مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی A71 5G

مقایسه گوشی های سامسونگ گلگسی A71 5G و گلگسی A72

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی A71 5G. کدام گوشی سامسونگ بهتر است و برای خرید کدام گوشی بین گلکسی A71 و A72 اقدام کنیم؟ آیا گوشی گلکسی A72 امکانات بیشتری دارد؟ با هم میبینیم.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی A71 5G

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی A71 5G

در بررسی مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A71 5G و گلکسی A72 باید بگوییم که محبوب ترین گوشی سال گذشته از سری S و نوت نبود بلکه از سری میان رده A بود, و زمانیکه حرف از میان رده می زنیم بدین معنی است که بیشترین فروش گوشی را داشته و سامسونگ را در رده بالاترین تولید کننده گوشی در دنیا قرار داده است.

امسال, انتظار این را داریم تاچیزهای شگفت انگیری با گالگسی A72  اتفاق بیفتد, سال 2021 سال نصب گوشی های بالا رده سامسونگ شود و بهمین علت است که ما قصد داریم تا گوشی های گلکسی A72 و گلکسی A71 را مورد بررسی قرار دهیم تا شما را برای انتخابی درست آماده کنیم.

مقایسه اندازه, رنگ و صفحه نمایش گوشی های سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی A71 5G

گوشی سامسونگ گلکسی A72

 

ابعاد: 6.5*3.05 اینچ, 165*77.4*8.4 میلی متر

وزن: 203 گرم

گوشی سامسونگ گلکسی A71 5G

ابعاد: 6.4*2.97*0.32 اینچ, 162.5*75.5*8.1 میلی متر

وزن: 185 گرم

سامسونگ گوشی گلکسی A72 را کمی بزرگتر, ضخیم تر و عریض تر از مدل قبلیش ساخته است تا بتواند صفحه مورب بزرگتر را در آن جای دهد. هر چیزی که بالاتر از 6 اینچ ارتفاع داشته باشد مناسب برای حمل با یک دست نیست و این عیب هر دو گوشی در اینجا است, بنابراین ترجیح می دهیم تا صفحه نمایشی 6.5 اینچی نسبت به صفحه نمایش 6.7 اینچی را در اختیار داشته باشیم. هر دو صفحه نمایش بسیار شفاف هستند, به سمت طیف نور سردتر رفته اند, و در این رنج قیمت امتیاز رنگ متوسطی را ارائه می دهند. رفرش ریت بالاتر گوشی A72 رقابت را برده است, به هین علت که در سال 2021 هستیم و رفرش ریت زیر 60 هرتز آنچنان که باید به چشم نمی آید.

محفظه گلاستیک سامسونگ بر روی یک قاب آلومینیومی, قسمت داخلی گوشی گلکسی A72 را می پوشاند که در رنگ های مشکی, سفید, آبی و بنفش موجود است. گوشی گلکسی A72 هنوز دارای جک هدفون است و بر خلاف گوشی های گرانتر سری S21 از اسلات کارت microSD پشتیبانی می کند و بر خلاف مدل قبلیش از ویژگی ضد آب بودن برخوردار است.

مقایسه طراحی گوشی های سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی A71 5G

در بررسی مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A71 5G و گلکسی A72 باید بگوییم که این حس پلاستیک به شیشه برای ما اهمیت چندانی ندارد, به این علت که منجر به طراحی های جذاب تری می شود و به کمتر شدن وزن گوشی کمک می کند, به این خاطر که بیشتر گوشی های شیشه ای امروزه وزن سنگینی دارند. علاوه بر این, می توانید بدون اینکه نگران این باشید که گوشی می شکند آنرا به این طرف و آن طرف بیندازید و این چیزی است که ما از گوشی های میان رده انتظار داریم, نه همانند گوشی های پرچمدار گرانتر که خیلی باید مراقب آنها باشیم.

مقایسه ویژگی ها, عملکرد و عمر باتری

در بررسی مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A71 5G و گلکسی A72 باید بگوییم که دقیقا همانند سال گذشته, سامسونگ مداوما به شما اطلاع می دهد که این و آن تلفن گلکسی با علامت گذاری 5G بعد از نام گوشی, از اتصال نسل بعدی تلفن همراه برخوردار است و در آینده دوباره با علامت گذاری 5G در جلوی نام گوشی A72 اعلام خواهد شد که این گوشی از نسل بعدی اتصال شبکه تلفن همراه برخوردار است. همانند گوشی گلکسی A71 ماقبل آن, ممکن است که گوشی گلکسی A72 5G کمی بعد به بازار عرضه شود که بیشتر به ایالات متحده و کشورهایی که از شبکه 5G برخوردارند ارائه می شود.

نسخه بدون 5G یعنی 4G گلکسی A72 با پردازشگر سری 7 اسنپ دراگون تامین می شود که در واقع در سلسله مراتب کوالکام در رتبه پایین تری نسبت به پردازشگری که در گوشی گلکسی A71 قرار دارد است, اما نسخه 5G ان در آمریکا با مدل اسنپ دراگون 750 ارائه خواهد شد. اگرچه این چیپست تفاوت اندکی با اسنپ دراگون 765 که در گلکسی A71 5G است دارد, اما هنوز تا دوربین 192 مگاپیکسلی, صفحه نمایشی با رفرش ریت 120 هرتزی و دانلود سریع را پشتیبانی می کند. همانطور که در امتیاز عملکرد benchmark در پایین مشاهده می کنید, اساسا امتیازها شبیه به آنچه که A71 قادر به ارائه هست هستند.

در اینجا ما یک ترکیب رم 6 گیگابایتی و حافظه 128 گیگلبایتی را در اختیار داریم که شبیه به همان ترکیب در گوشی گلکسی A71 است و این در حالی است که سامسونگ همچنین رم قابل حمل تر 8 گیگابایت و حافظه 256 گیگابایتی را ارائه می دهد و این گزینه بخصوص در قیمت های تبلیغاتی عاقلانه تر است.

سامسونگ در اینجا قصد ندارد تا از ویژگیی در این گوشی بکاهد و گوشی گلکسی A72 5G را با بزرگترین باتری گوشی های گلکسی که در غرب چین و هند فروخته شده است ارائه می دهد. شایعات حاکی از آن است که همانند گوشی خارق العاده گلکسی S21 با باتری 5000 میلی آمپری ارائه می شود که نسبت به مدل قبلیش که باتری 4500 میلی آمپری را در اختیار داشت ارتقا یافته است.

در مقایسه با گوشی گلکسی A71 نباید انتظار باتری بزرگتری را داشته باشیم, هرچند که رفرش ریت بالاتر 90 هرتز ( 120 هرتز برای مدل 5G که در آینده عرضه خواهد شد) این اطمینان را خواهد داد که شگفتیی در بخش باتری اتفاق نخواهد افتاد. اما هنوز سامسونگ گوشی گلکسی A71 را به نوعی تبلیغ می کند که این گوشی باتری را تا دو روز نگه می دارد, پس بنابراین این یک مزیت در باتری گوشی A71 است. اگرچه در حالت 60 هرتز, مقاومت گوشی A71 را در شارژ کاهش می دهد.

در سوی دیگر, سامسونگ به علت در اختیار داشتن شارژ استاندارد سریعش معروف است که قادر به این است در عرض یک ساعت باتری 5000 میلی آمپری را با شارژر 25 وات خود شارژ کند و به علت پشتیبانی گوشی گلکسی A72 از شارژ سریع, می توانید تا دو روز از این گوشی استفاده کنید.

 مقایسه دوربین

در بررسی مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A71 5G و گلکسی A72 باید بگوییم که ما خرسندیم از اینکه اعلام کنیم که دوربین های بلا استفاده عمق و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو که در گوشی گلکسی A71 وجود داشتند, در گوشی گلکسی A72 حذف شده اند و سامسونگ دوربین تله فوتوی 8 مگاپیکسلی 3x, یک رزولوشن کوچک اما سنسور بزرگ در دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی را اضافه کرده است.

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی که عکس های 16 مگاپیکسلی را ارائه می دهد و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی در این گوشی باقی مانده اند و حذف نشده اند و ما هیچگونه اعتراضی به آنها نداریم و این در حالی است که هم اکنون دوربین اصلی بمنظور ارائه عکس های شفاف تر عکس هایی با پایداری اپتیکال را می گیرد و فیلم هایی با پایداری بیشتری را ارائه می دهد.

علی رغم 50 درصد تنظیمات دوربین 4 گانه گلکسی A71 که فقط برای لوازم جانبی وجود داشت, ما از کیفیت عکس هایی که با نیمه دیگر این تنظیمات دوربین گرفته می شود راضی هستیم و همانطور که در نمونه عکس های پایین مشاهده می کنید گوشی گلکسی A72 از این روند مستثنی نیست.

تست دوربین گلکسی A72 در مقابل گلکسی A71

سطح نوردهی در گوشی گلکسی A72 یک گام بالاتر رفته است که منجر به سایه های بهتر می شود, اما در مقایسه با کالیبراسیون A71 سایه های برجسته تری ایجاد می شود و این در حالی است که مدل جدیدتر, دارای رنگ های معتبرتری نسبت به رنگ های زرد تر و تون های مایل به زرد مدل قبلی است.

با این وجود, به غیر از بزرگنمایی و پایداری تصویر اپتیکال گوشی A72, هر دو گوشی زمانیکه به اندازه کافی نور در محیط وجود داشته باشد عکس های عالیی را به نسبت قیمتشان ارائه می دهند. با این وجود, زمانیکه در داخل خانه هستید گرفتن عکس با دوربین سلفی, زمانیکه صحبت از جزئیات و نوردهی به میان می آید, سر سوزن به نفع گوشی A72 می چرخد.

مقایسه قیمت گوشی های سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی A71 5G

  • قیمت گوشی گلکسی A71 5G در حدود 8 میلیون تومان و گوشی گلکسی A72 در حدود 10 میلیون تومان است

بطور کلی, ارتقای لنزهای تله فوتو و دوربین, باتری بزرگتر و رفرش ریت بالای صفحه نمایش, بیشترین پیشرفت های گوشی گلکسی A72 نسبت به گوشی گلکسی A71 هستند که ممکن است نظر برخی از شماها را که چشم به گوشی گلکسی S21 دوخته اید را عوض کند. از سوی دیگر, گوشی گلکسی A71 هم اکنون بسیار ارزانتر است به این علت که سخت می توان از ارتقاء هایی که در گلکسی A72 صورت گرفته چشم پوشید.

منبع: PHONEARENA.COM

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید