بررسی گوشی شیائومی پوکو F6 پرو

پوکو F6 پرو

نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو F6 پرو, قیمت, مشخصات فنی, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری و شارژ و سایر مشخصات این گوشی.

بررسی گوشی شیائومی پوکو F6 پرو

معرفی

پوکو همیشه تلاش کرده تا ارزش زیادی را به کاربران خود ارائه دهد. F6 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که نام “Pro” را دارد، منطقی است که بازار و مشخصات آن کمی بالاتر باشد. در واقع، درست مانند پوکو F5 پرو قبل از خود، F6 پرو به نوعی “پر سرسبد” در خط تولید Poco است. به‌منظور ارائه ارزش‌ها، برخی امتیازات را شامل می‌شود، مانند استفاده از تراشه رده بالای کوالکام در سال گذشته به جای جدیدترین، که واقعاً به آن اجازه نمی‌دهد با تعداد زیادی از پرچم‌داران «سنتی» 2024 کنار بیاید. با این حال، این یک گوشی بسیار ممتاز و متوسط ​​بالا یا حتی “قاتل پرچمدار” است که با برچسب قیمتی جذاب و سازش های عملی بسیار کمی همراه است.

بررسی Poco F6 Pro

همانطور که اشاره کردیم، پوکو F6 پرو چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 سال گذشته را تکان می دهد. اگرچه ممکن است گل سر سبد نباشد، اما همچنان یک تراشه فوق‌العاده قدرتمند است که هر کاری را به راحتی انجام می‌دهد.

مشخصات شیائومی پوکو F6 پرو در یک نگاه:

  • بدنه: 160.9×75.0x8.2mm, 209g; پشت و جلو شیشه ای، فریم آلومینیومی، استاندارد IP54.
  • صفحه نمایش: 6.67 اینچ AMOLED، 68 بایت رنگ، 120 هرتز، دالبی ویژن، HDR10+، 700 نیت (typ)، 1200 نیت (HBM)، 4000 نیت (پیک)، وضوح 1440 در 3200 پیکسل، رزولوشن 20: 9، 20.526ii
  • چیپست: Qualcomm SM8550-AB Snapdragon 8 Gen 2 (4 نانومتر): هشت هسته ای (1×3.2 GHz Cortex-X3 & 2×2.8 GHz Cortex-A715 & 2×2.8 GHz Cortex-A710 & 3×2.0 GHz Cortex-X3) ) Adreno 740.
  • حافظه: 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت 12 گیگابایت رم، 1 ترابایت 16 گیگابایت رم؛ UFS 4.0.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 14، HyperOS.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : 50 مگاپیکسل، f/1.6، 1/1.55 ​​اینچ 1.0 میکرومتر، PDAF، OIS؛ زاویه بسیار عریض : 8 مگاپیکسل، f/2.2؛ ماکرو : 2 مگاپیکسل، f/2.4.
  • دوربین جلو: 16 مگاپیکسل (واید).
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : دارد؛ دوربین جلو : 1080p@30/60fps، gyro-EIS.
  • باتری: 5000 میلی آمپر؛ 120 وات سیمی، PD3.0، QC3+، 100% در 19 دقیقه (تبلیغ شده).
  • اتصال: 5G; دو سیم کارته؛ منطقه وای فای؛ BT 5.3; NFC؛ پورت مادون قرمز
  • سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ بلندگوهای استریو

و این فقط چیپست نیست که در برگه مشخصات پوکو F6 پرو می درخشد. این گوشی همچنین دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی 120 هرتزی AMOLED با وضوح 3200 در 1440 پیکسل، عمق رنگ 12 بیتی، کاهش نور PWD 3840 هرتز و حداکثر روشنایی 4000 نیتی است.

تنظیمات دوربین در پوکو F6 پرو نیز کم کار نیست. از مدل سال گذشته، دوربین اصلی با یک واحد 50 مگاپیکسلی جایگزین شده است که هم بزرگ‌تر و هم روشن‌تر است و بار دیگر OIS را ارائه می‌دهد. در کنار دوربین اصلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سلفی 16 مگاپیکسلی دریافت می کنید.

همچنین نمی‌توانیم به موارد جالب دیگر پوکو F6 پرو اشاره نکنیم، مانند پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی HyperCharge روی باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی آن، که تنها با این واقعیت که شارژر را در جعبه خرده‌فروشی می‌گیرید شیرین‌تر می‌شود. . شما همچنین بلندگوهای استریو، IR blaster و NFC را برای نام بردن از چند مورد دریافت می کنید.

جعبه گشایی

پوکو F6 پرو در یک جعبه مقوایی دو تکه بسیار استاندارد عرضه می شود. تمام آن مشکی با حروف زرد، مطابق با طرح رنگ سنتی این برند است. جعبه از مقوا ساخته شده است و پایه های داخلی آن، از جمله پایه نگهدارنده گوشی، نیز ساخته شده است. ما فقط یک تکه پلاستیکی را در لفاف که خود گوشی را نگه داشته بود، دیدیم. به غیر از آن، بهترین امتیاز برای سازگاری با محیط زیست است.

بررسی Poco F6 Pro

با پوکو F6 پرو یک بسته لوازم جانبی بسیار غنی دریافت می کنید. این شامل یک شارژر 120 واتی HyperCharge و یک کابل اختصاصی USB Type-A به Type-C است. اگر می خواهید گوشی را با سرعت کامل شارژ کنید، باید هر دو را پیگیری کنید. همچنین در جعبه یک قاب TPU مشکی بسیار زیبا، محکم، نسبتاً ضخیم و غیر شفاف وجود دارد.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

پوکو F6 پرو با طراحی کاملاً جدیدی عرضه نمی شود. این در واقع یک شیائومی ردمی K70 است که دوباره برند شده است ، بنابراین ما قبلاً ظاهر آن را دیده‌ایم. بیایید از پشت شروع کنیم زیرا مانند هر گوشی مدرن، هیجان انگیزترین بخش طراحی است.

بررسی Poco F6 Pro

قسمت پشتی با عمق مساوی، چهار خمیده است و لمسی ابریشمی و مخملی را ارائه می دهد. جنس بدنه پشتی نوعی شیشه است، اگرچه پوکو دقیقاً نمی‌گوید چه نوع شیشه‌ای. ما به خصوص الگوی پشت را دوست داریم. پوکو در تلاش است تا نوعی ظاهر مرمر را با رگه ها تقلید کند و کار نسبتاً خوبی از آن انجام داده است. می‌توانید پوکو X6 پرو را در رنگ‌های مشکی یا سفید با رگه‌های مناسب داشته باشید. پشت شیشه ای نسبتاً مقاوم در برابر لک است که بسیار عالی است.

بررسی Poco F6 Pro

جزیره دوربین مستطیلی بسیار عریض جذابیت خاصی دارد، حتی اگر اصلی ترین طراحی موجود نباشد.

فریم میانی گوشی از آلومینیوم ساخته شده و با قسمت پشتی آن همخوانی دارد. دارای روکش مات است که بسیار زیبا به نظر می رسد. گوشه های گرد به خوبی باعث ایجاد حسی راحت در دست می شود.

بررسی Poco F6 Pro

پوکو F6 پرو دارای مجموعه ای استاندارد از کنترل ها است. دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست قرار دارند و هر دو از نظر ارتفاع به خوبی، زیبا و “کلیک” هستند و بازخورد لمسی خوبی دارند. اگر تعجب می‌کردید، LED اعلان یا جک 3.5 میلی‌متری صدا دریافت نمی‌کنید. اما کاری که شما انجام می دهید یک بلستر IR است.

بررسی Poco F6 Pro - Poco F6 Pro بررسی Poco F6 Pro - Poco F6 Pro
بررسی Poco F6 Pro - Poco F6 Pro بررسی Poco F6 Pro - Poco F6 Pro
پوکو اف 6 پرو

نمای جلوی پوکو F6 پرو بسیار ساده است. در اینجا هیچ چیز جالب توجهی وجود ندارد. صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی تخت AMOLED تنها با یک سوراخ پانچ دوربین سلفی بسیار کوچک قطع می شود. حاشیه‌های نمایشگر نیز کاملاً معقول هستند و قطعاً خیلی بزرگ نیستند. همه سنسورها پنهان هستند و از سمت جلو قابل مشاهده نیستند.

یک حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر روی آن تعبیه شده است. هم دقیق است و هم بسیار سریع. ما هیچ شکایتی از آن نداریم. پوکو هشدار می دهد که استفاده از هر نوع محافظ صفحه نمایش اضافی، خواه محافظ صفحه نمایش شیشه ای یا پلاستیکی باشد، می تواند عملکرد خواننده را کاهش دهد.

بررسی Poco F6 Pro

پوکو F6 پرو پرو کاملاً خوب ساخته شده است. همانطور که اشاره کردیم، پشت آن شیشه ای با زبری نامشخص است، در حالی که فریم میانی آن آلومینیومی است. عملاً هیچ خمشی در بدن وجود ندارد و همچنین توخالی وجود ندارد. جلوی گوشی با شیشه گوریلا گلس 5 پوشانده شده است – با توجه به اینکه پوکو F6 معمولی دارای شیشه گوریلا گلس ویکتوس است، انتخاب کمی عجیب است.

بررسی Poco F6 Pro

یکی از واقعیت های تاسف بار پوکو F6 پرو فقدان حفاظت از نفوذ مناسب است. شما فقط IP54 اولیه را با آن دریافت می کنید. با توجه به اینکه وانیلی پوکو F6 دارای IP64 است، این حتی عجیب‌تر است.

نمایش دادن

صفحه نمایش یکی از ویژگی های برجسته پوکو F6 پرو است. این صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED تخت با رزولوشن WQHD+ 3200 x 1440 پیکسل دارد. این مقدار در حدود 526 ppi است که در واقع بسیار واضح است.

بررسی Poco F6 Pro

همچنین عمق رنگ 12 بیتی را با پوکو F6 پرو به علاوه 3840Hz PWM کم نور دریافت می کنید. پوکو ادعا می کند که این گوشی حدود 700 نیت روشنایی معمولی، 1200 نیت روشنایی کل صفحه نمایش و اوج روشنایی 4000 نیت تولید می کند. ما تست استاندارد خود را انجام دادیم و با حداکثر کردن نوار لغزنده فقط حدود 508 نیت از صفحه نمایش دریافت کردیم. حداکثر میزان روشنایی ما به 1203 نیت رسید . این قطعاً برای راحتی در فضای باز کافی است.

ما تنها 2 نیت روشنایی را در نقطه سفید در حداقل تنظیم روشنایی روی اسلایدر اندازه‌گیری کردیم.

پوکو F6 پرو همچنین ویژگی‌های نمایشگر Wet Touch را ارائه می‌کند که به نمایشگر اجازه می‌دهد پاسخگوتر بماند و در هنگام خیس بودن قابل استفاده باشد.

پوکو F6 پرو

پوکو F6 پرو

پوکو F6 پرو دارای رفرش ریت 120 هرتز است. طبق گزارشات این گوشی، از سه حالت رفرش ریت 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز پشتیبانی می کند. از نظر تنظیمات واقعی، گوشی سه حالت را برای انتخاب ارائه می دهد: خودکار و دو حالت سفارشی – 60 هرتز و 120 هرتز.

بررسی Poco F6 Pro

همانطور که می توانید تصور کنید، حالت 60 هرتز رفرش ریت را روی 60 هرتز قفل می کند. در مورد حالت های خودکار و 120 هرتز، هر دو رفتار سوئیچینگ خودکار بسیار مشابهی دارند. هنگامی که با گوشی در حال تعامل هستید یا زمانی که حرکت روی صفحه نمایش وجود دارد، آنها با فرکانس 120 هرتز به روز می شوند. زمانی که هیچکدام درست نباشد، رفرش ریت به سرعت به 60 هرتز کاهش می یابد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. ما هرگز ندیدیم که پوکو F6 پرو از حالت 90 هرتز خود استفاده کند. نکته مثبت تر، به نظر می رسد منطق سوئیچینگ خودکار شامل تشخیص پخش ویدیو می شود که همچنین رفرش ریت را به 60 هرتز کاهش می دهد.

تنها تفاوت اساسی بین حالت‌های خودکار و 120 هرتز این است که حالت دوم تنظیمات بسیار خوبی را برای هر برنامه ارائه می‌کند که کدام برنامه‌ها باید از رفرش ریت بالا استفاده کنند و کدام نه. بنابراین، می‌توانید برخی از برنامه‌ها و بازی‌ها را مجبور کنید که از رفرش ریت های بالا استفاده کنند یا در عوض دیگران را مجبور به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کنید. صحبت از بازی‌ها شد، ما مجموعه بازی‌های معمول خود را امتحان کردیم و توانستیم نرخ تازه‌سازی بالایی را روی همه آن‌ها دریافت کنیم.

تبلیغات

Poco F6 Pro دارای گواهینامه Dolby Vision و HDR10+ است. پشتیبانی از رمزگشا برای هر فرمت محبوب HDR، از جمله HDR10، HDR10+، HLG و Dolby Vision. Widevine DRM نیز بالاترین L1 ممکن است.

عمر باتری

Poco F6 Pro یک باتری بسیار بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. مجموعه تست های استاندارد خود را انجام دادیم و متوجه شدیم که گوشی از نظر استقامت خوب عمل می کند، اما به هیچ وجه خیره کننده نیست. با امتیاز استفاده فعال 10:29 ساعت، عمر باتری قطعا می تواند بهتر باشد. به نظر می‌رسد که مرور وب و بازی‌ها به‌ویژه مشکل‌ساز هستند.

پوکو F6 پرو
پوکو F6 پرو

سرعت شارژ

Poco F6 Pro از HyperCharge 120W شیائومی پشتیبانی می کند. این تلفن همراه با یک شارژر 120 واتی و یک کابل مناسب با درجه 6A ارائه می شود.

بررسی Poco F6 Proدرست مانند سایر گوشی های شیائومی با قابلیت شارژ 120 واتی، این گوشی نیز دارای حالت Boost Charge است. این قابلیتی است که سریع ترین شارژ ممکن را با 120 وات امکان پذیر می کند، اما نکته مهمی وجود دارد – به عنوان یک اقدام پیشگیری از گرمای بیش از حد، تنها زمانی کار می کند که صفحه نمایش گوشی خاموش باشد. گزینه Boost به طور پیش فرض خاموش است، اما می توانید آن را از داخل تنظیمات باتری فعال کنید.

ما تست شارژ خود را با حالت Boost انجام دادیم، زیرا در غیر این صورت، گوشی به شارژ 60W-80W محدود شده است.

پوکو F6 پرو با شارژر 120 واتی GaN خود ترکیبی باورنکردنی است. ما فقط در 5 دقیقه 31 درصد شارژ را دریافت کردیم، در حالی که 15 دقیقه 64 درصد باتری را پر کرد. شارژ کامل 27 دقیقه طول کشید، که دقیقاً 19 دقیقه اعلام شده نیست، اما هنوز هم فوق العاده سریع است.

پوکو F6 پرو

پوکو F6 پرو

پوکو F6 پرو

در طول شارژ سریع 120 واتی، گوشی داغ نشد، فقط گرم شد.

پوکو وعده می دهد که F6 پرو می تواند 1000 چرخه شارژ را پشت سر بگذارد و همچنان 90 درصد از ظرفیت باتری اصلی خود را حفظ کند.

بلندگوها – بلندی و کیفیت

پوکو F6 پرو دارای یک تنظیم بلندگوی استریو است. این از انواع ترکیبی است، با یک کانال که توسط گوشی تقویت شده کنترل می شود.

این یک سیستم بلندگوی بسیار خوب است که در تست ما امتیاز بلندی صدای LUFS -24.8 را به دست آورد. این صدای بلندتر از پوکو F5 پرو قبلی خود و تقریباً به اندازه صدای وانیلی Poco F5 است. ما صدای F6 Pro را نیز دوست داریم. میانه‌های کاملاً مشخص و تمیز، ارتفاع‌های خوب و به طور کلی نه چندان بد  و حتی مقداری بیس دارد. مرحله صدا بسیار غنی است.

بررسی Poco F6 Proپوکو F6 پرو دارای پشتیبانی از Dolby Atmos و همچنین برداشت خود پوکو از صدای فضایی است که “صدای فراگیر” نامیده می شود. همچنین یک اکولایزر خوب و غنی با هر دو پیش تنظیم و کنترل دستی وجود دارد.

تست اسپیکر GSMArena

0:00 0:00

از کنترل های پخش برای گوش دادن به نمونه های ضبط شده تلفن استفاده کنید (بهترین استفاده از هدفون). میانگین بلندی بلندگوها را در LUFS اندازه گیری می کنیم. قدر مطلق کمتر به معنای صدای بلندتر است. نگاهی به نمودار پاسخ فرکانسی به شما می گوید که بازتولید فرکانس های باس، تریبل و فرکانس های متوسط ​​از خط مسطح ایده آل “0db” چقدر دور است. برای مقایسه تفاوت آنها می توانید تلفن های بیشتری اضافه کنید. نمرات و رتبه‌بندی‌ها با آزمون بلندگوی قدیمی ما قابل مقایسه نیستند. درباره نحوه آزمایش ما در اینجا بیشتر بیاموزید .

قابلیت اتصال

پوکو F6 پرو یک دستگاه دو سیم کارته است. دارای دو اسلات Nano-Sim است که از اتصال SA و NSA Sub-6 5G پشتیبانی می کند و می تواند این کار را به طور همزمان انجام دهد. برای مکان یابی، تلفن دارای GPS (L1+L5)، GLONASS (G1)، BDS (B1I+B1c+B2a)، GALILEO (E1+E5a)، QZSS (L1+L5) و NavIC (L5) است. دیدن پشتیبانی از باند GPS L5 عالی است. سه باند Wi-Fi 6e اتصال محلی را کنترل می کند. بله، شما با این دستگاه از 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کنید. به علاوه، محل قرارگیری آنتن برای اطمینان از بهترین پوشش ممکن بهینه شده است. بلوتوث نسخه 5.3 با پشتیبانی از LE است. NFC موجود است اما وابسته به بازار است، بنابراین با خرده فروش خود مشورت کنید. جک 3.5 میلی متری صدا یا گیرنده رادیو FM وجود ندارد.

بررسی Poco F6 Proپورت Type-C در پوکو F6 پرو توسط یک اتصال داده پایه USB 2.0 پشتیبانی می‌شود، که به معنای حداکثر سرعت انتقال تئوری 480 مگابیت بر ثانیه است. پشتیبانی از USB Host/OTG وجود دارد، اما هیچ چیز دیگری مانند خروجی ویدیو جذاب نیست.

پوکو F6 پرو دارای مجموعه بسیار خوبی از سنسورهای داخلی است. یک ترکیب شتاب‌سنج و ژیروسکوپ STMicto lsm6dsv، یک سنسور نور محیطی شیائومی TCS3720ALSPRX، یک سنسور مجاورت سخت‌افزاری شیائومی و یک ترکیب مغناطیسی و قطب‌نما QST qmc630x وجود دارد. فشارسنج روی هواپیما وجود ندارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید