۵۹ دقیقه به ۱۰۰ درصد برسانید.

این شارژ سریع یه اندازه گوشی One Plus 9 نیست اما با در نظر گرفتن قیمت و ظرفیت باتری این گوشی می تواند نسبت به گوشی One Plus 9 می تواند برنده باشد. البته که در این رنج قیمت شارژ بی سیمی وجود ندارد.

آیا باید گوشی پوکو ایکس 3 پرو را خریداری کنم؟

چرا باید گوشی پوکو ایکس 3 پرو را خریداری کنم؟

قصد دارید که با این گوشی بازی کنید

ممکن است که گوشی پوکو ایکس 3 پرو در این رنج قیمت بهترین گوشی جدید برای بازی باشد. قدرت آن با برخی از گوشی های پیشرفته نسل آخر برابری می کند و باعث می شود تا عناوینی را از بین ببرد که منجر به چالش کشیدن بسیاری از گوشی های گرانتر از این گوشی بشود. اسلایدرهای گرافیکی را به بالا بکشید مهم نیست.

دوست دارید که باتری با کاردهی دو روز را در اختیار داشته باشید

بنظر می آید که باتری گوشی های مقرون به صرفه شیائومی زمان زیادی را دوام بیاورند. برای بسیاری از مردم گوشی پوکو ایکس 3 تا دو روز کاردهی دارد و این نوع دوام باتری برای اشخاصی مفید است که علاقه به بازی دارند. برای مدتها می توانید بدون اینکه نگران این باشید که قبل از اینکه بخوابید باتری گوشی شما کم شده باشد با گوشی خود بازی کنید.

تمایل به این دارید که گوشی شما صفحه نمایش بزرگی را داشته باشد

صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس 3 پرو بزرگ است, این گوشی صفحه نمایش FHD+ با رفرش ریت 120 هرتز را در اختیار دارد که در میان گوشی های ارزان قیمت خیلی به چشم می خورد. این صفحه نمایش بسیار واضح تر و روان تر از گوشی های دیگر در این رنج قیمت هستند.

گوشی پوکو ایکس 3 پرو را خریداری نکنید اگر…

کیفیت دوربین برای شما از اهمیت خاصی برخوردار است

سخت افزار دوربین گوشی پوکو ایکس 3 پرو بمنظور جای دادن پردازشگر سریعش تنزل پیدا کرده است. تصاویر در این گوشی بطرز چشمگیری روانتر هستند و و جزئیات کمتری را نسبت به گوشی پوکو ایکس 3 NFC ارائه می دهند. این مشکل چندان زیادی نیست اما خوب هم نیست.

دوست دارید گوشی کوچکی داشته باشید

این گوشی واقعا بزرگ است. این گوشی نسبتا ضخیم است و صفحه نمایش آن که اندازه بزرگی دارد خیلی بلند نیست و منجر به این می شود تا عرض این گوشی با گوشی های بزرگ دیگر قابل مقایسه شود. اگرچه اندازه گوشی چیز غیر معمولی نیسست اما قابل ملاحظه است.

علاقمند به اتصال 5G هستید

ما به نقطه از زمان رسیده ایم که اتصال 5G در گوشی های ارزان قیمت نیز در دسترس است. اما گوشی پوکو ایکس 3 پرو یکی از این گوشی ها نیست, پس بنابراین اگر این ویژگی برای شما اهمیت دارد باید بدنبال گوشی دیگری باشید.

منبع: TECHRADAR.COM

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید