دیگر هم من و هم شما خوب میدانیم برای موفق شدن در رقابیا بازی سئو شما باید کارهایی را انجام دهید تا سایت هم از نظر موتور جستجو و هم از نظر کاربر بهینه و کاربر پسند باشد تا بتواند ترافیک بالایی را از موتور جستجو دریافت کند.
در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش هایی که میتوانید سایتتان را برای کاربر و موتور جستجو بهینه کنید آشنا کنیم پس در ادامه مقاله همراه باشید چون آینده کسب و کار اینترنتی شما به سئو آن بستگی دارد.
سئو ساختار آدرس سایت یا url
یک URL دوستانه با ساختار SEO خوب مختصر و تمیز به نظر میرسد، تجربه کاربری بهتری را ارائه میدهد، به اشتراکگذاری آسانتر است و برای موتورهای جستجو بهینه شده است.
در حالی که این یک رتبهبندی اصلی نیست، ساختار URL میتواند به صفحهای که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) نشان داده میشود کمک کند و بر تصمیم گیری جستجوگران تأثیر بگذارد.
برای نوشتن ساختارهای URL که برای پشتیبانی از تلاشهای SEO بهینه شدهاند و به صفحات در رتبهبندی و دریافت کلیک کمک میکنند، این نکات و بهترین شیوهها را دنبال کنید.
مناسب بودن ساختار url در سئو خارجی یا ساخت بک لینک بسیار میتواند به ما کمک کند.
ساختار URL چیست؟
URL آدرس صفحه وب است. بخشی از ساختار URL از نام دامنه و یا نام دامنه زیر تشکیل شده است:
- https://www.alexa.com/
• https://blog.alexa.com/
قسمت دیگر URL از متنی تشکیل شده است که صفحه یا پست خاصی را مشخص میکند. گاهی اوقات از این به عنوان پیوند ثابت یاد میشود.
آدرس صفحه قابل مشاهده است و در مرورگرهای وب استفاده میشود. اما بیشتر اوقات هنگامی که در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود یا در لیستی از نتایج موتورهای جستجو نمایش داده میشود، مورد توجه و مشاهده قرار میگیرد.
اهمیت بودجه خزش
اگر گوگل مجبور باشد تعداد زیادی آدرس اینترنتی را در سایت شما جستجو کند، بودجه خزیدن مشکلی ایجاد نمیکند و تعداد زیادی خزیدن به آن اختصاص داده است.
اما، بگویید سایت شما دارای ۲۵۰.۰۰۰ صفحه است و گوگل روزانه ۲۵۰۰ صفحه را در این سایت خاص جستجو میکند.
برخی مانند صفحه اصلی)را بیشتر از سایرین میخزد. در صورتعدم اقدام، ممکن است ۲۰۰ روز طول بکشد تا گوگل تغییرات خاصی را در صفحات شما مشاهده کند. بودجه خزنده در حال حاضر یک مسئله است. از سوی دیگر، اگر روزانه ۵۰ هزار نفر خزیده باشد، مشکلی وجود ندارد.
برای تعیین سریع اینکه آیا سایت شما دارای مشکل بودجه خزیدن است، مراحل زیر را دنبال کنید. این فرض میکند که سایت شما دارای تعداد نسبتاً کمی URL است که گوگل آنها را جستجو میکند اما فهرست نمیکند.
تعیین کنید که چند صفحه در سایت خود دارید، تعداد URLهای شما در نقشههای سایت XML شما میتواند شروع خوبی باشد.
استفاده از فیچر اسنیپت
یک فیچر اسنیپت یک گزیده کوچک از محتوا است که در بالای یک SERP ارگانیک گوگل ظاهر میشود.
یک جعبه اسنیپ با ارائه یک پاسخ مختصر برای پرس و جو، زندگی جستجوگر گوگل را آسان میکند.
ایده این است که کاربران میتوانند برای جستجوی پاسخ اساسی به سوال خود، بدون مرور چند دسته وب سایت در SERPs، این قطعه را حذف کنند.
فیچر اسنیپت برای شما به عنوان یک بازاریاب مهم است زیرا توجه خواننده را به خود جلب میکند و احتمال بازدید از وب سایت شما را افزایش میدهد.
آنها اولین چیزی هستند که کاربر هنگام انجام جستجو میبیند.
گوگل این پرس و جو را تجزیه و تحلیل میکند، تلاش میکند تا نتایج آن را به قصد کاربر مرتبط سازد و بهترین گزیدهای را که میتواند از محتوای موجود برداشته باشد برای بهبود تجربه کاربر انتخاب میکند.
این بدان معناست که «موقعیت ۰» برای استفاده آماده است. اما چرا میخواهید محتوای شما در بالای گوگل نشان داده شود؟
فیچر اسنیپتها حاوی پیوندی به وب سایتی است که از آن آمدهاند و به طور کلی (بسته به محتوا و تنوع عوامل دیگر) باعث افزایش ترافیک وب سایت شما میشود.
چرا فیچر اسنیپتها مهم هستند؟
در اینجا چند مزیت است که فیچر اسنیپت میتوانند برای وب سایت شما داشته باشند:
نرخ کلیک (CTR) را بهبود میبخشد
در حالی که این اسنیپ به کاربران پاسخ سادهای برای پرس و جو میدهد، ممکن است آنها به دنبال اطلاعات عمیقتری باشند. آنها میتوانند به راحتی با کلیک روی پیوند ویژه شما آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کنند.
اعتبار شما را افزایش میدهد
فیچر اسنیپت کسب و کار شما را به عنوان یک قدرت در مورد یک موضوع نشان میدهد. آنها باعث میشوند کاربران شما را به عنوان یک رهبر فکری در زمینه شما بپذیرند.
به شما کمک میکند تا از فناوری صدا استفاده کنید
دستیارهای مجازی مانند Alexa، Siri، Google Assistant و Microsoft Cortana معمولاً از فیچر اسنیپت برای پاسخ به پرسشهای جستجوی صوتی کاربران خود استفاده میکنند.
بیش از ۴۰ درصد از کاربران اینترنت هر روز در رایانهها و دستگاههای تلفن همراه جستجوی صوتی انجام میدهند.
نشان میدهد که محتوای شما موثر، مفید و منظم است
فیچر اسنیپت به شما در ارزیابی مطالب کمک میکنند. اگر گوگل وب سایت شما را به عنوان بخشی از قطعه انتخاب کند، نشانه خوبی است که محتوا برای خوانندگان ارزشمند است.
به شما کمک میکند کاربرانی را که به دنبال خرید نیستند را کنار بگذارید
فیچر اسنیپتها «جستجوهای بدون کلیک» را افزایش میدهد، هنگامی که کاربر روی هیچ نتیجهای کلیک نمیکند، جستجوها را افزایش میدهد زیرا کاربران در حال حاضر آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کرده اند.
این بدان معناست که اگر کاربر روی پیوند شما برای چیزی مانند اطلاعات محصول کلیک کند، احتمال بیشتری وجود دارد که به دنبال خرید باشد.
استفاده از یک استراتژی محتوایی
محتوا بخشی از سئو داخلی سایت یا بهینه سازی داخلی است و استراتژی های محتوایی بسیاری وجود دارد اما اولین موردی که میتوانید از آن استفاده کنید محتوای آسمان خراش است.
قبل از ایجاد محتوای آسمان خراش، با این سوال شروع کنید: آیا شما در جایی هستید که بیش از ۵۰ ساعت غرق شوید و مواد منحصر به فردی را ایجاد و بازاریابی کنید که ممکن است بیاثر بماند؟
اگر فروش شما دو برابر شود، پنجاه ساعت سرمایهگذاری کمی است. اگر فروش کمی یا بدون فروش داشته باشد چندان عالی نیست. حتی اگر یک فرد مجرد، باید ارزش وقت خود را به شدت در نظر بگیرید.
بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه در این استراتژی آسمان خراش، برون سپاری محتوای خود است. با این حال، شما نمیخواهید با ارزانترین گزینه پیش بروید.
محتوای آسمان خراش باید با کیفیت بالا و درک کاملی از صنعت و موضوع شما داشته باشد. با دقت در نظر بگیرید که با چه کسی شریک هستید.
همچنین برای آشنای با سئو محتوا به سایت مهدی عراقی مراجعه نمایید :
https://mahdiaraqi.com/content-seo/
محتوای سئو آسمان خراش شامل چهار مرحله در برنامه ریزی و ایجاد محتوا است:
1. کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید
برای بدست آوردن کلمات کلیدی مناسب برای رتبه جستجوی بالا یک هنر وجود دارد. قصد شما در انتخاب نوع خاصی از کلمات کلیدی مانند رتبهبندی از طریق محتوای ورودی است.
اگر در حال ایجاد یک تفکر طولانی مدت هستید، به احتمال زیاد به دنبال رتبه و مارک تجاری هستید.
بنابراین، به این فکر کنید که چه کلمات کلیدی باعث میشود نام تجاری شما بهترین ظاهر شود.
کلمه کلیدی شما باید مربوط به کسب و کار شما و علایق مشتریان باشد.
از نظر ترافیک بر اساس ابزارهایی مانند SEMrush، که هزینه تبلیغات با آن کلمه کلیدی را نشان میدهد و این بسیار ارزشمند است.
قابل اجرا برای مرحله خریداری که امیدوارید به آن برسید. آیا آماده سرمایهگذاری زیاد یا زمان زیادی برای ایجاد محتوا برای اشتراکهای لیست پستی بالای قیف هستید؟
در غیر این صورت، شما نیاز به یک کلمه کلیدی متمرکزتر دارید تا فقط خریداران دیررس را جذب کنید.
2. محتوای رتبهبندی برتر را برای کلمه کلیدی انتخابی خود تجزیه و تحلیل کنید
پس از انتخاب یک کلمه کلیدی، وقت آن است که نگاهی به رقابت بیندازید.
برای انجام این کار میتوانید از چند ابزار مختلف مانند ahrefs، SEMrush، AnswerThePublic و خود گوگل استفاده کنید.
در اینجا آنچه را هنگام تجزیه و تحلیل و ارزیابی محتوا باید بپرسید:
- آیا رقبای محتوای شما با رقابتی که سعی میکند از شما فروش بیشتری داشته باشد یا بهتر عمل کند مطابقت دارد؟
• آیا این مارکها مربوط به صنعت، محصول یا خدمات شما هستند؟
• آیا منابع و مهارت لازم برای ایجاد محتوای بهتر از این نتایج رتبهبندی شده را دارید؟
• چه محتوا یا سوالاتی که ممکن است کاربران صنعت شما بخواهند در این نتایج وجود ندارد؟
همانطور که میتوانید بگویید، انتخاب کلمات کلیدی برای محتوای شما بیش از تجزیه و تحلیل مهم است.
این به معنای داشتن روحیه رقابتی، شناخت صنعت خود و افزودن اشتیاق و دل به استراتژی شما است.
3. محتوای بهتری نسبت به نتایج رتبهبندی موجود ایجاد کنید
در حالی که گوگل الگوریتم خود را دارد، در نهایت کاربران تصمیم میگیرند که بهترین وب سایت برای نیازهای آنها کدام است تا زمانی که بتوانند محتوا را پیدا کنند.
شما باید برای کاربر بنویسید، این همان چیزی است که گوگل به هر حال ترجیح میدهد. نوشتن”محتوای کاربر پسند میتواند معانی زیادی داشته باشد، از جمله:
- محتوایی که یک زبان مادری زبان مقصد شما مینویسد.
• نتایج با فراداده بهتر، باعث جذابیت بیشتر کاربر برای کلیک بر روی سایت شما در SERP میشود.
• محتوای بصری جذابتر، شامل عکسها و فیلمهای جاسازی شده بیشتر برای شکستن متن
• نوشتن با پاراگرافهای کوتاه و قابل هضم که خوانندگان ترجیح میدهند به صورت آنلاین بخوانند.
• لیستهای شمارهگذاری شده یا نقطهای و دستورالعملهای گام به گام روشن
• راه حلهای شفاف و آسان برای انجام CTAها
• محتوای دارای پیوندهای مناسبتر و مناسبتر از پست یا پستهای رقیب
• شواهد بیشتری مانند آمار، ریاضی، علوم یا تجربه شخصی
• محتوایی که از غرایز و دانش شهودی صنعت محور برای پیش بینی خطوط تحقیق آینده استفاده میکند.
• اطلاعات به روز شده که از پستهای رقیب بیشتر جاری است
• نقل قول از متخصصان، با پیوندهای خروجی به سایت خود ۴. پیوندهای پشتیبان خود را بررسی کرده و انجام دهید
4. پیوندهای پشتیبان خود را بررسی کرده و فعالیتهای خود را انجام دهید
بعد از اینکه محتوای شما چند هفته زنده شد به ahrefs یا SEMrush بروید. سایتهای دیگر را که به سایت شما پیوند دارند بررسی کنید و با استفاده از این ابزارها فرصتهای جدیدی را برای پیوند مجدد مشخص کنید.
از این فرصتهای بالقوه استفاده کنید و از آنها بخواهید پیوندی به محتوای تخصصی شما بدهند. این امر رتبه شما را افزایش میدهد، به خصوص اگر پیوندهایی که به محتوای شما پیوند دارند یک یا دو صفحه پشت سر شما در سرپ گوگل باشند.
این استراتژیهای محتوای ورودی میتواند به شما کمک کند نقاط ضعف را در سایر محتواها و زمینههای بهبود خود را تشخیص دهید.
اگر خود شما مستقیماً محتوا را ایجاد نمیکنید، به نویسنده خود توصیه کنید که روی این ویژگیها تمرکز کند.
باز هم، مسئله حیاتی دیگر در اینجا «قلب» است. آیا واقعاً مشتاق موضوع هستید؟ آیا شما اینجا متخصص هستید؟؟
عالی بود خیلی ممنونم ازتون.به نظر شما الان خدمات سئو و بهینه سازی سایت اصلا بازار خوبی داره میشه برای 5 سال آینده روش حساب کرد و شروع به یادگیری کرد؟
تا موقعی که انسان هست ، سرچ هست تا موقعی که جستجو هست پس سئو هم هست
بازارش همیشه پابرجاس خیالت راحت