نحوه نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه در اندروید

در وان پلاس، سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی می توانید بیش از یک نسخه از یک برنامه را بدون ابزار غیر بومی اجرا کنید. در این مقاله نحوه نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه در اندروید را بررسی می کنیم.

نحوه نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه در اندروید


نحوه نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه در اندروید
آیا چندین حساب برای یک برنامه دارید، اما گوشی اندرویدی شما فقط به شما اجازه می دهد از یکی استفاده کنید؟ نگران نباشید، در برخی از گوشی های اندرویدی قابلیتی وجود دارد که به شما امکان می دهد چندین نسخه از یک برنامه را اجرا کنید. به این ترتیب، می توانید یک کپی دوم از برنامه مورد علاقه خود ایجاد کنید، حساب ثانویه خود را به آن اضافه کنید و از آن استفاده کنید، گویی برنامه اصلی شما در گوشی شماست.

شما حتی به یک برنامه غیر بومی برای شبیه سازی برنامه های نصب شده خود نیاز ندارید. در اینجا نحوه کپی کردن برنامه های اندرویدی خود آورده شده است.

بیشتر بخوانید: نحوه گرفتن اسکرین شات در اندروید زمانی که برنامه اجازه نمی دهد

چندین نسخه از یک برنامه را در اندروید اجرا کنید

در قسمت اول موضوع نحوه نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه در اندروید باید گفت که برای روشن شدن این موضوع، ویژگی ایجاد چندین نسخه از یک برنامه تنها در دستگاه‌های اندرویدی خاص موجود است. شما باید بتوانید این ویژگی را در گوشی های سامسونگ، شیائومی و وان پلاس پیدا کنید.

اگر گوشی شما این ویژگی را ندارد، همچنان می‌توانید چندین نمونه از برنامه‌های اندروید خود را با استفاده از یک برنامه غیر بومی اجرا کنید.

هر سازنده نام مخصوص به خود را برای این ویژگی دارد—مثلاً در سامسونگ Dual Messenger نام دارد، در حالی که در وان پلاس قبلاً Parallel Apps نامیده می شد اما اکنون App Cloner است. هر نامی که باشد، بدون توجه به اینکه از چه گوشیی استفاده می کنید، تقریباً همگی آنها یکسان عمل می کنند.

در اینجا نحوه نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه در اندروید آمده است. ما از یک گوشی وان پلاس دارای اندروید 13 برای این نسخه آزمایشی استفاده کرده ایم:

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. به پایین بروید و به Apps > App Cloner بروید.
  3. فهرستی از برنامه‌ هایی را می‌بینید که می‌توانید از آنها کپی کنید—همه برنامه‌ ها پشتیبانی نمی‌شوند.
  4. برنامه ای را که می خواهید کلون کنید پیدا کنید و روی Create app clone ضربه بزنید.
  5. گوشی شما یک کپی از برنامه انتخابی شما را به کشوی برنامه و همچنین صفحه اصلی شما ایجاد و اضافه می کند.

نحوه نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه در اندروید

برنامه جدید ایجاد شده شما هیچ یک از تنظیمات موجود شما را منتقل نخواهد کرد. این به شما فرصتی می دهد تا این برنامه را به روشی کاملاً متفاوت از نسخه اصلی شخصی سازی کنید.

اکنون برای استفاده از حساب ثانویه خود با برنامه شبیه سازی شده آماده هستید.

اندروید داده های برنامه های کلون شده را کجا ذخیره می کند؟

در قسمت بعدی موضوع نحوه نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه در اندروید باید گفت که گوشی اندرویدی شما داده‌های برنامه‌ های شبیه‌ سازی‌شده شما را در فهرستی مشابه برنامه‌های اصلی ذخیره نمی‌کند. با این حال، باید بتوانید با استفاده از برنامه پیش‌فرض گالری به هر تصویر، ویدئو و سند دسترسی داشته باشید.

برخلاف نسخه های قبلی OxygenOS که دارای یک پوشه اختصاصی برای ذخیره داده های Parallel Apps بودند، دیگر امکان دسترسی به این داده ها با استفاده از برنامه مدیریت فایل از پیش ساخته شده وجود ندارد.

می توانید از یک مدیر فایل اندروید غیر بومی استفاده کنید تا پوشه /emulated/999 را در دست بگیرید، اگرچه دسترسی به آن ممکن است به گوشی و نسخه اندروید شما بستگی داشته باشد.

محدودیت های استفاده از برنامه های دوگانه در اندروید چیست؟

در این قسمت از نحوه نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه در اندروید محدودیت های استفاده از برنامه های دوگانه در اندروید را بررسی می کنیم. یکی از محدودیت‌های اصلی برنامه‌ های شبیه‌ سازی این است که نمی‌توانید همه برنامه‌های اندروید خود را کلون کنید. برخی از برنامه‌ها مانند Google Chrome وجود دارند که هنوز نمی‌توانید برای آنها برنامه مشابه ایجاد کنید.

اساسا، شما فقط می توانید از برنامه هایی کپی کنید که در منوی Parallel Apps یا Clone Apps می بینید. اگر برنامه‌ای در آنجا فهرست نشده باشد، نمی‌توانید از آن کپی کنید.

یکی دیگر از اشکالاتی که قبلاً ذکر کردیم، ماهیت دشوار این است که چگونه نسخه‌های اندروید جدیدتر می‌توانند مدیریت کنند و به کاربر دسترسی به فضای ذخیره‌سازی را بدهند. در حالی که ممکن است بتوانید از برنامه های شبیه سازی شده مانند واتساپ و اینستاگرام بدون هیچ مشکلی استفاده کنید، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات آنها ممکن است بسیار دشوار باشد.

چندین نسخه از یک برنامه را در اندروید غیرفعال کنید

برای حذف یک برنامه کلون شده در گوشی وان پلاس:

  1. به Settings > Apps > Clone Apps بروید.
  2. برنامه ای را که می خواهید نسخه تکراری آن را حذف کنید پیدا کنید و روی Remove app clone ضربه بزنید.
  3. از طرف دیگر، می‌توانید به سادگی برنامه شبیه‌ سازی‌ شده را مانند هر برنامه دیگری در گوشی خود حذف نصب کنید. مطمئن باشید، این روی برنامه اصلی تاثیری نخواهد گذاشت.

نحوه نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه در اندروید

گوشی شما نسخه تکراری برنامه و همچنین تمام داده های آن را حذف می کند. این هیچ تاثیری بر نسخه اصلی برنامه نخواهد داشت. می توانید به استفاده از آن همانطور که قبلاً انجام می دادید ادامه دهید.

استفاده از حساب های دوگانه در برنامه های تکراری اندروید

در قسمت آخر موضوع نحوه نصب دو نسخه از یک برنامه مشابه در اندروید بادی گفت که اجرای چندین نمونه از یک برنامه به شما امکان می دهد از چندین حساب برای آن برنامه ها در گوشی خود استفاده کنید. با این ویژگی که اکنون در سیستم شما تعبیه شده است، دیگر نیازی به جستجوی ابزارهای شبیه سازی اپلیکیشن ندارید. همانطور که در بالا نشان داده شده است، می توانید این کار را به سادگی با جابجایی یک سوئیچ در دستگاه اندروید خود انجام دهید.

شبیه سازی برنامه ها مزایای دیگری نیز دارد، از جمله افزایش امنیت شما. علاوه بر اینکه قادر به ایجاد کلون از برنامه های مورد علاقه خود هستید، می توانید آنها را از دید افراد دیگر پنهان کنید تا حریم خصوصی خود را افزایش دهید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید