مقایسه گوشی های گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی S24

گلکسی زد فیلیپ 6 و گلکسی S24

مقایسه گوشی های گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی S24.  مقایسه دوربین, سخت افزار, نرم افزار, باتری, طراحی, صفحه نمایش و سرعت شارژ این دو گوشی.

مقایسه گوشی های گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی S24

مقدمه

سامسونگ سال 2024 را با سری گلکسی S24 آغاز کرد، و مهم نیست که این گوشی چقدر محبوب باشد، بلکه دور جذاب تری از دستگاه ها وجود دارد که آماده به روز رسانی هستند. گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی Z Fold 6 تابستان امسال عرضه می شوند و طبق معمول، این دو نسخه کاملاً برای سامسونگ از اهمیت خاصی برخوردار خواهند بود.
برای یک سال متوالی دیگر، اساساً ما انتظار ارتقاء و بهبودهای جزئی در مدل گلکسی زد فیلیپ با بالاترین سطح ارتقاء گزارش شده یک صفحه نمایش پوششی کمی بزرگتر را داریم.
در همین حال، گلکسی S24 یک دستگاه پر اهمیت است که تمام اصول اولیه را پوشش می دهد و یک تجربه گوشی پرچمدار برجسته را در اندروید ارائه می دهد.
آیا باید تجربه کلاسیک candy-bar را برای یک گوشی تاشو کنار بگذاریم ؟ آیا گلکسی زد فلیپ 6 می‌تواند ورودی مناسبی برای کاربران روزمره باشد تا قابلیت تاشو را تجربه کنند؟
تفاوت گلکسی زد فلیپ 6 در مقابل گلکسی S24 :
فهرست مطالب:
  • طراحی و اندازه
  • تفاوت های نمایش
  • کارایی
  • دوربین
  • کیفیت صدا
  • باتری و شارژ
  • مشخصات
  • خلاصه

طراحی و اندازه

هر چقدر که بخواهید تفاوت دارد
گلکسی S24 و گلکسی S24 دو دستگاه بسیار متفاوت هستند. و واضح است: گلکسی S24 تعهد سامسونگ به گوشی‌های تاشو فوق فشرده را تکرار می‌کند ، در حالی که گلکسی S24 یک ساندویچ شیشه‌ای آلومینیومی است که همه چیز کلاسیک را در خود جای داده است.
در حالی که گلکسی زد فلیپ 6 از نظر فرم فاکتور و اندازه کلی تقریباً مشابه مدل قبلی خود باقی می ماند، ظاهراً یک صفحه نمایش بزرگتر در جلو وجود خواهد داشت. به گفته کارشناسان داخلی، صفحه نمایش می تواند از 3.4 اینچ تا 3.9 اینچ افزایش یابد. این امر باعث به حداکثر رساندن محیط قابل استفاده صفحه نمایش می شود، که همیشه یک مزیت است، اگرچه تفاوت آنچنان شدید نیست و مطمئناً تجربه کاربر را چندان بهبود نمی بخشد.
شایعه دیگری نشان می دهد که سامسونگ می تواند به دنبال راه هایی برای بهبود لولای گلکسی زد فلیپ 6 به روشی نامشخص باشد. پس از لاغری مکانیسم تاشو گلکسی زد فلیپ 5 ، گلکسی زد فولد 6 احتمالاً می‌تواند یک طراحی داخلی لولا ارائه کند که می‌تواند فضای ارزشمندی را آزاد کند. این یکی را می‌توان برای باتری بزرگ‌تری که به گلکسی زد فلیپ 6 راه می‌یابد استفاده کرد.
در همین حال، گلکسی S24 به سختی نیاز به معرفی دارد: پرچمدار اصلی گلکسی کاملا جمع و جور اما توانا است، با ظاهری استادانه ساخته شده که حس ممتازی را القا می کند. این ساندویچ شیشه‌ای آلومینیومی در طول سالیان متمادی طراحی خاص خود را تکامل داده است و با این گوشی گلکسی به اوج خود رسیده است . تمام ویژگی هایی که ممکن است انتظار داشته باشید را دریافت می‌کنید: مقاومت کامل در برابر آب و گرد و غبار، یک پورت USB Type-C در پایین، و همچنین یک صفحه نمایش سوراخ‌دار.
رنگ‌های گلکسی S24  ممکن است قبلاً فاش شده باشند: به نظر می‌رسد این گوشی در رنگ‌های آبی روشن، سبز روشن، نقره‌ای و زرد موجود باشد. در همین حال، گلکسی S24 می تواند مال شما در مجموعه ای از رنگ ها باشد: مشکی اونیکس، خاکستری مرمری، بنفش کبالت و زرد کهربایی. خرید گوشی از طریق Samsung.com دسترسی به رنگ های سبز یشمی، آبی یاقوت کبود و نارنجی ماسه سنگی را که زیبا هستند، باز می کند.

تفاوت های نمایش

البته، تفاوت بزرگ در اینجا این واقعیت است که گلکسی زد فلیپ 6 مانند اکثر نسخه های قبلی خود نه یک، بلکه با دو نمایشگر وارد بازار می شود. همانطور که اشاره کردیم، احتمالا یک صفحه نمایش پوششی 3.9 اینچی در قسمت بیرونی گوشی وجود خواهد داشت. مطمئناً این صفحه نمایش OLED با وضوح مناسب و حداکثر روشنایی خواهد بود که آن را بیش از حد قابل استفاده در انواع محیط ها می کند.
صفحه‌نمایش داخلی گلکسی زد فلیپ 6 نیز احتمالاً اندکی رشد خواهد کرد، که عمدتاً به لطف کاهش حاشیه‌ها است. طبق اکثر گزارش ها، صفحه نمایش داخلی 6.7 اینچی، یک صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X با وضوح +FHD 2640 در 1080 پیکسل و نرخ به روز رسانی حداکثر 120 هرتز برای نرمی نهایی خواهد بود.
امیدواریم که این بار با یک چروک نمایشگر بسیار کم‌تر مواجه شویم.
در همین حال، گلکسی S24 به صفحه نمایش 6.2 اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح +FHD و حداکثر رفرش ریت تا 120 هرتز متکی است.

عملکرد و نرم افزار

اسنپدراگون در مقابل اگزینوس
مطمئناً شاهد تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 خواهیم بود که گلکسی زد فلیپ 6 را تامین می کند . بهترین تراشه فعلی برای دستگاه‌های اندرویدی قرار است در گوشی‌های تاشو پرچم‌دار سامسونگ ظاهر شود و در حال حاضر، فقط چند شایعه بعید داریم که برخی مناطق ممکن است گلکسی زد فلیپ 6 را با تراشه Exynos 2400 کسب کنند. به عنوان تازه‌تر، در حالی که استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون و اگزینوس در دستگاه‌های پرچم‌دار خود یک روش معمول در سری گلکسی معمولی است، سامسونگ هنوز به این راه‌حل در دستگاه‌های تاشو خود متوسل نشده است.
گلکسی S24 نمونه بارز چنین تمایزی است: این گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 3 عملکرد برتر در ایالات متحده ارائه می شود، در حالی که اکثر بازارهای بین المللی دیگر نسخه اگزینوس دستگاه را دارند. با مدل‌های گلکسی S23 ، ما فکر می‌کردیم که سامسونگ ممکن است این رویه را متوقف کند، اما افسوس که به طور کامل با سری گلکسی S24 بازگشته است.
از نظر حافظه و حافظه، احتمالاً 8 گیگابایت رم در گلکسی زد فلیپ 6 به همراه 256 و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس خواهیم داشت. این می تواند کمی بهتر از انواع حافظه 128 و 256 گیگابایتی باشد که گلکسی S24 با آن عرضه می شود. این پرچمدار همچنین دارای 8 گیگابایت رم روی برد است.

دوربین

دوگانه در مقابل سه گانه
گوشی‌های تاشو سامسونگ، به‌ویژه گوشی‌های فلیپ، هیچ‌گاه در زمینه دوربین قدرتمند نبوده‌اند. در واقع، سیستم دوربین دوگانه که جدیدترین دستگاه گلکسی زد فلیپ را زیبا کرده است، فقط برای ارائه عملکردهای ضروری وجود دارد و واقعاً از نظر ویژگی‌ها یا کیفیت کلی تصویر هیچ چیز شگفت‌انگیزی ارائه نمی‌دهد. اما این اصلا بد نیست: برای استفاده منظم بسیار خوب است و به سختی ناامید خواهد شد. مطمئناً فقدان دوربین تله‌فوتو نگران‌کننده است، اما مشکل ساز نیست.
تنظیمات خاص گلکسی زد فلیپ 6 می‌تواند دو دوربین 12 مگاپیکسلی را در خود جای دهد، مانند دوربین‌های گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فلیپ 4، یا کمی اوضاع را تغییر دهد و از دوربین اصلی گلکسی زد فولد 5 استفاده کند. دوربین 50 مگاپیکسلی برای یک ضربه جدی در کیفیت تصویر.
در همین حال، گلکسی S24 نیز تفاوت چندانی با نسل قبلی خود نداشت. این گوشی با سخت افزار دوربین مشابه گلکسی S23 عرضه می شود ، به این معنی که ما همان دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین های تله فوتو 12 مگاپیکسلی فوق عریض و 10 مگاپیکسلی را داریم. عمده تغییرات در تغییرات نرم افزاری است که سامسونگ ایجاد کرده است.

کیفیت صدا و هپتیک

گلکسی زد فلیپ 5 صدای فوق‌العاده‌ای را از بلندگوهای خود ارائه می‌دهد، بنابراین انتظارات ما از گلکسی زد فلیپ 6 در حال حاضر بسیار زیاد است.
در همین حال، گلکسی S24 از نظر کیفیت صدا نیز یک گوشی عالی است.

عمر باتری و شارژ

گلکسی زد فلیپ برای دریافت یک تقویت بسیار مورد نیاز
شایعات حاکی از آن است که گلکسی زد فلیپ 6 می تواند ظرفیت باتری مورد نیاز را افزایش دهد. شایعات ادعا می کنند که باید منتظر باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در گلکسی زد فلیپ 6 باشیم که نسبت به باتری 3700 میلی آمپر ساعتی گلکسی زد فلیپ 5 بسیار خوشایند است . در کنار چیپ کارآمدتر اسنپدراگون (یا اگزینوس) روی عرشه، این می‌تواند به عمر باتری بسیار مناسب در Galaxy Z Flip 6 منجر شود .
با گلکسی S24، وضعیت دژاوو داریم. این گوشی همچنین به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز است، بنابراین می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که گلکسی زد فلیپ 6 می‌تواند به اندازه گوشی پرچمدار دوام بیاورد.
از نظر شارژ، گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً با شارژ سیمی 25 واتی و همچنین شارژ بی سیم 10 واتی همراه خواهد بود. گلکسی S24 از شارژ سیمی 25 واتی و شارژ بی سیم 15 واتی پشتیبانی می کند.

مقایسه مشخصات

*-انتظارات اولیه بر اساس شایعات

خلاصه

احتمالاً بسیار منصفانه خواهد بود که بگوییم گلکسی زد فلیپ 6 تنها یک نسخه از گلکسی S24 در شکل دیگری است. با توجه به اینکه مشخصات سخت افزاری این دو گوشی عمدتا مشابه یکدیگر خواهد بود، چنین مقایسه ای چندان عجیب به نظر نمی رسد.
اگر از ارتقای گوشی قدیمی گلکسی زد فلیپ خودداری کرده اید، گلکسی زد فلیپ 6 می تواند ورودی مناسبی به این بخش باشد. علاوه بر این، اگر برای خرید یک گوشی تاشو معطل شده اید، سری گلکسی زد فلیپ سامسونگ در حال حاضر یک مجموعه دستگاه بسیار بالغ و قابل اعتماد است، و گلکسی زد فلیپ 6 ممکن است فرصت مناسبی برای وارد شدن به صحنه باشد.
در همین حال، گلکسی S24 یک گوشی استاندارد برای کسانی است که تمایلی به آزمایش با گوشی های تاشو ندارند و ترجیح می دهند تجربه ای آشنا، اما بی عیب و نقص داشته باشند. با گلکسی S24 ، که بهترین جایگزین اندروید برای آیفون 15 است، شما دقیقاً همین را خواهید داشت – یک گوشی قابل اعتماد و توانمند که این کار را انجام می دهد.
منبع: PHONEARENA.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید