بهترین گوشی های تاشو 2023, راهنمای خرید

بهترین گوشی تاشو 2023

ما طی چند ماه گذشته شاهد تغییرات بزرگی در بهترین گوشی های تاشو بوده ایم. منطقه ای که قبلاً تحت سلطه سامسونگ بود، اکنون با پیدایش برندهای جدید گوشی های تاشو رقابت جدیدی در بین این گوشی ها صورت گرفته است و منجر به این شده است تا خریداران این گوشی ها تنوع بیشتری در انتخاب خود داشته باشند. .

بهترین گوشی های تاشو 2023, راهنمای خرید

گوشی‌های تاشو دیگر تنها توسط مدل‌های گلکسی Z Fold و گلکسی Z Flip ارائه نمی‌شوند. گوگل، وان پلاس و موتورولا در اینجا با هم رقابت می کنند – موتورولا حتی چندین دستگاه تاشو تولید می کند. و رقابت فزاینده، سطح این نوع گوشی‌ها را افزایش داده است، زیرا چندین سازنده تلفن برای ساخت بهترین گوشی تاشو رقابت می‌کنند.

در اینجا آنچه ما در مورد رقبای مختلف فکر می کنیم، همراه با توصیه های ما در مورد اینکه کدام تاشو باید بر اساس آزمایش و مقایسه گسترده ما خریداری کنید، آمده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های ضد آب 2023, راهنمای خرید

بهترین گوشی های تاشو که می توانید امروز بخرید

بهترین گوشی تاشو در کل

OnePlus Open در دست است.

بهترین گوشی تاشو که می توانید بخرید

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش اصلی: 7.8 اینچ (2268*2440)
اندازه صفحه نمایش ثانویه: 6.3 اینچ (1116*2484)
CPU: اسنپدراگون 8 نسل 2
رم/حافظه ذخیره سازی: 16/512 گیگابایت
اندازه باز شده: 6.03*5.63*0.22 اینچ
اندازه، بسته: 6.03*2.88*0.46 اینچ
وزن: 8.4 اونس

دلایل خرید

  • طراحی نازک و سبک برجسته
  • باتری بادوام با شارژ سریع
  • ارزان تر از تاشوهای قابل مقایسه

دلایل اجتناب از خرید

  • عکس‌هایی که در نور کم گرفته می شوند کیفیت پایینی دارند
  • بدون شارژ بی سیم

OnePlus Open بهترین گوشی تاشویی است که می‌توانید بخرید، به لطف صفحه نمایش فراوان، عملکرد عالی و ارزش کلی. 100 دلار کمتر از لپ‌ تاپ‌ های تاشو مشابه نوت‌ بوک‌ های سامسونگ و گوگل است که با توجه به قیمت‌های بالایی که این نوع گوشی‌ها نیاز دارند، گامی در مسیر درست است.

OnePlus خیلی از گوشه ها را کاهش نداد تا قیمت را کاهش دهد، زیرا Open در بیشتر موارد عکس های عالی می گیرد. (استثنا در تنظیمات نور کم است.) ما همچنین از ویژگی های چندوظیفه ای Open Canvas که به شما امکان می دهد چندین برنامه را به طور همزمان در هر اندازه پنجره ای که می خواهید اجرا کنید قدردانی می کنیم. به نظر می رسد OnePlus درک می کند که نکته جذاب در مورد گوشی های تاشو این است که آنها به عنوان تبلت دو برابر می شوند و باید چنین عملکردی داشته باشند.

در مورد نمایشگرها، صفحه نمایش اصلی 7.8 اینچی بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش است که در حال حاضر می‌توانید روی صفحه‌نمایش تاشو داشته باشید، اگرچه لولای OnePlus Open باعث می‌شود که گوشی در کل باریک و سبک باشد. این واقعا یک دستگاه عالی است که کل بازار تاشو را به جلو می برد.

بهترین جایگزین تاشو

Galaxy Z Fold 5 با S Pen

این جایگزین تاشو را در نظر بگیرید

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش اصلی: 7.6 اینچ (1812*2167)
اندازه صفحه نمایش ثانویه: 6.2 اینچ (904*2316)
CPU: اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی
رم/حافظه ذخیره سازی: 12 گیگابایت/256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت
اندازه، باز: 0.24*5.11*6.1 اینچ
اندازه، بسته: 0.53*2.64*6.1 اینچ
وزن: 8.9 اونس

دلایل خرید

  • بهبود طراحی و لولا
  • توانایی های چندوظیفه ای شگفت انگیز
  • عمر باتری بهتر

دلایل اجتناب از خرید

  • صفحه نمایش پوششی باریک
  • شارژ کند

سامسونگ تغییر چندانی در مورد گلکسی زد فولد 5 نسبت به گلکسی زد فولد 4 نکرده است، اما این برای سامسونگ یک پیشرفت کافی است تا از یک دستگاه رو به رشدی مانند پیکسل فولد برای جایگاهی نزدیک به بالای این گوشی برتری بگیرد.

با لولای فلکس جدید که گلکسی زد فولد 5 را سبک‌تر و راحت‌تر می‌کند تا کردن آن را صاف کند، به‌علاوه بهبودهایی در دوربین، نمایشگر اصلی، عملکرد و قابلیت‌های چند وظیفه‌ای گوشی، به‌عنوان یک تاپ همه جانبه از بسیاری از گوشی‌های دیگر جلوتر است. با کیفیت تاشو قلم S اختیاری به جذابیت می‌افزاید، زیرا می‌توانید از قلم برای بهره‌وری بیشتر در دستگاه قابل حمل نهایی سامسونگ استفاده کنید.

بهترین قابلیت تاشو به سبک گوشی تاشو

موتورولا Razr+ بهترین گوشی تاشو

بهترین قابلیت تاشو به سبک گوشی تاشو

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش اصلی: 6.9 اینچ (1080*2640)
اندازه صفحه نمایش ثانویه: 3.6 اینچ (1056*1066)
CPU: اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
رم/حافظه: 8/256 گیگابایت
اندازه باز شده: 0.27*2.9*6.7 اینچ
اندازه، بسته: 0.59*2.9*3.48 اینچ
وزن: 6.6 اونس

دلایل خرید

  • طراحی زیبا
  • شارژ سریع باتری
  • صفحه نمایش خارجی دقیق

دلایل اجتناب از خرید

  • عملکرد ضعیف دوربین در نور کم
  • برخی از برنامه ها در صفحه نمایش بیرونی به خوبی مقیاس نمی شوند

موتورولا چند بار تلاش کرد، اما بالاخره یک گوشی تاشو دارد که می‌تواند با محصولات سامسونگ رقابت کند. و نه فقط رقابت – ما فکر می کنیم Motorola Razr+ در صدر گلکسی Z Flip 5 به عنوان دستگاهی است که اگر به یک گوشی تاشو علاقه دارید، آن را دریافت کنید.

چیزی که Razr+ را جلوتر از Z Flip 5 قرار می دهد، صفحه نمایش بزرگی است که موتورولا روی گوشی خود قرار داده است. با 3.6 اینچ و وضوح واضح، به اندازه کافی بزرگ است تا برنامه ها را بدون نیاز به باز کردن گوشی اجرا کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، یک صفحه نمایش بزرگ 6.9 اینچی در انتظار شماست و می‌توانید با برنامه‌هایی که در صفحه بیرونی استفاده می‌کردید، از جایی که کار را متوقف کردید ادامه دهید. وقتی گوشی به صورت ناگهانی بسته می‌شود، به راحتی می‌توان آن را در اطراف جابجا کرد، و مکانیزم لولای محکم به Razr+ اجازه می‌دهد وقتی آن را باز می‌کنید، صاف بماند.

ممکن است برخی از پردازنده قدیمی‌تر در Razr+ مخالفت کنند، اگرچه این چیپست همان چیپست موجود در Galaxy Z Flip 4 است.

بهترین قابلیت تاشو برای دوربین و قابلیت استفاده

Google Pixel Fold در دست نشان داده شده است

(اعتبار تصویر: راهنمای تام)
بهترین تاشو برای دوربین و قابلیت استفاده

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش اصلی: 7.6 اینچ (1840*2208)
اندازه صفحه نمایش ثانویه: 5.8 اینچ (1080*2092)
سی پی یو: Tensor G2
رم/حافظه ذخیره سازی: 12 گیگابایت/256 گیگابایت، 512 گیگابایت
اندازه باز شده:0.2*5.5*6.2 اینچ
اندازه، بسته: 0.5*3.1*5.5 اینچ
وزن: 10 اونس

دلایل خرید

  • نمایشگر جلوی عریض
  • چندوظیفه ای بصری
  • دوربین های قوی

دلایل اجتناب از خرید

  • قیمتی برابر با گلکسی Z Fold 4 دارد
  • عملکرد نسبت به سایر گوشی های پرچمدار برتر عقب است

گوگل پیکسل فولد تحت الشعاع جدیدترین گوشی‌های تاشو سامسونگ قرار گرفته است، اما این واقعیت که گوگل توانست در اولین تلاش خود برای تولید یک گوشی تاشو به خوبی عمل کند، بسیار چشمگیر است.

Pixel Fold با صفحه نمایش 5.8 اینچی جلویی که استفاده از آن آسان است (و تایپ کردن آن آسان است)، باریک‌ترین طراحی روی یک تاشو در حالت باز و یک لولای فوق‌العاده صاف که طبیعی به نظر می‌رسد، متمایز است.

از دیگر ویژگی‌های برجسته می‌توان به سیستم دوربین ستاره‌ای که شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و زوم تله فوتو ۵ برابری همراه با عملکرد عالی در نور کم است. ما همچنین نرم‌افزار بصری را برای چندوظیفه‌ای با دو صفحه، حالت‌های رومیزی و چادری مفید و مجموعه‌ای از برنامه‌های بهینه‌شده برای نمایشگر داخلی بزرگ 7.6 اینچی را دوست داریم. عملکرد تراشه Tensor G2 می‌تواند سریع‌تر و حاشیه‌های آن کوچک‌تر باشد، اما به طور کلی این یک تلفن تاشو فوق‌العاده برای کسانی است که مایل به پرداخت هزینه بالاتر هستند.

مقرون به صرفه ترین گوشی تاشو

بررسی موتورولا ریزر 2023

مقرون به صرفه ترین تاشو

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش اصلی: 6.9 اینچ (1080*2640)
اندازه صفحه نمایش ثانویه: 1.5 اینچ (194*368)
CPU: اسنپدراگون 7 نسل 1
رم/حافظه ذخیره سازی: 8/128 گیگابایت
اندازه باز شده: 0.29*2.9*6.7 اینچ
اندازه، بسته: 0.62*2.9*3.5 اینچ
وزن: 6.7 اونس

دلایل خرید

  • کم هزینه ترین تاشو که تا کنون ساخته شده است
  • طراحی عالی
  • باتری طولانی مدت

دلایل اجتناب از

  • صفحه نمایش کاور کوچک
  • تراشه قدیمی تر اسنپدراگون 7 نسل 1

اگر قیمت گوشی های تاشو به شما شوک استیکر بدهد، از دیدن قیمت درخواستی 699 دلاری موتورولا ریزر (2023) خوشحال خواهید شد. موتورولا چند ویژگی کلیدی را از Motorola+ حذف کرده است تا گوشی تاشوی مقرون به صرفه‌تری ارائه کند که همچنان ظاهر خوبی داشته باشد و عملکرد خوبی داشته باشد.

بزرگترین تغییرات شامل چیپست است – موتورولا سیستم روی تراشه اسنپدراگون کمتر قدرتمند را در اینجا انتخاب می کند – و صفحه نمایش بیرونی که اکنون فقط یک نوار 1.5 اینچی است. این امر هر کسی را که دوست دارد از صفحه نمایش تاشو برای انجام کارها استفاده کند، ناامید می کند، اما دیگران ممکن است با خوشحالی این قربانی را بپذیرند اگر صدها دلار کمتر بپردازند.

جنس چرم گیاهی در قسمت بیرونی موتورولا ریزر باعث می شود در دست گرفتن آن آسان باشد و دوربین ها نیز مبارزه مناسبی با رقبایی مانند گلکسی زد فلیپ 5 دارند. پولیش، آنها خوشحال خواهند شد که تغییر را انجام دهند.

بهترین قابلیت تاشو برای دوربین

عکس های نقد و بررسی Samsung Galaxy Z Flip 5.

بهترین قابلیت تاشو برای دوربین

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش اصلی: 6.7 اینچ (1080*2640)
اندازه صفحه نمایش ثانویه: 3.4 اینچ (720*748)
CPU: اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی
رم/حافظه ذخیره سازی: 8 گیگابایت/ 256 گیگابایت، 512 گیگابایت
اندازه باز شده: 0.27*2.8*6.5 اینچ
اندازه، بسته: 0.59*2.83*3.35 اینچ
وزن: 6.6 اونس

دلایل خرید

  • پنجره فلکس بسیار متنوع تر است
  • عکاسی عالی
  • ذخیره سازی پایه دو برابر شده است

دلایل اجتناب از خرید

  • عمر باتری ضعیف
  • Flex Window بیشتر به ویجت ها محدود می شود

متأسفانه برای سامسونگ، دیگر بهترین تاشو به سبک چرخشی را تولید نمی کند. اما گلکسی زد فولد 5 به لطف ارتقاهای خود همچنان محصولی ارزشمند است.

صفحه نمایش کوچک جلویی در حال حاضر با یک پنجره انعطاف پذیر بسیار قابل استفاده تر جایگزین شده است، اگرچه بیشتر از آن فقط برای ویجت های برنامه استفاده می کنید تا استفاده کامل. دوربین‌ها همچنان قوی هستند و با ارتقای دیگر طراحی، عمر باتری و قدرت تراشه، هنوز ارزش انتخاب شدن در فهرست نهایی را دارد. اگر اینقدر تکراری نبود، می توانست مانند پیشینیان خود قهرمان شود.

در یک گوشی تاشو به دنبال چه چیزی باشیم

قبل از خرید یک گوشی تاشو، باید در نظر بگیرید که این نوع دستگاه چه کاری را برای شما انجام می دهد که یک گوشی استاندارد نمی تواند انجام دهد. به استثنای موتورولا ریزر 699 دلاری، اکثر دستگاه های تاشو هنوز 1000 دلار یا بیشتر قیمت دارند. مگر اینکه واقعاً به صفحه نمایش اضافی نیاز داشته باشید، ممکن است با یک فبلت یا یکی از بهترین تلفن های بزرگ دیگری که آزمایش کرده ایم، بهتر باشید.

اگر فکر می کنید یک گوشی تاشو به شما کمک می کند کارهای بیشتری انجام دهید، حتماً به ساختار دستگاه توجه کنید. گوشی‌های تاشوی اولیه مانند گلکسی فولد و موتورولا ریزر اصلی دارای ویژگی‌ های عجیب و غریب در طراحی بودند که ما را به حرکت در این گوشی‌ ها سوق داد. با این حال، با گلکسی زد فولد 2 در سال 2020، سامسونگ تغییرات مهمی ایجاد کرد که باعث می‌شد این گوشی در برابر استفاده روزمره مقاومت کند و این کار با مدل‌های بعدی ادامه پیدا کرد. پس از افزودن مقاومت در برابر آب به گلکسی زد فولد 3، سامسونگ روی لولای سبک‌تر و باریک‌تر برای جدیدترین گوشی‌های تاشو مانند گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 کار کرد.

هنگام خرید یک گوشی تاشو باید دو صفحه نمایش را در نظر بگیرید – صفحه نمایش داخلی بزرگتر و یک صفحه نمایش ثانویه که معمولاً در قسمت بیرونی دستگاه قرار دارد. ببینید دقیقاً چه کاری می توانید با آن صفحه بیرونی انجام دهید – آیا می توانید برنامه های کامل را اجرا کنید یا فقط برای اعلان ها و چند ویژگی دیگر وجود دارد؟ و آیا صفحه نمایش از چیزی مانند ویژگی تداوم سامسونگ پشتیبانی می کند که در آن برنامه ای که روی صفحه نمایش استفاده می کنید هنگام باز کردن دستگاه منتظر شما باشد؟

جدا از اندازه – شما باید مطمئن شوید که یک گوشی تاشو بسته چیزی است که حمل آن راحت است – شما به معیارهای زیادی توجه می کنید که برای قضاوت در مورد گوشی های معمولی استفاده می کنید. این شامل پردازنده، دوربین ها و – به ویژه – عمر باتری است. از این گذشته، معمولاً چندین صفحه برای روشن نگه داشتن یک گوشی تاشو وجود دارد.

چگونه گوشی های تاشو را آزمایش می کنیم

ما بهترین گوشی های تاشو را به همان روشی که هر گوشی هوشمندی را بررسی می کنیم، آزمایش می کنیم. (نگاه ما به نحوه تست و بررسی گوشی های هوشمند توسط Tom’s Guide را ببینید برای توضیح دقیق‌تر فرآیند ما ببینید.) ما آزمایش‌های آزمایشگاهی، از جمله معیارهای مصنوعی مانند Geekbench 5 و 3DMark Wild Life Unlimited را برای اندازه‌گیری عملکرد گرافیکی انجام می‌دهیم. ما همچنین با استفاده از برنامه Adobe Premiere Rush یک تست رمزگذاری ویدیوی واقعی را بر روی هر تلفن انجام می دهیم و نتیجه را زمان بندی می کنیم.

برای اندازه‌گیری کیفیت نمایشگر گوشی، آزمایش‌های آزمایشگاهی برای تعیین روشنایی پنل (بر حسب nits) و همچنین رنگارنگ بودن هر صفحه (گستره رنگ DCI-P3) انجام می‌دهیم. در این موارد اعداد بالاتر بهتر است. ما همچنین دقت رنگ هر پانل را با درجه بندی Delta-E اندازه گیری می کنیم، جایی که اعداد کمتر بهتر هستند و نمره 0 عالی است.

ما یک آزمایش باتری سفارشی را انجام می‌دهیم که در آن گوشی را مجبور می‌کنیم از طریق تلفن همراه با صفحه نمایش آن روی 150 نیت روشنایی وب گردی کند. سپس زمان می‌زنیم که چقدر طول می‌کشد تا شارژ گوشی تمام شود. برای گوشی های تاشو، این تست را روی نمایشگر اصلی گوشی انجام می دهیم.

ما همچنین دوربین‌های هر گوشی تاشو را آزمایش می‌کنیم و آنها را به میدان می‌بریم تا عکس‌های مقایسه‌ای انجام دهیم، معمولاً با دستگاه دیگری که دارای مشخصات مشابه است. در برخی موارد، این یک گوشی تاشو یا دستگاه دیگری در همان سطح قیمت است.

منبع: TOMSGUIDE.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید