بررسی گوشی شیائومی می 11 پرو

در این مقاله قصد داریم تا گوشی شیائومی می 11 پرو را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های آنرا از قبیل صفحه نمایش, طراحی, دوربین و باتری بیان کنیم.

بررسی گوشی شیائومی می 11 پرو

بررسی گوشی شیائومی می 11 پرو

در بررسی گوشی شیائومی می 11 پرو باید بگوییم که در ویدئویی که در ژانویه منتشر شد, ما گوشی قدرتمند پرچمدار می 11 را معرفی کردیم و به شما گفتیم که باید چند ماه منتظر گوشی می 11 پرو و می 11 اولترا بمانید. و هم اکنون آنها سرانجام وارد بازار شده اند.

پس آیا این گوشی ها ارزش انتظار کشیدن را داشتند؟ بیایید باهم نگاهی به پاسخ این سوال بیندازیم.

بررسی گوشی شیائومی می 11 پرو

طراحی گوشی شیائومی می 11 پرو

در بررسی طراحی گوشی شیائومی می 11 پرو باید بگوییم که زمانیکه طراحی و ظاهر گوشی می 11 را با می 11 پرو مقایسه کردیم متوجه شدیم که گوشی می 11 پرو پیشرفت زیادی در زمینه طراحی نکرده است. برعکس, بدنه گوشی می 11 پرو کمی بزرگتر و با ضخامت 8.53 میلی متر و وزن 208 گرمی است. پس اگر واقعا نگران وزن این گوشی هستید, گوشی می 11 پرو شما را ناامید می کند به این علت که زمانیکه این دو گوشی را در دست می گیرید تفاوت وزن آنها بسیار واضح است.

چیز دیگری که باید به آن فکر کنید قیمت بالاتر این گوشی است. تاکنون گوشی می 11 پرو تنها در بازار چین عرضه می شد و نسخه چینی این گوشی وجود داشت که تقریبا ارزانتر نسخه جهانی آن خواهد بود. قیمت گوشی می 11 پرو در حال حاضر در حدود 20 میلیون تومان است.

اما به غیر از تغییراتی که در قیمت و طراحی این گوشی بوجود آمده است بیایید نگاهی به ارتقاء هایی که در گوشی می 11 پرو اتفاق افتاده است بیندازیم.

بررسی گوشی شیائومی می 11 پرو

صفحه نمایش و سخت افزار گوشی شیائومی می 11 پرو

در بررسی صفحه نمایش و سخت افزار گوشی می 11 پرو باید بگوییم که از نسخه استاندارد این گوشی در گوشی می 11 پرو ویژگیی حفظ شده است. بعنوان مثال, صفحه نمایشی که هر دو گوشی نسخه استاندارد و پرو ارائه می دهند هنوز جزو بهترین صفحه نمایش های گوشی به حساب می آید, پس به نظر می رسد که تصمیم درستی را در مورد خرید این گوشی گرفته اید.

و اینکه هر دو گوشی سخت افزار یکسانی را ارائه می دهند, مانند چیپست اسنپ دراگون 888 که همراه با ذخیره UFS 3.1 و حافظه LPDDR5 ارائه می شود که  همچنین یکی از بهترین ترکیباتی است که می توانید در گوشی های هوشمند سال 2021 یافت کنید. و اسپیکرهای دوگانه عالی با Harman Kardon Tuning که صدای فوق العاده ای را به شما ارائه می دهند.

بررسی گوشی شیائومی می 11 پرو

دوربین گوشی شیائومی می 11 پرو

در بررسی دوربین گوشی شیائومی می 11 پرو باید بگوییم که مهمترین ارتقای این گوشی تنظیمات دوربین عقب آن است. دوربین اصلی به بالاترین آن یعنی سنسور Samsung GN2 ارتقاء یافته است که بزرگترین سنسور دوربینی است که در گوشی های هوشمند هم اکنون یافت می شود. همچنین گوشی می 11 اولترا, گرانترین و بهترین گوشی در میان سری می 11 نیز به این سنسور برای دوربین اصلی مجهز شده است.

دوربین ناکارآمد تله ماکروی 5 مگاپیکسلی در گوشی می 11 پرو وجود ندارد, و شیائومی آنرا با دوربین تله فوتوی 8 مگاپیکسلی جایگزین کرده است که از بزرگنمایی اپتیکال 5 برابر و تا 50 برابر بزرگنمایی دیجیتال پشتیبانی می کند.

در مورد لنز زاویه وسیع, شیائومی تغییری را در این دوربین 13 مگاپیکسلی نداده است.

دوربین اصلی

بنابراین بیایید نگاهی به این بیندازیم که دقیقا عملکرد دوربین اصلی به چه صورت است. به علت در اختیار داشتن سنسور بزرگتر, معمولا نمونه عکس های گوشی پرو در بحث ارائه تصاویر با کنتراست بالا عالی تر عمل می کنند, و در زمانی مشابه, کنترل بهتری بر روی نویز در مکان های تاریک دارند. و اگر با دقت به رنگ ها نگاه کنیم, فهمیدن اینکه نسخه پرو رنگ های غنی تری را با انتقال طبیعی انجام می دهد کار مشکلی نیست, اما در برخی از مواقع ممکن است که این بحث بوجود بیاید که شاید تصاویر کمی بیش از حد دستکاری شده اند. مزیت دیگر سنسور بزرگ اثر بوکه دیافراگم طبیعی است. در مقایسه با می 11 عکس هایی که بدون فوکوس گرفته می شود مات هستند و شبیه تر به اثر اپتیکالی هستند که در دوربین های بدون آینه میبینیم. و این مشکل در گوشی پرو حل شده است.

50 مگاپیکسل در مقابل 108 مگاپیکسل

اما مدل پرو با توجه به رزولوشن 50 مگاپیکسلی دوربین اصلی, برنده این میدان نیست. رزولوشن 108 مگاپیکسل دوربین اصلی می 11 تصاویری با شفافیتی بالاتر و با جزئیات بیشتر را ارائه می دهند و فرقی نمی کند که حالت نرمال با رزولوشن 24 مگاپیکسل باشد و یا حالت 108 مگاپیکسل اوریجینال.

عملکرد دوربین شب

از نمونه عکس هایی که در روز گرفته شده اند, تخمین عملکرد آن در شب کار آسانی است. بدون شک, سنسور بزرگتر گوشی پرو عکس های شب را بهبود بخشیده است. گرفتن عکس های واضح تر با کنترل نویز بهتر و جزئیات بیشتر در گوشی پرو کار ساده تری است. و مهم تر اینکه, تجربه عکس برداری در نسخه استاندارد می 11 روان تر و سریعتر است. بخصوص در شرایطی که نور بسیار کمی وجود دارد, گوشی پرو هنوز عملکرد عالیی را ارائه می دهد. و در نسخه پرو, هم اکنون لازم نیست که دیگر در بسیاری از مناظر در شب نایت مود را روشن کنید. در عوض, در برخی از مواقع در حالت نرمال تصاویر بهتری را در حالت AI دریافت می کنید.

دوربین فوق عریض

در بررسی دوربین فوق عریض گوشی می 11 پرو باید بگوییم که تفاوت آنچنانی در کیفیت نمونه عکس ها مشاهده نمی کنیم. دوربین فوق عریض هر دو گوشی عکس هایی خوبی را ارائه می دهد و نمونه عکس ها ما را با رزولوشن 13 مگاپیکسل متعجب نکرد. لازم به ذکر است که بعنوان گوشی های پرچمدار, گوشی های پرچمدار دیگری با دوربین فوق عریض بهتری وجود دارند. حتی در مورد گوشی شیائومی, تنها یک گوشی است که دوربین فوق عریض بهتری را در اختیار دارد و آن هم گوشی اولترا است.

اگرچه ارتقای سخت افزاری در مدل پرو به چشم نمی خورد, اما هنوز تمایل به این داریم تا به تفاوت هایی کوچکی در نمونه عکس ها اشاره کنیم. به نظر می آید که تحریف تصویر در گوشی پرو جدی تر شده و بطور خوبی بهینه سازی نشده است. و احتمالا ممکن است که متوجه تفاوت رنگ های آنها نیز شده باشید. به این تصاویر نگاهی بیندازید, به نظر نمی آید که تصاویر بهتر شده باشند.

پس بیایید بیشتر از این در مورد عکس های شب صحبت نکنیم. فقط نگاهی به این نمونه عکس ها بیندازید.

دوربین فوق عریض _ شب

ارتقای چشمگیر دیگر این گوشی بزرگنمایی 5 برابر اپتیکال آن است. دوربین تله فوتوی انحصاری گوشی پرو بخوبی کار می کند. اگرچه تنها رزولوشن 8 مگاپیکسل را ارائه می دهد, اما تصاویر هنوز واضح تر و شفاف تر از بزرگنمایی دیجیتال گوشی می 11 هستند و همچنین نایت مود در عکس برداری با بزرگنمایی 5 برابر بهتر عمل می کند که در بحث وضوح و پایداری تصویر بهبود چشمگیری را داشته است.

بررسی گوشی شیائومی می 11 پرو

بازی و عملکرد گوشی شیائومی می 11 پرو

در بررسی بازی و عملکرد گوشی شیائومی می 11 پرو, زمانیکه این گوشی را با گوشی می 11 مقایسه می کنیم بهبود چشمگیری را مشاهده نمی کنیم. به این علت که گوشی پرو تنظیمات یکسانی را در اختیار دارد. برعکس, به نظر می رسد که گوشی می 11 پس از اینکه بطور مداوم در چند ماه بهینه سازی روی آن انجام گرفت عملکرد بهتری را ارائه می دهد. در آزمایش های بنچ مارکی که انجام دادیم, نتیجه آزمایش گوشی می 11 بهتر از گوشی می 11 پرو بود.

بعنوان مثال گوشی می 11 امتیاز بالاتری را در آزمایش چند هسته ای GeekBench 5 دریافت کرد و همچنین در AnTuTu benchmark جدید کمی از گوشی می 11 پرو پیشی گرفته است و در آزمایش 3DMark’s GPU عملکرد بهتری را داشت. و همچنین نتیجه آزمایش بازی ما از این حقیقت پشتیبانی می کند که تا به حال می 11 پرو عملکرد پرو را ارائه نداده است, اگرچه شیائومی ادعا می کند که این گوشی نسخه ارتقاء یافته می 11 است.

در نسخه چینی PUBG Mobile, گوشی می 11 پرو این امکان را دارد تا با گرافیک روان در 90 فریم در ثانیه اجرا شود و این در حالی است که نسخه جهانی آن تنها این امکان را دارد تا در 60 فریم در ثانیه اجرا شود. پس بنابراین بمنظور دسترسی به فریم ریت بالاتر, تست PUBG ما بر روی نسخه چینی انجام شد. گوشی می 11 پرو آزمایش را با فریم ریت ثابت 90 فریم در ثانیه به اتمام رساند.

Genshin Impact

در بازی Genshin Impact, در واقع, گوشی پرو عملکرد خوبی را ارائه می دهدو به فریم ریت 52.16 فریم در ثانیه دستیابی پیدا کرد. اما متوجه شدیم که در دقیقه نهم شروع به هنگ کردن می کند و این احتمالا به دلیل مشکل داغ کردن چیپست اسنپ دراگون 888 است. پس بیایید نگاهی به عملکرد گوشی می 11 بیندازیم.

گوشی می 11 قادر به این بود تا در فریم ریت بالاتر 55.12 فریم در ثانیه اجرا شود و خروجی عملکرد بالاتری را در زمان طولانی ارائه دهد. مشکل هنگ کردن سی پی یو هنوز وجود دارد اما کمتر شده است. و اگر نگاهی به دمای سی پی یو بیندازیم, به آسانی می توانیم متوجه این موضوع شویم که گوشی می 11 در دمای بالاتری هم قادر به اجرا بدون هنگ کردن بود. حقیقت این است که گوشی پرو احتمالا عملکرد بهتری را در خنک کردن دمای سی پی یو ارائه می دهد اما این موضوع آنقدر اهمیت ندارد که آنرا در عملکرد بازی بازتاب دهیم.

در واقع در تستی که انجام دادیم سطح این دو گوشی پس از 30 دقیقه بازی داغ می شود. شوخی نمی کنیم, اگر بخاطر آزمایش بازی نبود هرگز بیشتر از 10 دقیقه با این دو گوشی در گرافیک بالا بازی نمی کردم.

در بازی Nimian Legend, وضعیت دقیقا مشابه به هم بود. فریم ریت گوشی می 11 پرو هنوز کمی پایین تر از نسخه استاندارد است. مشکل حرارت سی پی یو هنوز در گوشی می 11 پرو وجود دارد و حرارت سطح گوشی در طول تست به 50 درجه رسید. بنابراین در اینجا به کاربرانی که قصد دارند تا با گوشی می 11 پرو بازی های سنگینی را انجام دهند بهتر است تا از یک فن خنک کننده خارجی برای تجربه بازی بهتر استفاده کنند.

بررسی گوشی شیائومی می 11 پرو

باتری و شارژ گوشی شیائومی می 11 پرو

در بررسی باتری و شارژ گوشی می 11 پرو باید بگوییم که مشکل باتری و شارژ در گوشی می 11 پرو حل شده است. آزمایش شارژ کامل ما نشان داد که این گوشی در 37 دقیقه با شارژر 67 واتی که در اختیار دارد شارژ می شود و همچنین شارژ بی سیم آن بطرز چشمگیری بهبود یافته است که تا 67 وات شارژ سریع وایرلس را ارائه می دهد.

در مورد باتری 5000 میلی آمپری, بهبود آنچنانی به چشم نمی خورد.

بنابراین, این بود تمام آنچه که باید در مورد گوشی شیائومی می 11 پرو بازگو می کردیم. نسخه پرو بدنه بزرگتر و طراحی مشابهی را ارائه می دهد. اگر بخواهیم این گوشی را با گوشی می 11 مقایسه کنیم متوجه بهبود تنظیمات دوربین و باتری گوشی می 11 پرو می شویم اما همچنین متوجه این موضوع نیز می شویم که این گوشی قیمت بالاتری نیز در اختیار دارد.

منبع: GIZMOCHINA.COM

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید