بررسی گوشی شیائومی 14 پرو, قیمت و مشخصات فنی

شیائومی 14 پرو

گوشی شیائومی 14 پرو, بررسی قیمت, دوربین, صفحه نمایش, طراحی, نرم افزار, سخت افزار, باتری, سرعت شارژ و سایر مشخصات گوشی شیائومی 14 پرو.

بررسی گوشی شیائومی 14 پرو, قیمت و مشخصات فنی

شیائومی 14 پرو

بیایید با نتیجه گیری شروع کنیم، من در واقع شیائومی 14 پرو را در مقایسه با 14 چندان دوست ندارم، سری شیائومی 14 به اندازه سری 13 سلسله مراتبی ندارد و در مقایسه با شیائومی 14، 14 پرو چنین نیست. به عنوان حرفه ای. من فکر می کنم این فقط یک گزینه است که شیائومی در اختیار دوستداران صفحه نمایش بزرگ قرار می دهد. شیائومی 14 Plus ممکن است مناسب تر از نامگذاری به عنوان شیائومی 14 پرو باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی شیائومی 14, قیمت و مشخصات فنی

آنباکسینگ

از نظر بسته بندی، 14 پرو در جعبه ای مشکی عرضه می شود که نشان قرمز لایکا در بالای آن برجسته است. جدا از خود گوشی، یک کیف بسیار زیبا در داخل بسته و همچنین یک شارژر 120 واتی وجود دارد.

و در نهایت، همانطور که در ویدیوی جعبه گشایی گفتم، شیائومی در نهایت از انتقال داده USB 3.2 پشتیبانی می کند، با 14 پرو از 10 گیگابیت در ثانیه و 14 از 5 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند. خوب به نظر می رسد درست است؟ اما کابل موجود در بسته هنوز فقط از USB2.0 پشتیبانی می کند (دست را نشان دهید). با هارد متصل هم تست کردم و در مورد کپی یک فایل حجیم به 800 مگابایت بر ثانیه رسید. اصلا بد نیست در کمال تعجب، پورت های نوع C در سری 14 شیائومی همگی از خروجی ویدیوی 4k 60 FPS پشتیبانی می کنند.

طراحی

از نظر طراحی، رنگ فیروزه ای را دریافت کردیم، نسبت به نسل قبلی، رنگ تندتر و قابل تشخیص تر است، البته به راحتی اثر انگشت را به خود جذب می کند، بنابراین در هنگام استفاده از کیس انتخاب بهتری است.

در نگاه اول به قسمت جلویی صفحه، اکثر مردم فکر می کنند که این یک گوشی با صفحه نمایش مستقیم است، اما در واقع انحنای کوچک و یکسانی در همه طرف های صفحه نمایش وجود دارد. وقتی گوشه ها را از نزدیک نگاه کنید، یک قوس گرد پیدا خواهید کرد، در عین حال، به دلیل حاشیه بسیار کوچک، صفحه نمایش مانند شناور روی شیشه است. وقتی روی قاب تمرکز می کنید، قوام انحنای جلو و عقب خود را نشان می دهد که دیدن آن بسیار زیبا است. من به شیائومی 14 پرو امتیاز بالایی در طراحی جلو می دهم.

اما وقتی صحبت از طراحی پشتی به میان می‌آید، حتی پس از یک هفته استفاده، این بار هنوز طراحی پشتی را بسیار متوسط ​​می‌دانم، و حتی وقتی از زوایای خاصی به پشت گوشی نگاه می‌کنم، آن را نسبتاً حجیم می‌دانم.

برآمدگی بزرگ دوربین، لوگوی عمودی لایکا، و در مورد بافت Clous de Paris، استفاده از این نوع طراحی در گوشی هایی با طراحی گرد بسیار عجیب است. ممکن است برخی بگویند که این میراثی از زبان طراحی سری 13 شیائومی است، اما من به من می گویم که این طراحی به گونه ای است که باید با آن سر کنید, مانند زمانی که مجبورید یک کفش نامناسب را بپوشید.

در آخر، لازم به ذکر است که شیائومی 14 پرو از شیشه کریستال دراگون استفاده می کند که طبق برخی آزمایشات در چین واقعاً قوی است. این عکس را به عنوان مثال در نظر بگیرید، قاب فلزی شکسته است اما صفحه نمایش هنوز آسیبی ندیده است. این کمی اغراق آمیز است، اما می تواند ثابت کند که شیشه کریستال اژدها یک ترفند تبلیغاتی نیست.

عملکرد

اسنپدراگون 8 نسل 3 بهترین تراشه گوشی است. بله، بهتر از A17 Pro. من انتظار نداشتم اسنپدراگون 8 نسل 3 تا این حد پیشرفت کند در حالی که سال گذشته اسنپدراگون 8 نسل 2 بسیار قوی بود. بیایید با معماری آن شروع کنیم. نه تنها CPU این بار افزایش فرکانس دارد، بلکه در حال تعویض یک هسته کوچک با هسته بزرگ دیگر است. فرکانس و اندازه پردازنده گرافیکی قدرتمند بیشتر شده است. این تراشه توسط TSMC N4P ساخته شده است، بنابراین نباید مشکلات حرارتی وجود داشته باشد.

بسیار خوب، وقتی نوبت به بنچمارک می رسد، به وضوح می توانید ببینید که اسنپدراگون 8 نسل 3 از نظر امتیازات چند هسته ای، تراشه های دیگر را شکست داده است، هنوز در عملکرد تک هسته ای در مقایسه با A17 Pro شکاف هایی وجود دارد، اما در کل من فکر می کنم اسنپدراگون 8 نسل 3 در عملکرد CPU با A17 Pro برابری می کند. بریم به صفحه بعد WOW، هنوز هم یکی با بالاترین امتیاز و مصرف انرژی بسیار کمتر از A17 Pro. به نظر می رسد ثبات نیز مشکل چندانی نداشته باشد.

از نظر عملکرد پردازنده گرافیکی، به جرات می توان گفت که هیچ SOC روی هیچ گوشی نمی تواند با عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 3 برابری کند. در بنچمارک GPU، هنوز 20 درصد پیشرفت در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 2 وجود دارد.

اسنپدراگون 8 نسل 3 نسبت مصرف برق بسیار بهتری دارد و در Genshin Impact با همان رزولوشن و تنظیمات گرافیکی بسیار بالا، اسنپدراگون 8 نسل 3 نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 2 انرژی کمتری مصرف می کند.

باور نمی کنید که پردازنده گرافیکی یک گوشی در حال حاضر به قدرتمندی NVIDIA GTX 1050 Ti-Max-Q در لپ تاپ شما باشد. چند سالی است که ما به اندازه کافی از استراتژی محصول NVIDIA استفاده کرده ایم، و خوشحالم که کوالکام این کار را انجام نمی دهد.

به طور کلی، من از بهبود عملکرد 8 نسل 3 بسیار راضی هستم، که دارای افزایش عملکرد حدود 20 درصدی در CPU و GPU نسبت به نسل گذشته و کاهش 15 درصدی در مصرف انرژی است.

و خبر خوب این است که کوالکام اکنون تیم طراحی تراشه Nuvia را دارد، این احتمال وجود دارد که این افزایش در نسل بعدی SOC کوالکام ادامه یابد.

https://www.gizmochina.com/2022/12/29/google-possibly-wanted-to-buy-nuvia/

دوربین

مقایسه سخت افزار دوربین با شیائومی 13 پرو، به جای استفاده از سنسور 1 اینچی سونی، شیائومی 14 پرو, از سنسور 1/1.31 اینچی Omnivision – The Light Hunter 900 – برای سنسور دوربین اصلی خود استفاده می کند و آن را با یک لنز دیافراگم F1.4 بزرگ جفت می کند.

به طور جدی من خیلی کنجکاو بودم که ببینم دوربین چقدر خوب عمل می کند، اول از همه اینجا چند عکس گرفته شده است. (عکس) من دوربین لایکا شیائومی را خیلی دوست دارم، اکثر ما به عکس هایی نیاز نداریم که اطلاعات زیادی در مورد هایلایت ها و سایه ها داشته باشند، تنها چیزی که می خواهیم این است که عکس هایی با ظاهر زیبا داشته باشند و من خوشحالم که شیائومی این کار را انجام داده است.

البته من چند نمونه عکس گرفتم و با شیائومی 13 پرو مقایسه کردم و پیشرفت بسیار محسوسی داشت.

در این تصویر که با نوری که از کناره می‌آید گرفته شده است، هم رنگ‌ها و هم جزئیات درختان در عکس در شیائومی 14 پرو بسیار بهتر است.

در این مجموعه از عکس‌های دارای نور پس‌زمینه، سطح اشباع تصویر شیائومی 13 پرو به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و رنگ‌های شیائومی 14 پرو بسیار رضایت‌بخش باقی می‌مانند.

به طور مشابه، در این مجموعه از عکس‌ های غروب آفتاب، غروب خورشید شیائومی 14 پرو واقعی‌تر است و لبه غروب خورشید در شیائومی 13 پرو بیش از حد نوردهی شده است.

در نور تاریک، شیائومی 14 پرو توانست جزئیات بیشتری را نسبت به شیائومی 13 پرو حفظ کند. دیافراگم بزرگ f1.4 واقعاً شکاف در اندازه سنسور را جبران می کند و شیائومی 14 پرو از دیافراگم متغیر پشتیبانی می کند، به این معنی که راه های بیشتری برای بازی با آن مانند باریک کردن دیافراگم برای دستیابی به این اثر وجود دارد.

در مقایسه با شیائومی 14 که از همان سنسور استفاده می کند، دیافراگم بزرگ f1.4 اجازه می دهد تا عکس هایی با پس زمینه بوکه نرم تر و همچنین عکس هایی با کیفیت بالاتر در شرایط نور تاریک تر داشته باشید.

از نظر تجربه عکاسی، تصویر در دوربین شیائومی 14 پرو تنها 30 فریم در ثانیه است، اما در هنگام استفاده از 13pro 60 فریم در ثانیه است که بسیار عجیب است.

در نهایت، هنگامی که صحبت از لنزهای تله فوتو به میان می آید، شیائومی 14 و 14 پرو به ترتیب دارای فاصله کانونی 2.6x و 2.9x هستند که به این معنی است که شیائومی 14 پرو به فاصله کانونی اصلی نزدیکتر است و کیفیت تصویر بهتری در هنگام عکاسی با 3.2 برابر نیز دارد.

در مجموع، من از بهبودهای دوربین شیائومی 14 پرو بسیار راضی هستم و علاوه بر سخت افزار قدرتمند، تصویربرداری لایکا، داشتن عکس های رنگارنگ خوب را برای من آسان می کند.

صفحه نمایش

شیائومی 14 پرو از صفحه نمایش 6.73 اینچی میکرو خمیده با پنلی از آخرین C8 TCL با رزولوشن 3200×1440 استفاده می کند.

هنگامی که برای اولین بار گوشی را دریافت می کنید، رزولوشن پیش فرض آن FHD+ است و باید به صورت دستی بالاترین وضوح را روشن کنید. از نظر وضوح صفحه، شیائومی 14 پرو می تواند همه را راضی کند، حتی با وضوح +FHD به اندازه کافی شفاف و واضح است. روشنایی دستی 500nit، 1000nit در نور قوی است. در حالت روشنایی بالا، حالت DC dimming، با فرکانس بالا PWM کم نور در روشنایی کم است.

برخلاف شیائومی 14، کاهش نور کامل DC در شیائومی 14 پرو در دسترس نیست. اما این بدان معنا نیست که صفحه نمایش شیائومی 14 پرو به خوبی شیائومی 14 نیست، طبق تجربه من، من فکر می کنم صفحه نمایش شیائومی 14 پرو بهتر از شیائومی 14 است.

باید بگویم که وقتی صحبت از تماشای ویدیو می شود، شیائومی 14 پرو تجربه بهتری را ارائه می دهد.

در نهایت، طراحی شیشه کمی خمیده در همه طرف باعث ایجاد سایه هایی در لبه های صفحه می شود، این به دلیل ماهیت شیشه منحنی است و در هنگام استفاده معمولی به سختی می توان متوجه آن شد.

HyperOS

در روزهای اخیر با استفاده ساده، HyperOS در واقع نرم‌تر از MIUI14 است، انیمیشن‌ها تقریباً در تمام مدت با سرعت 120 فریم بر ثانیه باقی می‌مانند، در حالی که عملکرد 13pro با MIUI14 کمی بدتر است. علاوه بر این، HyperOS آیکون‌ها را بازنشانی کرده است و بدون مقایسه آن‌ها به سختی می‌توان تفاوت را متوجه شد. مقایسه دقیق تری بین HyperOS و MIUI در یک ویدیوی جداگانه خواهد بود که هنوز برای تکمیل آن به زمان نیاز داریم.

باتری و شارژ

شیائومی 14 پرو از باتری 4880 میلی آمپر ساعتی با سلول مجزا استفاده می کند که از نظر استفاده روزانه بسیار خوب به حساب می آید، 20 دقیقه Genshin Impact 9 درصد، 30 دقیقه پخش ویدیو 1080P 4 درصد و 4 درصد در 30 دقیقه tiktok طول می کشد. در میان گوشی های پرچمدار عالی است.

عملکرد شارژ نیز بسیار خوب است، با یک شارژر 120 واتی GaN، فقط 25 دقیقه طول می کشد تا گوشی به طور کامل شارژ شود. ممکن است بسیاری از افراد از چنین قدرت شارژ بالایی استفاده نکرده باشند، تجربه فوق العاده است، حتی اگر شب قبل از رفتن به رختخواب فراموش کنید که گوشی را شارژ کنید، زمانی که می شویید می توانید دوباره گوشی را شارژ کنید. به عبارت ساده، «انتظار برای شارژ کامل تلفنم» از زندگی من حذف شده است.

اسپیکر

از نظر اسپیکر، هر دو مدل 14 و 14 پرو بسیار خوب هستند، تفاوت چندانی بین این دو وجود ندارد و 14 پرو کمی بهتر است. یک چیز دیگر، شیائومی 14 پرو موتور خطی بهتری دارد!

تجربه ی کاربر

با مدتی که از شیائومی 14 پرو استفاده کرده ام، باید بگویم که شیائومی 14 پرو تمام خیالات من را در مورد یک گوشی پرچمدار برآورده می کند، از هر نظر عالی است، بدون هیچ کاستی آشکار. رابط کاربری MIUI که بیشتر افراد قبلاً از آن شکایت داشتند نیز تغییر کرده است و من از دیدن چنین تغییراتی توسط شیائومی بسیار خوشحالم.

منبع: GIZMOCHINA.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید