بررسی گوشی شیائومی می 11 اولترا

در این مقاله قصد داریم تا گوشی شیائومی می 11 اولترا را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های آنرا در مورد طراحی, دوربین, عملکرد و باتری بازگو کنیم.

بررسی گوشی شیائومی می 11 اولترا

بررسی گوشی شیائومی می 11 اولترا

در مقایسه با گوشی سامسونگ گلگسی S21 اولترا, شیائومی نمی توانست به همان اندازه گوشی پرقدرتی را ارائه دهد. اما طراحی سرامیکی, صفحه نمایش استثنایی,شارژ سریعتر, و حرکت به سمت دوربین هایی که توانایی بزرگنمایی تا 120 برابر را دارند, پاسخ ویژه ای به گوشی های پرچمدار سامسونگ در سال 2021 است و این گوشی با هدف رقابت با گوشی گلگسی S21 اولترا که در هر چیزی خاص است ساخته شده است.

آیا اگر قصد خرید گوشی جدید پرچمداری را دارید و نمی خواهید که گوشی اپل و یا سامسونگ را خریداری کنید باید گوشی شیائومی می 11 اولترا را در نظر بگیرید؟ این گام درستی است که در مسیر شیائومی برداشته اید, به این علت که مانند روز روشن است که این گوشی پرچمدار شیائومی با همان مشکلاتی که مابقی گوشی های پرچمدار شیائومی برای همیشه مواجه هستند روبرو است. با در اختیار داشتن صفحه نمایش عالی, عملکرد فوق العاده, دوربین های مختلف, اما کیفیت عکس های نه چندان تاثیر گزار, عمر باتری متوسط و طراحی حجیم, گوشی شیائومی می 11 اولترا رقیب سخت افزاری موثری در مقایسه با گلگسی S21 اولترا است, اما الزاما گوشی بهتری نیست, بویژه زمانیکه قیمت 1099 دلاری آنرا در نظر بگیرید.

بررسی گوشی شیائومی می 11 اولترا

طراحی

طراحی بیرونی گوشی شیائومی از سرامیک است که به گوشی حس دوام و زیبایی را می دهد. مدلی که من قصد بررسی آنرا دارم, رنگ سفید آن است و همیشه این مدل تمیز و یکدست بوده است و هیچگونه اثر انگشتی را بر روی خود به جای نمی گذارد و همچنین این گوشی کناره های لغزنده ای دارد. وزن اضافه 230 گرم نیز به آن کمکی نمی کند که در دست شما بخوبی جای بگیرد.

در قسمت جلویی گوشی, صفحه نمایش 6.8 اینچی را در اختیار داریم که چهار گوش است. در نتیجه استفاده از پیمایش اشاره در این گوشی موثر است. سوئیپ کردن از کناره ها به بالا و پایین براحتی انجام می شود.

جزیره دوربین پشت گوشی منطقه ای است که یک چهارم قسمت پشت گوشی را در بر گرفته است. این گوشی نتنها بزرگ بلکه بلند نیز هست که از چند میلی متر به سمت بیرون امتداد می یابد و آنرا برای در دست گرفتن به تجربه ای ناجور تبدیل می کند.

حداقل اندازه یکنواخت برآمدگی دوربین بدین معنی است که وقتی روی یک سطح صاف قرار می گیرد مانند اکثر گوشی های دیگر لرزش نخواهد داشت. صفحه نمایش اضافی پشت گوشی دلیل اندازه اضافه ای است که به کناره ها اضافه شده, اما متاسفانه, آنقدر که من فکر می کردم که کاربردی باشد کاربردی نیست. بعدا به آن خواهیم پرداخت.

همچنین می 11 اولترا با دو اسپیکر دوگانه پرقدرت بالا و پایین ارائه می شود که بنظر می آید توسط Harman/Kardon طراحی شده است. این اسپیکرها به طرز شگفت انگیزی بلند هستند. این گوشی جک هدفون ندارد اما ما پایه اصلی شیائومی را داریم _ یک سنسور مادون قرمز که می تواند اکثر لوازم برقی شما را کنترل کند.

بطور کلی, گوشی می 11 اولترا برای من سنگین و لغزنده است و جزیره دوربینی که در پشت گوشی قرار دارد بسیار خوب است. صفحه نمایش ثانویه این گوشی دلیل این مشکل است, زیرا که بدون آن پکیج دوربین می توانست جمع و جورتر باشد.

 

صفحه نمایش

گوشی شیائومی می 11 اولترا با صفحه نمایش 6.81 اینچی ارائه می شود که برای استفاده و نگاه کردن به ان بسیار لذت بخش است. این یک پنل OLED است که از برخی ترفندهای نرم افزاری برای دستیابی به عمق رنگ 10 بیتی استفاده می کند, اما چیزی که قابل توجه تر است این است که این یک صفحه نمایش عالی بشمار می رود. زاویه دید, تولید رنگ, و بویژه حداکثر روشنایی, همگی قابل تحسین هستند, اگرچه لازم به ذکر است که حالت پیشفرض صفحه نمایش تا حدی سرد و با دمای رنگ نزدیک به 7500K است. شیائومی ادعا می کند که حداکثر 1700 نیت در گوشی می 11 اولترا در حالت نورخورشید قابل دسترسی است, با این وجود, در نور معمولی روزانه ما تنها قادر خواهیم بود تا به 800 نیت دسترسی پیدا کنیم.

صفحه نمایش تا رفرش ریت 120 هرتز را در کنار رفرش ریت قدیمی 60 هرتز پشتیبانی می کند, اما چیزی که در اینجا تاثیر گزار است این است که می 11 اولترا همانند گلگسی S21 اولترا از رفرش ریت بالای رزولوشن QHD+ پشتیبانی می کند. اجرای QHD+ در 120 هرتز قطعا بسیار چشم نواز است اما با این وجود عمر باتری را نیز کم می کند. در عین حال چرا این گوشی را خریداری کنیم و از تمام ویژگی های آن بهره ببریم؟

بررسی گوشی شیائومی می 11 اولترا

صفحه نمایش ثانویه

گزارش ها حاکی از آن است که شیائومی می 11 اولترا از شیائومی می Band 5 برای تکمیل دوربین عقب خود استفاده می کند و در حالیکه در ابتدا علاقه من را به خود جلب کرد, اما در آخر متوجه شدم که این یک ترفند است. شما می توانید یک ساعت مچی تنظیم کنید و از آن برای زمان و یک نقطه قرمز که نوتیفیکیشن های ورودی را نشان می دهد استفاده کنید اما این عمل تنها در صورتی امکان پذیر است که شما گوشی خود را به پشت قرار دهید و این کار را تا 30 ثانیه انجام دهید. شما همچنین می توانید از صفحه نمایش بعنوان یک صفحه پیش نمایش برای دوربین استفاده کنید, که کمک می کند تا شما عکس های سلفی بیشتری را بگیرید و این در مورد موارد استفاده برای صفحه نمایش ثانویه است. این قطعا ترفندی است که کاملا کاربردی نیست.

سخت افزار و عملکرد

تا الان, اینکه می 11 اولترا گوشی پرچمداری با ویژگی های عالی بوده است چیز تعجب برانگیزی نبوده است. این گوشی با پردازشگر کوالکام اسنپ دراگون 888 و با رم 8 گیگابایت و یا 12 گیگابایت و حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایت ارائه می شود. این گوشی دارای اسلات کارت microSD نیست و با حافظه داخلی بالا, قطعا دیگر احتیاج به ارتقای حافظه در این گوشی نخواهید داشت.

با مشخصاتی که این گوشی ارائه می دهد, همانند مابقی گوشی های پرچم دار که هم اکنون وجود دارند, بسیار عالی کار می کند. همه ویژگی های عالی در گوشی می 11 اولترا ارائه می شود و بسختی می توان باور کرد که کاربر با این گوشی هنگ کردن و یا کند بودن اپلیکیشن ها و بازی ها و خود رابط کاربری را را تجربه کند.

بررسی گوشی شیائومی می 11 اولترا

ویژگی ها و عملکرد

با اندروید 11 آماده بکار در این گوشی, می 11 اولترا با رابط کاربری MIUI خود شرکت ارائه می شود. در بیشتر موارد, این یک نگرانی کوچک از اندروید استاک است که ممکن است تازه واردان را شوکه کند, اما در دفاع از آن باید بگوییم که MIUI مملو از چندین ویژگی و قابلیت های اضافی است که اکثر آنها برای برخی از موارد کاملا مفید است.

بطور معمول بیومتریک ها در گوشی های شیائومی, بسیار سریع و راحت هستند. اسکنر اثر انگشت داخل صفحه نمایش سریع و قابل اعتماد است., با این وجود من زیاد طرفدار الگوهای لرزشیی در زمان باز کردن قفل گوشی از سنسور نیستم زیرا باعث حواس پرتی میشود. ویژگی باز کردن قفل صورت بسیار سریع است اما مطمئنا به آن اندازه قابل اعتماد نیست.

بررسی گوشی شیائومی می 11 اولترا

دوربین

 

 

 

این امکان وجود دارد که مهمترین بخش فروش گوشی می 11 اولترا مربوط به سیستم دوربین آن باشد که با سخت افزار برجسته خود بسیار با ابهت است. برای مبتدیان, می 11 اولترا دارای یک سنسور چهار بایر بزرگ ساخت سامسونگ 1.12/1 سیتینگ است که در زیر اپتیک 50 مگاپیکسل دوربین اصلی قرار دارد؛ این یکی از سنسورهای بزرگی از که تاکنون در گوشی های هوشمند ارائه شده است. تله مکمل فوق العاده وسیع و تله فوتوی 5 مگاپیکسل هر دو با فرکانس 48 مگاپیکسلی کار می کنند و دارای سنسورهای 1/2 کوچکتر هستند.

بطور کلی, کیفیت عکس خوب است. جزئیات به خوبی در عکس هایی که گرفته می شود نمایش داده می شوند, اما با این وجود در برخی از مواقع تصاویر کمی نرم هستند.  در عین حال, پکیج دوربین به اندازه گوشی S21 اولترا متنوع نیست و باعث می شود تا از این دوربین چیزهای بیشتری بخواهیم. اما قولی که راجع به ارائه دوربین عالی داده بود را تحقق بخشیده است, اما بازهم نه کاملا, و در آخر ناامید کننده است. می توانید در همین سایت مقایسه گوشی می 11 اولترا و گلگسی S21 اولترا را مشاهده کنید.

مشکل دوربین می 11 اولترا سخت افزاری نیست, بلکه نرم افزاری است. حتی علی رغم داشتن سنسور دوربین و اپتیک عالی, می 11 اولترا کیفیت تصویری به همان اندازه گوشی های پرچمدار شیائومی قبلی را با تولید رنگی که با واقعیت متفاوت است ارائه می دهد. در نتیجه, در برخی از مواقع, سبزها سایه سبز اشتباه دارند, سرخابی ها نارنجی به نظر می رسند و آبی ها اغلب آبی هستند. این ویژگی در مقایسه با گلگسی S21 اولترا به این علت که در این روزها از استاندارد معیار استفاده می کنیم بسیار به چشم می خورد.

نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 11 اولترا

 

نمونه عکس دوربین ماکرو و دوربین فوق العاده عریض شیائومی می 11 اولترا

 

همچنین نمی توانم درمورد اختلاف رنگ دوربین های فوق العاده عریض, اصلی و پریسکوپ در همان صحنه ها, صحبت کنم. مطمئنا, طبیعی است که به دلیل تفاوت در فریم و نوردهی انتظار تفاوت را داشته باشیم, اما ارائه رنگ های متفاوت برای من یک نکته منفی بزرگ است. سه عکس پایینی نشان دهنده این موارد است: عکس های فوق العاده عریض و زاویه وسیع رنگ بلوز را بدرستی نشان می دهد, اما لنز پریسکوپ تصمیم گرفته است که رنگ صورتی باید صورتی باشد, که کاملا درست نیست.

 

علاوه بر این, علی رغم قابلیت HDR گوشی, تصاویر HDR به اندازه بقیه گوشی ها کیفیت خوبی را ارائه نمی دهند. زمانیکه با نور خورشید عکسی را می گیرید, قسمت هایی که در سایه قرار دارند جزئیات را بخوبی ارائه نمی دهند و اغلب تاریک هستند و این در حالی است که قسمت های هایلایت شده بخوبی قابل مشاهده هستند, بخصوص اگر از دوربین پریسکوپ استفاده می کنید, و همانطور که در تصویر مشاهده می کنید کبوتر بخوبی قابل مشاهده است.

در آخر اینکه, زمانیکه از دوربین پریسکوپ 5x استفاده می کنید شاتر هنگ می کند, که یک یا چند ثانیه طول می کشد تا عکس را بگیرد که باعث می شود تا شما سوژه عکس را از دست بدهید و در برخی از مواقع عکس های تاری را بگیرید.

نمونه عکس دوربین پریسکوپ با زوم 5X

 

 

عکس هایی که در شب گرفته می شوند خوب هستند, اگرچه حالت نایت مود گوشی شیائومی در هنگام خاموش شدن چراغ ها فعال می شود و در این حالت عکس هایی را در نور کم می گیرد که کیفیت خوبی را ارائه می دهند. من دوست داشتم کمی بیشتر به جزئیات و پویایی بپردازم زیرا می 11 اولترا علاقه ای به برجسته کردن مناطق تاریک با نور کم ندارد, اما فقط منجر به برجسته کردن مناطق تاریک می شود که اغلب باعث می شود تا عکس های رضایت بخشی گرفته نشود.

نمونه عکس های می 11 اولترا در نور کم

 

عکس های پرتره کیفیت خوبی دارند, البته تا حدی نرم و فاقد توضیح هستند. بعلت سنسور ToF در پشت گوشی, سوژه های جداگانه خوبی وجود دارند, اما برخلاف دوربین های برتر گوشی های موجود, دوربین می 11 اولترا فقط از دوربین اصلی خود برای گرفتن عکس های پرتره استفاده می کند که سوژه شما را جدا نمی کنند و فاصله کانونی فابل توجهی را ارائه نمی دهد. این چیزی است که هر دو گوشی های سامسونگ و آیفون ارائه می دهند و عکس پرتره ای که این دو گوشی ارائه می دهند در زمینه متفاوتی قرار دارد.

نمونه عکس های پرتره می 11 اولترا

 

در مورد عکس های سلفی کاملا واضح است: اشکالی ندارد اما با دور زدن دوربین می توانید براحتی نتایج بهتری را بگیرید. این همان چیزی است که شیائومی با گنجاندن نمایشگر ثانویه به آن اشاره می کند که در غیر اینصورت فایده ای ندارد, اما مسئله اینجاست که دوربین اصلی دارای یک عمق میدانی بسیار کم از فاصله ای است که شما عکس سلفی می گیرید و در نهایت منجر به عکس هایی خارج از فوکوس می شوند. در مورد دوربین سلفی که بسختی می توان نقطه کانونی را از دست داد چنین نیست. آنچه که حتی عجیب تر است این است که نمی توان از نمایشگر ثانویه در حالت عمودی با دوربین اصلی استفاده کرد که باعث می شود این دوربین به هدف خود نرسد و در نهایت شما را مجبور به استفاده از دوربین های سلفی برای گرفتن عکس های پرتره می کند, بنابراین چرا ما در مرحله اول احتیاج به نمایشگر ثانویه داشتیم؟

 

عمر باتری

عمر باتری در گوشی می 11 اولترا زیاد نیست. عمر باتری این گوشی یک روز است, بخصوص اینکه از کیفیت رزولوشن QHD+ در رفرش ریت 120 هرتز و صفحه نمایش خوب آن استفاده می کنید, و اگر واقعا از این گوشی استفاده کنید باید از ویژگی های خوب آن نیز بهره ببرید. با این اوصاف اگر برخی از ویژگی ها را از کار بیندازید و گوشی را تا حد ممکن کم استفاده کنید, باتری 5000 میلی آمپری آن ممکن است تا یک روز نیم دوام بیاورد. در تست های ما می 11 اولترا امتیاز 9 ساعت مرور را در حالت 120 هرتز و 10 ساعت مرور را در حالت 60 هرتز کسب کرده است. استریم ویدئو 8 ساعت طول می کشد و این در حالی است که بازی های 3 بعدی در هر دو حالت 60 و 120 هرتز, بین 8:30 تا 9 ساعت شبکه می شدند. این گوشی با یک شارژ سریع 67 وات ارائه می شود که در عرض 50 دقیقه بطور کامل شارژ می شود.

منبع: PHONEARENA.COM

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید