اندروید اتو (اندروید Auto ) چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

نحوه استفاده از اندروید اتو

اندروید اتو (اندروید Auto ) اپلیکیشن ویژه گوگل است برای اینکه بتوانید از گوشی خود در ماشین استفاده کنید و هم اکنون بر روی همه گوشی ها قابل دسترسی است. در اینجا به این میپردازیم که با آن چه کاری میتوانید انجام دهید و اینکه چگونه آنرا نصب کنید و لینک دانلود اندروید auto را نیز در ادامه قرار داده ایم.

اندروید اتو ویژگی کاربردی دارد که بر روی همه گوشی های اندرویدی قابل دسترسی است. اگر تا کنون از آن استفاده نکرده اید باید آنرا امتحان کنید تا از محتوای سودمند گوشی خود در جاده به بهترین روش استفاده کنید.

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از اندروید auto  بر روی گوشی خود استفاده کنید و یا اینکه چگونه از یک هد یونیت( دستگاه اصلی) سازگار استفاده کنید.

اندروید اتو چیست؟

اندروید اتو اپلیکیشنی از گوگل است که به شما اجازه می دهد که از برخی از ویژگی های گوشی اندروید خود در ماشین استفاده کنید. اگر ماشین شما دستگاه اصلی دارد که اندروید اتو را ساپورت میکند میتوانید از آن استفاده کنید. بر خلاف کارپلی اپل اندروید اتو بدون متصل شدن به چیزی کار میکند. ما به هر دو روش در اینجا میپردازیم. اگر احتیاج به معرفی بیشتری دارید به توضیحات ما در مورد اندروید اتو توجه کنید.

ملزومات اندروید اتو

برای استفاده از اندروید اتو بر روی مانیتور گوشی خود احتیاج به موارد زیر دارید:

گوشی اندروید با اندروید 6 مارشمالو و یا جدیدتر

یک ماشین سازگار با اندروید auto و یا یک پخش ماشین سازگار با آن. برای  اینکه متوجه شوید چه ماشین و یا چه پخش ماشینی با اندروید اتو سازگار است پیج سازگاری اندروید اتو را چک کنید. معمولا تنها با ماشینهای مدل 2016 و بالاتر سازگار است.

یک کابل یو اس بی با کیفیت بالا که به گوشی شما وصل شود.

اندروید اتو

اندروید اتو همچنین بدون سیم هم کار میکند اما در زمان نوشتن بطور کامل در دسترس نیست. تمامیه گوشیها با اندروید 11 میتوانند از اندروید اتو بصورت بی سیم استفاده کنند اما تعداد کمی از ماشین ها اندروید اتو را ساپورت میکنند. اگر میخواهید از اندروید اتو بر روی صفحه گوشی های خود استفاده کنید تنها احتیاج شما دستگاه شماست. با این وجود برای گرفتن بهترین نتیجه آیتم های دیگری نیاز دارید:

یک کار هولدر برای گوشییتان. بجای اینکه گوشی خود را در جا فنجانی بگذارید با استفاده از کار هولدر میتوانید به آسانی گوشی خود نگاه کنید. یکی از روشهای پخش موسیقی از روی گوشی خود بر روی پخش ماشین استفاده از بلوتوث و کابل یو اس پی است. بدون آن قادر به لذت بردن از موسیقی نخواهید بود و همچنین مسیرهای جهت یابی سخت تر قابل شنیدن خواهند بود.

در آخر معقولانه است که از کابل یو اس بی برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید. بدون این گوشی شما باطری زیادی را بخاطر روشن ماندن صفحه نمایش مصرف می کند.اگر ماشین شما کابل یو اس بی نداشته باشد در نظر داشته باشید که شارژر ماشینی را تهیه کنید که به یک خروجی برقی متصل شود. لازم است که اتصال دیتایی داشته باشید تا از ویژگیهای زیاد اندروید اتو استفاده کنید مثل مسیر یاب گوگل مپ و موسیقی که در همان لحظه میتوانید دریافت کنید. با این وجود اگر اتصای دیتای قویی ندارید هنوز میتوانید از نقشه های آفلاین¸موسیقی و سایر محتواهایی که بتوانید دانلود کنید استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن اندروید اتو

اگر از اندروید 9 و بالاتر استفاده میکنید احتیاج به اپلیکیشن اندروید auto خواهید داشت به منظور اینکه بتوانید از اندروید اتو چه با دستگاه اصلی ماشین و چه با گوشی خود استفاده کنید. گوشیهای با اندروید 10 و بالاتر عملکرد اندروید اتو در او اس ماشین نصب شده است پس احتیاجی به اپلیکیشن جداگانه ای ندارید.با این وجود اگر از اندروید 10 و بالاتر استفاده میکنید و میخواهید از اندروید اتو بر روی صفحه گوشی خود استفاده کنید باید اپلیکیشن اندروید اتو برای صفحه گوشی را دانلود کنید.

 

نحوه راه اندازی اندروید اتو

نحوه استفاده از اندروید اتو

برای شروع ماشین خود را استارت بزنید. اگر میخواهید از اندروید auto برای مانیتور ماشین خود استفاده کنید گوشی خود را با کابلی به پورت یو اس بی متصل کنید. برای استفاده از آن بر روی صفحه گوشی خود به راحتی اپلیکیشن اندروید اتو را بر روی گوشی خود باز کنید. وقتی که اینکار را انجام دادید چندین پیام واره بر روی گوشی شما ظاهر می شوند که به اندروید اتو این اجازه را میدهند که عملکرد درستی داشته باشد. ادامه بدهید و به تمامی درخواست ها مثل مدیریت تماس های شما و استفاده از لوکیشن اجازه دسترسی بدهید. توجه داشته باشید استفاده از اندروید اتو از طریق کابل یو اس بی بلوتوث را به صورت خودکار روشن میکند.

زمانیکه تمامیه این مراحل را انجام دادید شما آماده استفاده از اندروید اتو بر روی گوشی خود هستید. باید زمانیکه به ماشین یا بلوتوث پخش خود متصل شدید آپشن راه اندازی خودکار اندروید اتو را ببینید که بعدا در ستینگ میتوانید آنرا تغییر دهید. اگر از صفحه نمایش گوشی خود استفاده میکنید نیاز به راه اندازی سیستمم ایفوتیمنت ماشین خود دارید. موقعیت آن بستگی به ماشین شما دارد.آیکون آن معمولا در هوم اسکرین شما است.(یا بصورت اتوماتیک راه اندازی میشود). اگر آنرا پیدا نمیکنید در داخل منوی اپلیکیشن بدنبال آن بگردید.

زمانیکه اندروید اتو را برای اولین بار در گوشی خود راه اندازی میکنید ممکن است صفحه خوش آمد گویی با چند راهکار را مشاهده کنید. راهکارها را دنبال کنید یا اگر میخواهید از آن ها صرف نظر کنید بعد از آن آماده استفاده از اندروید اتو بر روی مانیتور ماشین خود هستید.

نحوه استفاده از اندروید auto

با هر روش نمایشی اندروید auto به شما اجازه دسترسی به مسیریابی¸تماس و اپلیکیشن های موسیقی را می دهد.از آیکون های بالا تا پایین استفاده کنید  تا بین آنها شیفت کنید.

تب جهت یابی به شما این اجازه را می دهد که به اپلیکیشن های جهت یابی نصب شده مثل گوگل مپ دسترسی پیدا کنید. اون به شما یک ورژن ساده ای از سطح مشترک را که قبلا از آن استفاده میکردید را می دهد که به شما این اجازه را می دهد که مقصدی را مشخص کنید و یا مقصدی را از جایی که اخیرا بودید را مشخص کنید. اگر بیشتر از یک اپلیکیشن مسیر یابی نصب شده دارید بر روی تب جهت یابی برای بار دوم بزنید تا روی چیز دیگری سوییچ کنید.

بر روی تب گوشی میانبرهایی را برای تاریخچه گوشی و مورد علاقه ها میبینید. همچنین میتوانید به همه تماس های خود و یا تماس گیرنده خود دسترسی پیدا کنید اما استفاده از آن زمانیکه در حال رانندگی هستید خطرناک است پس بهترین راه این است که از آن استفاده نکنیم.

در آخر تب موسیقی به شما این اجازه را میدهد که به اپلیکیشن های مدیای خود در گوشی دسترسی پیدا کنید. زمانیکه برای اولین بار آنرا راه اندازی کردید باید چیزی را که میخواهید از آن استفاده کنید انتخاب کنید اما همانند سیستم جهت یابی میتوانید به سرویس های دیگر با زدن دوباره بر روی آیکون ها دسترسی پیدا کنید.

بسته به اینکه چه اپلیکیشنی را انتخاب میکنید شما میتوانید در منو جستجو کنید تا پلی لیست ذخیره شده خود را پلی کنید و یا اینکه در لایبرری آن جستجو کنید.

نوع دیگری از اپلیکیشن وجود دارد که با اندروید auto کار میکند با این وجود در منوها ظاهر نمی شود: اپلیکیشن های پیام رسان. اگر اپلیکیشنی مانند واتساپ یا تلگرام بر روی گوشی خود دارید میتوانید از دستورصوتی برای فرستادن پیام استفاده کنید. همچنین برای چت های خود نوتیفیکیشن دریافت میکنید و این بستگی به ستینگ اندروید اتو شما دارد.

هوم پیج و پیام صوتی

اندروید اتو

دکمه دایره ای هوم را را بزنید تا هر موقع خواستید به صفحه اصلی برگردید. در اینجا کارت های هم کنشی را مشاهده خواهید کرد که شامل  بیت هایی اطلاعاتی مثل کنترل های رسانه ای¸ میانبر های جهت یابی و قرار ملاقات های تقویم هستند. دوباره بر روی آیکون هوم در روی صفحه گوشی خود  بزنید تا اندروید اتو را ببندید.

زمانیکه از اندروید auto بر روی مانیتور ماشین خود استفاده میکنید طرز کار آن با زمانیکه از صفحه گوشی خود استفاده میکنید شبیه هم هستند. تفاوت اساسی آن این است که بخاطر اینکه مانیتور ماشین بزرگتر است هوم اسکرین لیست تمامیه اپلیکیشن ها را به شما نمایش میدهد. همچنین نوار میانبر کوچکی را در پایین صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد که با توجه به اپلیکیشن فعلی شما تغییر جهت بعدی و اطلاعات هم اکنون اجرا شده را به شما نمایش میدهد. در قسمت راست پایین بر روی آیکون زنگ بزنید تا اعلان های اخیر خود را مشاهده کنید. و اگر میخواهید به سیستم اینفوتینمنت ماشین دسترسی پیدا کنید بر روی دکمه خروج بزنید تا لوگو ماشین شما را نشان دهد.

در مقابل اندروید اتو آیکون میکروفونی را در قسمت بالا وسمت راست مشاهده میکنید( بر روی گوشی خود) و یا گوشه پایین سمت راست( بر روی مانیتور ماشین). این گزینه به شما این امکان را میدهد که درخواست دستیار گوگل را بدهید. با استفاده از کنترلهای صوتی آن میتوانید جهت یابی را شروع کنید¸آهنگ را تغییر دهید و یا تماسی را برقرار کنید که بسیار ایمن تر از این است که در حین رانندگی با صفحه نمایش کار کنید. همچنین میتوانید از ویژگی های دیگر دستیار گوگل مانند یادآوری کننده و یا جستجوی اطلاعات استفاده کنید.

اگر از اندروید auto بر روی مانیتور ماشین خود استفاده میکنید میتوانید بجای آن بازدن دکمه وویس  بر روی فرمانهای ماشین فرمان صوتی را فعال کنید.

اپلیکیشن های اندروید اتو و ستینگ ها

اندروید اتو

در اندروید اتو شما از هر اپلیکیشنی که با اندروید اتو سازگار باشد را میتوانید استفاده کنید. برای انتخاب های بیشتر نگاهی به لیست بهترین اپلیکیشن های اندروید اتوی ما بیندازید.

در آخر تعداد کمی از ستینگ ها را میتوانید تغییر دهید تا بهترین استفاده را از اندروید اتو ببرید. برای انجام همین کار بر روی گوشی خود منوی سمت چپ را باز کنید و یا بر روی ستینگ های اپلیکیشن از منوی اصلی صفحه نمایش ماشین خود بزنید. ما به تمامیه این موارد و سایر ستینگ های مهم در قسمت راه کارهای اندروید اتو و راهنمای ترفندهای آن پرداخته ایم.

اندروید auto را باز کنید و عازم سفر شوید

هم اکنون میدانید که چگونه از اندروید auto استفاده کنید چه با دستگاه سازگار ماشین خود و یا با گوشی خود. این یک ویژگی کاربردی است اما اجازه ندهید که حواس شما را در جاده پرت کند. تا جایی که امکان دارد از دستور صوتی استفاده کنید تا خود و خانواده شما در امنیت باشند.

همچنین می توانید نحوه استفاده از گوگل اسیستنت در سفر و اپلیکیشن پلاک یاب ماشین را نیز از طریق این مطالب ببینید و مطالعه نمایید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید