بررسی گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو 5G

در این مقاله قصد داریم تا گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو 5G را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های آنرا از جمله دوربین, صفحه نمایش و باتری بیان کنیم.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو 5G

بررسی گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو 5G

شش ماه بعد از راه اندازی گوشی پوکو ام 3, پوکو نسخه بروز شده آنرا یعنی پوکو ام 3 پرو, راه اندازی کرد. نسخه استاندارد ام 3 در میان گوشی های 4G به نسبت عملکرد خوبی داشت, پس آیا گوشی پوکو ام 3 پرو می تواند در میان گوشی های 5G عملکرد خوبی داشته باشد؟

بررسی گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو 5G

طراحی گوشی شیائومی پوکو ام 3 5G

در بررسی طراحی گوشی پوکو ام 3 پرو باید بگوییم که ظاهر این گوشی با گوشی پوکو ام 3 متفاوت است و واضح است که تغییرات دوباره انجام شده است. ماژول لنز هنوز یک دوربین سه تایی عمودی است, اما طراحی مستطیل شکل بزرگ حذف شده است. گوشی پوکو ام 3 پرو دارای طراحی پشت گوشی جدید با دو مستطیل گرد در کنار لنز و لوگوی پوکو در پایین آن است.

ساختار چرمی شکل پشت گوشی با لایه آینه ای شکلی جایگزین شده است که یک مگنت اثر انگشت است. اگرچه طراحی الگوی کاور پشتی گوشی منحصر بفرد و زیباست, اما من هنوز طراحی استاندارد پوکو ام 3 را ترجیح می دهم به این علت که تاثیر عمیق تری را می گذاشت. حسگر اثر انگشت هنوز در کنار گوشی قرار دارد. و اینکه گوشی پوکو ام 3 پرو دارای جک هدفون 3.5 میلی متری و IR blaster نیست اما این گوشی هنوز NFC را ارائه می دهد که در نسخه استاندارد پوکو ام 3 ارائه نمی شد. با این وجود, هنوز ما شاهد برخی از معایب همانند حذف اسپیکرهای استریو که در نسخه استاندارد این گوشی موجود بود هستیم.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو 5G

صفحه نمایش گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو 5G

در بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو باید بگوییم که با این وجود, گوشی پوکو ام 3پرو صفحه نمایش بروز شده ای را ارائه می دهد. اگرچه این گوشی هنوز از صفحه نمایش LDC 1080P بهره می برد اما رفرش ریت آن به 90 هرتز ارتقا پیدا کرده است و صفحه نمایش قطره ای تبدیل به صفحه نمایش پانچ شده است. اندازه آن بزرگتر است, اما سایه های اطراف آن خیلی بهتر کنترل شده اند. صفحه نمایش این گوشی بنظر متوسط می آید, اما با در نظر گرفتن اینکه این گوشی از 5G پشتیبانی می کند, در اختیار داشتن صفحه نمایشی با رفرش ریت 90 هرتز مزیتی نسبت به سایر گوشی ها در این رنج قیمت دارد.

بنابراین ارزیابی ما از این صفحه نمایش این است که: اساسا صفحه نمایش این گوشی نیاز مشتریان را برطرف می کند.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو 5G

سخت افزار و گیمینگ گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو

در بررسی سخت افزار گوشی پوکو ام 3 پرو باید بگوییم که این گوشی با چیپست MTK’s Dimensity 700 SOC تامین می شود که یکی از چیپ های موجود 5G است پس بنابراین استفاده از آن معقولانه است. این گوشی در AnTuTu امتیاز 329087 کسب کرده است که در Geekbench 5 آزمایس تک هسته ای آن 558 است و در آزمایش چند هسته ای امتیاز 1734 را کسب کرده است.

این امتیاز بهتر از پردازشگر اسنپ دراگون 662 گوشی پوکو ام 3 است اما تفاوت چندان زیادی باهم ندارند. از آنجا که این یک تراشه سطح پایین است, عملکرد بازی خیلی خوب نیست. بازی PUBG به هیچ وجه بر روی گرافیک HDR و ریت فریم بالا اجرا نمی شود و در گرافیک HD شما نمی توانید ریت فریم اولترا را فعال کنید و این بدین معنی است که اگر قصد دارید که PUGB را در 40 فریم در ثانیه بازی کنید باید Balanced Graphics  و یا Smooth Graphics را فعال کنید. خبر خوب این است که این بازی با Balanced Graphics بصورت روان بازی می شود.

مشخص شد که بازی های Genshin Impact و Brightridge برای این چیپست زیاد هستند و حتی ریت فریم  Genshin Impact در حالت Medium Ghraphics و غیر فعال بودن Motion Blur خیلی بالا نیست. و حتی اگر دما 42 درجه سانتیگراد باشد هنوز هم کاهشی در فرکانس سی پی یو در مراحل بعدی مشاهده می کنید.

بازی Britghridge تنها بطور متوسط با بالاترین جلوه های ویژه 12 فریم در ثانیه است. اگرچه توصیه نمی شود که این بازی ها را در گوشی های پایین رده بازی کنید, اما هنوز این امکان وجود دارد که بازی هایی را مانند PUBG که احتیاج به عملکرده بالایی ندارند را بتوانید در این گوشی ها بازی کنید.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو 5G

عملکرد دوربین گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو 5G

دوربین اصلی

در بررسی دوربین گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو باید بگوییم که پیکربندی لنز هنوز با دوربین اصلی 48 مگاپیکسل بعلاوه یک لنز عمق میدانی و لنز ماکرو انجام می شود. این گوشی دارای لنز فوق عریض نیست. سبک تصویربرداری نسبتا واقع گرایانه و با شدت متوسط HDR است, اما با روشن شدن AI و یا هوش مصنوعی رنگ گلها پراکنده می شوند. چنین پراکندگی رنگی با هوش مصنوعی نیز در عصر هم اتفاق می افتد. کنترل هایلایت ها با فعال شدن هوش مصنوعی به اندازه زمانی که هوش مصنوعی غیر فعال است خوب نیست. احتمالا ممکن است که پوکو این احساس را بکند که نورهای روشن تر برای چشم خوشایند تر هستند. اما بهترین عملکرد در شب در حالت نایت مود است, و کنترل هایلایت ها بهتر از زمانی است که هوش مصنوعی غیر فعال است, اما ممکن است این به علت محدودیت توانایی CMOS باشد, و جزئیات تصاویر هنوز بهبود نیافته اند.

حالت پرتره

یکی از سورپرایزهای خوشایندتر حالت پرتره است. به علت کمک لنز عمق میدان,  این حالت کمتر دچار خطا می شود. حتی اگر سوژه انسان نباشد, اطلاعات عمق میدان با دقت تشخیص داده می شود.

در بحث ویدئو, گوشی پوکو ام 3 پرو تنها از فیلم برداری 1080 پیکسل و 720 پیکسل 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند, اما پایداری تصویری نیز وجود دارد. بنابراین فیلم برداری در روز با مشکلی مواجه نمی شود.

بررسی گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو 5G

باتری گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو 5G

در بررسی باتری گوشی شیائومی پوکو ام 3 پرو باید بگوییم که باتری این گوشی شبیه به باتری پوکو ام 3 است, و تنها اینکه از شارژ 18 وات پشتیبانی می کند, اما درون جعبه شارژر 22.5 واتی وجود دارد. نیروی شارژ 18 وات هنوز برای پر کردن باتری 5000 میلی آمپر کم است. شارژ باتری این گوشی در عرض نیم ساعت به 35 درصد و در عرض یک ساعت به 67 درصد می رسد. باتری این گوشی در عرض 116 دقیقه به شارژ 100 درصد می رسد. عملکرد ضعیف SOC نیز به معنی صرفه جویی در مصرف انرژی بیشتر است. نیم ساعت استفاده از Tik Tok هفت درصد, بازی PUBG پنج درصد و نیم ساعت بازی Genshin Impact در حدوذ 10 در صد از باتری را مصرف می کند. این سطح از باتری برای استفاده روزانه خوب است.

پس بنابراین گوشی پوکو ام 3 پرو اولین گوشی پوکو سطح پایین 5G امسال است.

چه فکر می کنید؟ آیا این گوشی انتظارات شما را برآورده می کند؟

در مقایسه با گوشی پوکو ام 3, نکته اصلی ارتقا این گوشی پشتیبانی از 5G و رفرش ریت بالای 90 هرتز است. اگرچه تعداد کمی از کاربران از 5G استفاده می کنند, اما اگر قصد دارید تا از این گوشی برای 3 یا 4 سال استفاده کنید, پس بنابراین پشتیبانی از 5G فاکتور متمایزی نسبت به سایر گوشی ها است.

منبع: GIZMOCHINA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید