بررسی تبلت سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا

گلکسی تب S9 اولترا

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا, قیمت, مشخصات فنی, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری و شارژ و سایر مشخصات این گوشی.

بررسی تبلت سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا

معرفی

تب S9 اولترا یکی از بزرگ‌ترین لپ‌ تاپ‌ های موجود در بازار است و همه چیزهایی را که سامسونگ در سال 2023 برای طراحی، صفحه‌نمایش، سخت‌افزار و ورودی قلم ارائه کرده است، در بر می‌گیرد.

سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا در واقع بخشی از سه تبلت (S9، S9+، S9 Ultra) است که در اندازه و تعداد دوربین متفاوت هستند. همه آنها دارای صفحه نمایش OLED، جدیدترین سخت افزار، بدنه آلومینیومی و قلم S همراه هستند.

بنابراین، تب S9 اولترا مبتنی بر صفحه نمایش 14.6 اینچی Dynamic AMOLED 2X است و بر روی قدرتمندترین تراشه Snapdragon 8 Gen 2 برای Galaxy اجرا می شود. این بدنه در یک بدنه آلومینیومی کلاسیک پیچیده شده است که دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

این تبلت بیشترین دوربین را در بین نسل تب اس 9 دارد. دارای دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی در پشت است. و سپس دارای یک استاندارد 12 مگاپیکسلی و یک تصویرگر فوق عریض 12 مگاپیکسلی در جلو است.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

برگه مشخصات با چهار بلندگوی قدرتمند، باتری بزرگ 11200 میلی آمپر ساعتی، اتصال 5G، اسلات توسعه microSD و اسکنر اثر انگشت UD به خوبی گرد شده است. همچنین یک قلم S-Pen همراه با استاندارد IP68 وجود دارد که به صورت مغناطیسی در پشت تبلت شارژ می شود. تب S9 اولترا با اندروید 13، One UI 5.1 و پشتیبانی از DeX عرضه می شود.

مشخصات Samsung Galaxy Tab S9 Ultra در یک نگاه:

  • بدنه: 326.4×208.6×5.5mm, 732g; جلو شیشه ای، قاب آلومینیومی، پشت آلومینیومی؛ مقاوم در برابر گرد و غبار/آب IP68 (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه)، قلم، تأخیر 2.8 میلی‌ثانیه (ادغام بلوتوث، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ).
  • صفحه نمایش: 14.60 اینچ Dynamic AMOLED 2X، 120Hz، HDR10+، وضوح 1848x2960px، نسبت تصویر 14.42:9، 239ppi.
  • چیپست: Qualcomm SM8550-AB Snapdragon 8 Gen 2 (4 نانومتر): هشت هسته ای (1×3.36 گیگاهرتز Cortex-X3 و 2×2.8 گیگاهرتز Cortex-A715 و 2×2.8 گیگاهرتز Cortex-A710 و 3×2.0 گیگاهرتز Cortex-A710 و 3×2.0 گیگاهرتز ) Adreno 740.
  • حافظه: 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت 12 گیگابایت رم، 1 ترابایت 16 گیگابایت رم؛ UFS; microSDXC (اسلات اختصاصی).
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 13، رابط کاربری One UI 5.1.
  • دوربین عقب: عریض (اصلی) : 13 مگاپیکسل، f/2.0، 26 میلی‌متر، 1/3.4 اینچ، 1.0 میکرومتر، AF؛ زاویه بسیار عریض : 8 مگاپیکسل، f/2.2.
  • دوربین جلو: عریض (اصلی) : 12 مگاپیکسل، f/2.2، 26 میلی‌متر؛ زاویه بسیار عریض : 12 مگاپیکسل، f/2.4، 120 درجه
  • فیلمبرداری: دوربین عقب : 4K@30fps، 1080p@30fps; دوربین جلو : 4K@30fps، 1080p@30fps.
  • باتری: 11200mAh; 45 وات سیمی
  • اتصال: 5G; Wi-Fi 6e; BT 5.3، دو سیم کارت (nanoSIM، eSIM).
  • سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ بلندگوهای استریو (4 بلندگو); سامسونگ DeX بی سیم.

ما فکر می کنیم گلکسی تب S9 اولترا همه چیزهایی را که یک تبلت این روزها باید ارائه دهد را در خود جای داده است. در واقع، می‌توانست یک یا دو دوربین از ما دریغ کند، و ما همچنان این را می‌گفتیم.

جعبه گشایی گلکسی تب S9 اولترا

جعبه خرده‌فروشی گلکسی تب S9 اولترا فوق‌العاده نازک است و دلیلی برای آن وجود دارد – فقط شامل یک تبلت 5.5 میلی‌متری، یک قلم S و یک کابل USB-C است. چیز دیگری در جعبه نیست.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

گلکسی تب S9 اولترا از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می کند، بنابراین اگر می خواهید از آن استفاده کنید – باید شارژر سریع USB-PD/PPS سامسونگ یا یک شارژر غیر بومی را خریداری کنید.

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

گلکسی تب S9 اولترا یک تبلت بزرگ است، خوب، اما به طرز چشمگیری نازک و متعادل. قابل درک است که نمی‌توان با طراحی تبلت آزمایش کرد، بنابراین سامسونگ برای مدتی به اصول اولیه پایبند بوده است، و ما فکر می‌کنیم یک کلاسیک نسبتاً جاودانه پیدا کرده است که می‌تواند با خیال راحت در نسل‌های آینده از آن استفاده کند.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

گلکسی تب S9 اولترا از یک بدنه آلومینیومی با گوشه های گرد و کناره های صاف استفاده می کند. AMOLED بزرگ 14.6 اینچی با ورق گوریلا گلس پوشانده شده است، در حالی که همه چیز فلزی با سطح مات است.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

قاب، که بخشی از بدنه است، نیز صاف و فوق العاده نازک است – فقط 5.5 میلی متر است! لبه های نسبتاً تیز آن صرف نظر از جهت گیری تبلت به گرفتن راحت و ایمن کمک می کند.

گلکسی تب S9 اولترا دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است که از تبلت ها انتظار نمی رود اما داشتن آن همیشه خوب است. می توانید بدون نگرانی در وان یا کنار استخر کار کنید، بخوانید، مرور کنید، بازی کنید، تماشا کنید یا به چند رسانه ای گوش دهید.

قلم S که همراه با تبلت ارائه می شود دارای یک تخت شارژ اختصاصی در پشت است که دارای آهنرباهای قوی برای نگه داشتن درست آن است. همچنین می توانید قلم را به هر یک از دو طرف بلند بچسبانید، اما نمی تواند در آنجا شارژ شود.

به هر حال، سامسونگ قلم S-Pen را بهبود بخشیده است و اکنون دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. این یک فعال است و از ورودی کم تاخیر (2.8 میلی‌ثانیه) پشتیبانی می‌کند.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

و اکنون، یک گشت و گذار سریع در اطراف گلکسی تب S9 اولترا.

در قسمت جلویی صفحه نمایش 14.6 اینچی AMOLED با وضوح بالا، نرخ رفرش 120 هرتز و پشتیبانی از HDR10+ وجود دارد. برخلاف سایر مدل‌های Tab S9، یک بریدگی کوچک در یکی از اضلاع بلندتر خود دارد. در اینجا دو دوربین 12 مگاپیکسلی جلو با لنزهای زاویه باز و فوق عریض را مشاهده می کنید. ما می توانیم استدلال کنیم که این کاملا غیر ضروری بود، اما همین است.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

اگر تبلت را در جهت عمودی، نزدیک درگاه USB-C نگه دارید، یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز در پایین صفحه وجود دارد. این روزها اکثر تبلت ها فاقد اسکنر اثر انگشت هستند.

گلکسی تب S9 اولترا دارای چهار بلندگو است که دو بلندگو در هر یک از طرفین کوتاه قرار دارند. همچنین در کناره های کوتاه – یکی دارای پورت USB-C و دیگری دارای میکروفون است.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

کلید پاور/قفل، کنترل صدا، بستر سیم‌کارت و میکرو اس‌دی و دو میکروفون در سمت بلند قرار دارند که در صورتی که Tab S9 Ultra در جهت افقی باشد، به عنوان قسمت بالایی عمل می‌کند.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

با در نظر گرفتن این جهت، کانکتور داک صفحه کلید در پایین / سمت طولانی دیگر قرار دارد.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

به یاد داشته باشید که هر دو طرف بلند دارای آهنرباهای مخفی برای نگه داشتن S-Pen هستند.

در نهایت، پشت صاف است، با یک نقطه قابل مشاهده برای تخت شارژ S-Pen. دو دوربین عقب با حلقه های فلزی بیرون زده هستند. یک فلاش LED نیز وجود دارد.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

Ultra از اتصال 5G، در میان انواع دیگر اتصالات، پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید آنتن آن را در اطراف بدنه آن به وضوح ببینید.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

گلکسی تب S9 اولترا یک دستگاه عظیم است، دو راه برای آن وجود ندارد. برای فیلم و مرور فوق العاده است، همچنین برای کار با صفحه کلید بی سیم عالی است. کار کردن و کار کردن با آن حتی با دو دست هم چندان آسان نیست، اما اگر شما باید آن اندازه را داشته باشید – در نهایت به آن عادت خواهید کرد، درست مانند کاری که ما بعد از چند روز انجام دادیم.

صفحه نمایش

گلکسی تب S9 اولترا دارای صفحه نمایش 14.6 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 2960 x 1848 پیکسل یا تراکم 239ppi است. از رفرش ریت 120 هرتز و پخش HDR10+ پشتیبانی می کند.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

این پنل دارای یک بریدگی کوچک است که یک منظره نادر در تبلت و همچنین مورد بحث برانگیز است.

محافظت از صفحه نمایش توسط یک قطعه شیشه گوریلا گلس انجام می شود، اگرچه اصلاح دقیق آن مشخص نیست.

در حالی که صفحه نمایش از طیف رنگی گسترده ای پشتیبانی می کند، عمق رنگی با 10 رنگ وجود ندارد و از این رو 16.7 میلیون رنگ ممکن پیش فرض وجود دارد. سامسونگ تا کنون هیچ صفحه نمایش 1B ندارد و به هر حال انتظار نداشتیم که در این تبلت به نمایش درآید.

بیایید با اندازه گیری های صفحه نمایش خود شروع کنیم.

این نسل از تبلت ها Vision Booster را معرفی می کند که متن و عکس و سایر محتواها را در زیر نور روشن بهبود می بخشد. روشنایی صفحه را افزایش می دهد و از بهبود کنتراست استفاده می کند و می تواند حداکثر 1750 نیت روشنایی را ارائه دهد.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

ما 353 نیت حداکثر روشنایی را هنگام کنترل دستی از نوار لغزنده اندازه‌گیری کردیم. صفحه نمایش در حالت خودکار می تواند تا 642 نیت در صورت مواجهه با نور شدید بالا رود. اینها اعداد ثابتی برای یک تبلت هستند. هنگامی که سطح سفید کوچکتر می شود، صفحه نمایش روشن تر می شود، بنابراین ما معتقدیم که در صورت نیاز بیش از 1000 نیت در یک منطقه کوچک خواهد رفت.

حداقل روشنایی در نقطه سفید فقط 1.7nit بود.

گلکسی تب S9 اولترا

گلکسی تب S9 اولترا

دقت رنگ

گلکسی تب S9 اولترا دو حالت رنگی را ارائه می دهد – Vivid (رنگ گسترده، DCI-P3) و طبیعی (رنگ استاندارد، sRGB). دقت هر دو به طور مداوم در هر دو مدل خوب است.

حالت Vivid نسبت به حالت طبیعی دمای رنگ کمی خنک‌تر دارد، اما می‌توانید دما را از طریق یک نوار لغزنده اختصاصی تنظیم کنید و نتایج مشابهی دریافت کنید.

شما همچنین می توانید اشباع RGB را به دلخواه تنظیم کنید اگر این مورد شماست.

نرخ تجدید

گلکسی تب S9 اولترا دارای دو حالت Motion Smoothness است – Adaptive و Standard. طبق توضیحات، Adaptive one به طور خودکار بین حالت‌های مختلف سوئیچ می‌کند و می‌تواند تا 120 هرتز انجام دهد، در حالی که مدل استاندارد همین کار را انجام می‌دهد اما برای عمر باتری بیشتر فقط تا 60 هرتز می‌رود.

طبق برنامه‌های اسکن سخت‌افزار دستگاه، صفحه نمایش از این مراحل ثابت پشتیبانی می‌کند – 30 هرتز، 60 هرتز و 120 هرتز.

هنگام استفاده از حالت تطبیقی، دیدیم که صفحه نمایش از 120 هرتز در سراسر رابط و همه برنامه های سازگار و بسیاری از بازی ها استفاده می کند (به استثنای مواردی که به 60 فریم در ثانیه محدود می شوند). هنگامی که تصویر ثابت است، نرم افزار معمولاً تا 30 هرتز شماره گیری می کند.

پخش ویدیو نیز بسته به ویدیوی واقعی به صورت تطبیقی ​​انجام می شود. به عنوان مثال، ویدیوهای 24 فریم بر ثانیه و 30 فریم در ثانیه با رفرش 30 هرتز نشان داده می شوند، در حالی که کلیپ های بالای 30 فریم در ثانیه از 60 هرتز استفاده می کنند.

هنگام استفاده از حالت استاندارد، رفرش ریت مانند حالت تطبیقی ​​اما با سقف 60 هرتز عمل می کند. به این معنی که در صورت لزوم از 30 هرتز استفاده می کند.

استریم و HDR

نمایشگرهای گلکسی تب S9 اولترا از HDR10+ پشتیبانی می‌کنند که توسط همه برنامه‌های پخش جریانی شناخته شده است. و به لطف پشتیبانی از Widevine L1، همه آنها محتوای 1080p HDR10 را بدون دردسر پخش می کنند.

گزینه های نمایش - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra گزینه های نمایش - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
گزینه های نمایش

عمر باتری

گلکسی تب S9 اولترا از یک باتری بزرگ 11200 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند. از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می کند.

گلکسی تب S9 اولترا امتیاز استفاده فعال 11:03 ساعت را به دست آورد. بیش از دو روز تماس Wi-Fi، بیش از 8 ساعت وبگردی ارائه می دهد. بیش از 10 ساعت پخش ویدئو و 9 ساعت بازی. دومی کاملاً چشمگیر است!

گلکسی تب S9 اولترا

گلکسی تب S9 اولترا

سرعت شارژ

گلکسی تب S9 اولترا از شارژ سریع تا 45 وات پشتیبانی می کند. هیچ آداپتوری همراه با تبلت ارائه نمی شود. ما از شارژر 45 واتی PD+PPS سامسونگ برای آزمایش خود استفاده کردیم.

آداپتور 45 واتی باتری خالی 11200 میلی آمپر ساعتی را در 15 دقیقه به 17 درصد و در 30 دقیقه تا 32 درصد شارژ کرد. شارژ کامل 2 ساعت و 8 دقیقه طول کشید.

گلکسی تب S9 اولترا
گلکسی تب S9 اولترا

گزینه‌های باتری شامل ویژگی‌هایی مانند حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، باتری تطبیقی ​​(بعضی برنامه‌ها را به صورت خودکار به خواب می‌برد)، شارژ سریع سیمی را فعال/غیرفعال می‌کند. همچنین گزینه Protect Battery نیز وجود دارد که حداکثر شارژ باتری را به 85٪ برای حداکثر طول عمر طولانی محدود می کند.

گزینه های باتری - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
گزینه های باتری

بلندگوها

گلکسی تب S9 اولترا دارای چهار بلندگو با پشتیبانی از Dolby Atmos است و صدای آنها بسیار بلند است.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultraتخته سنگ در تست بلندی صدای ما نمره عالی کسب کرد! علاوه بر بلندی چشمگیر،تب S9 اولترا همچنین کیفیت صدای فوق العاده ای را ارائه می دهد – صدا از بم تا اوج غنی است.

ما آزمایش را با Dolby Atmos On انجام دادیم. با غیرفعال بودن Dolby Atmos دوباره آن را امتحان کردیم و متوجه شدیم که صدای بلندگوها تقریباً یکسان است، اما کمی آرام‌تر.

گلکسی تب S9 اولترا

از کنترل های پخش برای گوش دادن به نمونه های ضبط شده گوشی استفاده کنید (بهترین استفاده از هدفون). میانگین بلندی بلندگوها را در LUFS اندازه گیری می کنیم. قدر مطلق کمتر به معنای صدای بلندتر است. نگاهی به نمودار پاسخ فرکانسی به شما می گوید که بازتولید فرکانس های باس، تریبل و فرکانس های متوسط ​​از خط مسطح ایده آل “0db” چقدر دور است. برای مقایسه تفاوت آنها می توانید تلفن های بیشتری اضافه کنید. نمرات و رتبه‌بندی‌ها با آزمون بلندگوی قدیمی ما قابل مقایسه نیستند. درباره نحوه آزمایش ما در اینجا بیشتر بیاموزید.

اندروید 13 و One UI 5.1 با حالت DeX

گلکسی تب S9 اولترا در زمان عرضه اندروید 13 را با رابط کاربری One UI 5.1 بوت می کند. این رابط از حالت تبلت و DeX پشتیبانی می‌کند و می‌توانید هر زمان که بخواهید به راحتی بین این دو جابجا شوید.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

گلکسی تب S9 اولترا به طور پیش فرض روی تبلت خود ظاهر می شود. مگر اینکه به صورت دستی به حالت دسکتاپ (DeX) بروید، این روشی است که از تخته سنگ استفاده خواهید کرد. چند تفاوت عمده بین نمایش تبلت و دسکتاپ وجود دارد – رابط و مقیاس آیکون. ظاهر و رفتار صفحه اصلی و نحوه انجام چند کار انجام می شود.

نمایش تبلت

بنابراین، نمای تبلت One UI اساساً یک نسخه بزرگ‌تر از رابط کاربری One UI است که همه ما در جدیدترین گوشی‌های هوشمند گلکسی دیده‌ایم. بیایید نگاهی بیاندازیم.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

اصول اولیه رابط کاربری مانند سایر رابط‌های کاربری One UI 5 سامسونگ است. یک کشوی برنامه نیز وجود دارد. سمت چپ ترین صفحه همان Google Feed است. منطقه اعلان نیز آشنا است، فقط به طور غیرعادی بزرگ است. افزودنی جدید از One UI 5 داک است – برنامه های مورد علاقه و باز شده را نشان می دهد. می توانید با استفاده از خط اشاره (ضربه بزنید و نگه دارید) آن را پنهان کرده و نشان دهید.

صفحه قفل - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra صفحه اصلی - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra کشوی برنامه - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra اعلان ها - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
صفحه قفل • صفحه اصلی • کشوی برنامه • اعلان ها

امنیت بیومتریک در گلکسی تب S9 اولترا به یکی از دو شکل احراز هویت اثر انگشت و تشخیص چهره ارائه می‌شود. زمانی که فکر می‌کردیم اسکنر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه‌نمایش یک ویژگی عجیب در تخته سنگ است، اما باید اعتراف کنیم که آن را دوست داریم. تا جایی که این سنسورها بسیار سریع و دقیق است. تشخیص چهره دسترسی راحت تری (اگر نه به اندازه ایمن) به صفحه اصلی شما نیز ارائه می دهد.

بیومتریک - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra بیومتریک - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra بیومتریک - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
بیومتریک

انجام چند کار در نمای تبلت مانند گوشی های هوشمند Galaxy اخیر – از طریق Task Switcher – انجام می شود. در حالی که در Task Switcher هستید، فقط روی نماد برنامه ضربه بزنید، و می توانید بین نمای Split Screen و Pop-Up یکی را انتخاب کنید. همه برنامه‌ها از حالت پاپ‌آپ پشتیبانی نمی‌کنند، اما اکثریت می‌توانند نمای تقسیم صفحه را انجام دهند.

Task Switcher - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra نمای پاپ آپ - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra نمای تقسیم - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra نمای مختلط - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
Task Switcher • نمای بازشو • نمای تقسیم • نمای مختلط

پنل‌های Edge در گلکسی تب S9 اولترا وجود دارند و می‌توانید به سرعت برنامه‌های مختلف را در هر حالتی اجرا کنید – استاندارد، صفحه‌نمایش تقسیم‌شده، پاپ‌آپ.

پنل های Edge - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra پنل های Edge - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra پنل های Edge - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
پانل های لبه

و فقط یک یادداشت سریع قبل از تکمیل این قسمت – در حالی که ما از گلکسی تب S9 اولترا بیشتر در جهت عمودی استفاده کرده ایم، همه چیز بهینه شده است و در نمای افقی نیز کار می کند – از صفحه اصلی، از طریق منوهای تنظیمات و همه برنامه هایی که ما داریم. نصب کرده بود.

نمای افقی - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra نمای افقی - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
نمای منظره

نمای DeX (رومیزی).

حالت DeX، که نباید با گزینه DeX بی سیم اشتباه گرفته شود، یک رابط دسکتاپ گرا برای گلکسی تب S9 اولترا است. می توانید نمای DeX را از تنظیمات یا مرکز اطلاع رسانی فعال کنید. لوگوی سامسونگ ظاهر می شود و سیستم عامل اندروید شما از حالت تبلت به حالت دسکتاپ پسند تغییر می کند.

و این دقیقاً همان چیزی است که از نام آن نشان می دهد. گلکسی تب S9 اولترا منحصراً در حالت افقی با دسکتاپ شبیه ویندوز است که برنامه های خود را در آن قرار می دهید. مرکز اعلان با ضامن ها به گوشه پایین سمت راست منتقل شده است و به راحتی با دست راست قابل دسترسی است.

بررسی دسکتاپ DeX View - Samsung Galaxy Tab S9 Ultra بررسی دسکتاپ DeX View - Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
بررسی دسکتاپ DeX View - Samsung Galaxy Tab S9 Ultra بررسی دسکتاپ DeX View - Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
دسکتاپ DeX View

یک نوار وظیفه در پایین وجود دارد که همه برنامه‌های باز شده را در خود جای می‌دهد. با انتقال از تبلت به DeX و بالعکس، برنامه های شما بسته نمی شوند و پیشرفت خود را از دست نخواهید داد. اگر طرفدار آن نیستید که همیشه قابل مشاهده باشد، می توانید انتخاب کنید که نوار وظیفه به صورت خودکار مخفی شود.

نوار وظیفه شامل کشوی برنامه و میانبرهای پیمایش در سمت چپ، برنامه های فعال فعلی – در وسط، و نوار وضعیت (و مرکز اطلاع رسانی) – در سمت راست است. همچنین در اینجا میانبرهای حجم و اسکرین شات دریافت می کنید.

عملکرد کلیک راست در همه جا در نمای DeX در دسترس است، خواه نوار وظیفه، دسکتاپ یا برنامه های سیستمی باشد. می توانید آن را با ضربه و نگه داشتن معمولی یا البته با ماوس فعال کنید.

هنگامی که در حالت DeX هستید، همه برنامه‌ها در حالت پنجره باز می‌شوند و در بالا، سه گانه آشنای __⬜╳ را خواهید داشت. بیشتر پنجره‌های برنامه از تمام صفحه بومی در حالت DeX پشتیبانی می‌کنند، اما حتی اگر اینطور نباشد – One UI این را به شما می‌گوید، و همچنان برنامه را در حالت تمام صفحه به درستی به حداکثر می‌رساند. ممکن است فقط نیاز به رفرش داشته باشد. ما هیچ مشکلی با گزینه تمام صفحه در هیچ برنامه ای نداشتیم – هم سازگار (نیازی به رفرش نیست) و هم بهینه نیست (نیاز به راه اندازی مجدد دارد).

بررسی ویندوز - Samsung Galaxy Tab S9 Ultra تمام صفحه - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
ویندوز • تمام صفحه

شما می توانید تعداد زیادی پنجره را روی هم قرار دهید، درست مانند کاری که معمولاً در ویندوز و macOS انجام می دهید. همچنین می‌توانید مانند ویندوز، در Split View پنجره‌ها را ببندید.

شکستن ویندوز - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra شکستن ویندوز - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
شکستن پنجره ها

گلکسی تب S9 اولترا از حالت DeX بی سیم پشتیبانی می کند – به این معنی که دیگر نیازی به اتصال DeX به صفحه تلویزیون هوشمند یا پروژکتور ندارد. دستگاه مورد نظر باید از Screen Mirroring پشتیبانی کند. فقط برخی از تلویزیون‌ها از Screen Mirroring پشتیبانی می‌کنند، بنابراین مسافت پیموده شده شما متفاوت خواهد بود، اما قانون کلی این است که شما باید با تلویزیون‌های HD سامسونگ یا ال‌جی خوب باشید و با AndroidTV کمتر.

پس از اتصال به تلویزیون یا مانیتور، می توانید به استفاده از تبلت خود در نمای جدول ادامه دهید و نمای DeX را در تلویزیون خود کاملاً مستقل داشته باشید. به عنوان مثال، می توانید در رایانه لوحی چت کنید، در حالی که اسلایدها را با قلم S-Pen روی تلویزیون تغییر دهید. مرتب!

همچنین می‌توانید از تبلت به‌عنوان پد لمسی (و در صورت لزوم صفحه‌کلید) استفاده کنید و آنچه را که روی تلویزیونتان است کنترل کنید (و در نتیجه هیچ لوازم جانبی دیگری با خود به همراه نداشته باشید).

در نهایت، اگر یک رایانه شخصی سامسونگ دارید، می‌توانید از طریق ابزار پشتیبانی Wireless Display از تبلت به عنوان یک صفحه نقاشی یا یک ثانیه برای رایانه شخصی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از برنامه Samsung Flow برای تبادل فایل‌ها بین دستگاه‌های سامسونگ خود فقط با کشیدن و رها کردن آنها استفاده کنید.

ویژگی های S-Pen

اگر با قلم اس پن گلکسی نوت های قبلی آشنا هستید، استفاده از آن برایتان آسان است. مثل همیشه، چند ویژگی جدید با هر دستگاه جدید ارائه می شود. اولین چیزی که به ذهن می رسد Air Action های جدید است. همچنین در برنامه های انتخابی پشتیبانی با تاخیر کم وجود دارد.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

بازی در اطراف صفحه با S-Pen، میانبر S-Pen همیشه قابل مشاهده را برجسته می کند. با ضربه زدن روی آن وضعیت باتری و برخی اقدامات سریع مانند ایجاد یادداشت، مشاهده همه یادداشت‌ها، انتخاب هوشمند، نوشتن روی صفحه، AR Doodle، PENUP و حتی ترجمه نشان داده می‌شود. می توانید میانبرهای بیشتری مانند Write on Calendar، بزرگنمایی، Glance، و غیره اضافه کنید یا آن ها را حذف کنید.

منوی S-Pen - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra تنظیمات S-Pen - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra تنظیمات S-Pen - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
تنظیمات S-Pen - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra تنظیمات S-Pen - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
منوی S-Pen • تنظیمات S-Pen

Air Actions با S-Pen نیز موجود است – می توانید از آن برای کنترل تبلت از راه دور استفاده کنید.

Air Actions - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra شارژ S-Pen - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
Air Actions • شارژ S-Pen

عملکرد و معیارها

گلکسی تب S9 اولترا مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی است – این نسخه انحصاری اصلی سامسونگ با CPU و GPU اورکلاک شده است که اخیراً در دسترس برخی دیگر از سازندگان قرار گرفته است.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

این چیپست دارای هسته اصلی Cortex-X3 با فرکانس 1×3.36 گیگاهرتز، هیتترهای سنگین Cortex-A715 با فرکانس 2×2.8 گیگاهرتز، هسته های متوسط ​​Cortex-A710 با فرکانس 2×2.8 گیگاهرتز و واحدهای ذخیره انرژی 3×2.0 گیگاهرتز Cortex-A510 است. هسته اصلی Cortex-X3 در مقایسه با چیپست معمولی که در آن 3.2 گیگاهرتز کلاک دارد، سریعتر است.

پردازنده گرافیکی Adreno 740 در گوشی‌های گلکسی با سرعت 719 مگاهرتز در مقایسه با 680 مگاهرتز در گوشی‌های معمولی مجهز به اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 کار می‌کند.

Tab S9 Ultra از 12 یا 16 گیگابایت رم LPDDR5X و تراشه های ذخیره سازی UFS 4.0 استفاده می کند. سه گزینه ذخیره سازی موجود است – 256 گیگابایت (مال ما)، 512 گیگابایت و 1 ترابایت.

اکنون برخی از امتیازات معیار را ببینیم.

گلکسی تب S9 اولترا

گلکسی تب S9 اولترا

گلکسی تب S9 اولترا

گلکسی تب S9 اولترا

گلکسی تب S9 اولترا

گلکسی تب S9 اولترا

گلکسی تب S9 اولترا

گلکسی تب S9 اولترا

گلکسی تب S9 اولترا

گلکسی تب S9 اولترا

در نهایت، اجازه دهید برخی از نتایج تست استرس را ببینیم.

گلکسی تب S9 اولترا 87 درصد از پایداری پردازنده را به دست آورد که یک نتیجه عالی است. سپس 60 درصد از پایداری GPU را نشان داد، که آنقدرها هم عالی نیست، اما هیچ بازی واقعاً از حداکثر پردازنده گرافیکی خود برای این مدت استفاده نخواهد کرد.

تست CPU - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra تست GPU - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
تست CPU • تست GPU

به طور کلی، گلکسی تب S9 اولترا بهترین سخت افزار موجود در بازار انبوه را دارد و ثبات دمایی آن نسبتاً خوب است. عملکرد فوق العاده است. ما هرگز بازی‌ای پیدا نکردیم که دستگاه را به اندازه‌ای گرم کند که دریچه گاز باشد، که چیز بسیار خوبی است.

مقاله مرتبط: مقایسه تبلت های سامسونگ گلکسی تب S9, S9 پلاس و S9 اولترا

دو راه اندازی دوربین دوگانه

گلکسی تب S9 اولترا تبلت عجیبی است. دو دوربین در پشت خود دارد و دو دوربین جلوی دیگر در داخل یک بریدگی قرار دارد.

دوربین‌های پشتی معمولی هستند – یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با لنز 23 میلی‌متری f/2.0 و فوکوس خودکار و یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض با لنز 13 میلی‌متری f/2.2 و فوکوس ثابت در بی‌نهایت.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

دوربین های جلو دو دوربین 12 مگاپیکسلی هستند. اولی دارای لنز 25 میلی متری f/2.2 است، در حالی که دومی از لنز 15 میلی متری f/2.4 برای دید فوق عریض استفاده می کند. فوکوس برای هر دو دوربین ثابت است.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

دوربین 13 مگاپیکسلی پشتی و دو دوربین ظاهراً 12 مگاپیکسلی جلو از سنسور 13 مگاپیکسلی Hynix Hi-1337 با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری استفاده می‌کنند. دوربین اولتراواید عقب 8 مگاپیکسلی به سنسور 8 مگاپیکسلی Hynix Hi-847 متکی است.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

برنامه دوربین همان برنامه ای است که در هر سامسونگ پیدا می کنید. از Auto HDR و Scene Optimizer پشتیبانی می کند، حالت شب برای دوربین اصلی و حتی یک حالت Pro وجود دارد، اگرچه دومی گزینه سرعت شاتر ندارد. حالت پرتره در دوربین های اصلی و استاندارد جلو نیز پشتیبانی می شود.

برنامه دوربین - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra برنامه دوربین - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra برنامه دوربین - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra برنامه دوربین - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
برنامه دوربین

کیفیت عکس

دوربین استاندارد 13 مگاپیکسلی در پشت گلکسی تب S9 اولترا عکس‌های فوق‌العاده‌ای را در نور روز با جزئیات زیاد، وضوح متعادل، محدوده دینامیکی وسیع و رنگ‌های تند ذخیره می‌کند. نویز به اندازه کافی کم است و کنتراست دوست داشتنی است.

دوربین اصلی، 13 مگاپیکسل - f/2.0، ISO 32، 1/3628s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین اصلی، 13 مگاپیکسل - f/2.0، ISO 32، 1/2647s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین اصلی، 13 مگاپیکسل - f/2.0، ISO 32، 1/3498s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
دوربین اصلی، 13 مگاپیکسل - f/2.0، ISO 32، 1/2881s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین اصلی، 13 مگاپیکسل - f/2.0، ISO 32، 1/942s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین اصلی، 13 مگاپیکسل - f/2.0، ISO 32، 1/1542s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
دوربین اصلی 13 مگاپیکسل

دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی میدان دید بسیار وسیع تری را ارائه می دهد. جزئیات کافی است، دامنه دینامیکی دوباره گسترده است، و رنگ ها کمتر اشباع شده و واقعی تر هستند.

دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 32، 1/2614s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 32، 1/2916s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 32، 1/2230s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 32، 1/2369s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 32، 1/994s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین Ultrawide، 8MP - f/2.2، ISO 32، 1/1073s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
دوربین فوق عریض، 8 مگاپیکسل

دوربین اصلی عکس های خوبی در نور کم، با جزئیات، شارپ و با دامنه دینامیکی وسیع ذخیره می کند. رنگ ها واقعی هستند. حالت شب دامنه دینامیکی را بیشتر می‌کند، رنگ‌های اشباع‌تر را ایجاد می‌کند، اما کنتراست را کاهش می‌دهد. ما مطمئن نیستیم که اینها را بر موارد استاندارد ترجیح می دهیم.

نور کم - f/2.0، ISO 1250، 1/24s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra حالت شب - f/2.0، ISO 800، 1/15s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra نور کم - f/2.0، ISO 2000، 1/10s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra حالت شب - f/2.0، ISO 2000، 1/8s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
نور کم • حالت شب • نور کم • حالت شب

عکس‌های دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در شب خوب هستند، اگرچه ما شک داریم که کسی واقعاً از آن استفاده کند. در اینجا حالت شب وجود ندارد.

دوربین فوق عریض، نور کم - f/2.2، ISO 2000، 1/24 ثانیه - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین فوق عریض، نور کم - f/2.2، ISO 2500، 1/11s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
دوربین فوق عریض، نور کم

عکس‌های دوربین جلوی استاندارد عالی هستند – سوژه به خوبی نوردهی می‌کند، جزئیات فوق‌العاده‌ای دارد و بدون نویز است. محدوده دینامیکی کافی است و رنگ ها دقیق هستند.

دوربین جلو، زاویه باز - f/2.2، ISO 80، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین جلو، زاویه باز - f/2.2، ISO 200، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین جلو، زاویه باز - f/2.2، ISO 25، 1/367s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین جلو، زاویه باز - f/2.2، ISO 50، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
دوربین جلو، زاویه باز

دوربین جلویی فوق عریض نیز عکس های فوق العاده ای را با میدان دید فوق العاده گسترده ذخیره می کند. کیفیت آنها مشابه عکس های دوربین جلوی دیگر است.

دوربین جلو، زاویه فوق عریض - f/2.4، ISO 100، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین جلو، زاویه فوق عریض - f/2.4، ISO 320، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین جلو، زاویه فوق عریض - f/2.4، ISO 25، 1/353s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین جلو، زاویه فوق عریض - f/2.4، ISO 50، 1/100s - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
دوربین جلو، زاویه فوق عریض

ضبط ویدیو

همه به جز دوربین فوق عریض عقب می توانند ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند. دوربین عقب 8 مگاپیکسلی UW با حداکثر رزولوشن 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه می باشد.

تثبیت‌کننده الکترونیکی در تمامی رزولوشن‌ها برای دوربین عقب در دسترس است، در حالی که در دوربین‌های جلو فقط با سرعت 1080p@30fps کار می‌کند. هنگامی که فعال است، تثبیت کننده با حداقل تلفات بر کیفیت ویدیو و از دست دادن جزئی FoV کار بسیار خوبی انجام می دهد.

در اینجا چند عکس فوری از فیلم های همه دوربین ها وجود دارد. همه آنها نسبتاً خوب عمل می کنند.

دوربین عریض عقب 4K - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین اولتراواید عقب 1080p - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
دوربین عریض عقب 4K • دوربین اولتراواید عقب 1080p

این دسته از قاب گرفتن ها از فیلم های گرفته شده توسط دوربین های جلو است.

دوربین جلو، زاویه باز - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین جلو، زاویه باز - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین جلو، زاویه باز - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
دوربین جلو، زاویه باز
دوربین جلو، زاویه فوق عریض - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین جلو، زاویه فوق عریض - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra دوربین جلو، زاویه فوق عریض - بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra
دوربین جلو، زاویه فوق عریض

حکم ما

گلکسی تب S9 اولترا بزرگترین و قدرتمندترین تبلت اندرویدی حال حاضر است. از هر چیزی که سامسونگ می تواند در حال حاضر در تبلت ارائه دهد استفاده می کند و آن را به درستی انجام می دهد. صفحه نمایش AMOLED فوق‌العاده است، تقویت‌کننده ویژن افزوده‌ای عالی است و اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی تحت فشار بسیار خوب عمل می‌کند.

گلکسی تب S9 اولترا یک تبلت دارای رتبه IP68 با بدنه فلزی فوق العاده نازک است. قلم S-Pen همراه آن نیز در برابر آب مقاوم است و از بهترین کیفیت برخوردار است – قلم فعال با ورودی تاخیر کم. ما از داشتن آن در جعبه خرده فروشی قدردانی می کنیم.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

ما می‌توانیم استدلال کنیم که همه آن دوربین‌ها یک ترفند بازاریابی غیر ضروری بودند، و معتقدیم افرادی که آن را به خاطر اندازه بزرگش می‌خواستند، در هر صورت آن را می‌خریدند. اما شاید سامسونگ بهتر می دانست.

هیچ تبلت اندرویدی برای رقابت با آخرین گلکسی تب S9 وجود ندارد. آنها واقعاً قدرتمندترین، پریمیوم ترین و همه کاره ترین پیشنهادها در بخش خود در حال حاضر هستند.

بررسی Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

البته مدل‌های آی‌پد پرو تهدیدی واقعی برای گلکسی ها هستند. اما گلکسی تب S9 اولترا چه چیزی دارد که هیچ آیپدی نمی تواند ارائه دهد؟

DeX! در حالی که کاربران اپل باید از حلقه‌ها و حلقه‌های مختلفی عبور کنند تا آی‌پد آن‌ها به چیزی مبهم شبیه دسکتاپ تبدیل شود، سامسونگ فقط به یک ماوس و صفحه کلید سازگار نیاز دارد. به همین راحتی است.

و شاید این بزرگترین تفاوت بین آی‌پد و گلکسی ها باشد – اولین مورد هرگز به عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ در نظر گرفته نشده یا طراحی نشده است، بلکه بیشتر شبیه یک محصول خاص خودش است، در حالی که گلکسی برای هر دو ساخته شده است. و Tab S9 Ultra در هر دو مورد موفق است.

قلم S-Pen همراه است که یکی دیگر از تفاوت های بزرگ بین iPad و Galaxy است. در حالی که اپل با خوشحالی کوچکترین اشاره ای به لوازم جانبی از شما دریافت می کند، شما قلم را از اینجا دریافت می کنید. و از نوع خوب – فعال با خازن و اتصال بی سیم.

به طور کلی، اگر در حال حاضر به دنبال یک تبلت قدرتمند و همه کاره هستید، گلکسی تب S9 اولترا یک گزینه عالی با قیمت اولیه حدود 1100 یورو برای مدل 256 گیگابایتی وای فای است. تقریباً در همه موارد می تواند جایگزین لپ تاپ شما شود و این برای بسیاری از کاربران کافی است. اما ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شیرین آن قطعاً این معامله را امضا می‌کند.

چرا باید تبلت گلکسی تب S9 اولترا را خریداری کنیم

  • AMOLED دینامیک عالی، روشن، HDR10+.
  • سریعترین تراشه موجود در بازار با ثبات بسیار خوب.
  • بلندی و کیفیت صدای عالی از چهار بلندگو.
  • اتصال 5G، اسلات microSD، اسکنر اثر انگشت UD.
  • S-Pen فعال عالی است، حالت تاخیر کم، کنترل از راه دور با Air Actions.
  • One UI 5.1 در حالت تبلت و دسکتاپ برای بازی و کار بسیار عالی است.
  • حالت DeX بی سیم بسیار قدرتمند است.

چرا نباید تبلت گلکسی تب S9 اولترا را خریداری کنیم

  • فاقد جک صدا
  • فاقد شارژر داخل جعبه
  • بریدگی صفحه غیر ضروری

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید