مقایسه گوشی های اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

مقایسه گوشی های آیفون 13 پرو مکس و گلگسی S21 اولترا

در این مقاله قصد داریم تا مقایسه گوشی های اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 اولترا را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های هر کدام از این گوشی ها را بیان کنیم.

مقایسه گوشی های اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

مقایسه گوشی های اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

در بررسی مقایسه گوشی های اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید بگوییم که در حال حاضر گوشی گلکسی S21 در راس گوشی های اندروید قرار دارد: با صفحه نمایشی زیبا, عملکرد عالی و دوربینی با رنج بزرگنمایی بالا, بنظر می رسد با توجه به قیمتی که دارد همه ویژگی های خارق العاده را در اختیار دارد.

بنابراین آیا گوشی جدید آیفون 13 پرومکس نظر وفاداران به اندروید را تغییر می دهد و آنها را متقاعد می کند تا از وفاداری خود نسبت به اندروید دست بکشند؟

آخرین شایعات در مورد آیفون تصویری از یک گوشی بزرگتر و  با باتری بزرگتری را ارائه می دهد که ممکن است رقابت بین این دو گوشی را تغییر دهد, همچنین شایعات دیگری همانند ویژگی های جدیدی مثل  TouchID درون صفحه که به شما این امکان را می دهد تا در زمانی که ماسک زده اید تصویر شما را شناسایی کند و همچنین شایعاتی در مورد بهبود عملکرد دوربین.

این یکی از نبردهای شگفت انگیز گوشی های پرچمدار است. پس بیایید آنرا مورد بررسی قرار دهیم.

مقایسه گوشی اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

  • گوشی آیفون عریض تر و سنگین تر است و این در حالی است که گوشی سامسونگ باریکتر و گرفتن آن در دست آسان تر است
  • هر دو از صفحه نمایش 120 هرتز بهره می برند
  • گوشی آیفون دارای پردازشگر Apple A15 است و این در حالی است که گوشی گلکسی از اسنپ دراگون 888 بهره می برد که این مزیتی است که گوشی آیفون نسبت به گلکسی دارد, اما گوشی گلکسی دارای رم دو برابر 12 گیگابایت است.
  • گوشی آیفون فاقد دوربین پریسکوپ است
  • پیشرفت زیاد در باتری آیفون 4352 میلی آمپری, گلکسی دارای باتری 5000 میلی آمپری است
  • اسکنر اثر انگشت TouchID ممکن است که در آیفون 13 پرو مکس وجود داشته باشد
  • آپشن های رنگ سیاه و برنزی مات در آیفون

صفحه نمایش و طراحی

 

در بررسی مقایسه گوشی های اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید بگوییم که در چند سال گذشته سامسونگ در عرصه کیفیت صفحه نمایش پیشگام بوده است و در واقع آیفون از پنل صفحه نمایش OLED خود سامسونگ استفاده کی کند.

در مورد آیفون 13 پرو مکس باید بگوییم که اپل کمی پیشرفت کرده است. این گوشی ویژگیی را که گلکسی در 2020 ارائه داد که همان رفرش ریت 120 هرتز است را ارائه می دهد. انتظار می رود که اندازه صفحه نمایش و رزولوشن به همان اندازه سال گذشته باقی بماند: شما پنل OLED با اندازه 6.7 اینچی و با رزولوشن 1284*2778 در اختیار خواهید داشت, که این در مقایسه با همان اندازه صفحه نمایش اما با رزولوشن کمی بالاتر 1440 پیکسل در گوشی گلکسی است. چیزی که در مورد گوشی آیفون جدید است معرفی ProMotion با رفرش ریت 120 هرتز است که این انتظار می رود تا همانند گلکسی این سرعت بصورت دینامیکی تنظیم شود.

در بحث طراحی, انتظار زیادی در مورد تغییرات گوشی آیفون نداشته باشید به این علت که بیشتر شبیه به گوشی آیفون 12 پرو مکس با همان کناره های تخت است, اما با دو رنگ جدید: مدل مشکی واقعی, و سپس برنز تیره تر که جایگزین رنگ طلای آن شده است. با باتری بزرگتری که در داخل گوشی است, گوشی آیفون 13 پرو مکس ممکن است که سنگین تر و بزرگتر شده باشد.

مقایسه TouchID و اسکنر اثر انگشت گوشی های اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

در بررسی مقایسه گوشی های اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید بگوییم که در ماه ژانویه, شایعاتی از منبع بسیار معتبر بلومبرگ منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در حال بررسی تجهیز همه مدل های آیفون 13 به اسکنر اثر انگشتی است که در داخل صفحه نمایش تعبیه شده است و بیشتر شبیه به همان حسگر گلکسی S21 اولترا است.

منبع دیگری این موضوع را تایید نکرده است, پس بنابراین در اختیار داشتن این ویژگی در آیفون 13 پرو مکس هنوز به قطعیت نرسیده است. اما این ویژگیی است که احتمال بودن آن بسیار بالاست. اگر نسل دوم TouchID صورت بپذیرد, گفته می شود که جایگزینی برای تشخیص چهره است, بدین معنی که اسکن ناچ و صورت همچنان باقی می مانند و در کنار این اسکنر جدید به کار خود ادامه می دهند.

گوشی گلکسی S21 اولترا از اسکنر اثر انگشت فراصوت سریع تری نسبت به نسل های قدیمی ترش استفاده می کند و تقریبا هم خوب بوده است, اما ما بیشتر مواقع مطالبی را که در مورد این ویژگی ها منتشر می شود را از دست می دهیم, بنابراین کنجکاو هستیم که ببینیم که آیا اپل راه بهتری را برای ثبت اثر انگشت پیدا می کند یا خیر.

مقایسه دوربین گوشی های اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

در بررسی مقایسه گوشی های اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید بگوییم که گوشی S21 ویژگی بزرگنمایی خود را حفظ کرده است, اما گوشی آیفون پارا فراتر از دوربین اصلی نهاده است.

در مورد باتری و سایر ویژگی ها, گوشی آیفون 13 پرو مکس ممکن است که دارای یک پیشرفت بزرگ باشد, اما در مورد دوربین تحول آنچنانیی در این گوشی صورت نپذبرفته است. این گوشی با همان دوربین سه گانه همانند مدل قبلی ارائه می شود که در مقایسه با دوربین متنوع چهارگانه گلکسی بسیار متفاوت است. هر دو گوشی از دوربین اصلی و فوق عریض بهره می برند, اما اگرچه آیفون تنها دارای یک لنز بزرگنمایی 2.5X است, ولی گوشی گلکسی با دو لنز بزرگنمایی ارائه می شود, که یکی از آنها بزرگنمایی 3X و دیگری بزرگنمایی 10X را ارائه می دهد که برای بزرگنمایی اشیاء خیلی دور بسیار مفید است.

البته اگرچه اپل سخت افزار دوربین را بطور جدی تغییر نداده است, بنابراین انتظار این را نداشته باشید که همان کیفیت قبل را ارائه دهد. اپل در سه زمینه مهم برای بهبود و پیشرفت برنامه ریزی دارد:

  • ساخت 6 عنصر برای دوربین فوق عریض
  • دیافراگم سریعتر f/1.8 برای دوربین فوق عریض بمنظور بهبود عکس برداری در نور کم
  • بهبود کلی نرم افزار

هنوز فراتر از این موارد در مورد دوربین ها چیزی درز نکرده است, بنابراین باید ببینیم که این وضعیت در عکس های واقعی چگونه عمل می کند. با این وجود, چیزی که می دانیم این است که اپل قصد دارد تا یکی از ویژگی های اصلی اندروید را بدست آورد: ویدئوی پرتره! همانند حالت پرتره در عکس برداری, پس زمینه عکس را مات می کند اما در زمان واقعی برای ویدئو اتفاق می افتد و قطعا برای زمانیکه از وبلاگ خود استفاده می کنید و یا برخی از آموزش ها را ضبط می کنید مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر ویژگی های جدید آیفون می توان به حالت عکس برداری نجومی اشاره کرد, اما شایعات در مورد آن قطعی نیستند.

دقیقا همانند آیفون 12 پرو مکس, گوشی آیفون 13 پرو مکس همراه با اسکنر LiDAR ارائه می شود. کاربرد اصلی این اسکنر برای واقعیت افزوده است و این ویژگیی است که گوشی گلکسی از آن بی بهره است.

مقایسه عملکرد گوشی های اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 اولترا

مقایسه Apple A 15 و اسنپ دراگون 888

در بررسی مقایسه گوشی های اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید بگوییم که گوشی اپل در بحث عملکرد در بین گوشی های هوشمند در راس قرار دارد و انتظار می رود که با چیپ جدید Apple A 15 Bionic در گوشی آیفون 13 پرو مکس بار دیگر در راس قرار گیرد. گوشی گلکسی با پردازشگر عالی کوالکام اسنپ دراگون 888 برای مدل های آمریکاییی ارائه می شود, و این در حالی است که گوشی های بین المللی S21 اولترا با پردازشگر کمی کند تر اگزینوس 2100 خود شرکت سامسونگ ارائه می شوند.

اگرچه گوشی آیفون برتریی را در بحث پردازشگر نسبت به سامسونگ دارد, اما گوشی گلکسی سامسونگ با رم 12 گیگابایت در مقایسه با رم 6 گیگابایت آیفون ارائه می شود, که به باز ماندن اپلیکیشن های بیشتری در پس زمینه کمک می کند و برای انجام چند کار با هم بسیار مفید است.

این مقاله زمانیکه ویژگی های بیشتری در مورد گوشی آیفون عرضه شد بروزرسانی می شود.

زمانیکه صحبت از حافظه پیش می آید هر دو گوشی شبیه به هم هستند: مدل اصلی هر دو گوشی از حافظه 128 گیگابایتی بهره می برد, بعلاوه با پرداخت هزینه بیشتر می توانید حافظه های 256 و 512 را نیز در اختیار داشته باشید. همچنین گوشی آیفون 13 پرو مکس اولین گوشی است که شایعه شده با حافظه 1 ترابایتی ارائه می شود. جالب اینکه, گوشی گلکسی حافظه قابل ارتقایی را شبیه به مدل های قبلی خود ارائه نمی دهد.

 باتری و شارژ

در بررسی مقایسه گوشی های اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 اولترا باید بگوییم که اگرچه انتظار می رود که تمامی مدل های آیفون 13 از ظرفیت باتری بالایی برخوردار باشند, اما گفته می شود که نتنها گوشی آیفون پرو مکس 13 پرو مکس پیشرفت کمی دارد بلکه انتظار می رود تا باتری بزرگتر و بزرگتری را در اختیار داشته باشد.

ظرفیت دقیق باتری گوشی آیفون 13 پرو مکس در توسط LOvetodream در انجمن چین در ماه ژوئن فاش شد, بنابراین شایعات حاکی از این است که  گوشی آیفون 13 پرو مکس باتری 4352 میلی آمپری را ارائه می دهد که این ظرفیت باتری در این گوشی 20 درصد بزرگتر است. این یک باتری بزرگ است اما هنوز به بزرگی باتری 5000 میلی آمپری در گوشی گلکسی نیست. ممکن است که این اعداد و ارقام دقیقا تفاوت نرم افزارهای پلتفرم های iOS و اندروید را نشان ندهد, و این را مشاهده کرده ایم که iOS زمان استندبای بهتری را در اختیار دارد و بطور کلی باتری را بهتر نگه می دارد.

بنابراین در پایان روز, انتظار این را داریم تا گوشی آیفون 13 پرو مکس پیشرفت باتری بهتری را ارائه دهد و بیشتر از گوشی گلکسی باتری را نگه می دارد, اما البته باید از طریق تست تفاوت آنها را مشخص کنیم.

در بحث شارژ, انتظار هیچ شارژری را در جعبه های این دو گوشی نداشته باشید. برای در اختیار داشتن شارژر سریع باید هزینه اضافیی را برای این دو گوشی بپردازید. متاسفانه, هیچکدام از این دو گوشی از شارژ سریع تاثیرگزاری پشتیبانی نمی کنند: در شارژ 20 وات تقریبا دو ساعت طول می کشد تا گوشی آیفون شارژ شود و این در حالی است که گوشی گلکسی سریع تر و در عرض یک ساعت شارژ کامل می شود, اما هیچکدام از این دو گوشی در عرض نیم ساعت شبیه به گوشی هایی مانند وان پلاس شارژ نمی شوند.

مقایسه ویژگی ها

و در اینجا جزئیات مقایسه ویژگی های بین آیفون 13 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا را مورد بررسی قرار می دهیم.

بخاطر داشته باشید که این ویژگی ها بر طبق شایعات هستند و ممکن است که دچار تغییر شوند.

گوشی آیفون 13 پرو مکس

اندازه و وزن: در حدود 160.84*78.09*8 میلی متر و سنگین تر از 230 گرم

صفحه نمایش: صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED با رفرش ریت 120 هرتز 1284*2778 پیکسل

پردازشگر: APPLE A15 Bionic

رم: 6 گیگابایت

حافظه: 512/256/128 گیگابایت- غیر قابل ارتقا

دوربین: 12 مگاپیکسل دوربین عریض- 12 مگاپیکسل دوربین فوق عریض- دوربین عریض با دیافراگرم سریعتر f/1.8 – دوربین بزرگنمایی 12 مگاپیکسل 2.5X

باتری: 4352 میلی آمپر

سرعت شارژ: باسیم 20 وات, بی سیم MagSafe بی سیم

گوشی گلکسی S21 اولترا

اندازه و وزن: 165.1*75.6*8.9 میلی متر, 229 گرم

صفحه نمایش: صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED با رفرش ریت 120 هرتز 1440*3200 پیکسل

پردازشگر: اسنپ دراگون 888 در آمریکا, اگزینوس 2100 در بقیه کشورها

رم: 12 گیگابایت

حافظه: 512/256/128 گیگابایت- غیر قابل ارتقا

دوربین: دوربین اصلی 108 مگاپیکسل, دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل, دیافراگم f/2.2U , دوربین بزرگنمایی 10 مگاپیکسل 10X, دوربین پریسکوپ

باتری: 5000 میلی آمپر

سرعت شارژ: باسیم 25 وات, بی سیم 15 وات

منبع: PHONEARENA.COM

 

 

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید