ارسال پیامک خودکار اندروید ،روش ارسال پاسخ خودکار گوشی

ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید

آموزش ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید،شیوه ارسال پاسخ خودکار یا اتوریپلای گوشی های اندروید به sms در گوشی های اندروید.

نحوه ارسال پاسخ خودکار به متن در اندروید را بیاموزید تا همه فورا بدانند به هر دلیلی در دسترس نیستید.

اگر معمولاً سریع به پیام‌های متنی پاسخ می‌دهید، ممکن است وقتی برای مدتی پاسخ ندهید، مردم نگران شوند.پس لازم است برای مواقع ضروری راهی را در پیش گیرید تا هرچه سریع تر به پیام های خود پاسخ درهید!  در حالی که عملکرد پاسخ خودکار در پلتفرم تعبیه نشده است، خوشبختانه تنظیم پاسخ های متنی خودکار در اندروید آسان است. در ادامه این مقاله ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید را باهم یاد خواهیم گرفت.

با استفاده از چند برنامه، می‌توانید پاسخ‌های خودکار را برای افرادی ارسال کنید که سعی می‌کنند در حین رانندگی، در یک جلسه، در تعطیلات یا در موارد دیگر با شما تماس بگیرند. در اینجا نحوه ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید  آمده است.

با استفاده از برنامه پاسخ خودکار پیامک به متون پاسخ دهید

بهترین راه برای تنظیم پاسخ خودکار به متون در اندروید، استفاده از پاسخ خودکار SMS است که بیشتر ویژگی های خود را به صورت رایگان ارائه می دهد. در ادامه نحوه استفاده از آن را به شما آموزش خواهیم داد.

توجه داشته باشید که این برنامه به شما امکان می دهد برای هر ویژگی ارتقا یافته به طور جداگانه پرداخت داشته باشید یا همه آنها را در یک بسته دریافت کنید. اگر علاقه مند به استفاده از همه چیزهایی هستید که برنامه ارائه می دهد، توصیه می کنیم بسته نرم افزاری را تهیه کنید زیرا هزینه بسیار کمتری دارد.

شروع با پاسخ خودکار پیام کوتاه

پس از نصب برنامه، می توانید مرور کلی اولیه را طی کنید و سپس شروع به ایجاد قوانین پاسخ خودکار خود کنید. برای شروع ، روی Add/Edit در صفحه اصلی ضربه بزنید.

در بالا، خواهید دید که الگوی Busy به طور پیش فرض انتخاب شده است. می‌توانید روی پیکان کشویی ضربه بزنید تا آن را به گزینه‌های دیگر مانند رانندگی، جلسه یا فیلم تغییر دهید. هر کدام پیام از پیش تعیین شده خود را دارند که می توانید آن را در قسمت Message ویرایش کنید. بسیاری از این موارد به‌طور پیش‌فرض ساده هستند یا از علائم نگارشی نامناسب استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است آن‌ها را طوری تغییر دهید که با لحن معمول پیامک خود مطابقت داشته باشد.

برای ایجاد الگوی پاسخ خود، روی نماد Plus در بالا سمت راست ضربه بزنید و نامی برای آن بگذارید. قبل از حرکت، مطمئن شوید که پیامک را در قسمت انتخاب کانال برای پاسخ دادن انتخاب کرده اید تا پاسخ دهنده روی پیام های متنی کار کند. این برنامه از سایر خدمات (مانند WhatsApp و Facebook Messenger) نیز پشتیبانی می کند، اما برای دسترسی به این قابلیت باید آن را ارتقا دهید.

ممکن است برای شما هم سوال باشد   لپتاپ بهتر است یا دسکتاپ،مقایسه لپتاپ و دسکتاپ

ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید

استثناهایی را برای پاسخ های خودکار متنی تنظیم کنید

مرحله بعدی در بهینه سازی یک قالب یا ساختن پیام به منظور ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید، بخش Personalized List است. در اینجا، می توانید به صورت اختیاری انتخاب کنید که یک پیام شخصی به مخاطبین خاص ارسال شود. این به شما امکان می دهد یادداشت شخصی تری برای افرادی که به خوبی می شناسید یا منتظر پیامی از آنها هستید بگذارید. همه افراد دیگر پیام کلی را که در بالا وارد کردید دریافت خواهند کرد.

برای انتخاب مخاطبین یا گروه‌های مخاطبی که پیام ارسالی انها شخصی‌شده تر باشد ، باید به آن‌ پیام ها بروید، روی نماد مداد در کنار فهرست شخصی ضربه بزنید. پس از انتخاب مخاطبین، پیام را برای آنها تایپ کنید.

همچنین یک قسمت لیست پاسخ ندهید را خواهید دید. این به شما امکان می دهد شماره هایی را که نمی خواهید به صورت خودکار به آنها پاسخ دهید را مشخص کنید. به عنوان مثال، می‌توانید افرادی را که انتظار دارید هنگام خارج از دفتر پیامک ارسال کنند، یا شماره‌های کوتاه (مانند مواردی که هشدارهای بانکی ارسال می‌کنند) را حذف کنید.

وقتی کارتان تمام شد، روی ذخیره ضربه بزنید تا تغییرات خود را در قالب فعلی اعمال کنید

جالب است که بدانیم :  گوگل کروم یا مرورگر سامسونگ ؟ کدام گزینه بهتر است؟

ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید

تنظیم زمانبندی برای پاسخگویی خودکار

در مرحله بعد از ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید در app مورد نظر ، می‌خواهید برنامه‌ای تنظیم کنید تا پاسخگوی خودکار روی آن اجرا شود. تنظیم زمان را در صفحه اصلی یا دکمه تنظیم زمان در پایین صفحه ویرایش قبلی را برای پیکربندی آن انتخاب کنید.

مطمئن شوید که الگوی پاسخ مناسب را از نوار کشویی در بالا انتخاب کرده اید. سپس چهار گزینه برای زمانبندی پاسخ خودکار پیامک دارید:

Run by Time به شما امکان می دهد دوره زمانی را انتخاب کنید که پاسخگوی خودکار ان فعال باشد. به سادگی زمان شروع را با From و زمان پایان را با To تنظیم کنید.
برنامه بر اساس تاریخ به پیام‌ها در طول دوره‌ای از تاریخ‌ها (به علاوه زمان شروع و پایان در آن تاریخ‌ها) که شما انتخاب می‌کنید پاسخ می‌دهد. این برای تنظیم پاسخ‌های متنی «خارج از دفتر» مفید است، زمانی که می‌دانید برای مدت معینی از آنجا دور خواهید بود. بدین ترتیب شما یک منشی قابل اعتماد و مجانی خواهید داشت!
Run by Week Days، پاسخگوی خودکار را برای بازه زمانی انتخابی شما در روزهای مشخص هفته فعال می کند. اگر می‌خواهید در هفته‌های آینده به همین شکل اجرا شود، کادر Repeat Weekly را علامت بزنید.
برنامه زمانی که به بلوتوث ماشین شما وصل می شود به شما امکان می دهد وقتی تلفن شما به یک یا چند دستگاه بلوتوث انتخابی شما متصل می شود، نمایه را فعال کنید. قبل از انتخاب این مورد مطمئن شوید که بلوتوث را فعال کرده اید و دستگاه(های) جفت شده اند. این گزینه از شما می خواهد که از طریق خرید درون برنامه ای ارتقا دهید.

چند کلید مفید دیگر در اینجا وجود دارد که هر کدام از انها نیاز به خرید یک ارتقا دارند. زنگ هشدار را روی زمان پایان پاسخ خودکار تنظیم کنید به شما یادآوری می‌کند که پاسخ‌های خودکار متوقف می شوند، بنابراین به یاد داشته باشید که دیگر باید  شروع به پاسخ دادن به حالت عادی کنید. خواندن پیام‌های دریافتی با صدای بلند کاملاً قابل انجام است اما هزینه بر خواهد بود، اما می‌توانید از روش‌های دیگری برای خواندن متن با صدای بلند در اندروید استفاده کنید که نیازی به پرداخت ندارند.

روی ذخیره ضربه بزنید و به صفحه روشن/خاموش خواهید رفت. در آنجا، برنامه به شما اطلاع می‌دهد که به دلیل محدودیت‌های اندروید، فقط با پیام‌های متنی دریافتی که اعلان‌ها را نشان می‌دهند کار می‌کند. مطمئن شوید که اعلان‌ها را برای برنامه پیامک خود روشن کرده‌اید، و آن اعلان‌ها در نوار اعلان شما نشان داده می‌شوند، در غیر این صورت پاسخ خودکار کار نخواهد کرد. نحوه رفع اعلان‌های اندرویدی را که در صورت بروز مشکل نمایش داده نمی‌شوند، ببینید.

شما همچنین باید از یک برنامه پیام کوتاه استفاده کنید که از پاسخ های سریع از حباب اعلان پشتیبانی می کند، که اکثر برنامه های SMS مدرن اندروید باید این کار را انجام دهند.

ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید

تغییر دادن پاسخ خودکار به پیام های متنی

از صفحه اصلی به صفحه Turn On/Off مراجعه کنید و تمام قوانین پاسخگویی خودکار که ایجاد کرده اید را مشاهده خواهید کرد. اگر می‌خواهید پروفایل‌های مختلفی برای زمان‌ها یا گروه‌های مختلف افراد ایجاد کنید، می‌توانید مراحل بالا را تکرار کنید تا هر تعداد قانون را که دوست دارید تنظیم کنید.

برای فعال کردن پاسخ خودکار، نوار لغزنده کنار یک قانون را فعال کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، برنامه از شما می‌خواهد که دسترسی به اعلان‌ها را فعال کنید تا از دریافت پیام متنی مطلع شود. همچنین ممکن است از شما بخواهد که بهینه‌سازی باتری اندروید را غیرفعال کنید، اجازه دسترسی نامحدود به داده‌ها را بدهید و مجوزهای دیگری را ارائه دهید تا بتواند به درستی اجرا شود.

در حالی که مجوزهای زیادی برای اعطا وجود دارد، اما برای عملکرد برنامه همانطور که در نظر گرفته شده است لازم است دسترسی های لازم اعطا شود تا به بهترین نحو ممکم ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید انجام گیرد. وقتی یک قانون در حال حاضر فعال است، آن را در این صفحه برجسته می‌بینید.

ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید

تنظیمات پاسخگوی خودکار و سایر ویژگی ها

این تنها چیزی است که برای استفاده صحیح از ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید، پیام کوتاه نیاز دارید. برای خودکارسازی ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید در زمان‌های مختلف روز یا هفته، به‌راحتی قوانین زیادی ایجاد کنید. این سرویس دارای چند ویژگی اضافی است که باید در مورد آنها بدانید.

پس از اجرایی شدن یک قانون، روی گزارش‌ها در صفحه اصلی ضربه بزنید تا اطلاعات مربوط به پیام‌هایی را که در زمانی که نمایه فعال بوده است، بتوانید مشاهده کنید. در نوار کناری سمت چپ صفحه اصلی، می‌توانید از ابزار Backup برای ذخیره تنظیمات خود در Google Drive استفاده کنید.

وقتی روی صفحه روشن/خاموش پاسخ‌ها هستید، برای هر الگو یک دکمه تنظیمات می‌بینید. ارزش بررسی این منو را دارد زیرا دارای گزینه های مفید زیادی است. به عنوان مثال، ارسال فقط یک پاسخ را فعال کنید و برنامه در طول مدت قانون به چندین پیام از یک شخص پاسخ نمی‌دهد. اگر کسی چندین متن ارسال کند، این کار از تکرار یک پیام آماده جلوگیری می‌کند.

در حالی که مجوزهای زیادی برای اعطا وجود دارد، اما برای عملکرد برنامه همانطور که در نظر گرفته شده است لازم است مجوزه های خاصی اعطا شود. وقتی یک قانون در حال حاضر فعال است، آن را در این صفحه برجسته می‌بینید.

پاسخ فقط در صورتی به شما امکان می دهد حداقل تعداد متنی را تعیین کنید که شخص باید در یک دوره زمانی قبل از دریافت پاسخ خودکار برای شما ارسال کند. همچنین می توانید یک تاخیر تصادفی قبل از پاسخ اضافه کنید تا پاسخ خودکار کمتر روباتیک به نظر برسد.

در زیر قوانین پاسخ، همچنین می‌توانید انتخاب کنید که فقط به مخاطبین، افراد غیرمخاطبین یا هر فهرست شخصی‌سازی شده‌ای که در بالا تنظیم کرده‌اید، پاسخ دهید. و در نادیده گرفتن اعداد، همچنین می‌توانید قوانین خود را برای اعداد کوتاه نادیده بگیرید، که ایده خوبی است زیرا بیشتر پیام‌های خودکار از اعداد کد کوتاه می‌آیند. اکثر اینها از شما می خواهند که به متن هایشان پاسخ ندهید، بنابراین پاسخ خودکار به هر حال برای آنها مفید نیست.

همانطور که در بالا ذکر شد، Auto Reply چند خرید درون برنامه ای برای باز کردن قفل ویژگی های بیشتر ارائه می دهد. به عنوان مثال، می‌توانید به پیام‌های فیسبوک مسنجر، واتس‌اپ، تلگرام و موارد مشابه، پاسخ خودکار اضافه کنید. اینها همچنین یک گزینه نمایه پیش‌فرض را باز می‌کنند و پاسخ‌های خودکار را به راحتی با یک ضربه تغییر می‌دهند.

هزینه آن برای همه چیز 6.49 دلار است (از جمله حذف تبلیغات)، که اگر اغلب از این سرویس استفاده می کنید، ارزش توجه دارد.

ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید

اپلت های پاسخ خودکار متنی خود را با IFTTT ایجاد کنید

اگر به دلایلی راه حل فوق را دوست ندارید، همیشه می توانید پاسخ های خودکار خود را با IFTTT ایجاد کنید.

ابتدا در IFTTT ثبت نام کنید و سرویس پیام کوتاه اندروید را به منظور ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید فعال کنید. برای تکمیل این مرحله باید اپلیکیشن IFTTT را روی گوشی خود نصب کنید. از آنجا، می‌توانید از پیام‌های متنی اندروید هم به‌عنوان محرک و هم به عنوان اکشن برای اپلت‌های جدید استفاده کنید.

ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید

شما در اینجا فقط با خلاقیت خود محدود شده اید وگر نه دنیای بزرگی از ایده ها و توانایی ها در مقابل شما باز است. برای مثال، ممکن است از راه‌انداز جستجوی پیامک‌های دریافتی جدید برای دریافت پیام‌های حاوی کلمات خاص استفاده کنید. سپس این عمل می‌تواند یک پاسخ پیامکی خودکار ارسال کند و به آنها اطلاع دهد که در دسترس نیستید و یا هر متن دلخواه و مورد نیاز دیگر.

با IFTTT چیزهای زیادی برای هضم وجود دارد، بنابراین راهنمای کامل IFTTT موجود در فضای مجازی را بررسی کنید تا به شما در این راه کمک کند. طرح رایگان فقط به شما امکان می دهد تعداد انگشت شماری اپلت بسازید، اما این برای چند پاسخ پیامکی کافی است.

پاسخ های متنی خودکار را در برنامه SMS خود فعال کنید

در نهایت، برای یک گزینه دیگر، فراموش نکنید که برخی از برنامه‌های پیامک اندروید دارای قابلیت پاسخ خودکار داخلی هستند. یکی از موارد مورد قابل توجه و کارامد دیگر، پیامک پالس می باشد، که قابلیت ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید را در مجموعه وسیعی از ویژگی های خود گنجانده است. اگر پیامک فعلی شما از پاسخ خودکار پشتیبانی نمی کند، به آن نگاه کنید.

برای استفاده از این، Pulse را باز کنید و نوار کناری سمت چپ را به بیرون بکشید. تنظیمات را انتخاب کنید، سپس به پایین بروید و روی Advanced Features ضربه بزنید. در این منو، بخش ویژگی‌های پیام‌رسانی را در پایین صفحه پیدا کنید و روی تنظیمات پاسخ خودکار ضربه بزنید تا شروع به استفاده از آن کنید.

حالت رانندگی یا حالت تعطیلات را فعال کنید تا به طور خودکار به هر پیامی که دریافت می کنید پاسخ دهد. متن پیام را برای هر یک از مخاطبان خود به منظور تنظیم پیام پاسخ خود انتخاب کنید.

شما باید حالت تعطیلات را در این منو تغییر دهید، اما می‌توانید با افزودن یک کاشی به سایر تنظیمات سریع، حالت رانندگی را به راحتی تغییر دهید. کافی است دو بار از بالای صفحه به پایین بکشید تا باز شود، سپس روی نماد مداد در آن پنل ضربه بزنید. پیدا کردن حالت رانندگی | پیامک را ارسال کنید و آن را به لیست کاشی های تنظیم سریع خود بکشید. هیچ راهی برای فعال کردن خودکار آن هنگام اتصال به دستگاه بلوتوث وجود ندارد، بنابراین این سریعترین راه است.

برای انعطاف بیشتردر برنامه ، ایجاد یک پاسخ خودکار جدید را انتخاب کنید. در آنجا می توانید مخاطب یا کلمه کلیدی را انتخاب کنید. هنگامی که یک مخاطب خاص به شما پیامک ارسال می کند، پاسخ های مبتنی بر تماس، یک پاسخ خودکار ارسال می کنند. پاسخ‌های مبتنی بر کلمه کلیدی زمانی که پیام‌های متنی حاوی کلمه یا عبارتی که شما مشخص کرده‌اید دریافت می‌کنید، به‌طور خودکار پاسخ می‌دهند.

همانطور که برنامه اشاره می کند، حالت های رانندگی و تعطیلات بر قوانین سفارشی که در اینجا تنظیم می کنید اولویت دارند.

ارسال پاسخ خودکار پیامک اندروید

آیا می خواهید به طور خودکار به متن ها با Android Auto پاسخ دهید؟

Android Auto قبلاً گزینه‌ای داشت که به شما امکان می‌داد هنگام رانندگی با پیام‌های متنی دریافتی پاسخ دهید. با یک ضربه زدن روی اعلان پیام، من در حال رانندگی هستم برای آن شخص می‌فرستد، بنابراین او نمی‌دانست که انتظار پاسخ فوری را نداشته باشد. و برای مدتی، این پیام حتی قابل تنظیم بود.

متأسفانه، از زمان نوشتن این مقاله، این گزینه دیگر در Android Auto وجود ندارد. آخرین نسخه‌های Android Auto شامل ویژگی «پاسخ هوشمند» است که پاسخ‌های سریعی مانند «خوب» و «متشکرم» را نشان می‌دهد که می‌توانید برای ارسال در پاسخ به پیام‌های متنی روی آن ضربه بزنید. با این حال، آنچه ظاهر می شود به هوش مصنوعی دستیار Google بستگی دارد، بنابراین هیچ راهی برای پاسخ خودکار با پیام شخصی سازی خود وجود ندارد. و از آنجایی که Android Auto دیگر روی صفحه نمایش گوشی در دسترس نیست (حالت رانندگی دستیار Google جایگزین آن شده است)، هیچ ویژگی قابل مقایسه ای نیز در آنجا وجود ندارد.

در نتیجه، هیچ راه داخلی خوبی برای پاسخ‌دهی خودکار به متن‌ها تنها در حین رانندگی در اندروید وجود ندارد. توصیه می کنیم از یکی از روش های بالا برای تنظیم متن های پاسخ خودکار خود استفاده کنید

پاسخ‌های خودکار به پیام‌های متنی اندروید آسان شده است

ما به چند روش برای ارسال متن های پاسخ خودکار در Android نگاه کرده ایم. خواه فقط به یک راه آسان و ایمن نیاز داشته باشید تا به مردم اطلاع دهید که در حال رانندگی هستید، یا بخواهید در یک راه اندازی کامل با چندین نمایه پاسخ خودکار شیرجه بزنید، دیگر مجبور نخواهید بود کسی را دوباره منتظر پاسخ بگذارید. به یاد داشته باشید که پاسخ فوری دادن به مردم امری واجب و ضروری نمیباشد که شما بخواهید خودرا در دردسر بیندازید، بنابراین نباید بیش از حد در این مورد استرس داشته باشید. اما با راه های ارائه شده در این مقاله شما در کسری از زمان میتوانید به هر پیام یا تماسی که نیازمند پاسخ فوری شما است ،به سرات پاسخ دهید.

این روزها هم فکر نکنید که پیامک بیهوده است. خدماتی وجود دارد که هنوز به خوبی از آن استفاده می کنند.

منبع :  www.makeuseof.com 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. سلام و ممنون از توضیحات. یک مشکل اساسی دارم، قاعدتاً در گوشی دو سیمکارته، پاسخ تماس با پیامک، باید بطور پیشفرض با همان شماره سیم‌کارتی که مورد تماس قرار گرفته داده شود. اما در گوشی من که شیائومی ردمی ۹ اس است، پیامک خودکار با سیم‌کارت دوم ارسال میشود. مشکل چیست؟ در تنظیمات هم چیزی نیافتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید