اولین آپدیت گلکسی A53 سامسونگ باعث بهینه سازی دوربین شد

سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی A53 را در ماه مارس عرضه کرد و اکنون اولین آپدیت ماهانه خود را دریافت می کند. علاوه بر به روز رسانی امنیتی آوریل 2022، سیستم عامل جدید مشکلات پایداری دوربین را نیز برطرف می کند.

این بسته A536BXXU1AVCC نام دارد و در حال حاضر در تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا – اتریش، کرواسی، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، لهستان، پرتغال، صربستان، اسلوونی، سوئیس و جمهوری چک در حال کاشت است. مناطق بیشتری باید به‌زودی به‌روزرسانی را دریافت کنند، در حالی که کره جنوبی و هند در حال حاضر مشتاقانه منتظر بسته بعدی هستند.

اگر قبلاً اعلان را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید به منوی تنظیمات زیر به‌روزرسانی نرم‌افزار بروید و یک بررسی دستی انجام دهید. سامسونگ گلکسی A53 با اندروید 12 و OneUI 4.1 در بالا عرضه می‌شود، و سازنده قول “چهار به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل اندروید” را داده است، بنابراین به‌روزرسانی آوریل 2022 تنها اولین مورد از بسیاری است که عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید : بهترین گوشی 5 تا 12 میلیون تومان

مشخصات فنی گوشی گلکسی A53 سامسونگ

گلکسی A53 سامسونگ

سامسونگ بسیاری از مشخصات کلیدی A52 5G را یکسان نگه داشته است، اگرچه چند تغییر کلیدی وجود دارد.

مانند قبل، صفحه نمایش 6.5 اینچی AMOLED 120 هرتزی و بلندگوهای استریو (با پشتیبانی از Dolby Atmos) نیز وجود دارد. در بریتانیا، این گوشی به صورت استاندارد دارای رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی خواهد بود – قابل ارتقا با microSD تا 1 ترابایت – اگرچه در بازارهای دیگر مدل هایی با رم 12 گیگابایتی یا حافظه 256 گیگابایتی موجود است.
حتی دوربین نیز عمدتاً بدون تغییر است، با یک تنظیم چهارگانه در پشت: لنز اصلی 64 مگاپیکسلی با OIS، 12 مگاپیکسل فوق عریض، و سنسورهای ماکرو و عمق 5 مگاپیکسلی. یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مناسب در جلو، در یک سوراخ پانچ پیدا خواهید کرد. با این حال، ترفندهای نرم افزاری وجود دارد، و گوشی حالت شب بهبود یافته و گزینه های پرتره از جمله نور استودیو را ارائه می دهد.

طراحی و ساخت بدنه

آپدیت گلکسی A53 سامسونگ

طراحی و ساخت نیز مشابه هستند، اگرچه در اینجا تغییراتی وجود داشته است. مانند قبل، صفحه نمایش از گوریلا گلس 5 پوشیده شده است و به طرز چشمگیری این گوشی دارای رتبه IP67 مقاومت در برابر آب است. قسمت پشتی گوشی همچنان پلاستیکی است، اما پلاستیک اکنون به صورت یکپارچه به سمت بالا و بالای ماژول دوربین خمیده شده است – شبیه به طراحی پرچمدار Oppo Find X5 Pro. همچنین در طیف جدیدی از رنگ‌های “عالی” موجود است: سیاه، سفید، آبی و هلویی.

با این حال، در جاهای دیگر تغییراتی صورت گرفته است. برای یکی، باتری بزرگتر است – سلول جدید 5000 میلی آمپر ساعتی باید دو روز عمر باتری را به گفته سامسونگ ارائه دهد. شارژ سیمی 25 واتی مانند قبل است و 50 درصد باتری را در نیم ساعت به شما باز می گرداند – اگرچه گزینه شارژ بی سیم وجود ندارد.

تراشه گوشی گلکسی A53

چیپست گلکسی A53 سامسونگ ارتقا پیدا کرده است. A53 اولین تراشه 5 نانومتری Exynos 1280 را نشان می دهد. از آنجایی که این کاملاً جدید است، ما هنوز دقیقاً نمی دانیم که چقدر قدرتمند است، اما انتظار می رود چیزی در حد متوسط ​​​​را داشته باشیم، اگرچه احتمالاً می تواند عملکرد مناسبی در بازی داشته باشد.

شاید بزرگترین ارتقاء نرم افزار باشد. A53 5G با اندروید 12 و OneUI 4.1 عرضه می‌شود، اما مهم‌تر از آن، سامسونگ قول می‌دهد که نسخه‌های اندروید چهار سال به‌روزرسانی و پنجمین سال پشتیبانی امنیتی را ارائه کند. این همان وعده ای است که برای دستگاه های پرچمدار ارائه می دهد و در حال حاضر در آن سطح بی نظیر است – و آن را به بهترین پیشنهاد از نظر مایل در قیمت A53 تبدیل می کند. هیچ گوشی دیگری با این قیمت برای مدت طولانی به‌روزرسانی دریافت نمی‌کند – به جز آیفون SE جدید و حتی ارزان‌تر A33 5G خود سامسونگ.

منبع : GSMARENA

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید