بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE, قیمت و مشخصات فنی

گلکسی S20 FE

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE. قیمت, صفحه نمایش, مشخصات فنی, عملکرد, باتری و شارژ و مزایا و معایب گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE

گلگسی S20 FE

آیا گلکسی S20 FE (Fan Edition) بهترین گوشی با ارزشی نسبت به قیمتش است که سامسونگ تا به حال عرضه کرده است؟ هم بر روی کاغذ و هم در بررسی ما، نشان دهنده تغییر در استراتژی گوشی های پرچمدار سامسونگ است. این گوشی چه مشخصاتی دارد و آیا باید آنرا خریداری کنید؟ ما قصد داریم در بررسی کامل خود به این سوالات پاسخ دهیم.

گلکسی اس 20 FE که قصد دارد نسخه ارزان‌ تری از سری S20 باشد، با تمام ویژگی هایی که در اختیار دارد، قیمتی برابر با 700 دلار در سامسونگ دارد، اما اغلب تخفیف دارد و این روزها می‌توان آن را با قیمت بسیار کمتری پیدا کرد. Verizon، AT&T، T-Mobile و Best Buy نیز معاملات عالی Galaxyگلکسی S20 FE را اجرا می کنند.

این در واقع یک ارزش شگفت‌ انگیز است و S20 FE را به یکی از ارزان‌ ترین گوشی‌ های با چیپست پرچم‌دار 2020 اسنپ دراگون 865 5G در بازار تبدیل می‌کند. بر روی کاغذ، S20 FE سایر مشخصات را نیز دارد، مانند صفحه نمایش او ال ای دی 120 هرتزی، دوربین سه گانه با زوم اپتیکال تله فوتو 3 برابر و باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی.

گلگسی S20 FE

چرا باید گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE را خریداری کنیم

  • ارزش عالی ای برای پول
  • عمر باتری چشمگیر با دو روز کاردهی
  • صفحه نمایش روشن و تخت با رفرش ریت بالای 120 هرتز
  • 3 سال به روز رسانی نسخه اندروید و تا 3 سال گارانتی
  • کیفیت عکس و فیلم خوبه
  • ضبط و پخش صدای استریو بسیار خوب
  • بدنه بادوام در انواع رنگ های مات برای انتخاب
  • اسکنر اثر انگشت نوری سریع در صفحه نمایش

چرا نباید گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE را خریداری کنیم

  • مدل 5G فقط در نسخه 6 گیگابایت رم / 128 گیگابایت حافظه داخلی موجود است
  • رنگ های صفحه نمایش کمی در سمت سرد و اشباع قرار دارند
  • صفحه نمایش فقط Gorilla Glass 3 است اما محافظ از پیش نصب شده در آن وجود دارد

قیمت این گوشی در حال حاضر در حدود 11 میلیون تومان است.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا و بهترین گوشی های سامسونگ 2021 را مشاهده کنید.

رنگ بندی و صفحه نمایش

  • آبی، قرمز. نارنجی، سفید
  • صفحه نمایش 6.5 اینچی 1080p OLED با رفرش ریت 120 هرتز

اگر چند سال پیش کسی به ما می‌گفت که در حسرت روزهای گوشی‌ های پلاستیکی هستیم، فکر می کردیم که آنها دیوانه هستند، اما اکنون که تلفن‌های فلزی به دلیل شارژ بی‌سیم, راه Dodo را در پیش گرفته‌اند، تنها گزینه مواد اولیه ما باقی مانده است. همانطور که همه ما به وفور آموخته‌ایم، علیرغم شیشه‌های Gorilla Glass، چنین بدنه‌ های گوشی هایی مستعد شکستن هستند.

گلگسی S20 FE

به همین دلیل است که ما از تصمیم سامسونگ برای قرار دادن گلکسی S20 FE در بدنه “شیشه ای” (روش فانتزی سامسونگ که می گوید پلاستیک را شبیه شیشه می کند) گوشی های میان رده بالایی خود مانند گلکسی A71 5G یا نوت 20 استقبال می کنیم. این گوشی ها مقرون به صرفه هستند، و  اغلب سبک تر از گوشی های شیشه ای با اندازه صفحه نمایش مشابه هستند.

با این حال، S20 FE با وزن 6.70 اونس (190.0 گرم) کاملاً سبک نیست، با این حال امیدواریم که سازندگان گوشی کمتر از مواد حرفه ای برای تولید گوشی استفاده کنند، در صورتی که مزیت‌ های دیگری مانند قیمت پایین‌ تر و دوام بالاتر را به نمایش بگذارند. . علاوه بر این، جنس شیشه‌ای به همان اندازه ممتاز به نظر می‌رسد و در مورد S20 FE، سامسونگ آن را در رنگین کمانی از رنگ‌ های مات رنگ آمیزی کرده است که برای هر سلیقه‌ای می‌توانید انتخاب کنید – آبی، قرمز، لاواندر، نارنجی، سفید. ، یا Mint – و همگی در یک رنگ ابر مانند ظاهر می شوند. روکش مات کمی لغزنده و یک مگنت اثر انگشت است، بنابراین پیشنهاد می کنیم فورا گوشی را در یک قاب قرار دهید.

گلگسی S20 FE

چیزی که در مورد تصاویر S20 FE چندان خوشایند ما نخواهد شد، حاشیه های نسبتاً ضخیم در اطراف است، اما اگر آنرا تنها با سری S20 مقایسه کنیم، و در عین حال اگر با حاشیه های بدتر دیگری در یک گوشی محبوب دیگر در همین گروه – آیفون 11 – مقایسه کنیم, آنها کاملاً زیبا هستند. S20 FE همچنین دارای آی پی ریت 68 است که تا حداقل نیم ساعت در عمق پنج فوتی آب دوام می آورد – و در این قیمت همیشه یک ویژگی خوشایند است.

نگه داشتن گوشی و استفاده از آن با یک دست بسیار آسان است، زیرا باریک و نسبتاً سبک است، به علاوه کلیدهای قفل و تنظیم صدا درست در جایی هستند که باید زیر انگشت شست شما قرار گیرند. دکمه تنظیم صدا کاملاً محکم است اما دکمه پاور در مقایسه با آن کمی بیش از حد تکان می خورد. خوشبختانه، اسکنرهای انگشت اولتراسونیک آهسته سری S20 با یک اسکنر اپتیکال معمولی در S20 FE جایگزین شده اند، و این برای آن بهتر است، زیرا ما خوشحالیم که گزارش دهیم که ظاهراً قفل کوچکتری را سریعتر باز می کند.

در مورد کیفیت نمایشگر S20 FE، تنها چیزی که سامسونگ انجام داده است کاهش رزولوشن به 1080p نسبت به 1440p سری S20 است و باز هم، برای آن بسیار بهتر است، زیرا عمر باتری بسیار بسیار بهتر است و بدون نیاز به استفاده از تراکم پیکسلی با چشم غیر مسلح قابل کشف است مگر اینکه از نزدیک به آن نگاه کنید.

علاوه بر این، صفحه نمایش تخت است که جهت های جسچر ما را در مقایسه با پنل های لبه خمیده سامسونگ کمی از بین می برد، اما این باعث می شود جایگزینی آن ارزان تر، استفاده از عناصر رابط در لبه صفحه نمایش آسان تر باشد، و خیلی راحت تر بتوانید یک محافظ نصب کنید در این مورد، S20 FE با یک محافظ صفحه از پیش نصب شده عرضه می شود، اما هیچ هدفون یا قابی در جعبه وجود ندارد، فقط شارژر و کابل شارژر وجود دارد.

نمایشگر S20 FE از طیف رنگی گسترده DCI-P3 مورد نیاز برای گواهی HDR صفحه پشتیبانی می‌کند، اما رنگ‌ ها کمی در سمت سرد و بیش از حد اشباع هستند، و این تنها مشکلی است که در نمایش نمایشگر وجود دارد.

در غیر این صورت، برای مشاهده در خارج بسیار روشن و راحت است، و صفحه نمایش دارای رفرش ریت 120 هرتز است که باعث می شود اسکرول و انیمیشن های رابط نرم تر و راحت تر به نظر برسند، و این حالت صفحه نمایش پیش فرض است، که نشان می دهد سامسونگ اکنون کاملاً به آن اطمینان دارد و باتری را از بین نخواهد برد.

علاوه بر این، حالت 120 هرتز نسبت به حالتی که مثلاً در گلکسی S20 پلاس و یا S20 اولترا انجام می‌شود، آسیب کمتری به عمر باتری وارد می‌کند، بنابراین می‌توانید همیشه بدون نگرانی در مورد کاهش استقامت، آن را روشن نگه دارید.

عملکرد و مشخصات فنی

گلگسی S20 FE

  • چیپست اسنپدراگون 865 یا اگزینوس 990
  • مدل‌های 5G (ایالات متحده، کره) و فقط LTE (اروپا).
  • نسخه های 6/128 گیگابایتی (ایالات متحده) یا 8 گیگابایتی/256 گیگابایتی (اروپا).

با گلکسی اس 20 FE، سامسونگ دوباره آنچه را که مدتهاست مورد سرزنش قرار می‌گرفت، انجام می‌دهد – چیپست‌های مختلف برای بازارهای مختلف. در حالی که ایالات متحده چیزهای خوب را دریافت می کند – اسنپ دراگون 865 – S20 FE جهانی به Exynos 990 بسنده می کند. به خودی خود پردازنده بدی نیست، اما ویژگی های کمکی و عملکرد گرمایی آن کمتر از اسنپ دراگون 865 در قطب توتم چیپست موبایل است.

با این حال، برای کاهش واکنش قابل پیش‌ بینی، سامسونگ نه تنها مدل‌های اروپایی گلکسی S20 را به نسخه‌های ارزان‌تر فقط LTE و 5G تقسیم کرده است، بلکه یک گزینه متوسط LTE با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه کرده است.

آن را با مدل 6 گیگابایتی/128 گیگابایتی 5G مقایسه کنید که تنها مدل موجود در ایالات متحده است، و مشکل Exynos ناگهان شبیه یک سیب زمینی کوچک به نظر می رسد. ناگفته نماند که آمازون در اروپا در مقایسه با گارانتی معمولی در ایالات متحده، 3 سال گارانتی کامل برای آن ارائه می دهد. در اینجا معیارهای  گلکسی S20 FE آمده است – رکوردشکنی نیست، اما با این وجود عملکرد عالی دارد:

گلگسی S20 FE

وقتی صحبت از رابط کاربری به میان می‌آید، گلکسی S20 FE، متأسفانه با اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.5 عرضه می‌شود.

سامسونگ همچنین قول داده است که به‌ روزرسانی‌های نرم‌ افزاری 3 ساله را برای این گوشی داشته باشد که آن را با آنچه گوگل برای خط پیکسل خودش وعده داده است، برابری می‌کند، بنابراین علاوه بر اندروید 11، گلکسی اس 20 FE نیز اندروید 12 و اندروید 13 را دریافت می‌کند و آن را با سال 2023 مرتبط نگه می دارد.

دوربین و ویدئو

سامسونگ S20 FE را به کیت دوربین سه گانه درجه یک پرچمدار مجهز کرده است که شامل دوربین اصلی و فوق عریض 12 مگاپیکسلی و همچنین دوربین زوم اپتیکال 3 برابر تله فوتو 8 مگاپیکسلی است. با رزولوشن 32 مگاپیکسل، دوربین جلو نیز خیلی ضعیف نیست.

جایی که این تنظیمات جای خود را به گلکسی S20 و S20 پلاس می دهد، دوربین زوم 64 مگاپیکسلی آن ها است، اما سامسونگ در واقع به جای داشتن زوم تله فوتو واقعی که S20 FE ارائه می دهداز وضوح بالا برای دستیابی به زوم برش استفاده می کند.

پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض در +S20/S20، همچنین بزرگتر از پیکسل های 1.1 میکرونی کیت 12 مگاپیکسلی فوق عریض گلکسی S20 FE هستند، اما دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مشترک بین نسخه ها همان مشخصات عالی را دارد – F1 عریض. 8 دیافراگم و پیکسل های بزرگ 1.8 میکرونی. بنابراین، با وجود تفاوت قیمت زیاد، انتظار داریم عملکرد دوربین بین S20 و S20 FE بسیار ناچیز باشد.

آیا اینطور است؟ تقریباً، همانطور که از مقایسه نمونه‌های دوربین سامسونگ گلکسی S20 FE در مقابل S20 پلاس در زیر مشاهده می‌کنید. کیت S20 پلاس به ندرت دارای مزیتی در جزئیات زوم است، زیرا از وضوح بالاتری برش داده می‌شود، و گوشی ها از نظر رنگ‌ها، جزئیات و وضوح به طور کلی نتایج عالی را ارائه می‌دهند.

تنها تفاوت قابل مشاهده بلافاصله بین این دو دوربین این است که نرم افزار دوربین S20 FE تنظیم شده است تا رنگ های کمی گرمتر با کنتراست بیشتری تولید کند و این همان چیزی است که کاربران معمولاً ترجیح می دهند. در مورد وضوح، چندین مثال در مقایسه زیر وجود دارد که در آن S20 FE توانسته فوکوس بهتری داشته باشد، هم با دوربین اصلی (گل) و هم با دوربین زوم (بچه مرغ دریایی).

مقایسه نمونه عکس های فوق عریض، زوم، سلفی و ماکرو

گلگسی S20 FE

در مورد کیفیت ضبط ویدیو، همان رنگ‌ های گرم عکس‌ ها را نشان می‌دهد، و عاری از مصنوعات قابل مشاهده یا فریم‌ های دراپ شده است، حتی در حالت 4K HDR که حداکثر مجاز سامسونگ در گلکسی S20 FE است. هیچ ضبط 8K وجود ندارد، با وجود اینکه چیپست ها از آن پشتیبانی می کنند، زیرا به وضوح سنسور دوربین بسیار بالاتری نیاز دارد، اما این موضوع ما را در گوشی های میان رده مانند گلکسی زد فولد 2 2000 دلاری ما را آزار نمی دهد.

طبق معمول، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه سامسونگ در سنسور دوربین، فوکوس مجدد بین اجسام دور و نزدیک را در حین فیلمبرداری یکپارچه می کند و سه میکروفون صدای استریوی عالی را ضبط می کنند که نویزهای پس زمینه را حذف می کند. سامسونگ به شما این امکان را می دهد که در حین ضبط ویدیو با حداکثر 3 برابر اپتیکال و سطوح هیبریدی یا دیجیتالی بیشتر زوم کنید که گاهی اوقات نیز مفید است.

عمر باتری و سرعت شارژ

با قیمت خوب زیر 700 دلاری گلکسی اس 20 FE، سامسونگ این گوشی را به باترییی همانند باتری گوشی های S20 پلاس و نوت 20 اولترا مجهز کرد.

با قدرت 4500 میلی آمپر ساعتی که وضوح صفحه نمایش 1080p را به جای رزولوشن 1440p روشن می کند، مسئولیت طولانی مدت باتری را به همراه دارد و گلکسی S20 FE ناامید کننده نیست. ما در تست بنچمارک باتری مرور و اسکرول خود، بیش از 12 ساعت زمان روشن شدن صفحه نمایش را ساعت کردیم، که یکی از بهترین نتایج در کلاس خود است.

با این حال، آنچه که تاثیرگذارتر است این است که حالت به روز رسانی صفحه نمایش با فرکانس بالای 120 هرتزی، مانند گلکسی اس 20 اولترا، تقریباً عمر باتری را کم نمی کند، و S20 FE توانسته  با حداکثر رفرش ریت, بیش از ده ساعت مرور و پیمایش را پشت سر بگذارد. این نشانه بسیار خوبی است که گوشی می‌تواند دو روز با استفاده معمولی شما دوام بیاورد.

گلگسی S20 FE

از طرف دیگر، شارژ این گوشی نیز خوب است، زیرا گلکسی S20 FE با شارژرهای 15 واتی سامسونگ به جای شارژرهای 25 واتی جدیدتر عرضه می شود، اما شارژر باتری را در کمتر از یک ساعت و نیم از حالت تخلیه تا 100٪ پر می کند. و در 30 دقیقه به 50 درصد می رسد.

فناوری شارژ سریع سامسونگ به قدری کارآمد است که معمولاً سرعت شارژ را با شارژرهای قدرتمندتر برای همان اندازه باتری به دست می آورد و گلکسی S20 FE نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به طور خلاصه، با گلکسی S20 FE، سامسونگ اکنون در مورد سرعت شارژ و عمر باتری با قیمت بسیار مقرون به صرفه به برندهای چینی رسیده است، و ما می توانیم از صمیم قلب توصیه کنیم که یکی را انتخاب کنید.

منبع: PHONEARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید