سامسونگ قصد ساخت دوربین 600 مگاپیکسلی برای گوشی هوشمند دارد

دوربین 600 مگاپیکسلی سامسونگ

سامسونگ یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان قطعات دوربین عکاسی و فیلم‌برداری در دنیا است. این شرکت قصد دارد تا یک دوربین 600 مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند تولید کند.

آخرین گوشی پرچم‌دار سامسونگ، سری گلکسی اس 20 اولترا به یک دوربین 108 مگاپیکسلی واید مجهز است اما به نظر می‌رسد که این میزان پیکسل هم هنوز جوابگوی خواسته‌های کاربران و شرکت سامسونگ نیست. این شرکت قصد دارد جدید لنز خود که یک دوربین 600 مگاپیکسلی است را برای گوشی‌های هوشمند ساخته وعرضه کند.

چشم انسان آن طور که تصور می‌شود و آن طور که گفته شده، تصاویر را با کیفیت نزدیک به 500 مگاپیکسل ثبت می‌کند، سامسونگ قصد دارد دوربینی را بسازد که بتواند حتی از چشم انسان نیز قدرتمندتر باشد. چنین لنزی با این کیفیت نیاز به یک سیستم ابر پردازنده قدرتمند و حافظه بسیار زیاد خواهد داشت.

دوربین 600 مگاپیکسلی سامسونگ

دوربین 600 مگاپیکسلی سامسونگ

گوشی گلکسی اس 20 اولترا به سنسور 108 مگاپیکسلی ایزوسل برایت HM1 مجهز است و گوشی شیائومی می نوت 10 نیز دارای یک سنسور 108 مگاپیکسلی ایزوسل برایت HMX است اما این دو دوربین تنها می‌توانند تصاویر واقعی 12 یا 27 مگاپیکسلی ثبت کنند.

البته ساخت دوربین 600 مگاپیکسلی احتمالا تا سال 2021 انجام می‌شود اما این که در کدام گوشی با چه پردازنده، حافظه و میزان رمی چنین دوربین قرار بگیرد، جای سوال دارد. سنسورهای HM1 و HMX توانایی کوچک سازی 0.8 میکرون دارند و باید این میزان تقریبا 6 برابر افزایش پیدا کند تا به یک سنسور 600 مگاپیکسلی بتوان دست پیدا کرد.

البته سامسونگ تا همین امروز توانسته سنسور 0.7 میکرون خود را نیز تولید کند که با آن تصاویر 192 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسد، اما برای سنسور با میزان تراکم پیکسل بالاتر، نیاز به تکنولوژی‌های جدیدتری خواهد بود.

به نظر شما این سنسور روی کدام گوشی به کار گرفته خواهد شد؟

شما همچنین می توانید مطالب آموزش عکاسی با موبایل و آموزش عکاسی در شب را از طریق این بخش مطالعه کنید.

منبع: GSMARENA

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید