بررسی گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G, قیمت و مشخصات فنی

پوکو ایکس 4 پرو 5G

بررسی گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G. بررسی قیمت, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, دوربین, باتری, شارژ و سایر معایب و مزایای این گوشی.

بررسی گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G

مقدمه

گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G ممکن است گوشی Poco مورد نظر شما نباشد. و در واقع، اگر به دنبال دنباله ای مناسب برای پوکو ایکس 3 پرو می گردید، این گوشی گزینه مناسبی برای آن نخواهد بود. اگر به دنبال یک گوشی میان رده مقرون به صرفه هستید، یک پوکو ایکس 3 NFC به روز شده، به جای درستی آمده اید.

ما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم ماهیت واقعی پوکو ایکس 4 پرو 5G را پنهان کنیم – این یک نسخه بسته‌ بندی‌شده از ردمی نوت 11 پرو 5G جهانی با پنل پشتی بازطراحی‌ شده است. در اینجا نحوه مقایسه این دو آمده است.

این اولین بار نیست و آخرین باری هم نخواهد بود که پوکو این کار را انجام می دهد، بنابراین جای تعجب نیست. اما طراحی پوکو ایکس 4 پرو 5G طبق معمول واقعاً برجسته است.

Poco X4 Pro 5G review

گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G دارای یک صفحه نمایش 6.67 اینچی 120 هرتزی Super AMOLED است و از چیپست اسنپ دراگون 695 5G استفاده می کند که تفاوتی با اسنپ دراگون 860 پرچمدار در پوکو ایکس 3 پرو دارد اما نسبت به پوکو ایکس 3 NFC اسنپ دراگون 732GNFC یک پیشرفت کوچک دارد. اگرچه این SoC میان رده عملکرد CPU و اتصال 5G خوبی را ارائه می دهد.

این دوربین با یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با وضوح بالا، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک عکاسی ماکرو 2 مگاپیکسلی، تنظیم معمول سه‌ چشمی شما است. برخلاف سایر مدل‌های ردمی نوت 11 پرو و گوشی‌های قبلی پوکو ایکس 3، هیچ حسگر عمق وجود ندارد. 

بلندگوهای استریو و انواع ویژگی های مورد علاقه طرفداران مانند رادیو FM، جک 3.5 میلی متری، توسعه microSD و حتی پورت IR را ارائه می دهد. همچنین می‌توانید باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی آن را با شارژر 67 واتی با سرعت باورنکردنی شارژ کنید.

Poco X4 Pro 5G review

گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G بر روی MIUI 13 برای پوکو اجرا می شود که مبتنی بر اندروید 11 است. از پیدا کردن آخرین MIUI بدون آخرین سیستم عامل اندروید کمی شگفت زده شدیم، اما این اولین مورد برای شیائومی نیست و مطمئن هستیم که آپدیت به زودی می رسد.

خب, بیایید مشخصات پوکو ایکس 4 پرو 5G را مرور کنیم.

بررسی مشخصات گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G در یک نگاه

بدنه:  164.2×76.1×8.1mm, 205g; گوریلا گلس 5 جلو، شیشه پشت، قاب پلاستیکی؛ IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب.

صفحه نمایش: 6.67 اینچ AMOLED، 120 هرتز، 700 نیت، 1200 نیت (پیک)، وضوح 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، 395ppi.

چیپست: Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (6 نانومتر): هشت هسته ای (2×2.2 GHz Kryo 660 Gold & 6×1.7 GHz Kryo 660 Silver); Adreno 619. حافظه: 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت، 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت؛ UFS 2.2; microSDXC (از اسلات سیم کارت مشترک استفاده می کند).

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 11، MIUI 13 برای POCO.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 108 مگاپیکسل، f/1.9، 26 میلی‌متر، 1/1.52 اینچ، 0.7 میکرومتر، PDAF؛ زاویه بسیار عریض: 8 مگاپیکسل، f/2.2، 118˚؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4.

دوربین جلو: 16 مگاپیکسل، f/2.5، (واید)، 1/3.06 اینچ 1.0 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 1080p@30fps; دوربین جلو: 1080p@30fps.

باتری: 5000 میلی آمپر؛ شارژ سریع 67 وات، 70 درصد در 22 دقیقه، 100 درصد در 41 دقیقه (تبلیغ شده)، Power Delivery 3.0، Quick Charge 3+.

سایر ویژگی ها: اثرانگشت خوان (نصب شده در کنار)؛ پورت مادون قرمز؛ جک 3.5 میلی متری

لازم به ذکر است که قیمت گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G در حدود 8 میلیون تومان است.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نقد و بررسی گوشی شیائومی 12 پرو, قیمت و مشخصات فنی و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو ، مشخصات فنی و قیمت مشاهده کنید.

اگر بخواهیم پوکو ایکس 3 پرو 250 یورویی را با پوکو ایکس 4 پرو 300 یورویی مقایسه کنیم، نمی‌توانیم این را نسبتاً ناعادلانه بدانیم. کل اقتصاد تغییر کرده است و با خواندن این مطلب، جهان همچنان در حال تغییر شکل است. بنابراین، بله، پوکو ایکس 4 پرو 5G یک گوشی با سرعت پرچمدار با قیمت مقرون به صرفه نیست. حتی نمی تواند ویدیوهای 4K را انجام دهد.

اما امیدوارکننده به نظر می‌رسد که یکی از نسل‌ های جدید گوشی‌ هایی است که به زودی جایگزین مدل‌های قدیمی برای معاملات دلاری می‌شود، زیرا سهام آنها به زودی تمام می‌شود. و می‌ توانیم ببینیم که این پوکو همچنان همان روحیه را دارد، با تلاش برای بسته‌بندی هر فناوری مدرن ممکن، از جمله 5G، و ارائه آن با قیمتی باورنکردنی پایین در شرایط سال 2022.

بررسی آنباکسینگ گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G

جعبه خرده فروشی پوکو ایکس 4 پرو 5G شامل یک شارژر 67 واتی شیائومی و یک کابل با رتبه 6A است. این همان شارژری است که این روزها با اکثر گوشی های جدید شیائومی دریافت می کنید.

Poco X4 Pro 5G review

بسته نرم افزاری همچنین شامل یک قاب شفاف نرم و یک لایه محافظ نازک برای نمایشگر است. معمولاً گوشی‌های هوشمند شیائومی آن فیلم را در کارخانه اعمال می‌کنند، اما به نظر می‌رسد این تصمیم دیگری برای کاهش هزینه برای دستگاه‌های جدید معرفی شده است. ما از این موارد اضافی استقبال می کنیم، اما با توجه به اینکه اجرای این موارد چقدر چالش برانگیز است، نمی توانیم برنامه کارخانه را انتخاب بهتری بدانیم.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G

گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G به راحتی از ردمی نوت 11 پرو 5G قابل تشخیص است زیرا پنل پشتی منحصر به فرد آن، جزیره دوربین مخصوصاً طراحی شده است. ما از لوگوی کوچک شده پوکو استقبال می کنیم – این لوگو در سری پوکو ایکس 3 بسیار بزرگ بود.

Poco X4 Pro 5G review

پوکو ایکس 4 پرو 5G شکل خود را از گوشی‌های ردمی نوت 11 گرفته است – جلوی شیشه‌ ای تخت، پشت شیشه‌ ای صاف و قاب پلاستیکی محکم با روکش مات دارد. محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 5 است، اما ما هیچ اطلاعاتی در مورد سازنده/برند شیشه عقب نداریم.

پوکو ایکس 4 پرو 5G دارای استاندارد IP53 برای محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش پاشیده است که قابل تمجید است و ما می توانیم عایق لاستیکی را در قسمت های مهم ببینیم. البته، این هر دو مقاومت اولیه هستند – یعنی گوشی نه گرد و غبار است و نه ضد آب و نباید در چیزی غوطه ور شود. در باران ملایم باید خوب عمل کند و همین.

Poco X4 Pro 5G review

ما نسخه Laser Black را داریم که به دلیل سادگی بسیار زیباست. البته، این Poco است، و هنگامی که مقداری نور وارد صحنه شود و بازتاب آن شروع به پرتاب کردن اشعه‌های لیزر مانند در سراسر پنل پشتی کند، جلوه‌ای منحصربه‌ فرد، هر چند ظریف، روی پشت خواهید داشت.

شما همچنین می توانید پوکو ایکس 4 پرو 5G را در رنگ های Laster Blue و Poco Yellow تهیه کنید. هر دو مدل شبیه رنگ‌ های یکدست با روکش براق به نظر می‌رسند، اما وقتی نور را منعکس می‌کنند، انعکاس آن لیزر را نیز تقلید می‌کند.

و با تمام موارد گفته شده، بیایید پوکو ایکس 4 پرو 5G را از نزدیک بررسی کنیم.

اندازه صفحه نمایش 6.67 اینچی مانند استاندارد طلایی مدل های ردمی نوت پرو شده است. بنابراین، جای تعجب نیست که پوکو ایکس 4 پرو 5G از همان صفحه نمایش 6.67 اینچی Super AMOLED مانند ردمی نوت 11 پرو، ردمی نوت 11 پرو 5G، و احتمالاً هر آنچه که ردمی نوت پرو شیائومی امسال عرضه می کند، استفاده می کند. اما منظور ما این نیست که انتقاد کنیم. برعکس – این پنل OLED تا کنون فوق العاده خوب ظاهر شده است و صفحه نمایش پوکو ایکس 4 پرو 5G نیز از همان کیفیت بالایی برخوردار است.

Poco X4 Pro 5G review

این پنل دارای سوراخ های کوچکی است که در قسمت بالایی در مرکز قرار گرفته است – اینجا جایی است که دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را پیدا خواهید کرد.

و در بالای صفحه نمایش که در حاشیه های نازک بالایی پنهان شده است، این جلوپنجره نازک وجود دارد که گوشی را پنهان می کند.

Poco X4 Pro 5G review

این پنل دارای سوراخ های کوچکی است که در قسمت بالایی در مرکز قرار گرفته است – اینجا جایی است که دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را پیدا خواهید کرد.

و در بالای صفحه نمایش که در حاشیه های نازک بالایی پنهان شده است، این جلوپنجره نازک وجود دارد که گوشی را پنهان می کند.

Poco X4 Pro 5G review

 خب، پوکو ایکس 4 پرو 5G با بلندگوهای استریو عرضه می‌شود و شما می‌توانید دو توری نقطه‌دار در دو طرف بالا و پایین آن پیدا کنید. اما از آنجایی که بلندگوی بالایی به عنوان یک گوشی نیز عمل می کند، واضح است که با شمارش صدای جلو، سه خروجی صدا دریافت می کنید.

Poco X4 Pro 5G review

 خبر خوب – خروجی تا حدودی جهت دار است و وقتی در حال تماس هستید – صدا بیشتر از قسمت جلویی می آید. با این حال، هنگام پخش موسیقی، صدا از هر سه نقطه می آید.

و در حالی که ما در مورد کناره ها صحبت می کنیم، قسمت بالایی جک 3.5 میلی متری، بلستر IR و یک میکروفون را نیز در خود جای داده است.

Poco X4 Pro 5G review

در حال، پایین پوکو ایکس 4 پرو 5G شامل درگاه USB-C، میکروفون اصلی و سینی هیبریدی SIM/microSD به همراه بلندگوی دوم است. سینی کارت قابل خروج دارای عایق لاستیکی قابل توجهی است. 

Poco X4 Pro 5G review

سمت چپ هیچ کنترلی ندارد. کلیدهای صدا و پاور/قفل در سمت راست قرار دارند. سطح کلید پاور دارای اسکنر اثر انگشت است – همیشه روشن و فوق العاده سریع است. دقتش هم عالی است و می توانید عملکرد ماشه آن را به صورت لمسی یا فشاری تنظیم کنید.

Poco X4 Pro 5G review

 قاب تخت از پلاستیک ضخیم ساخته شده است، رنگی مطابق با پشت دارد، اما با روکش مات عرضه می شود که به چسبندگی خوب کمک می کند. پشت کاملاً براق است، اما از نظر خوبی. این دوربین دارای یک جزیره دوربین بزرگ پراکنده با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است که توسط یک حلقه ضخیم احاطه شده است، و همچنین دوربین های ماکرو 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی. یک فلاش LED نیز در اطراف وجود دارد. 

Poco X4 Pro 5G review

شیشه دوربین غول پیکر است، اما ما آن را بهتر از ردمی نوت 11 پرو دوست داریم. به لطف این شکل – پوکو ایکس 4 پرو هنگام استفاده روی میز تکان نمی خورد و پنل پشتی آن کمتر مستعد خراش است.

و اگر واقعاً با دقت نگاه کنید، ممکن است متوجه شوید که شیشه دوربین در واقع دارای دو سایه متفاوت است که دو نوار ظریف را ایجاد می‌کند – یکی دوربین اصلی را با لوگوی Poco نگه می‌دارد، و یکی پایین همه چیزهای دیگر را دارد. 

Poco X4 Pro 5G review

 بنابراین، Poco X4 Pro دارای ابعاد 164.2*76.1*8.1 میلی‌متر و وزن 205 گرم است – این اندازه همان اندازه ردمی نوت 11 پرو 5G است، اما 3 گرم سنگین‌تر است، احتمالاً به دلیل جزیره دوربین بزرگ‌تر. 

Poco X4 Pro 5G review

ما از عملکرد پوکو ایکس 4 پرو 5G لذت بردیم. این گوشی از بدنه ای محکم برخوردار است و به لطف قاب آن و یک پنل پشتی خنک و در عین حال شیک، چسبندگی کافی ایمن دارد که ظاهر زیبای خود را حتی زمانی که با اثر انگشت در سراسر آن لک شده است، حفظ می کند. مقاومت اولیه در برابر پاشش آب نیز آرامشی است که ما دوست داریم با گوشی های هوشمند مقرون به صرفه تر داشته باشیم.

در واقع، ما پوکو ایکس 4 پرو 5G را دوست داشتیم و فکر می‌کنیم اکثر مردم از شکل، اندازه و طراحی آن راضی خواهند بود.

بررسی صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G

در حالی که پوکو ایکس 4 پرو 5G دقیقاً یک ارتقاء نسبت به پوکو ایکس 4 پرو نیست، صفحه نمایش آن با پنل AMOLED، روشنایی بالاتر و نرخ نمونه برداری لمسی سریعتر بهبود یافته است. بریدگی به همان اندازه کوچک باقی می ماند و محافظت بار دیگر توسط محافظ گوریلا گلس انجام می شود.

بنابراین، پوکو ایکس 4 پرو دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل با نرخ تجدید 120 هرتز و پشتیبانی از رنگ گسترده است. این پنل نرخ نمونه برداری لمسی تا 360 هرتز را ارائه می دهد.

Poco X4 Pro 5G review

صفحه نمایش قابلیت HDR10 را ندارد، حتی اگر اپلیکیشن‌ های سخت‌ افزار خواندن آن را به این شکل پیدا کنند. و کاملاً قابل انتظار است که هیچ پشتیبانی از جریان HDR وجود ندارد.

پوکو نمایشگر را برای سطوح روشنایی 2047، 700 نیت حداکثر روشنایی و 1200 نیت برای حداکثر روشنایی تبلیغ می کند.

هنگام استفاده از Auto Brightness یا حالت دستی با فعال بودن گزینه Sunlight Boost، حداکثر روشنایی 754 نیت است. هنگامی که زیر نور روشن نیستید، روشنایی معمولی پنل OLED 477 نیت است – مطابق با اکثر پانل های AMOLED اخیر.

حداقل روشنایی در نقطه سفید 2.5 نیت است – یک روشنایی عالی!

دقت رنگ

نمایشگر Poco X4 Pro 5G از فضای رنگی گسترده DCI-P3 پشتیبانی می کند. برنامه تنظیمات سه مدل رنگ مختلف را ارائه می دهد – Vivid (پیش فرض، DCI-P3)، اشباع (DCI-P3 با تقویت اشباع)، و استاندارد (sRGB). می توانید دمای رنگ را برای هر حالت تنظیم کنید.

گزینه Vivid (پیش‌فرض) DCI-P3 را صادقانه بازتولید می‌کند، و ما متوجه شدیم که نسبتاً دقیق است، به استثنای رنگ‌ های سفید مایل به آبی و خاکستری. گزینه استاندارد مربوط به sRGB است و رندر دقیقی از جمله رنگ های سفید و خاکستری را ارائه می دهد.

Color options - Poco X4 Pro 5G review Color options - Poco X4 Pro 5G review Refresh rate - Poco X4 Pro 5G review

رفرش ریت

صفحه نمایش از نرخ تجدید 60 هرتز (استاندارد) و 120 هرتز (حداکثر) پشتیبانی می کند. هر دو گزینه ایستا هستند. گزینه 120 هرتز گزینه پیش‌فرض است و اگر آن را تغییر ندهید، 60 هرتز فقط برای پخش ویدیو و برنامه‌هایی که نمی‌توانند صفحه‌نمایش بالاتر از 60 هرتز را پشتیبانی کنند، استفاده می‌شود. برای هر چیز دیگری، صفحه نمایش در 120 هرتز کار می کند.

Poco X4 Pro 5G review

در حالی که این گوشی از بازی با نرخ فریم بالا پشتیبانی می کند، احتمالاً پردازنده گرافیکی آن ضعیف تر از آن است که در اکثر بازی ها چنین اتفاقی بیفتد.

استریمینگ

پوکو ایکس 4 پرو 5G با پشتیبانی از Widevine L1 DRM ارائه می‌شود و پخش جریانی Full HD در پلتفرم‌های محبوب از جمله Netflix در دسترس است.

بررسی باتری گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G

پوکو ایکس 4 پرو 5G از یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که ظرفیتی برابر با اکثر مدل‌های اخیر Redmi Note Pro دارد. این گوشی از شارژ سریع Mi 67W پشتیبانی می کند.

پوکو ایکس 4 پرو 5G امتیاز استقامت 119 ساعت را با امتیازات عالی در کل کسب کرد، یعنی 4 ساعت بیشتر از Redmi Note 11 Pro 5G با نمایشگر، چیپست و باتری یکسان.

Poco X4 Pro 5G review

پوکو ایکس 4 پرو عملکرد آماده به کار بهتری را در مقایسه با Note ارائه می دهد و همچنین زمان وب بیشتری را ارائه می دهد، اما امتیاز پخش ویدیوی آن، اگرچه چشمگیر است، اما کمتر از Note است.

سرعت شارژ

پوکو ایکس 4 پرو از شارژ سریع Mi 67 واتی پشتیبانی می‌کند که یکی از برجسته‌ترین به‌روزرسانی‌های گوشی‌های اخیر شیائومی در سال جاری است. این گوشی همراه با شارژر 67 وات و کابل USB با درجه 6A عرضه می شود.

Poco X4 Pro 5G review

بنابراین, این آداپتور برق 67 واتی باتری Poco X4 Pro را از 0٪ به 75٪ در 30 دقیقه شارژ کرد – یک عملکرد فوق العاده سریع برای یک گوشی هوشمند میان رده اقتصادی.

شارژ کامل 48 دقیقه طول کشید، مطابق با سایر گوشی های دارای باتری و قابلیت شارژ مشابه – و بار دیگر – بسیار سریع.

پوکو ایکس 4 پرو از شارژ سیمی معکوس پشتیبانی نمی کند. شارژ بی سیم نیز پشتیبانی نمی شود.

بررسی اسپیکرهای گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G

پوکو ایکس 4 پرو 5G یک تنظیم بلندگوی استریو مناسب را ارائه می‌کند، درست مانند آنچه در جدیدترین گوشی‌های Redmi و Xiaomi وجود دارد. دو بلندگو به صورت متقارن در دو طرف بالا و پایین قرار گرفته اند که هر کدام پشت توری های نقطه چین قرار دارند. قسمت بالایی دارای یک خروجی دوم دقیقاً بالای صفحه نمایش است زیرا به عنوان گوشی شما نیز عمل می کند.

Poco X4 Pro 5G review

صدا فوق‌ العاده متعادل است و نمی‌توانید بگویید که بلندگوی بالایی کمی ساکت‌تر است – خروجی جلویی آن را به روشی هوشمندانه جبران می‌کند. صدای آنها نیز به همان اندازه خوب است.

این گوشی در تست بلندی صدای ما امتیاز خوبی کسب کرد، نه چندان دور از ردمی نوت 11 پرو  5G. کیفیت صدا بسیار خوب به نظر می رسد – ما می توانیم صدای غنی را در سراسر صفحه بشنویم و تن های میانی به خوبی ارائه شده است.

بهبود خودکار Dolby Atmos در برنامه‌ های رسانه‌ای مختلف مانند گالری، Mi Video، یوتیوب و غیره وجود دارد، بنابراین می‌توانید تجربه صدای بهتری را در آن‌ها انتظار داشته باشید.

بررسی نرم افزار گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G

آخرین نسخه از MIUI 13 بر روی اندروید 11

پوکو ایکس 4 پرو 5G مانند بسیاری از گوشی‌ های هوشمند اخیر شیائومی، اندروید 11 را با جدیدترین نسخه MIUI 13 راه‌اندازی می‌کند. به عنوان MIUI برای Poco تبلیغ می شود زیرا چند تفاوت جزئی وجود دارد. بسیاری از ویژگی‌های جدید MIUI در زیر کاپوت قرار دارند، اگرچه باید تجربه‌ای روان‌تر، هوشمندتر و ایمن‌تر را ایجاد کنند.

این نسخه از MIUI 13 مبتنی بر اندروید 11 است و هیچ یک از ویژگی‌های اندروید 12 مانند ویجت‌ های اصلاح‌ شده و صفحه ویجت جدید آنها در کشوی برنامه را شامل نمی‌شود. هیچ داشبورد حریم خصوصی پیشرفته ای با گزینه هایی مانند کلیپ بورد محافظت شده، مکان تقریبی، الگوریتم به روز شده قفل با چهره وجود ندارد. برنامه File Manager و ساعت به روز شده با حالت Bedtime نیز در هیچ کجا یافت نمی شود.

Poco X4 Pro 5G review

دیگر ویژگی های از دست رفته قابل توجه در اندروید 11 + MIUI 13 ترکیبی بهبود یافته حالت یک دست (به سبک iOS) و برنامه دوربین بهبودیافته با تاخیر شاتر صفر و عکس‌ های متحرک است.

در نهایت، تصاویر پس زمینه زنده جدید که موارد میکروسکوپی مانند نحوه کریستال شدن ویتامین C و اسید سیتریک را نشان می دهد، به عنوان بخشی از همکاری Beauty of Science، هنوز در سری Redmi Note 11 موجود نیست.

با این حال، شیائومی ادعا می‌کند که MIUI به طور کامل بازسازی شده است، حتی اگر تنها از طریق رابط کاربری و طراحی آن نتوانید تشخیص دهید – ظاهر و احساس آن دقیقاً مانند MIUI 12 است. استفاده از رم و فضای ذخیره سازی بهتر و هوشمندتر است.

به عنوان مثال، MIUI 13 قرار است استفاده فعلی پردازنده و رم را پیگیری کند و هرگونه کار غیرضروری را به حالت تعلیق درآورد تا منابع را آزاد کند و عملکرد روان‌تری ارائه دهد. شیائومی وعده افزایش راندمان فرآیند پس‌زمینه تا 40 درصد نسبت به نسخه قبلی را داده است.

ذخیره سازی مایع چیزی است که برای تلفن های هوشمند مدرن بسیار جالب و مرتبط به نظر می رسد. شیائومی می گوید که در اکثر گوشی ها به دلیل مدیریت ناکارآمد فضای ذخیره سازی، عملکرد ذخیره سازی در 36 ماه به نصف کاهش می یابد. و اینجا جایی است که MIUI 13 به میان می آید – 60٪ راندمان یکپارچه سازی بهتری نسبت به MIUI 12 و رقبای مختلف ارائه می دهد. بنابراین، افت عملکرد ذخیره سازی در 36 ماه باید فقط 5٪ باشد. این قابل توجه به نظر می رسد، بنابراین در اینجا امیدواریم که این ویژگی بتواند تبلیغات تبلیغاتی را برآورده کند.

بهینه سازی نهایی انجام شده در هسته MIUI مدیریت انرژی است – بهینه سازی نسخه جدید باید منجر به کاهش 10 درصدی مصرف انرژی در مقایسه با MIUI 12 شود.

Poco X4 Pro 5G review

همچنین یک نوار کناری هوشمند بهبودیافته برای انجام چند وظیفه ای روان تر با برنامه های پاپ آپ وجود دارد. و حریم خصوصی با تعدادی ویژگی – برخی از آنها – منحصر به فرد بهبود یافته است.

و اکنون، بیایید نگاهی دقیق‌تر به MIUI 13 برای Poco در X4 Pro بیندازیم.

پوکو ایکس 4 پرو 5G از نمایشگر Always-on پشتیبانی می کند – متاسفانه، هرگز نمی تواند همیشه روشن باشد. فقط 10 ثانیه بعد از ضربه زدن ظاهر می شود. حداقل، تم های AOD زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. تعدادی از آنها را نیز می توان سفارشی کرد.

Always-on display - Poco X4 Pro 5G review Always-on display - Poco X4 Pro 5G review Always-on display - Poco X4 Pro 5G review Always-on display - Poco X4 Pro 5G review Always-on display - Poco X4 Pro 5G review Always-on display - Poco X4 Pro 5G review

نور تنفس در MIUI 13 افکت اعلان نامیده می شود. این نور می تواند با یا بدون نمایشگر همیشه روشن کار کند. اساساً، این یک نسخه شیک‌ تر از LED اعلان است که از لبه‌ های نمایشگر استفاده می‌کند – آنها با رنگ‌ها در هنگام اعلان‌های جدید چشمک می‌زنند.

یک چیز دیگر، شما می توانید سبک ساعت قفل صفحه را نیز انتخاب کنید.

Notification light - Poco X4 Pro 5G review Notification light - Poco X4 Pro 5G review Notification light - Poco X4 Pro 5G review Lockscreen clock style - Poco X4 Pro 5G review Lockscreen clock style - Poco X4 Pro 5G review Lockscreen clock style - Poco X4 Pro 5G review

قفل صفحه نمایش را از طریق اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار آن باز می کنید. تنظیم خواننده آسان، سریع و دقت فوق العاده است. می‌توانید روش باز کردن قفل را روی «لمس» یا «فشار» تنظیم کنید – اگر از تلفن بدون قاب استفاده می‌کنید، مطبوعات از خواندن اشتباه کف دست (که در نهایت منجر به ورودی پین می‌شود) جلوگیری می‌کند. قفل 2 بعدی Face Unlock نیز موجود است، اما امنیت آن بسیار کمتر از گزینه اثر انگشت است.

Biometrics - Poco X4 Pro 5G review Biometrics - Poco X4 Pro 5G review Biometrics - Poco X4 Pro 5G review Biometrics - Poco X4 Pro 5G review

صفحه های اصلی مانند همیشه کار می‌کنند – آنها با میانبرها، پوشه‌ ها و ویجت‌ ها پر شده‌اند. سمت چپ ترین صفحه، اگر فعال باشد، Google’s Discover است.

MIUI 13 - Poco X4 Pro 5G review MIUI 13 - Poco X4 Pro 5G review MIUI 13 - Poco X4 Pro 5G review MIUI 13 - Poco X4 Pro 5G review MIUI 13 - Poco X4 Pro 5G review MIUI 13 - Poco X4 Pro 5G review

MIUI 13 برای پوکو یک کشوی برنامه ارائه می دهد، اما برخلاف لانچرهای معمولی MIUI، در اینجا نمی توان آن را غیرفعال کرد. به طور خودکار برنامه های شما را در دسته ها سازماندهی می کند. اولین مورد All است، به این معنی که شامل همه برنامه ها است. سپس ارتباطات، سرگرمی، عکاسی، ابزار، جدید و تجارت را دنبال کنید. شما می توانید این دسته ها را ویرایش کنید یا حتی آنها را به طور کلی غیرفعال کنید.

App drawer - Poco X4 Pro 5G review App drawer - Poco X4 Pro 5G review App drawer - Poco X4 Pro 5G review App drawer - Poco X4 Pro 5G review App drawer - Poco X4 Pro 5G review

درست مانند MIUI 12، MIUI 13 یک مرکز اعلان و کنترل مستقل را ارائه می دهد. شما آنها را مانند آیفون‌ها احضار می‌کنید – از سمت چپ صفحه برای مرکز اطلاع‌رسانی، از سمت راست برای مرکز کنترل به پایین بکشید.

اگر به این تقسیم آیفون علاقه ندارید – می توانید Control Center را غیرفعال کنید و سایه به ظاهر و عملکرد عادی خود باز می گردد.

Notifications - Poco X4 Pro 5G review Toggles - Poco X4 Pro 5G review Settings - Poco X4 Pro 5G review Old notification area - Poco X4 Pro 5G review

اگر تا به حال از شیائومی استفاده کرده باشید، تعویض کننده وظایف نیز آشناست. همه برنامه های اخیر شما را در دو ستون نشان می دهد. روی هر کارتی برای میانبرهای تقسیم صفحه و بازشو (در صورت وجود) ضربه بزنید و نگه دارید، یا فقط آن را به چپ یا راست بکشید تا بسته شود.

هیچ دکمه ویندوز شناور در اینجا وجود ندارد – چه روی کارت، یا بالای تغییر دهنده برنامه. اگرچه این قابلیت در پوکو ایکس 4 پرو وجود دارد، اما ما کمی به آن خواهیم رسید.

Task switcher - Poco X4 Pro 5G review Task switcher - Poco X4 Pro 5G review Split screen - Poco X4 Pro 5G review

تم ها همیشه بخش بزرگی از MIUI بوده اند و در MIUI 13 نیز در دسترس هستند. می‌توانید موارد جدید را از فروشگاه تم دانلود کنید، و آنها می‌توانند والپیپرها، آهنگ‌ های زنگ، نمادهای سیستم و حتی سبک نمایش همیشه روشن را تغییر دهند.

Themes - Poco X4 Pro 5G review Themes - Poco X4 Pro 5G review Themes - Poco X4 Pro 5G review Themes - Poco X4 Pro 5G review Themes - Poco X4 Pro 5G review Themes - Poco X4 Pro 5G review

MIUI با برنامه های چند رسانه ای اختصاصی خود – گالری، موسیقی، Mi Video (با گزینه های پخش جریان)، رادیو FM ارائه می شود. همچنین یک مدیر فایل MIUI وجود دارد. و البته یک برنامه Mi Remote که از بلستر IR یکپارچه استفاده می کند.

Gallery - Poco X4 Pro 5G review Music - Poco X4 Pro 5G review Video - Poco X4 Pro 5G review FM Radio - Poco X4 Pro 5G review File Manager - Poco X4 Pro 5G review Mi Remote - Poco X4 Pro 5G review

MIUI همچنین یک برنامه امنیتی ارائه می دهد. می تواند گوشی شما را برای بدافزار اسکن کند، لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند.

همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌ های نصب‌ شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌ های انتخاب‌ شده را تعریف کند و محدودیت‌ هایی را فقط برای برنامه‌های خاص اعمال کند.

Security - Poco X4 Pro 5G review Security - Poco X4 Pro 5G review

و صحبت از حافظه، MIUI 13 گزینه Memory Extension را ارائه می دهد که به طور پیش فرض فعال است (در صورت تمایل می توانید آن را غیرفعال کنید). تا 2 گیگابایت حافظه داخلی را برای ذخیره رم ذخیره می کند. بلوک های حافظه کمتر مهم باید اینجا بیایند.

RAM Extension - Poco X4 Pro 5G review

نوار کناری هوشمند کاملاً آشنا است – یک علامت کوچک قابل مشاهده در لبه صفحه نمایش که هر زمان که روی آن بکشید در یک منو گسترش می یابد. از اینجا برنامه‌ها را در پنجره‌های پاپ‌آپ راه‌اندازی می‌کنید (در هر زمان می‌توانید فقط یک برنامه پاپ‌آپ داشته باشید). البته می‌توانید اکشن‌های این منو را شخصی‌سازی کنید. اگر در یک برنامه چندرسانه ای (مانند YouTube، Mi Video، گالری و غیره) هستید، جعبه ابزار Video را در کنار میانبرها دریافت خواهید کرد – این شامل یک سوئیچ Dolby Atmos، به علاوه میانبرهایی برای Screenshot، Record screen، Cast و Play Video است. با صفحه نمایش خاموش و، بله، آخرین مورد در یوتیوب کار می کند، بدون نیاز به اشتراک Premium!

Smart Sidebar - Poco X4 Pro 5G review Smart Sidebar - Poco X4 Pro 5G review Pop-up apps - Poco X4 Pro 5G review Video toolbox - Poco X4 Pro 5G review

دیگر بهبودهای جالب MIUI 13 که ممکن است در ابتدا متوجه آن نشوید عبارتند از ویرایشگر تصویر بهتر، صفحه باتری کاملاً جدید با حالت عملکرد، و گزینه ای برای برنامه دوربین برای فیلمبرداری با صفحه نمایش خاموش.

وقتی اسکرین شات می گیرید، متوجه یک رابط کاربری مدرن با براش ها، پاک کن ها، متن و ابزارهای انتخاب و موارد دیگر خواهید شد.

صفحه باتری چهار حالت باتری را ارائه می دهد – دو نوع صرفه جویی در مصرف انرژی، متعادل (پیش فرض)، و یک گزینه عملکرد جدید که ممکن است برای مدتی عملکرد کمی را افزایش دهد، اما منجر به کاهش سرعت شود. در اینجا می توانید دمای باتری را نیز بررسی کنید. توجه داشته باشید که حالت عملکرد برای همه گوشی‌های شیائومی در دسترس نیست، اما در پوکو ایکس 4 پرو 5G و ردمی نوت 11 پرو 5G وجود دارد.

در نهایت، حتی اگر به خودی خود جدید نباشد، برنامه دوربین گزینه ای برای عکاسی با صفحه خاموش ارائه می دهد. اگر این ویژگی را روشن کنید، صفحه نمایش پس از سه دقیقه عدم فعالیت خاموش می شود.

Camera options - Poco X4 Pro 5G review Screenshot editor - Poco X4 Pro 5G review Battery page and options - Poco X4 Pro 5G review Battery page and options - Poco X4 Pro 5G review Battery page and options - Poco X4 Pro 5G review Battery page and options - Poco X4 Pro 5G review

برخی از رام‌های MIUI شامل تبلیغات در برنامه‌های پیش‌ فرض می‌شوند، این یک چیز شناخته شده است، و پوکو ایکس 4 پرو 5G ما با «توصیه‌های» تبلیغاتی در اکثر برنامه‌های سیستمی خود ارائه می‌شود.

می‌توانید آنها را غیرفعال کنید، حتی اگر انجام آن کمی خسته‌ کننده باشد، زیرا باید این کار را برای هر برنامه سیستمی که آنها را دارد انجام دهید. به عنوان مثال، اگر از تبلیغات اسکنر برنامه آزرده خاطر هستید، فقط روی چرخ دنده تنظیمات ضربه بزنید و توصیه ها را غیرفعال کنید. تبلیغات در File Manager – Settings->About باید این کار را انجام دهند. تم ها – به تنظیمات بروید و توصیه ها را غیرفعال کنید. مطمئناً ایده آل نیست، اما حداقل می توانید از شر همه آنها خلاص شوید.

Ads - Poco X4 Pro 5G review Ads - Poco X4 Pro 5G review Disable ads - Poco X4 Pro 5G review Disable ads - Poco X4 Pro 5G review

MIUI 13 دارای بسیاری از پیشرفت‌ های زیر کاپوت است که نوید یک تجربه روان‌تر و سریع‌تر را در حال حاضر و همچنین برای چند سال آینده به دلیل بهینه‌سازی‌های زیاد می‌دهد. رابط تقریباً MIUI 12 با چند ترفند اینجا و آنجا است. بنابراین، اگر انتظار طراحی مجدد پیشگامانه را نداشتید، با MIUI 13 احساس خوبی در خانه خواهید داشت. ما انتظار نداریم که اندروید 12 نیز آن را تغییر دهد.

بررسی عملکرد و بنچمارک های گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G

پوکو ایکس 4 پرو 5G بر روی چیپست اسنپ دراگون 695 5G اجرا می‌شود، که یک کاهش قابل توجه از پوکو ایکس 3 پرو و اسنپ دراگون 860 SoC آن است، اما برای یک پیشرفت کوچک نسبت به Snapdragon 732G Poco X3 NFC. SD695 همان سیلیکونی است که ردمی نوت 11 پرو 5G را تامین می کند – یک چیپست میان رده کاملاً اصلاح شده از زمان Snapdragon 690.

این چیپست اسنپدراگون 695 بر اساس فرآیند ساخت 6 نانومتری مدرن توسط TSMC ساخته شده است و دارای هسته های CPU مدرن Cortex-A78 است.

پردازنده هشت هسته ای Snapdragon 695 5G دو هسته Kryo 660 Gold (Cortex-A78) با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 660 Silver (Cortex-A55) با فرکانس 1.8 گیگاهرتز ارائه می دهد.

همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 619 وجود دارد که از نظر عملکرد در رده میانی پایین‌تر قرار دارد. پوکو ایکس 4 پرو 5G با 6 یا 8 گیگابایت رم LPDDR4X در دسترس است. گزینه های ذخیره سازی 128 و 256 گیگابایتی هستند و حافظه از نوع UFS 2.2 است. ما مدل 6/128 گیگابایتی را داریم.

در نهایت، تراشه SD695 از 5G دوگانه، Wi-Fi 5، بلوتوث 5.1، NFC، GPS پشتیبانی می کند. برخی از تراشه‌های مدیاتک رقیب با پشتیبانی از Wi-Fi 6 عرضه می‌شوند، بنابراین جایی برای بهبود وجود دارد.

اکنون برخی از معیارها را اجرا می کنیم.

Poco X4 Pro 5G review

پردازنده اسنپدراگون 695 نسبت به پوکو ایکس 3 NFC و چیپست اسنپدراگون 732 آن 15 درصد افزایش عملکرد را ارائه می دهد. همچنین سریعتر از ردمی نوت 11 پرو غیر 5G (و تراشه Helio G96 آن) است. واضح است که حتی به اسنپدراگون 860 پرچمدار X3 Pro نزدیک نیست.

Adreno 619 عملکرد کمی نسبت به Adreno 618 در Poco X3 NFC ارائه می دهد که ناامید کننده است. همانطور که می بینید، Adreno 619 در جدول برتر نیست، اگرچه آن را نیز کم کاری نمی کند.

با این حال، گوشی‌های زیادی در این گروه قیمتی وجود دارند که عملکرد گرافیکی سریع‌تری دارند.

عجیب است که بنچمارک های AnTuTu Poco X4 Pro را به عنوان Poco X4 NFC می شناسند، که صادقانه بگوییم، بسیار منطقی تر است. این گوشی بیشتر شبیه دنباله‌ای برای نسخه NFC است و نه X3 Pro. شاید در مقطعی از توسعه خود به این شکل در نظر گرفته می شد اما بعداً به دلایل نامعلومی تبلیغ شد.

بنچمارک های AnTuTu Poco X4 Pro 5G را کمی بالاتر از Poco M4 Pro و تراشه Dimensity 810 آن قرار می دهد. این یک گوشی کند نیست، اما پایین تر از بسیاری از تلفن های قدرتمندتر از همان بخش قیمت قرار می گیرد.

در پایان تست های عملکرد خود، تست دریچه گاز پردازنده و تست استرس مارک سه بعدی را اجرا کردیم. مشخص شد که پوکو ایکس 4 پرو 5G از ثبات بالایی برخوردار است. این پردازنده توانسته 74 درصد از عملکرد CPU خود را به مدت یک ساعت در حداکثر استفاده و 99.6 درصد از عملکرد پردازنده گرافیکی خود را هنگام استفاده از GPU در 100 درصد نگه دارد. اینها تعدادی از اعداد درجه یک هستند.

CPU stress test - Poco X4 Pro 5G review GPU stress test - Poco X4 Pro 5G review GPU stress test - Poco X4 Pro 5G review

پوکو ایکس 4 پرو در اکثر مواقع بدون مشکل اجرا می شود و رابط کاربری و برنامه های غیر بازی سازگار خود را با سرعت 120 فریم بر ثانیه طراحی می کند. و در حالی که از نظر تئوری، می تواند بازی ها را تا 120 فریم بر ثانیه اجرا کند، پردازنده گرافیکی آن برای انجام این کار بسیار ضعیف است. ما شاهد لکنت و تاخیر در رابط کاربری بودیم و چیپست ضعیف اسنپدراگون باعث از کار افتادن برخی از برنامه های دوربین در حین عکاسی شدید شد.

این گوشی نسبت به X3 NFC هیچ ارتقای معنی‌داری ارائه نمی‌دهد و در مقایسه با X3 Pro یک کاهش بزرگ است. این گوشی می‌تواند با همان قیمت در کنار سایر گوشی‌های هوشمند 2022 ایستادگی کند، اما مدل‌های 2021 آن را از آب بیرون می‌کشند.

بررسی دوربین گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G

پوکو ایکس 4 پرو 5G از همان تنظیمات دوربین سه‌گانه موجود در ردمی نوت 11 پرو 5G استفاده می‌کند. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی را ارائه می دهد. یک فلاش LED تکی وجود دارد.

دوربین اصلی وضوح بیشتری نسبت به دوربین 48 مگاپیکسلی Poco X3 NFC و 64 مگاپیکسلی اولیه Poco X3 Pro دارد. 8 مگاپیکسل فوق عریض با X3 NFC مطابقت دارد، اما وضوح کمتری نسبت به X3 Pro دارد. در پوکو ایکس 4 پرو سنسور عمق وجود ندارد، اما دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی اینجا باقی خواهد ماند.

 

Poco X4 Pro 5G review

دوربین اصلی به سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL HM2 1/1.52 اینچی سامسونگ با پیکسل‌های 0.7 میکرومتر و لنز 24 میلی‌متری f/1.9 متکی است. فیلتر رنگی Nona-Bayer است که به این معنی است که 9 پیکسل حسگر در یک پیکسل 2.1 میکرومتر ترکیب شده‌اند و وضوح خروجی دارد. 12 مگاپیکسل است PDAF موجود است این تنها دوربینی است که از حالت شب پشتیبانی می کند.

دوربین فوق عریض از یک سنسور 8 مگاپیکسلی سونی IMX355 در پشت یک لنز 16 میلی‌متری f/2.2 استفاده می‌کند. فوکوس در بی نهایت ثابت است. در اینجا حالت شب وجود ندارد، درست مانند اینکه در Redmi Note 11 Pro 5G وجود نداشت.

دوربین ماکرو دارای سنسور 2 مگاپیکسلی GalaxyCore GC02M1 در پشت لنز f/2.4 است. فوکوس در حدود 4 سانتی متر فاصله ثابت شده است.

دوربین سلفی از سنسور 16 مگاپیکسلی OmniVision OV16A1Q 1/3.06 اینچی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری و فیلتر Quad-Bayer استفاده می‌کند. پشت لنز f/2.4 قرار می‌گیرد و فوکوس ثابت است. در حالی که این دوربین قرار است تصاویر 4 مگاپیکسلی را ذخیره کند، اما در عوض سلفی های 16 مگاپیکسلی ارتقا یافته را تولید می کند.

اپلیکیشن دوربین

برنامه دوربین یک پیاده سازی نسبتاً ساده است، اگرچه ویژگی های خاص خود را دارد. ابتدا، عملیات اصلی برای تغییر حالت‌ ها با سوایپ‌های کناری (روی قاب مشکی!) کار می‌کند، و همچنین می‌توانید روی حالت‌هایی که می‌بینید ضربه بزنید تا مستقیماً به آن تغییر دهید. سوایپ های بالا و پایین برای جابجایی بین دوربین های جلو و عقب کار نمی کند. فقط کلید کنار شاتر این کار را انجام می دهد.

می توانید با رفتن به تب More و رفتن به دکمه ویرایش، حالت ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید و همچنین می توانید از منوی تنظیمات به آن دسترسی داشته باشید. حالت‌های استفاده نشده همچنان در آن برگه More خواهند بود، اما می‌توانید به یک صفحه بیرون‌کش (کمتر بصری) بروید که از یک خط در کنار شاتر فراخوانی می‌شود.

Poco X4 Pro 5G review

منوی همبرگر در انتهای آن جایی است که گزینه‌های اضافی، از جمله حالت سوپر ماکرو (چرا در اینجا و نه یک حالت در rolodex؟)، به‌علاوه آیکون دسترسی به تنظیمات را پیدا خواهید کرد. در کنار آن منوی همبرگر، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR، یک کلید هوش مصنوعی، میانبر به لنز گوگل و یک عصای جادویی با جلوه های زیبایی و فیلترها دارید.

در انتهای نزدیک، سوئیچ زوم دوربین را دارید که به یکی از دو حالت عمل می کند. اولین مورد به سادگی ضربه زدن بر روی یکی از سه نقطه است که گزینه های فوق عریض، اولیه و دو برابر دیجیتال را نشان می دهد. یا می‌توانید روی بزرگ‌ نمایی فعال ضربه بزنید و آن را به طرفین بکشید تا سطوح زوم بیشتری را نشان دهید – 2x و 10x، به‌علاوه یک نوار لغزنده برای بزرگ‌نمایی‌های متوسط.

Camera app - Poco X4 Pro 5G review Camera app - Poco X4 Pro 5G review Camera app - Poco X4 Pro 5G review Camera app - Poco X4 Pro 5G review Camera app - Poco X4 Pro 5G review Camera app - Poco X4 Pro 5G review

یک حالت حرفه ای با قابلیت خوب وجود دارد، که در آن می توانید خودتان پارامترهای عکسبرداری را تغییر دهید. در اینجا می توانید از دوربین های اصلی و فوق عریض استفاده کنید. می توانید یکی از 4 تنظیم از پیش تنظیم تعادل رنگ سفید را انتخاب کنید یا دمای نور را با یک نوار لغزنده شماره گیری کنید، یک نوار لغزنده فوکوس دستی و سرعت شاتر (1/4000 ثانیه تا 15 ثانیه/30 ثانیه برای اصلی/فوق عریض) و کنترل ISO با محدوده بسته به از کدام دوربین استفاده می کنید یک هیستوگرام زنده کوچک در دسترس است و یک ضامن برای زیبراها را می‌توانید در منوی همبرگر پیدا کنید.

همانطور که انتظار می‌ رفت، حالت‌ های اضافی، از جمله Long Exposure با مجموعه‌ای از پیش‌ تنظیم‌ های مختلف – جمعیت متحرک، مسیرهای نئونی، نقاشی رنگ روغن، نقاشی نور، آسمان پرستاره، و مسیرهای ستاره‌ای وجود دارد.

حالت شب فقط در دوربین اصلی موجود است. مانند مدل های قبلی شیائومی حالت شب خودکار وجود ندارد.

کیفیت عکس

دوربین اصلی عکس‌های 12 مگاپیکسلی را همانطور که در نظر گرفته شده ذخیره می‌کند و به نظر خوب می‌رسند. جزئیات حل شده برای این کلاس قابل قبول است و ما فقط می توانیم دقت رنگ و تعادل رنگ سفید را تحسین کنیم. عکس‌هایی که گرفتیم همگی کنتراست بالا و محدوده دینامیکی متعادلی دارند.

متأسفانه، عکس‌های پوکو ایکس 4 پرو با نویز اضافی مواجه هستند – همان مشکلی که در ردمی نوت 11 پرو 5G با آن مواجه شدیم. به وضوح در مناطقی از جزئیات تصادفی مانند شاخ و برگ قابل مشاهده است و اغلب تیز شدن آن را بدتر می کند.

عکس‌های 12 مگاپیکسلی این دوربین اصلی برای خیلی‌ها خوب خواهد بود، مخصوصاً زمانی که روی صفحه نمایش گوشی نگاه کنید یا در شبکه‌های اجتماعی پست کنید. اما اگر کسی به دنبال پیکسل‌ ها باشد، به سرعت متوجه ناکافی بودن الگوریتم پردازش تصویر می‌شود – که می‌تواند به دلیل قدرت پردازش محدود گوشی باشد.

Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/742s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/886s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/926s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/926s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1073s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1190s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/982s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/344s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1340s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1263s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/997s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/586s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/873s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1012s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/174s - Poco X4 Pro 5G review

یک سوئیچ اختصاصی زوم 2 برابری روی منظره یاب وجود دارد، اما دوربین تله فوتو در پوکو ایکس 4 پرو وجود ندارد و زوم بدون ضرر نیز در دسترس نیست. زوم دیجیتال سعی می کند با خروجی 108 مگاپیکسل هوشمندتر کار کند، مانند برش دادن چیزی از آنجا و ارتقاء آن، اما در نهایت با ذخیره یک تصویر پر سر و صدا که توسط آرتیفکت های مختلف پر شده است، به شدت شکست می خورد.

و وقتی قدرت کافی برای این کار وجود ندارد – مثلاً الگوریتم هنوز روی پردازش عکس‌های گرفته شده قبلی کار می‌کند – آنگاه فقط حدود 1.5 مگاپیکسل از عکس معمولی برش می‌دهد و آن را همانطور که هست باقی می‌گذارد.

Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/982s - Poco X4 Pro 5G review Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/926s - Poco X4 Pro 5G review Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1208s - Poco X4 Pro 5G review Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1190s - Poco X4 Pro 5G review Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/211s - Poco X4 Pro 5G review Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1301s - Poco X4 Pro 5G review Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1073s - Poco X4 Pro 5G review Main camera 2x zoom, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/188s - Poco X4 Pro 5G review

می توانید با وضوح 108 مگاپیکسل عکاسی کنید، و عکس‌ ها به جای 12 مگاپیکسل سطح بالا، با وضوح بالایی که با پردازش مناسب به دست می‌آیند، ارائه می‌شوند. عکس ها ارائه رنگ برجسته، محدوده دینامیکی خوب و کنتراست بالا را ارائه می دهند. البته آنقدرها هم جزییات نیستند و اکثراً نرم هستند و نویز آن ها را فرا می گیرد.

Main camera, 108MP - f/1.9, ISO 50, 1/954s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 108MP - f/1.9, ISO 50, 1/1208s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 108MP - f/1.9, ISO 50, 1/968s - Poco X4 Pro 5G review Main camera, 108MP - f/1.9, ISO 50, 1/1244s - Poco X4 Pro 5G review

با این حال, می‌توانیم از عکاسی با کیفیت 108 مگاپیکسل حمایت کنیم، و آنها اندازه عکس‌ ها را به 12 مگاپیکسل کاهش می‌دهند. عکس های دقیق تری با وضوح متعادل و ظاهر طبیعی دریافت خواهید کرد و نویز در اینجا به مراتب کمتر قابل مشاهده است. این تنها راه برای دور زدن پردازش ناکافی است.

108MP-to-12MP - f/1.9, ISO 50, 1/954s - Poco X4 Pro 5G review 108MP-to-12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1208s - Poco X4 Pro 5G review 108MP-to-12MP - f/1.9, ISO 50, 1/968s - Poco X4 Pro 5G review 108MP-to-12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1244s - Poco X4 Pro 5G review

همچنین می توانید از مرکز 27 مگاپیکسلی عکس 108 مگاپیکسلی برای زوم دیجیتال 2 برابری برش دهید و سپس اندازه آن را به 12 مگاپیکسل کاهش دهید. این به شما عکس‌های با زوم ۲ برابری بسیار بهتری نسبت به پردازش پیش‌فرض ۲ برابری می‌دهد. اگر فقط Poco X4 Pro قدرت انجام این کار را به تنهایی داشت.

Default 2x
crop and resize from 108MP

و در اینجا دو عکسی است که ما برای محصولات استفاده کردیم.

Default 2x - f/1.9, ISO 50, 1/1208s - Poco X4 Pro 5G review Crop and resize from 108MP - f/1.9, ISO 50, 1/1208s - Poco X4 Pro 5G review

ما عکس های 8 مگاپیکسلی از دوربین فوق عریض را دوست داشتیم، زیرا برای بخش اقتصادی مناسب هستند. آنها محدوده دینامیکی بالایی را ارائه می دهند زیرا HDR خودکار اغلب HDR را فعال می کند، در حالی که کنتراست کافی است. تصحیح تحریفات خودکار کار بسیار خوبی (برای کلاس) انجام می دهد و گوشه های تاب خورده را صاف می کند.

جزئیات حل شده به وضوح در بهترین حالت متوسط ​​هستند. هنگامی که HDR درگیر می شود (بیشتر اوقات)، ارائه جزئیات دچار مشکل می شود و عکس ها حتی نرم تر می شوند. همچنین نویز قابل مشاهده ای در تمام عکس ها وجود دارد، البته نه در حدی که کیفیت را از بین ببرد.

Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/1672s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/1057s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/1648s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/2087s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/2026s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/2492s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/2455s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/689s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/3065s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/2419s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/2349s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/757s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/1173s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/2026s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/231s - Poco X4 Pro 5G review

پوکو ایکس 4 پرو 5G دارای یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت است – ابتدایی ترین چیزی که می توانید در گوشی هوشمند پیدا کنید. به شرطی که دقیقاً از فاصله 4 سانتی متری عکاسی کنید، عکس های نزدیک قابل عبور را ایجاد می کند – در غیر این صورت، تصویری نسبتاً تار و خارج از فوکوس خواهید داشت.

عکس‌های 2 مگاپیکسلی رنگ‌های خوبی را ارائه می‌کنند، حتی اگر کمی غیراشباع باشند، جزئیات قابل قبول و محدوده دینامیکی خوبی دارند. کنتراست می توانست کمی بالاتر باشد. بهترین کاری که می توانید با این تصاویر انجام دهید این است که آنها را در اینستاگرام منتشر کنید اما نه قبل از اعمال برخی فیلترها.

Macro camera, 2MP - Poco X4 Pro 5G review Macro camera, 2MP - Poco X4 Pro 5G review Macro camera, 2MP - Poco X4 Pro 5G review Macro camera, 2MP - Poco X4 Pro 5G review Macro camera, 2MP - Poco X4 Pro 5G review Macro camera, 2MP - Poco X4 Pro 5G review

پوکو ایکس 4 پرو عکس‌های پرتره بسیار خوبی با دوربین اصلی خود می‌گیرد، حتی اگر سنسور عمق وجود نداشته باشد. تفکیک سوژه ماهرانه است، فرد فوق‌العاده جزئیات دارد و به خوبی در معرض دید قرار می‌گیرد، رنگ‌ها زنده و دوست‌داشتنی هستند، و کنتراست به‌طور قابل‌توجهی بالاست. ما بوکه شبیه سازی شده را نیز دوست داشتیم.

گاهی اوقات، اگر چند عکس بگیرید، ممکن است قدرت پردازش کم شود و نقاط لکه دار یا کاملا پردازش نشده (بخوانید غیر تار) در اطراف عکس ها باقی بماند.

Portraits, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/594s - Poco X4 Pro 5G review Portraits, 12MP - f/1.9, ISO 130, 1/50s - Poco X4 Pro 5G review Portraits, 12MP - f/1.9, ISO 150, 1/50s - Poco X4 Pro 5G review Portraits, 12MP - f/1.9, ISO 200, 1/50s - Poco X4 Pro 5G review

پوکو ایکس 4 پرو دارای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با فیلتر رنگی Quad-Bayer است. درست مانند سایر مدل های شیائومی، این مدل نیز عکس های 16 مگاپیکسلی را به جای 4 مگاپیکسل مورد انتظار ذخیره می کند.

و این عکس های 16 مگاپیکسلی برای یک تجربه سلفی میان رده مناسب هستند. جزئیات حل شده کافی است حتی اگر با آنچه از یک سنسور غیر QB بدست می آورید همتراز نباشد، کنتراست خوب است، رنگ ها دقیق هستند و سوژه همیشه به خوبی در معرض دید قرار می گیرد. سر و صدا به اندازه کافی کم است.

Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 50, 1/185s - Poco X4 Pro 5G review Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 80, 1/100s - Poco X4 Pro 5G review Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 120, 1/50s - Poco X4 Pro 5G review Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 110, 1/33s - Poco X4 Pro 5G review

البته سلفی های پرتره در دسترس هستند، اما خوب نیستند – تفکیک سوژه در بهترین حالت متوسط ​​است و با کوتاه کردن موهای پیچیده تر بدتر می شود. شما می توانید به راحتی متوجه تحریفات پس زمینه در اطراف سر و گوش شوید.

Portrait selfies, 16MP - f/2.5, ISO 50, 1/174s - Poco X4 Pro 5G review Portrait selfies, 16MP - f/2.5, ISO 100, 1/100s - Poco X4 Pro 5G review Portrait selfies, 16MP - f/2.5, ISO 90, 1/33s - Poco X4 Pro 5G review Portrait selfies, 16MP - f/2.5, ISO 120, 1/33s - Poco X4 Pro 5G review

پوکو ایکس 4 پرو با دوربین اصلی خود در پشت عکس های خوبی در نور کم می گیرد. آنها دارای جزئیات کافی برای کلاس هستند، نویز به اندازه کافی تمیز می شود و اشباع رنگ به زندگی خود ادامه می دهد. نوردهی می‌توانست کمی بهتر بهینه‌سازی شود، اما حدس می‌زنیم حالت شب برای آن وجود دارد.

Main camera HDR Auto, 12MP - f/1.9, ISO 1400, 1/20s - Poco X4 Pro 5G review Main camera HDR Auto, 12MP - f/1.9, ISO 4700, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Main camera HDR Auto, 12MP - f/1.9, ISO 7100, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Main camera HDR Auto, 12MP - f/1.9, ISO 8700, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Main camera HDR Auto, 12MP - f/1.9, ISO 3300, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Main camera HDR Auto, 12MP - f/1.9, ISO 8800, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Main camera HDR Auto, 12MP - f/1.9, ISO 10470, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Main camera HDR Auto, 12MP - f/1.9, ISO 1400, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Main camera HDR Auto, 12MP - f/1.9, ISO 8000, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review

از آنجایی که در بیشتر مواقع Auto HDR عکاسی با HDR را انتخاب می‌کرد، ما تعدادی از صحنه‌ها را بدون HDR نیز می‌گرفتیم. در حالی که عکس‌ها واضح‌تر و با جزئیات بیشتر هستند، نویز و بریده‌های هایلایت بر آن‌ها غلبه می‌کنند.

Main camera HDR off, 12MP - f/1.9, ISO 2700, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Main camera HDR off, 12MP - f/1.9, ISO 3400, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Main camera HDR off, 12MP - f/1.9, ISO 3400, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Main camera HDR off, 12MP - f/1.9, ISO 8900, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review

حالت شب در ارائه عکس‌های واقعی، دقیق و رنگارنگ در شب بسیار عالی عمل می‌کند و ما قویاً توصیه می‌کنیم در صورت امکان از آن استفاده کنید. عکس‌ها نوردهی و اشباع رنگ، سطوح نویز کمتر، جزئیات بیشتر، و حتی محدوده دینامیکی بالاتر با سایه‌های توسعه‌ یافته‌تر و برجسته‌ سازی‌ های بریده شده بازیابی شده‌اند.

Main camera Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 2260, 1/13s - Poco X4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 8200, 1/13s - Poco X4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 6100, 1/13s - Poco X4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 7800, 1/13s - Poco X4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 7300, 1/13s - Poco X4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 7700, 1/13s - Poco X4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 9630, 1/13s - Poco X4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 1500, 1/20s - Poco X4 Pro 5G review Main camera Night Mode, 12MP - f/1.9, ISO 6700, 1/13s - Poco X4 Pro 5G review

عکس های با زوم ۲ برابری، چه استاندارد و چه با حالت شب گرفته شده، از خروجی معمولی برش داده شده و ارتقا یافته‌اند. واضح است که جزئیات آنها نصف شده است، اما همه چیز دیگر با عکس های 1x مطابقت دارد.

2x zoom - f/1.9, ISO 880, 1/20s - Poco X4 Pro 5G review 2x zoom Night Mode - f/1.9, ISO 1700, 1/13s - Poco X4 Pro 5G review 2x zoom - f/1.9, ISO 5800, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review 2x zoom Night Mode - f/1.9, ISO 8200, 1/13s - Poco X4 Pro 5G review
2x zoom • 2x zoom Night Mode • 2x zoom • 2x zoom Night Mode

2x zoom - f/1.9, ISO 2500, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review 2x zoom Night Mode - f/1.9, ISO 6700, 1/13s - Poco X4 Pro 5G review 2x zoom - f/1.9, ISO 2600, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review 2x zoom Night Mode - f/1.9, ISO 5300, 1/13s - Poco X4 Pro 5G review
2x zoom • 2x zoom Night Mode • 2x zoom • 2x zoom Night Mode

عکس های 8 مگاپیکسلی فوق عریض در شب قابل استفاده هستند، اما به سختی. آنها تاریک هستند، نویز زیادی دارند و اشباع رنگ آنقدرها خوب نیست.

Ultrawide HDR Auto, 8MP - f/2.2, ISO 790, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide HDR Auto, 8MP - f/2.2, ISO 2000, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide HDR Auto, 8MP - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide HDR Auto, 8MP - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide HDR Auto, 8MP - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide HDR Auto, 8MP - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide HDR Auto, 8MP - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide HDR Auto, 8MP - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide HDR Auto, 8MP - f/2.2, ISO 1800, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review

اگرچه اگر Auto HDR را به اجبار خاموش کنید، ممکن است بدتر شوند. سپس، عکس های بسیار پر سر و صدای بیشتری دریافت خواهید کرد.

Ultrawide HDR Off, 8MP - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide HDR Off, 8MP - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide HDR Off, 8MP - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review Ultrawide HDR Off, 8MP - f/2.2, ISO 3200, 1/14s - Poco X4 Pro 5G review

در دوربین فوق عریض حالت شب وجود ندارد.

و در اینجا عکس‌ هایی از پوسترهای معمول ما که با پوکو ایکس 4 پرو 5G گرفته شده‌اند را مشاهده می‌کنید. می توانید ببینید که چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد. به راحتی می توانید اطراف را مرور کنید و آن را در مقابل سایر گوشی های پایگاه داده گسترده ما قرار دهید.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

قابلیت فیلم‌برداری پوکو ایکس 4 پرو 5G با حداکثر سرعت 1080p@30fps برای دوربین‌های اصلی، اولتراواید و سلفی. همچنین گزینه ای برای فیلمبرداری ماکرو 720p@30fps وجود دارد.

این چیپست از تصویربرداری با کیفیت 4K پشتیبانی نمی کند که یک گام بزرگ نسبت به سری Poco X3 است.

تثبیت‌کننده الکترونیکی در همه دوربین‌ ها موجود است، به جز ماکرو، همیشه فعال است و در صورت لزوم در تثبیت تصویر خوب عمل می‌کند.

نرخ بیت ویدیو حدود 20 مگابیت بر ثانیه است. صدا به صورت استریو با نرخ بیت ۱۹۲ کیلوبیت بر ثانیه ضبط می شود.

فیلمبرداری 1080p از دوربین اصلی خوب است – جزئیات تفکیک شده برای کلیپ های 1080p میان رده کافی است و وضوح نسبتاً متعادل است. رنگ ها واقعی و زنده هستند، محدوده دینامیکی مناسب است و کنتراست بالا است. صداش هم خوبه

EIS همیشه روشن تأثیر کمی بر وضوح دارد، در صورتی که نمی‌دانید آیا ویدیوها می‌توانستند کمی واضح‌تر باشند.

ویدئوهای Full HD در نور کم از دوربین اصلی دوست داشتنی هستند. آنها جزئیات کافی برای اهداف میان رده دارند، محدوده دینامیکی مناسب است و رنگ ها عالی هستند.

دوربین فوق عریض کلیپ های 1080p خوبی می گیرد. جزئیات برای چنین دوربینی کافی است، نویز قابل قبول است، محدوده دینامیکی خوب است و رنگ ها دقیق هستند.

در نهایت، در اینجا پوکو ایکس 4 پرو 5G در ابزار ویدیوی ما آمده است تا بتوانید مقایسه های خود را انجام دهید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

بررسی رقبای گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G

پوکو ایکس 4 پرو 5G یک گوشی هوشمند خوب با مشخصات متعادل است. دارای طراحی جذاب مقاوم در برابر پاشش آب، AMOLED 120 هرتزی درخشان، عمر باتری عالی، شارژ سریع، مشخصات دوربین خوب و عملکرد مناسب برای این کلاس است. مدل 6/128 گیگابایتی آن اکنون با قیمت 299 یورو در دسترس است که با توجه به مشخصات کلی آن، آن را به یک پیشنهاد جذاب تبدیل می‌کند.

Poco X4 Pro 5G review

پوکو ایکس 4 پرو 5G یک نسخه بازسازی شده از ردمی نوت 11 پرو 5 جی  370 یورویی است. این گوشی هوشمند یکسان با پنل پشتی متفاوت است. با این حال، 70 یورو ارزان تر از Redmi است که به طور خودکار آن را به پیشنهاد بهتری تبدیل می کند.

Poco X4 Pro 5G review

البته هر دو Poco X3 NFC و Poco X3 Pro به ترتیب با قیمت 200 و 250 یورو همچنان برای خرید در دسترس هستند. در حالی که گوشی های X3 به جای OLED به پنل های LCD 120 هرتزی متکی هستند، می توانند پیشنهادات جذاب تری باشند. پوکو ایکس 3 NFC می تواند فیلمبرداری 4K را نسبت به X4 Pro ارائه دهد، اما X3 Pro دارای چیپست اسنپ دراگون 860 درجه یک، صفحه نمایش دارای گواهی HDR10 و تجربه دوربین تا حدودی بهتر است. مطمئنا، X3 Pro اتصال 5G ندارد، اما ما همچنان به دلیل عملکرد فوق‌العاده سریع و قیمت ارزان‌تر آن را دریافت خواهیم کرد.

یا Xiaomi 11 Lite 5G NE با صفحه نمایش Dolby Vision AMOLED بسیار بهتر، چیپست اسنپ دراگون 778G 5G بسیار سریعتر و دوربین سه گانه با کیفیت عالی عکس و فیلم در سراسر صفحه وجود دارد. 11 Lite 5G NE نیز قیمتی در حدود 300 یورو دارد و بدون شک این گوشی شیائومی است که می‌توان در این دسته خرید کرد.

با این حال، اگر قصد خرید پوکو را ندارید، پوکو اف 3 300 یورویی گزینه خوبی برای انتخاب است. با چیپست برتر اسنپدراگون 870 5G، صفحه نمایش AMOLED HDR10+ 120Hz و دوربین سه گانه مشابه با شوتر تله ماکرو 5 مگاپیکسلی، می تواند گوشی گیمینگ با بودجه مورد نظر شما باشد.

Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G Xiaomi Poco X3 NFC Xiaomi Poco X3 Pro Xiaomi 11 Lite 5G NE Xiaomi Poco F3
Redmi Note 11 Pro 5G • Poco X3 NFC • Poco X3 Pro • 11 Lite 5G NE • Poco F3

اگر یک گوشی ساخت شیائومی الزامی نیست، دیگر سازندگان می توانند با گوشی های 2021 خود شما را جلب کنند. به عنوان مثال گلکسی A52s 5G را در نظر بگیرید – قیمت آن در حدود 340 یورو است و برای 40 یورو اضافی، طراحی دارای رتبه IP67، چیپست بسیار قدرتمندتر اسنپ دراگون 778G 5G، تجربه دوربین بهتر با دوربین اصلی OIS 64 مگاپیکسلی را دریافت خواهید کرد. یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین 5 مگاپیکسلی عمق و ماکرو. فیلمبرداری 4K حتی در دوربین سلفی نیز در دسترس است و همچنین از ویژگی‌های جالبی مانند حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برید. تنها هشدار – شارژ آنقدر سریع نیست.

یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند عالی با قیمت 40 یورو نسبت به Poco X4 Pro، OnePlus Nord 2 5G است که هنوز در خرده‌فروشان مختلف در دسترس است. این دستگاه یک Fluid AMOLED 90 هرتزی را در بالای چیپست پرچمدار Dimensity 1200 5G ارائه می دهد. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی آن دارای OIS و ضبط 4K است و کیفیت عکس و فیلم بسیار بهتری را ارائه می دهد. اوه، و شارژ سریع 65 واتی Nord 2 نیز به همان اندازه چشمگیر است.

Samsung Galaxy A52s 5G OnePlus Nord 2 5G
Samsung Galaxy A52s 5G • OnePlus Nord 2 5G

خلاصه مطلب

ما قبلاً می دانستیم که از پوکو ایکس 4 پرو 5G چه انتظاری داریم، بالاخره این ردمی نوت 111 پرو 5G با بدنه متفاوتی ارائه می شود. خبر خوب این است که این پوکو به Redmi ترجیح داده می شود زیرا به طور قابل توجهی ارزان تر است. خبر بد – گوشی های بسیار بهتری با این قیمت وجود دارد.

مطمئنا، پوکو ایکس 4 پرو 5G چیزهای زیادی برای ارائه دارد – با صفحه نمایش بزرگ OLED با کیفیت بالا، علاوه بر طراحی دوست‌داشتنی ضد آب و یک باتری بزرگ با شارژ فوق‌العاده سریع شروع می‌شود. عملکرد X4 Pro خوب است، گزینه های ارتباطی زیادی دارد و کیت دوربین آن امیدوارکننده به نظر می رسد.

Poco X4 Pro 5G review

اما ناامیدی ها از همان ابتدا در حال انباشته شدن هستند. پوکو ایکس 4 پرو اصلا شبیه مدل های قبلی پوکو ایکس سری ایکس نیست و ما فکر می کنیم این یکی از مواردی است که فروش آن را سخت تر می کند زیرا مردم آن را ادامه ای برای پوکو ایکس 3 پرو می دانند نه NFC. . سپس عملکرد آن نسبت به X3 NFC یک اینچ بهبود نیافته است، اگرچه اکنون می تواند به شبکه های 5G متصل شود.

سپس با وجود سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، تجربه دوربین نسبتاً متوسطی وجود دارد. در نهایت، ما MIUI 13 را دریافت کردیم، بله، اما این MIUI به جای اندروید 12 در بالای اندروید 11 قرار دارد و این علامت سوال دیگری را به همه چیز اضافه می کند.

پوکو ایکس 4 پرو 5G یک گوشی هوشمند خوب است – دارای برگه مشخصات کافی و قیمت جذاب برای سال 2022، با توجه به همه موارد. اما مدل‌های میان‌ رده 2021 به‌طور گسترده در دسترس و مقرون به صرفه‌ تر هستند، و خرید آن در حال حاضر منطقی نیست، نه تا زمانی که کاهش قیمتی معرفی شود یا رقبای آن بازنشسته شوند. اما چیزی که می دانیم این است که این Poco X4 Pro منطقی تر از بسیاری از مدل های گوشی های Redmi Note 11 است که اخیراً معرفی شده اند.

چرا باید گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G را خریداری کنیم

  • طراحی شیشه ای دوست داشتنی، دارای رتبه IP53.
  • صفحه نمایش AMOLED برجسته، روشن، 120 هرتز، دقت رنگ عالی.
  • عمر باتری درجه یک، شارژ سریع فوق العاده.
  • بلندگوهای استریو با صدای بلند، کیفیت صدای خوب.
  •  MIUI 13، جک 3.5 میلی‌متری، NFC، بلستر IR، microSD.

چرا نباید گوشی پوکو ایکس 4 پرو 5G را خریداری کنیم

  • دنباله ای برای Poco X3 Pro نیست، احتمالاً برای Poco X3 NFC اما عملکرد بهتری از آن ندارد.
  • بر اساس آخرین اندروید 12 مانند شیائومی 12 نیست.
  • کیفیت عکس و فیلم ضعیف است.
  • فاقد فیلمبرداری 4K

منبع: M.GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید