نحوه افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

اینکه گهگاهی گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید ارزش خود را دارد، اما ناامید کننده است زیرا زمان زیادی طول می کشد. در این مقاله نحوه افزایش سرعت گوشی اندرویدی را بررسی می کنیم.

نحوه افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

اگر از یک گوشی اندرویدی قدیمی یا ارزان قیمت استفاده می کنید، احتمالاً راه اندازی آن زمان زیادی را می طلبد و می تواند آزاردهنده شود. بسیاری از مواردی که بر زمان بوت شدن تأثیر می‌گذارند، تغییر خارج از کنترل شما هستند، مانند سرعت پردازنده و بهینه‌سازی دستگاه.

اما کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا چند ثانیه سرعت آن را افزایش دهید. در اینجا ده نکته وجود دارد که می توانید برای افزایش سرعت بوت گوشی اندرویدی خود امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه رفع مشکل بهم ریختگی و نمایش اشتباه ساعت در اندروید

1. گوشی خود را به آخرین نسخه سیستم عامل به روز کنید

اولین روش افزایش سرعت گوشی های اندرویدی به روز کردن گوشی است. تعداد شگفت انگیزی از کاربران اندروید در واقع از نصب به روز رسانی ها به دلیل ترس از ایجاد اشکال در گوشی هایشان اجتناب می کنند. این در واقع در مدل های ارزان قیمت برندهای نامعتبر یک خطر است. با این حال، اجتناب از به‌ روز رسانی‌ های اندروید می‌تواند زمان بوت شدن را کاهش دهد زیرا گوشی شما بهینه‌ سازی‌ های نرم‌افزاری معمولی را که برای اجرای روان لازم است دریافت نمی‌کند.

به Settings > System > System Update بروید تا سیستم عامل گوشی خود را به روز کنید.

2. از پر کردن بیش از حد حافظه داخلی خود اجتناب کنید

دومین روش افزایش سرعت گوشی های اندرویدی اجتناب از پر کردن بیش از حد حافظه گوشی است. حافظه داخلی گوشی شما سیستم عامل اندروید را در خود جای داده است و پر کردن آن هرگز ایده خوبی نیست. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، فضای کمتری برای بوت شدن و اجرای روان سیستم عامل وجود دارد. سعی کنید حداقل 10٪ از کل فضای ذخیره سازی خود را رایگان نگه دارید.

ساده ترین راه برای بازیابی سریع فضای ذخیره سازی این است که همه برنامه های ناخواسته را از گوشی خود حذف کنید . در حالی که در حال انجام این کار هستید، ممکن است بخواهید عکس‌ها، ویدیوها، آهنگ‌ها یا اسناد بزرگی را که دیگر برایتان مهم نیستند، حذف کنید.

3. از استفاده از لانچر اندروید خودداری کنید

نحوه افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

سومین روش افزایش سرعت گوشی های اندرویدی خودداری استفاده از لانچرهای اندرویدی است. لانچرهای اندروید برای زمانی که می خواهید دوباره حس جدیدی به گوشی خود بدهید عالی هستند ، اما می توانند زمان بوت شدن را نیز کاهش دهند. پوسته اندرویدی که از قبل روی گوشی شما نصب شده است، کاملاً برای مدل خاص شما بهینه شده است تا زمان بوت شدن را به حداقل برساند.

با این حال، لانچر اندروید و بسته آیکون جذابی که از Play Store دانلود کرده‌اید، نیستند. آنها فقط به تعداد برنامه هایی که باید هنگام راه اندازی گوشی خود اجرا شوند اضافه می کنند. باز هم، این موضوع در مورد گوشی‌های میان‌رده یا پرچم‌دار چندان مهم نیست، اما اگر مدل پایین‌تری دارید، بهتر است به جای آن از لانچر پیش‌فرض استفاده کنید.

4. برنامه های ناخواسته ای که حذف نمی شوند را غیرفعال کنید

روش چهارم افزایش سرعت گوشی های اندرویدی غیر فعال کردن برنامه های ناخواسته است. برخی از برنامه های سیستمی را نمی توان از دستگاه شما حذف نصب کرد، زیرا آنها بخش اصلی سیستم عامل هستند، اما همچنان می توانید آنها را از تنظیمات غیرفعال کنید، بنابراین در هنگام راه اندازی به طور خودکار در پس زمینه شروع به اجرا نمی کنند و سرعت بوت شدن را کاهش نمی دهند.

شرکت‌هایی مانند سامسونگ و شیائومی نرم‌افزارهای bloatware زیادی را روی گوشی‌های خود قرار می‌دهند، بنابراین ممکن است مجبور شوید مدتی را صرف پیدا کردن و حذف برنامه‌های از پیش نصب‌شده سیستم کنید .

5. برنامه های کم استفاده را در خواب عمیق قرار دهید

روش پنجم افزایش سرعت گوشی های اندرویدی غیر فعال کردن برنامه های کم استفاده است. برخی از برنامه‌ها برای استفاده روزمره نیستند، اما همچنان باید نگه‌داشته شوند، زیرا عملکردی حیاتی دارند. حذف نصب در اینجا گزینه‌ای نیست، اما اگر گوشی سامسونگ دارید، همچنان می‌توانید برنامه‌ها را در حالت خواب عمیق قرار دهید . انجام این کار به این معنی است که این برنامه‌ها هرگز در پس‌زمینه اجرا نخواهند شد و قدرت پردازش برای بوت شدن دستگاه شما کمی سریع‌تر آزاد می‌شود.

متأسفانه، این یک ویژگی استاندارد اندروید نیست، بنابراین در بسیاری از دستگاه‌های غیرسامسونگ آن را پیدا نخواهید کرد.

برنامه‌هایی که در حالت خواب عمیق قرار می‌گیرند نیز ممکن است به‌روزرسانی یا اعلان دریافت نکنند.

6. از شلوغ شدن صفحه اصلی خود اجتناب کنید

نحوه افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

روش ششم افزایش سرعت گوشی های اندرویدی اجتناب از شلوغ کردن صفحه اصلی است. قرار دادن بسیاری از برنامه‌ها و ویجت‌ها در صفحه اصلی شما واقعاً بر زمان بوت شدن تأثیر نمی‌گذارد. با این حال، به این معنی است که پس از بوت شدن تلفن شما، احتمالاً چند ثانیه دیگر طول می کشد تا رابط کاربری نرم و پاسخگو شود.

همچنین ممکن است متوجه شوید که برنامه‌ها و ویجت‌ها چند ثانیه بیشتر طول می‌کشد تا عملیاتی شوند – به خصوص در گوشی های رده پایین. بنابراین، بهتر است از بهم ریختگی صفحه اصلی یا داشتن تعداد زیادی پنل صفحه اصلی خودداری کنید. آن را فقط برای چیزهایی که نیاز به دسترسی سریع دارید نگه دارید.

7. از استفاده از تصاویر پس زمینه زنده خودداری کنید

روش هفتم افزایش سرعت گوشی های اندرویدی خودداری استفاده از تصاویر زنده پس زمینه است. اگر گوشی رده پایین‌تری دارید، والپیپرهای زنده نیز یک مشکل بزرگ هستند. آنها به قدرت پردازش زیادی نیاز دارند، عمر باتری را می خورند و زمان بوت را کاهش می دهند. البته این بدان معنا نیست که شما باید به تصاویر پس زمینه از پیش نصب شده ای که سازنده روی گوشی شما قرار داده است محدود کنید. تا زمانی که از یک کاغذ دیواری ثابت معمولی استفاده می کنید، می توانید هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید.

8. از استفاده از برنامه های تقویت کننده عملکرد خودداری کنید

روش هشتم افزایش سرعت گوشی های اندرویدی خودداری استفاده از برنامه های تقویت کننده است.  قبلاً گفته‌ایم، و باز هم می‌گوییم: دانلود برنامه‌های تقویت‌کننده عملکرد ایده خوبی نیست و گاهی اوقات می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد به تلفن شما آسیب برساند. ممکن است فکر کنید که آنها این کار را سریع‌تر انجام می‌دهند، اما این کار را نمی‌کنند – حداقل بدون عوارض جانبی.

به عنوان مثال، پاک کننده های رم خیلی مفید نیستند، زیرا بسیاری از برنامه هایی که متوقف می شوند، بلافاصله در پس زمینه شروع به کار می کنند. این بدان معناست که استرس بیشتری به دستگاه شما وارد می شود تا زمانی که هیچ کاری انجام نداده باشید و اجازه دهید این کار انجام شود.

علاوه بر این، امروزه بسیاری از گوشی های اندرویدی دارای یک گزینه داخلی برای آزاد کردن حافظه دستگاه هستند که موثرتر از هر راه حل شخص ثالثی است. و نه، نباید برنامه‌ها را مجبور کنید به این امید که سرعت گوشی شما را افزایش دهد. فقط در صورت لزوم این کار را انجام دهید

9. افزایش سرعت انیمیشن های UI

روش نهم افزایش سرعت گوشی های اندرویدی افزایش سرعت انیمیشن های UI است. همچنین می‌توانید با افزایش سرعت انیمیشن‌ها، گوشی خود را کمی سریع‌تر کنید. باز هم، این کار مستقیماً بر زمان بوت تأثیر نمی‌گذارد، اما باعث می‌شود رابط کاربری پس از روشن‌کردن، سریع‌تر و پاسخ‌گوتر شود. برای انجام این کار، ابتدا باید گزینه های توسعه دهنده را فعال کنید. برای انجام این کار، به Settings > About phone بروید و مکرراً روی Build number ضربه بزنید .

پس از باز شدن قفل، به Settings > Developer options بروید ، تا نیمه به پایین پیمایش کنید و Window animation scale, Transition animation scale, and Animator duration scale را روی 0.5x تنظیم کنید . بلافاصله متوجه می‌شوید که انیمیشن رابط کاربری سریع‌تر شده است و گوشی شما سریع‌تر به نظر می‌رسد.

نحوه افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

10. تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید

روش آخر افزایش سرعت گوشی اندرویدی ریست فکتوری کردن گوشی است. اگر همه چیز با شکست مواجه شد، بهترین راه برای بالا بردن سریع‌تر بوت شدن گوشی اندرویدی، این است که به سادگی بازنشانی به تنظیمات کارخانه انجام دهید. این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که سال هاست از گوشی خود استفاده می کنند و هرگز واقعاً زحمت رعایت نکات صحیح نگهداری اندروید را به خود نمی دهند .

وقتی گوشی اندرویدی خود را به تنظیمات کارخانه بازیابی می‌کنید ، تمام داده‌ها از جمله عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد، آهنگ‌ها، ضبط‌های صوتی، برنامه‌ها و موارد دیگر را حذف می‌کند—و دستگاه را به حالتی که در ابتدا به شما تحویل داده شده برمی‌گرداند. فراموش نکنید که قبل از بازنشانی به تنظیمات کارخانه، از تمام اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

گوشی اندرویدی خود را سریعتر بوت کنید

بوت آهسته معمولاً فقط در گوشی های مقرون به صرفه یا قدیمی مشکل ساز است و فقط کارهای زیادی برای افزایش سرعت آن می توانید انجام دهید. همانطور که در ابتدا گفتیم، بیشتر آن به سرعت پردازنده و میزان بهینه سازی دستگاه شما توسط سازنده بستگی دارد.

اگر سال‌ هاست از یک گوشی استفاده می‌کنید و از عملکرد ضعیف آن خسته شده‌اید، بهتر است فقط به یک گوشی جدید ارتقا دهید تا اینکه به دنبال راه‌هایی برای بهبود آن باشید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید