مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

در این مقاله قصد داریم تا گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20 را باهم مقایسه کنیم و ویژگی های هر کدام از این دو گوشی را بررسی کنیم.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

در مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20 باید بگوییم که با ارائه گوشی سامسونگ گلکسی S21 که رنج وسیعی از آپشن ها را در بازار های معتبر جهانی ارائه می دهد, راحت می شود دو گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20 را فراموش کرد.

اما این دو گوشی برتر, گوشی هایی هستند که در سال 2021 نیز هنوز در میان گوشی های دیگر از ویژگی های خاصی برخوردارند و هنوز که هنوزه در میان گوشی های دیگر می درخشند_ بخصوص که هم اکنون قیمتشان نیز پایین آمده است. بنابراین سوالی که در اینجا پیش می آید این است که کدامیک از این دو گوشی را خریداری کنیم؟

این یک رونمایی شگفت انگیز مابین این دو گوشی هوشمند است و احتمالا از اینکه هویت برنده برای شما آشکار شود سورپرایز خواهید شد.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

قیمت و موجود بودن گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

در مقایسه قیمت گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20 باید بگوییم که قیمت گوشی گلکسی S20 با رم 12 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایت از 22 میلیون تومان شروع می شود.

اما گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE که بعد از گوشی گلکسی S20 روانه بازار شد قیمتی در حدود 11 تومان دارد.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

طراحی گوشی های سامسونگ گلکسی S20 و گلکسی S20 FE

در مقایسه طراحی گوشی های سامسونگ گلکسی S20 و گلکسی S20 FE باید بگوییم که گوشی سامسونگ گلکسی S20 در میان گوش های پرچمدار سامسونگ در سال 2021 با ابعادی نسبتا کوچک 151.7*69.1*7.9 میلی متری و وزن 163 گرمی کوچکترین گوشی به حساب می آید. در مقایسه, گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE با بدنه 159.8*74.5*8.4 میلی متری و وزن 190 گرمی گوشی عالیی به نظر می رسد.

این بر خلاف این حقیقت است که گوشی گلکسی S20 FE نسبت به گوشی گلکسی S20 از موادی با کیفیت پایین تری ساخته شده است. با پیکربندی گلکسی S21 سامسونگ تصمیم گرفت تا از قاب پشتی Glasstic برای این گوشی استفاده کند که ترکیبی از شیشه و پلاستیک بود و در نتیجه به صرفه جویی در هزینه شما نیز کمک می کند.

در مقایسه دو گوشی گلکسی S20 FE و گلکسی S20 , گوشی گلکسی S20 با در اختیار داشتن پنل پشتی شیشه ای و ابعاد کوچکتر گوشی, حس بهتری را به شما می دهد. هر دو گوشی از فریم آلومینیومی بهره می برند و با این وجود تفاوت آنها خیلی قابل تشخیص نیست.

ویژگی دیگر گوش گلکسی S20 FE  که باعث شده تا این گوشی ارزان تر به نظر برسد صفحه نمایش تخت این گوشی است. قطعا صفحه نمایش گوشی گلکسی S20 با ویژگی خمیدگی دوگانه اش زیباتر به نظر می رسد.

اگرچه چنین صفحه نمایش خمیده ای در ظاهر زیبا به نظر می رسد اما همچنین دارای معایب و مشکلاتی نیز هست. بطور عملی حتی اگر خواهان گوشی گلکسی S20 باشیم اما صفحه نمایش تخت گوشی گلکسی S20 FE را ترجیح می دهیم.

طراحی گوشی گلکسی S20 FE ویژگی های مشترکی را با گوشی گلکسی S20 دارد, از جمله مکان قرارگیری ماژول دوربین مستطیلی شکل و دوربین سلفی پانچ در وسط بالای صفحه نمایش. هر دو گوشی از آی پی ریت 67 ضد آب و غبار بهره می برند.

ویژگی که گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE از آن بهره می برد آپشن انتخاب رنگ بهتر آن است. می توانید این گوشی را در 6 تون رنگ در اختیار داشته باشید: یاسی, نارنجی, قرمز, سبز, سفید و سرمه ای. اما در گوشی گلکسی S20 آپشن های رنگ کمتری را در اختیار دارید: آبی, خاکستری, صورتی, سفید و قرمز> و این نکته قابل ذکر است که شما تمامی این رنگ ها را نمی توانید در همه فروشگاه ها در اختیار داشته باشید.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

صفحه نمایش گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

در مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20 باید بگوییم که صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE از لحاظ فنی نسبت به صفحه نمایش گوشی گلکسی S20 کمی افت کرده است, اما بیشتر کاربران متوجه این تغییر جزئی نخواهند شد. در واقع, با اندازه بزرگتر 6.5 اینچی صفحه نمایش در مقایسه با صفحه نمایش 6.2 اینچی گلکسی S20, بسیاری ممکن است که گوشی گلکسی S20 FE را برنده این مقایسه اعلام کنند.

هر دو گوشی از صفحه نمایش AMOLED سامسونگ بهره می برند که باید بگوییم که هر دو صفحه نمایش رنگ های خروجی عالی و وضوح تصویر بالایی را ارائه می دهند. همچنین هر دو گوشی از رفرش ریت 120 هرتز صفحه نمایش بهره می برند, بنابراین اسکرولینگ و یا پیمایش آنها بسیار روان انجام می گیرد.

اگرچه گوشی گلکسی S20 رزولوشن 3200*1440 را در اختیار دارد و همچنین بعنوان WQHD+ شناخته می شود, اما گوشی گلکسی S20 FE در رزولوشن 2400*1080 و یا Full HD+ باقی مانده است.

اما نکته ای در اینجا وجود دارد: شما قادر به دستیابی به تمامی پیکسل ها همزمان در رفرش ریت 120 هرتز نیستید. این یا آن, این انتخابی است که همزمان نمی توانید به آن دستیابی پیدا کنید.

ممکن است این بحث بوجود بیاید که حداقل گوشی گلکسی S20 این انتخاب را به شما می دهد, اما معمولا توصیه می کنیم که رفرش ریت را در همان 120 هرتز بگذارید و آنرا تغییر ندهید. تفاوت مابین FHD و WQHD آنچنان که فکر می کنید قابل تشخیص نیست.

هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش بهره می برند, اما تفاوتی در این بین وجود دارد. گوشی گلکسی S20 از یک اولتراسونیک ظاهرا پیشرفته استفاده می کند و این در حالی است که گوشی گلکسی S20 FE از یک سنسور اپتیکال استاندارد بهره می برد. با این وجود, هیچکدام از آنها حساس ترین و قابل اعتمادترین سنسوری نیست که می توانید از آن استفاده کنید.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

دوربین گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

در مقایسه دوربین گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20 باید بگوییم که سامسونگ رویکرد متفاوتی را در تنظیمات دوربین این دو گوشی در پیش گرفته است. هر دو گوشی از سنسور سه گانه با سنسور عریض 12 مگاپیکسل با دیافراگم شفاف f/1.8 و پیکسل های بزرگ 1.8 میکرومتر بهره می برند.

ممکن است که فکر کنید که دوربین های فوق عریض این گوشی ها شبیه به هم هستند به این خاطر که هر دو گوشی دارای سنسورهای 12 مگاپیکسل و دیافراگرام های f/2.2 استفاده می کنند. با این وجود, دوربین فوق عریض گوشی گلکسی S20 به نظر می رسد که با در اختیار داشتن سنسور بزرگتری که پیکسل های 1.4 میکرومتری را تولید می کنند و در مقایسه با سنسور گلکسی S20 FE که پیکسل های 1.12 میکرومتری را تولید می کند برتر از دوربین فوق عریض گوشی گلکسی S20 FE باشد.

اما بزرگترین تفاوت مابین دوربین این دو گوشی, دوربین تله فوتوی آنهاست. اگرچه گوشی سامسونگ گلکسی S20 سنسور 64 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.0 را در اختیار دارد, اما گوشی گلکسی S20 FE از سنسور 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4 بهره می برد. هر دو گوشی قابلیت عکس برداری با بزرگنمایی 3X را دارند, اما اگرچه گوشی گلکسی S20 FE کاملا اپتیکال است, اما گوشی گلکسی S20 از سیستم هایبریدی استفاده می کند که از پیکسل های بیشتری بهره می برد.

بطور کلی ما رویکرد مبتنی بر سخت افزار گوشی گلکسی S20 FE با عکس های بزرگنمایی بسیار واضح را دوست داشتیم. با این وجود, متوجه شدیم که عکس های با بزرگنمایی رنگ های بی روح تری نسبت به دوربین های دیگر دارد.

بطور کلی, به نظر ما دوربین گلکسی S20 FE نسبت به دوربین گلکسی S20 در سطح پایین تری قرار ندارد. با دوربین اصلی قابل مقایسه که آن حجم از عکس برداری را انجام می دهد, هر دوگوشی عکس های پانچی و واضحی را تولید می کنند.

بهینه سازی AI و یا هوش مصنوعی سامسونگ با تمایل به اشباع رنگ ها که منجر به تولید رنگ های کاذب می شود, می تواند برای برخی از سلیقه ها فراتر از انتظار باشد. اما این امکان وجود دارد که بتوانید این ویژگی را برای گرفتن عکس هایی طبیعی تر خاموش کنید.

تنظیمات دوربین هر دو گوشی ویژگی های یکسانی را در بر دارند. حالت Single Take ویدئوهای کوتاه 5 تا 15 ثانیه ای را می گیرد و سپس بهترین عکس های فیلم برداری را از آن تولید می کند. Live Focus ویژگیی است که سامسونگ در حالت پرتره از آن استفاده می کند و این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از سوژه های کلوزآپ و یا نمای بسیار نزدیک بخوبی عکس بگیرید. در سوی دیگر هر دو گوشی از حالت نایت مود بهره می برند که در صحنه هایی با نور بالا بسیار موثر هستند_ اگرچه که بخوبی رقبای آن یعنی اپل و گوگل نیستند.

در بحث دوربین سلفی, گوشی گلکسی S20 FE دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسل است و این در حالی است که گوشی گلکسی S20 دارای دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی است. پس در این قسمت برنده گوشی گلکسی S20 FE است؟ نه لازما_ دوربین سلفی گوشی گلکسی S20 عکس هایی با پیکسل های بزرگتری را می گیرد که در موقعیت هایی با نور کم این دوربین سلفی عکس های با کیفیت تری را می گیرد.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

ویژگی ها و عملکرد گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

در مقایسه ویژگی ها و عملکرد گوش های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20 باید بگوییم که تفاوت جالبی مابین رویکرد سخت افزار گوشی گلکسی S20 و گلکسی S20 FE وجود دارد. در نگاه اول این تفاوت خیلی به چشم نمی خورد, اما گوشی گلکسی S20 FE برای بسیاری از مردم مزیت چشمگیری را ارائه می دهد.

هر دو گوشی سامسونگ سیستم پردازش جداگانه ای را در اختیار دارند و از پردازشگر خود سامسونگ یعنی اگزینوس 990 و کوالکام اسنپ دراگون 865 بهره می برند. اما اگرچه گوشی گلکسی S20 بر اساس منطقه ای که به فروش می رسد عمل می کند و پردازشگر متفاوتی را در اختیار دارد ( اسنپ دراگون 865 در آمریکا و چین و اگزینوس 990 در بقیه مکان ها) اما گوشی گلکسی S20 FE بسته به قابلیت های شبکه پردازشگر آن متفاوت است.

اگر گوشی گلکسی S20 FE 5G را خریداری کردید, گوشی شما تنها با پردازشگر اسنپ دراگون 856 ارائه می شود. تمامی مدل های 4G با اگزینوس 990 ارائه می شوند. این تفاوت معقولانه تری نسبت به مابقی گوشی های اخیر پرچمدار سامسونگ است و این یک مزیت خوب برای کاربرانی است که در خارج از آمریکا و چین این گوشی را خریداری می کنند.

اگرچه هر دوی این پردازشگرها عملکرد یکسانی را در اختیار دارند, اما یکسان نیستند. اسنپ دراگون 865 پردازشگری سریع تر و دارای مصرف انرژی بهینه تری نسبت به اگزینوس 990 است.

بمنظور اینکه تفاوت مابین آنها را به شما نشان دهیم, باید بگوییم که مدل اگزینوس گوشی گلکسی S20 در Geekbench 5 بطور متوسط در آزمایش چند هسته ای امتیاز 2699 را کسب کرد. و مدل اسنپ دراگون 865 امتیاز 3031 را کسب کرد.

در سوی دیگر گوشی سامسونگ گلکسی S20 با رم 12 گیگابایت ارائه می شود مگر اینکه شما قصد داشته باشید تا مدل 4G این گوشی را خریداری کنید که با رم 8 گیگابایت ارائه می شود. گوشی گلکسی S20 FE با رم 8 گیگابایت ارائه می شود.

حتی با وجود این کمبود حافظه, به نظر بسیاری از کاربران در خارج از آمریکا و یا چین گوشی گلکسی S20 FE گوشی سریعتر و با قابلیت های بیشتری می آید و این جدای از این موضوع است که گوشی گلکسی S20 FE گوشی ارزانتری است.

در بحث حافظه, هر دو گوشی با نسخه های 128 و 256 گیابایتی ارائه می شوند و همچنین هر دو برای ارتقای حافظه microSDXC را ارائه می دهند.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

باتری گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

در مقایسه باتری های گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20 باید بگوییم که گوشی سامسونگ گلکسی S20 دارای باتری 4000 میلی آمپری است و این در حالی است که گوشی گلکسی S20 FE دارای باتری بزرگتر 4500 میلی آمپری است.

در واقع ما با حالت پایداری باتری هیچکدام از این دو گوشی روبرو نبودیم (stamina). هر دو گوشی در استفاده نرمال روزانه, یک روز کاردهی باتری را به شا ارائه می دهند, اما اگر قصد داشته باشید تا از حداکثر ویژگی هایی همانند 5G و رفرش ریت 120 هرتز بهره ببرید, باتری این گوشی کمتر از یک روز برای شما کاردهی خواهد داشت.

باید بار دیگر خاطر نشان کنیم که اسنپ دراگون 865 در مصرف باتری عملکرد بهتری را نسبت به اگزینوس 990 دارد که منجر به این شده تا گوشی گلکسی S20 FE در بحث باتری عملکرد بهتری را داشته باشد.

هر دو گوشی از شارژ 25 وات بهره می برند که در استاندارد مدرن خیلی سریع نیست. همچنین هر دو گوشی از شارژ 15 وات وایرلس و شارژ معکوس 4.5 وات پشتیبانی می کند, بنابراین قادر به این خواهید بود تا هدفون های سازگاری را با آنها استفاده کنید.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20

خلاصه مطلب

در مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی S20 FE و گلکسی S20 باید بگوییم که همانطور که در بررسی مقایسه این گوشی ها گفتیم گوشی گلکسی S20 FE سه ویژگی برتر نسبت به گوشی گلکسی S20 دارد: رفرش ریت سریع صفحه نمایش, قابلیت عکس برداری عالی, و یک پردازشگر فوق العاده. از سوی دیگر, طراحی گوشی گلکسی S20  از کلاس بالاتری برخوردار است و نسبت به قیمتش از ویژگی های بهتری برخوردار است.

این ویژگی ها برای گوشی های 2021 بسیار چشمگیر هستند. با قیمتی که این دو گوشی در اختیار دارند, این دو گوشی از جمله گوشی هایی با قیمت خوبی به حساب می آیند که ویژگی های زیادی را ارائه می دهند.

اگر قرار باشد تا گوشیی را انتخاب کنیم, این گوشی قطعا برای بسیاری از مردم گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE خواهد بود. نتنها این گوشی جدیدتر و با قیمتی مناسب تر است, بلکه مدل 5G این گوشی با پردازشگر اسنپ دراگون 865 که ارائه می شود باعث می شود تا این گوشی در سرار جهان محبوب تر شود.

منبع: TECHRADAR.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید