• صفحه خانگی
  • >
  • ویژه
  • >
  • درباره رمزارز ایرانی چه می‌دانید؟ معرفی بهترین ارز‏های دیجیتال ایرانی

درباره رمزارز ایرانی چه می‌دانید؟ معرفی بهترین ارز‏های دیجیتال ایرانی

  • توسط پویان ایزدی
  • بهمن 5, 1401
  • ویژه
  • 0

ارز دیجیتال در واقع نوعی واحد پول مجازی است که خرید و فروش و نقل و انتقال آن تنها از طریق اینترنت، تلفن همراه، تبلت و رایانه انجام می شود و دارای هیچ گونه پول نقدی نیست. تمامی فعالیت های این ارزها به طور مجازی تحت کنترل قرار می گیرند. ارز های فوق جهانی هستند و تمامی افراد از هر کجای جهان به آن ها دسترسی دارند.

با گذشت زمان هر کشور برای توسعه اقتصاد و زیرساخت های سرمایه گذاری مجازی خود رمز ارز های داخلی نیز تولید و وارد بازار کرد. کشور ما نیز دارای انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال است. در این محتوا می خواهیم پیرامون آنکه رمز ارز ایرانی چیست و کدام نمونه های آن جز بهترین ها برای سرمایه گذاری به شمار می آیند اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

رمز ارز ایرانی چیست؟

ارزهای رایج داخلی تقریبا معرف حضور تمامی افراد فعال در زمینه ارزهای دیجیتال هستند. این رمز ارزها جز بزرگترین تحولات در بخش اقتصادی به شمار می آیند و کشور ما چند نمونه از آن ها را به طور داخلی ارائه داده. این رمز ارزهای ملی ایرانی با پشتوانه ریال شاید برای بسیاری از سرمایه گذاران قابل اعتماد نباشند، اما توانسته اند در طول سال های حضور خود خوش بدرخشند.

انواع رمز ارز ایرانی

پس از معرفی آن که رمز ارز ایرانی چیست به معرفی چند نمونه از بهترین آن ها می پردازیم.

رمز ارز ایرانی پیمان

یکی از انواع رمز ارزهای داخلی، رمز ارز ایرانی پیمان است که هلدینگ بهسازان ملت، شرکت سرمایه گذاری تکوست، فناپ و زیرمجموعه های آن ها به همراه بانک پاسارگاد، ملی و پارسیان از آن حمایت می کنند. این ارز دیجیتال داخلی از پشتوانه طلا برخوردار است و بر اساس قیمت معادل آن در اختیار خریداران قرار می گیرد.

علامت مخصوص این رمز ارز PMN است و همانطور که گفتیم بر حسب طلا و سکه معادل سازی می شود. این رمز ارز جزو اولین نمونه های ارز دیجیتال داخلی است و ارزش یک رمز ارز آن با یک سوت طلا۱۸ عیار برابری می کند.

رمز ارز IRRDC

این رمز ارز نیز بر صرافی های غیرمتمرکز مبتنی است و در قالب بلاک چین وارد دنیای رمز ارزهای دیجیتالی داخلی شده. معامله گران با استفاده و خرید و فروش این ارز دیجیتالی می توانند در صرافی های غیرمتمرکز معامله کنند و همچنین امکان معامله در بازارهای بین المللی را نیز دارند.

رمز ازر فوق هیچ نگرانی و محدودیتی بابت تولید و عرضه ندارد و پشتوانه آن ریال بانک مرکزی است. با خرید این رمز ارز دارایی از کشور خارج نمی شود، چرا که مبنای فروش این نمونه ریال اس.ت اگر این رمز ارز داخلی را خریداری کنید می توانید در معاملات غیر متمرکز کریپتوکس حساب کاربری داشته و حتی در بازارهای بین المللی دیجیتالی نیز آن را با نمونه های دیگر مبادله کنید.

توجه داشته باشید قبل از شروع هر گونه فعالیت شما باید آموزش ارز دیجیتال و فرایند یادگیری و درک سرمایه گذاری را پشت سر بگذارید سپس اقدام به سرمایه گذاری در این بازار کنید.

رمز ارز آریا

از دیگر نمونه رمزارز های ایرانی می توان به رمز ارز آریا اشاره داشت که هنوز اطلاعات مشخص و دقیقی از آن در دسترس نیست. خصوصیات این ارز دیجیتال داخلی شبیه بیت کوین است و قریب به ۸۰ درصد آن از بیت کوین کپی گرفته شده .هدف اصلی از به وجود آمدن و ارائه این رمز ارز، پرداخت همتا به همتا است که تراکنش های آن بر روی بستر بلاک چین انجام شده و امکان استخراج نیز دارد.

رمز ارز آریا این امکان را به شما می دهد که وجه را از شخصی دریافت و آن را به شخص دیگر منتقل کنید. همچنین آن را بدون نیاز به حضور شخص سومی به خارج از کشور و بدون محدودیت انتقال دهید. رمز ارز فوق دارای کارمزد پایین است و از خرج های اضافی برای انتقال جلوگیری می کند.

چگونه بهترین ارز دیجیتال داخلی و خارجی را انتخاب کنیم ؟

برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال به منظور سرمایه گذاری باید عوامل مختلف را مورد بررسی قرار داد. در ادامه چند نمونه از این عوامل را با هم بیان می کنیم:

در ابتدا باید ببینید که چه زمانی از حضور آن رمز ارز می گذرد. در صورتی که تازه به وجود آمده می تواند آینده خوبی داشته باشد اما سرمایه گذاری آنی یا سنگین بر روی آن ها توصیه نمی شود. معمولا اینرمزارزهابرای افرادی که مدت هاست در بازارهای دیجیتال سرمایه گذاری می کند به کار می آید، زیرا برای این افراد خرید رمز ارز های فوق ریسک کمتری دارد.

مسئله بعدی که در انتخاب رمز ارز باید به آن توجه داشت، نحوه برخورد توسعه دهنده ارز دیجیتال با مشکلات پیش آمده است. این که یک رمز در طول فعالیت خود چگونه پستی بلندی ها را پشت سر می گذارد در انتخاب آن موثر است. از دیگر عوامل برای انتخاب ها می توان به نحوه قیمت گذاری رمز ارز اشاره داشت. در صورتی که این رمز ارز در زمان های گذشته دارای ثبات قیمتی باشد، می توان این احتمال را داد که در آینده نیز احتمال سقوط قیمت آن کم است.

از دیگر عوامل که برای انتخاب یک رمز ارز مهم به شمار می آید آن است که مردم یا دیگر سرمایه گذاران چه نگاهی به آن رمز ارز دارند و روزانه چه تعداد افراد به خرید و فروش آن می پردازد. این مساله می تواند در انتخاب و تصمیم گیری بسیار موثر باشد.

با توجه به نکات فوق و بررسی آنها برای نمونه ارزهای دیجیتال ایرانی مانند پیمان، IRRDC ، آریا می توانید به انتخاب بهترین نمونه بپردازید.

سوالات متداول

  1. کشورمان دارای چند نوع صرافی ارز دیجیتال است؟

صرافی های ارزهای دیجیتال در ایران مانند دیگر کشورهای جهان دارای دو نوع اصلی فروشگاهی و همچنین بازار معاملاتی هستند.

  1. اولین رمز از ایرانی کدام است؟

رمز ارز پیمان نخستین رمز ارز داخلی به شمار می آید.

  1. ارز دیجیتال ملی چیست؟

این ارز یک رمزارز ایرانی است که به پشتوانه بانکی بانک مرکزی ارائه شده و از ریال نشأت می گیرد. رمز ارز فوق هیچ گونه محدودیتی برای تولید و عرضه ندارد و همچنین قابلیت استخراج نیز دارد.

جمع بندی

در این محتوا به بررسی آنکه رمز ارز ایرانی چیست و کدام نمونه های آن جزو بهترین و پر فروش ترین ها به شمار می آیند اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم.

لینک مرجع : بلاگ حسینی فایننس

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید