بهترین دوربین عکاسی از سال 2010 تا 2020 از نظر کیفیت و قیمت

بهترین دوربین عکاسی

در این مطلب بهترین دوربین عکاسی از سال 2010 تا 2020 را معرفی می‌کنیم و هر دوربین عکاسی را از نظر کیفیت و قیمت در هر سال از یک دهه گذشته مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به نظر شما بهترین دوربین عکاسی طی یک دهه گذشته و در هر سال چه دوربینی بوده است؟ انتخاب‌های زیادی در این زمینه وجود دارد اما هر سال یک دوربین عکاسی پرچم‌دار و خاص رونمایی شده و قصد ما نیز معرفی بهترین دوربین عکاسی در هر سال میلادی طی یک دهه اخیر است.

هر کدام از محصولات معرفی شده در ادامه مطلب از نظر طراحی، خلاقیت و کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار داشتند و یا این که در همان سال تولید از جدیدترین و بهترین تکنولوژی مورد نظر بهره می‌بردند. با ما در معرفی بهترین دوربین عکاسی طی یک دهه اخیر همراه باشید.

سیر تکامل دوربین‌های عکاسی از 2010 تا 2020

در ابتدای دهه دوربین‌های عکاسی موجود بودند که می‌توانستند تصاویر سه بعدی ثبت کنند یا در کنار آن‌ها پروژکتورهای داخلی به کار گرفته شده بود.

در ابتدای سال 2008 تولید و ساخت دوربین‌های عکاسی بدون آینده از تکنولوژی‌های خیره کننده و ابتدایی بود که در آن سال‌ها برای دوربین‌های جدید در نظر گرفته می‌شد. هر چند که هنوز هم این دوربین‌ها آن چنان فراگیر نشده‌اند که بتوانند جایگزینی برای دوربین‌های عکاسی DSLR باشند.

در ابتدای سال 2010 گوشی‌های هوشمند جدید با دوربین‌های قوی نیز در حال ظهور بودند، به طور مثال سونی اریکسون اکسپریا 10 یا نوکیا N8 دوربین‌های 8 و 12 مگاپیکسلی داشتند و کاربران می‌توانستند با استفاده از آن‌ها ویدیوهای 720p در نرخ فریم 30 تصویربرداری کنند.

طی یک دهه گذشته دوربین‌های عکاسی و همچنین دوربین گوشی‌های هوشمند پیشرفت بسیار زیادی کردند و مدل‌های بسیار جذاب با تکنولوژی‌های قدرتمندی ساخته شد که قصد داریم در ادامه آن‌ها را معرفی کنیم.


مطالب مرتبط:


و حالا معرفی بهترین دوربین عکاسی از سال 2010 تا 2020

بهترین دوربین عکاسی

دوربین سامسونگ NX10 (سال 2010)

دوربین عکاسی سامسونگ

دلیل انتخاب این دوربین برای بهترین دوربین عکاسی استفاده از سنسورهای بزرگ در یک دوربین عکاسی بدون آینده است.

این دوربین یکی از بهترین دوربین‌های عکاسی در سال 2010 به شمار می‌رود. دوربین سامسونگ NX10 که یک دوربین APS-C بدون آینه بود اولین دوربینی به حساب می‌آمد که لنز 14.6 مگاپیکسلی قدرتمند به همراه امکان ثبت ویدیو 720p در نرخ فریم بالا داشت.

البته این میزان پیکسل در سال 2020 کمی خنده‌دار به نظر می‌رسد اما در سال 2010 چنین دوربینی یک غول عکاسی به شمار می‌رفت. جالب است بدانید که این دوربین به مدت 5 سال توسط سامسونگ عرضه و فروخته شد و تا پایان سال 2015 نیز این محصول به فروش می‌رفت.

بعد از تولید این محصول، دوربین‌های بدون آینه از سنسورهای کوچک‌تر نسبت به DSLR ها بهره می‌بردند و بدنه آن‌ها کوچک‌تر از قبل می‌شد.

فوجی فیلم x100 ( سال 2011)

بهترین دوربین عکاسی - فوجی فیلم

دوربین فوجی فیلم X100 طراحی کلاسیک با تکنولوژی‌های جدید را در هم آمیخته بود. این دوربین عکاسی یکی از بهترین دوربین‌های سال 2011 از نظر اندازه و تکنولوژی به شمار می‌آمد. کیفیت تصویر آن بسیار بالا بود و همچنین تکنولوژی‌های جدید مثل ویوو فایندر اپتیکال هیبرید نیز درون این محصول قرار داده شده بود.

سونی RX100 (سال 2012)

دوربین سونی

بهترین دوربین عکاسی سال 2010 ، سونی RX100 یکی از بهترین‌ها از نظر طراحی و خلاقیت به شمار می‌رفت.

این دوربین کامپکت دارای سنسور 1 اینچ بود که تا آن سال هیچ دوربینی با چنین سنسوری به بازار عرضه نشده بود. پس از این دوربین سنسورها هر سال کوچک و کوچک‌تر شده و اندازه دوربین‌های عکاسی نیز کاهش پیدا کرد.

در سال 2012 دوربین‌های عکاسی کانن نیز با سری G و سری S بازار دوربین‌های کامپکت را در اختیار داشت و سونی با عرضه این دوربین توانست رقابت بسیار جدی را با کانن آغاز کند.

از این دوربین 7 نسخه در سال‌های بعد تولید و عرضه شد که هر سال هر کدام از تکنولوژی‌های جدید و بهتر بهره‌مند می‌شدند. در نسخه آخر توانایی تصویربرداری 4K ، سوپر فست فریم، لنزهای بلندتر و ویووفایندر داخلی نیز افزوده شد.

نوکیا لومیا 1020 ( سال 2013 )

لومیا 1020

شاید با خود بگویید خب نوکیا لومیا 1020 که یک گوشی بود! بله درست است نوکیا لومیا 1020 یک گوشی با دوربین بسیار قدرتمند در سال 2013 بود. هنوز هم بسیاری از گوشی‌های فعلی دنیا دوربینی به قدرتمندی نوکیا لومیا 1020 ندارند.

نوکیا زمانی یکی از قدرتمندترین شرکت‌های تولید گوشی هوشمند بود تا این که در سال 2015 با ورشکستگی روبرو شد. تولید گوشی لومیا 1020 یکی از شاهکارهای این شرکت به شمار می‌آمد.

گوشی لومیا 1020 دارای دوربین با تکنولوژی پیوور ویوو بود که بر اساس فناوری تصحیح پیکسل‌ها برای تازه سازی کیفیت عکس‌های گرفته شده بهره می‌برد. سنسور موجود دوربین این گوشی 41 مگاپیکسلی بود در حالی که بقیه گوشی‌های هوشمند به ندرت دوربین عکاسی بهتر از 8 مگاپیکسل داشتند.

نوکیا لومیا 10 را می‌توان بهترین گوشی هوشمند از نظر دوربین عکاسی در سال 2013 و یا خلاقانه‌ترین اثر دوربین‌های عکاسی در آن سال نامید.

لیکا Q ( سال 2015 )

بهترین دوربین عکاسی - کانن

یکی از اولین دوربین‌های عکاسی و یا بهترین بگوییم بهترین دوربین عکاسی که ترکیبی از لنزهای فول فریم و ثابت را در خود داشت.

دوربین عکاسی لیکا Q اولین محصولی بود که در آن سنسور فول فریم به کار گرفته شده. امکانات دیگری همچون تثبیت کنندگی تصاویر در یک لنز 28 میلی‌متر، صفحه نمایش تاچ، ویووفایندر بسیار حرفه‌ای و اوتوفوکوس سری از جمله مشخصات قابل توجه این محصول در سال 2015 به شمار می‌رفت.

لیکا Q همچنین بهترین دوربین عکاسی در سال 2015 از نظر ترکیب مدرنیته با کلاسیک محسوب می‌شود.

دوربین Canon EOS 5DR ( سال 2015 )

بهترین دوربین عکاسی - کانن

کانن هنوز هم تمرکز خود را روی دوربین‌های DSLR گذاشته و این امر را در سال 2015 نیز ثابت کرده است. این شرکت توانست دوربین‌های DSLR را بسازد که تا 50 مگاپیکسل قدرت ثبت تصویر داشتند. دوربین Canon EOS 5DR یکی از دوربین‌های DSLR بود که تنها در سال 2019 دو دوربین سونی A7R IV و Nikon D850 توانستند با کیفیت عکاسی 61 مگاپیکسل رکورد آن را بشکنند.

دوربین Canon EOS 5DR یکی از بهترین دوربین‌های عکاسی در سال 2015 از نظر میزان کیفیت تصویر نهایی بود.

دوربین Olympus PEN F ( سال 2016 )

دوربین اولیمپوس پن

یکی از بهترین دوربین‌های عکاسی Micro Four Third که زمینه را برای همگانی شدن این نوع دوربین‌ها از سال 2016 به بعد باز کرد.

این دوربین کامپکت که البته از سری الیمپوس E-M5 گرفته شده بود بسیار حرفه‌ای، کوچک، مسافرتی و کاملا مخصوص به عکاسی مدرن ساخته و تولید شده بود. الیمپوس پن نشان داد که با داشتن طراحی کلاسیک و قیمت مناسب نیز می‌توان یک دوربین عکاسی بسیار حرفه‌ای خریداری کرد.

دوربین پاناسونیک GH5 ( سال 2017 )

بهترین دوربین عکاسی

دلیل انتخاب پاناسونیک GH5 برای بهترین دوربین عکاسی ، قدرت فیلم‌برداری این دوربین عکاسی است. این محصول امکانات بسیار زیادی را برای فیلم‌برداری به کاربر می‌دهد، هر چند که از نظر عکاسی نیز بسیار قدرتمند است. پاناسونیک GH5 همین الان در سال 2020 نیز می‌تواند یک گزینه مناسب به عنوان دوربین عکاسی یا فیلم‌برداری باشد.

دوربین عکاسی پاناسونیک GH5 دارای سیستم تصویربرداری 4K در نرخ فریم 60fps است که در سال 2017 یک قابلیت خیره کننده محسوب می‌شد.

دوربین ارتقا یافته این مدل بعدها به نام GH5S تولید شد که می‌توانست تصاویر DCI 4K را در فریم‌ها بیشتر نیز تصویربرداری کند.

دوربین عکاسی Nikon D850 ( سال 2017 )

دوربین نیکون

بهترین دوربین عکاسی یا بهتر بگوییم بهترین دوربین DSLR عرضه شده تا سال 2017 دوربین Nikon D850 بود. این دوربین بهترین انتخاب برای عکاسان حرفه‌ای محسوب می‌شد، هنوز هم بسیاری از نسخه‌های ارتقا یافته این دوربین DSLR استفاده می‌کنند.

سنسور 47.5 مگاپیکسلی موجود روی این دوربین عکاسی تصاویر بسیار خیره کننده را ثبت می‌کند. این دوربین اولین محصولی است که توانست توسط وب‌سایت DxOMark امتیاز 100 را در بخش عکاسی دریافت کند.

بدنه این دوربین عکاسی بسیار حرفه‌ای ساخته شده و همچنین باتری بسیار قوی دارد که می‌توان از آن برای یک روز کامل عکاسی استفاده کرد.

درون DJI Mavic Air (سال 2018)

بهترین دوربین عکاسی

شاید به جرات بتوان گفت دوربین‌های عکاسی تنها روی زمین قدرتمند نیستند و در سال 2018 این درون DJI Mavic Air بود که توانست عنوان بهترین و خلاقانه‌ترین دوربین عکاسی و فیلم‌برداری را از آن خود کند.

این درون بیشتر به عنوان یک هلی شات می‌تواند تصاویر از ارتفاع 300 متری با کیفیت بسیار زیاد عکاسی با فیلم‌برداری کند. در عین حال بسیار نسبت به مدل‌های هم رده ارزان‌قیمت‌تر بوده و ارزش خرید بالایی دارد. اگر به دنبال خرید هلی شات هستید پیشنهاد می‌کنیم این درون را خریداری کنید.

دوربین سونی A7 III (سال 2018)

دوربین سونی

سنسورهای فول فریم در ابتدا فقط برای عکاسان فوق حرفه‌ای به کار گرفته می‌شد اما دوربین سونی A7 III یکی از بهترین دوربین‌های عکاسی از نظر سنسور فول فریم بود به گونه‌ای که این سیستم را به راحتی در اختیار کاربران عادی نیز قرار می‌داد.

این دوربین البته در نسخه‌های پایه ارزان‌قیمت‌تر است و می‌توانید به راحتی یک دوربین حرفه‌ای با کیفیت را در قیمت پایین خریداری کنید.

البته نسخه‌های دیگری از این دوربین وجود دارد که امکان فیلم‌برداری 4K ، سیستم تثبیت کنندگی تصاویر و اوتوفوکوس حرفه را نیز برای کاربر فراهم می‌کند.

دوربین فوجی فیلم GFX100 ( سال 2019 )

دوربین فوجی فیلم

بهترین دوربین عکاسی سال 2019 از هر لحاظ دوربین فوجی فیلم GFX100 است. این دوربین در شهریور سال 97 تولید و اواخر بهمن همان سال به صورت جهانی عرضه شد.

این دوربین دارای سنسوری است که از سایر سنسورهای فول فریم دیگر گوشی ها 1.7 برابر بزرگ‌تر است همچنین کیفیت عکس نهایی این گوشی 102 مگاپیکسل خواهد بود و اندازه تصویر 11648×8736 را ارائه می‌دهد.

این دوربین بیشتر برای عکاسان حرفه‌ای ساخته شده اما در کل قیمت زیادی ندارد و ارزش خرید بالایی نیز به همراه دارد.

بهترین دوربین عکاسی یک دهه اخیر

خب با معرفی بهترین دوربین عکاسی از سال 2010 تا سال 2020 به این نتیجه می رسیم که هر سال دوربین های جدید و قدرتمندی عرضه می شود که می توانید برای شروع عکاسی حرفه ای آن را خریداری کنید، به خاطر داشته باشید در حال حاضر گوشی های هوشمند جدید دوربین های بسیار قدرتمندی دارند که حتی نیاز شما را به خرید دوربین DSLR نیز از بین خواهد برد. می توانید آموزش عکاسی با گوشی هوشمند را نیز برای آموزش عکاسی بخوانید.

منبع: TECHRADAR

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید