مقایسه اپل AirPods Pro 2 و سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro

اپل AirPods Pro 2 سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro

مقایسه اپل AirPods Pro 2 و سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro ، اپل و سامسونگ دو سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان هستند و در بازارهای بزرگی مانند ایالات متحده، کانادا و کره جنوبی، تقریباً دو گزینه پیش‌فرض گوشی‌های هوشمند هستند. بنابراین طبیعی است که مصرف کنندگان و ما در رسانه های فناوری محصولات این دو برند را با هم مقایسه کنیم. این نبرد اکنون فضای ایربادهای بی‌سیم را در بر گرفته است. بله، هم اپل و هم سامسونگ سال‌هاست که جوانه‌های بی‌سیم عرضه می‌کنند، اما این اولین باری است که هر کدام از برندها مجموعه‌ای از هدفون‌های بی‌سیم را در فاصله یک ماه از هم منتشر می‌کنند، به شکل AirPods Pro 2 و Galaxy Buds 2 Pro به ترتیب.

خبر خوب برای طرفداران هر برند این است که هر دو هدفون عالی هستند و این یکی از نزدیک‌ترین مقایسه‌هایی است که تا به حال انجام داده‌ام. معمولاً من با نظراتم کاملاً موافق هستم و از اعلام یک برنده واضح ابایی ندارم. اما این یکی واقعاً ممکن است به این بستگی داشته باشد که شما از کدام اکوسیستم تلفنی استفاده می کنید. و حتی پس از آن، به نظر من این تصور که AirPods و Galaxy Buds فقط باید به ترتیب برای iOS یا اندروید مورد استفاده قرار گیرند، کمی مبهم است. من در یک سال و نیم گذشته روزانه از AirPods Max استفاده می‌کنم و تلفن اندرویدی را خیلی بیشتر از آیفون حمل می‌کنم. به همین ترتیب، Galaxy Buds 2 Pro در طول دو هفته بررسی آیفون به خوبی کار کرده است. 14 Pro Max.


اپل AirPods Pro 2 سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro: مشخصات

مشخصات اپل AirPods Pro 2 سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro
ابعاد و وزن
  • قاب: 45.2 x 60.6 x 21.7 mm (هر کدام)
  • جوانه ها: 30.9 x 21.8 x 24 mm
  • جوانه ها: 19.9 x 21.6 x 18.7 میلی متر (هر کدام)
  • قاب: 50.1 x 50.2 x 27.7 mm
باتری و شارژ
    • اندازه باتری مشخص نشده است
    • کیس AirPods Pro 2 را پنج بار شارژ می‌کند
    • شارژ پورت لایتنینگ
    • شارژ بی سیم Qi
    • شارژ MagSafe
    • ایرباد: 61 میلی آمپر ساعت (هر کدام)
    • جعبه: 515 میلی آمپر ساعت
      • پشتیبانی از شارژ بی سیم
بلندگو و میکروفون
    • درایور 11 میلی متر
    • دریچه هوا
    • سه میکروفون
  • درایور 10 میلی متری تنظیم شده توسط AKG
  • دریچه هوا
  • سه میکروفون
اتصال
    • بلوتوث 5.3 BLE
  • بلوتوث 5.3 BLE
حسگرها و سایر ویژگی‌ها
    • حذف نویز فعال
    • حالت شفافیت
    • صوت مکانی
    • مقاومت در برابر آب IPX4
  • حذف نویز فعال
  • حالت شفافیت
  • صوت مکانی
  • حالت مکالمه
  • مقاومت در برابر آب IPX7
رنگ ها سفید بنفش، سیاه، سفید

درباره این بررسی: اپل هنگ کنگ و سامسونگ هنگ کنگ به ترتیب یک جفت نسل دوم AirPods Pro و Galaxy Buds 2 Pro را در اختیار من قرار دادند. هیچ یک از برندها هیچ ورودی در این مقاله نداشتند.


اپل AirPods Pro 2 در مقابل سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro : طراحی و سخت افزار

airpods pro 2 و galaxy buds 2 pro

در حالی که نسل دوم AirPods Pro اپل و سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro نمی توانند بیشتر از یکدیگر متفاوت به نظر برسند، در جاهای دیگر شباهت های زیادی وجود دارد. هر دو در یک محدوده قیمت دارند، با Buds سامسونگ 20 دلار ارزانتر با 229 دلار در مقایسه با AirPods Pro 249 دلار است.

هر دو اتصال بلوتوث 5.3 را ارائه می‌دهند، وزن تقریباً یکسانی دارند و هر جوانه کمی بیشتر از 5 گرم است و هر دو صدای فوق‌العاده‌ای را با حالت حذف نویز فعال و شفافیت عالی تولید می‌کنند.

AirPods Pro 2 سمت راست قاب AirPods Pro دارای گیره بند است

پیشرفت‌های داخلی در اطراف وجود دارد: در حالی که درایور 11 میلی‌متری AirPods Pro در داخل هر جوانه ثابت باقی می‌ماند، اپل موقعیت درایورها را دوباره طراحی کرده است که به همراه تراشه H2 جدید به AirPods اجازه می‌دهد تا صدای کامل‌تر و غنی‌تری را تولید کنند. در مقایسه با اولین AirPods Pro. تراشه جدید همچنین حالت حذف نویز فعال و شفافیت را بهبود بخشیده است. عمر باتری نیز طولانی‌تر است، ایرپاد پرو می‌تواند با یک بار شارژ شش ساعت طول بکشد، اگر صدای مکانی را با ردیابی سر روشن کنید، حدود چهار ساعت و نیم انتظار می‌رود. این کیس پنج شارژ کامل دیگر اضافه می‌کند و می‌توان آن را از طریق شارژرهای بی‌سیم Qi معمولی شارژ کرد. شارژرهای اپل Watch، شارژرهای iPhone MagSafe یا پورت قدیمی Lightning.

Galaxy buds 2 pro

در همین حال، گلکسی بادز 2 پرو نیز بهبودهای داخلی داشت، اما سامسونگ با رنگ‌های زنده‌تر و روکش مات، ظاهری جدید به جوانه‌ها داد. من از طرفداران دومی هستم زیرا اثر انگشت و لکه را به اندازه سطح براق AirPods Pro جذب نمی کند. من همچنین فکر می کنم AirPods Pro فقط در رنگ سفید عرضه می شود کمی خسته کننده است.

galaxy buds 2 pro

Buds 2 Pro دارای یک درایور 10 میلی متری است که توسط برند صوتی AKG تنظیم شده است و پنج ساعت پخش با یک بار شارژ با ANC و شش ساعت بدون ANC ارائه می دهد.

airpods pro

AirPods Pro، مانند Galaxy Buds 2 Pro، دارای نکات سیلیکونی قابل جابجایی است.

از نظر تناسب و راحتی، به لطف نوک سیلیکونی قابل جابجایی، هر دو به راحتی در گوش من قرار می گیرند. اپل در مقایسه با سه سایز سامسونگ به شما چهار اندازه سیلیکون می‌دهد، بنابراین AirPods Pro می‌تواند برای طیف وسیع‌تری از اندازه‌های گوش مناسب باشد.

AirPods Pro بدیهی است که این ساقه‌ها را از گوش شما بیرون می‌زند، و من هرگز از طرفداران این ظاهر نبودم. من شخصاً ترجیح می‌دهم Galaxy Buds 2 Pro چگونه در گوشم به نظر برسد زیرا محتاطانه‌تر هستند. با این حال، ساقه‌ها باعث می‌شوند که جوانه‌ها راحت‌تر وارد و خارج شوند، زیرا چیزی برای نگه داشتن وجود دارد. ساقه ها همچنین فضای بیشتری را برای کنترل فراهم می کنند. مانند قبل، می‌توانید پخش صدا را با ضربه زدن یا فشار طولانی روی این شیار فرورفته در ساقه‌ها کنترل کنید، اما این نسخه جدید از عملکرد کشویی پشتیبانی می‌کند که میزان صدا را کنترل می‌کند.

در Buds 2 Pro، باید به پشت واقعی جوانه‌ها ضربه بزنید، که انجام این کار کمی سخت‌تر است، زیرا به گوش خود فشار می‌دهید، و فقط از ضربه زدن و فشار دادن طولانی پشتیبانی می‌کند، نه لغزش. حرکات اما همچنان می‌توانید صدا را با اقدامات خاصی که می‌توانید در برنامه Galaxy Wearable سفارشی کنید، تنظیم کنید.


اپل AirPods Pro 2 در مقابل سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro: راه اندازی و نرم افزار

airpods pro and ios

هر دو هدفون طراحی شده اند تا به راحتی با گوشی های برند مربوطه جفت شوند. اولین باری که درب AirPods Pro را باز کردم، یک تصویر گرافیکی روی iPhone 14 Pro Max ظاهر شد که از من می‌پرسید آیا می‌خواهم AirPods Pro را جفت کنم. همین روند در Galaxy Z Fold 4 من زمانی که گلکسی را باز کردم اتفاق می‌افتد. درب Buds 2 Pro برای اولین بار. اگر با تلفن برند دیگری جفت می‌شوید، مثلاً یک شیائومی، باید به صورت دستی به تنظیمات گوشی بروید و جفت کنید.

برای بهره‌گیری کامل از Galaxy Buds 2 Pro، به شما توصیه می‌شود برنامه Galaxy Wearable را دانلود و نصب کنید که کنترل دقیق‌تری بر خروجی صدا (مانند EQ و حجم صدا) ارائه می‌دهد و اقدامات خاصی را به عملکردهای ضربه بزنید. به عنوان مثال، به‌طور پیش‌فرض، نمی‌توانید صدا را مستقیماً روی Galaxy Buds 2 Pro تنظیم کنید، باید آن تنظیم را در برنامه Galaxy Wearable اختصاص دهید.

AirPods Pro در این زمینه بسیار بی‌نظیرتر است – چیزی برای دانلود وجود ندارد. پس از جفت شدن، تنظیمات آیفون شما یک پنل جدید برای کنترل‌های AirPods نشان می‌دهد. درست مانند برنامه Galaxy Wearable، در تنظیمات AirPods، می‌توانید کاری را که AirPods با دو بار ضربه زدن یا فشار دادن طولانی انجام می‌دهد، مجدداً اختصاص دهید. صادقانه بگویم، اپل آن را طوری طراحی کرده است که بتوانید از AirPods بدون نیاز به رفتن به تنظیمات استفاده کنید.

بله، آنها می توانند با تلفن های یکدیگر کار کنند

همانطور که گفتم، من در بیشتر سال 2021 از AirPods Max با تلفن های اندرویدی استفاده کرده ام، و همچنین چند روز از Galaxy Buds 2 Pro با iPhone 14 Pro Max استفاده کرده ام. با هر دو جوانه، اگر روی پلتفرم متقابل هستید، باید به صورت دستی جفت کنید. با هیچ کدام از این دو جوانه، هیچ کنترل دقیقی دریافت نخواهید کرد، زیرا بدیهی است که تلفن اندروید پانل تنظیمات AirPods را نشان نمی دهد و هیچ برنامه Galaxy Wearable در iOS وجود ندارد.

اما کیفیت صدا در گوش من خوب به نظر می‌رسد، حتی اگر Galaxy Buds 2 Pro ظاهراً بتواند صدای 24 بیتی با کیفیت بالاتر تولید کند، اگر از تلفن گلکسی دارای OneUI 4.1 یا بالاتر استفاده می‌کنید و از سرویسی که از 24 پشتیبانی می‌کند پخش می‌کنید. صدای بیتی صادقانه بگویم، نمی‌توانم بگویم پخش‌های Spotify در AirPods وقتی با آیفون از طریق تلفن سامسونگ جفت می‌شوند، صدای بهتری داشتند، و همین‌طور برای Galaxy Buds 2 Pro.

وقتی از هدفون با دستگاه مارک دیگری استفاده می‌کنید، برخی از ویژگی‌های خاص را از دست می‌دهید — صدای فضایی یا امکان دسترسی به سیری یا دستیار Google را دریافت نمی‌کنید. من می دانم که برخی ممکن است استدلال کنند که اینها معامله شکن هستند و به اندازه کافی منصف هستند. برخی از افراد ممکن است نیاز داشته باشند همیشه از سیری استفاده کنند. اما برای من، آنها به اندازه کافی زیان بزرگ نیستند که از جفت شدن متقابل اجتناب کنم. همانطور که گفتم، من اغلب از AirPods Max با یک دستگاه اندرویدی استفاده می کنم. من بیشتر به کیفیت صدا و ANC اهمیت می دهم و هر دو مجموعه ارائه می شوند.


اپل AirPods Pro 2 در مقابل سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro : صدا و ویژگی‌های ویژه

هنگامی که چند هفته پیش Galaxy Buds 2 Pro را بررسی کردم، گفتم کیفیت صدای آن که توسط درایورهای تنظیم‌شده AKG 10 میلی‌متری آن تولید می‌شود، به راحتی بر کیفیت صدای AirPods Pro 2019 اصلی برتری دارد. خب، نسل دوم AirPods Pro به شیوه ای قانع کننده پاسخ می دهد.

برای گوش من، خروجی صدا در هر دو هدفون درجه یک است. فکر می‌کنم گلکسی بادز 2 پرو همچنان بیس کامل‌تری دارد، اما به نظر می‌رسد AirPods Pro برای صدای انسان بهتر تنظیم شده است، که مخصوصاً وقتی به پادکست‌های بینی گوش می‌دهم (بیل سیمونز) قابل توجه است. صداها در AirPods Pro 2 کمی “واقعی”تر و کمتر دیجیتالی تر از جوانه های سامسونگ به نظر می رسند. اما وقتی به هیپ هاپ کلاسیک مانند A Tribe Called Quest گوش می دهم، صدای سامسونگ را ترجیح می دهم.

حذف نویز فعال (ANC) به طرز شگفت انگیزی روی هر دو کار می کند. من در یکی از پر سر و صداترین شهرهای روی زمین زندگی می کنم، و این جوانه ها برای جلوگیری از سروصدای اطراف من کار بسیار خوبی انجام می دهند. از نظر صرفاً جلوگیری از نویزهای ناخواسته، می‌توانم بگویم که اینها یک پیوند مجازی به گوش من هستند، اما می‌خواهم امتیاز بیشتری به اپل بدهم زیرا AirPods Pro به تدریج از شفافیت به حالت ANC (یا برعکس) تغییر خواهد کرد. با محو شدن صدای محیط به داخل/خارج. در Galaxy Buds 2 Pro، مانند سوئیچ چرخان ناگهانی است- صدا ناگهان قطع می‌شود یا دوباره به داخل می‌رسد.

من همچنین فکر می‌کنم حالت شفافیت AirPods Pro کمی طبیعی‌تر از Galaxy Buds 2 Pro است. اولی واقعاً احساس می کند که من چیزی نمی پوشم و فقط چیزهایی را به طور معمول می شنوم. اما سامسونگ با یک ویژگی هوشمند که من آن را بسیار دوست دارم بازگشته است: حالت مکالمه. اساساً، جوانه‌های سامسونگ به‌طور خودکار حجم صدا را کاهش می‌دهند و هر زمان که صدای من را تشخیص دهد به حالت شفافیت می‌رود. ایده این است که می‌توانم Galaxy Buds 2 Pro را با ANC بپوشم، اما می‌توانم مکالمه را بدون نیاز به تغییر دستی به حالت شفافیت شروع کنم. این ویژگی را می توان برای کسانی که آن را دوست ندارند یا به آن نیاز ندارند خاموش کرد. اما برای من بسیار مفید بوده است.

دستیار صوتی

واضح است که AirPods Pro با سیری کار می کند، در حالی که Galaxy Buds 2 Pro می تواند به Bixby (پیش فرض) یا Google Assistant متصل شود. هر دو هدفون می‌توانند پیام‌های متنی دریافتی را با صدای بلند برای من بخوانند، اما فقط AirPods Pro به من اجازه می‌دهد از طریق دیکته صوتی پاسخ بدهم.

میکروفون

هر دو مجموعه هدفون دارای سه میکروفون در هر جوانه هستند و در تماس‌های آزمایشی، طرف مقابل گفت که می‌تواند به راحتی صدای من را بشنود. طرف مقابل اشاره کرد که من در Galaxy Buds 2 Pro کمی دورتر به نظر می‌رسیدم، احتمالاً به این دلیل که AirPods Pro ساقه‌هایی دارد که چند اینچ به دهان من نزدیک‌تر می‌شوند.

مقاومت در برابر آب

در نهایت، اگر شما فردی هستید که در اطراف آب هستید، گلکسی بادز 2 پرو دارای رتبه IPX7 است در حالی که ایرپاد پرو دارای رتبه IPX4 است، به این معنی که جوانه های سامسونگ می توانند برای مدت کوتاهی به طور کامل در آب غوطه ور شوند، در حالی که AirPods Pro فقط می تواند در برابر پاشیدن پاشیده شود. از آب.


اپل AirPods Pro 2 در مقابل سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro: کدام را باید بخرید؟

من شخصاً ظاهر بهتر گلکسی بادز را دوست دارم، اما کار با AirPods آسان‌تر است. فکر می‌کنم گلکسی بادز پخش موسیقی غنی‌تری تولید می‌کند، اما AirPods در پخش پادکست بهتر است. من فکر می‌کنم AirPods Pro حالت شفافیت بهتری دارد، اما من دوست دارم که Galaxy Buds 2 Pro بتواند به طور خودکار به آن سوئیچ کند.

در نهایت، مهم نیست که من برنده مشخصی نداشته باشم، زیرا این محصولات به دو گروه جداگانه از افراد پاسخ می دهند. برای کاربران آیفون، اگر بودجه اجازه دهد، تقریبا همیشه AirPods را انتخاب می کنند و اگر می خواهید از هم افزایی اکوسیستم لذت ببرید، منطقی است که این کار را انجام دهید. تا حدی کمتر، کاربران سامسونگ یا اندروید احتمالاً چیزی غیر از ایرپاد می‌خرند، زیرا ایرپادها هرگز واقعاً یک خرید ارزشمند در نظر گرفته نشده‌اند. بنابراین به نظر نمی‌رسد که این دو هدفون هدف مشتریان مورد نظر یکدیگر را دنبال کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید