بهترین گوشی های آیفون 2023, راهنمای خرید

بهترین گوشی های آیفون

در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین گوشی های آیفون 2023 که بهمراه قیمت و مشخصات فنی ارائه می شوند را به شما معرفی کنیم.

بهترین گوشی های آیفون 2023, راهنمای خرید

بهترین گوشی های آیفون

هم اکنون بهترین زمان ممکن برای خرید بهترین گوشی های آیفون است. اپل اخیراً خط تولید خود را با جدیدترین پرچمداران تجدید کرده است و برخی از مدل های قدیمی – که هنوز هم به تنهایی دستگاه های بسیار چشمگیری هستند – با قیمت های پایین در خط تولید آیفون باقی می مانند.

با این حال، در بیشتر موارد، احتمالاً به مدل‌های جدید آیفون 15 نگاه می‌کنید تا مشخص کنید کدام آیفون برای نیازهای شما بهترین است. علاوه بر بررسی‌ های ما در مورد هر مدل جداگانه که نشان‌ دهنده آزمایش دقیق ما است، می‌توانید با راهنمای مدل‌ های آیفون 15 ما مشورت کنید تا تمام تفاوت‌ های آیفون 15 در مقابل آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس را دریافت کنید. آیفون 15 در مقابل آیفون 15 پرو به بررسی ویژگی‌هایی می‌پردازد که با پرداخت هزینه بیشتر برای یک مدل حرفه‌ای در صورتی که در تصمیم‌گیری در آنجا مشکل دارید، به ویژگی های جدیدی دست پیدا می کنید.

اگر نمی‌خواهید آیفون 15 جدید را تهیه کنید یا با خرید آیفون قدیمی‌تر مقداری پول صرفه‌جویی کنید ، ما پیشنهاد می‌کنیم که دقت لازم را انجام داده و در مورد بهترین معاملات آیفون تحقیق کنید تا بهترین قیمت را برای شما به ارمغان بیاورید.

ما فکر می کنیم آیفون 15 پرو مکس بهترین آیفونی است که می توانید بخرید، اما نسخه های اخیر اپل گزینه های قانع کننده دیگری را نیز معرفی می کند. آیفون 15 پرو بیشتر ویژگی‌های پرو مکس را در بسته‌بندی کوچک‌تر و ارزان‌تر دارد، در حالی که آیفون 15 پرچم‌دار قیمتی است که متناسب با بودجه اکثر خریداران است. آیفون‌های قدیمی‌تر می‌توانند به شما در صرفه‌جویی بیشتر در خرید کمک کنند.

فرقی نمی‌کند مدت‌هاست از طرفداران آیفون هستید یا فقط از اندروید به آیفون تغییر می‌دهید، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم گوشیی را پیدا کنید که از استفاده از آن لذت ببرید. در اینجا نحوه رتبه بندی بهترین آیفون های موجود در حال حاضر آمده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های تاشو 2023, راهنمای خرید

بهترین آیفونی که می توانید بخرید
بهترین گوشی های آیفون

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ OLED (2796 x 1290 ) – رفرش ریت 120 هرتز
پردازنده: A17 Pro
دوربین ها: 48 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل فوق عریض، 12 مگاپیکسل تله فوتو با زوم 5 برابر
رم/حافظه ذخیره سازی: 8 گیگابایت/256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت

دلایل خرید

  • دوربین فوق العاده 48 مگاپیکسلی
  • جزیره پویا بسیار هوشمند
  • بهترین عمر باتری در این کلاس

دلایل اجتناب از خرید

  • هنوز فقط 20 وات شارژ می شود
  • کمی ضخیم تر و سنگین تر از آیفون 13 پرو مکس است

چه کسی باید آیفون 15 پرو مکس را تهیه کند: هر کسی که بدون در نظر گرفتن قیمت، بهترین آیفون را می خواهد

هر ویژگی ممتازی که اپل در گوشی‌های خود قرار داده است، با آیفون 15 پرو مکس که گزینه اول بهترین گوشی های آیفون است نمایش داده می‌شود و این گوشی دارای برچسب قیمتی برای نمایش آن است. در حالی که این گران‌ترین آیفون است، پردازنده فوق‌العاده سریع A17 Pro، دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی بهبودیافته با زوم 5 برابر و قاب آلیاژی تیتانیوم چشم‌گیر را نیز دریافت می‌کنید. به علاوه، Pro Max یک صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی با یک باتری بزرگ را ارائه می دهد. این باتری در آزمایش ما آیفون 15 پرو مکس را برای بیش از 14 ساعت کار کرد و آن را در صدر بهترین رتبه بندی عمر باتری گوشی قرار داد .

موفقیت های آیفون 15 پرو مکس همچنان ادامه دارد. دکمه جدید Action جایگزین سوئیچ قطع صدا می شود و می تواند برای تعدادی از عملکردها برنامه ریزی شود – از جمله عمل به عنوان سوئیچ بی صدا. قابل توجه ترین افزوده جدید آن، محدوده بهبود یافته دوربین تله فوتو آن است که اکنون به زوم 5 برابری می رسد که طولانی ترین در یک آیفون تا به امروز است.

ما در تلاش هستیم تا هر گونه شکایت جدی در مورد آیفون 15 پرو مکس داشته باشیم، که نه تنها بهترین گوشیی است که می توانید در حال حاضر بخرید، بلکه بهترین آیفونی است که تا کنون ساخته شده است.

بهترین آیفون برای اکثر ما

بررسی آیفون 15 اپل.

بهترین آیفون برای اکثر مردم

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ OLED (2556 x 1179)
CPU: A16 Bionic
دوربین ها: 48 مگاپیکسل (f/1.6) اصلی، 12 مگاپیکسل (f/2.4) فوق عریض / 12 مگاپیکسل جلو (f/1.9)
رم/حافظه ذخیره سازی: 6 گیگابایت/128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت

دلایل خرید

  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی عالی
  • زوم 2 برابری قابل استفاده
  • صفحه نمایش XDR سوپر رتینا روشن

دلایل اجتناب از

  • نرخ تازه سازی نمایشگر روی 60 هرتز گیر کرده است
  • هیچ تغییری در سرعت شارژ باتری آن وجود ندارد

چه کسی باید آیفون 15 را تهیه کند: هرکسی که ارزان‌ترین مدل جدیدترین گوشی اپل را می‌خواهد.

آیفون 15 که گزینه دوم بهترین گوشی های آیفون است ویژگی‌های درخشان‌تری را که در برادران پرو خود مشاهده می‌شود ندارد، اما همچنان یک ارتقای قوی است، به‌ویژه اگر می‌خواهید از یک آیفون قدیمی‌تر به آیفونی جدیدتر نقل مکان کنید – ما به آیفون 13 یا جدیدتر فکر می‌کنیم.

بریدگی از بین رفته است و اکنون به جای آن جزیره پویا که از سری آیفون 14 پرو قرض گرفته است. آیفون 15 از چیپست A16 Bionic به جای A17 Pro جدیدتر بهره می برد. اما حداقل نسخه A16 آیفون 15 دارای ماهیچه گرافیکی اضافی برای تقویت آن نسبت به آیفون 14 است.

در حالی که دوربین تله فوتو 5x در آیفون 15 پرو مکس بیشتر توجهات را به خود جلب می کند، بهبودهای دوربین آیفون 15 قابل توجه است – به طوری که این مدل حتی بدون لنز تله اختصاصی در زمره بهترین گوشی های دوربین دار قرار می گیرد که اپل قادر به انجام آن است. با جادوی سخت افزاری و نرم افزاری انجام دهید. یک سنسور بزرگتر با پیکسل‌های بزرگتر به دوربین اصلی قدرت می‌دهد و عملکرد در نور کم را بهبود می‌بخشد و عکس‌های با زوم 2 برابری آن را قابل استفاده می‌کند. آیفون 15 همچنین از موتور Photonic پیشرفته اپل بهره می برد که تصاویر روشن تری ارائه می دهد.

حالت اکشن برای ضبط ویدیوی روان‌تر همچنان در دسترس دارندگان آیفون 15 است، در حالی که پورت USB-C جدید آن به آن اجازه می‌دهد تا سایر گجت‌ های مورد علاقه‌تان را شارژ کند – مانند AirPods و Apple Watch، و این در دستگاهی عرضه می‌شود که همچنان گران است. 799 دلار، آن را به یکی از مقرون به صرفه ترین پرچمداران موجود در بازار تبدیل می کند.

بهترین عمر باتری در آیفون

بررسی آیفون 15 پلاس اپل.

بهترین عمر باتری آیفون

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ OLED (2796 x 1290)
CPU: A16 Bionic
دوربین ها: 48 مگاپیکسل (f/1.6) اصلی، 12 مگاپیکسل (f/2.4) فوق عریض / 12 مگاپیکسل جلو (f/1.9)
رم/حافظه ذخیره سازی: 6 گیگابایت/128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت

دلایل خرید

  • عمر باتری طولانی مدت
  • عملکرد دوربین عالی
  • عملکرد سریع A16 Bionic

دلایل اجتناب از خرید

  • نرخ به روز رسانی صفحه نمایش 60 هرتز تاریخ
  • به آرامی شارژ می شود

چه کسی باید آیفون 15 پلاس را تهیه کند: طرفداران گوشی های صفحه نمایش بزرگ با بودجه کم.

آیفون 15 پلاس که گزینه سوم بهترین گوشی های آیفون است بهترین آیفون برای افرادی است که صفحه نمایش بزرگتر را ترجیح می دهند اما نمی خواهند برای یکی از بهترین گوشی های بزرگ پول زیادی بپردازند . چه بخواهید فیلم ها و برنامه ها را در حین حرکت تماشا کنید یا فقط یک منظره یاب بزرگتر برای عکس های خود بخواهید, با 300 دلار کمتر از آیفون 15 پرو مکس، آیفون 15 پلاس یک صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED گسترده را در اختیار شما قرار می دهد، . و به لطف حسگر اصلی بزرگتر و موتور Photonic اپل برای عکس های بهتر در نور کم عکس ها از دوربین های بهبود یافته در آیفون 15 پلاس شگفت انگیز به نظر می رسند، .

همانطور که ما آیفون 15 معمولی را دوست داریم، اگر می خواهید زمان بیشتری بین شارژها داشته باشید، می توانید آیفون 15 پلاس را دریافت کنید. آیفون 15 پلاس در تست وب گردی ما بیش از 14 ساعت دوام آورد و به این ترتیب طولانی ترین عمر باتری ای است که در یک آیفون آزمایش کرده ایم. چیزهایی وجود دارد که ما در مورد آیفون 15 پلاس دوست نداریم – از جمله نرخ رفرش 60 هرتز و شارژ آهسته آن از طریق درگاه USB-C جدید – اما در کل ارزش بالایی دارد. و مانند آیفون 15، آیفون 15 پلاس در تعداد انگشت شماری از گزینه های رنگی جذاب موجود است.

مقرون به صرفه ترین آیفون پرو

آیفون 15 پرو در دست نشان داده شده است

بهترین ویژگی های اپل برای کمتر از 1000 دلار

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ OLED (2556 x 1179 ) – رفرش ریت 120 هرتز
سی پی یو: A17 Pro
دوربین ها: 48 مگاپیکسل (f/1.78) اصلی، 12 مگاپیکسل (f/2.2) فوق عریض، 12 مگاپیکسل (f/2.8) تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر، LIDAR / جلو 12 مگاپیکسل (f/1.9)
رم/حافظه ذخیره سازی: 8 گیگابایت/128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت

دلایل خرید

  • سبک تر به دلیل طراحی تیتانیوم
  • بهترین عملکرد در گوشی های هوشمند
  • دوربین های باورنکردنی

دلایل اجتناب از خرید

  • همان شارژ قبلی

چه کسی باید آیفون 15 پرو را دریافت کند: هر کسی که ویژگی های آیفون 15 پرو مکس را می خواهد، اما با قیمت پایین تر.

برای بهترین ویژگی های آیفون لزوماً مجبور نیستید 1119 دلار بپردازید. اکثر چیزهایی که در آیفون 15 پرو مکس پیدا می کنید در آیفون 15 پرو که گزینه چهارم بهترین گوشی های آیفون است نیز موجود است، اما با قیمت 200 دلار کمتر. شما از عمر باتری چشم پوشی خواهید کرد – باتری داخل آیفون 15 پرو کوچکتر است – و مدل پرو فقط یک صفحه نمایش 6.1 اینچی ارائه می دهد (اگرچه با نرخ رفرش 144 هرتز Pro Max بزرگتر مطابقت دارد).

چیپست A17 Pro و همچنین دوربین اصلی بهبود یافته 48 مگاپیکسلی در اینجا هستند. Dynamic Island از نسخه قبلی خود به عاریت گرفته شده است، اما اپل چندین تغییر جدید را ارائه می دهد تا آن را به یک تغییر تازه تبدیل کند – مانند قاب آلیاژی تیتانیوم محکم تر، دکمه Action قابل برنامه ریزی و پورت USB-C. از دوربین‌ها گرفته تا روشنایی صفحه‌نمایش، تا نحوه رسیدگی به برنامه‌های سخت‌گیرانه، آیفون 15 پرو یک برنده است و راهی برای لذت بردن از ویژگی‌های پیشرفته Pro که اپل به مجموعه خود اضافه کرده است، بدون پرداخت حداکثر قیمت.

بهترین آیفون بزرگ با تخفیف

آیفون 14 پلاس نشان داده شده است که در دست است

صرفه جویی در یک آیفون بزرگ

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ OLED (2278 x 1284)
پردازنده: A15 Bionic
دوربین ها: 12 مگاپیکسل عریض (ƒ/1.5)، 12 مگاپیکسل فوق عریض (ƒ/2.4) / 12 مگاپیکسل جلو (ƒ/1.9)
رم/حافظه ذخیره سازی: 6 گیگابایت/128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت

دلایل خرید

  • قیمت مناسب برای یک صفحه نمایش بزرگ
  • ماندگاری باتری
  • احساس سبکی

دلایل اجتناب از خرید

  • شارژ آهسته تر
  • نداشتن دوربین تله فوتو

چه کسی باید آیفون 14 پلاس را خریداری کند: طرفداران گوشی با صفحه نمایش بزرگ با بودجه کم.

آیفون 14 پلاس که گزینه پنجم بهترین گوشی های آیفون است بهترین آیفون برای افرادی است که صفحه نمایش بزرگتر را ترجیح می دهند اما نمی خواهند برای یکی از بهترین  گوشی های بزرگ هزینه زیادی بپردازند . با 200 دلار کمتر از آیفون 14 پرو مکس، آیفون 14 پلاس یک صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED گسترده را در اختیار شما قرار می دهد، چه بخواهید فیلم ها و برنامه ها را در حین حرکت تماشا کنید یا فقط یک منظره یاب بزرگتر برای عکس های خود بخواهید. و عکس‌ها از دوربین‌های بهبودیافته آیفون 14 پلاس شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند، به لطف حسگر اصلی بزرگ‌تر و موتور Photonic اپل برای عکس‌های بهتر در نور کم.

همانطور که ما آیفون 14 معمولی را دوست داریم، اگر زمان بیشتری بین شارژ می خواهید، می توانید آیفون 14 پلاس را دریافت کنید. آیفون 14 پلاس در تست وب گردی ما نزدیک به 12 ساعت دوام آورد. مواردی وجود دارد که ما در مورد آیفون 14 پلاس دوست نداریم – از جمله نرخ تازه سازی 60 هرتز و عدم وجود لنز تله فوتو – اما در کل ارزش بالایی دارد. و مانند آیفون 14، آیفون 14 پلاس نیز گزینه رنگ دیگری را اضافه کرده است که یک آیفون زرد به رنگ های سیاه، سفید، آبی، بنفش و قرمز می پیوندد.

یک آیفون خوب با تخفیف

آیفون 14

یک آیفون عالی با قیمت پایین تر

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ OLED (2532 x 1170)
سی پی یو: A15 Bionic
دوربین ها: 12 مگاپیکسل عریض (ƒ/1.5)، 12 مگاپیکسل فوق عریض (ƒ/2.4) / 12 مگاپیکسل جلو (ƒ/1.9)
رم/حافظه ذخیره سازی: ناشناخته/64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت

دلایل خرید

  • صفحه نمایش واضح
  • ویدیوی چشمگیر حالت اکشن
  • دوربین های فوق العاده

دلایل اجتناب از خرید

  • بدون زوم اپتیکال
  • نداشتن درگاه سیم کارت عده ای را آزار می دهد

چه کسی باید آیفون 14 را تهیه کند: شکارچیانی که از ویژگی های جدید موجود در آیفون 15 استاندارد تحت تأثیر قرار نگرفته اند.

حتی با وجود آیفون 15 در دسترس، آیفون 14 که گزینه ششم بهترین گوشی های آیفون است همچنان گزینه ای مناسب برای بسیاری از مردم است، به خصوص اکنون که گوشی قدیمی اپل قیمت بسیار کمتری دارد. با نادیده گرفتن آیفون های جدیدتر، چیپست A16 Bionic کمی بهبود یافته در آیفون 15 یا بهبود دوربین در مدل های جدید دریافت نخواهید کرد. اما آیفون 14 یک ارتقاء شایسته نسبت به گوشی های قدیمی است و اکنون قیمت آن کمتر از قبل با 699 دلار است. ( مقایسه آیفون 15 ما با آیفون 14 تفاوت های بیشتری را نشان می دهد.)

یکی از بهترین ویژگی‌های این مدل، فضای ذخیره‌سازی آن است – اپل پس از سال‌ ها مجبور کردن افراد به ارتقاء از 64 گیگابایتی کم، در صورتی که ظرفیت بالاتری می‌خواستند، 128 گیگابایت را با مدل پایه اضافه کرد. پردازنده A15 همچنان یک پردازنده قوی باقی می ماند، اگرچه اگر معیارهای اسنپدراگون 8 نسل 2 نشانه ای از آن باشد، دستگاه های اندرویدی آینده احتمالاً از آن بهتر خواهند بود .

مانند هر مدل آیفون 14، داستان واقعی در اینجا نیز دوربین ها هستند. آیفون 14 هنوز دارای دو لنز در پشت است، اما سنسورهای بزرگتری نسبت به آیفون 13 دارند که منجر به بهبود عکاسی در نور کم می شود. آیفون 14 همچنین از حالت سینمایی برای تغییر فوکوس در فیلم ها پشتیبانی می کند.

ارزان ترین آیفون

پشت گوشی آیفون SE 2022 در مقابل سنگ

یک گزینه ارزان قیمت آیفون

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش: 4.7 اینچ LCD (1344 x 750)
سی پی یو: A15 Bionic
دوربین: 12 مگاپیکسل (f/1.8) عقب؛ 7 مگاپیکسل (f/2.2) جلو
رم / فضای ذخیره سازی: 4 گیگابایت / 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت

دلایل خرید

  • سریعترین عملکرد در ازای پولی که پرداخت می کنید
  • کیفیت عکس بسیار خوب
  • طراحی بادوام تر

دلایل اجتناب از خرید

  • فاقد حالت شب برای دوربین
  • پشتیبانی از mmWave 5G وجود ندارد

چه کسی باید آیفون SE 2022 را تهیه کند: هر کسی که ارزان‌ترین آیفون را می‌خواهد

آیفون SE (2022) که گزینه هفتم بهترین گوشی های آیفون است مقرون به صرفه ترین گزینه در مجموعه آیفون فعلی است. جدیدترین SE که از 429 دلار برای مدل 64 گیگابایتی شروع می‌شود، یک نیروگاه واقعی است که با این قیمت، هر چیزی را دور می‌زند. شما چیزی را پیدا نمی‌کنید که کمتر از 500 دلار عملکرد بهتری داشته باشد، حتی اگر دوربین آن در مقایسه با گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی A54 و گوگل پیکسل 7a کمی درخشش را از دست بدهد .

با همان چیپست A15 Bionic که در آیفون 13 وجود دارد – اما فاقد هسته گرافیکی اضافی موجود در A15 که آیفون 14 را تامین می کند – iPhone SE (2022) می تواند هر کاری را که پیش از آن قرار دهید، انجام دهد، همه در بدنه ای فوق العاده جمع و جور. با این حال، ال سی دی 4.7 اینچی با استانداردهای امروزی (1344 در 750) با وضوح پایین کمی خسته کننده است. حاشیه های درشت طراحی کلاسیک آیفون نیز فوق العاده قدیمی به نظر می رسند.

شاید فاحش ترین حذفی که در آیفون SE وجود دارد، نبود حالت شب باشد. این حتی غم انگیزتر است زیرا گوشی در نور روز عکس های عالی می گیرد. و همچنین فاقد mmWave 5G است، بنابراین افرادی که امیدوارند از شبکه Ultra Wideband Verizon بهره ببرند، با جدیدترین iPhone SE کنار گذاشته خواهند شد.

بهترین آیفون برای کسانی که به دنبال گوشی مقرون به صرفه هستند

آیفون 13 بهترین آیفون برای اکثر مردم است

یک آیفون عالی با قیمت پایین تر

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ OLED (2532 x 1170)
سی پی یو: A15 Bionic
دوربین ها: 12 مگاپیکسل عریض (ƒ/1.6)، 12 مگاپیکسل فوق عریض (ƒ/2.4) / 12 مگاپیکسل جلو (ƒ/2.2)
رم/حافظه ذخیره سازی: ناشناخته/64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت

دلایل خرید

  • صفحه نمایش روشن تر
  • دوربین های عالی
  • عملکرد پیشرو در کلاس

دلایل اجتناب از خرید

  • فاقد صفحه نمایش 120 هرتزی
  • سرعت شارژ کندتر نسبت به رقبا

چه کسی باید آیفون 13 را تهیه کند: شکارچیانی که از ویژگی های جدید موجود در آیفون 14 استاندارد تحت تأثیر قرار نگرفته اند.

حتی با وجود آیفون 14 در دسترس، عدم تغییرات عمده در گوشی 799 دلاری اپل به این معنی است که آیفون 13 که گزینه هشتم بهترین گوشی های آیفون است برای بسیاری از مردم گزینه مناسبی باقی می ماند ، به خصوص اکنون که گوشی قدیمی اپل قیمت کمتری دارد. با نادیده گرفتن آیفون های جدیدتر، چیپست A15 Bionic کمی بهبود یافته در آیفون 14 یا بهبود دوربین در مدل های جدید دریافت نخواهید کرد. اما آیفون 13 یک ارتقاء شایسته نسبت به گوشی های قدیمی است و اکنون قیمت آن کمتر از قبل با 699 دلار است. ( مقایسه آیفون 14 ما با آیفون 13 تفاوت های بیشتری را نشان می دهد.)

یکی از بهترین ویژگی‌های این مدل، فضای ذخیره‌سازی آن است – اپل پس از سال‌ها مجبور کردن افراد به ارتقاء از 64 گیگابایتی کم، در صورتی که ظرفیت بالاتری می‌خواستند، 128 گیگابایت را با مدل پایه اضافه کرد. پردازنده A15 همچنان یک پردازنده قوی باقی می ماند، اگرچه اگر معیارهای اسنپدراگون 8 نسل 2 نشانه ای از آن باشد، دستگاه های اندرویدی آینده احتمالاً از آن بهتر خواهند بود .

مانند هر مدل آیفون 13، داستان واقعی در اینجا نیز دوربین ها هستند. آیفون 13 هنوز دارای دو لنز در پشت است، اما سنسورهای بزرگتری نسبت به آیفون 12 دارند که منجر به بهبود عکاسی در نور کم می شود. آیفون 13 همچنین از حالت سینمایی برای تغییر فوکوس در فیلم ها پشتیبانی می کند.

چگونه بهترین آیفون را برای خود انتخاب کنیم

هنگام خرید آیفون، ویژگی‌ ها و قابلیت‌ هایی را که برایتان مهم هستند، بررسی کنید. اگر عمر باتری بسیار مهم است، به دنبال یک آیفون بزرگتر باشید، زیرا آنها تمایل دارند باتری های بزرگتری متناسب با اندازه صفحه نمایش خود داشته باشند. علاوه بر این، از آنجایی که iOS به طور کلی از نظر مصرف انرژی کارآمد است، حتی مدل‌های کوچک‌تر نیز با شارژ بیشتر از حد متوسط ​​عمر می‌کنند.

اگر خرید بعدی آیفون خود را بر اساس کیفیت دوربین انتخاب می‌کنید، نسخه‌های پیشرفته Pro به لطف طراحی‌ های سه لنزی که به شما امکان می‌دهد چندین چشم‌انداز مختلف، از تصاویر زوم‌شده با زاویه فوق‌العاده کوچک گرفته تا عمق کم، توصیه‌های آسانی هستند. پرتره های میدانی آنها همچنین در سناریوهای چالش برانگیز نور، مانند هنگام عکاسی در فضای داخلی با نور کم، یا در خارج از منزل در شب، بسیار خوب هستند.

با همه آنچه گفته شد، اگر قیمت بسیار مهم است، و صرفه جویی مطلق در خرید بعدی گوشی هوشمند شما اولویت اصلی شماست، نباید در مورد خرید iPhone SE یا مدل های قدیمی تر با برچسب قیمت پایین تر، هیچ احتیاطی به خرج دهید. آنها ممکن است در سمت ارزان‌تر طیف اپل باشند، اما همچنان از مواد با کیفیت پرچم‌دار ساخته شده‌اند، با قدرت و کارایی کافی برای دوام سال‌ها استفاده. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار iOS، که برای هر مدلی به‌طور هم‌زمان در دسترس هستند، معمولاً پنج سال پشتیبانی ارائه می‌کنند و بر ارزش مدل‌های قدیمی‌تر می‌افزایند.

اکنون که آیفون 12 از خط تولید اپل خارج شده است، دیگر لازم نیست نگران فضای ذخیره سازی باشید. مدل پایه تقریباً هر آیفون با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود – استثناها آیفون SE (64 گیگابایت ناچیز) و آیفون 15 پرو مکس (256 گیگابایت سخاوتمندانه تر) هستند.

اگر آیفون خود را از طریق اپل خریداری می کنید، ممکن است بتوانید با خرید و فروش گوشی فعلی خود در پول خود صرفه جویی کنید. با توجه به اینکه آیفون 15 اکنون در دسترس است، اپل 200 تا 650 دلار تخفیف برای خرید شما در صورت معامله در دستگاه ارائه می دهد. (هرچه آیفون شما جدیدتر باشد، ارزش مبادله بالاتر است، و بله، سوئیچرها، اپل دستگاه های اندرویدی را نیز می پذیرد.)

توجه داشته باشید که اگر آیفون آنلاک خود را از اپل خریداری می کنید، باید 30 دلار دیگر به قیمت پایه آیفون 15 و آیفون 15 پلاس بپردازید. (آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس، چه آنلاک یا بدون قفل، با قیمت یکسان شروع می شوند.)

ما پیشنهادات ویژه اپراتورها و خرده فروشان را دنبال می کنیم تا بهترین معاملات آیفون را بر اساس مدل پیدا کنیم:

هنگامی که اپل آیفون های جدید را عرضه می کند، قیمت مدل هایی را که در اطراف خود نگه می دارد کاهش می دهد. به همین دلیل است که اکنون که سری آیفون 15 در دسترس است، هزینه کمتری برای آیفون 14، آیفون 14 پلاس و آیفون 13 پرداخت می کنید.

همه آیفون‌های ذکر شده در اینجا می‌توانند iOS 17 را اجرا کنند ، آخرین نرم‌افزار آیفون اپل که درست قبل از عرضه آیفون 15 منتشر شد. ویژگی های برجسته شامل حالت جدید Standby و همچنین ویژگی Check In است است که به شما امکان می دهد از طریق برنامه پیام به مردم بگویید که ایمن وارد شده اید.

انتظار می رود به روز رسانی های جزئی در طول سال ادامه یابد، همانطور که در اواخر اکتبر انتشار iOS 17.1 نشان می دهد .

با منع ورود iPhone SE 4 در بهار – و مدل جدید SE حداقل تا سال 2024 وارد بازار نخواهد شد – دفعه بعدی که یک آیفون جدید را ببینید یک سال آینده در پاییز 2024 خواهد بود. این زمانی است که ما انتظار داریم خط تولید آیفون 16 ، که تقریباً مطمئناً دارای یک آیفون 16 پرو و ​​احتمالاً حتی یک آیفون 16 اولترا خواهد بود .

نحوه تست آیفون

مانند هر گوشی هوشمندی که در Tom’s Guide آزمایش می کنیم ، آیفون ها را برای روزها در موارد استفاده در دنیای واقعی ارزیابی می کنیم. ما همچنین گوشی‌های اپل را با استفاده از طیف وسیعی از برنامه‌های سنجش عملکرد محک می‌زنیم که به ما امکان می‌دهد عملکرد آیفون را با آنچه دستگاه‌های اندرویدی قادر به انجام آن هستند مقایسه کنیم. علاوه بر بنچمارک‌های مصنوعی، آزمایش‌هایی را در دنیای واقعی نیز اجرا می‌کنیم، از جمله تست رمزگذاری ویدیو در Adobe Premiere Rush که سرعت پردازش آیفون را با دستگاه‌های دیگر مقایسه می‌کند.

در آزمایشگاه خود، از نورسنج برای تعیین داده‌های کیفیت نمایشگر، مانند روشنایی و دقت رنگ استفاده می‌کنیم تا به ما کمک کند نمایشگر بهترین آیفون‌ ها را ارزیابی کنیم. تست باتری اختصاصی ما با پخش بی‌پایان صفحات وب از طریق شبکه LTE، طول عمر را با شارژ مشخص می‌کند. سپس آیفون ها را شارژ می کنیم تا ببینیم در فواصل 15 دقیقه ای چقدر سریع شارژ می شوند.

برای مقایسه دوربین‌ها، هر آیفونی را که بررسی می‌کنیم می‌گیریم و در تنظیمات مختلف عکس می‌گیریم. ما همچنین یک گوشی هوشمند قابل مقایسه را به همراه آورده ایم تا ببینیم خروجی عکاسی آیفون چگونه اندازه می گیرد.

ما پیشرفت‌های iOS اپل را بررسی می‌کنیم، عملکرد بازی را آزمایش می‌کنیم و بلندگوهای گوشی را ارزیابی می‌کنیم – و هر یک از این عوامل در حکم نهایی ما نقش دارند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید