از کجا بفهمیم گوشی چند سال کار کرده است ؟

گوشی چند سال کار کرده است

از کجا بفهمیم گوشی ما چند سال کار کرده است ؟ اگر می خواهید گوشی دست دوم بخرید باید بفهمید در چه سالی ساخته شده ، بنابراین در این مطلب به شما کمک می کنیم تا بفهمید گوشی چند سال کار کرده است.

برای شماهم مهم است که بدانید گوشی چند سال کار کرده است ! برای پاسخ به این سوال با من در این مقاله همراه باشید!

ایا تا به حال به این که گوشی موبایل تان ساخت کدام کشور است فکر کرده اید؟هر انچه لازم است در مقاله زیر میتوانید بخوانید: از کجا بفهمیم گوشی ما ساخت کجاست

اگر در حال خرید یک گوشی جدید هستید، ممکن است کنجکاو باشید که بدانید دستگاه شما چقدر قدیمی است. با این حال، روش انجام این کار از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه متوجه شوید گوشی چند سال کار کرده است ، دقیقا چه زمانی گوشی شما ساخته شده است.

چرا سن گوشی مهم است؟

تاریخ عرضه گوشی های هوشمند مختلف به خوبی مستند شده است. با این حال، گوشی شما ممکن است ماه ها یا حتی سال ها پس از عرضه ساخته شده باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید تاریخ تولید گوشی خود را بررسی کنید.

  1. ممکن است به شما بینشی در مورد میزان امنیت دستگاه شما بدهد. تلفن های قدیمی به طور کلی در مقایسه با مدل های جدید امنیت کمتری دارند.
  2. سن تلفن شما بر ارزش فروش مجدد آن تأثیر می گذارد. اگر تصمیم به فروش آن داشته باشید، احتمالاً یک دستگاه جدیدتر برای شما پول بیشتری خواهد آورد.
  3. سن بر عملکرد کلی تلفن شما تأثیر می گذارد. تلفن‌های قدیمی کندتر هستند و بدنه آن‌ها بیشتر مستعد ساییدگی است.
  4. عمر باتری گوشی شما با افزایش سن کاهش می یابد.

چگونه بفهمیم گوشی چند سال کار کرده است

اگرچه سازندگان اغلب راه‌های منحصر به فرد خود را برای نشان دادن تاریخ تولید ارائه می‌کنند، اما چند ابزار مشترک وجود دارد که می‌توانید بدون در نظر گرفتن مدل و ساخت گوشی خود، از آنها برای بررسی این موضوع استفاده کنید. اینجا چندتایی هستند:

جعبه خرید گوشی شما

جعبه گوشی شما اولین جایی است که باید به آن نگاه کنید. بسیاری از سازندگان تاریخ ساخت هر گوشی موبایل را بر روی جعبه آن نشان می دهند. اکثر آنها یک برچسب سفید به پشت جعبه می چسبانند. روی برچسب، ممکن است چند کلمه، نماد یا بارکد پیدا کنید. تاریخ ساخت گوشی شما ممکن است در جایی روی آن برچسب پنهان باشد.

در حالی که به دنبال آن هستید، مهم است که تأیید کنید شماره IMEI نوشته شده روی جعبه همان شماره ای است که در تنظیمات گوشی شما ظاهر می شود. اگر این دو با هم متفاوت باشند، این احتمال وجود دارد که جعبه در واقع همان جعبه گوشی شما نباشد و به این ترتیب، تاریخ ساخت نادرست است.

تنظیمات

تاریخ ساخت برخی از تلفن‌ها در برنامه تنظیمات دستگاه گنجانده شده است. این اطلاعات معمولاً در پوشه‌ای به نام «درباره تلفن» در منوی تنظیمات گنجانده می‌شود. در برخی موارد، سازنده ممکن است تاریخ را مشخص نکند، و ممکن است مجبور شوید از نوعی فرمول برای اطلاع از زمان ساخت گوشی خود استفاده کنید. همانطور که در ادامه این مقاله خواهیم دید، یک مثال خوب آیفون‌ها هستند.

برنامه های کاربردی

توسعه‌دهندگان برنامه‌هایی را ارائه کرده‌اند که می‌توانند داده‌های گوشی شما را بررسی کنند یا از شماره IMEI برای جست‌وجو در منابع آنلاین استفاده کنند و به شما اطلاع دهند که دقیقاً چه زمانی تلفن شما ساخته شده است. این برنامه‌ها ممکن است مختص سازنده باشند، زیرا معمولاً با همکاری سازنده‌ها توسعه می‌یابند. برای دسترسی به داده ها به سادگی باید برنامه را دانلود و نصب کنید.

کد تولید

همچنین ممکن است در صورت اطلاع از کد ساخت گوشی خود، تاریخ ساخت آن را بدانید. برای یافتن این مورد، کافی است یکی از موارد زیر را در صفحه شماره گیری گوشی خود وارد کنید:

*#کد تولید#* یا *#*#کد تولید#*#*

پس از وارد شدن، یک منوی سرویس باید ظاهر شود که جزئیات مهم تلفن شما، مانند مدل خاص آن، و تاریخ ساخت و کشور را نشان می دهد.

اکنون، ما به برخی از راه‌های خاص گوشی برای یافتن تاریخ تولید نگاه می‌کنیم.

چگونه سن گوشی اندرویدی خود را تشخیص دهیم؟

گوشی های اندرویدی امروزه در بازار بسیار محبوب هستند، عمدتاً به این دلیل که پلتفرم مناسبی را برای طیف گسترده ای از برنامه ها ارائه می دهند. بنابراین، چگونه می توانید دقیقاً تشخیص دهید که چه زمانی گوشی هوشمند اندرویدی شما ساخته شده است؟

در اکثر برندهای اندرویدی، می‌توانید تاریخ ساخت گوشی خود را در تنظیمات دستگاه خود بررسی کنید. شما به سادگی باید به تنظیمات بروید و تب “درباره تلفن” را جستجو کنید. بخشی که جزئیات تلفن شما را نشان می دهد ممکن است از کلماتی مانند تلفن شما، درباره یا داده تلفن نیز استفاده کند.

از طرف دیگر، برای این که بفهمید گوشی چند سال کار کرده است می توانید این را امتحان کنید:

  1. *#197328640#* یا *#*#197328640#*#* را شماره گیری کنید. این باید منوی سرویس را باز کند.
  2. روی «Menu Version Information» ضربه بزنید.
  3. روی «نسخه سخت افزاری» ضربه بزنید
  4. “خواندن تاریخ ساخت” را انتخاب کنید.

یک کد متفاوت – *#000# – ممکن است تاریخ ساخت را نیز به شما بدهد.

چگونه سن گوشی سامسونگ خود را تشخیص دهیم

گوشی های سامسونگ به دلیل تطبیق پذیری در استفاده از برنامه ها شناخته شده اند. اگر صاحب یک گوشی هوشمند سامسونگ هستید، می توانید یک برنامه اطلاعات گوشی را دانلود و نصب کنید. چندین برنامه اطلاعات تلفن از توسعه دهندگان مختلف موجود است، اما همه آنها یک هدف را دنبال می کنند. برای پیدا کردن یک برنامه مناسب، به فروشگاه برنامه گوشی خود بروید و «برنامه اطلاعات تلفن سامسونگ» را جستجو کنید.

چگونه بفهمیم آیفون شما چند ساله است

اگر صاحب یک آیفون هستید، احتمال زیادی وجود دارد که تاریخ تولید در شماره سریال تلفن شما کد شده باشد. در اینجا خلاصه ای کوتاه از سیستم کدگذاری آمده است:

  1. سومین رقم در شماره سریال نشان دهنده سال است. برای مثال، 8 به معنای 2008، 9 به معنای 2009، 1 به معنای 20111 و 2 به معنای 2012 است.
  2. رقم چهارم و پنجم شماره سریال نشان دهنده هفته دقیق تولید آیفون است.

برای دیدن شماره سریال آیفون خود،

  • به تنظیمات گوشی خود بروید

گوشی چند سال کار کرده است

  • در بخش «عمومی»، «درباره» را انتخاب کنید.

گوشی چند سال کار کرده است

به طور چشمگیری، یک آیفون راه های بیشتری را برای اطلاع از تاریخ تولید به شما ارائه می دهد. یک وب سایت هلندی به نام Chipmunks پلتفرمی را ارائه می دهد که می توانید جزئیات تلفن خود را به صورت رایگان بررسی کنید. این چیزی است که باید انجام دهید:

  1. از طریق مرورگر وب آیفون خود به وب سایت Chipmunk مراجعه کنید. همچنین می توانید این کار را با استفاده از رایانه شخصی یا مک انجام دهید.
  2. شماره سریال گوشی خود را در کادر ورودی وارد کنید.
  3. روی “Laat de informative” کلیک کنید، که به معنای “ارائه اطلاعات” ترجمه شده است. از جمله موارد دیگر، این باید تاریخ ساخت گوشی شما را به شما نشان دهد.

از طرف دیگر، ممکن است بخواهید وب‌سایت «بررسی پوشش» اپل را امتحان کنید. اگرچه این پلت فرم در اصل برای کمک به کاربران آیفون برای مشاهده وضعیت گارانتی خود ساخته شده است، تاریخ ساخت دستگاه شما نیز پس از وارد کردن شماره سریال ظاهر می شود.

چگونه بفهمیم گوشی قدیمی شما آنلاک است؟

اگر قفل تلفن شما آنلاک باشد، می تواند سیم کارت های ارائه دهندگان خدمات مختلف را در خود جای دهد. هنگامی که می خواهید به یک کشور جدید سفر کنید، این کار مفید است. وقتی قفل گوشی شما باز است، باید سیم کارت تقریباً از تمام شبکه های دنیا بپذیرد.

در اینجا نحوه بررسی باز بودن قفل آیفون آورده شده است:

  • تنظیمات گوشی خود را باز کنید و روی «Cellular» ضربه بزنید.

گوشی چند سال کار کرده است

  • اگر قفل گوشی شما باز است، منوی Cellular شامل گزینه Cellular Data می شود.

گوشی چند سال کار کرده است

  • اگر تلفن شما قفل است، گزینه Cellular Data را در منوی Cellular نمی بینید.

گوشی چند سال کار کرده است

از طرف دیگر، ممکن است بخواهید وب‌سایت «بررسی پوشش» اپل را امتحان کنید. اگرچه این پلتفرم در اصل برای کمک به کاربران آیفون برای مشاهده وضعیت گارانتی خود ساخته شده است، تاریخ ساخت دستگاه شما نیز پس از وارد کردن شماره سریال ظاهر می شود.

چگونه بفهمیم گوشی قدیمی شما آنلاک است؟

اگر قفل تلفن شما آنلاک باشد، می تواند سیم کارت های ارائه دهندگان خدمات مختلف را در خود جای دهد. وقتی می خواهید به یک کشور جدید سفر کنید، این کار مفید است. وقتی قفل گوشی شما باز است، باید سیم کارت تقریباً از تمام شبکه های جهان را بپذیرد.

در اینجا نحوه بررسی باز بودن قفل آیفون آورده شده است:

  • تنظیمات گوشی خود را باز کنید و روی «Cellular» ضربه بزنید.

گوشی چند سال کار کرده است

  • اگر قفل گوشی شما باز است، منوی Cellular شامل گزینه Cellular Data می شود.

گوشی چند سال کار کرده است

  • اگر گوشی شما قفل است، گزینه Cellular Data را در منوی Cellular نمی بینید.

گوشی های اندرویدی چطور؟

  1. تنظیمات گوشی خود را باز کنید
  2. “اتصالات” را انتخاب کنید.
  3. “شبکه ها” را باز کنید.
  4. روی «اپراتورهای شبکه» کلیک کنید. اگر قفل گوشی شما آنلاک باشد، لیستی از همه موارد را مشاهده خواهید کرد

شبکه های موجود اگر فقط یک نتیجه دریافت کنید، ممکن است تلفن شما قفل شده باشد.

چگونه تشخیص دهیم تلفن گوگل شما چند ساله است

گوشی های گوگل ممکن است به اندازه برخی از برندهای دیگر گوشی های هوشمند در بازار امروزی محبوب نباشند، تا حدی به این دلیل که خیلی دیرتر وارد بازار شدند. با این حال، نکته خوب این است که به نظر می رسد گوشی های گوگل در زمان تولید از اسکریپت قدیمی پیروی می کنند. به این ترتیب می‌توانید ببینید که چه زمانی تلفن شما ساخته شده است:

  • تنظیمات گوشی خود را باز کنید

گوشی چند سال کار کرده است

  • تنظیمات گوشی خود را باز کنید

گوشی چند سال کار کرده است

  • “درباره” را انتخاب کنید.

گوشی چند سال کار کرده است

چگونه بفهمیم گوشی ال جی شما چند ساله است

مطمئن ترین راه برای فهمیدن اینکه دقیقا چه زمانی گوشی ال جی شما تولید شده است، دانلود برنامه اطلاعات گوشی ال جی از فروشگاه برنامه است.

از طرف دیگر، می توانید از چک کننده IMEI آنلاین استفاده کنید. شما فقط باید شماره IMEI گوشی خود را در کادر جستجو وارد کنید و بر روی “Check” کلیک کنید.

چگونه بفهمیم گوشی موتورولا چند ساله است؟

مانند تلفن‌های Google، ممکن است در قسمت تنظیمات اطلاعاتی درباره زمان تولید گوشی موتورولا خود پیدا کنید. در اکثر مدل های موتورولا، این اطلاعات در جعبه نیز ظاهر می شود.

سوالات متداول اضافی
چگونه بفهمیم گوشی قدیمی شما آنلاک است؟

روش قابل اعتمادی برای تست قفل بودن گوشی شما وجود دارد. شما به سادگی باید سیم کارت خود را بردارید و آن را با سیم کارت دیگری از اپراتور دیگری جایگزین کنید. اگر بتوانید با سیم کارت جدید تماس برقرار کنید، قفل گوشی شما باز است. در غیر این صورت، گوشی شما به احتمال زیاد به اولین اپراتور قفل شده است.

چگونه بررسی می کنید که چه مدت گوشی خود را در اختیار داشته اید؟

می‌توانید با تماس با ارائه‌دهنده شبکه خود متوجه شوید که چه مدت تلفن فعلی خود را در اختیار دارید. آنها یک رکورد دقیق از تمام معاملات شما خواهند داشت.

چگونه می توانم شماره تلفن قدیمی خود را پیدا کنم؟

اگر گوشی قدیمی خود را در وضعیت خوبی دارید، به روش زیر عمل کنید:

• تنظیمات گوشی خود را باز کنید.

• روی «درباره تلفن» کلیک کنید.

• «وضعیت» را انتخاب کنید.

• روی «شماره تلفن من» کلیک کنید.

از طرف دیگر، می توانید از یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود بپرسید یا سوابق مالیاتی خود را بررسی کنید.

چگونه Find My Phone را فعال کنیم؟

در صورت استفاده از دستگاه iOS:

• برنامه تنظیمات را باز کنید

گوشی چند سال کار کرده است

• نام خود را انتخاب کنید.

گوشی چند سال کار کرده است

• «پیدا کردن من» را انتخاب کنید

گوشی چند سال کار کرده است

• «Find My iPhone» را روشن کنید

گوشی چند سال کار کرده است

برای کاربران اندروید:

• برنامه تنظیمات را باز کنید

گوشی چند سال کار کرده است

• روی «امنیت» ضربه بزنید.

گوشی چند سال کار کرده است

• «دستگاه من را پیدا کن» را انتخاب کنید

گوشی چند سال کار کرده است

• «دستگاه من را پیدا کن» را روشن کنید

گوشی چند سال کار کرده است

آیا می توانم تلفن قدیمی خود را نگه دارم؟

آره. ترجیحاً باید آن را به یک فروشگاه تلفن ببرید و از آنها بخواهید آن را بررسی کنند تا ببینند آیا هنوز قابل استفاده است یا خیر. با این حال، ممکن است مجبور شوید قفل گوشی خود را باز کنید تا دوباره از آن استفاده کنید. پس از سپری شدن مدت قرارداد، شرکت مخابراتی قدیمی شما می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

افکار نهایی

دانستن عمر گوشی شما می تواند به شما در برنامه ریزی برای خرید بعدی کمک کند. علاوه بر این، می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که آیا تلفن شما در برابر آخرین تهدیدات امنیت سایبری محافظت می شود یا خیر. با اطلاعات موجود در مقاله ما، اکنون می توانید مستقیماً وارد شوید و بررسی کنید که دستگاه خود چقدر قدیمی است. آیا برای یافتن سن گوشی خود با چالش هایی روبرو شده اید؟ آیا هک مرتبطی برای به اشتراک گذاشتن دارید؟

منبع:www.alphr.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید