سیر تا پیاز اینستاگرام و تمامی ترفندها و سوالات در مورد این شبکه اجتماعی

اینستاگرام بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر دنیا در موبایل است. در این مطلب تمامی ترفندهای اینستاگرام و هر سوالی که در این شبکه اجتماعی به ذهن شما خطور می‌کند بررسی می‌کنیم و به طور کلی یک آموزش جامع اینستاگرام را خواهیم دید. اگر به دنبال سوال خود در اینستاگرام می‌گردید این مطلب را تا انتها بخوانید.

اینستاگرام چیست

اینستاگرام ، اینستا یا IG شبکه اجتماعی تصاویر و ویدیو است که توسط فیس‌بوک پشتیبانی می‌شود. این اپلیکیشن در سال 2010 روی سیستم عامل آیفون iOS توسط کوین سیستروم و مایک کرگر ساخته شد. نسخه اندروید این اپلیکیشن در سال 2012 عرضه و برای گوشی‌های اندرویدی منتشر شد. اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر ، ویدیوها و آلبوم خود را با گذاشتن متن در حدود 1000 کلمه منتشر کنید. شما در این شبکه اجتماعی می‌توانید دوستان خود را از طریق فیس‌بوک، شماره مخاطبین، ایمیل یا سایر موارد بیابید، آن‌ها را فالو کنید و فالوبک بگیرید.

اینستاگرام دارای چند صفحه اصلی است که به ترتیب صفحه Feed ، صفحه پروفایل، صفحه Explore و ارسال پست این صفحه‌ها هستند.

تصاویر موجود در این اپلیکیشن ابتدا فقط با نسبت 1 در 1 قابل ارسال بودند و در سال 2015 سقف پیکسل اندازه تصویر به 1080px رسید. در این اپلیکیشن همچنین امکان ارسال و دریافت پیام وجود دارد و می‌توانید برای دوستان یا افراد دیگر پیام ارسال نمایید.

در سال 2010 پس از گذشت تنها چند ماه، این اپلیکیشن بیش از 1 میلیون کاربر جذب کرد، در عرض 1 سال 10 میلیون نفر و تا سال 2019 این آمار به 1 میلیارد نفر رسید.

در حال حاضر و در سال 2020 پر فالوورترین فرد در اینستاگرام کریستیانو رونالدو است که با 205 میلیون فالوور رتبه اول فالوورها را در اختیار دارد. پر طرفدارترین خانم در اینستاگرام نیز آریانا گرانده با بیش از 175 میلیون فالوور تا سال 2020 خواهد بود. در سال 2019 بیشترین لایک برای یک تصویر متعلق به یک تخم مرغ بود!

اینستاگرام در حال حاضر چهارمین اپلیکیشن پرطرفدار دنیا در دهه 2010 میلادی بوده است.

بخش‌های مختلف اینستاگرام

اینستاگرام از چندین بخش مختلف و موجودیت‌های متفاوت تشکیل شده است. این بخش‌ها به ترتیب برابرند با:

  • صفحه HomePage یا Feed
  • صفحه Explore یا جست و جو
  • صفحه افزودن عکس و ویدیو
  • صفحه پروفایل کاربری
  • بخش اعلان‌ها

صفحه HomePage در اینستاگرام

صفحه homepage اینستاگرام

اصلی‌ترین صفحه در اینستاگرام صفحه HomePage یا Feed است. درست زمانی که فرد یا هشتگی را فالو کنید پست‌های شخص یا هشتگ وارد صفحه HomePage شما می‌شود. هر چه تعداد افراد بیشتری را فالو کنید ، تصاویر ، پست و مطالب بیشتری در HomePage شما نمایش داده خواهد شد. در این صفحه می‌توانید به طور کلی پست‌ها را ببینید، لایک کنید، به اشتراک بگذارید و نظر دهی کنید.

صفحه Explore یا جست و جو

صفحه اکسپلور اینستا

این صفحه یکی از اصلی‌ترین صفحه‌های اینستاگرام است .در این صفحه به صورت جدول مانند یا Grid می‌توانید پست‌های مرتبط با سلیقه خود را که بیشترین لایک یا گیرایی را در اینستاگرام داشته است ببینید. این صفحه دقیقا از لایک و فالو شما ساخته می‌شود ، به این صورت که تجمیع لایک های شما از یک پست با هشتگ خاص به اینستاگرام می‌فهماند شما از این هشتگ دوست دارید تصاویر بیشتری ببینید، بنابراین در صفحه اکسپلور این تصاویر به شما نشان داده خواهد شد. در این صفحه اگر تصاویر از بخشی را نخواستید ببینید ابتدا آن را باز کنید، روی گزینه سه نقطه در سمت راست روی عکس کلیک کنید و گزینه i dont want to see this posts anymore را لمس کنید تا دیگر این نوع عکس‌ها نشان داده نشود.

صفحه افزودن عکس و ویدیو

ارسال عکس در اینستا

این صفحه اصلی‌ترین بخش برای اضافه کردن عکس و ویدیو درون اینستاگرام است و خود از چندین بخش متفاوت تشکیل شده. Gallery، Photo و Video. در بخش گالری زیر هر عکس سه گزینه به شکل‌های بی‌نهایت، جدولی و چندتایی ظاهر شده. شما می‌توانید یک عکس را به صورت بومرنگ، به صورت گرید یا جدولی یا به صورت آلبوم از روی این سه گزینه انتخاب کرده و ارسال کنید. اگر فقط می‌خواهید یک عکس ارسال کنید تنها کافی است در همین صفحه عکس خود را پیدا کرده و انتخاب کنید و گزینه Next را در بالا سمت راست لمس کنید. در این بخش گزینه‌های فیلتر ظاهر می‌شود که می‌توانید روی هر عکس خود فیلتر اجرا کنید تا رنگ و استایل آن تغییر کند.

یک علامت خورشید هم در وسط صفحه بالا قرار دارد که اگر روی آن کلیک کنید می‌توانید میزان روشنایی تصویر و کنتراست عکس را تغییر دهید. در این حالت اگر فیلتر خود را انتخاب کردید و Next را لمس کردید وارد بخش نهایی می‌شوید. در اینجا می‌توانید ابتدا متن تصویر را مشخص کنید و به ترتیب گزینه‌های زیر را به دلخواه به تصویر اضافه کنید:

  • Tag People: تگ کردن دوستان در تصویر
  • Add location: انتخاب موقعیت مکانی تصویر یا ویدیو
  • Also post to: با این بخش می‌توانید تصویر خود را به حساب توییتر، فیس‌بوک یا تامبلر خود نیز به صورت هم‌زمان ارسال نمایید.
  • اگر خواستید کسی روی عکس شما کامنت نگذارد در پایین‌ترین بخش این صفحه گزینه Advanced settings را انتخاب کنید و با باز شدن صفحه جدید Turn Off commenting را فعال نمایید.
  • در پایان گزینه Share از بالا را انتخاب کنید.
  • به یاد داشته باشید که برای جذب فالوور بیشتر از طریق هشتگ گذاری این مطلب را نیز بخوانید.

صفحه پروفایل

صفحه پروفایل اینستاگرام

این بخش شامل تمامی اطلاعات فردی شما در اینستاگرام است. عکس اصلی، فالوورها، فالووینگ ها، تعداد پست‌ها، اطلاعات شما ، دکمه‌های ویرایش اطلاعات و آدرس به همراه هایلایت ها می‌شود. همچنین در قسمت بالا سمت راست گزینه سه خط تمامی تنظیمات اینستاگرام را می‌توانید مشاهده کنید. برای ویرایش پروفایل خود روی Edit profile کلیک کنید تا بتوانید نام، آدرس، شماره تماس، ایمیل و سایر موارد را تغییر دهید. با ورود به گزینه تنظیمات قسمت بالا سمت راست گزینه‌های زیر را می‌بینید:

  • Archive : پست‌هایی از خودتان را که آرشیو کرده‌اید می‌توانید در این بخش ببینید.
  • Insight: اگر صفحه شما Business باشد می‌توانید بازدیدها، لایک ها و یا نمودار فالووینگ و فالوور های خود را در این بخش مشاهده کنید، حتی می‌توانید بفهمید که فالوورهای شما از کدام شهر هستند.
  • your Activity: میزان زمانی که به صورت روزانه در اینستاگرام را سپری می‌کنید نشان می‌دهد. می‌توانید از این بخش با استفاده از گزینه set daily reminder میزان کار خود را در اینستاگرام محدود کرده و مثلا بعد از گذشت 1 ساعت پیامی برای شما ارسال شود که زمان شما به پایان رسیده است و از برنامه خارج شود.
  • Nametag: این گزینه به شما امکان را می‌دهد تا بتوانید ابتدا برای خود یک Nametag تعیین کنید و به دوستان بدهید تا با اسکن کردن نیم تگ شما بتوانند به راحتی وارد پیج اینستاگرامتان شوند. این روش برای اهداف تبلیغاتی کارت ویزیت بسیار مناسب است.
  • saved: تمامی پست‌هایی که در اینستاگرام ذخیره کرده‌اید در این بخش یافت خواهند شد. می‌توانید این بخش را دسته بندی کنید که هر پست به دسته بندی خود وارد شود.
  • Close Friends: یکی از گزینه‌های بسیار عالی اینستاگرام بخش Close Friends است. از این بخش می‌توانید با انتخاب دوستان نزدیک خود مطالب آنها را بیشتر و بهتر ببینید. زمانی که تعداد فالووینگ زیادی داشته باشید و تنها به تعداد انگشت شماری دوست نزدیک، می‌توانید آن‌ها را به این لیست بیفزایید تا به سریع‌ترین شکل ممکن پست‌ها و فعالیتشان را ببینید.
  • settings: به طور کلی بخش settings یا تنظیمات اینستاگرام پرکاربردترین بخش از لحاظ تنظیمات است. در این بخش می‌توانید گزینه‌های زیادی را از جمله دعوت از دوستان برای ورود به اینستاگرام، میزان فعالیت شما در اینستاگرام، اعلان‌ها، تنظیمات صفحه business ، میزان کنترل روی تصاویر و ویدیوهایی که می‌گذارید و امنیت آن‌ها، امنیت کلی حساب کاربری، تبلیغات (برای business page) ،پرداخت ها و تنظیمات حساب کاربری ببینید.

خب تا این جا با کلیات اینستاگرام آشنا شدیم. این شبکه اجتماعی ترفندها و سوالات بسیار زیادی در خود دارد که در ادامه به طور کامل هر کدام را بر اساس اولویت بررسی می‌کنیم.

ترفندهای اینستاگرام

برای این که در اینستاگرام و شبکه اجتماعی متنوع یک فرد موفق باشید و بتوانید فالوورهای زیادی جذب کرده و همچنین تصاویر، ویدیوها و عکس‌های حرفه‌ای منتشر کنید به ترفندهای خاصی نیاز است. سوالات بسیاری در مورد این ترفندها وجود دارد به طور مثال سوال های زیر را ببینید شاید شما هم آن‌ها را در ذهن خود داشته باشید:

  • رفع بلاک در اینستاگرام
  • دیدن عکس‌های Private اینستاگرام
  • چگونه بفهمیم چه کسانی ما را چک کرده‌اند
  • چگونه بفهمیم چه کسانی ما را آنفالو کرده‌اند
  • چگونه لایک را در اینستاگرام مخفی کنیم
  • افزایش فالوور اینستاگرام
  • افزایش لایک اینستاگرام
  • چگونه وارد صفحه اکسپلور شویم
  • چگونه اکانت اینستاگرام را حذف کنیم

رفع بلاک اینستاگرام

رفع بلاک اینستاگرام

چگونه از بلاک اینستاگرام خارج شویم یا به طور کل از به وجود آمدن این وضعیت جلوگیری کنیم. خب به طور کلی اینستاگرام به چند دلیل اکانت شما را مسدود می‌کند.

  1. لایک و فالو بیش از حد
  2. ریپورت شدن از طرف دیگران
  3. ارسال پیام بیش از حد به افراد مختلف

سوال این جا است که اگر بلاک شدیم چگونه خود را از این حالت خارج کنیم. به طور کلی اگر بلاک شوید به این معنی است که نمی‌توانید لایک ،فالو، کامنت و سایر فعالیت‌های ساده اینستاگرام را انجام دهید و فقط یک بیننده محض می‌شوید. برای رفع بلاک در اینستاگرام روش‌های زیادی وجود دارد که به ترتیب بررسی می‌کنیم

ارسال پیام برای رفع بلاک

یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای رفع بلاک این روش است. برای این کار ابتدا وارد تنظیمات اینستاگرام شده، گزینه Help را باز کنید و سپس report a problem را بازنمایید. در این بخش مجددا گزینه report a problem را لمس کنید تا یک صفحه جدید باز شود.در اینجا نوشته شده what went wrong? باید در این بخش یک جمله انگلیسی به این شرح بنویسید:

Hi, my Instagram account has been blocked and I don’t know where the problem is. Probably because of my activity on Instagram a lot. I need to get the block off quickly. Please follow up on this issue.
Best Regards

این متن را نوشته و سپس دکمه Submit را فشار دهید تا ریپورت شما ارسال شود. پس از آن از برنامه خارج شده ، یک بار اینستاگرام را ببندید و نیم ساعت بعد وارد شوید تا رفع بلاک شما انجام شود.

logOut کردن از حساب کاربری

روش دیگری برای رفع بلاک وجود دارد و آن هم logout است. به این منظور می‌توانید ابتدا وارد تنظیمات اینستاگرام شده  و در پایین‌ترین بخش تنظیمات گزینه log out را بزنید. از حساب خود خارج شوید و 10 دقیقه بعد مجدد وارد شوید تا بلاک اکانت شما برداشته شود.

درخواست برای کامنت انگلیسی

اگر روش‌های بالا جواب نداد می‌توانید یک عکس با مضمون این که بلاک شده‌اید در اینستاگرام ارسال کرده و از دوستانتان بخواهید که کامنت انگلیسی برای شما قرار دهند. سپس با بیش از 10 کامنت می‌توانید رفع بلاک شوید.

دیدن عکس و پروفایل پرایویت در اینستاگرام

بسیاری از افراد در اینستاگرام تصاویر یا پروفایل خود را Private می‌کنند به این معنی که تا آن‌ها اجازه دسترسی به شما ندهند، نمی‌توانید تصاویر یا پروفایل آن‌ها را ببینید. خب سوال این جا است که چگونه تصاویر پرایویت یا پیج شخصی را در اینستاگرام ببینیم. برای این کار سه روش وجود دارد:

  1. شخص را فالو کنید تا درخواست شما را قبول کند
  2. با یک حساب کاربری فیک بدو هیچ عکس و پستی این کار را انجام دهید و اسم دیگری بگذارید
  3. از یکی از دوستان مشترک بخواهید تا اسکرین شات از صفحه نمایش فرد مورد نظر برای شما ارسال کند.

امیدوارم از این روش‌ها در جهت منفی استفاده نکنید!

چگونه بفهمیم چه کسانی مارا چک کرده‌اند

استوری اینستاگرام

متاسفانه باید بگوییم راه دقیق برای این که بفهمیم چه کسانی اکانت مارا در اینستاگرام چک کرده‌اند وجود ندارد. اما می‌توانید از ارسال 5 استوری اینستاگرام طی 5 ساعت پشت سرهم در اینستاگرام بفهمید چه کسانی هر روز پروفایل شما را می‌بینند. توجه کنید که حتما طی 5 ساعت متوالی 5 استوری ارسال کنید، البته بیشتر هم می‌توانید ارسال کنید اما میزان حداقل آن برای شناختن تمام افرادی که پیج شما را می‌بینند 5 عدد است.

باید بگوییم که هیچ اپلیکیشنی هم هنوز برای این که بفهمید چه کسانی ما را چک کرده‌اند وجود ندارد و هنوز هم ساخته نشده است.

چگونه بفهمیم چه کسانی ما را آنفالو کرده‌اند

برای این کار پیشنهاد می‌کنم مطلب بهترین آنفالویاب اینستاگرام، یا چه کسانی ما را آنفالو کرده‌اند را بخوانید که به طور کامل در این زمینه توضیح داده شده است.

چگونه لایک را در اینستاگرام مخفی کنیم

دیگر نیازی به این کار نیست. در نسخه جدید اینستاگرام 2020 ، این اپلیکیشن به سایر افراد نشان نمی‌دهد که شما چه تصاویری یا ویدیو یا شخصیت‌هایی را لایک کرده‌اید بنابراین نگران این مساله نباشید!

افزایش فالوور اینستاگرام

روش‌های زیادی برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارد. از جمله فالویاب هایی که همین الان هم در کافه بازار و پلی استور و اپ استور به وفور یافت می‌شوند. اما پیشنهاد ما به شما این است که تنها از 2 طریق فالوور جذب کنید.

  1. افزایش فالوور اینستاگرام از طریق هشتگ گذاری مناسب
  2. افزایش فالوور اینستاگرام از طریق ارسال پست‌های تبلیغاتی در پیچ‌های اینستاگرام مرتبط

مورد اول را می‌توانید با باز کردن لینک به طور کامل بخوانید، مورد دوم تنها نیازمند این مساله است که پیج ها مرتبط با صفحه خود را پیدا کرده و پست تبلیغاتی برای آن‌ها ارسال کنید تا روی پیج خود قرار دهند. البته این کار نیاز به صرف هزینه دارد اما مورد 1 بدون صرف هزینه می‌تواند برای شما فالوور جذب کند.

افزایش لایک اینستاگرام

برای افزایش لایک اینستاگرام هم سه راه وجود دارد که روش اول و دوم را در بخش قبل توضیح دادیم، اما روش سومی نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن های لایک بگیر این کار را انجام دهید. در این مطلب می‌توانید بهترین اپلیکیشن ها برای افزایش لایک اینستاگرام را نیز بخوانید.

چگونه وارد صفحه اکسپلور شویم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در صفحه اکسپلور تصاویر و ویدیوهایی را دیده باشید و بخواهید که تصاویر شما نیز در این صفحه قرار داده شود. این مرحله به هیچ وجه قطعی نیست اما می‌توان کارهایی را انجام داد تا احتمال ارسال پست شما به صفحه اکسپلور زیاد شود.

  • پست شما باید خیلی جذاب ، گیرا ، کامنت خور، و به نوعی باشد که در یک ساعت اول انتشار بیننده را به خود جذب کرده و میزان بازخورد بالایی دریافت کند
  • پیج شما باید هر روز آپدیت شود. یعنی اگر یک هفته پست نگذاشته‌اید و انتظار دارید که بعد از یک هفته پست شما به صفحه اکسپلور برود سخت در اشتباهید!
  • باید فالوورهای واقعی و درست داشته باشید.
  • هشتگ گذاری صحیح روی پست انجام دهید، بیش از 9 هشتگ نگذارید و بهترین و مرتبط‌ترین هشتگ را انتخاب کنید
  • سعی کنید برای هر پست خود قالب خاص درست کنید و از دیگران نیز کپی‌برداری نکنید.

این روش‌ها کمک می‌کند تا پست شما وارد صفحه اکسپلور شود.

چگونه اکانت اینستاگرام را حذف کنیم

در این مطلب به طور کامل لینک دیلیت اکانت اینستاگرام و حذف آن را توضیح داده‌ایم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید